abonnement Unibet Coolblue
  zondag 2 maart 2014 @ 20:36:12 #76
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_137322241
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 10:44 schreef Pheno het volgende:

[..]

iets zegt me dat dit ergens anders hoort :P
https://play.google.com/s(...)ng.minecraftpe&hl=en

Maar dit is niet het juiste topic daarvoor. c_/
  woensdag 12 maart 2014 @ 07:31:24 #77
413672 Munchlax
De pokémon van FOK!
pi_137645981
Hoe heet dat online spel van ongeveer 8 jaar geleden ook alweer, ik kan het niet echt goed meer beschrijven;
Je ziet een natuurlandschap en je moet op bepaalde dingen klikken om iets te laten gebeuren en zo weer iets anders te kunnen klikken.
Het zag er ouderwets uit..

(de datum weet ik zelf ook niet meer)
Ik haat het als Snorlax me nakt.
  woensdag 12 maart 2014 @ 09:15:18 #78
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_137647300
Samorost? Is inmiddels een deel twee van en deel drie is ook al aangekondigd.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_137654597
Na gisteren met een vriend Lord of the Rings War in the North te hebben uitgespeeld zijn we op zoek naar een nieuwe game die we samen offline kunnen spelen. Iemand een idee voor een echte toffe co-op game waar je goed moet samenwerken?

Ik dacht zelf aan Portal en wellicht Army of Two? En moet ik dan deel 1 of 2 kopen?
  Redactie Games woensdag 12 maart 2014 @ 13:23:46 #80
206706 crew  Racerblade
pi_137654861
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:17 schreef JaxterNL het volgende:
Na gisteren met een vriend Lord of the Rings War in the North te hebben uitgespeeld zijn we op zoek naar een nieuwe game die we samen offline kunnen spelen. Iemand een idee voor een echte toffe co-op game waar je goed moet samenwerken?

Ik dacht zelf aan Portal en wellicht Army of Two? En moet ik dan deel 1 of 2 kopen?
Borderlands 2. Ben je wel een tijdje mee zoet. :P
pi_137655153
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:23 schreef Racerblade het volgende:

[..]

Borderlands 2. Ben je wel een tijdje mee zoet. :P
Haha true!! Maar het mag wel een wat 'simpeler' spel zijn die we af en toe samen kunnen oppakken ;)
  Redactie Games woensdag 12 maart 2014 @ 13:44:56 #82
206706 crew  Racerblade
pi_137655515
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:32 schreef JaxterNL het volgende:

[..]

Haha true!! Maar het mag wel een wat 'simpeler' spel zijn die we af en toe samen kunnen oppakken ;)
Het ligt er een beetje aan wat je precies wil. Borderlands kan je best voor een uurtje oppakken en later verder gaan, zo lang je characters een min of meer gelijk level houden. Als je een spel wil waarbij je gedwongen wordt samen te werken is Portal 2 inderdaad een goede. Dan kan ik Lara Croft and the Guardian of Light ook aanraden. Als je van platformers houdt is Trine 2 geweldig. Als je de ballen uit je broek wil lachen verwijs ik je naar Splosion Man en Battleblock Theater. Voor meer hardcore kan je bij de meeste Ubisoft titels terecht: Ghost Recon, Rainbow Six, Splinter Cell etc. Voor hersenloos knallen zou ik Gears of War en Halo aanraden in plaats van Army of Two, maar dat is afhankelijk van op welk platform je speelt. En als je wil proberen je eigen plezier te maken, kan je tientallen uren steken in Minecraft of Terraria. Ik vind persoonlijk de laatste veel leuker, maar ik vrees dat ik daarin in de minderheid ben.

Keuze genoeg dus, lijkt me. :P
pi_137656547
Thanks voor alle tips!! We spelen op de ps3,dus helaas is gears of war genen optie. Heb je een idee of er een co-op game is die lijkt op lord of the rings? Waar je met zwaarden enzo speelt ipv shooters? Een leuke hack n slash co-op game :)
  Redactie Games woensdag 12 maart 2014 @ 14:25:43 #84
206706 crew  Racerblade
pi_137656715
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 14:19 schreef JaxterNL het volgende:
Thanks voor alle tips!! We spelen op de ps3,dus helaas is gears of war genen optie. Heb je een idee of er een co-op game is die lijkt op lord of the rings? Waar je met zwaarden enzo speelt ipv shooters? Een leuke hack n slash co-op game :)
Ik heb War in the North nooit gespeeld, maar ik denk dat Diablo III dan het dichtste bij zou komen. Maar ik zou niet weten of de local co-op goed werkt daarin.
pi_137657050
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 14:19 schreef JaxterNL het volgende:
Thanks voor alle tips!! We spelen op de ps3,dus helaas is gears of war genen optie. Heb je een idee of er een co-op game is die lijkt op lord of the rings? Waar je met zwaarden enzo speelt ipv shooters? Een leuke hack n slash co-op game :)
Dungeons & Dragons: Daggerdale

PSN titel en leuk als co-op
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 12 maart 2014 @ 17:11:27 #86
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_137661650
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 14:19 schreef JaxterNL het volgende:
Thanks voor alle tips!! We spelen op de ps3,dus helaas is gears of war genen optie. Heb je een idee of er een co-op game is die lijkt op lord of the rings? Waar je met zwaarden enzo speelt ipv shooters? Een leuke hack n slash co-op game :)
Sacred 2: Fallen Angel is wel leuk als een co-op hack n slash
pi_137887447
Ok, here goes nothing... Ik zoek een oud (platform?) spelletje waar je een soort van detective of spion was op een tropisch eiland. Hier moest je een vrouwtje verleiden en haar dan geheimen ontfutselen.

..Meer weet ik eigenlijk niet meer, ik had ook maar een klein stukje om te spelen(zal wel een demo zijn geweest).

Wie heeft enig idee..?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 17:08:16 #88
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_137890179
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:02 schreef Feya het volgende:
Ok, here goes nothing... Ik zoek een oud (platform?) spelletje waar je een soort van detective of spion was op een tropisch eiland. Hier moest je een vrouwtje verleiden en haar dan geheimen ontfutselen.

..Meer weet ik eigenlijk niet meer, ik had ook maar een klein stukje om te spelen(zal wel een demo zijn geweest).

Wie heeft enig idee..?
Hugo 3: The Jungle of Doom of anders Leisure Suit Larry 3: Passionate Patti in Pursuit of the Pulsating Pectorals? (alhoewel dat geen platform games zijn)

[ Bericht 7% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 18-03-2014 17:13:32 ]
pi_137936335
Een spel die ik een jaar of 2 geleden speelde. Je kon allerlei vloeistoffen, gas etc. aanklikken en daarmee klooien, als je bijvoorbeeld een hokje maakte met gas er in, en er dan een vuurtje bij deed, ontplofte dat hokje. je kon zeg maar tekenen met allerlei scheikundige zaken. Het is een heel klein spelletje dat gewoon legaal gratis te downloaden is(dacht ik). Wie o wie weet hoe dit spel heet?
pi_137936615
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:00 schreef Krunep het volgende:
Een spel die ik een jaar of 2 geleden speelde. Je kon allerlei vloeistoffen, gas etc. aanklikken en daarmee klooien, als je bijvoorbeeld een hokje maakte met gas er in, en er dan een vuurtje bij deed, ontplofte dat hokje. je kon zeg maar tekenen met allerlei scheikundige zaken. Het is een heel klein spelletje dat gewoon legaal gratis te downloaden is(dacht ik). Wie o wie weet hoe dit spel heet?
Yes ik heb hem al gevonden, het spel heet The Powder Toy
pi_138024787
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:02 schreef Feya het volgende:
Ok, here goes nothing... Ik zoek een oud (platform?) spelletje waar je een soort van detective of spion was op een tropisch eiland. Hier moest je een vrouwtje verleiden en haar dan geheimen ontfutselen.

..Meer weet ik eigenlijk niet meer, ik had ook maar een klein stukje om te spelen(zal wel een demo zijn geweest).

Wie heeft enig idee..?
Operation Stealth?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  zaterdag 22 maart 2014 @ 00:49:05 #92
424545 DoubleUAN
twitter! @DoubleuAN
pi_138028446
Real Racing 3
n.v.t.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 14:45:44 #93
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_138041015
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:02 schreef Feya het volgende:
Ok, here goes nothing... Ik zoek een oud (platform?) spelletje waar je een soort van detective of spion was op een tropisch eiland. Hier moest je een vrouwtje verleiden en haar dan geheimen ontfutselen.

..Meer weet ik eigenlijk niet meer, ik had ook maar een klein stukje om te spelen(zal wel een demo zijn geweest).

Wie heeft enig idee..?
codename: iceman ?
pi_138067879
Ik zoek ook een spelletje die ik en mijn zussen vroeger (lees tussen 1998 en 2003 ongeveer) speelden. Wij speelden dit spel op een Windows computer. Voor zover wij kunnen herinneren stond het spel op een cd-rom en deze moest je dus in de computer doen. Volgens mijn moeder was het spel in 2D.

Nu beschrijving van het spel. Ik kan me er niet meer alles van herinneren, maar ik zal m'n best proberen te doen. Ik kan me herinneren dat je begon met een hoeveelheid poppetjes (denk aan 15 en deze poppetjes waren geen mensen en ook geen dieren, mijn moeder beschrijft ze als 'verschrikkelijke sneeuwmannetjes'). De bedoeling was dat je zo veel mogelijk poppetjes naar het einde kreeg, waar een groot festival of een soort kermis was. Tussendoor moest je verschillende spelletjes oplossen. Eén spelletje daarvan, die ik me nog goed kan herinneren, is dat je voor alle poppetjes een menu moest samenstellen met zowel eten als drinken. Boven de hoofden (geloof ik) stond in een wolkje aangegeven wat ze vooral wel en niet wilden. Vervolgens moest je met de andere wolkjes gaan bepalen wat elk poppetje graag wilde eten en drinken. Andere spelletjes hadden o.a. te maken met dat de poppetjes moesten snowboarden en dat je steeds de goede weg voor elk poppetje moest gebruiken. En een van de laatste spelletjes (voordat je het eind had bereikt) had iets te maken met ronde ijzeren ballen, en de poppetjes werden daarbij in een soort van bootje/bobslee geplaatst. Ja I know, heel vaag haha. Oh en daarnaast: de poppetjes konden niet praten (in de zin van dat wij dat begrepen), maar als je klaar was met een spel, dan waren de overgebleven poppetjes (dus de poppetjes die door waren naar het volgende 'spel') heel blij en dan begonnen ze te springen en riepen ze 'wieeeeeeeh'. Volgens mij werd er ook gebruik gemaakt van een soort "map". Je begon onderaan (volgens mij onderaan een berg, maar dit weet ik niet zeker) en als je een spel voltooide, kwam je steeds een stukje hoger totdat je de top had bereikt, waar dus de grote kermis/festival was.

Ik ben al zo lang op zoek naar dit spel. Heb van alles geprobeerd via google maar ik kan hem maar niet vinden. Heb ook geen idee meer van de naam. Kan iemand me helpen?
  zondag 23 maart 2014 @ 22:23:24 #95
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_138095463
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 11:33 schreef wherestherain het volgende:
goed kan herinneren, is dat je voor alle poppetjes een menu moest samenstellen met zowel eten als drinken. Boven de hoofden (geloof ik) stond in een wolkje aangegeven wat ze vooral wel en niet wilden. Vervolgens moest je met de andere wolkjes gaan bepalen wat elk poppetje graag wilde eten en drinken. Andere spelletjes hadden o.a. te maken met dat de poppetjes moesten
Zoombinis Mountain Rescue? :?
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_138099660
@BdR: JAAAAAAAA dat is 'm!! Wauw wat een topmensen hier :) Heel erg bedankt!
  maandag 24 maart 2014 @ 17:46:54 #97
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_138121780
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:24 schreef utrecht1970 het volgende:
Mijn dochter wil graag minecraft. Ik zat in de playstore (android) te zoeken en kreeg weet ik veel hoeveel hits. Wat is de echte app die ik moet hebben?
was geloof ik al genoemd, maar je kan zoeken op "minecraft mojang" (Mojang is de originele ontwikkelaar)

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:02 schreef Feya het volgende:
detective of spion was op een tropisch eiland. Hier moest je een vrouwtje verleiden en haar dan geheimen ontfutselen.
Nogal weinig info, dit was een pc game begin jaren 90 neem ik aan? :?
Ik denk ook, zoals PaRoDiUzZ al zei, Larry 3. Anders heel misschien Emmanuelle.
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 23:39 schreef wherestherain het volgende:
@BdR: JAAAAAAAA dat is 'm!! Wauw wat een topmensen hier :) Heel erg bedankt!
Graag gedaan
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_140242749
Goedendag,

Ik ben tegenwoordig op zoek naar spellen die ik vroeger speelde maar kan 2 spellen niet vinden waarvan ik weet dat ik ze vroeger wel leuk vond voor een tijd. Als iemand weet welke spellen ik bedoel of waar ik ze zou kunnen vinden dan hoor ik dat graag (heb zelf al wel lijsten doorzocht per jaar met honderden spellen maar ze niet kunnen vinden).

Het gaat om spellen tussen ongeveer 1993 en 2000 (ruim genomen, ik denk zelf rond 1995 en 1996) en zijn voor de PC.

Beschrijving eerste spel
Het was een 2d spel waarbij je van bovenaf op een poppetje keek en 1 map had die je kon verkennen door te lopen. Je begon bovenaan de map in het midden ongeveer volgens mij. Je moest soms vechten en er staat me bij dat in het midden van de map ongeveer er sowieso een ridder met zwaard op je af kwam die je dan kon verslaan of kon wegrennen (de ridder was volgens mij in de buurt van een kasteel die hij bewaakte). Je kon zelf lopen en het was realtime, niet met keuzeknoppen ofzo (flee or fight knop etc.). Linksonder was een boom, volgens mij een hazelnootboom of eikelboom en die eikels kon je verkopen bij een winkel en daarna kon je spullen kopen.

Beschrijving tweede spel
Het 2e spel had de opzet van red alert, zaken bouwen, units bouwen maar ook dat je technologie kon trainen en dan een soort van beam ofzo op je vijand af kon vuren (ultieme technologie was dacht ik een beam ofzo). Als je 1 technologie had onderzocht kon je eentje van de daaropvolgende ook doen, een standaard piramidestructuur was het. Wat me bijstaat was dat de tijd die nodig was gerekend werd in uren of dagen ofzo (terwijl het geen uren duurde). Maar dat was gewoon hoe het spel het aangaf.

Opvallend was dat de vlakjes niet vierkant waren maar volgens mij 6 hoekig en dat het zich op planeten afspeelde. Je kon kiezen op welke planeet je je basis wou bouwen. Iets van 7 planeten ofzo, althans dat staat me bij. Ik had slechts een trial versie toen (zo'n cd met daarop veel trial versies van verschillende spellen zoals toen nog vrij vaak voorkwam).

Dit is voor zover ik me kan bedenken alles wat ik er nog echt van weet en nuttig is om te melden.

Is er iemand die 1 van de 2 of beide spellen herkent?

Vriendelijke groetjes en bedankt alvast
  donderdag 22 mei 2014 @ 15:31:35 #99
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_140243228
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 15:18 schreef spelletjesman het volgende:
Goedendag,

Ik ben tegenwoordig op zoek naar spellen die ik vroeger speelde maar kan 2 spellen niet vinden waarvan ik weet dat ik ze vroeger wel leuk vond voor een tijd. Als iemand weet welke spellen ik bedoel of waar ik ze zou kunnen vinden dan hoor ik dat graag (heb zelf al wel lijsten doorzocht per jaar met honderden spellen maar ze niet kunnen vinden).

Het gaat om spellen tussen ongeveer 1993 en 2000 (ruim genomen, ik denk zelf rond 1995 en 1996) en zijn voor de PC.

Beschrijving eerste spel
Het was een 2d spel waarbij je van bovenaf op een poppetje keek en 1 map had die je kon verkennen door te lopen. Je begon bovenaan de map in het midden ongeveer volgens mij. Je moest soms vechten en er staat me bij dat in het midden van de map ongeveer er sowieso een ridder met zwaard op je af kwam die je dan kon verslaan of kon wegrennen (de ridder was volgens mij in de buurt van een kasteel die hij bewaakte). Je kon zelf lopen en het was realtime, niet met keuzeknoppen ofzo (flee or fight knop etc.). Linksonder was een boom, volgens mij een hazelnootboom of eikelboom en die eikels kon je verkopen bij een winkel en daarna kon je spullen kopen.

Beschrijving tweede spel
Het 2e spel had de opzet van red alert, zaken bouwen, units bouwen maar ook dat je technologie kon trainen en dan een soort van beam ofzo op je vijand af kon vuren (ultieme technologie was dacht ik een beam ofzo). Als je 1 technologie had onderzocht kon je eentje van de daaropvolgende ook doen, een standaard piramidestructuur was het. Wat me bijstaat was dat de tijd die nodig was gerekend werd in uren of dagen ofzo (terwijl het geen uren duurde). Maar dat was gewoon hoe het spel het aangaf.

Opvallend was dat de vlakjes niet vierkant waren maar volgens mij 6 hoekig en dat het zich op planeten afspeelde. Je kon kiezen op welke planeet je je basis wou bouwen. Iets van 7 planeten ofzo, althans dat staat me bij. Ik had slechts een trial versie toen (zo'n cd met daarop veel trial versies van verschillende spellen zoals toen nog vrij vaak voorkwam).

Dit is voor zover ik me kan bedenken alles wat ik er nog echt van weet en nuttig is om te melden.

Is er iemand die 1 van de 2 of beide spellen herkent?

Vriendelijke groetjes en bedankt alvast
Geen idee met die eerste, die 2e klinkt wel een beetje als Galactic Civilizations.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 11:18:24 #100
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_140273602
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 15:18 schreef spelletjesman het volgende:
Ik ben tegenwoordig op zoek naar spellen die ik vroeger speelde maar kan 2 spellen niet vinden..
1e spel, geen idee, weet je nog meer van het spel, bijv. scrollt het scherm of niet, hoe zag hoofdfiguur eruit, wat voor dingen kon je kopen, hoe zag het schermindeling eruit bijv score onderin etc.? Staat het misschien tussen deze lijst met fantasy games
Of lijkt het misschien op Ultima 7?

2e spel, misschien Total Annihilation
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')