abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134159249
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134159302
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Komt op hetzelfde neer. Knippen.
Dat komt helemaal niet op hetzelfde neer. De sprinter tussen Utrecht en Breda bijvoorbeeld. De hele reis duurt 1:23, maar ik denk niet dat meer dan eenderde van de reizigers er langer dan een half uur mee reist. Dan is er dus geen enkele reden om die treinserie te knippen, want er hoeft dus geen toilet in volgens de staatssecretaris.
pi_134159313
Na mijn eerder pleidooi voor terugkeer restauratie- en slaapwagens pleit ik nu ook voor terugkeer bagagewagens. Of in ieder geval ruimte daarvoor vrijmaken zoals in Duitse ICE's en IC/EC's. Ten koste van zitplaatsen? Extra wagon of treinstel bevestigen. Zelden, maar dan ook echt zelden, ziet men tegenwoordig nog de volledige perronlengte benut worden. Vroeger waren 15 bakken heel gebruikelijk. Doe dan nu ook gewoon 14 bakken V-IRM of 15 bakken ICM. Het is allemaal niet zo moeilijk.
pi_134159334
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als het druk is is alles een probleem. Koffers, mensen, fietsenmakers, toiletten, alles.
Ja. En dus moet je (niet jij persoonlijk natuurlijk) daar rekening mee houden, en niet net doen alsof er in de spits geen fietsenmakers met koffers meereizen en de inrichting van de trein op die gedachte baseren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2013 19:21:20 ]
pi_134159399
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:20 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Dat komt helemaal niet op hetzelfde neer. De sprinter tussen Utrecht en Breda bijvoorbeeld. De hele reis duurt 1:23, maar ik denk niet dat meer dan eenderde van de reizigers er langer dan een half uur mee reist. Dan is er dus geen enkele reden om die treinserie te knippen, want er hoeft dus geen toilet in volgens de staatssecretaris.
Bewijs met die gammele NS cijfers maar dat het minder dan 1/3 is.
pi_134159429
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Bewijs met die gammele NS cijfers maar dat het minder dan 1/3 is.
Nou, dat lijkt me met de OV-chipkaartgegevens straks niet bijzonder lastig eigenlijk.
pi_134159618
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:23 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Nou, dat lijkt me met de OV-chipkaartgegevens straks niet bijzonder lastig eigenlijk.
Hoe vaak hebben we hier al benadrukt dat ze het nog steeds niet voor elkaar hebben? Waarom is er zo'n brand blus actie nodig van ROVER om die treinen te verlengen?
pi_134159695
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Hoe vaak hebben we hier al benadrukt dat ze het nog steeds niet voor elkaar hebben? Waarom is er zo'n brand blus actie nodig van ROVER om die treinen te verlengen?
Nu is het lastiger omdat nog lang niet alle reizigers in- en uitchecken. Als straks die poortjes eens dichtgaan, verandert dat.
pi_134159737
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:31 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Nu is het lastiger omdat nog lang niet alle reizigers in- en uitchecken. Als straks die poortjes eens dichtgaan, verandert dat.
Technisch wel ja. Maar zou het CBP dat okee vinden? Je bent dan wel op individueel niveau aan het monitoren wie precies wanneer van waar naar waar reist he.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134159794
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:31 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Nu is het lastiger omdat nog lang niet alle reizigers in- en uitchecken. Als straks die poortjes eens dichtgaan, verandert dat.
Ook dan is het onnauwkeurig. Wie zegt dat iemand die incheckt, waarvan de trein over zeven minuten gaat, ook daadwerkelijk met die trein gaat? Zoveel onzekerheden..
pi_134159801
quote:
5s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Technisch wel ja. Maar zou het CBP dat okee vinden? Je bent dan wel op individueel niveau aan het monitoren wie precies wanneer van waar naar waar reist he.
Dat hoeft toch niet?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_134159841
Of nee wat ik bedoel is: Dat doen ze toch al. Je kan die data anonimiseren en er je voordeel mee doen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_134159900
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Ook dan is het onnauwkeurig. Wie zegt dat iemand die incheckt, waarvan de trein over zeven minuten gaat, ook daadwerkelijk met die trein gaat? Zoveel onzekerheden..
Natuurlijk houd je een foutmarge, maar die handvol reizigers zullen het eindresultaat weinig beïnvloeden. Tegenover die reiziger die eerst nog een koffie en een broodje haalt, staat bijvoorbeeld de reiziger die dat een kwartier eerder deed. Zeker als je met gemiddeldes gaat werken over tientallen of honderden reisdagen, lijkt me dat die fouten weinig invloed hebben.
pi_134159937
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:36 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Natuurlijk houd je een foutmarge, maar die handvol reizigers zullen het eindresultaat weinig beïnvloeden. Tegenover die reiziger die eerst nog een koffie en een broodje haalt, staat bijvoorbeeld de reiziger die dat een kwartier eerder deed. Zeker als je met gemiddeldes gaat werken over tientallen of honderden reisdagen, lijkt me dat die fouten weinig invloed hebben.
De onnauwkeurigheden worden alleen maar groter...
pi_134160022
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:36 schreef b2py het volgende:

[..]

De onnauwkeurigheden worden alleen maar groter...
Niet als je de reisbewegingen daadwerkelijk gaat volgen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_134160030
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Of nee wat ik bedoel is: Dat doen ze toch al. Je kan die data anonimiseren en er je voordeel mee doen.
Dat zou je kunnen doen ja. Kom, laten we de NS op zijn blauwe ogen geloven dat hij dat inderdaad doet O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134160052
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat zou je kunnen doen ja. Kom, laten we de NS op zijn blauwe ogen geloven dat hij dat inderdaad doet O+
Alsof ik er vertrouwen mee heb dat dat nu wél gebeurt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_134160095
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Niet als je de reisbewegingen daadwerkelijk gaat volgen.
Klopt. Zie jij die database voor je? :P
pi_134160259
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Klopt. Zie jij die database voor je? :P
Jochie toch, het is niet alsof het een NP-hard vraagstuk is :D Deze databases zijn klein van inhoud en makkelijk te analyseren.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_134160300
Ik denk dat ik te maken heb met grotere datasets eigenlijk.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 11 december 2013 @ 19:52:23 #21
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_134160572
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Klopt. Zie jij die database voor je? :P
NS maakt reizigersprognoses o.a. op basis van chipkaartanalyses. Daarbij worden gemaakte geanonimiseerde reizen op de chipkaarten vergeleken met de reisplanner van dat moment inclusief de vertragingen van toen.
pi_134160632
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

NS maakt reizigersprognoses o.a. op basis van chipkaartanalyses. Daarbij worden gemaakte geanonimiseerde reizen op de chipkaarten vergeleken met de reisplanner van dat moment inclusief de vertragingen van toen.
Zo simpel als het in twee regels zo staat, zo overvol is de trein in de ochtend altijd.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 december 2013 @ 19:55:41 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134160717
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Bewijs met die gammele NS cijfers maar dat het minder dan 1/3 is.
of dat het meer dan een derde is. Zoiets is ook niet te doen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_134160798
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Zo simpel als het in twee regels zo staat, zo overvol is de trein in de ochtend altijd.
Onder andere.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 11 december 2013 @ 19:58:07 #25
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_134160825
Inderdaad want er zijn meer gegevens van invloed op die prognoses.
  woensdag 11 december 2013 @ 20:02:19 #26
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134160991
De NMBS kan je een boete opleggen van ¤50 als je in een drukke trein je koffers en tassen niet van de stoel naast je weghaalt.
En ja, er zijn treinbegeleiders die die boetes serieus uit durven te schrijven.
pi_134161055
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Inderdaad want er zijn meer gegevens van invloed op die prognoses.
Dan gelden die twee regels al niet meer die je net zei.
pi_134161078
Via Darkwing:
pi_134161142
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:02 schreef greavy het volgende:
De NMBS kan je een boete opleggen van ¤50 als je in een drukke trein je koffers en tassen niet van de stoel naast je weghaalt.
En ja, er zijn treinbegeleiders die die boetes serieus uit durven te schrijven.
Misschien moeten ze eens wat van die belgen op de perrons hier neerzetten om dat "rookbeleid" te enforcen. Of schaf het gewoon af. Nu kan je gewoon overal met je peukje lopen en met beetje pech zegt eoa kerel er iets van waarna je hem maar uitmaakt en morgen gewoon doodleuk weer je peuk daar opsteekt. Heb echt nog NOOIT boetes gezien daarvoor.
pi_134161190
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:02 schreef greavy het volgende:
De NMBS kan je een boete opleggen van ¤50 als je in een drukke trein je koffers en tassen niet van de stoel naast je weghaalt.
En ja, er zijn treinbegeleiders die die boetes serieus uit durven te schrijven.
En terecht. Men komt bij NS veel te vaak weg als men in overtreding is. Plaatsnemen in de verkeerde klasse, geen (juist) verboerbewijs hebben om twee voor beelden te noemen. Meteen op de bon ermee.
  woensdag 11 december 2013 @ 20:06:20 #31
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_134161202
Ohja, bijna vergeten. Morgen voor 't eerst op pad met m'n nieuwe chipkaart. In de begeleidende brief staat dat ik nog even langs een kaartautomaat moet als ik met NS wil reizen. Is dat alles? Daarna kan ik gewoon inchecken en instappen en wordt binnen een paar dagen het eerste automatisch-opladen bedrag afgeschreven?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_134161223
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:02 schreef greavy het volgende:
De NMBS kan je een boete opleggen van ¤50 als je in een drukke trein je koffers en tassen niet van de stoel naast je weghaalt.
En ja, er zijn treinbegeleiders die die boetes serieus uit durven te schrijven.
Terecht, zouden ze hier ook moeten doen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134161372
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:06 schreef JDude het volgende:
Ohja, bijna vergeten. Morgen voor 't eerst op pad met m'n nieuwe chipkaart. In de begeleidende brief staat dat ik nog even langs een kaartautomaat moet als ik met NS wil reizen. Is dat alles? Daarna kan ik gewoon inchecken en instappen en wordt binnen een paar dagen het eerste automatisch-opladen bedrag afgeschreven?
Ja :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 december 2013 @ 20:10:05 #34
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134161402
Ook kan de NMBS je beboeten voor ¤60 per minuut verwijtbare vertraging. Als jij de trein ophoudt, en dat is volledig te verwijten aan jou, dan kan de Treinbegeleider / Ticket Controle Team je een boete van ¤60 / minuut opleggen. Als de politie erbij moet komen, kan het ook later nog geïncasseerd worden, omdat het dan vaak een Proces Verbaal wordt en via justitie loopt.
Wordt niet vaak gedaan, maar het komt zo af en toe voor. Dan kiezen de meeste mensen wel eieren voor hun geld, en laten die trein niet ophopen.
  woensdag 11 december 2013 @ 20:11:10 #35
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_134161458
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:

Ja :Y
Tof!

Wel grappig dat de Reisplanner denkt dat ik voor m'n lol een kwartier ga staan blauwbekken op het oneindig saaie station Tilburg West Universiteit. Dat wordt dus gewoon een station verder.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_134161474
Voordeel is dan weer dat in België ongeveer de helft van de bekeuringen (ik overdrijf misschien maar dit was wel blijven hangen) nooit geïnd worden omdat ze niet zoiets hebben als een CJIB.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_134161500
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:10 schreef greavy het volgende:
Ook kan de NMBS je beboeten voor ¤60 per minuut verwijtbare vertraging. Als jij de trein ophoudt, en dat is volledig te verwijten aan jou, dan kan de Treinbegeleider / Ticket Controle Team je een boete van ¤60 / minuut opleggen.
Dat was in Nederland in 2006 al 250 euro.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 december 2013 @ 20:13:47 #38
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134161584
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat was in Nederland in 2006 al 250 euro.
Maar in Nederland hoor je ze daar nooit over :p
NMBS kan je ¤60/minuut aanrekenen, via justitie (oid) weet ik het niet
pi_134161947
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:13 schreef greavy het volgende:
Maar in Nederland hoor je ze daar nooit over :p
Nee? Ga maar eens aan de noodrem hangen. Komt iemand het je vast wel vertellen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 december 2013 @ 20:21:51 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134161957
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Voordeel is dan weer dat in België ongeveer de helft van de bekeuringen (ik overdrijf misschien maar dit was wel blijven hangen) nooit geïnd worden omdat ze niet zoiets hebben als een CJIB.
Maar in België kennen ze dan wel weer GAS-boetes, waarmee gemeentes vrijwel naar hartelust boetes kunnen uitdelen. Er zijn zelfs boetes uitgedeeld voor kritische reacties over een optreden van de politie op de website van een krant. :{
pi_134162164
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:21 schreef James1988 het volgende:

[..]

Maar in België kennen ze dan wel weer GAS-boetes, waarmee gemeentes vrijwel naar hartelust boetes kunnen uitdelen. Er zijn zelfs boetes uitgedeeld voor kritische reacties over een optreden van de politie op de website van een krant. :{
Het ik gelezen maargoed, het blijft een derdewereldland en een politiestaat natuurlijk.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_134162262
Derdewereldland met o.a. een betere gezondheidszorg dan het "superieure" nederland anders :') En dat geldt voor wel meer zaken.
  woensdag 11 december 2013 @ 20:28:43 #43
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134162289
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee? Ga maar eens aan de noodrem hangen. Komt iemand het je vast wel vertellen :)
Maar dan krijg je toch niet per minuut vertraging ¤250?
In België krijg je dus ook ¤60 per minuut als je weigert een kaartje te kopen, een boete te accepteren en de trein niet wilt verlaten.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 11 december 2013 @ 20:28:53 #44
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_134162297
20:26:26 11-12-13 GROUP-1 HV 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (+Inc.net: 1+) (GOEDERENTREIN) (TIS: 3.1) Amerikahavenweg , Australiehavenweg AMSTERDAM [ OVDN NET01 ALO AST HVT ASO ]

TIS 3.1: aanrijding trein met een persoon, fiets, bromfiets of ander klein voorwerp.

Meestal een persoon, maar vind het nu wel opvallend omdat het midden in het havengebied is + goederentrein.
pi_134162381
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:28 schreef Pino112 het volgende:
20:26:26 11-12-13 GROUP-1 HV 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (+Inc.net: 1+) (GOEDERENTREIN) (TIS: 3.1) Amerikahavenweg , Australiehavenweg AMSTERDAM [ OVDN NET01 ALO AST HVT ASO ]

TIS 3.1: aanrijding trein met een persoon, fiets, bromfiets of ander klein voorwerp.

Meestal een persoon, maar vind het nu wel opvallend omdat het midden in het havengebied is + goederentrein.
Juist minder opvallend, de overwegen zijn veel minder goed beveiligd in het havengebied. En in het donker + dopjes in oren persoon helpen ook niet mee...
pi_134162412
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:28 schreef arkkey het volgende:
Derdewereldland met o.a. een betere gezondheidszorg dan het "superieure" nederland anders :') En dat geldt voor wel meer zaken.
http://www.zorgvisie.nl/K(...)van-Europa-1419618W/

Ok. Doei.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_134162502
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:11 schreef JDude het volgende:

[..]

Tof!

Wel grappig dat de Reisplanner denkt dat ik voor m'n lol een kwartier ga staan blauwbekken op het oneindig saaie station Tilburg West Universiteit. Dat wordt dus gewoon een station verder.
Waarschijnlijk is er wel een reden voor dat die overstap wordt aangegeven en niet een andere, want de reisplanner geeft de optimale reisroute aan. (Daarvan afwijken mag ook niet altijd, trouwens.)
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 11 december 2013 @ 20:33:02 #48
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_134162519
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Juist minder opvallend, de overwegen zijn veel minder goed beveiligd in het havengebied. En in het donker + dopjes in oren persoon helpen ook niet mee...
Ohja dat is misschien ook wel zo. Zit niet in het goederenvervoerwereldje.
pi_134162533
Dat is leuk en aardig, maar als grensbewoner met een grote familie met genoeg ervaring aan beide kanten weet ik wel waar ze mij mogen opnemen. Klinkt voor mij in ieder geval net zo betrouwbaar als de NS statistieken die bij 96,4% op tijd de prijzen mogen verhogen (oid) en verrek, precies 96,4% op tijd dat is toevallig!
pi_134162632
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:33 schreef arkkey het volgende:
Dat is leuk en aardig, maar als grensbewoner met een grote familie met genoeg ervaring aan beide kanten weet ik wel waar ze mij mogen opnemen. Klinkt voor mij in ieder geval net zo betrouwbaar als de NS statistieken die bij 96,4% op tijd de prijzen mogen verhogen (oid) en verrek, precies 96,4% op tijd dat is toevallig!
Ja, alsof dit onderzoek is uitgevoerd door de Nederlandse zorgverzekeraars en artsen, kom op zeg :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')