Nee, als lunch.quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:19 schreef Etsu het volgende:
Broodjes kroket als ontbijt? Meen je dit?
Overdaad aan fruitsappen is in elk geval niet goed. Hou het bij een glas. Darana heft het echt geen zin meer en inderdaad veel suikers.quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:26 schreef The_stranger het volgende:
Vergis je niet in de sinaasappelsap, steeds vaker hoor je dat het toch niet zo gezond is als men denkt. Teveel suiker en de vitamines vallen tegen (er was laatst zelfs een onderzoek waarin werd gezegd dat ze door het persen kapot gingen). Daarnaast gaan veel vezels verloren. Een glas water/thee met een stuk fruit schijnt veel beter te zijn.
Dit.quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
"Gezond" is nogal vaag. Wil je gewicht verliezen? Eet dan wat minder (calorieën). Ben je bang dat je vitamines of andere voedingsstoffen tekort komt? Eet dan gevarieerd, en zorg voor voldoende groenten in je avondeten. En dat kan je dan aanvullen met wat fruit bij je ontbijt, lunch of gewoon tussendoor.
Maar groenten zijn ook zo vaag... wat zijn groenten, sla bijvoorbeeld, zijn loze calorieen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
"Gezond" is nogal vaag. Wil je gewicht verliezen? Eet dan wat minder (calorieën) en beweeg meer. Ben je bang dat je vitamines of andere voedingsstoffen tekort komt? Eet dan gevarieerd, en zorg voor voldoende groenten in je avondeten. En dat kan je dan aanvullen met wat fruit bij je ontbijt, lunch of gewoon tussendoor.
Of je nou kipfilet of Filet American op je brood doet is gerommel in de marge.
Dat is niet gezondquote:Op dinsdag 10 december 2013 11:42 schreef CarltonBanks het volgende:
Tonijn met een dikke klodder mayo en chili saus
Maar wel lekkerquote:
Als je drie dagen niks hebt gegeten wel.quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:45 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Maar wel lekker
En trouwens: Alsof het broodje gezond wat je koopt bij de broodjes belegger wel gezond is
Verre van zelfs. Sla bevat (zeer) weinig calorieën, maar wel andere voedingsstoffen en vezels. Toegegeven, niet zoveel als de meeste groentes, maar is zeker niet nutteloos.quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:35 schreef EggsTC het volgende:
[..]
sla bijvoorbeeld, zijn loze calorieen.
Nee daarom gewoon tonijn alleen, smaakt prima wel in olijfolie of op water basis. Gezonder dan zonnebloem olie.quote:
Als de kroket mager vlees bevat en is gebakken in olie, dan is er weinig mis mee lijkt me.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:34 schreef trovey het volgende:
Gewoon variëren dan kan af en toe dat broodje kroket ook wel....als je het maar niet te vaak en te veel neemt kun je gewoon alles eten mits je doel niet afvallen is.
Gezonde olie en ook geen olie wat zwart is en je moet het natuurlijk niet 3 van de 5 werkdagen nemen maar eens in de zoveel tijd is niets mis mee.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:35 schreef teknomist het volgende:
[..]
Als de kroket mager vlees bevat en is gebakken in olie, dan is er weinig mis mee lijkt me.
Als je van broodje kroket naar een volkoren brood met kaas is het al een heel stuk gezonder. Ook al is kaas niet het aller beste.quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:18 schreef EggsTC het volgende:
Besten,
Al jaren leef ik vrij ongezond. Ik rook, ik drink, en eet vette zooi. Nu wil ik alvast (goede voornemens enzo) wat gezonder gaan eten. Maar dan gaat het voornamelijk om ontbijt en lunch om mee te beginnen.
Normaliter, at ik altijd broodjes kroket en pistoletjes met ei en zout en veel mayo etc. Het begint me nu tegen te staan vandaar dat ik daar wat aan wil doen.
Vanaf vandaag neem ik eigen eten mee, voor vandaag;
Volkoren brood
Kaas
Ham
Tomaat
Komkommer
Becel Light
+ Jus Dorange als drinken (vers geperst)
Nu weet ik dat kaas niet het gezondste is wat je kan eten, maar ik wil het dus komende tijd gaan varieren. Wat is gezond op brood? Nu heb ik al bedacht om ook magere kipfilet en tonijn erbij te gaan betrekken, misschien wat ui en paprika.
Maar wat is er nou nog meer goed gezond voor op brood? Filet American? Is dat gezond?
Van Ei weet ik dat alleen het ei-wit gezond is, het ei geel is een cholesterol-killer.
Dus, iemand tips voor (lekkere) gezonde dingen voor op brood?
Stoppen met roken en drinken gaat in het nieuwe jaar mee als goed voornemen.
Alvast bedankt voor iedere (serieuze) reactie.
-Eggs
Ja, en als je die avond ook nog eens vet vlees eet, dierlijke vetten en pizza's + nog meer plantaardige vetten (kaas/mayo), dan heb je voor je 40ste dikke hartkwalen!quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:47 schreef Domme_Gans het volgende:
Waarom is gezond eten meteen zo weining mogelijk calorieen eten? In een plak volvettte kaas van 22 gram, zit maar 85 kcal? Dat kan je echt wel hebben hoor, net als beleg en salami. Ik ben een vrouwtje van 158 cm en leef gemiddeld op 1750 kcal per dag en gebruik alleen maar vette producten, volle melk, mayonaise, volvet beleg op brood (kaas, salami). Mijn onbtijt en lunch samen zijn alleen al 750 kcal
Een kroket is ragout met 20% vlees, dat is per definitie niet gezond.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:35 schreef teknomist het volgende:
[..]
Als de kroket mager vlees bevat en is gebakken in olie, dan is er weinig mis mee lijkt me.
Appelstroop is praktisch alleen maar suikerquote:Op dinsdag 10 december 2013 15:23 schreef Herfst40 het volgende:
Gezond voor op brood:
- allerlei soorten notenpasta uit de biowinkel (dus zonder enummers en toegevoegde troep of suiker)
- appelstroop zonder toegevoegde fructosestroop
- gekookt of gebakken ei
- vis
- avocado met peper
- inderdaad, humus of zelfgemaakte bonenpasta (zoek leuke recepten, experimenteer)
Maar het beste is mminder brood en meer rauwkost, of groenetnsoep.
Good luck!
Ik ben er eigenlijk ook niet zo weg van, maar ik heb geregeld een ijzertekort en (in overleg met mijn huisarts) eet ik het nu toch af en toe maar...quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Appelstroop is wel gezond voor je als ik mijn moeder moet geloven. Ze kocht altijd appelstroop vroeger voor op brood want het bevat zoveel ijzer.
En nu lust ik het niet meer
Als ik dat zou eten, zoals jij dat omschrijft, dan zou ik ver boven de 1750 kcal per dag komen. Die hartkwalen of wat dan ook ga ik niet krijgen, ik eet alles namelijk met mate. Ik vind het een beetje apart dat volvette kaas slecht zou zijn. Ja als ik daarvan 3000 kcal per dag zou eten dan wel ja, maar goed voor 3000 kcal per dag aan spinazie is ook niet gezond.quote:Op dinsdag 10 december 2013 13:37 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja, en als je die avond ook nog eens vet vlees eet, dierlijke vetten en pizza's + nog meer plantaardige vetten (kaas/mayo), dan heb je voor je 40ste dikke hartkwalen!
Ik deed ook veel vet eten![]()
![]()
Calorieen zijn overrated, zeggen naar mijn mening helemaal niets, ik heb vroeger toen ik veel sportte enkele jaren 15000 calorieen per dat gegeten en toen was ik toch echt topfit, at o.a. 2 liter rijstevla per dag, en daarnaast zaken als 30 sneden brood. op papier moet je dan echt aankomen terwijl ik toch echt maar 58 kilo was.quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:31 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Als ik dat zou eten, zoals jij dat omschrijft, dan zou ik ver boven de 1750 kcal per dag komen. Die hartkwalen of wat dan ook ga ik niet krijgen, ik eet alles namelijk met mate. Ik vind het een beetje apart dat volvette kaas slecht zou zijn. Ja als ik daarvan 3000 kcal per dag zou eten dan wel ja, maar goed voor 3000 kcal per dag aan spinazie is ook niet gezond.
Misschien kwam je niet aan omdat je veel sportte, randebiel. Als je een zittende levenstijl had gehad dan was het anders geweest. Als er meer energie binnenkomt dan dat je verbruikt, kom je aan. Voor een wiskundig sterke programmeur, die vaak zat moet laten weten hoe veel aanbiedingen hij wel niet krijgt per week, kom je redelijk vaak over als een achterlijke idioot.quote:Op dinsdag 10 december 2013 19:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Calorieen zijn overrated, zeggen naar mijn mening helemaal niets, ik heb vroeger toen ik veel sportte enkele jaren 15000 calorieen per dat gegeten en toen was ik toch echt topfit, at o.a. 2 liter rijstevla per dag, en daarnaast zaken als 30 sneden brood. op papier moet je dan echt aankomen terwijl ik toch echt maar 58 kilo was.
Ik zal nog veel meer plezier hebben als ik jou volgende week in je kont verkracht.quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:39 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Misschien kwam je niet aan omdat je veel sportte, randebiel. Als je een zittende levenstijl had gehad dan was het anders geweest. Als er meer energie binnenkomt dan dat je verbruikt, kom je aan. Voor een wiskundig sterke programmeur, die vaak zat moet laten weten hoe veel aanbiedingen hij wel niet krijgt per week, kom je redelijk vaak over als een achterlijke idioot.
Maar ja, veel plezier met het likken van de aars van je vriend straks
Dat is ook de bedoeling he, gezond eten is 1 ding, bewegen is veel belangrijker. Ga hardlopen ,fietsen zelfs wandelen. Maar verbranden moet je, als je maar gewoon gevarieerd eet dan. Zorg dat je alle nodige stoffen binnenkrijgt, en ja je kan dan prima vet eten. Wil je afvallen ? eet dan zoveel mogelijk eiwitten en zo weinig mogelijk koolhydraten.quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:39 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Misschien kwam je niet aan omdat je veel sportte, randebiel. Als je een zittende levenstijl had gehad dan was het anders geweest. Als er meer energie binnenkomt dan dat je verbruikt, kom je aan. Voor een wiskundig sterke programmeur, die vaak zat moet laten weten hoe veel aanbiedingen hij wel niet krijgt per week, kom je redelijk vaak over als een achterlijke idioot.
Maar ja, veel plezier met het likken van de aars van je vriend straks
Zou je deze punten eens verder kunnen toelichten?quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:23 schreef Herfst40 het volgende:
Gezond voor op brood:
- allerlei soorten notenpasta uit de biowinkel (dus zonder enummers en toegevoegde troep of suiker)
- appelstroop zonder toegevoegde fructosestroop
Maar het beste is mminder brood
Vergeet dat.quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:18 schreef EggsTC het volgende:
Van Ei weet ik dat alleen het ei-wit gezond is, het ei geel is een cholesterol-killer.
Buiten het doen pieken van je bloedsuiker aanmerken als nadeel (wat ook een voordeel kan zijn natuurlijk) is het niet correct om 'snelle suikers' (ik neem aan dat je doelt op een hoge glycemische index?) aan te merken als 'boosdoeners' natuurlijk zonder enig idee te hebben van het volume.quote:Op woensdag 11 december 2013 08:40 schreef Fera het volgende:
De echte boosdoeners zijn snelle suikers.
Ik hield het een beetje kort omdat ik mobiel zit. Maar over het algemeen gezien is het veel energie (op korte termijn) en weinig voedingswaarde. Soms is het wel handig om ze te hebben, bijvoorbeeld tijdens sport.quote:Op woensdag 11 december 2013 09:00 schreef Deshain het volgende:
[..]
Buiten het doen pieken van je bloedsuiker aanmerken als nadeel (wat ook een voordeel kan zijn natuurlijk) is het niet correct om 'snelle suikers' (ik neem aan dat je doelt op een hoge glycemische index?) aan te merken als 'boosdoeners' natuurlijk zonder enig idee te hebben van het volume.
Als je gaat kijken naar bijvoorbeeld de hoeveelheid die je eet kom je uit op de glycemic load end at zegt veel meer over hoe je lichaam reageert dan wat loze cijfers die zonder context van hoeveelheid erkelijk niks zeggen.
Dat is ook de grootste onzin.quote:Op woensdag 11 december 2013 11:23 schreef Loontjah het volgende:
Een broodje kroket is nog altijd gezonder als een broodje kaas!
Brood is inderdaad niet supergezond. Maar volkoren is nog altijd beter dan wit. Sommige mensen willen gewoon niet zonder brood.quote:Op woensdag 11 december 2013 11:20 schreef Erasmo het volgende:
Mhoah als je het over GI gaat hebben komt brood er ook niet zo goed af met +/-70.
Nee hoor brood is typisch Nederlands. In vooral zuid europese landen (spanje en italie) eten ze minder vaak brood. Brood als extra iets bij de maaltijd. (naast pasta,rijst) Te veel brood is ook echt niet gezond. Het brood dat je in de Nederlandse supermarkt hebt vind je in bijv Duitsland maar zuidelijker echt niet.quote:Op woensdag 11 december 2013 12:10 schreef trovey het volgende:
Ja, laten we vooral bashen op brood, duizenden jaren heeft de mens er op geleefd en ineens is het slecht.Kut-modestromingen.
Ik bedoel wereldwijdquote:Op woensdag 11 december 2013 12:17 schreef mytec het volgende:
[..]
Nee hoor brood is typisch Nederlands. In vooral zuid europese landen (spanje en italie) eten ze minder vaak brood. Brood als extra iets bij de maaltijd. (naast pasta,rijst) Te veel brood is ook echt niet gezond. Het brood dat je in de Nederlandse supermarkt hebt vind je in bijv Duitsland maar zuidelijker echt niet.
Klopt ;-) maar je geeft het zelf al aan gevarieerd eten. Dat bedoelde ik er ook mee ;-) dus neem ook eens een salade als lunch ipv brood. of pasta, soep etc.quote:Op woensdag 11 december 2013 12:21 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik bedoel wereldwijd. Brood is niets mis mee
....wat is het volgende; groente?
Zuivel, fruit, pasta, aardappelen, er blijft niet veel over om te eten.
Eet gewoon gematigd en gevarieerd dan is er niets aan de hand mits je geen afwijkingen hebt in je verteringsysteem.
Je kunt ook gewoon tomaat op een plakje kaas nemen, zolang je niet meteen een heel brood wegwerkt per maaltijd is er niets aan de hand.quote:Op woensdag 11 december 2013 12:22 schreef mytec het volgende:
[..]
Klopt ;-) maar je geeft het zelf al aan gevarieerd eten. Dat bedoelde ik er ook mee ;-) dus neem ook eens een salade als lunch ipv brood. of pasta, soep etc.
Ken uw bronnenquote:Op woensdag 11 december 2013 11:46 schreef Dressers het volgende:
[..]
Dat is ook de grootste onzin.
http://www.voedingnu.nl/b(...)-kroket.154447.lynkx
Misschien omdat er eeuwen geleden nog niet zoveel bekend was over de negatieve effecten van brood?quote:Op woensdag 11 december 2013 12:10 schreef trovey het volgende:
Ja, laten we vooral bashen op brood, duizenden jaren heeft de mens er op geleefd en ineens is het slecht.Kut-modestromingen.
Heel erg achterhaald. Je kunt prima een ei per dag eten, eiwit én eigeel.quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:18 schreef EggsTC het volgende:
Dat had weinig met brood te maken.quote:Op woensdag 11 december 2013 13:25 schreef FutureFairytale het volgende:
Was er eeuwen geleden dan ook veel overgewicht?
tja van frikandellen en kroketten is bijna alles eigenlijk gezond. Maar om het een beetje in de zelfde richting te houden. Brood met kipfilet? desnoods lekker stukje kip zelf gebakken op volkorenbrood.quote:Op woensdag 11 december 2013 20:20 schreef -Ciske- het volgende:
Mensen, please.
Natuurlijk zijn er strikt gezien keuzes die meer micronutriënten bevatten dan brood.
Maar TS komt van de broodjes mayo en kroket en wil graag naar wat gezonder broodbeleg.
Lijkt me een haalbare stap waar hij al veel mee kan winnen zonder al te drastische veranderingen.
TS: kies volkorenbrood en neem als beleg vleeswaren, pindakaas, vis, gekookte eieren, fruit, rauwkost, kan allemaal. Kaas kan ook best met mate. Drop die gedachte mbt cholesterol / eidooiers, is allang achterhaald.
En ga poddomme roomboter smeren.
Mijn bron komt uit 2011 en ontkracht gedeeltelijk jouw bron uit 2008.quote:Op woensdag 11 december 2013 12:59 schreef Loontjah het volgende:
[..]
Ken uw bronnen
http://www.trouw.nl/nieuws/article1766249.ece
In het nieuwere artikelen zegt de bron van het oude artikel zelf dat een broodje kaas en een broodje kroket gelijk aan elkaar zijn. Maakt niet uit, want de conclusie blijft dat een kroket gewoon helemaal niet zo slecht is.quote:Op donderdag 12 december 2013 08:36 schreef Loontjah het volgende:
Alsof in 3 jaar de voedingswaarde van kroketten veranderen,
Maar ga vooral broodjes kaas eten, des te meer kroketten voor mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |