Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Dalenbart, hiker regio Amersfoort Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Eindhoven Wave103, hiker regio Utrecht zazzel, hiker regio Breda Zuunigerd, hiker regio Zwolle Sarasi, hiker regio Groningen (Autoreset) Amoeba, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Solidberg, hiker regio Groningen
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, Kamikaze regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op vrijdag 13 december 2013 20:48 schreef Kiprollade het volgende: Maandag een rit Rotterdam - Breda, hopelijk verdwaal ik niet in de Fiesta die ik moet rijden. Ook moet die worden afgeleverd tussen 8:30 en 16:00. Hopelijk kom ik op tijd met deze enorme reis.
[..]
Mijn auto is 12 jaar oud en ook nog steeds een mooi plaatje. Gooit hem er lekker op joh
Ja, lagen nog Californische platen in En ik heb even eerst alle gangbare snelheden uitgerekend voordat ik ging rijden 65mph gereden waar je 100 mocht en 80mph gereden bij 120.
Heb trouwens ook maar op het transportformulier bij de kilometerstanden erbij gezet dat het om mijlen gaat
Tering, hoeveel geld er naar de overheid gaat door de auto's die er bij ons voor de deur staan. Dat kwam uit op ong ¤ 12.000,- per jaar aan accijns, bijtelling en WB. Het artikel van vorige week met de kop ''Auto rijder melkkoe van pensioen tekort'' is alles behalve gelogen
Ik denk dat ik op de vangrail ga letten met daarin in busje op zijn dak. Gecondoleerd, niets waardelozer dan een Doblo!
Dank. Ik zag dat mijn vriendin snel nog even een levensverzekering heeft afgesloten. Morgen maar even mijn testament bijwerken en mijn zorgverzekering upgraden.. En een masker regelen zodat mocht ik het overleven niemand me herkent.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Jonge, niks mis met een Doblo. Wij hebben ook Doblo op werk, dat nieuwe model. Dingen rijden zo heerlijk, dat onderstel stuurt zó strak. Dat heeft eigenlijk niks meer met zakelijk rijden te maken. Doblo's kun je zonder problemen op de max rijden.
Machinist in een Doblo? Niet in de war met een Ducato?
Wij hebben zo eentje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is gewoon rijden als in een personenauto
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is gewoon rijden als in een personenauto
Bij mijn weten wordt het laatste model Doblo ook gebruikt door Opel en verkocht als Combo met andere bumperts en logo's.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op zaterdag 14 december 2013 11:44 schreef Amoeba het volgende: Ik heb wel eens in zo'n Opel Combo gereden. Moet zeggen dat het verschil met b.v. een Caddy wel enorm is. Vond dat ding nog best aardig te doen.
Snelwegkilometers. Echte rijbeleving ervaar je met bochtenwerk en binnenwegen.
Ja, dat is ook weer zo. De rit met die Combo waren vooral snelweg kilometers (direct bij Eindhoven erop, en Driebergen vanaf de snelweg was ook geen moeite). Met die Caddy zat ik dan weer niet zo op de snelweg, bij zowel ophaallocatie als looslocatie niet.
Op vrijdag 13 december 2013 22:28 schreef S-RS het volgende: Tering, hoeveel geld er naar de overheid gaat door de auto's die er bij ons voor de deur staan. Dat kwam uit op ong ¤ 12.000,- per jaar aan accijns, bijtelling en WB. Het artikel van vorige week met de kop ''Auto rijder melkkoe van pensioen tekort'' is alles behalve gelogen
Ik word er echt doodziek van. Volgend jaar gaat de accijns op brandstof ook weer omhoog... Een regering die uit de crisis wil komen door te bezuinigen en belasting te gaan heffen ipv de economie juist te stimuleren is echt zwaar kut gewoon.
Het moet helemaal niet zo lastig zijn om andere manieren te vinden dan inwoners te blijven belasten, Duitsland is het voorbeeld.
Ik word er echt doodziek van. Volgend jaar gaat de accijns op brandstof ook weer omhoog... Een regering die uit de crisis wil komen door te bezuinigen en belasting te gaan heffen ipv de economie juist te stimuleren is echt zwaar kut gewoon.
Het moet helemaal niet zo lastig zijn om andere manieren te vinden dan inwoners te blijven belasten, Duitsland is het voorbeeld.
Ergens in Nederland zit een gi-gan-tisch lek. We betalen op de meeste vlakken het meeste belasting van alle Europeanen, en ondanks dat we nu, en dat mag ook gezegd, nog steeds een van de beste verzorgingsstaten hebben die eet zijn, wordt dat in record tempo afgebroken. En dan nog geld te kort.
Wat dat betreft ben ik blij dat ik motor rijd, privé dan. Per jaar aan verzekering en belasting nog geen 200 euro. Er zijn meer dan genoeg automobilisten die dat per kwartaal betalen..
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Ergens in Nederland zit een gi-gan-tisch lek. We betalen op de meeste vlakken het meeste belasting van alle Europeanen, en ondanks dat we nu, en dat mag ook gezegd, nog steeds een van de beste verzorgingsstaten hebben die eet zijn, wordt dat in record tempo afgebroken. En dan nog geld te kort.
Wat dat betreft ben ik blij dat ik motor rijd, privé dan. Per jaar aan verzekering en belasting nog geen 200 euro. Er zijn meer dan genoeg automobilisten die dat per kwartaal betalen..
Ah, je hebt een rijbewijs A. Moet je soms ook wel eens motors hiken voor AR?
Het is inderdaad behoorlijk duur qua autorijden in Nederland. Maar volgens mij is de wegenbelasting in België ook vrij hoog? En in Frankrijk betaal je jezelf helemaal scheel aan tolkosten als je een beetje wil opschieten.
Er gaat gewoon gigantisch veel Nederlands geld naar onzin, al jaren. Al die belachelijke missie's in verre landen enzo. Al die vage hulppotjes voor zielige EU landen. Al die beleidsstudies die nergens toe leiden en wel jaren (en dus miljarden) kosten. Linkse hobbies
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is gewoon rijden als in een personenauto
Geen idee hoe dat model rijd, maar die er voor rijd echt verschrikkelijk. Een ducato is daar nog eens de overtreffende trap van..
Ah, je hebt een rijbewijs A. Moet je soms ook wel eens motors hiken voor AR?
Nog niet. Ze zeiden dat het heel af en toe voorkwam. Vaak lichte motorscooters of van die vreselijk kansloze driewielers als een Piaggio MP3. Maar als dat komt, denk ik sowieso pas weer in de zomer.
Privé heb ik dus enkel een motor en geen auto. Rij ook rustig heel de winter door op de motor, maar het is ook wel lekker om zo nu en dan eens een leuk vierwiellertje te rijden natuurlijk, zeker als het ook nog betaald is
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Nog niet. Ze zeiden dat het heel af en toe voorkwam. Vaak lichte motorscooters of van die vreselijk kansloze driewielers als een Piaggio MP3. Maar als dat komt, denk ik sowieso pas weer in de zomer.
Privé heb ik dus enkel een motor en geen auto. Rij ook rustig heel de winter door op de motor, maar het is ook wel lekker om zo nu en dan eens een leuk vierwiellertje te rijden natuurlijk, zeker als het ook nog betaald is
Ik vind motors ook wel gaaf, daarnaast is het ook nog eens financieel aantrekkelijk vergeleken een auto. Maar puur uit zelf bescherming stap ik maar niet op zo'n ding. Ik hou er wel van om de limieten een beetje opzoeken, dat gaat met mij op een motor gegarandeerd fout.