abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134110613
Besten,

Al jaren leef ik vrij ongezond. Ik rook, ik drink, en eet vette zooi. Nu wil ik alvast (goede voornemens enzo :+ ) wat gezonder gaan eten. Maar dan gaat het voornamelijk om ontbijt en lunch om mee te beginnen.

Normaliter, at ik altijd broodjes kroket en pistoletjes met ei en zout en veel mayo etc. Het begint me nu tegen te staan vandaar dat ik daar wat aan wil doen.

Vanaf vandaag neem ik eigen eten mee, voor vandaag;
Volkoren brood
Kaas
Ham
Tomaat
Komkommer
Becel Light
+ Jus Dorange als drinken (vers geperst)

Nu weet ik dat kaas niet het gezondste is wat je kan eten, maar ik wil het dus komende tijd gaan varieren. Wat is gezond op brood? Nu heb ik al bedacht om ook magere kipfilet en tonijn erbij te gaan betrekken, misschien wat ui en paprika.

Maar wat is er nou nog meer goed gezond voor op brood? Filet American? Is dat gezond?
Van Ei weet ik dat alleen het ei-wit gezond is, het ei geel is een cholesterol-killer.

Dus, iemand tips voor (lekkere) gezonde dingen voor op brood? :)

Stoppen met roken en drinken gaat in het nieuwe jaar mee als goed voornemen. :+

Alvast bedankt voor iedere (serieuze) reactie.

-Eggs
Lambo of Rekt
pi_134110641
Broodjes kroket als ontbijt? Meen je dit? :{
  dinsdag 10 december 2013 @ 11:20:08 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_134110652
Alleen filet americain die niet aangemaakt is, is gezond.
Dus dat rode gemalen vlees wel, die oranje vettigheid niet.
pi_134110663
Rosbief, rookvlees
pi_134110683
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:19 schreef Etsu het volgende:
Broodjes kroket als ontbijt? Meen je dit? :{
Nee, als lunch.

Pindakaas is ook erg gezond begreep ik, gezonde vetten.
Lambo of Rekt
  dinsdag 10 december 2013 @ 11:21:54 #6
136343 BasEnAad
pi_134110701
Er zijn genoeg soorten mager vlees voor op brood, maar meestal niet de goedkoopste.
Ham is doorgaans wel prima, zonder het vetrandje dan.

Je zou ook smeerkaas kunnen nemen, de slanke versie :P
pi_134110765
Philadelphia is heerlijk, zijn ook verschillende smaken van. Zalm, as je het lekker vindt. Je kunt ook variëren door yoghurt en een lepeltje en een zakje cornflakes mee te nemen oid, of fruit! Er zijn mensen die banaan op brood eten.
Verder kom ik even niet, maar succes met het switchen.
pi_134110807
Vergis je niet in de sinaasappelsap, steeds vaker hoor je dat het toch niet zo gezond is als men denkt. Teveel suiker en de vitamines vallen tegen (er was laatst zelfs een onderzoek waarin werd gezegd dat ze door het persen kapot gingen). Daarnaast gaan veel vezels verloren. Een glas water/thee met een stuk fruit schijnt veel beter te zijn.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_134110837
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:26 schreef The_stranger het volgende:
Vergis je niet in de sinaasappelsap, steeds vaker hoor je dat het toch niet zo gezond is als men denkt. Teveel suiker en de vitamines vallen tegen (er was laatst zelfs een onderzoek waarin werd gezegd dat ze door het persen kapot gingen). Daarnaast gaan veel vezels verloren. Een glas water/thee met een stuk fruit schijnt veel beter te zijn.
Overdaad aan fruitsappen is in elk geval niet goed. Hou het bij een glas. Darana heft het echt geen zin meer en inderdaad veel suikers.
pi_134110969
"Gezond" is nogal vaag. Wil je gewicht verliezen? Eet dan wat minder (calorieën) en beweeg meer. Ben je bang dat je vitamines of andere voedingsstoffen tekort komt? Eet dan gevarieerd, en zorg voor voldoende groenten in je avondeten. En dat kan je dan aanvullen met wat fruit bij je ontbijt, lunch of gewoon tussendoor.

Of je nou kipfilet of Filet American op je brood doet is gerommel in de marge.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_134110998
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
"Gezond" is nogal vaag. Wil je gewicht verliezen? Eet dan wat minder (calorieën). Ben je bang dat je vitamines of andere voedingsstoffen tekort komt? Eet dan gevarieerd, en zorg voor voldoende groenten in je avondeten. En dat kan je dan aanvullen met wat fruit bij je ontbijt, lunch of gewoon tussendoor.
Dit.
Lambo of Rekt
pi_134111042
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
"Gezond" is nogal vaag. Wil je gewicht verliezen? Eet dan wat minder (calorieën) en beweeg meer. Ben je bang dat je vitamines of andere voedingsstoffen tekort komt? Eet dan gevarieerd, en zorg voor voldoende groenten in je avondeten. En dat kan je dan aanvullen met wat fruit bij je ontbijt, lunch of gewoon tussendoor.

Of je nou kipfilet of Filet American op je brood doet is gerommel in de marge.
Maar groenten zijn ook zo vaag... wat zijn groenten, sla bijvoorbeeld, zijn loze calorieen.
Lambo of Rekt
pi_134111210
Eet hummus op je boterham! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_134111231
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:41 schreef minilot het volgende:
Eet hummus op je boterham! O+
GAT-VER-DAM-ME!
pi_134111246
Tonijn met een dikke klodder mayo en chili saus *G*
  dinsdag 10 december 2013 @ 11:44:39 #16
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_134111296
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:42 schreef CarltonBanks het volgende:
Tonijn met een dikke klodder mayo en chili saus *G*
Dat is niet gezond
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_134111327
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:44 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

[..]

Dat is niet gezond
Maar wel lekker _O-

En trouwens: Alsof het broodje gezond wat je koopt bij de broodjes belegger wel gezond is :')
  dinsdag 10 december 2013 @ 11:45:49 #18
136343 BasEnAad
pi_134111341
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:45 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Maar wel lekker _O-

En trouwens: Alsof het broodje gezond wat je koopt bij de broodjes belegger wel gezond is :')
Als je drie dagen niks hebt gegeten wel.
pi_134111620
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:35 schreef EggsTC het volgende:

[..]

sla bijvoorbeeld, zijn loze calorieen.
Verre van zelfs. Sla bevat (zeer) weinig calorieën, maar wel andere voedingsstoffen en vezels. Toegegeven, niet zoveel als de meeste groentes, maar is zeker niet nutteloos.

http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/sla.aspx
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_134111860
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:44 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

[..]

Dat is niet gezond
Nee daarom gewoon tonijn alleen, smaakt prima wel in olijfolie of op water basis. Gezonder dan zonnebloem olie.
  dinsdag 10 december 2013 @ 12:26:31 #21
399662 noa-noa83
Live-Laugh-Love
pi_134112448
Lekker gerookte zalm met sla!
pi_134112644
Gewoon variëren dan kan af en toe dat broodje kroket ook wel....als je het maar niet te vaak en te veel neemt kun je gewoon alles eten mits je doel niet afvallen is. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_134112653
Broodje broccoli.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_134112675
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 12:34 schreef trovey het volgende:
Gewoon variëren dan kan af en toe dat broodje kroket ook wel....als je het maar niet te vaak en te veel neemt kun je gewoon alles eten mits je doel niet afvallen is. ;)
Als de kroket mager vlees bevat en is gebakken in olie, dan is er weinig mis mee lijkt me.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_134112764
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2013 12:35 schreef teknomist het volgende:

[..]

Als de kroket mager vlees bevat en is gebakken in olie, dan is er weinig mis mee lijkt me.
Gezonde olie en ook geen olie wat zwart is en je moet het natuurlijk niet 3 van de 5 werkdagen nemen maar eens in de zoveel tijd is niets mis mee. :P Zie het als een culinair uitje en niet als een dagelijkse hap.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')