dquote:Op maandag 16 december 2013 18:18 schreef Murmeli het volgende:
Buhhhhhhhhhh
Kuthumeur valt me ineens aanksssssjt!
quote:Op maandag 16 december 2013 19:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
d
* geeft kuthumeur een schop*
Lijkt me spannend, of vind je het eigenlijk wel een mooi moment?quote:Op maandag 16 december 2013 19:36 schreef Cue_ het volgende:
Over twee weken mn laatste gesprek bij de psych.
Heb er niet lang gelopen, ook niet heel veel aan gehad. Dus was ook eigen keuze om te stoppen.quote:Op maandag 16 december 2013 22:17 schreef Nyota het volgende:
[..]
Lijkt me spannend, of vind je het eigenlijk wel een mooi moment?
Tot zover ik weet, heb ik geen paniekaanvallen (of ik herken ze gewoonweg niet).quote:Op maandag 16 december 2013 12:27 schreef kvd het volgende:
Ik kom even binnenvallen...
heb net een tweede intakegesprek achter de rug bij een instelling voor mijn depressieve klachten en angstaanvallen. Voor die angstaanvallen waren we aan het kijken of daar een duidelijke oorzaak aan vooraf gaat. Maar die kan ik eigenlijk helemaal niet vinden. Het komt en het gaat lijkt wel...
Kunnen jullie als jullie een aanval hebben daarna zeggen wat de aanval heeft veroorzaakt?
2 koks in de keuken is dan ook als 2 kapteins op 1 schipquote:Op maandag 16 december 2013 14:33 schreef Elvi het volgende:
[..]
Haha ik lees graag, bakken en koken (en ik heb er een hekel om met zn 2-en te kokenIk heb ruimte nodig in de keuken!), musea bezoeken, gamen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jammer wel. Wat ga je daarna doen? Of ga je helemaal stoppen met behandeling?quote:Op maandag 16 december 2013 22:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Heb er niet lang gelopen, ook niet heel veel aan gehad. Dus was ook eigen keuze om te stoppen.
Ga helemaal stoppen met behandelen. Ik hoopte er een soort van 'nieuw inzicht ' te krijgen. Maar helaas, dat zat er niet in. Daarbij komt het toch altijd neer op "je moet het zelf doen" en ze kan dan hoogstens als soort van juf optreden waarbij je elke week (ofzo) een gesprekje doet wat goed of fout ging. Maar dat kan ik ook wel met mezelf.quote:Op maandag 16 december 2013 22:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
Jammer wel. Wat ga je daarna doen? Of ga je helemaal stoppen met behandeling?
Maar als je het zelf kan, waarom is het dan tot nu toe steeds fout gegaan?quote:Op maandag 16 december 2013 22:42 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ga helemaal stoppen met behandelen. Ik hoopte er een soort van 'nieuw inzicht ' te krijgen. Maar helaas, dat zat er niet in. Daarbij komt het toch altijd neer op "je moet het zelf doen" en ze kan dan hoogstens als soort van juf optreden waarbij je elke week (ofzo) een gesprekje doet wat goed of fout ging. Maar dat kan ik ook wel met mezelf.
Omdat ik het niet doe. Geen discipline (meer) heb.quote:Op maandag 16 december 2013 22:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar als je het zelf kan, waarom is het dan tot nu toe steeds fout gegaan?
Enig idee waarom je geen discipline (meer) hebt?quote:Op maandag 16 december 2013 22:48 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Omdat ik het niet doe. Geen discipline (meer) heb.
Kan die therapeut me ook niet aan helpen.
Denk dat het hem daarin voornamelijk zit. Hoe graag ik soms ook wil, als het moment daar is dan doe ik het niet.quote:Op maandag 16 december 2013 22:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
Enig idee waarom je geen discipline (meer) hebt?
Is dat door een gebrek aan motivatie misschien?
Enig idee waardoor je motivatie veranderd is?quote:Op maandag 16 december 2013 22:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Denk dat het hem daarin voornamelijk zit. Hoe graag ik soms ook wil, als het moment daar is dan doe ik het niet.
Of dit nu opruimen is, sporten, thuis werken, sociaal doe, whatever.
Tegenwoordig te veel schijt eraan en vind ik lui zijn 'leuker'
Algehele luiheid.. vind ook eigenlijk weinig/niets meer echt leuk.quote:Op maandag 16 december 2013 22:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
Enig idee waardoor je motivatie veranderd is?
Kan het niet zo zijn dat niet je luiheid, maar je motivatie veranderd is? En dan wel dat je motivatie tot zo'n laag punt is gedaald dat je niet meer over drempels heen komt?quote:Op maandag 16 december 2013 23:00 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Algehele luiheid.. vind ook eigenlijk weinig/niets meer echt leuk.
Dan weet je wel wat de positieve punten zouden zijn, maar dan doe je het toch niet. Geen idee hoe een therapeut mij hierbij zou moeten helpen.
Niets mis mee hoorquote:Op maandag 16 december 2013 23:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
Als dat zo is, zou het kunnen zijn dat je motivatie gedaald is doordat je (toen je nog wel gemotiveerd was) ondanks je motivatie er niet in slaagde om je problemen op te lossen, waardoor je nu meer zoiets hebt van "laat maar!"?
Ik zit nu even hardop te denken he?
True, maar ik denk dat ik eerst de rest van mijn leven op orde moet hebben.quote:Op maandag 16 december 2013 01:50 schreef minthy het volgende:
[..]
Meestal is de angst voor afwijzing erger dan een daadwerkelijke afwijzing. Je kan ook de stap wagen en er iets moois aan overhouden
Tsja, als ik in goede tijden niet eruit haal wat ik eruit zou willen halen, dan ben ik (als ik op een gegeven moment ergens onderin zweef) ook niet meer gemotiveerd om weer terug te gaan naar dat oude niveau "want echt heel leuk was het toch niet".quote:Op maandag 16 december 2013 23:08 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Niets mis mee hoor
Zit zeker een punt van waarheid in. Toen het een tijd erg goed ging, was tevreden met m'n uiterlijk en was sociaal bezig en alles. En ik haalde daar toch niet helemaal uit wat ik wou. Langzaam kwam ik in een negatieve spiraal (geen idee wanneer/waarom die op een punt begon. OF nouja.. kleine blessure waarom ik moest stoppen met stoppen tijdelijk, toen kwam de winter.. vriendin kwam terug waardoor het dansen uiteindelijk ook minder leuk werd (zij had er nogal commenaar op waardoor ik het ook anders ging bekijken).
Dusja toen negatieve spiraal gekomen, tot het punt waar ik nu ben.
Dat komt me bekend voor.quote:Op maandag 16 december 2013 23:00 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Algehele luiheid.. vind ook eigenlijk weinig/niets meer echt leuk.
Dan weet je wel wat de positieve punten zouden zijn, maar dan doe je het toch niet. Geen idee hoe een therapeut mij hierbij zou moeten helpen.
Ik neem soort van vlierbessen thee voor het slapen, werkt niet maar het is wel lekker.quote:Op maandag 16 december 2013 08:02 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik slaap wel goed op valeriaan. Niet als ik echt stress heb maar als ik heel erg lig te woelen zonder reden wel. Beetje meer nemen dan op de verpakking staat en zzzzz
Nee daaromquote:Op maandag 16 december 2013 23:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
Tsja, als ik in goede tijden niet eruit haal wat ik eruit zou willen halen, dan ben ik (als ik op een gegeven moment ergens onderin zweef) ook niet meer gemotiveerd om weer terug te gaan naar dat oude niveau "want echt heel leuk was het toch niet".
Zou ik niet zo raar vinden om eerlijk te zijn.
Enig idee waarom je niet eruit haalde wat je eruit wou halen?
Was het ook veelal eenrichtingsverkeer qua contact?quote:Op maandag 16 december 2013 23:18 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nee daarom
Ik ging voor de sociale contacten en dat ik beter in m'n vel zou gaan zitten. En dat laatste lukte zeker een behoorlijke tijd. Totdat ik tegen een plafond kwam te zitten waar ik niet vanaf kwam. Waardoor mijn motiviatie wat daalde. En door bovengenoemde zaken het alleen maar weer bergafwaards ging.
En qua sociale contacten kwam ik erachter dat ik vooral mensen ontmoette die goed als kennissen door kon gaan, maar geen vriendschappen. Dus liep telkens tegen hetzelfde aan, het waren vooral vluchtige contacten. OF het lag aan mij, of aan hen , en soms beiden. Maar het werd het hem gewoon nooit. Dusja
Waar het dan precies allemaal aan ligt.. Denk vooral dat ik misschien toch wel een wat lastiger persoon ben dan ik altijd gedacht heb. Gewoon qua eigen eigenaardigheden. En dat daar gewoon weinig mee klikt ofzo.
Ja, ze leren je jezelf te helpen, dat is ook het enige dat ze kunnen doen. Eerst nemen ze de rol aan van een spiegel, om dat stokje later aam jou door te geven.quote:Op maandag 16 december 2013 22:42 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ga helemaal stoppen met behandelen. Ik hoopte er een soort van 'nieuw inzicht ' te krijgen. Maar helaas, dat zat er niet in. Daarbij komt het toch altijd neer op "je moet het zelf doen" en ze kan dan hoogstens als soort van juf optreden waarbij je elke week (ofzo) een gesprekje doet wat goed of fout ging. Maar dat kan ik ook wel met mezelf.
Ach, ik ben ook niet altijd de makkelijkste, maar heb wel een mooie vriendenkring op kunnen bouwen.quote:Op maandag 16 december 2013 23:18 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nee daarom
Ik ging voor de sociale contacten en dat ik beter in m'n vel zou gaan zitten. En dat laatste lukte zeker een behoorlijke tijd. Totdat ik tegen een plafond kwam te zitten waar ik niet vanaf kwam. Waardoor mijn motiviatie wat daalde. En door bovengenoemde zaken het alleen maar weer bergafwaards ging.
En qua sociale contacten kwam ik erachter dat ik vooral mensen ontmoette die goed als kennissen door kon gaan, maar geen vriendschappen. Dus liep telkens tegen hetzelfde aan, het waren vooral vluchtige contacten. OF het lag aan mij, of aan hen , en soms beiden. Maar het werd het hem gewoon nooit. Dusja
Waar het dan precies allemaal aan ligt.. Denk vooral dat ik misschien toch wel een wat lastiger persoon ben dan ik altijd gedacht heb. Gewoon qua eigen eigenaardigheden. En dat daar gewoon weinig mee klikt ofzo.
Nee, dat niet. Verschilde wel per keerquote:Op maandag 16 december 2013 23:20 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Was het ook veelal eenrichtingsverkeer qua contact?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |