Zoveel? Ik lees dat Reuters 40 extra slachtoffers aanneemt, maar niet kon bevestigen....quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:06 schreef IPA35 het volgende:
Er waren ongeveer 200 slachtoffers, waarvan 185 Soennieten.
Dus...
Men beweert dat de rebellen zich terugtrekken uit de oosterlijke wijken (Harasta/Jawbar/Zamalka/etc.) en nu willen doorstoten bij Adra om zo een sterke positie te hebben bij de (eventuele) onderhandelingen. Maar ja, slechte zaak dat men de burger niet op tijd weg kreeg.
De bloedbadheeft echt plaatsgevondendus ik geloof het bericht.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:35 schreef Veldkamp het volgende:
Enorme massamoord tegen Syrische burgers door terrorist van Islamitisch Front en Jabhat al Nusra in de stad Adra in provincie Damascus !
Tientallen burgers gedood en ontvoerd in Adra (Press TV). Schokkende beelden! Let op!![]()
Nieuw bloedbad door terroristen op het platteland van Damascus
MEDIAWERKGROEP SYRIE – 13 december 2013 – Tientallen mensen werden gedood door aan al-Qaida verbonden rebellen op het platteland van de Syrische hoofdstad Damascus, melden berichten. Schokkende beelden van het bloedbad waren te zien op een exclusieve video van Al Alam.
Volgens lokale bronnen vindt het geweld sinds woensdag plaats in Adra al-Omalia. Adra ligt op twintig kilomter ten noordoosten van Damascus. De stad heeft een bevolking van 100.000 inwoners, waaronder Alawieten, druzen, christenen en soennitische moslims.
De bronnen voegde eraan toe dat rebellen aangesloten bij het aan al-Qaida verbonden al-Nusra front en het zogenaamde islamistische Jaysh al-Islam (Islamic Front) [bestaande uit voormalige eenheden van het Vrije Syrische Leger] de aanval uitvoerden.
Ten minste twintig Alawieten werden gedood en een aantal anderen werden ontvoerd bij de aanval.
Terroristen doorzoeken alle huizen om te moorden
Vele regeringsambtenaren werden terecht gesteld en een dokter werd onthoofd door Jabhat al-Nusra. Bronnen in Adra zeggen dat rebellen zich van huis tot huis begeven op zoek naar Christenen en Alawieten, aldus de Syrische reporter Alaa Ebrahim.
Minstens zeven Alawitische families werden zo al uitgemoord, aldus Syrian Perspective. Volgens Ahmad al-Issa werden huizen met burgers erin door de terroristen in brand gestoken.
Hoofden van slachtoffers in bomen gehangen
Verschillende lichamen werden op de Zaterdagmarkt gegooid en hoofden van slachtoffers in bomen gehangen, aldus meerdere lokale bronnen. De terroristen zetten ook sluipschutters en draagbare granaatwerpers in op de hoge gebouwen in Adra. Ze houden een groot aantal burgers in de kelders van deze gebouwen vast als menselijk schild weten reporters van Friends of Syria.
Het nieuws werd intussen bevestigd dat de terroristen de familie van Abo Ibrahim uit Masyaf in hun huis opsloot om het daarna in brand te steken, omdat ze zich verzetten tegen de rebellen.
Een lijst van de bevestigde namen van enkele van de martelaren:
De held martelaar Idris Ibrahim: verzette zich en vocht tegen de terroristen met een groep dappere mannen in de buurt van de bakkerij; bij het laatste contact met hem, bevestigde hij de dood van 30 terroristen.
Martelaar Tawfiq Makhlouf en zijn familie.
Martelaar Abu Zaki Ahmad: afgeslacht met een mes.
Martelaar luitenant Ali Zureiq.
Martelaar arts Georges Makhoul: afgeslacht en zijn hoofd werd aan een boom gehangen.
Martelaar Haider al-Khatib.
Martelaar Hamza Ayub.
Martelaar Alaa Abu Younis.
Martelaar (onbekende naam), bijnaam Om Ali: Abo Ali Hasan’s vrouw.
Onbevestigde namen:
Taher.
Evan broers.
Ali Suleiman.
Abu Ibrahim en zijn familie: zijn huis en het hele gebouw werd in brand gestoken.
Abu Hussam Barini: eigenaar van een lokale kippenwinkel (ontvoerd).
Het aantal namen van de martelaren zal waarschijnlijk toenemen als gevolg van de onbekende namen voor veel van de lichamen te wijten aan de weinige bronnen.
Gevlucht voor de gruwel
Tientallen families ontvluchtten Adra donderdag en spraken over de vreselijke bloedbaden die gaande zijn in Adra door de terroristen. Ze liepen meer dan vijftien kilometer om de gruwel te ontlopen. Volgens Syrian Perspective zouden er tot 200 burgers gedood zijn in al-Sakaniyya in Adra. Syrian Youth English telde zes uur eerder ook al veertig doden in Adra, toen het bloedbad nog gaande was. Terroristen bleven toen volgens Sham FM, Hafir al-Tahta verder aanvallen, waar burgers zich verscholen voor deze door het buitenland gesteunde barbaren.
Arbeiders bakkerij gegijzeld
De terroristen namen volgens Ali Ali aan Breaking News Network bezit van de al-Omalia bakkerij in Adra, waar ze dertig ton meel stalen. Gewapende mannen gijzelden de arbeiders aldus de directeur van de bakkerij. Het Syrische nationale leger (SNL) vecht momenteel met terroristen om de controle te herwinnen over de bakkerij. Doordat rebellen controle verwierven over Adraa, is ook de snelweg tussen Damascus en Aleppo geblokkeerd.
Politieagenten gedood
De rebellen vielen ook overheidsgebouwen en het hoofdbureau van politie in het gebied aan, waarbij ze een aantal politieagenten doodden.
De ontwikkeling kwam op het ogenblik dat het SNL succesvolle operaties in het hele land uitvoert.
Deze week veroverde Syrische regeringstroepen de strategische stad al-Nabek in de regio Qalamoun, vlakbij de grens met Libanon.
Legertroepen verwierven ook de controle over de strategische snelweg van Damascus naar Homs.
Syrië is in de greep van dodelijke onrust sinds maart 2011 .
Het tijdschrift Foreign Policy waarschuwde dinsdag in een dossier voor de gevolgen van de aanwezigheid van duizenden buitenlandse huurlingen. Het vreest in een rapport de versterking van de ‘radicalen’ in hun thuislanden en ‘extremisten die banden hebben met het al-Qaida terreurnetwerk in Syrië’.
SNL neem voorbereidingen om Adraa opnieuw in te nemen
Het SNL lanceert een militaire operatie om Adra al-Omalia, de stad die werd overvallen door al-Nusra terroristen en er bloedbaden begingen tegen de bewoners, te heroveren.
De reporter van Breaking News Network op het platteland van Damascus benadrukte dat het SNL een operatie is gestart sinds de eerste uren van donderdagochtend en dat ernstige gevechten uitbraken tegen de gewapende rebellen in de stad.
De verslaggever benadrukte dat rebellen van het al-Nusra front hun misdaden voortzetten tegen de burgers naast het in brand steken van vele huizen.
Woensdag vielen honderden leden van het al-Nusra front de stad aan en begingen een bloedbad tegen inwoners op basis van namen. Een bloedbad dat dus nog steeds verderduurt.
Gevechten tegen terroristen
Bij gevechten om de controle over de residentiële stad Adra werden reeds tientallen terroristen gedood, waaronder terreurleider Abdul Rahman al-Halabi.
Twee kinderen komen om door de kou
Tenslotte nog ander triest nieuws. Volgens activisten kwamen twee kinderen om het leven door de koudegolf, die Syrië momenteel treft. Het zou gaan om de zes maanden oude baby Hussein Tawil uit Aleppo en een ander kind uit het dorp Rastan, zonder bijkomende details over dit slachtoffer, aldus LBC.
Maar je veroordeelt het niet, hè?quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:30 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
De bloedbadheeft echt plaatsgevondendus ik geloof het bericht.
Maar dat jij altijd Presstv of nog erger: Mediawerkgroep Syrië gebruikt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
x 1 miljard.
Ik veroordeel het bloedbad en vind het afschuwelijk. Nu geloof ik het omdat het ook in Turkse en Koerdische media is terechtgekomen (dit Bericht). Maar als het alleen Presstv was zou ik het niet geloven.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:32 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Maar je veroordeelt het niet, hè?
Reken maar dat Nederland binnenkort alle takfiri-gezinde en jihadistisch ingestelde moslims zal moeten uitdrijven....
In België zijn de voorbereidingen al bezig bij verschillende politieke partijen, ondanks ideologische verschillen. Met islamistisch terrorisme en koppensnellers wil niemand iets te maken hebben.
De meeste normale Koerden en Turken kotsen op jouw rebellen in Syrië.
En jij gaat door met hun opstand te rechtvaardigen?
Op de NOS was het niet. Dus moet ik het nog niet geloven als Nederlander?quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:37 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik veroordeel het bloedbad en vind het afschuwelijk. Nu geloof ik het omdat het ook in Turkse en Koerdische media is terechtgekomen (dit Bericht). Maar als het alleen Presstv was zou ik het niet geloven.
Natuurlijk was het niet op de NOS, stel je voor dat de kijker verkeerde ideeën krijgt over de 'vrijheidsstrijders'.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:39 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Op de NOS was het niet. Dus moet ik het nog niet geloven als Nederlander?
Wat een onzin....Succes met je huiswerk!
Ik bedoelde ermee ook zenders als CNN en AJE.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:39 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Op de NOS was het niet. Dus moet ik het nog niet geloven als Nederlander?
Wat een onzin....Succes met je huiswerk!
Beetje raar eigenlijk, want de zogenaamde 'vrijheidsstrijders' van nu zijn niet te vergelijken met de echte vrijheidsstrijders van toen. En dat verschil mag best wel eens duidelijk gemaakt worden in de westerse media. Nu snapt geen weldenkend mens meer waarom 'het Westen' de huidige 'vrijheidsstrijders' nog zou steunen. En die gedachte is terecht, maar zo was het niet begonnen. De originele steun van 'het Westen' was er voor de echte vrijheidsstrijders. Die mensen die vreedzaam demonstreerden tegen het tirannieke regime van Assad, voor meer vrijheid, meer democratie en die door gewelddadig ingrijpen van Assad in opstand kwamen. Maar zoals o.a. Aloulou en Frikandelbroodje het al aardig verwoordde, zij hebben helaas plaats moeten maken voor de Jihadi's, en de Al Qaeda's van nu. Eeuwig zonde.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:41 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Natuurlijk was het niet op de NOS, stel je voor dat de kijker verkeerde ideeën krijgt over de 'vrijheidsstrijders'.
quote:'ADRAA:
The map we posted yesterday shows you how the SAA has suckered in the terrorists and surrounded them. The number of SAA and militia at the Baghdad Bridge is over 6,000 with supporting armor. The area is now blocked off from the rest of the country and the assault has begun. The General Staff comment yesterday to the press was very evocative: "We will cut off the evil hand of terrorism and they will pay the most severe price". SyrPer promises its readers that the Endloosung has begun for the Saudi-supported and American-trained vermin.
The first thing the rats did when they entered 'Adraa was take control of food outlets like the Central Bakery. They do this not merely to feed themselves but to starve the local population into submission. It doesn't work. In any case, because the planning for this operation was completed 5 days ago after MI had received positive intelligence that the rodents were going to attack this part of town, the completion of the task will be that much faster.
Already, SAA artillery and aircraft have been precision-bombing areas of J.N. rat concentration and according to sources inside the conflict zone, the number of vermin killed so far is over 150 with many more yet to be discovered dead. The encirclement will involve tightening concentric circles in order to secure territory and prevent any escape. This time, there will be no openings for escape. Monzer says the army is going to kill them all since most are not Syrian but, instead, a hodgepodge of sewer stink from the worst parts of the Arab World.
As a note, many of the terrorist rats also came in from Al-Dhumayr which is not completely empty of rodents.
quote:Note: My friend, 'Ali Srour, tells me Riyaadh Al-As'ad is in Holland. I hope he enjoys tulips, Edam cheese and good beer.
quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:27 schreef Peunage het volgende:
Ja, die schijnt dus naar Nederland gevlucht te zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:34 schreef Baklava95 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik hoop dat jij in Volendam klompen gaat dragen.![]()
Wat is de grap? Sommige FSA-leiders zitten in Doha(Qatar). Is dit dan zó onwaarschijnlijk?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jongen Doha en Qatar kan ik me wel voorstellen, maar waarom kiest hij voor Nederland.quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:41 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat is de grap? Sommige FSA-leiders zitten in Doha(Qatar). Is dit dan zó onwaarschijnlijk?
Misschien was hij wel bij die training van Clingendaelquote:Op vrijdag 13 december 2013 18:42 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Jongen Doha en Qatar kan ik me wel voorstellen, maar waarom kiest hij voor Nederland.![]()
![]()
Nederland heeft geen enkele politieke en strategische waarde voor deze wereld.
Qatar is ene rijke en strategische gelegen oliestaat en steunt de rebellen (zowel seculier als jihadistisch openlijk). Nederland steunt niemand en heeft nooit een grote rol in de wereld gespeeld.quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:44 schreef Peunage het volgende:
[..]
Misschien was hij wel bij die training van Clingendael
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-onderhandelen.dhtml
en besloot hij te blijven.
Het maakt verder ook niet uit, Nederland is een prima land om heen te vluchten.
Welke politieke en strategische waarde heeft Qatar dan?
Er is niks 'strategisch' aan. Je stapt in het vliegtuig en vliegt zo naar Schiphol of naar Doha. Misschien moeten ze hem in Qatar niet meer, omdat hij gefaald heeft. En omdat hij is weggejaagd door mensen die door Qatar worden gesteund.quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:49 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Qatar is ene rijke en strategische gelegen oliestaat en steunt de rebellen (zowel seculier als jihadistisch openlijk). Nederland steunt niemand en heeft nooit een grote rol in de wereld gespeeld.
O ja en Nederland ligt zo ver weg dus waarom gaat hij niet naar de golfstaten of Turkije vluchten.
Dat is maar beter zo. Geen Amerikanen die ons beschuldigen van het bouwen van kernwapens en geen golfratten die ons overspoelen met takfiri's. Nederland is gewoon ideaal, een beetje nat maar niet echt extreem qua klimaat, geen echte aardbevingen, geen orkanen/tornado's, geen enge dieren, lekker vlak. Nu nog een fatsoenlijke regering en dit is een paradijs.quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:42 schreef Baklava95 het volgende:
Waarom ben jij eigenlijk in Nederland?quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:42 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Jongen Doha en Qatar kan ik me wel voorstellen, maar waarom kiest hij voor Nederland.![]()
![]()
Omdat ik hier geboren ben. ALs ik klaar ben met mijn studie (zowel HBO als Universiteit) ga ik verhuizen Inshallah.quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom ben jij eigenlijk in Nederland?
OK, waarom zijn je ouders hierheen gekomen? Of je grootouders?quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:45 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Omdat ik hier geboren ben. ALs ik klaar ben met mijn studie (zowel HBO als Universiteit) ga ik verhuizen Inshallah.
http://rt.com/news/syria-kurs-qaeda-kidnap-218/quote:Al-Qaeda linked rebels kidnap 120 Syrian Kurds – watchdog
Al-Qaeda linked Islamists have kidnapped at least 120 Kurdish civilians from a village in Aleppo province near the border with Turkey, said the Syrian Observatory for Human Rights, citing its sources.
The fighters of the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL), an insurgent group active in Iraq and Syria, entered the village of Ihras, 20 kilometers south of the border town of Azaz, taking the civilians hostage and transporting them to an unknown location, said the British-based Observatory.
The watchdog added that among the captives were six women.
The incident is the latest in the armed conflict between Syrian Kurds and Islamic factions. The observatory reported that 51 Kurdish civilians from the towns of Manbij and Jarablus, northeast of Aleppo, have been kidnapped by Islamist fighters since the beginning of December.
The ISIL fighters evicted 15 Kurdish families from their houses in Tal Abyad city in Idlib province at the beginning of December, activists told the observatory. They claimed that the families were accused of supporting the Kurdish Democratic Union Party (PYD).
DETAILS TO FOLLOW
Oei, dat gaat Baklava hard raken...quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:54 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
http://rt.com/news/syria-kurs-qaeda-kidnap-218/
Kijk ik begrijp dat je een afkeer hebt tegen Koerden maar hou er alsjeblieft ermee op.quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Oei, dat gaat Baklava hard raken...
Ik heb helemaal geen afkeer van Koerden,hoe kom je erbij?quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:01 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Kijk ik begrijp dat je een afkeer hebt tegen Koerden maar hou er alsjeblieft ermee op.
Jij zou het toch ook niet leuk vinden als er 120 christenen werden ontvoerd.
quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
OK, waarom zijn je ouders hierheen gekomen? Of je grootouders?
En waarheen verhuis emigreer je?
Mijn opa kwam hier als gastarbeider. Mijn oma en vader zijn hier wat later gekomen door gezinshereniging.quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
OK, waarom zijn je ouders hierheen gekomen? Of je grootouders?
En waarheen verhuis emigreer je?
Dank je voor je antwoord!quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:02 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Mijn opa kwam hier als gastarbeider. Mijn oma en vader zijn hier wat later gekomen door gezinshereniging.
Ik ga naar Turkije (Istanbul of Ankara emigreren). Maar Koerdistan is ook en optie.
Waarom niet naar Antep?quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:02 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Mijn opa kwam hier als gastarbeider. Mijn oma en vader zijn hier wat later gekomen door gezinshereniging.
Ik ga naar Turkije (Istanbul of Ankara emigreren). Maar Koerdistan is ook en optie.
Reageer eens op deze topicquote:Op vrijdag 13 december 2013 20:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank je voor je antwoord!
En ze zijn gebleven. Misschien zijn er dan ook wel goede kanten aan Nederland, waardoor hier mensen willen komen én blijven? Dus waarom zou die fiep dan niet hierheen komen (of we er blij mee zijn is weer wat anders natuurlijk)?
Daar is er geen werk (en helemaal geen werk voor ICT'ers) en het is een nogal achtergebleven in vergelijking met Istanbul, Ankara en Izmir.quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:07 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Waarom niet naar Antep?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja maar die babykiller en pic heeft wel bloemen gestuurd naar Mandela dus dat vond ik grappig.quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:09 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Gaat over de oç Ocalan, niet over Mandela.
quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:09 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Daar is er geen werk (en helemaal geen werk voor ICT'ers) en het is een nogal achtergebleven in vergelijking met Istanbul, Ankara en Izmir.Oke.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Benim kanım aksa, sarı-kırmızı akar.![]()
Saglolsun yasasin Galatasaray.quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:10 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Oke.
Benim kanım aksa, sarı-kırmızı akar.
Waarom moet ik daar op reageren?quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:07 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Reageer eens op deze topic
NWS / Koerdische leider Ocalan stuurt bloemen naar begrafenis Mandela.
Gaat over Mandela.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |