Of je het nou tof vindt of niet, het is wel oprecht anders dan al het andere wat er vorig jaar uit kwam en dat is meer dan de meeste bands kunnen zeggen.quote:Op maandag 16 december 2013 12:35 schreef Z het volgende:
Alt-J is toch niet alternatief jongens. Die proberen vooral alternatief te zijn.
Ze vragen altijd eerst mijn toestemming, voordat ze de lijsten bekend maken.quote:Op maandag 16 december 2013 11:35 schreef Norrage het volgende:
Zeker bij mensen als DO2, die zit gewoon in de P4K redactie
Precies. Terwijl bands als Arctic Monkeys en Arcade Fire (vooral de vorige plaat) natuurlijk absoluut niet vernieuwend of revolutionair zijn.quote:Op maandag 16 december 2013 12:44 schreef Moody het volgende:
[..]
Ligt er aan wat je onder alternatief bedoeld denk ik. In de oorsprong is het een "alternatief voor pop muziek" en bijv. niet muziek met gekke bliepjes of geproduceerd en gezocht low-fi geluid. (wat soms het geval is)
Alt-J is populair in indie-kringen en ook redelijk bekend daar buiten door de airplay die ze hebben gekregen, maar om het echt "pop" te noemen gaat wat ver. Dan geldt dat predikaat eerder voor bands als Arcade Fire en Arctic Monkeys. Ook bands die mensen in de alternatieve hoek plaatsen, vaak om ze cool te kunnen vinden. Beetje omgekeerde wereld natuurlijk.
Blijft lastig
Denk dat Deerhunter idd wel een van grootste kanshebber zijn om zoiet te doen.quote:Op maandag 16 december 2013 12:10 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Tja, zijn er gitaarbands buiten Radiohead en Wilco die op dit moment zoiets in hun mars hebben? Deerhunter misschien, als die weer richting het experiment trekken.
Deerhunter, Deerhoof, en nu ook al The Deerstalkers... Om het nog verwarrender te maken.quote:Op maandag 16 december 2013 12:49 schreef Tchock het volgende:
Ik vind trouwens 'The Deerstalkers' echt een van de beste bandnamen die ik ooit gehoord heb. Dat geheel terzijde.
John Deer en de groene trekkersquote:Op maandag 16 december 2013 12:50 schreef DO2 het volgende:
[..]
Deerhunter, Deerhoof, en nu ook al The Deerstalkers... Om het nog verwarrender te maken.
Deerstalkers zijn uit de jaren '50. Ze staan niet eens op Discogsquote:Op maandag 16 december 2013 12:50 schreef DO2 het volgende:
[..]
Deerhunter, Deerhoof, en nu ook al The Deerstalkers... Om het nog verwarrender te maken.
Dat album is hier wel eens geplugd toch?quote:Op maandag 16 december 2013 12:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben trouwens erg benieuwd wat de indie reeks mensen van lend me your underbelly vinden. Dat is een vriend van mij (ook FOK!ker: spoilerman) die probeert voet aan de grond te krijgen.
Zijn album staat op spotify...
Oh, ok.quote:Op maandag 16 december 2013 12:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Deerstalkers zijn uit de jaren '50. Ze staan niet eens op DiscogsKwam ze toevallig tegen toen ik een map oude singletjes van mijn opa zat door te spitten.
Ja, maar ik dacht ik doe het nog eensquote:Op maandag 16 december 2013 12:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat album is hier wel eens geplugd toch?![]()
Wel een fijne sound. Stem kan ik niet zoveel mee, wat ik me er van herinner.
en nog geen enkele jaarlijst gezien waar Sebadoh in staatquote:Op maandag 16 december 2013 12:23 schreef Maxerazzi het volgende:
maar voor mijn gevoel moet de lo-fi weer terugkomen.
Wat een stomme mening.quote:Op maandag 16 december 2013 12:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Alt-J..had ik daar ook niet een gevatte mening over?
Ja, die had ik
MUZ / Jaarlijstjes 2012!
Ik hoor er niets in wat ik niet eerder gehoord heb. En dan nog eens in een zoutloze uitvoering.quote:Op maandag 16 december 2013 12:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Of je het nou tof vindt of niet, het is wel oprecht anders dan al het andere wat er vorig jaar uit kwam en dat is meer dan de meeste bands kunnen zeggen.
Dan ken je meer dan ik.quote:Op maandag 16 december 2013 13:12 schreef Z het volgende:
[..]
Ik hoor er niets in wat ik niet eerder gehoord heb. En dan nog eens in een zoutloze uitvoering.
Qft.quote:Op maandag 16 december 2013 12:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Alt-J..had ik daar ook niet een gevatte mening over?
Ja, die had ik
MUZ / Jaarlijstjes 2012!
De laatste lichting goede vernieuwende bands was toevallig in het tijdperk wanneer jij jong was?quote:Op maandag 16 december 2013 13:21 schreef Moody het volgende:
Goede vernieuwende bands zijn er amper. De laatste lichting was in de jaren '90.
Het is tegenwoordig al lastig genoeg om een eigen sound te hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |