Het eerste spel lijkt wel op ultima 7 maar de graphics iets nieuwer (2 of 3 jaar ofzo voor mijn gevoel), de camera iets verder af en linksonder stond een minimap. Wat je kon kopen weet ik eigenlijk niet meer aangezien het me niet echt lukte omdat je heel veel eikels daarvoor nodig had (of welke noten van de boom het ook waren) en zover was ik niet gekomen (weet niet waarom niet). Weet alleen wel dat het kon omdat ik het wel gezien heb dat je het kon toen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 11:18 schreef BdR het volgende:
[..]
1e spel, geen idee, weet je nog meer van het spel, bijv. scrollt het scherm of niet, hoe zag hoofdfiguur eruit, wat voor dingen kon je kopen, hoe zag het schermindeling eruit bijv score onderin etc.? Staat het misschien tussen deze lijst met fantasy games
Of lijkt het misschien op Ultima 7?
2e spel, misschien Total Annihilation
Weet je verder nog iets? welk platform? grafische stijl? etc..quote:Op dinsdag 3 juni 2014 00:06 schreef Medicate het volgende:
Oké, dit is een totale shot in the dark maar ik zit er al een tijdje mee. Vroeger (dan heb ik het over in iedergeval 10 jaar terug) speelde ik een keer bij mijn nichtje thuis een spelletje, het was gewoon een simpel point and click adventure kinderspelletje zover ik me herinner, en wat is het enige wat ik mij kan herinneren? Aardbeien, fucking aardbeien. Waarschijnlijk heeft het iets met de coverart te maken.
Het is ZO een vage herinnering maar dat maakt het juist zo interessant.
PC, cartoony (beetje Hugo achtig volgensmij?)quote:Op dinsdag 3 juni 2014 01:05 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Weet je verder nog iets? welk platform? grafische stijl? etc..
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 00:06 schreef Medicate het volgende:
Oké, dit is een totale shot in the dark maar ik zit er al een tijdje mee. Vroeger (dan heb ik het over in iedergeval 10 jaar terug) speelde ik een keer bij mijn nichtje thuis een spelletje, het was gewoon een simpel point and click adventure kinderspelletje zover ik me herinner, en wat is het enige wat ik mij kan herinneren? Aardbeien, fucking aardbeien. Waarschijnlijk heeft het iets met de coverart te maken.
Het is ZO een vage herinnering maar dat maakt het juist zo interessant.
Rainbow Island?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 02:33 schreef CHANAS het volgende:
Hoi allemaal!
Ik ben op zoek naar een oude 2d pc game die ik vroeger speelde, maar ik kan me alleen flarden herinneren.
Zo begon het introfilmpje van de game volgens mij met een droom tijdens kerstavond.
Daarnaast heeft de hoofdpersoon van nature bruin haar, maar door de krachten die hij heeft gekregen is het groen.
Verder was er een level op een piratenschip en in het laatste level moest je om bij de eindbaas te komen een brug maken van regenboog stukken.
Om beter te worden kon je fruit eten.
Je kon lopen, klimmen, vallen en verder weet ik het niet meer.
Ik denk dat ik het speelde rond 1998, maar ik kan er makkelijk 5 jaar naast zitten.
Ik heb trouwens niet zo veel ervaring met forums, dus als ik iets stoms doe ligt dat daar aan.
Aan iedereen die mee denkt alvast hartstikke bedankt!
The Adventures of Lomax?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 02:33 schreef CHANAS het volgende:
Hoi allemaal!
Ik ben op zoek naar een oude 2d pc game die ik vroeger speelde, maar ik kan me alleen flarden herinneren.
Heel misschien Strawberry Magic?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 00:06 schreef Medicate het volgende:
..en wat is het enige wat ik mij kan herinneren? Aardbeien, fucking aardbeien. Waarschijnlijk heeft het iets met de coverart te maken.
OH SHIIIT DAT IS HEM. HELD!quote:Op dinsdag 3 juni 2014 13:19 schreef BdR het volgende:
[..]
Heel misschien Strawberry Magic?(hier gevonden)
[ afbeelding ]
quote:
Is niet echt het juiste topic voor, dit is meer voor games die je ooit hebt gespeeld en de naam niet meer kunt herinneren en je vage hints gaat geven en wij op zoek gaan naar de juiste game voor jequote:Op woensdag 4 juni 2014 11:58 schreef tomy800 het volgende:
Hey Fokkers,
Ik ben opzoek na een spel dat zich speelt zoals Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King, met name het gedeelte dat je mensen voorbereid op een dungeon vind ik een leuk concept!
Alvast bedankt!
quote:Op woensdag 4 juni 2014 22:33 schreef zatoichi het volgende:
Nou ja zoeken... De "collective mind" van dit topic weet het bijna altijd!
Iets meer details, specifieke dingen?quote:Op donderdag 5 juni 2014 16:24 schreef So_Surreal het volgende:
Ik zoek een oud spel.
Het is een FPS, speelt zich af in een sci-fi omgeving, ik geloof iets van een ruimteschip.
Het spel draaide op DoS of Windows 98 geloof ik.
Ik weet er nog heel weinig van, er zaten een soort stroom/plasma-guns in, en schuifdeuren die open konden.quote:Op donderdag 5 juni 2014 17:44 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Iets meer details, specifieke dingen?
Beide niet, en ik weet dus totaal niet niet op welk systeem ik het speelde of uit welk jaar het kwam.quote:
Nog nooit van gehoord, maar lijkt er niet op toen ik gameplay beelden opzocht.quote:
Bioforge?quote:Op vrijdag 6 juni 2014 08:06 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Beide niet, en ik weet dus totaal niet niet op welk systeem ik het speelde of uit welk jaar het kwam.
Volgens mij stond het op een zooitje floppies of op zo'n game-cd die je vroeger bij de tankstations kon kopen, waar ooit ook Jazz Jackrabbit en Wacky Wheels op stond.
[..]
Nog nooit van gehoord, maar lijkt er niet op toen ik gameplay beelden opzocht.
Het is een game waar je in loopt, niet vliegt/zweeft zoals Descent.
Nee ook nietquote:
Nee ook niet, die ziet er weer veel te donker en grauw uitquote:Op zondag 8 juni 2014 14:22 schreef Captain_Zappa het volgende:
Ik weet dat het op mac draaide maar Marathon ?
Blake Stone (Aliens of Gold)?quote:Op donderdag 5 juni 2014 16:24 schreef So_Surreal het volgende:
Ik zoek een oud spel.
Het is een FPS, speelt zich af in een sci-fi omgeving, ik geloof iets van een ruimteschip.
Het spel draaide op DoS of Windows 98 geloof ik.
Ik denk inderdaad ook Blakestone. Gebruikte de Wolfenstein 3D engine. Of was de game wel nieuwer dan dat?quote:Op vrijdag 6 juni 2014 08:50 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Nee ook niet
Volgens mij was het een redelijk kleurig spel met aardig wat pastelkleuren zoals dat blauw en roos achtig
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:09 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
Blake Stone (Aliens of Gold)?
Dark Forces 2? (Star Wars)
of Corridor 7 misschien?
Jaaaa het was Blakestonequote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:20 schreef ems. het volgende:
Blakestone kan, System Shock kan, zelfs duke nukem 3D kan
Dit is niet de definitie van ´ik zoek een spel´ wat er met dit topic bedoeld wordtquote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:42 schreef Syd het volgende:
Poging 3000x maar wie weet.
Welk held of heldin heeft ASF betaald voetbal voor mij ? Oud spel van rond 1996 na elk seizoen moest je een code invoeren die in de handleidingen zat, die codes zijn genoeg op internet te vinden maar het spel is nergens te vinde.
Astu! En in zekere zin is het niet zo heel moeilijk, meer een kwestie van of je het spel (her)kent of niet. Als je een bepaald spel zelf nooit gespeeld of gezien hebt, is het nogal logisch dat je het dan ook niet kan radenquote:Op vrijdag 13 juni 2014 14:14 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
[..]
Jaaaa het was Blakestone!
Thnx jongens
Volgens mij was dit wel een redelijk moeilijk om te raden.
Mijn aanwijzingen klopte wel allemaal trouwens
Jawel hoor, het is niet alleen ik ken een spel ik weet niet meer hoe die heet, ook oude spellen die nergens te krijgen zijn kan ik vragen of iemand dat weetquote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:03 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
Dit is niet de definitie van ´ik zoek een spel´ wat er met dit topic bedoeld wordt
Desctruction Derby, Wrecking Crew en Carmageddon schieten me te binnen...quote:Op vrijdag 20 juni 2014 02:32 schreef DudeImNice het volgende:
Hallo
Ik speelde vroeger op de Playstation 1 altijd een spel waarbij je met een auto andere auto's van flatgebouwen af moest rijden maar ik weet de naam niet meer..
Iemand een idee?
http://nl.downv.com/downl(...)mulator-10209073.htmquote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:30 schreef Syd het volgende:
Ik zoek een bepaald spel dat nergens meer te koop is, waar kan ik die nog vinden?
Dat is hem niet. het is ASF betaald voetbal.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:59 schreef Geralt het volgende:
[..]
http://nl.downv.com/downl(...)mulator-10209073.htm
1 seconde googlen.
Je wilt hem gewoon gratis of niet?
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 02:32 schreef DudeImNice het volgende:
Hallo
Ik speelde vroeger op de Playstation 1 altijd een spel waarbij je met een auto andere auto's van flatgebouwen af moest rijden maar ik weet de naam niet meer..
Iemand een idee?
Ik denk ook inderdaad Destruction Derby Raw (Skyscraper mode)quote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:47 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Desctruction Derby, Wrecking Crew en Carmageddon schieten me te binnen...
Heb je grofweg een jaar waarin je van het spel hoorde? eind jaren 90? Begin 2000? Aflopen paar jaar?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:04 schreef murp het volgende:
Ik zoek trouwens een game.. Ooit ergens een review gezien over een 3rd person medieval hack&slash game, waarbij je een ridder? was die missies moest uitvoeren. Alleen werd het ook nacht en dan kwamen er andere monsters? Ik weet nog dat het een heel moeilijke game was en daarom ook zo frustrerend. Ken iemand uit deze beschrijving het spel?
Dit of vorig jaar.. Die gast de de niet officiële review maakte vond het maar een ontiegelijk moeilijk spel.. Bijna niet te doenquote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:35 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Heb je grofweg een jaar waarin je van het spel hoorde? eind jaren 90? Begin 2000? Aflopen paar jaar?
Demons Souls en/of Dark Souls 1 en 2quote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:04 schreef murp het volgende:
Ik zoek trouwens een game.. Ooit ergens een review gezien over een 3rd person medieval hack&slash game, waarbij je een ridder? was die missies moest uitvoeren. Alleen werd het ook nacht en dan kwamen er andere monsters? Ik weet nog dat het een heel moeilijke game was en daarom ook zo frustrerend. Ken iemand uit deze beschrijving het spel?
Sudden Strike (zijn meerdere delen van)quote:Op maandag 23 juni 2014 12:26 schreef Theuntje1 het volgende:
Ik zoek een spel dat ik vroeger speelde, waarvan de cd die ik destijds had een verzameling was van verschillende demo's. Het spel was een tactisch oorlogspel, je kon volgens mij echter alleen maar verplaatsen/aanvallen en soldaten in een transportwagentje laten stappen en dus niks bouwen. Je kon kiezen of je de Duitsers was of de Amerikanen. Het spel werd gespeeld vanuit een top-down perspectief. Onderdeel van het spel waren zover ik weet tanks, transportwagens en soldaten. En er was (een soort van) artillerie (althans die had mijn tegenstander).
Het was destijds op Win 98 geloof ik. Ik begrijp dat door het overvloed aan deze games moeilijk te zeggen is welke het precies is![]()
Ik zou zeggen Unreal Tournament. Een van de arena's had een verborgen console waarmee je een raket kon besturen door al die gangetjes om iemand heel blij te maken.quote:Op donderdag 26 juni 2014 23:01 schreef Cresbot het volgende:
Ik zoek al jaren een spel.
Het was een shooter met zowel mannelijk als vrouwelijke characters.
Je stond met z'n allen in een grote ruimte met hoog dak en had overal gangetjes aan de buitekant (was wel allemaal binnen). Je had een wapen waarme je een raket mee kon afvuren en die dan besturen, maar er waren ook normale wapens.
Ik speelde het spel toen ik 9-10 was en geen idee of het toen al lang uit was of niet.
Bedankt alvast.
Hoe moeten wij nou weten wanneer jij 9 of 10 was?quote:Op donderdag 26 juni 2014 23:01 schreef Cresbot het volgende:
Ik zoek al jaren een spel.
Het was een shooter met zowel mannelijk als vrouwelijke characters.
Je stond met z'n allen in een grote ruimte met hoog dak en had overal gangetjes aan de buitekant (was wel allemaal binnen). Je had een wapen waarme je een raket mee kon afvuren en die dan besturen, maar er waren ook normale wapens.
Ik speelde het spel toen ik 9-10 was en geen idee of het toen al lang uit was of niet.
Bedankt alvast.
Ik keek naar zijn profielquote:Op donderdag 26 juni 2014 23:12 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Hoe moeten wij nou weten wanneer jij 9 of 10 was?
Maar ik gok dat dit ergens begin 2000 was en je doelt op unreal tournament. Wat een spel was dat.
Meerdere toch de devastator ofzo. Eerst een veilige plek opzoeken en dan met de rechter muisknop afvuren. Al die tijd kon je wel overhoop geschoten worden.quote:Op donderdag 26 juni 2014 23:11 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik zou zeggen Unreal Tournament. Een van de arena's had een verborgen console waarmee je een raket kon besturen door al die gangetjes om iemand heel blij te maken.
Sorry, had ik even moeten vermelden.quote:Op donderdag 26 juni 2014 23:12 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Hoe moeten wij nou weten wanneer jij 9 of 10 was?
Maar ik gok dat dit ergens begin 2000 was en je doelt op unreal tournament. Wat een spel was dat.
Lekker mensen uit het level knallen!quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:00 schreef zatoichi het volgende:
Mijn favoriet was morpheus ][ wat een bazen was dat.
Volgens mij heette dat ding de Redeemerquote:Op donderdag 26 juni 2014 23:15 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Meerdere toch de devastator ofzo. Eerst een veilige plek opzoeken en dan met de rechter muisknop afvuren. Al die tijd kon je wel overhoop geschoten worden.
Zelf was ik groter fan van de sniper rifle. Lekker head shots maken uit de losse pols.
Haha dat is hem inderdaad!quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:14 schreef FrankRicard het volgende:
En de map die je zoekt is waarschijnlijk Deck 16, daar heb ik ook veel tijd in rond gebracht.
Eerste: Bermuda Syndrome ?quote:Op zondag 6 juli 2014 23:01 schreef Lon3 het volgende:
Hallo ik ben op zoek naar 2 spellen van ik schat minstens 15 jaar geleden. Beide adventures in de stijl van prince of Persia klimmen en dergelijke van de zijkant gezien.
De eerste game begon zover ik mij kon herinneren na een vliegtuigramp op een eiland (kan misschien niet kloppen), vliegtuig neergestort en de personage die je bestuurde heeft het natuurlijk overleefd, je loopt door jungleachtig gebied. En wat ik mij nog herriner is dat ik toen dinosaurussen tegen kwam die je moest killen. zag er super mooi uit voor die tijd.
Tweede game is volgens mij nog wat ouder. Dat was ook veel klimmen en schieten en dergelijke. Wat hier erg karakteristiek aan was was dat je personage zich kon verstoppen in de schaduwen. Dan ging die zo naar achter leunen en verdween in de schaduw. Dit was veel geklik en geschiet met zover ik mij herinner vooral een shotgun?
Ben benieuwd of jullie hier wat van kunnen maken, zou grappig zijn om de spellen eens terug te zien.
Sweet het lijkt er wel op jaquote:
Is volgens mij Blackthornequote:Op zondag 6 juli 2014 23:01 schreef Lon3 het volgende:
Tweede game is volgens mij nog wat ouder. Dat was ook veel klimmen en schieten en dergelijke. Wat hier erg karakteristiek aan was was dat je personage zich kon verstoppen in de schaduwen. Dan ging die zo naar achter leunen en verdween in de schaduw. Dit was veel geklik en geschiet met zover ik mij herinner vooral een shotgun?
Eerste waar ik aan moest denken is Oddworld: Abe's Exoddus / Oddyssee.. maar daar heb je geen shotgun iig, wel veel klimmen en in schaduwen verstoppen.. maar goed, zo'n spel dien je gewoon te kennen als je het eenmaal gespeeld hebtquote:Op zondag 6 juli 2014 23:01 schreef Lon3 het volgende:
quote:Op donderdag 10 juli 2014 15:20 schreef So_Surreal het volgende:
Ik heb er weer een
Het is een oud vliegspel.
Volgens mij op DoS of W95 of W98.
Het was 3D, niet 2D dus.
Ik geloof ook dat het vliegtuig zwart en driehoekig was en oranje laserbeams kon schieten.
Volgens mij konden die ook blauw of een andere kleur worden na een update.
Je vloog ook door tunnels met deuren die open en dicht gingen.
quote:
Geniaal ook die tekst die er op staat!quote:
Is het misschien tripleA of Axis & Alles?quote:Op zaterdag 12 juli 2014 00:09 schreef eenjongen... het volgende:
Ik ben opzoek naar een soort risk als computerspel. Het was via internet te spelen. Ik speelde het denk ik een jaar tot 2 jaar geleden, maar weet niet meer hoe het heet en of het nog wel bestaat.
Er werd altijd in een bestaand continent gespeeld, waarbij je 1 land of een groep kleine landen kreeg toegewezen. Je kon je buurlanden dan aanvallen en deze veroveren om zo groot mogelijk te worden. Ik weet nog dat elke 'provincie' een 'grondstof' had. Elke grondstof had je dan wel nodig. Je kon een spoor bouwen waardoor je ook via een rail gun kon aanvallen en je kon als er zee om het land lag ook via het water aanvallen.
Iemand een idee? In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Het was het niet, maar door te zoeken hierop heb ik het wel gevonden! Heel erg bedankt! Het was supremacy 1914!quote:Op zaterdag 12 juli 2014 00:15 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Is het misschien tripleA of Axis & Alles?
Top!quote:Op zaterdag 12 juli 2014 00:19 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Het was het niet, maar door te zoeken hierop heb ik het wel gevonden! Heel erg bedankt! Het was supremacy 1914!
Iemand?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 17:26 schreef 0108daniel het volgende:
Ik ben ook opzoek naar een spel.
Het is een soort bordspel voor de PC wat erg kleurrijk is en meer voor kinderen is.
Je moet lampen en hout kopen en bij een andere speler op een bordvlak zien te verkopen.
Vond dit altijd erg leuk om te spelen maar heb geen idee meer hoe het heet.
Iemand die het weet kan me heel blij maken!
Age of Wonders 3?quote:Op maandag 14 juli 2014 21:44 schreef AntiChrist7 het volgende:
Ik zag Warlock op sale in steam, en bij de trailers dacht ik bij mezelf: "heb ik niet onlangs een trailer gezien voor een game die ging uitkomen met dezelfde setting"? Dus ook strategy, turn based op een map, en er zaten elven en fog of war in de trailer zelf als ik me goed herriner.
Moet dus oftewel niet te lang al uit zijn of dicht bij de release
blijkbaar was het warlock 2 :pquote:Op maandag 14 juli 2014 21:45 schreef ems. het volgende:
[..]
Age of Wonders 3?
Die ik persoonlijk trouwens een tikkeltje vind tegenvallen in vergelijking met z'n briljante voorgangers.
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 17:26 schreef 0108daniel het volgende:
Het is een soort bordspel voor de PC wat erg kleurrijk is en meer voor kinderen is.
Je moet lampen en hout kopen en bij een andere speler op een bordvlak zien te verkopen.
Runescape met de chinese/Japanse mod?quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:07 schreef VaJayJay het volgende:
Ik zoek een spel (geen idee of t zou bestaan.) mijn ultieme spel zou een rpg a la skyrim zijn maar dan in een chinese/Japanse setting. Misschien ook nog de mogelijkheid op pets en party members. Kent iemand iets dat daar op lijkt of wat in de buurt komt? Alvast bedankt!
quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:07 schreef VaJayJay het volgende:
Ik zoek een spel (geen idee of t zou bestaan.) mijn ultieme spel zou een rpg a la skyrim zijn maar dan in een chinese/Japanse setting. Misschien ook nog de mogelijkheid op pets en party members. Kent iemand iets dat daar op lijkt of wat in de buurt komt? Alvast bedankt!
Next gen ken ik er eigenlijk geen die in de buurt komen van Jade Empire. De oosterse settings is een beetje dun bezaaid. Of je komt al snel in de Chinese / Japanse / Taiwanese (MMO)RPG's terecht, maar daar is het ook maar weer de vraag welke in het Engels vertaald zijn.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:07 schreef VaJayJay het volgende:
Bedankt voor de reacties! Jade empire vond ik altijd wel leuk. Ik vraag me af of next gen games zijn of komen die overeenkomen met mijn eerdere reactie?
Ja klopt. Ik hoopte dat ik de enige Was die ze niet kon vinden. Too bad. The search goes on.quote:Next gen ken ik er eigenlijk geen die in de buurt komen van Jade Empire. De oosterse settings is een beetje dun bezaaid. Of je komt al snel in de Chinese / Japanse / Taiwanese (MMO)RPG's terecht, maar daar is het ook maar weer de vraag welke in het Engels vertaald zijn.
Met deze omschrijving; geen flauw idee.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 16:02 schreef 0108daniel het volgende:
Het was al voor XP.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:24 schreef BdR het volgende:
[..]
Met deze omschrijving; geen flauw idee.
Heb je niet meer info? Bijv. welk jaar was het ongeveer? Was het nog in DOS of Windows 95, of Windows XP? Hoe zag de speler eruit (mens, dier, stripfiguurtje)? Was het spelbord verdeeld in vierkanten of bijv. zeshoeken? Hoe werd bepaald of stappen doen, met dobbelsteen? Doel van het spel, schermindeling, andere opvallende dingen? etc.
Je bedoeld Army Men Sarge's Heroesquote:Op maandag 21 juli 2014 16:30 schreef Skillstorm het volgende:
Ik zoek een oud spel met army men. Die plastic poppetjes dus.
Ik weet dat je begon op een keukenaanrecht en dat je uiteindelijk op een eiland kwam in de campaign.
Nee nee, het was echt RTS nog.quote:Op maandag 21 juli 2014 16:40 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Je bedoeld Army Men Sarge's Heroes
JA! die!quote:Op maandag 21 juli 2014 16:44 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Deze is het ook niet? Begint ook op een keuken met plastic poppetjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |