Ik heb op m'n pc een excel sheet waar ik alles bijhoud. Kcal/e/k/v. Ik zorg ten eerste dan ik genoeg eiwitten binnenkrijg, veelal whey en vlees. Vetten en koolhydraten komen meestal wel goed zonder er al te veel op de letten. Ik heb geen formele macro verhouding waar ik me aan houd, maar kom meestal wel uit rond de 40e/40k/20v.quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:31 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Dank je
Ik heb vanavond iets gemaakt bestaande uit:
75 gr basmati, 100 gr kip, el olijfolie, 100 gr kastanje champignons, pikant kipkruiden, peper.
Het was verukkelijk. Straks toetje: magere kwark met zoetstof en kaneel + 2 appels uit de oven.
Ik vind mezelf best creatief
Hoe krijg jij alles binnen?
Hier ben ik het helaas niet mee eens.quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:34 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat niet. Je lichaam kan maar zoveel verwerken op een moment
Pas maar op voor het jojo-effect.quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:35 schreef MaidensTower het volgende:
13 dec: 73,5 kg
20 dec: 72,5 kg
27 dec: 71,5 kg
3 jan: 70,5 kg
10 jan: 69,5 kg
17 jan: 68,5 kg
24 jan: 67,5 kg
31 jan: 66,5 kg
7 feb: 65,5 kg
14 feb: 64,5 kg
21 feb: 63,5 kg
28 feb: 62,5 kg
Toch maar 11 weken.
Daarna ga ik wel verder met KT icm onderhoud.
Ik ben gewoon begonnen met excel omdat het me makkelijk leek, en ik toendertijd niet wist dat er al allerlei programma's en apps voor zijn. Ik heb sindsdien wel gekeken naar de andere middelen die er zijn, maar heb er (nog) geen kunnen vinden waarbij ik alle dingen kan die ik wil kunnen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:20 schreef MaidensTower het volgende:
Hm hm hm bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ik had eerst ook 40/40/20, maar ik hou van koolhydratenHeb het naar mijn eigen wens aangepast.. Net als jij begin ik ook met de eiwitten, daarna vetten en vul de rest aan met khdr.
Ik vraag mij nu af waarom je Excel gebruikt. Zelf gebruik ik Eetmeter en die berekent alles voor mij uit.
Verder studeer ik Voeding & diëtetiek, maar ben nog een junior en wil het eerst op mezelf toepassen
Wat wil je allemaal dan? Eetmeter is perfect en betrouwbaar. Beter dan MyFitnessPalquote:Op zaterdag 14 december 2013 20:29 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Ik ben gewoon begonnen met excel omdat het me makkelijk leek, en ik toendertijd niet wist dat er al allerlei programma's en apps voor zijn. Ik heb sindsdien wel gekeken naar de andere middelen die er zijn, maar heb er (nog) geen kunnen vinden waarbij ik alle dingen kan die ik wil kunnen.
Is dit een voortzetting van de TT?quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:20 schreef MaidensTower het volgende:
Hm hm hm bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ik had eerst ook 40/40/20, maar ik hou van koolhydratenHeb het naar mijn eigen wens aangepast.. Net als jij begin ik ook met de eiwitten, daarna vetten en vul de rest aan met khdr.
Ik vraag mij nu af waarom je Excel gebruikt. Zelf gebruik ik Eetmeter en die berekent alles voor mij uit.
Verder studeer ik Voeding & diëtetiek, maar ben nog een junior en wil het eerst op mezelf toepassen
Wat betekent dat?quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:36 schreef Aeqvitas het volgende:
Ik ben een rasechte hardgainer en ram me in bulking season vol met alles wat je maar kan verzinnen. Een normaal eetpatroon zorgt voor een natuurlijke en eenvoudige cut. Ben echter wel binnen een paar maanden 65kg als ik niet op let.
Ik ben een allochtoon. Laat mijquote:Op zaterdag 14 december 2013 20:36 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Is dit een voortzetting van de TT?
Dat ik me misselijk wil etquote:
Dat ik me misselijk moet eten wil ik aankomen. Dat is onhandig als je aan moet komen - bulken - maar makkelijk als je af wilt vallen - cutten.quote:
Waar kom je vandaan dan?quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:41 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Ik ben een allochtoon. Laat mij
Haha, oké, bedankt.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:43 schreef Aeqvitas het volgende:
[..]
Dat ik me misselijk wil et
[..]
Dat ik me misselijk moet eten wil ik aankomen. Dat is onhandig als je aan moet komen - bulken - maar makkelijk als je af wilt vallen - cutten.
Laat hen ook maar. Ze proberen je gewoon op de kast te jagen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:41 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Ik ben een allochtoon. Laat mij
Ik merk het.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:01 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Laat hen ook maar. Ze proberen je gewoon op de kast te jagen.
Nee hoor, juist niet.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:01 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Laat hen ook maar. Ze proberen je gewoon op de kast te jagen.
Dat is toch veel duurder? Ik kan dat niet betalenquote:Op zaterdag 14 december 2013 20:54 schreef Federer-fan het volgende:
Ik ben toevallig vandaag begonnen met een verandering van mijn eetpatroon. Be naar de natuurwinkel gegaan om dingen (in eerste instantie broodbeleg) te kopen zonder toegevoegde suikers en wil zo geleidelijk aan mijn hele eetpatroon verbeteren - met veel minder suiker.
Zit op dit moment op 1.80m en zo'n 73kg (niet zo lang geleden gecutquote:Op zaterdag 14 december 2013 21:03 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Ik merk het.
Wat zijn jouw stats en doelen?
Cutten is niet hetzelfde als afvallen, bulken niet hetzelfde als dom aankomen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:16 schreef vaarsuvius het volgende:
Waarom gebruik je niet gewoon de woorden 'aankomen en afvallen' ?
Werkt de bezwering dan niet?
Heb er zojuist even naar gekeken. Is het ook mogelijk om zelf de voedingswaarden voor een bepaalde product in te voeren? Ik ben namelijk al diverse producten tegengekomen waarbij Eetmeter totaal verschillende waarden geeft dan die ik van de verpakking heb gehaald.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:32 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Wat wil je allemaal dan? Eetmeter is perfect en betrouwbaar. Beter dan MyFitnessPal
Nou ja, ik ben een man, dus ik mag hopen dat we er een beetje verschillend uitzien.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:16 schreef MaidensTower het volgende:
We zijn even lang en wegen even veel haha
Denk dat jij er veel beter uitziet dan ik haha.
Goed bezig!
Defineer normaalquote:Op zaterdag 14 december 2013 19:20 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Niks geen dieet, ik eet 'normaal'. Maar haters.....
[ afbeelding ]
Ik vin 1.80m / 73kg voor een man vrij weinigquote:Op zaterdag 14 december 2013 21:16 schreef MaidensTower het volgende:
We zijn even lang en wegen even veel haha
Denk dat jij er veel beter uitziet dan ik haha.
Goed bezig!
Dikzakken.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:21 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik vin 1.80m / 73kg voor een man vrij weinig
73kg maar ja? Ik had je zeler wel een kilo if 5 zwaarder geschatquote:Op zaterdag 14 december 2013 21:11 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Zit op dit moment op 1.80m en zo'n 73kg (niet zo lang geleden gecut). Ben van plan om licht te bulken tot in mei (hoop dan op ongeveer 80kg te zitten), en daarna weer een beetje te cutten tot een acceptabel vetpercentage.
Mijn doel vind ik vrij moeilijk te bewoorden. Ik wil eigenlijk gewoon 's morgens in de spiegel kunnen kijken en zoiets hebben van "zo kerel, ziet er goed uit."![]()
Een centimeter of 45 in m'n armen en een taille van minder dan 80cm lijkt me wel een mooi streven. Uiteraard moet de rest er in verhouding ook goed uitzien.
Manlets...quote:
quote:
Het valt me zelf ook vaak op dat mensen die er ongeveer hetzelfde uitzien als ik een paar kilo zwaarder zijn. Ik snap niet waarom.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:23 schreef fathank het volgende:
[..]
73kg maar ja? Ik had je zeler wel een kilo if 5 zwaarder geschat
Ok.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:26 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ah, dan ben ik standaard al geen manlet
Mja, ging over een ander danquote:Op zaterdag 14 december 2013 21:30 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ok.
Ik las hier net 1.80m en 80kg. Dat is wel manlet.
Christmas micracles zoals ze dat in Amerika noemen.quote:
Ok, da's wel prima. Ik ben 1.85m en ik weeg ongeveer 75kg. Daarmee ben ik al geen ecto. Als je dan nog eens 5cm korter bent en ruim 5kg zwaarder, ben je of manlet of vadsig.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:31 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Mja, ging over een ander danIk ben 1,87m, 73kg leek me wat aan de lichte kant voor iemand van 1,80m
Hm, maar met 1.85/75kg ben je ook vrij 'slank' toch? Geen grove bouw bedoel ik dus. Kolenschoppen, brede schouders en zoquote:Op zaterdag 14 december 2013 21:33 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ok, da's wel prima. Ik ben 1.85m en ik weeg ongeveer 75kg. Daarmee ben ik al geen ecto. Als je dan nog eens 5cm korter bent en ruim 5kg zwaarder, ben je of manlet of vadsig.
Normaal postuur.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:34 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Hm, maar met 1.85/75kg ben je ook vrij 'slank' toch? Geen grove bouw bedoel ik dus. Kolenschoppen, brede schouders en zo
Ligt er een beetje aan geelman. Ik ben (heb me toevallig van de week nog moeten laten meten op blote voeten) 191.8 precies en ik weeg 96.5 kilo (na de Kerst & Oud en Nieuw wel weer over de 100quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:33 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ok, da's wel prima. Ik ben 1.85m en ik weeg ongeveer 75kg. Daarmee ben ik al geen ecto. Als je dan nog eens 5cm korter bent en ruim 5kg zwaarder, ben je of manlet of vadsig.
Misschien ben je machogespierd, Frank?!quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:36 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan geelman. Ik ben (heb me toevallig van de week nog moeten laten meten op blote voeten) 191.8 precies en ik weeg 96.5 kilo (na de Kerst & Oud en Nieuw wel weer over de 100) maar vadsig... Niet echt.
Ah, kan goed dat ik gewicht verkeerd inschat dan. Ik heb een vrij breed skelet, dus incl brede handen (kolenschoppen), grote (brede) voetenquote:
Ja...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |