Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat komt helemaal niet op hetzelfde neer. De sprinter tussen Utrecht en Breda bijvoorbeeld. De hele reis duurt 1:23, maar ik denk niet dat meer dan eenderde van de reizigers er langer dan een half uur mee reist. Dan is er dus geen enkele reden om die treinserie te knippen, want er hoeft dus geen toilet in volgens de staatssecretaris.
Na mijn eerder pleidooi voor terugkeer restauratie- en slaapwagens pleit ik nu ook voor terugkeer bagagewagens. Of in ieder geval ruimte daarvoor vrijmaken zoals in Duitse ICE's en IC/EC's. Ten koste van zitplaatsen? Extra wagon of treinstel bevestigen. Zelden, maar dan ook echt zelden, ziet men tegenwoordig nog de volledige perronlengte benut worden. Vroeger waren 15 bakken heel gebruikelijk. Doe dan nu ook gewoon 14 bakken V-IRM of 15 bakken ICM. Het is allemaal niet zo moeilijk.
Als het druk is is alles een probleem. Koffers, mensen, fietsenmakers, toiletten, alles.
Ja. En dus moet je (niet jij persoonlijk natuurlijk) daar rekening mee houden, en niet net doen alsof er in de spits geen fietsenmakers met koffers meereizen en de inrichting van de trein op die gedachte baseren.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2013 19:21:20 ]
Dat komt helemaal niet op hetzelfde neer. De sprinter tussen Utrecht en Breda bijvoorbeeld. De hele reis duurt 1:23, maar ik denk niet dat meer dan eenderde van de reizigers er langer dan een half uur mee reist. Dan is er dus geen enkele reden om die treinserie te knippen, want er hoeft dus geen toilet in volgens de staatssecretaris.
Bewijs met die gammele NS cijfers maar dat het minder dan 1/3 is.
Nou, dat lijkt me met de OV-chipkaartgegevens straks niet bijzonder lastig eigenlijk.
Hoe vaak hebben we hier al benadrukt dat ze het nog steeds niet voor elkaar hebben? Waarom is er zo'n brand blus actie nodig van ROVER om die treinen te verlengen?
Hoe vaak hebben we hier al benadrukt dat ze het nog steeds niet voor elkaar hebben? Waarom is er zo'n brand blus actie nodig van ROVER om die treinen te verlengen?
Nu is het lastiger omdat nog lang niet alle reizigers in- en uitchecken. Als straks die poortjes eens dichtgaan, verandert dat.
Nu is het lastiger omdat nog lang niet alle reizigers in- en uitchecken. Als straks die poortjes eens dichtgaan, verandert dat.
Technisch wel ja. Maar zou het CBP dat okee vinden? Je bent dan wel op individueel niveau aan het monitoren wie precies wanneer van waar naar waar reist he.
Nu is het lastiger omdat nog lang niet alle reizigers in- en uitchecken. Als straks die poortjes eens dichtgaan, verandert dat.
Ook dan is het onnauwkeurig. Wie zegt dat iemand die incheckt, waarvan de trein over zeven minuten gaat, ook daadwerkelijk met die trein gaat? Zoveel onzekerheden..
Technisch wel ja. Maar zou het CBP dat okee vinden? Je bent dan wel op individueel niveau aan het monitoren wie precies wanneer van waar naar waar reist he.
Dat hoeft toch niet?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ook dan is het onnauwkeurig. Wie zegt dat iemand die incheckt, waarvan de trein over zeven minuten gaat, ook daadwerkelijk met die trein gaat? Zoveel onzekerheden..
Natuurlijk houd je een foutmarge, maar die handvol reizigers zullen het eindresultaat weinig beīnvloeden. Tegenover die reiziger die eerst nog een koffie en een broodje haalt, staat bijvoorbeeld de reiziger die dat een kwartier eerder deed. Zeker als je met gemiddeldes gaat werken over tientallen of honderden reisdagen, lijkt me dat die fouten weinig invloed hebben.
Natuurlijk houd je een foutmarge, maar die handvol reizigers zullen het eindresultaat weinig beīnvloeden. Tegenover die reiziger die eerst nog een koffie en een broodje haalt, staat bijvoorbeeld de reiziger die dat een kwartier eerder deed. Zeker als je met gemiddeldes gaat werken over tientallen of honderden reisdagen, lijkt me dat die fouten weinig invloed hebben.
Op woensdag 11 december 2013 19:34 schreef DeaDLocK2K het volgende: Of nee wat ik bedoel is: Dat doen ze toch al. Je kan die data anonimiseren en er je voordeel mee doen.
Dat zou je kunnen doen ja. Kom, laten we de NS op zijn blauwe ogen geloven dat hij dat inderdaad doet
NS maakt reizigersprognoses o.a. op basis van chipkaartanalyses. Daarbij worden gemaakte geanonimiseerde reizen op de chipkaarten vergeleken met de reisplanner van dat moment inclusief de vertragingen van toen.
NS maakt reizigersprognoses o.a. op basis van chipkaartanalyses. Daarbij worden gemaakte geanonimiseerde reizen op de chipkaarten vergeleken met de reisplanner van dat moment inclusief de vertragingen van toen.
Zo simpel als het in twee regels zo staat, zo overvol is de trein in de ochtend altijd.
De NMBS kan je een boete opleggen van ¤50 als je in een drukke trein je koffers en tassen niet van de stoel naast je weghaalt. En ja, er zijn treinbegeleiders die die boetes serieus uit durven te schrijven.
Op woensdag 11 december 2013 20:02 schreef greavy het volgende: De NMBS kan je een boete opleggen van ¤50 als je in een drukke trein je koffers en tassen niet van de stoel naast je weghaalt. En ja, er zijn treinbegeleiders die die boetes serieus uit durven te schrijven.
Misschien moeten ze eens wat van die belgen op de perrons hier neerzetten om dat "rookbeleid" te enforcen. Of schaf het gewoon af. Nu kan je gewoon overal met je peukje lopen en met beetje pech zegt eoa kerel er iets van waarna je hem maar uitmaakt en morgen gewoon doodleuk weer je peuk daar opsteekt. Heb echt nog NOOIT boetes gezien daarvoor.
Op woensdag 11 december 2013 20:02 schreef greavy het volgende: De NMBS kan je een boete opleggen van ¤50 als je in een drukke trein je koffers en tassen niet van de stoel naast je weghaalt. En ja, er zijn treinbegeleiders die die boetes serieus uit durven te schrijven.
En terecht. Men komt bij NS veel te vaak weg als men in overtreding is. Plaatsnemen in de verkeerde klasse, geen (juist) verboerbewijs hebben om twee voor beelden te noemen. Meteen op de bon ermee.
Ohja, bijna vergeten. Morgen voor 't eerst op pad met m'n nieuwe chipkaart. In de begeleidende brief staat dat ik nog even langs een kaartautomaat moet als ik met NS wil reizen. Is dat alles? Daarna kan ik gewoon inchecken en instappen en wordt binnen een paar dagen het eerste automatisch-opladen bedrag afgeschreven?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op woensdag 11 december 2013 20:02 schreef greavy het volgende: De NMBS kan je een boete opleggen van ¤50 als je in een drukke trein je koffers en tassen niet van de stoel naast je weghaalt. En ja, er zijn treinbegeleiders die die boetes serieus uit durven te schrijven.
Op woensdag 11 december 2013 20:06 schreef JDude het volgende: Ohja, bijna vergeten. Morgen voor 't eerst op pad met m'n nieuwe chipkaart. In de begeleidende brief staat dat ik nog even langs een kaartautomaat moet als ik met NS wil reizen. Is dat alles? Daarna kan ik gewoon inchecken en instappen en wordt binnen een paar dagen het eerste automatisch-opladen bedrag afgeschreven?
Ook kan de NMBS je beboeten voor ¤60 per minuut verwijtbare vertraging. Als jij de trein ophoudt, en dat is volledig te verwijten aan jou, dan kan de Treinbegeleider / Ticket Controle Team je een boete van ¤60 / minuut opleggen. Als de politie erbij moet komen, kan het ook later nog geīncasseerd worden, omdat het dan vaak een Proces Verbaal wordt en via justitie loopt. Wordt niet vaak gedaan, maar het komt zo af en toe voor. Dan kiezen de meeste mensen wel eieren voor hun geld, en laten die trein niet ophopen.
Wel grappig dat de Reisplanner denkt dat ik voor m'n lol een kwartier ga staan blauwbekken op het oneindig saaie station Tilburg West Universiteit. Dat wordt dus gewoon een station verder.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Voordeel is dan weer dat in België ongeveer de helft van de bekeuringen (ik overdrijf misschien maar dit was wel blijven hangen) nooit geīnd worden omdat ze niet zoiets hebben als een CJIB.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op woensdag 11 december 2013 20:10 schreef greavy het volgende: Ook kan de NMBS je beboeten voor ¤60 per minuut verwijtbare vertraging. Als jij de trein ophoudt, en dat is volledig te verwijten aan jou, dan kan de Treinbegeleider / Ticket Controle Team je een boete van ¤60 / minuut opleggen.
Op woensdag 11 december 2013 20:11 schreef DeaDLocK2K het volgende: Voordeel is dan weer dat in België ongeveer de helft van de bekeuringen (ik overdrijf misschien maar dit was wel blijven hangen) nooit geīnd worden omdat ze niet zoiets hebben als een CJIB.
Maar in België kennen ze dan wel weer GAS-boetes, waarmee gemeentes vrijwel naar hartelust boetes kunnen uitdelen. Er zijn zelfs boetes uitgedeeld voor kritische reacties over een optreden van de politie op de website van een krant.
Maar in België kennen ze dan wel weer GAS-boetes, waarmee gemeentes vrijwel naar hartelust boetes kunnen uitdelen. Er zijn zelfs boetes uitgedeeld voor kritische reacties over een optreden van de politie op de website van een krant.
Het ik gelezen maargoed, het blijft een derdewereldland en een politiestaat natuurlijk.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Nee? Ga maar eens aan de noodrem hangen. Komt iemand het je vast wel vertellen
Maar dan krijg je toch niet per minuut vertraging ¤250? In België krijg je dus ook ¤60 per minuut als je weigert een kaartje te kopen, een boete te accepteren en de trein niet wilt verlaten.
TIS 3.1: aanrijding trein met een persoon, fiets, bromfiets of ander klein voorwerp.
Meestal een persoon, maar vind het nu wel opvallend omdat het midden in het havengebied is + goederentrein.
Juist minder opvallend, de overwegen zijn veel minder goed beveiligd in het havengebied. En in het donker + dopjes in oren persoon helpen ook niet mee...
Op woensdag 11 december 2013 20:28 schreef arkkey het volgende: Derdewereldland met o.a. een betere gezondheidszorg dan het "superieure" nederland anders En dat geldt voor wel meer zaken.
Wel grappig dat de Reisplanner denkt dat ik voor m'n lol een kwartier ga staan blauwbekken op het oneindig saaie station Tilburg West Universiteit. Dat wordt dus gewoon een station verder.
Waarschijnlijk is er wel een reden voor dat die overstap wordt aangegeven en niet een andere, want de reisplanner geeft de optimale reisroute aan. (Daarvan afwijken mag ook niet altijd, trouwens.)
Juist minder opvallend, de overwegen zijn veel minder goed beveiligd in het havengebied. En in het donker + dopjes in oren persoon helpen ook niet mee...
Ohja dat is misschien ook wel zo. Zit niet in het goederenvervoerwereldje.
Dat is leuk en aardig, maar als grensbewoner met een grote familie met genoeg ervaring aan beide kanten weet ik wel waar ze mij mogen opnemen. Klinkt voor mij in ieder geval net zo betrouwbaar als de NS statistieken die bij 96,4% op tijd de prijzen mogen verhogen (oid) en verrek, precies 96,4% op tijd dat is toevallig!
Op woensdag 11 december 2013 20:33 schreef arkkey het volgende: Dat is leuk en aardig, maar als grensbewoner met een grote familie met genoeg ervaring aan beide kanten weet ik wel waar ze mij mogen opnemen. Klinkt voor mij in ieder geval net zo betrouwbaar als de NS statistieken die bij 96,4% op tijd de prijzen mogen verhogen (oid) en verrek, precies 96,4% op tijd dat is toevallig!
Ja, alsof dit onderzoek is uitgevoerd door de Nederlandse zorgverzekeraars en artsen, kom op zeg
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Mwa, zitten vaak genoeg overstappen in die beter kunnen hoor. Van Enschede naar Den Helder geeft hij in Amersfoort een overstap op de IC naar Enkhuizen, om dan op Amsterdam CS op de IC Den Helder te stappen. (Van spoor 14a (helemaal vooraan) naar spoor 7 oid). Terwijl je ook 1 halte kan blijven zitten en op Sloterdijk een crossplatform overstap kan pakken. maar deze laatste optie snapt dat kreng weer niet.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2013 20:37:35 ]
Waarschijnlijk is er wel een reden voor dat die overstap wordt aangegeven en niet een andere, want de reisplanner geeft de optimale reisroute aan. (Daarvan afwijken mag ook niet altijd, trouwens.)
Ik stap over van de sprinter Breda-Utrecht op de sprinter Tilburg Universiteit-Eindhoven. Mijn route verandert dus in ieder geval niet door op Tilburg ipv T-Universiteit over te stappen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Waarschijnlijk is er wel een reden voor dat die overstap wordt aangegeven en niet een andere, want de reisplanner geeft de optimale reisroute aan. (Daarvan afwijken mag ook niet altijd, trouwens.)
Ik vermoed dat de NS reisplanner (ik weet om welke overstap het gaat, Sprinter Breda - Utrecht op Tilburg Universiteit - Weert) de eerste mogelijkheid om over te stappen geeft. Dat is dan Tilburg Universiteit.
Ik stap over van de sprinter Breda-Utrecht op de sprinter Tilburg Universiteit-Eindhoven. Mijn route verandert dus in ieder geval niet door op Tilburg ipv T-Universiteit over te stappen.
Nee klopt maar hij geeft ook de optimale reis aan. In dit geval heb je misschien een ruimere overstap op Tilburg Universiteit en is dat optimaler.
Nee klopt maar hij geeft ook de optimale reis aan. In dit geval heb je misschien een ruimere overstap op Tilburg Universiteit en is dat optimaler.
16 minuten op Universiteit vs. 15 minuten op Tilburg inderdaad . Ik snap de denkwijze van de Reisplanner, maar ik denk nog steeds dat ik toch maar een halte langer in de Sprinter naar Utrecht blijf zitten .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
16 minuten op Universiteit vs. 15 minuten op Tilburg inderdaad . Ik snap de denkwijze van de Reisplanner, maar ik denk nog steeds dat ik toch maar een halte langer in de Sprinter naar Utrecht blijf zitten .
Op Tilburg Universiteit staat de trein wel langer stil, waardoor je langer lekker warm binnen kan zitten. Met dit weer geen slecht idee
16 minuten op Universiteit vs. 15 minuten op Tilburg inderdaad . Ik snap de denkwijze van de Reisplanner, maar ik denk nog steeds dat ik toch maar een halte langer in de Sprinter naar Utrecht blijf zitten .
Dat straalt natuurlijk wel een totaal gebrek aan vertrouwen in eigen kunnen uit. "16 minuten is beter dan 15"
De sprinter uit Breda komt om :09 en :39 binnen op Tilburg Universiteit, de sprinter uit Eindhoven doet dat om :11/:41. Vertrek naar Eindhoven is om :23/:53. Je staat dus maar 2 minuten uit te waaien i.p.v. 15
Op Tilburg Universiteit staat de trein wel langer stil, waardoor je langer lekker warm binnen kan zitten. Met dit weer geen slecht idee
quote:
Op woensdag 11 december 2013 20:53 schreef James1988 het volgende: De sprinter uit Breda komt om :09 en :39 binnen op Tilburg Universiteit, de sprinter uit Eindhoven doet dat om :11/:41. Vertrek naar Eindhoven is om :23/:53. Je staat dus maar 2 minuten uit te waaien i.p.v. 15
Hm, daar is nog wel wat voor te zeggen. Wel jammer dat die uit Eindhoven net wat later binnenkomt, nou kan ik niet tot Tilburg blijven zitten als'ie een keer vertraagd is. Tenzij ik de NS-app in de gaten ga zitten houden natuurlijk .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Hm, daar is nog wel wat voor te zeggen. Wel jammer dat die uit Eindhoven net wat later binnenkomt, nou kan ik niet tot Tilburg blijven zitten als'ie een keer vertraagd is. Tenzij ik de NS-app in de gaten ga zitten houden natuurlijk .
True, maar tot het idee van de al na twee minuten binnenrollende vervolgtrein langskwam, leek het "grote" station me wel een aantrekkelijkere plek om een kwartier te moeten wachten.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Nog een reden om bij Universiteit al in te stappen is dat de trein best druk is, dus dan heb je sowieso een goede zitplaats. Op Tilburg is het soms al dringen.
Op woensdag 11 december 2013 20:53 schreef James1988 het volgende: De sprinter uit Breda komt om :09 en :39 binnen op Tilburg Universiteit, de sprinter uit Eindhoven doet dat om :11/:41. Vertrek naar Eindhoven is om :23/:53. Je staat dus maar 2 minuten uit te waaien i.p.v. 15
Ja nou en? Op Tilburg Hbf kun je koffie en een broodje halen, er is zelfs een toilet!
Op de lijn Tilburg Universidad - Weert rijdt volgens mij vrijwel altijd materieel met toiletten dus dat maakt niet uit Alleen broodjes verkopen doen ze niet in de trein
Op woensdag 11 december 2013 21:07 schreef Viezze het volgende: Op de lijn Tilburg Universidad - Weert rijdt volgens mij vrijwel altijd materieel met toiletten dus dat maakt niet uit Alleen broodjes verkopen doen ze niet in de trein
Oh, wat rijdt er dan eigenlijk zoal?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Het wordt wel een goeie test voor de Staatsschspoorwegen trouwens. Ik kies bewust voor de trein omdat de parallel lopende snelweg een hoerige file-ellende is. Benieuwd of ze van dit buitenkansje gaan profiteren.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op woensdag 11 december 2013 21:14 schreef JDude het volgende: Het wordt wel een goeie test voor de Staatsschspoorwegen trouwens. Ik kies bewust voor de trein omdat de parallel lopende snelweg een hoerige file-ellende is. Benieuwd of ze van dit buitenkansje gaan profiteren.
Opvallend, komende jaren geen uitbreidingswerkzaamheden gepland op de A58 tussen Eindhoven en Breda.
TIS 3.1: aanrijding trein met een persoon, fiets, bromfiets of ander klein voorwerp.
Meestal een persoon, maar vind het nu wel opvallend omdat het midden in het havengebied is + goederentrein.
in het havengebied zitten kantoren waar mensen op de fiets naartoe gaan, vanaf 't pontje.
nare situaties daar. de trein besturen ze op afstand, de machinist is mijlen ver en in de loc zit verder niemand. de wissel vereist handmatige bediening. op een paar plekken is een geluidssignaal het enige wat de komst van de trein aankondigt. er is al wel een hoop verbeterd afgelopen jaren, toch blijft het link daar.
het amsterdamse havengebied..... de goederentreinen zijn daar lang en staan tientallen minuten stil om te keren of te wachten voor een rood sein, met als gevolg dat een overweg bezet blijft. dan ontstaan foute acties. fietsers die 'door' de trein heen gaan door de fiets op te tillen en tussen twee wagons te klouteren.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
in het havengebied zitten kantoren waar mensen op de fiets naartoe gaan, vanaf 't pontje.
nare situaties daar. de trein besturen ze op afstand, de machinist is mijlen ver en in de loc zit verder niemand. de wissel vereist handmatige bediening. op een paar plekken is een geluidssignaal het enige wat de komst van de trein aankondigt. er is al wel een hoop verbeterd afgelopen jaren, toch blijft het link daar.
het amsterdamse havengebied..... de goederentreinen zijn daar lang en staan tientallen minuten stil om te keren of te wachten voor een rood sein, met als gevolg dat een overweg bezet blijft. dan ontstaan foute acties. fietsers die 'door' de trein heen gaan door de fiets op te tillen en tussen twee wagons te klouteren.
Zo te zien op die foto in het stationsgebouwtje (waar anders?) dat nu dus eindelijk weer een functie heeft. Het zou gaan om een proef op 5 kleine stations.
Nu ben ik wel benieuwd waar we die andere 4 kleinste kioskjes kunnen vinden.
Opvallend, komende jaren geen uitbreidingswerkzaamheden gepland op de A58 tussen Eindhoven en Breda.
Madame Schultz zal daar wel nooit rijden dan .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Een aantal Belgische rijtuigen worden vooralsnog als één homogene stam gebruikt. Er rijden er ook 2 of 3 rijtuigen in de rommel-stam (met allemaal diverse soorten rijtuigen).
De automobilist wordt op dit moment onderzocht door de ambulance.
Dát is knap.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
Het was altijd mogelijk maar NS wilde het niet. Tegen Wilma kun je dan zeggen dat het echt niet kan hoor en ze slikt die diarree aan flauwekul maar al te graag.
Op woensdag 11 december 2013 22:13 schreef greavy het volgende: HKX kon zonder problemen 10 rijtuigen bij de NMBS leasen. Nog na het fiasco met de Benelux enzo.
Wie zegt dat het toen pas geregeld was? Voor hetzelfde geld was het in december al beklonken voor die rijtuigen... (Is niet bekend met HKX problemen)
HKX heeft al sinds het begin te maken met materieelproblemen, ze sprokkelen overal materieel vandaan. Soms zetten ze zelfs Desiro's in (van Hamburg naar Keulen!), of een enkel dubbeldeksrijtuig tussen twee Taurussen in dubbeltractie...
Op woensdag 11 december 2013 22:24 schreef James1988 het volgende: HKX heeft al sinds het begin te maken met materieelproblemen, ze sprokkelen overal materieel vandaan. Soms zetten ze zelfs Desiro's in (van Hamburg naar Keulen!), of een enkel dubbeldeksrijtuig tussen twee Taurussen in dubbeltractie...
Die Desiro's waren uit nood, maar ze zetten wel Married-Pair-Wagens van de NordOstseeBahn in. Ook niet op deze verbinding te verwachten
Op woensdag 11 december 2013 22:50 schreef greavy het volgende: Die MarriedPair-Wagens zijn ook tijdelijk, maar rijden inmiddels al een hele tijd mee in de omlopen.
HKX doet in ieder geval z'n best om de treinen te laten rijden
Had niet verwacht dat HKX het nog zo lang zou vol houden.
Weet iemand trouwens of die Rheingold-panoramawagen nog steeds bij Veolia Fjärrtåg in Zweden rondrijdt? Want ik kom er wel wat foto's van tegen, maar die zijn vooral uit 2011.
Medio mei 2013 wordt panoramarijtuig 50 74 87-73 201-2 vanuit Zweden naar Nederland overgebracht. Het rijtuig is door een in Rotterdam gevestigde partij verworven van het Zweedse NetRail om verhuurd te worden voor speciale gelegenheden. Het rijtuig maakt deel uit van een serie van 5 rijtuigen, gebouwd door Wegmann & Co in Kassel voor gebruik in de Rheingold.
Godsgloeiende ijzerschuivers. Eerste dag gaat 't al mis. Benieuwd hoe lang het duurt voor ik een auto koop.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op donderdag 12 december 2013 07:48 schreef JDude het volgende: Godsgloeiende ijzerschuivers. Eerste dag gaat 't al mis. Benieuwd hoe lang het duurt voor ik een auto koop.
Lijkt wel alsof die maatregelen alleen maar averechts werken..
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Uit dat artikel blijkt wel weer mooi hoe goed onze volksvertegenwoordigers ingelicht zijn over de werking van het spoorwegnet.
quote:
Groene golven Het CDA pleit daarnaast voor het instellen van groene golven voor treinen, zodat treinen geen rode seinen meer tegenkomen. Ook willen de christendemocraten een verbod op het gebruik van mobieltjes voor privédoeleinden tijdens het werk. De Rouwe vreest dat mobiele telefoons machinisten te veel afleiden
Groene golven voor treinen? Wat wat denken ze dat een "rijweg" precies is daar in Den Haag? En mobieltjes zijn al verboden, dus ik denk niet dat een dubbel verbod veel gaat uitmaken...
Zit mobiel dus tweet van NS plaatsen gaat moeilijk. Vanaf vandaag, 14 stations.
thx!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op 14 NS stations kunt u digitaal door het station en de stationsomgeving navigeren. Hiermee kunt u nog beter uw weg vinden, buiten en binnen het station, voor en tijdens uw reis. Via Google Maps kunt u inzoomen op het stationsgebouw. Bijvoorbeeld met smartphone of tablet, onderweg of voorafgaand aan de reis. Snel overstappen en het vinden van voorzieningen op het station wordt zo nog gemakkelijker.
De digitale plattegronden van 14 grote NS stations zijn beschikbaar gemaakt in samenwerking met Google. Indoor Maps laat zien waar winkels en stationsfaciliteiten zich bevinden en brengt u van en naar het juiste perron.
Vanaf 12 december 2013 zijn van 14 grote NS stations in Nederland Indoor Maps beschikbaar: Amersfoort, Amsterdam Centraal, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Zuid, Delft, Den Haag Centraal, Den Haag Hollands Spoor, Deventer, Groningen, Haarlem, Leiden Centraal, Nijmegen, Rotterdam Centraal en Utrecht Centraal. Mogelijk komen hier in de loop van 2014 nog meer stations bij. http://www.ns.nl/reiziger(...)onden-in-google-maps
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Uit dat artikel blijkt wel weer mooi hoe goed onze volksvertegenwoordigers ingelicht zijn over de werking van het spoorwegnet.
[..]
Groene golven voor treinen? Wat wat denken ze dat een "rijweg" precies is daar in Den Haag? En mobieltjes zijn al verboden, dus ik denk niet dat een dubbel verbod veel gaat uitmaken...
En dan is het ook nog eens oud nieuws...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Door een storing verschijnen actuele verstoringen in de treindienst niet op de interactieve spoorkaart en in de lijst met actuele verstoringen.
Huidige storingen:
* Roosendaal-Breda: er rijden geen treinen maar bussen door een aanrijding met een persoon. Houdt u rekening met vertraging van ongeveer 15-30 minuten. Naar verwachting duurt deze verstoring tot 09:30 uur. De reisplanner is bijgewerkt.
* Zuidhorn-Hurdegaryp: door een seinstoring rijden er geen treinen. Houdt u rekening met vertraging van meer dan 60 minuten. Naar verwachting duurt deze verstoring tot 10:30 uur.
Op donderdag 12 december 2013 07:48 schreef JDude het volgende: Godsgloeiende ijzerschuivers. Eerste dag gaat 't al mis. Benieuwd hoe lang het duurt voor ik een auto koop.
Mja, NS kan er weinig aan doen als een of andere pipo het lollig vindt om zich voor de trein te gooien. Dat de sprinter Breda - Utrecht dan niet rijdt tussen Breda en Tilburg is jammer, maar te verwachten omdat er tijdelijk niet genoeg perroncapaciteit is in Breda voor nog een kerende treinserie. De IC Roosendaal - Zwolle heeft tussen Breda en Tilburg extra stops gemaakt om de stops van de sprinter over te nemen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op 14 NS stations kunt u digitaal door het station en de stationsomgeving navigeren. Hiermee kunt u nog beter uw weg vinden, buiten en binnen het station, voor en tijdens uw reis. Via Google Maps kunt u inzoomen op het stationsgebouw. Bijvoorbeeld met smartphone of tablet, onderweg of voorafgaand aan de reis. Snel overstappen en het vinden van voorzieningen op het station wordt zo nog gemakkelijker.
De digitale plattegronden van 14 grote NS stations zijn beschikbaar gemaakt in samenwerking met Google. Indoor Maps laat zien waar winkels en stationsfaciliteiten zich bevinden en brengt u van en naar het juiste perron.[..] Deventer,
DB verwacht nog voor de kerst de eerste twee Velaro D's in dienst te kunnen nemen. In het voorjaar van 2014 zullen er naar verwachting nog 8 gaan volgen. Daarmee lijkt een einde te komen aan een soap die inmiddels al ruim 2 jaar duurt, de nieuwe Velaro's zijn bedoeld om materieel- en capaciteitstekorten in het Fernverkehr op te vangen.
Bahnchef Rüdiger Grube vraagt om meer investering in het Duitse spoor, er zou een investering van tot 50 miljard euro nodig zijn. Grube wil hiervoor de winsten en dividenden gebruiken die nu jaarlijks aan de aandeelhouder, de Duitse overheid, worden uitgekeerd.
De prijzen van de Fahrkarte gaan het komende jaar omhoog: Nahverkehr 3,6% (m.u.v. kaarten van Verkersberbunde), Fernverkehr tot 4%, Bahncard 25 + 1 euro, Bahncard 50 +6 euro, zitplaatsreserveringen + 50 cent
Eind 2016 zal de baanvaksnelheid tussen de stations Zuidbroek en Winschoten verhoogd zijn van 100 tot 140 km/h. Tevens worden op het baanvak blokseinen toegevoegd, waardoor twee treinen dichter achter elkaar kunnen rijden. De wijzigingen zijn nodig om in de spitsuren extra sneltreinen Winschoten - Groningen v.v. te kunnen laten rijden, die vlak voor de stoptreinen uit Winschoten vertrekken en vlak erna aankomen. Omdat hetzelfde dienstregelingpad gebruikt kan worden voor de doorgaande treinen naar Bad Nieuweschans - Leer, gaat hiermee al een deel van de wens in vervulling om deze treinen niet meer als stoptrein te laten rijden, maar als zoveel mogelijk versnelde sneltrein.
Een verhoging van de snelheid op het lange baanvak Winschoten - Bad Nieuweschans naar 140 km/h zou daarbij ook zeer effectief zijn, maar daartoe is nog niet besloten. Wel wordt Winschoten verbouwd: spoor 1 wordt een kopspoor en spoor 2 wordt ingericht met twee spoorfasen, waardoor de treinen van en naar Bad Nieuweschans elkaar hier kunnen kruisen en tegelijkertijd een derde trein kan kopmaken. Het project is geraamd op 17,5 miljoen euro en zal door de provincie Groningen worden bekostigd met een bijdrage van het Rijk.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
ik zou zeggen: in ieder geval Hoogezand-Sappemeer en Zuidbroek. En misschien ook wel Europapark, omdat dit in Groningen een belangrijk overstapstation wordt
ik zou zeggen: in ieder geval Hoogezand-Sappemeer en Zuidbroek. En misschien ook wel Europapark, omdat dit in Groningen een belangrijk overstapstation wordt
En natuurlijk Winschoten. En Bad Nieuweschans. En Weener. En Leer.
Maar Martenswolde EN Kropshoek overgeslagen Dus een InterCity. InterCity Direct eigenlijk. De snelheid gaat ook behoorlijk omhoog zag ik, dus idd James: Toeslag
Op donderdag 12 december 2013 14:44 schreef Dr_Flash het volgende: Hoe heette het ook weer? Badezug of zo? Harlingen Haven - Leeuwarden - Groningen - (evt Winschoten en/of Nieuweschans) - Leer - Oldenburg - Bremen. Met BR218. Knallen maar.
Met omkleedhokjes erin waar Duitse toeristen in hun 'nette pak' instapte en zich tijdens de treinreis verkleedden in een strandpak. Ongelofelijk, maar het heeft echt bestaan. Er was ook zo'n express van Harlingen Haven naar Emmerich (louter stops te Leeuwarden, Zwolle en Arnhem)
De latere internationale trein Groningen - Leer stopte alleen te Hoogezand-Sappemeer en Winschoten. Laten we dat voor deze sneltrein maar aanhouden.
was bij Arriva iig geen succes omdat ze met drie aan elkaar geknoopte stoptreinen regelmatig in de plus reden. Kwam voornamelijk doordat de doorkoppeling in Groningen negatief qua tijd was en het stuk van/naar Harlingen ook veel te maken had met vertragingen.
was bij Arriva iig geen succes omdat ze met drie aan elkaar geknoopte stoptreinen regelmatig in de plus reden. Kwam voornamelijk doordat de doorkoppeling in Groningen negatief qua tijd was en het stuk van/naar Harlingen ook veel te maken had met vertragingen.
Was ook pure onwil. Personeel dat niet eens wist dat de trein doorging naar Duitsland ("huh, komen we aan op spoor 5?" (te Leeuwarden)).
Of de andere kant op waar personeel op spoor 2 stond te wachten om een trein naar Harlingen te rijden, maar verbaast opkeek als deze op spoor 5 uit Groningen aankwam.
Echt belachelijk; doe een beetje moeite om een succes van zo'n doorgaande trein maken.
was bij Arriva iig geen succes omdat ze met drie aan elkaar geknoopte stoptreinen regelmatig in de plus reden. Kwam voornamelijk doordat de doorkoppeling in Groningen negatief qua tijd was en het stuk van/naar Harlingen ook veel te maken had met vertragingen.
Als je gewoon een reëel haalbaar pad in plant heb je al dat gezeik natuurlijk niet
Als je gewoon een reëel haalbaar pad in plant heb je al dat gezeik natuurlijk niet
Heb destijds een brief aan Deutsche Bahn geschreven met een reëel pad erin. Kwam erop neer de "Inselzug" als sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen te laten rijden. Ook voor de reizigers prettiger.
Briefje teruggekregen dat de "Inselzug" weer zal verdwijnen.
Winschoten heeft een eilandperron, dus het lijkt me dat op het spoor langs het stationsgebouw het juk komt te staan en dan bij het andere spoor een kruiswissel.
Op donderdag 12 december 2013 16:45 schreef Peterselieman het volgende: Winschoten heeft een eilandperron, dus het lijkt me dat op het spoor langs het stationsgebouw het juk komt te staan en dan bij het andere spoor een kruiswissel.
Ik weet niet zeker of er een kruiswissel komt of alleen een vast kruis maar het komt wel ongeveer op jouw idee neer ja.
Er werd eerder trouwens gezegd dat 'half december' een rapport van Movares klaar zou zijn over de sneltrein naar Leer. Blijkbaar is dat dus nu, getuige het nieuwsbericht. Iemand enig idee of dat rapport ook als beleidsstuk van een of andere overheid te lezen valt?
Er liggen al drie doorgaande sporen, met tussen twee daarvan een perroneiland. Er zal dus inderdaad vast een kruiswissel worden gemaakt naar het spoor dat geen perron heeft.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op donderdag 12 december 2013 16:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Er liggen al drie doorgaande sporen, met tussen twee daarvan een perroneiland. Er zal dus inderdaad vast een kruiswissel worden gemaakt naar het spoor dat geen perron heeft.
Maar is dat derde spoor niet in z'n geheel nodig om (lange) goederentreinen te kunnen laten passeren? Anders had je net zo goed er een derde perronspoor van kunnen maken.
Maar is dat derde spoor niet in z'n geheel nodig om (lange) goederentreinen te kunnen laten passeren? Anders had je net zo goed er een derde perronspoor van kunnen maken.
Dit is denk ik een goedkopere oplossing. En de goederentreinen die er langs komen zitten op tijden dat Arriva niet rijdt. Anders was een uursdienst op Leer niet mogelijk geweest
Wel ja. Trein terug ook opgeheven. Nu maar via Den Bosch. Zit ik tenminste warm.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Not funny. Wel mooi vier streepjes op de materieelbingokaart .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Even snel wat getekend. Dit lijkt mij het meest kostenefficiënt, wissel 91A/B kan eventueel ook omgedraaid worden. Is even afhankelijk welke richting vaak het meest vertraagd is.
Zo, dat zijn nog eens grootse plannen voor de metropool Winschoten! Leuk project, maar ik wist niet dat de reizigersaantallen daar de laatste tijd zo erg toegenomen waren.
Maar volgens mij wordt er tussen Zuidbroek en Waterhuizen ook maar 100 gereden, zou mooi zijn om dat ook direct te verbeteren. En de trein van Veendam door te trekken naar Stadskanaal en Emmen, nog even elektrificeren en en en...
Even snel wat getekend. Dit lijkt mij het meest kostenefficiënt, wissel 91A/B kan eventueel ook omgedraaid worden. Is even afhankelijk welke richting vaak het meest vertraagd is. [ afbeelding ]
Ja, zoiets.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Maar is dat derde spoor niet in z'n geheel nodig om (lange) goederentreinen te kunnen laten passeren? Anders had je net zo goed er een derde perronspoor van kunnen maken.
Volgens mij zijn er dit jaar pas 1 of 2 goederentreinen door Winschoten gekomen, dus om daar nou je infra op af te stemmen...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Wat probeer je te rijden? Op NS.nl staan geen storingen momenteel.
Moest van Best naar Gilze-Rijen, maar de sprinter naar Tilburg Universiteit van 17:12 werd opgeheven. Dus de 17:28 naar Nijmegen gepakt en in Den Bosch de sprinter richting Breda. Daardoor niet eerder thuis dan wanneer ik op de 17:42 had gewacht, maar omreizen beats blauwbekken.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Moest van Best naar Gilze-Rijen, maar de sprinter naar Tilburg Universiteit van 17:12 werd opgeheven. Dus de 17:28 naar Nijmegen gepakt en in Den Bosch de sprinter richting Breda. Daardoor niet eerder thuis dan wanneer ik op de 17:42 had gewacht, maar omreizen beats blauwbekken.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Volgens mij zijn er dit jaar pas 1 of 2 goederentreinen door Winschoten gekomen, dus om daar nou je infra op af te stemmen...
De goederenpaden tussen Leer en Groningen (Onnen) zijn zelfs opgeheven (voor zover ik het begreep) om de uursdienst mogelijk te maken. Er werden voor lange tijd geen goederenpaden geclaimd. Wel heeft HUSA met de Dolimetrein uit Veendam dit jaar een aantal keer (stuk of 4-5x) via Leer het land verlaten, om via Aken weer naar België te cruisen. Kwam door werkzaamheden rond Zwolle.
De goederenpaden tussen Leer en Groningen (Onnen) zijn zelfs opgeheven (voor zover ik het begreep) om de uursdienst mogelijk te maken. Er werden voor lange tijd geen goederenpaden geclaimd. Wel heeft HUSA met de Dolimetrein uit Veendam dit jaar een aantal keer (stuk of 4-5x) via Leer het land verlaten, om via Aken weer naar België te cruisen. Kwam door werkzaamheden rond Zwolle.
Ja, er zijn alleen op zondag nog goederenpaden inderdaad.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
De BOB (Bayerische Oberlandbahn) heeft nog maar 20 van de 35 Flirt3'en toegelaten gekregen, en heeft hierdoor een mengelmoes van materieel her en der kunnen huren. De BOB gaat rond Rosenheim rijden. Totaal zijn er 23 treinen gehuurd: * Drie stammen BR111+Silberlingen (München - Salzburg gemengd met Flirts) * Twee treinstellen BR423 (München - Deisenhofen/Holzkirchen) * Twee CityShuttles van de ÖBB * Één KISS-treinstel van de Ostdeutsche Eisenbahn * Twee stammen van BahnTouristik Express * Een flexibele compositie van de NordOstseeBahn (eveneens een dochter van Veolia) * Zeven Desiro-treinstellen van Vogtlandbahn * Zeven Talent-treinstellen van Ostseeland Verkehr (eveneens Veolia-dochter, maar na 14 december geen reizigerstreinen-concessies meer).
Op donderdag 12 december 2013 20:15 schreef greavy het volgende: De BOB (Bayerische Oberlandbahn) heeft nog maar 20 van de 35 Flirt3'en toegelaten gekregen, en heeft hierdoor een mengelmoes van materieel her en der kunnen huren. De BOB gaat rond Rosenheim rijden. Totaal zijn er 23 treinen gehuurd: * Drie stammen BR111+Silberlingen (München - Salzburg gemengd met Flirts) * Twee treinstellen BR423 (München - Deisenhofen/Holzkirchen) * Twee CityShuttles van de ÖBB * Één KISS-treinstel van de Ostdeutsche Eisenbahn * Twee stammen van BahnTouristik Express * Een flexibele compositie van de NordOstseeBahn (eveneens een dochter van Veolia) * Zeven Desiro-treinstellen van Vogtlandbahn * Zeven Talent-treinstellen van Ostseeland Verkehr (eveneens Veolia-dochter, maar na 14 december geen reizigerstreinen-concessies meer).
Op donderdag 12 december 2013 20:15 schreef greavy het volgende: De BOB (Bayerische Oberlandbahn) heeft nog maar 20 van de 35 Flirt3'en toegelaten gekregen, en heeft hierdoor een mengelmoes van materieel her en der kunnen huren. De BOB gaat rond Rosenheim rijden. Totaal zijn er 23 treinen gehuurd: * Drie stammen BR111+Silberlingen (München - Salzburg gemengd met Flirts) * Twee treinstellen BR423 (München - Deisenhofen/Holzkirchen) * Twee CityShuttles van de ÖBB * Één KISS-treinstel van de Ostdeutsche Eisenbahn * Twee stammen van BahnTouristik Express * Een flexibele compositie van de NordOstseeBahn (eveneens een dochter van Veolia) * Zeven Desiro-treinstellen van Vogtlandbahn * Zeven Talent-treinstellen van Ostseeland Verkehr (eveneens Veolia-dochter, maar na 14 december geen reizigerstreinen-concessies meer).
Wordt voorlopig dus een bont zootje daar.
Bron: Drehscheibe-Online, diverse topics
Dus, wanneer kunnen wij van jou een lading foto's verwachten van al dit fraais?
D'r liep daarnet toch een conductrice rond in de IC naar Breda.. man man man ik wil niet ordinair klinken maar ze zou op m'n gezicht mogen zitten totdat ik verdrink.
Op donderdag 12 december 2013 20:57 schreef Ireyon het volgende: D'r liep daarnet toch een conductrice rond in de IC naar Breda.. man man man ik wil niet ordinair klinken maar ze zou op m'n gezicht mogen zitten totdat ik verdrink.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Maar zaterdag heb ik een nieuwe camera (body + lens). Wordt de Canon EOS 7D + Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM. Ga ik ver op vooruit met mijn "huidige" gear
Vanmiddag heeft er om ongeveer 13:30-14:00 een Arriva-GTW gekoppeld gestaan met een Veolia-GTW.
Nu weet ik niet of het diesel of een elektrische variant waren, maar ik kan me voorstellen dat de ene is gebruikt als rangeerhulpje voor een elektrisch treinstel.
Op donderdag 12 december 2013 21:36 schreef _JdM_ het volgende: Vanmiddag heeft er om ongeveer 13:30-14:00 een Arriva-GTW gekoppeld gestaan met een Veolia-GTW.
Nu weet ik niet of het diesel of een elektrische variant waren, maar ik kan me voorstellen dat de ene is gebruikt als rangeerhulpje voor een elektrisch treinstel.
Ja. Is een pareltje tegenover mijn huidige defecte lens (Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM) en body (Canon 1000D). Volgens diverse reviews en dergelijke zou hij zelfs beter zijn als de Canon EF-S 24-105 F/4L IS USM.
Setje is tweedehands van een kennis van mij, die deze set één jaar heeft gebruikt (en nog geen 20.000 kliks), maar nu de Canon 5D MarkIII + EF 24-70mm f/2.8L II USM heeft. Dát is pas een set waar je U tegen zegt.
Exacte aantal kliks weet ik niet uit mijn hoofd (staat ergens in de mail), maar mijn 1000D heeft wel meer dan die 20.000 verdubbeld hoor. En werkt nog prima.
Mogelijk zijn het wel minder, want hij heeft nog geen jaar met die camera gefotografeerd. Heb die body + lens al gebruikt, werkt heerlijk.
Op donderdag 12 december 2013 21:58 schreef Dr_Flash het volgende: "nog geen 20.000 kliks" Zal voor dat objectief idd niet zo'n probleem zijn, maar een body ruil ik tegen die tijd wel in hoor
De parlementaire commissie die de Fyra-enquęte voorbereidt moet haar huiswerk opnieuw doen. Het onderzoek zou veel te duur worden.
De commissie onder leiding van CDA-kamerlid Madeleine van Toorenburg had de opdracht gekregen om met een bescheiden en beperkt onderzoeksvoorstel te komen. Maar de tijdelijke Fyra-commissie kwam met een veel uitgebreider onderzoeksplan dat maar liefst 2,5 miljoen euro zou gaan kosten.
Het dagelijkse bestuur van de Tweede Kamer - het presidium - vindt dit veel en veel te duur. Het plan is naar de prullenbak verwezen en moet opnieuw, melden bronnen aan RTL Nieuws.
De parlementaire enquęte naar het Fyra-debacle moet begin volgend jaar van start gaan en moet duidelijk maken wat er allemaal is mis gegaan rond de aanschaf van de hogesnelheidstrein V250 van de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda.
De V250 werd eind vorig jaar in gebruik genomen, maar kampte meteen met grote problemen. Na een maand moest hij al weer uit de dienstregeling worden genomen.
Het debacle heeft de schatkist al honderden miljoenen euro's gekost. En nu de treinen uit de dienst zijn genomen duurt het nog jaren tot er een goed alternatief is. Om het wegvallen van de Fyra te compenseren zet de NS tussen Amsterdam en Brussel extra Thalyssen, intercity's en stoptreinen in.
Misschien ligt het aan mij, maar is de scope niet veel te beperkt? "duidelijk maken wat er allemaal is mis gegaan rond de aanschaf van de hogesnelheidstrein V250 van de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda" kan ik ook: NS heeft zich onder druk laten zetten door Netelenbos, heeft beknibbeld op materieel en heeft veel te weinig toezicht gehouden ondanks de waarschuwingen voor en tijdens de bouw van die treinen. Dat weet zelfs een kleuter nog wel te vertellen.
Op donderdag 12 december 2013 22:24 schreef James1988 het volgende: Misschien ligt het aan mij, maar is de scope niet veel te beperkt? "duidelijk maken wat er allemaal is mis gegaan rond de aanschaf van de hogesnelheidstrein V250 van de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda" kan ik ook: NS heeft zich onder druk laten zetten door Netelenbos, heeft beknibbeld op materieel en heeft veel te weinig toezicht gehouden ondanks de waarschuwingen voor en tijdens de bouw van die treinen. Dat weet zelfs een kleuter nog wel te vertellen.
Er zijn al tientallen onderzoeken naar gedaan, een vijfenveertigste zal echt niet ineens andere informatie opleveren. Zeker als het door het ministerie wordt uitgevoerd.
Er zijn al tientallen onderzoeken naar gedaan, een vijfenveertigste zal echt niet ineens andere informatie opleveren. Zeker als het door het ministerie wordt uitgevoerd.
Dat is ook weer waar, maar een onderzoek naar hoe de aanschaf van de V250 op zo'n fiasco uit kon draaien lijkt mij niet echt een goede vraag voor een parlementaire enquete. Met het grootste deel van de aanschaf had de regering/de politiek niets te maken.
Wat je je hoogstens kunt afvragen is of de inspectie en/of de NoBo naar behoren hebben gefunctioneerd, maar dat is al helemaal een beperkte scope.
EN zo verspillen we miljoenen aan het maken van plannen voor een onderzoek, net zo lang tot het onderzoek geen miljoenen meer kost "want dat is efficiënter" Man man man, de onkunde druipt er weer in dikke klodders vanaf, niet te geloven dit.
Dat is ook weer waar, maar een onderzoek naar hoe de aanschaf van de V250 op zo'n fiasco uit kon draaien lijkt mij niet echt een goede vraag voor een parlementaire enquete. Met het grootste deel van de aanschaf had de regering/de politiek niets te maken.
Wat je je hoogstens kunt afvragen is of de inspectie en/of de NoBo naar behoren hebben gefunctioneerd, maar dat is al helemaal een beperkte scope.
Alles waar het woord Fyra in voorkomt is al onderzocht. Die enquęte is geld door een putje spoelen. Doe er alsjeblieft wat nuttigs mee.
Kwalitatief verwacht ik niet al te veel van een HRN-PvE, ik verwacht vooral holle frases die niet SMART zijn. Bijvoorbeeld "NS zal zich maximaal inspannen om de informatie bij verstoringen te verbeteren", "NS doet al het redelijke om de kans op een zitplaats zo groot mogelijk te maken" en "NS zal zich inzetten om de punctualiteit op een acceptabel pijl te houden"
Kwalitatief verwacht ik niet al te veel van een HRN-PvE, ik verwacht vooral holle frases die niet SMART zijn. Bijvoorbeeld "NS zal zich maximaal inspannen om de informatie bij verstoringen te verbeteren", "NS doet al het redelijke om de kans op een zitplaats zo groot mogelijk te maken" en "NS zal zich inzetten om de punctualiteit op een acceptabel pijl te houden"
NS zal zijn schouders ophalen en een beetje dweilen met de kraan open ja.
Kwalitatief verwacht ik niet al te veel van een HRN-PvE, ik verwacht vooral holle frases die niet SMART zijn. Bijvoorbeeld "NS zal zich maximaal inspannen om de informatie bij verstoringen te verbeteren", "NS doet al het redelijke om de kans op een zitplaats zo groot mogelijk te maken" en "NS zal zich inzetten om de punctualiteit op een acceptabel pijl te houden"
One way of defining lean has two parts: - Eliminate waste and non-value-added activity (NVA) through continuous improvement
Is weinig van te merken gezien de nevenactiviteiten van NS en de impact van een (soms kleine) verstoring.
quote:
- Practice respect for people
Als ik terugdenk aan Marjon Kaper en andere uitlatingen van de NS-top merk ik daar ook weinig van.
quote:
The opposite of waste is value-added, which has a special lean definition. An activity is “value added” if, and only if, these three conditions are met: -The customer must be willing to pay for the activity
Er zijn nog steeds genoeg zwartrijders en mensen die de trein laten staan ten faveure van de auto
quote:
The activity must change the “form, fit, or function” of the product, making it closer to the end product that the customer wants and will pay for (in healthcare, this can mean moving the care process forward)
Naar wat ik ervan begrijp, is `lean´ een filosofie om te schrappen in de dingen (en kosten) die niet iets opleveren waar de klant voor wil betalen.
Maar bij NS is volgens mij net zo goed het omgekeerde nodig: een focus op datgene waar de klant wél voor wil betalen.
Neem nou de HSL. Wie is bereid om daar een (relatief forse) toeslag voor te betalen? Niet zo moeilijk: een zakelijke reiziger, mits die daarmee twee activiteiten korter achter elkaar kan plannen en t.o.v. de gewone trein geen reistijd als werktijd verliest. Wat zijn dan dus de basiseisen aan de HSL-exploitatie: - Snelheid - Betrouwbaarheid (heel belangrijk!) - Stopcontacten en wifi (- En comfort natuurlijk)
Pas als ze die minimale eisen halen kun je gaan nadenken of er misschien ook wat te schrappen valt om het wat meer `lean´ te maken.
Maar goed, zo ontzettend slecht doet NS het nou ook weer niet. De treinen rijden frequent, zijn redelijk punctueel en - zeker met abonnementen als Dal Vrij - nog redelijk goed te betalen. Het is vooral jammer dat het laaghangend fruit niet wordt geplukt (quick wins) en dat NS zo ontzettend vaak lijkt te falen in het aanvoelen/bespelen van de publieke opinie.
De NS doet het niet slecht maar ook niet goed. Als ze een reizigersgroei presenteren dan komt dat eigenlijk alleen door een toename van het verkeer in Nederland in het algemeen. Dat is geen verdienste van NS, maar dat ze meedelen in die mobiliteitsgroei is tenminste iets.
Maar de SNCF eist bijvoorbeeld jaar na jaar een groter aandeel in de modal split op en is de NS in dat opzicht intussen voorbij. Die doen het dus blijkbaar toch nog een stukje beter.
SNCF en NS kun je niet 1-op-1 vergelijken omdat de situatie anders is. In Frankrijk was er jarenlang sprake van een grote achterstand waar nu een inhaalslag gepleegd wordt. Er zijn LGV's opgeleverd (of in aanbouw), er zijn elektrificatiewerkzaamheden gaande en is er flink geīnvesteerd in nieuw rollend materieel voor zowel klassiek net als LGV.
Er zijn meer treinen gaan rijden in een meer voorspelbaar patroon (gecadanseerd) en SNCF heeft meer aantrekkelijke productformules op de markt gezet (o.a. Ouigo, nieuwe kortingskaarten, e.d.).
Als je NS wilt vergelijken met andere operators kun je dat beter doen met een regio die enigszins te vergelijken is. Bijvoorbeeld Zwitserland en het Ruhrgebiet (meerdere belangrijke kernen), in enige mate België (al is dat moeilijker vanwege de ruimtelijke ordening).
Je kunt erom lachen, maar sommige dingen zijn echt té simpel.
Als ik uit de reisplanner een reisadvies krijg waarin mij een crossplatform overstap wordt beloofd, dan is het uitermate zuur als de aansluitende trein z'n deuren dichtgooit terwijl de deuren van de trein waar ik uit stapte openen. Dit gebeurt met enige regelmaat in Den Haag HS: de intercity (van/naar Amsterdam) komt aan terwijl de sprinter (van/naar Den Haag Centraal) z'n deuren sluit. Het is maar +15 wat je dan oploopt, maar het is alsnog zuur.
Ander voorbeeldje: over Tilburg - Utrecht doe je nu 58 minuten, terwijl dat echt sneller kan. De IC Tilburg - Zwolle komt (volgens de dienstregeling) om :10/:40 aan in 's-Hertogenbosch, terwijl de IC naar Utrecht en Amsterdam om :08/:38 vertrekt.
Door die treinen beter op elkaar af te stemmen (laat de IC naar Zwolle 2 minuten vroeger binnenkomen en de IC naar Utrecht 1 minuut later vertrekken) bespaar je reizigers iedere dag 10 minuten, dat is een versnelling van 20%!
Dit geldt ook in Rotterdam: de Fyra Breda - Amsterdam komt om :23/:53 binnen, de IC naar Delft/Den Haag HS vertrekt volgens dienstregeling om :22/:52. Bovendien is het geen crossplatform overstap, maar moet je door de reizigerstunnel. Nu is deze overstap vrij vaak haalbaar (de Fyra zit te ruim in z'n jasje, de IC iets te krap) maar het is niet gegarandeerd.
De directe IC Breda - Delft doet 46 minuten over de rit. Door de tijden van die treinen licht aan te passen en de treinen naast elkaar binnen te laten komen kun je de rit op 40 minuten krijgen, wat een reistijdverkorting van 15% betekent.
Overigens gaat een bingokaart natuurlijk in het excursiegidsje, net zoals vorig jaar. Maar idd misschien met wat andere termen, dat is wel leuk voor de afwisseling natuurlijk
En het ging mij niet zozeer om de inhoudelijke betekenis van de term, meer om de hipheid van dergelijke termen. Dus no offense, want ik ben het inhoudelijk er ook nog wel eens mee eens.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
De directe IC Breda - Delft doet 46 minuten over de rit. Door de tijden van die treinen licht aan te passen en de treinen naast elkaar binnen te laten komen kun je de rit op 40 minuten krijgen, wat een reistijdverkorting van 15% betekent.
Is dat niet een voorbeeld wat straks via HSL gaat (voor zover je het HSL kunt noemen)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Er gonst boven de markt dat Socios ook mee wil, maar goed, we weten inmiddels wat dat soort geluiden waard zijn in 2011 liep hij de laatste 2 uur op de terugweg nog even mee
Er gonst boven de markt dat Socios ook mee wil, maar goed, we weten inmiddels wat dat soort geluiden waard zijn in 2011 liep hij de laatste 2 uur op de terugweg nog even mee
Haha, lekker pimpelen van Deventer naar Schiphol Airport waar iedereen na het uitstappen pardoes een andere kant op rende.
Heb een Niederlande-Spezial Leeuwarden - Leer (D) leggen. Alleen overdraagbaar als iemand een BahnCard 25 1. heeft, dus grote kans dat ik meereis.
Jezus wat lelijk. Dan maak ik er in Paint wel eentje Dat Free vakje is ook wel een leuk idee trouwens. Maar dan moet je er dus eigenlijk een stuk of 4 verspreiden over het bord, en ze mogen alleen gebruikt worden voor een oorzaak buiten de al genoemde
DDZ is nu al volledig verdwenen, Plan V en SGMm moet je het mee doen
Uhh, DDZ is nu nog altijd het meestvoorkomende materieel tussen Weert en Tilburg uni, ook nu het gesplitst is. Vanaf zondag is integraal SLT gepland aan beide kanten.
Er gonst boven de markt dat Socios ook mee wil, maar goed, we weten inmiddels wat dat soort geluiden waard zijn in 2011 liep hij de laatste 2 uur op de terugweg nog even mee
Ik heb nog geen ticket, en voorlopig staat deze op on-hold.
de trein is weer aan elkaar gezet alleen mag deze trein niet verder rijden. de veiligheidsinspectie gaat een onderzoek doen.
de treinstellen zijn 50 meter uit elkaar komen te staan volgens een reiziger in de trein.
quote:
2 treinstellen lijken weer aan elkaar vast te zitten. Maar ze schoten dus los met ca 50 meter tussenruimte. Hans Lambrechts (@hanslhattem) 13 december 2013
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
LEAN kont uit de bouw, en is meer voor je eigen processen dan iets wat de opdrachtgever bepaald. Maar het klonk wel leuk
Nee, lean komt uit de productie. Buiten dat het een redelijk loze term is en mensen er steeds meer op terug komen lijkt het me niet iets wat de NS moet gaan toepassen. Dan krijgen we echt het voorbeeld van De Speld van een tijdje geleden; treinen die nergens meer stoppen
Nee, lean komt uit de productie. Buiten dat het een redelijk loze term is en mensen er steeds meer op terug komen lijkt het me niet iets wat de NS moet gaan toepassen. Dan krijgen we echt het voorbeeld van De Speld van een tijdje geleden; treinen die nergens meer stoppen
Lean is op zich niet slecht. Het is bij Toyota bedacht om hun processen te verbeteren. Dat doen ze doormiddel van Kaizens. Dit zijn kleine verbeteringen die door de werkvloer worden bedacht en uitgevoerd. Oftewel het laaghangende fruit wat hier vaak genoemd wordt. Een kleine verbetering zou kunnen zijn dat een NS medewerker zorgt dat hij meer op de stationsvloer is en zo aanspreekbaar voor reizigers is.
Wat ik me trouwens afvraag is of de treinstellen losgekomen zijn, of dat twee bakken losgekomen zijn. Voorlopig denk ik het eerste, gezien de nieuwsberichten.
Welnee man. Zie Zwitserland. Aanhaken en doorkarren. Kutnederland met al zijn regeltjes en instanties en gezeik Als we maar reizigers kunnen duperen, dan is het goed
Nee, lean komt uit de productie. Buiten dat het een redelijk loze term is en mensen er steeds meer op terug komen lijkt het me niet iets wat de NS moet gaan toepassen. Dan krijgen we echt het voorbeeld van De Speld van een tijdje geleden; treinen die nergens meer stoppen
Lean is op zich niet slecht. Het is bij Toyota bedacht om hun processen te verbeteren. Dat doen ze doormiddel van Kaizens. Dit zijn kleine verbeteringen die door de werkvloer worden bedacht en uitgevoerd. Oftewel het laaghangende fruit wat hier vaak genoemd wordt. Een kleine verbetering zou kunnen zijn dat een NS medewerker zorgt dat hij meer op de stationsvloer is en zo aanspreekbaar voor reizigers is.
Nee zeker niet. Ik ken het, ook vanuit de praktijk. Het is erg lastig in te voeren omdat de hele bedrijfscultuur er vanaf gaat hangen (continu verbeteren). Dat is bij een groot bedrijf al lastig, en ik heb zo'n vermoeden dat dit bij de NS nog moeilijker wordt.
Behalve die foto op twitter heb ik nog nergens een DDZ in de media gezien, wel: nu wel goed bij de NOS maar was een ICM, een VIRM bij RTV Utrecht en een SLT bij nu.nl
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...