Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat komt helemaal niet op hetzelfde neer. De sprinter tussen Utrecht en Breda bijvoorbeeld. De hele reis duurt 1:23, maar ik denk niet dat meer dan eenderde van de reizigers er langer dan een half uur mee reist. Dan is er dus geen enkele reden om die treinserie te knippen, want er hoeft dus geen toilet in volgens de staatssecretaris.
Na mijn eerder pleidooi voor terugkeer restauratie- en slaapwagens pleit ik nu ook voor terugkeer bagagewagens. Of in ieder geval ruimte daarvoor vrijmaken zoals in Duitse ICE's en IC/EC's. Ten koste van zitplaatsen? Extra wagon of treinstel bevestigen. Zelden, maar dan ook echt zelden, ziet men tegenwoordig nog de volledige perronlengte benut worden. Vroeger waren 15 bakken heel gebruikelijk. Doe dan nu ook gewoon 14 bakken V-IRM of 15 bakken ICM. Het is allemaal niet zo moeilijk.
Als het druk is is alles een probleem. Koffers, mensen, fietsenmakers, toiletten, alles.
Ja. En dus moet je (niet jij persoonlijk natuurlijk) daar rekening mee houden, en niet net doen alsof er in de spits geen fietsenmakers met koffers meereizen en de inrichting van de trein op die gedachte baseren.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2013 19:21:20 ]
Dat komt helemaal niet op hetzelfde neer. De sprinter tussen Utrecht en Breda bijvoorbeeld. De hele reis duurt 1:23, maar ik denk niet dat meer dan eenderde van de reizigers er langer dan een half uur mee reist. Dan is er dus geen enkele reden om die treinserie te knippen, want er hoeft dus geen toilet in volgens de staatssecretaris.
Bewijs met die gammele NS cijfers maar dat het minder dan 1/3 is.
Nou, dat lijkt me met de OV-chipkaartgegevens straks niet bijzonder lastig eigenlijk.
Hoe vaak hebben we hier al benadrukt dat ze het nog steeds niet voor elkaar hebben? Waarom is er zo'n brand blus actie nodig van ROVER om die treinen te verlengen?
Hoe vaak hebben we hier al benadrukt dat ze het nog steeds niet voor elkaar hebben? Waarom is er zo'n brand blus actie nodig van ROVER om die treinen te verlengen?
Nu is het lastiger omdat nog lang niet alle reizigers in- en uitchecken. Als straks die poortjes eens dichtgaan, verandert dat.
Nu is het lastiger omdat nog lang niet alle reizigers in- en uitchecken. Als straks die poortjes eens dichtgaan, verandert dat.
Technisch wel ja. Maar zou het CBP dat okee vinden? Je bent dan wel op individueel niveau aan het monitoren wie precies wanneer van waar naar waar reist he.
Nu is het lastiger omdat nog lang niet alle reizigers in- en uitchecken. Als straks die poortjes eens dichtgaan, verandert dat.
Ook dan is het onnauwkeurig. Wie zegt dat iemand die incheckt, waarvan de trein over zeven minuten gaat, ook daadwerkelijk met die trein gaat? Zoveel onzekerheden..
Technisch wel ja. Maar zou het CBP dat okee vinden? Je bent dan wel op individueel niveau aan het monitoren wie precies wanneer van waar naar waar reist he.
Dat hoeft toch niet?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ook dan is het onnauwkeurig. Wie zegt dat iemand die incheckt, waarvan de trein over zeven minuten gaat, ook daadwerkelijk met die trein gaat? Zoveel onzekerheden..
Natuurlijk houd je een foutmarge, maar die handvol reizigers zullen het eindresultaat weinig beīnvloeden. Tegenover die reiziger die eerst nog een koffie en een broodje haalt, staat bijvoorbeeld de reiziger die dat een kwartier eerder deed. Zeker als je met gemiddeldes gaat werken over tientallen of honderden reisdagen, lijkt me dat die fouten weinig invloed hebben.
Natuurlijk houd je een foutmarge, maar die handvol reizigers zullen het eindresultaat weinig beīnvloeden. Tegenover die reiziger die eerst nog een koffie en een broodje haalt, staat bijvoorbeeld de reiziger die dat een kwartier eerder deed. Zeker als je met gemiddeldes gaat werken over tientallen of honderden reisdagen, lijkt me dat die fouten weinig invloed hebben.
Op woensdag 11 december 2013 19:34 schreef DeaDLocK2K het volgende: Of nee wat ik bedoel is: Dat doen ze toch al. Je kan die data anonimiseren en er je voordeel mee doen.
Dat zou je kunnen doen ja. Kom, laten we de NS op zijn blauwe ogen geloven dat hij dat inderdaad doet
NS maakt reizigersprognoses o.a. op basis van chipkaartanalyses. Daarbij worden gemaakte geanonimiseerde reizen op de chipkaarten vergeleken met de reisplanner van dat moment inclusief de vertragingen van toen.
NS maakt reizigersprognoses o.a. op basis van chipkaartanalyses. Daarbij worden gemaakte geanonimiseerde reizen op de chipkaarten vergeleken met de reisplanner van dat moment inclusief de vertragingen van toen.
Zo simpel als het in twee regels zo staat, zo overvol is de trein in de ochtend altijd.
De NMBS kan je een boete opleggen van ¤50 als je in een drukke trein je koffers en tassen niet van de stoel naast je weghaalt. En ja, er zijn treinbegeleiders die die boetes serieus uit durven te schrijven.
Op woensdag 11 december 2013 20:02 schreef greavy het volgende: De NMBS kan je een boete opleggen van ¤50 als je in een drukke trein je koffers en tassen niet van de stoel naast je weghaalt. En ja, er zijn treinbegeleiders die die boetes serieus uit durven te schrijven.
Misschien moeten ze eens wat van die belgen op de perrons hier neerzetten om dat "rookbeleid" te enforcen. Of schaf het gewoon af. Nu kan je gewoon overal met je peukje lopen en met beetje pech zegt eoa kerel er iets van waarna je hem maar uitmaakt en morgen gewoon doodleuk weer je peuk daar opsteekt. Heb echt nog NOOIT boetes gezien daarvoor.
Op woensdag 11 december 2013 20:02 schreef greavy het volgende: De NMBS kan je een boete opleggen van ¤50 als je in een drukke trein je koffers en tassen niet van de stoel naast je weghaalt. En ja, er zijn treinbegeleiders die die boetes serieus uit durven te schrijven.
En terecht. Men komt bij NS veel te vaak weg als men in overtreding is. Plaatsnemen in de verkeerde klasse, geen (juist) verboerbewijs hebben om twee voor beelden te noemen. Meteen op de bon ermee.
Ohja, bijna vergeten. Morgen voor 't eerst op pad met m'n nieuwe chipkaart. In de begeleidende brief staat dat ik nog even langs een kaartautomaat moet als ik met NS wil reizen. Is dat alles? Daarna kan ik gewoon inchecken en instappen en wordt binnen een paar dagen het eerste automatisch-opladen bedrag afgeschreven?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op woensdag 11 december 2013 20:02 schreef greavy het volgende: De NMBS kan je een boete opleggen van ¤50 als je in een drukke trein je koffers en tassen niet van de stoel naast je weghaalt. En ja, er zijn treinbegeleiders die die boetes serieus uit durven te schrijven.
Op woensdag 11 december 2013 20:06 schreef JDude het volgende: Ohja, bijna vergeten. Morgen voor 't eerst op pad met m'n nieuwe chipkaart. In de begeleidende brief staat dat ik nog even langs een kaartautomaat moet als ik met NS wil reizen. Is dat alles? Daarna kan ik gewoon inchecken en instappen en wordt binnen een paar dagen het eerste automatisch-opladen bedrag afgeschreven?
Ook kan de NMBS je beboeten voor ¤60 per minuut verwijtbare vertraging. Als jij de trein ophoudt, en dat is volledig te verwijten aan jou, dan kan de Treinbegeleider / Ticket Controle Team je een boete van ¤60 / minuut opleggen. Als de politie erbij moet komen, kan het ook later nog geīncasseerd worden, omdat het dan vaak een Proces Verbaal wordt en via justitie loopt. Wordt niet vaak gedaan, maar het komt zo af en toe voor. Dan kiezen de meeste mensen wel eieren voor hun geld, en laten die trein niet ophopen.
Wel grappig dat de Reisplanner denkt dat ik voor m'n lol een kwartier ga staan blauwbekken op het oneindig saaie station Tilburg West Universiteit. Dat wordt dus gewoon een station verder.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Voordeel is dan weer dat in België ongeveer de helft van de bekeuringen (ik overdrijf misschien maar dit was wel blijven hangen) nooit geīnd worden omdat ze niet zoiets hebben als een CJIB.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op woensdag 11 december 2013 20:10 schreef greavy het volgende: Ook kan de NMBS je beboeten voor ¤60 per minuut verwijtbare vertraging. Als jij de trein ophoudt, en dat is volledig te verwijten aan jou, dan kan de Treinbegeleider / Ticket Controle Team je een boete van ¤60 / minuut opleggen.
Op woensdag 11 december 2013 20:11 schreef DeaDLocK2K het volgende: Voordeel is dan weer dat in België ongeveer de helft van de bekeuringen (ik overdrijf misschien maar dit was wel blijven hangen) nooit geīnd worden omdat ze niet zoiets hebben als een CJIB.
Maar in België kennen ze dan wel weer GAS-boetes, waarmee gemeentes vrijwel naar hartelust boetes kunnen uitdelen. Er zijn zelfs boetes uitgedeeld voor kritische reacties over een optreden van de politie op de website van een krant.
Maar in België kennen ze dan wel weer GAS-boetes, waarmee gemeentes vrijwel naar hartelust boetes kunnen uitdelen. Er zijn zelfs boetes uitgedeeld voor kritische reacties over een optreden van de politie op de website van een krant.
Het ik gelezen maargoed, het blijft een derdewereldland en een politiestaat natuurlijk.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Nee? Ga maar eens aan de noodrem hangen. Komt iemand het je vast wel vertellen
Maar dan krijg je toch niet per minuut vertraging ¤250? In België krijg je dus ook ¤60 per minuut als je weigert een kaartje te kopen, een boete te accepteren en de trein niet wilt verlaten.
TIS 3.1: aanrijding trein met een persoon, fiets, bromfiets of ander klein voorwerp.
Meestal een persoon, maar vind het nu wel opvallend omdat het midden in het havengebied is + goederentrein.
Juist minder opvallend, de overwegen zijn veel minder goed beveiligd in het havengebied. En in het donker + dopjes in oren persoon helpen ook niet mee...
Op woensdag 11 december 2013 20:28 schreef arkkey het volgende: Derdewereldland met o.a. een betere gezondheidszorg dan het "superieure" nederland anders En dat geldt voor wel meer zaken.
Wel grappig dat de Reisplanner denkt dat ik voor m'n lol een kwartier ga staan blauwbekken op het oneindig saaie station Tilburg West Universiteit. Dat wordt dus gewoon een station verder.
Waarschijnlijk is er wel een reden voor dat die overstap wordt aangegeven en niet een andere, want de reisplanner geeft de optimale reisroute aan. (Daarvan afwijken mag ook niet altijd, trouwens.)
Juist minder opvallend, de overwegen zijn veel minder goed beveiligd in het havengebied. En in het donker + dopjes in oren persoon helpen ook niet mee...
Ohja dat is misschien ook wel zo. Zit niet in het goederenvervoerwereldje.
Dat is leuk en aardig, maar als grensbewoner met een grote familie met genoeg ervaring aan beide kanten weet ik wel waar ze mij mogen opnemen. Klinkt voor mij in ieder geval net zo betrouwbaar als de NS statistieken die bij 96,4% op tijd de prijzen mogen verhogen (oid) en verrek, precies 96,4% op tijd dat is toevallig!
Op woensdag 11 december 2013 20:33 schreef arkkey het volgende: Dat is leuk en aardig, maar als grensbewoner met een grote familie met genoeg ervaring aan beide kanten weet ik wel waar ze mij mogen opnemen. Klinkt voor mij in ieder geval net zo betrouwbaar als de NS statistieken die bij 96,4% op tijd de prijzen mogen verhogen (oid) en verrek, precies 96,4% op tijd dat is toevallig!
Ja, alsof dit onderzoek is uitgevoerd door de Nederlandse zorgverzekeraars en artsen, kom op zeg
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Mwa, zitten vaak genoeg overstappen in die beter kunnen hoor. Van Enschede naar Den Helder geeft hij in Amersfoort een overstap op de IC naar Enkhuizen, om dan op Amsterdam CS op de IC Den Helder te stappen. (Van spoor 14a (helemaal vooraan) naar spoor 7 oid). Terwijl je ook 1 halte kan blijven zitten en op Sloterdijk een crossplatform overstap kan pakken. maar deze laatste optie snapt dat kreng weer niet.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2013 20:37:35 ]
Waarschijnlijk is er wel een reden voor dat die overstap wordt aangegeven en niet een andere, want de reisplanner geeft de optimale reisroute aan. (Daarvan afwijken mag ook niet altijd, trouwens.)
Ik stap over van de sprinter Breda-Utrecht op de sprinter Tilburg Universiteit-Eindhoven. Mijn route verandert dus in ieder geval niet door op Tilburg ipv T-Universiteit over te stappen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Waarschijnlijk is er wel een reden voor dat die overstap wordt aangegeven en niet een andere, want de reisplanner geeft de optimale reisroute aan. (Daarvan afwijken mag ook niet altijd, trouwens.)
Ik vermoed dat de NS reisplanner (ik weet om welke overstap het gaat, Sprinter Breda - Utrecht op Tilburg Universiteit - Weert) de eerste mogelijkheid om over te stappen geeft. Dat is dan Tilburg Universiteit.
Ik stap over van de sprinter Breda-Utrecht op de sprinter Tilburg Universiteit-Eindhoven. Mijn route verandert dus in ieder geval niet door op Tilburg ipv T-Universiteit over te stappen.
Nee klopt maar hij geeft ook de optimale reis aan. In dit geval heb je misschien een ruimere overstap op Tilburg Universiteit en is dat optimaler.
Nee klopt maar hij geeft ook de optimale reis aan. In dit geval heb je misschien een ruimere overstap op Tilburg Universiteit en is dat optimaler.
16 minuten op Universiteit vs. 15 minuten op Tilburg inderdaad . Ik snap de denkwijze van de Reisplanner, maar ik denk nog steeds dat ik toch maar een halte langer in de Sprinter naar Utrecht blijf zitten .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
16 minuten op Universiteit vs. 15 minuten op Tilburg inderdaad . Ik snap de denkwijze van de Reisplanner, maar ik denk nog steeds dat ik toch maar een halte langer in de Sprinter naar Utrecht blijf zitten .
Op Tilburg Universiteit staat de trein wel langer stil, waardoor je langer lekker warm binnen kan zitten. Met dit weer geen slecht idee
16 minuten op Universiteit vs. 15 minuten op Tilburg inderdaad . Ik snap de denkwijze van de Reisplanner, maar ik denk nog steeds dat ik toch maar een halte langer in de Sprinter naar Utrecht blijf zitten .
Dat straalt natuurlijk wel een totaal gebrek aan vertrouwen in eigen kunnen uit. "16 minuten is beter dan 15"
De sprinter uit Breda komt om :09 en :39 binnen op Tilburg Universiteit, de sprinter uit Eindhoven doet dat om :11/:41. Vertrek naar Eindhoven is om :23/:53. Je staat dus maar 2 minuten uit te waaien i.p.v. 15
Op Tilburg Universiteit staat de trein wel langer stil, waardoor je langer lekker warm binnen kan zitten. Met dit weer geen slecht idee
quote:
Op woensdag 11 december 2013 20:53 schreef James1988 het volgende: De sprinter uit Breda komt om :09 en :39 binnen op Tilburg Universiteit, de sprinter uit Eindhoven doet dat om :11/:41. Vertrek naar Eindhoven is om :23/:53. Je staat dus maar 2 minuten uit te waaien i.p.v. 15
Hm, daar is nog wel wat voor te zeggen. Wel jammer dat die uit Eindhoven net wat later binnenkomt, nou kan ik niet tot Tilburg blijven zitten als'ie een keer vertraagd is. Tenzij ik de NS-app in de gaten ga zitten houden natuurlijk .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Hm, daar is nog wel wat voor te zeggen. Wel jammer dat die uit Eindhoven net wat later binnenkomt, nou kan ik niet tot Tilburg blijven zitten als'ie een keer vertraagd is. Tenzij ik de NS-app in de gaten ga zitten houden natuurlijk .
True, maar tot het idee van de al na twee minuten binnenrollende vervolgtrein langskwam, leek het "grote" station me wel een aantrekkelijkere plek om een kwartier te moeten wachten.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Nog een reden om bij Universiteit al in te stappen is dat de trein best druk is, dus dan heb je sowieso een goede zitplaats. Op Tilburg is het soms al dringen.
Op woensdag 11 december 2013 20:53 schreef James1988 het volgende: De sprinter uit Breda komt om :09 en :39 binnen op Tilburg Universiteit, de sprinter uit Eindhoven doet dat om :11/:41. Vertrek naar Eindhoven is om :23/:53. Je staat dus maar 2 minuten uit te waaien i.p.v. 15
Ja nou en? Op Tilburg Hbf kun je koffie en een broodje halen, er is zelfs een toilet!
Op de lijn Tilburg Universidad - Weert rijdt volgens mij vrijwel altijd materieel met toiletten dus dat maakt niet uit Alleen broodjes verkopen doen ze niet in de trein
Op woensdag 11 december 2013 21:07 schreef Viezze het volgende: Op de lijn Tilburg Universidad - Weert rijdt volgens mij vrijwel altijd materieel met toiletten dus dat maakt niet uit Alleen broodjes verkopen doen ze niet in de trein
Oh, wat rijdt er dan eigenlijk zoal?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Het wordt wel een goeie test voor de Staatsschspoorwegen trouwens. Ik kies bewust voor de trein omdat de parallel lopende snelweg een hoerige file-ellende is. Benieuwd of ze van dit buitenkansje gaan profiteren.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op woensdag 11 december 2013 21:14 schreef JDude het volgende: Het wordt wel een goeie test voor de Staatsschspoorwegen trouwens. Ik kies bewust voor de trein omdat de parallel lopende snelweg een hoerige file-ellende is. Benieuwd of ze van dit buitenkansje gaan profiteren.
Opvallend, komende jaren geen uitbreidingswerkzaamheden gepland op de A58 tussen Eindhoven en Breda.
TIS 3.1: aanrijding trein met een persoon, fiets, bromfiets of ander klein voorwerp.
Meestal een persoon, maar vind het nu wel opvallend omdat het midden in het havengebied is + goederentrein.
in het havengebied zitten kantoren waar mensen op de fiets naartoe gaan, vanaf 't pontje.
nare situaties daar. de trein besturen ze op afstand, de machinist is mijlen ver en in de loc zit verder niemand. de wissel vereist handmatige bediening. op een paar plekken is een geluidssignaal het enige wat de komst van de trein aankondigt. er is al wel een hoop verbeterd afgelopen jaren, toch blijft het link daar.
het amsterdamse havengebied..... de goederentreinen zijn daar lang en staan tientallen minuten stil om te keren of te wachten voor een rood sein, met als gevolg dat een overweg bezet blijft. dan ontstaan foute acties. fietsers die 'door' de trein heen gaan door de fiets op te tillen en tussen twee wagons te klouteren.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
in het havengebied zitten kantoren waar mensen op de fiets naartoe gaan, vanaf 't pontje.
nare situaties daar. de trein besturen ze op afstand, de machinist is mijlen ver en in de loc zit verder niemand. de wissel vereist handmatige bediening. op een paar plekken is een geluidssignaal het enige wat de komst van de trein aankondigt. er is al wel een hoop verbeterd afgelopen jaren, toch blijft het link daar.
het amsterdamse havengebied..... de goederentreinen zijn daar lang en staan tientallen minuten stil om te keren of te wachten voor een rood sein, met als gevolg dat een overweg bezet blijft. dan ontstaan foute acties. fietsers die 'door' de trein heen gaan door de fiets op te tillen en tussen twee wagons te klouteren.
Zo te zien op die foto in het stationsgebouwtje (waar anders?) dat nu dus eindelijk weer een functie heeft. Het zou gaan om een proef op 5 kleine stations.
Nu ben ik wel benieuwd waar we die andere 4 kleinste kioskjes kunnen vinden.
Opvallend, komende jaren geen uitbreidingswerkzaamheden gepland op de A58 tussen Eindhoven en Breda.
Madame Schultz zal daar wel nooit rijden dan .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Een aantal Belgische rijtuigen worden vooralsnog als één homogene stam gebruikt. Er rijden er ook 2 of 3 rijtuigen in de rommel-stam (met allemaal diverse soorten rijtuigen).
De automobilist wordt op dit moment onderzocht door de ambulance.
Dát is knap.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
Het was altijd mogelijk maar NS wilde het niet. Tegen Wilma kun je dan zeggen dat het echt niet kan hoor en ze slikt die diarree aan flauwekul maar al te graag.
Op woensdag 11 december 2013 22:13 schreef greavy het volgende: HKX kon zonder problemen 10 rijtuigen bij de NMBS leasen. Nog na het fiasco met de Benelux enzo.
Wie zegt dat het toen pas geregeld was? Voor hetzelfde geld was het in december al beklonken voor die rijtuigen... (Is niet bekend met HKX problemen)
HKX heeft al sinds het begin te maken met materieelproblemen, ze sprokkelen overal materieel vandaan. Soms zetten ze zelfs Desiro's in (van Hamburg naar Keulen!), of een enkel dubbeldeksrijtuig tussen twee Taurussen in dubbeltractie...
Op woensdag 11 december 2013 22:24 schreef James1988 het volgende: HKX heeft al sinds het begin te maken met materieelproblemen, ze sprokkelen overal materieel vandaan. Soms zetten ze zelfs Desiro's in (van Hamburg naar Keulen!), of een enkel dubbeldeksrijtuig tussen twee Taurussen in dubbeltractie...
Die Desiro's waren uit nood, maar ze zetten wel Married-Pair-Wagens van de NordOstseeBahn in. Ook niet op deze verbinding te verwachten
Op woensdag 11 december 2013 22:50 schreef greavy het volgende: Die MarriedPair-Wagens zijn ook tijdelijk, maar rijden inmiddels al een hele tijd mee in de omlopen.
HKX doet in ieder geval z'n best om de treinen te laten rijden
Had niet verwacht dat HKX het nog zo lang zou vol houden.
Weet iemand trouwens of die Rheingold-panoramawagen nog steeds bij Veolia Fjärrtåg in Zweden rondrijdt? Want ik kom er wel wat foto's van tegen, maar die zijn vooral uit 2011.
Medio mei 2013 wordt panoramarijtuig 50 74 87-73 201-2 vanuit Zweden naar Nederland overgebracht. Het rijtuig is door een in Rotterdam gevestigde partij verworven van het Zweedse NetRail om verhuurd te worden voor speciale gelegenheden. Het rijtuig maakt deel uit van een serie van 5 rijtuigen, gebouwd door Wegmann & Co in Kassel voor gebruik in de Rheingold.
Godsgloeiende ijzerschuivers. Eerste dag gaat 't al mis. Benieuwd hoe lang het duurt voor ik een auto koop.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op donderdag 12 december 2013 07:48 schreef JDude het volgende: Godsgloeiende ijzerschuivers. Eerste dag gaat 't al mis. Benieuwd hoe lang het duurt voor ik een auto koop.
Lijkt wel alsof die maatregelen alleen maar averechts werken..
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Uit dat artikel blijkt wel weer mooi hoe goed onze volksvertegenwoordigers ingelicht zijn over de werking van het spoorwegnet.
quote:
Groene golven Het CDA pleit daarnaast voor het instellen van groene golven voor treinen, zodat treinen geen rode seinen meer tegenkomen. Ook willen de christendemocraten een verbod op het gebruik van mobieltjes voor privédoeleinden tijdens het werk. De Rouwe vreest dat mobiele telefoons machinisten te veel afleiden
Groene golven voor treinen? Wat wat denken ze dat een "rijweg" precies is daar in Den Haag? En mobieltjes zijn al verboden, dus ik denk niet dat een dubbel verbod veel gaat uitmaken...
Zit mobiel dus tweet van NS plaatsen gaat moeilijk. Vanaf vandaag, 14 stations.
thx!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op 14 NS stations kunt u digitaal door het station en de stationsomgeving navigeren. Hiermee kunt u nog beter uw weg vinden, buiten en binnen het station, voor en tijdens uw reis. Via Google Maps kunt u inzoomen op het stationsgebouw. Bijvoorbeeld met smartphone of tablet, onderweg of voorafgaand aan de reis. Snel overstappen en het vinden van voorzieningen op het station wordt zo nog gemakkelijker.
De digitale plattegronden van 14 grote NS stations zijn beschikbaar gemaakt in samenwerking met Google. Indoor Maps laat zien waar winkels en stationsfaciliteiten zich bevinden en brengt u van en naar het juiste perron.
Vanaf 12 december 2013 zijn van 14 grote NS stations in Nederland Indoor Maps beschikbaar: Amersfoort, Amsterdam Centraal, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Zuid, Delft, Den Haag Centraal, Den Haag Hollands Spoor, Deventer, Groningen, Haarlem, Leiden Centraal, Nijmegen, Rotterdam Centraal en Utrecht Centraal. Mogelijk komen hier in de loop van 2014 nog meer stations bij. http://www.ns.nl/reiziger(...)onden-in-google-maps
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Uit dat artikel blijkt wel weer mooi hoe goed onze volksvertegenwoordigers ingelicht zijn over de werking van het spoorwegnet.
[..]
Groene golven voor treinen? Wat wat denken ze dat een "rijweg" precies is daar in Den Haag? En mobieltjes zijn al verboden, dus ik denk niet dat een dubbel verbod veel gaat uitmaken...
En dan is het ook nog eens oud nieuws...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Door een storing verschijnen actuele verstoringen in de treindienst niet op de interactieve spoorkaart en in de lijst met actuele verstoringen.
Huidige storingen:
* Roosendaal-Breda: er rijden geen treinen maar bussen door een aanrijding met een persoon. Houdt u rekening met vertraging van ongeveer 15-30 minuten. Naar verwachting duurt deze verstoring tot 09:30 uur. De reisplanner is bijgewerkt.
* Zuidhorn-Hurdegaryp: door een seinstoring rijden er geen treinen. Houdt u rekening met vertraging van meer dan 60 minuten. Naar verwachting duurt deze verstoring tot 10:30 uur.
Op donderdag 12 december 2013 07:48 schreef JDude het volgende: Godsgloeiende ijzerschuivers. Eerste dag gaat 't al mis. Benieuwd hoe lang het duurt voor ik een auto koop.
Mja, NS kan er weinig aan doen als een of andere pipo het lollig vindt om zich voor de trein te gooien. Dat de sprinter Breda - Utrecht dan niet rijdt tussen Breda en Tilburg is jammer, maar te verwachten omdat er tijdelijk niet genoeg perroncapaciteit is in Breda voor nog een kerende treinserie. De IC Roosendaal - Zwolle heeft tussen Breda en Tilburg extra stops gemaakt om de stops van de sprinter over te nemen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op 14 NS stations kunt u digitaal door het station en de stationsomgeving navigeren. Hiermee kunt u nog beter uw weg vinden, buiten en binnen het station, voor en tijdens uw reis. Via Google Maps kunt u inzoomen op het stationsgebouw. Bijvoorbeeld met smartphone of tablet, onderweg of voorafgaand aan de reis. Snel overstappen en het vinden van voorzieningen op het station wordt zo nog gemakkelijker.
De digitale plattegronden van 14 grote NS stations zijn beschikbaar gemaakt in samenwerking met Google. Indoor Maps laat zien waar winkels en stationsfaciliteiten zich bevinden en brengt u van en naar het juiste perron.[..] Deventer,
DB verwacht nog voor de kerst de eerste twee Velaro D's in dienst te kunnen nemen. In het voorjaar van 2014 zullen er naar verwachting nog 8 gaan volgen. Daarmee lijkt een einde te komen aan een soap die inmiddels al ruim 2 jaar duurt, de nieuwe Velaro's zijn bedoeld om materieel- en capaciteitstekorten in het Fernverkehr op te vangen.
Bahnchef Rüdiger Grube vraagt om meer investering in het Duitse spoor, er zou een investering van tot 50 miljard euro nodig zijn. Grube wil hiervoor de winsten en dividenden gebruiken die nu jaarlijks aan de aandeelhouder, de Duitse overheid, worden uitgekeerd.
De prijzen van de Fahrkarte gaan het komende jaar omhoog: Nahverkehr 3,6% (m.u.v. kaarten van Verkersberbunde), Fernverkehr tot 4%, Bahncard 25 + 1 euro, Bahncard 50 +6 euro, zitplaatsreserveringen + 50 cent
Eind 2016 zal de baanvaksnelheid tussen de stations Zuidbroek en Winschoten verhoogd zijn van 100 tot 140 km/h. Tevens worden op het baanvak blokseinen toegevoegd, waardoor twee treinen dichter achter elkaar kunnen rijden. De wijzigingen zijn nodig om in de spitsuren extra sneltreinen Winschoten - Groningen v.v. te kunnen laten rijden, die vlak voor de stoptreinen uit Winschoten vertrekken en vlak erna aankomen. Omdat hetzelfde dienstregelingpad gebruikt kan worden voor de doorgaande treinen naar Bad Nieuweschans - Leer, gaat hiermee al een deel van de wens in vervulling om deze treinen niet meer als stoptrein te laten rijden, maar als zoveel mogelijk versnelde sneltrein.
Een verhoging van de snelheid op het lange baanvak Winschoten - Bad Nieuweschans naar 140 km/h zou daarbij ook zeer effectief zijn, maar daartoe is nog niet besloten. Wel wordt Winschoten verbouwd: spoor 1 wordt een kopspoor en spoor 2 wordt ingericht met twee spoorfasen, waardoor de treinen van en naar Bad Nieuweschans elkaar hier kunnen kruisen en tegelijkertijd een derde trein kan kopmaken. Het project is geraamd op 17,5 miljoen euro en zal door de provincie Groningen worden bekostigd met een bijdrage van het Rijk.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
ik zou zeggen: in ieder geval Hoogezand-Sappemeer en Zuidbroek. En misschien ook wel Europapark, omdat dit in Groningen een belangrijk overstapstation wordt