quote:
Nou komt ie dan:
Ten eerste maar even de hele tracklist posten:
Cerberus Shoal - Harvest
Richard Youngs - Valley in Flight
Dead Neanderthals - Jazzhammer
After Dinner - Paradise of Replica
Sword Heaven - Town Hag
Alison Staton & Spike - Unspoken Word
Richard Youngs - Collapsing Stars
Dead From Above 1979 - Going Steady
Author & Punisher - Melee
Brigitte Fontaine - Moi Aussi
To Kill A Petty Bourgeoisie - Along The Line
Jaakko Eino Kalevi - I Wanna Win
Broadcast - You Can Fall
Deutsch Americanische Freundschaft - Verschwende Dein Jugend
Hoahio - Knitting Crane
Amps For Christ - Evening
Arbeid Adelt - De Dag Dat Het Zonlicht Niet Meer Scheen
Björk - Venus As A Boy (harpsichord)
Anne Briggs - Young Tambling
Xiu Xiu - Bog People
Het heeft even geduurd voor ik tijd had om een wat uitgebreidere recentie te schrijven, tevens wou ik de muziek die 'dogder me voor heeft geschoteld even goed op me in laten werken. Dat laatste was toch wel nodig want een aantal nummers ben ik echt na een paar luisterbeurten pas echt gaan waarderen.
Cerberus Shoal - HarvestToffe track om mee te beginnen, mijn eerste indruk was iets in de trant van: "ah leuk stukje soundscape-achtige muziek" Na wat vaker luisteren beginnen de details me pas op te vallen. Het machinale klopgeluid (geen idee waarmee het gemaakt is, iig geen gitaar

) in combinatie met de radiosamples geeft het een heerlijke space sfeer.
Richard Youngs - Valley in FlightWe Blijven nog enigszins in de ruimtesfeer. Deze muziek brengt voor me op een de een of andere manier een beetje een dromerig sci-fi gevoel met zich mee.
Dead Neanderthals - JazzhammerYES, TAKKEHERRIE! ! Van dit soort muziek wordt ik altijd blij. Ik heb de naam Dead Neanderthals al wel vaker voorbij zien komen, maar nog niet de moeite genomen om er eens naar te luisteren. DN is extreme jazz wat een klein beetje in het straatje van Zu en Mannheim ligt, alleen ligt bij dit nummer naast de sax ook heel erg de nadruk op het drumwerk (blastbeats

) Coole shit!
After Dinner - Paradise of ReplicaHet is inmiddels duidelijk dat ‘dodger voor contrast gaat met deze mixtape: na enigszins murwgebeukt te zijn door Dead Neanderthals krijg ik nu een ingetogen nummer geserveerd. Dromerige Japanse vocalen a la Sigur Ros o.a. ondersteund door een mondharp en klokken (als ik het goed hoor). Vind mooi.
Sword Heaven - Town HagEn meer herrie!

Dit keer recht-toe-recht-aan noise met vocalen en een ritme. Gezien het monotome langzame stampritme is dit heerlijke muziek om de dag rustig mee te beginnen
Alison Statton & Spike - Unspoken Word Mooiste nummer van deze mixtape, met stip. Alison Statton heeft een warme, rustgevende stem die je gelijk je dagelijkse beslommeringen doet vergeten.
Richard Youngs - Collapsing StarsAh, nog een nummer van deze meneer. Zelfde dromerige sfeertje, de samenzang in de refreinen vind ik erg fijn.
Dead From Above 1979 - Going SteadyDit duo is me goed bekend, heb er eerder veel naar geluisterd. Blijft tof om slechts een ritmesectie een hele plaat lang te horen boeien.
Author & Punisher – MeleeRauwe, sfeervolle indrustrial

Zou zomaar een nieuw project van JK Broadrick kunnen zijn geweest. Kan er wel meer over schrijven maar dit vat het wmb wel prima samen.
Brigitte Fontaine - Moi AussiEen oud nummer al, hoor je er niet aan af. De naam kwam me wel bekend voor, maar heb er nooit eerder bewust muziek van mee gekregen. Duidelijk ook een grote uitspringer op deze tape. Mijn Frans is niet al te best maar volgens mij wordt er nog een andere taal doorheen gemixt
[citation needed]. Ben wel benieuwd waar het nummer precies over gaat.
To Kill A Petty Bourgeoisie - Along The LineDeze groep was me al wel bekend. Dit nummer is wel minder noisy dan ik me voor de geest kan halen. Lekker dromerig stukje muziek, het heeft wel aardig wat luisterbeurten nodig voor het goed blijft hangen.
Jaakko Eino Kalevi - I Wanna WinBij dit nummer is het voor mij compleet stemmings afhankelijk of ik het grafirritant of enorm vet moet vinden. Dit disco achtige synthpop nummer gaat m in ieder geval niet worden als soundtrack van een stevig ochtendhumeur. Ik denk niet dat Jaakko dat verder veel kan boeien, hij wil alleen maar winnen
Broadcast - You Can FallDe muziek doet wat oosters aan. De zang voert sterk de boventoon hier, en die blijft ook de hele dag in mijn kop hangen. Zoals bij de meeste groepen/artiesten op de mixtape die ik nog niet kende, ben ik zeker geprikkeld er meer van te gaan luisteren.
Deutsch Americanische Freundschaft - Verschwende Dein JugendYeah, DAF!

doet t m altijd wel goed hier.
Hoahio - Knitting CraneBrooklyndodger is dus een groot liefhebber van oosterse muziek, zoveel is inmiddels wel duidelijk

Dit nummer is geweldig om op een milde nazomerdag te luisteren: achteroven in het gras gaan liggen en genieten van de zang in combinatie met een instrument wat me aan een harp doet denken en subtiel klokkenspel maakt het geheel mooi af.
Amps For Christ - EveningGezien de bandnaam zou je eerder een bak drone verwachten. In plaats daarvan krijg je eerder traditionele oriëntaalse muziek voor je oren. Leuk, rustgevend deuntje, val er alleen niet stijl van achterover.
Arbeid Adelt - De Dag Dat Het Zonlicht Niet Meer ScheenDit is vet! Vlaamse new wave met een hoog Doe Maar gehalte. Bij nader onderzoek kwam ik er achter dat ik ze al wel van het nummer Death Disco ken, maar heb er verder nooit meer van opgezocht. Tijd om wat schade in te halen dus.
Björk - Venus As A Boy (harpsichord)Leuke versie, vind het origineel van dr wel beter.
Anne Briggs - Young TamblingEen mooi a capella gezongen nummer welke een verhaal uit de Ierse folklore verteld. Gezien het nummer best lang is en met een accent is gezongen heb ik er even goed voor moeten zitten om het goed te kunnen volgen. Breekt enigszins met de rest van de mixtape maar hoe dan ook tof
Xiu Xiu - Bog People Koptelefoonmuziek. Begint lekker en de vocalen doen me erg denken aan The Stallion pt2 van Ween. Het nummer eindigt lekker manisch.
Overall: sterke selectie, goed op de balans tussen rustgeven/opzwepend gelet. En ook de wens om op andere instrumenten dan de gitaar de nadruk te leggen is goed vervuld. Ik ben er blij mee.
Zijn de veren groot genoeg denk je?