Ik denk dat de meeste mensen issues hebben met grenzen aangevenquote:Op zondag 15 december 2013 11:43 schreef Elvi het volgende:
Ben ik de enige die moeite heeft met grenzen aangeven?Ik kom er steeds te laat achter dat er een grens is overschreden... Ik weet niet of het aan mn gebrek aan zelfvertouwen ligt of dat ik zelf niet goed heb nagedacht over wat ik nu wil
Misschien niet, geen idee.quote:Op zondag 15 december 2013 11:26 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Maakt je toch niet meteen een saaie doos
En als jij daar gelukkig mee bent is het toch goed.quote:Op zondag 15 december 2013 13:09 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Misschien niet, geen idee.
Ik hoor alleen maar mensen om me heen die vaak de deur uit gaan enzo. Ik ben daar heel spaarzaam mee. Naast werk en sporten nog iets van 2x in de week ofzo dat ik de deur uit ga
mwah ik zou wel wat meer willen kunnen doen zonder enorm gestresst te rakenquote:Op zondag 15 december 2013 13:15 schreef Royco1 het volgende:
[..]
En als jij daar gelukkig mee bent is het toch goed.
Ontbijten en uit je nest om een vaste tijd, en dat forceren.quote:Op zondag 15 december 2013 14:49 schreef kuolema het volgende:
Ik had gister een sinterkerst feestje met vrienden. Voordat ik erheen ging voelde ik me prima, maar in de loop van de avond voelde ik me steeds slechter. Door de drukte en dingen die ik doe/zeg waardoor ik me stom voel, was ik heel down toen ik terug kwam. En ik vond het net heel moeilijk om mijn bed uit te komen, zelfs na 13 uur slaap of zo.
Dit is voor mij een bekend probleem. Hebben jullie misschien tips?
Ik bedoelde niet over het slapen maar over mijn stemming bij sociale gelegenheden. Want dat moe zijn is een gevolg daarvan.quote:Op zondag 15 december 2013 15:04 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ontbijten en uit je nest om een vaste tijd, en dat forceren.
Je weet zelf ook wel wanneer je echt moe bent en gewoon wilt slapen of dat je gewoon geen zin hebt om op te staan.. (tenminste dat geldt voor mij)
Nou jij voelt je stom...quote:Op zondag 15 december 2013 15:07 schreef kuolema het volgende:
slapen maar over mijn stemming bij sociale gelegenheden. Want dat moe zijn is een gevolg daarvan.
Blijven oefenen, met kleine stapjes.quote:Op zondag 15 december 2013 13:21 schreef Murmeli het volgende:
[..]
mwah ik zou wel wat meer willen kunnen doen zonder enorm gestresst te raken
Een strikter regime aanhouden wat betreft eten en slapen werkt doorgaans goed.quote:Op zondag 15 december 2013 14:49 schreef kuolema het volgende:
Ik had gister een sinterkerst feestje met vrienden. Voordat ik erheen ging voelde ik me prima, maar in de loop van de avond voelde ik me steeds slechter. Door de drukte en dingen die ik doe/zeg waardoor ik me stom voel, was ik heel down toen ik terug kwam. En ik vond het net heel moeilijk om mijn bed uit te komen, zelfs na 13 uur slaap of zo.
Dit is voor mij een bekend probleem. Hebben jullie misschien tips?
Spreek voor jezelf.quote:Op zondag 15 december 2013 12:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen issues hebben met grenzen aangeven
Nee hoor, ik heb er ook moeite mee, maar dat komt mede doordat ik moeite heb met het herkennen van gevoelens, dus ook het herkennen van dat iets of iemand mijn grenzen overschreidt is een probleem voor mij. Ik vind het niet meer zo lastig om m'n grenzen aan te geven als ik het voel, maar de vraag is -of- ik dat voel. Heel vervelend voor mij allemaal.quote:Op zondag 15 december 2013 11:43 schreef Elvi het volgende:
Ben ik de enige die moeite heeft met grenzen aangeven?Ik kom er steeds te laat achter dat er een grens is overschreden... Ik weet niet of het aan mn gebrek aan zelfvertouwen ligt of dat ik zelf niet goed heb nagedacht over wat ik nu wil
Dat merk ik ook soms nog op in mezelf, maar ik heb simpelweg geaccepteerd dat het er is en handel alsof het er niet is. Bij een blauwtje is het jammer maar helaas, bij een hartje is het boem boem!quote:Op zondag 15 december 2013 15:58 schreef K44S het volgende:
Ik ben onzeker, eigenlijk geen idee waarom, maar vooral als het op dames aankomt.
Begin je eenmaal gesprek, en dan op eens nokt dat..
Daarbij merk je vanzelf of ze wederzijdse interesse is ....quote:Op zondag 15 december 2013 16:01 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat merk ik ook soms nog op in mezelf, maar ik heb simpelweg geaccepteerd dat het er is en handel alsof het er niet is. Bij een blauwtje is het jammer maar helaas, bij een hartje is het boem boem!
Maar ja, onzekerheid is geen angststoornis en een blauwtje geen depressie. Dus waar hebben we het eigenlijk over?quote:Op zondag 15 december 2013 16:05 schreef K44S het volgende:
[..]
Daarbij merk je vanzelf of ze wederzijdse interesse is ....
Al begin je over haar favoriete voetbalclub... en ze zegt : sorry daar ben ik niet van..., ze vraagt niet : En voor wie ben jij dan ?
Dan weetje vrijwel genoeg.
Al heb je dan een pijnlijke stilte.
Ik kreeg van de week van beachmasters weer hun reclame blad.. .stonden ook nog versier tips in haha.
Slechte openingszinnen
Dankjewel voor je post. Volgens mij heb ik dat met de alcohol een beetje onderschat, maar ik denk wel dat je gelijk hebt dat het tijdens zo'n zware fase waarschijnlijk niet zo'n goed idee is (veel) alcohol te drinken. Nu drink ik ook niet vaak alcohol, maar soms vind ik het wel leuk om op een feestje of zo eens in een andere toestand te zijn.quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:40 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ja doorbikkelen helaas. Drinken helpt trouwens niet. Als het uitgaan dan niet leuk is, ga dan korter uit of ga bijv bij vrienden wat doen, waar geen drank nodig is om het leuk te hebben. Want zoals je ziet: de dag erna is extra ruk.
En probeer per dag of per uur te kijken. Dus: ik voel me nu kut, maar misschien is het morgen beter, ipv denken of je er ooit vanaf komt. Kleine overwinningen halen. Bijv: he de zo'n schijnt, ik ga eens buiten lopen. Zoiets.
Ik herken je moedeloosheid helemaal trouwens. Het is niet raar of stom in ieder geval
Eigenlijk heel weinig dingen. Sinds de zomer houd ik me bezig met elektronische muziek maken en dat vind ik echt supergaaf om te doen. Maar ook nu merk ik dat het lastig vind me daar mee bezig te houden. Het is ook iets wat ik voornamelijk alleen doe en ik merk dat ik het ook leuk zou vinden me samen met andere mensen daarmee bezig te kunnen houden. Maar goed, ik heb iemand leren kennen die zich daar ook mee bezig houdt en we hebben nu al 2x samen iets gemaakt, dus wie weet hoe zich dat verder ontwikkelt.quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:50 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Wat vind je echt leuk om te doen?
Ik kan er anders behoorlijk down van zijn haha, maar je heb gelijk.quote:Op zondag 15 december 2013 16:20 schreef Gray het volgende:
[..]
Maar ja, onzekerheid is geen angststoornis en een blauwtje geen depressie. Dus waar hebben we het eigenlijk over?
Ik heb voor het laatst een vriendin gehad toen ik 15 was, daarna nooit meer de behoefte gevoeld voor een vriendin.quote:Op zondag 15 december 2013 12:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoezo niet dan?
Relaties komen met name terug omdat de 1 het graag wil en door sociale issues niet kan krijgen. En anders vanwege het feit dat anderen gebroken worden door een relatie en daardoor in een depressie knallen. Niet zo apart toch?
In dat geval pas je de medicatie aan in overleg met de arts. Besef wel dat zulke dingen tijdelijk zijn, en wat mij betreft ondergeschikt aan een gelukkige geest. Daar heb je een leven lang plezier van.quote:Op zondag 15 december 2013 16:33 schreef rainbowwarrior het volgende:
Maar ik ben wel bang. Ik ben bang dat ik toch te zware medicijnen krijg en dat ik dan aankom ofzo, geen zin in seks meer heb of helemaal niets meer voel.
Mijn ervaring is dat blowen je emoties onderdrukt en emotionele ontwikkeling in de weg staat. Daar zou je het beste vandaan kunnen blijven.quote:Op zondag 15 december 2013 16:37 schreef rainbowwarrior het volgende:
Oh en nog een edit: ik heb ook een periode veel geblowd. Dat was ook een lange tijd een soort van "hobby" . Ik denk dat ik achteraf gezien daar in die periode ook heel veel van mijn issues mee heb weggestopt. Dat wil ik nu in ieder geval niet meer doen.
quote:Op zondag 15 december 2013 16:37 schreef K44S het volgende:
[..]
Ik kan er anders behoorlijk down van zijn haha, maar je heb gelijk.
Serieuze vraag maar waar heb je wel behoefte aan?quote:Op zondag 15 december 2013 16:54 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik heb voor het laatst een vriendin gehad toen ik 15 was, daarna nooit meer de behoefte gevoeld voor een vriendin.
Hoe deal jij eigenlijk met het verlies van energie? Ik merk dat ik de laatste weken enorme driften heb maar vaak genoeg gewoon geen energie heb om iets te doen. De tank is om 10 uur in de ochtend bijv. soms al leeg. Dan kan ik doen en laten wat ik wil, energie drank, mediteren, koffie, yerba mate, whatever, het maakt allemaal geen ruk uit. Nu zegt mijn shrink dat het typisch een teken is van burnout/depressie dat je gewoon leeg zit qua energie, maar hoe krijg dat weer terug?quote:
Als ik moe ben, dan rust ik.quote:Op zondag 15 december 2013 16:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe deal jij eigenlijk met het verlies van energie? Ik merk dat ik de laatste weken enorme driften heb maar vaak genoeg gewoon geen energie heb om iets te doen. De tank is om 10 uur in de ochtend bijv. soms al leeg. Dan kan ik doen en laten wat ik wil, energie drank, mediteren, koffie, yerba mate, whatever, het maakt allemaal geen ruk uit. Nu zegt mijn shrink dat het typisch een teken is van burnout/depressie dat je gewoon leeg zit qua energie, maar hoe krijg dat weer terug?
Overigens komende dinsdag officieel echt de aller laatste keer naar de shrink! Daarna wil ze me pas weer ergens in Februari contacten wanneer ik ergens anders zit
Ik heb er alleen behoefte aan om me goed te voelen.quote:Op zondag 15 december 2013 16:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Serieuze vraag maar waar heb je wel behoefte aan?
En waarom geen behoefte aan een partner? Je vindt het niet erg om alleen te zijn?
Dan zijn jij en ik twee vreemde vogels.quote:Op zondag 15 december 2013 17:22 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik heb er alleen behoefte aan om me goed te voelen.
Ik weet wel dat veel mensen het vreemd vinden als je geen behoefte heb aan een partner. Maar zo is het nou eenmaal.
Maw, soms ga je ook gewoon slapen rond een uur of 8 als je echt knetter moe bent? En soms gewoon door gaan?quote:Op zondag 15 december 2013 17:13 schreef Gray het volgende:
[..]
Als ik moe ben, dan rust ik.
Maar die driften ben ik bekend mee. Wat voor mij het beste werkte om de balans aan te brengen tussen energierijke periodes en energieloze periodes, was om juist jezelf niet helemaal op te branden bij een energierijke periode. Een snelle kaars brandt dan wel het felst, maar willen we niet de hele avond licht hebben?
De energieloze periode neemt vanzelf af, vaak gepaard met het kalmeren van je geest en goed zorgen voor je lichaam. Dus rustig aan, neem de tijd, rust op vaste tijden (al slapende of niet) en eet gezond. Lichaam en geest gaan hand in hand, dus zorg goed voor beiden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |