abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 december 2013 @ 20:25:01 #31
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_134378610
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:00 schreef AgeEll het volgende:
Waar is het mooie verhaal?! :)
Die ligt bij mn vriendin. Ik had hem daar pas geshowd, maar vergeten het verhaal mee terug te nemen ;(
pi_134379540
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:02 schreef Miniem het volgende:
Jammer dat ik geen reactie of bedankje gehad heb van mijn ontvanger.
Ik bedoel je stopt er toch best wat moeite in...
Dat is behoorlijk lame ja -O-
pi_134379578
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 19:12 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Aankleding was idd wat kaal, maar het gedicht moest ik wel om lachen :)

De eerste CD was erg tof, veel toffe nieuwe dingen gehoord.
Ik kende er überhaupt maar 2 a 3 artiesten (Madrugada, Travis en dan nog maar amper) van.
Leuk om te horen ^O^
Heb mijn best gedaan om binnen je smaak een leuke hipster-compilatie te maken :P
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  dinsdag 17 december 2013 @ 21:17:24 #34
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_134381572
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:02 schreef Miniem het volgende:
Jammer dat ik geen reactie of bedankje gehad heb van mijn ontvanger.
Ik bedoel je stopt er toch best wat moeite in...
Hmm.. Melting is wel veel te vinden in het Radio 49 topic. Ik zal hem eens aanspreken.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 18 december 2013 @ 11:52:42 #35
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_134398824
Ah, het filmpje is bijna compleet :)

Gehenna is onderweg
Weezerbutler & the-brother-of-uzunumaki zouden met een reactie komen
Trashcanman heeft het druk
Melting, Sja Melting... Maar er is een tracklist ;)
pi_134431798
Melting gaat zijn uiterste best doen zich hier morgenavond te melden :)
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  zondag 22 december 2013 @ 00:46:13 #37
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_134545016
Het filmpje zoals hij nu is:

Edit:

Hm, er zitten ook nog wat stijlfouten in...
Achja ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door Tokamak op 22-12-2013 00:53:15 ]
  zondag 22 december 2013 @ 00:50:50 #38
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
  zondag 22 december 2013 @ 00:53:23 #39
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_134545266
Wow Bosbeetle, ik had niet eens gezien dat jij die gemaakt had. Mooi! (En John Martyn O+ )
pi_134546032
Nice! _O_
I feel kinda Locrian today
pi_134550759
Supertof! _O_
  zondag 22 december 2013 @ 12:38:11 #42
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_134554618
Hulde voor het filmpje! _O_

Er zijn echt gave compilaties gemaakt!
pi_134555020
Wat een werk! Tof gedaan, Tokamak! En leuk om (bijna) alle cd´s nog eens achter elkaar te zien. :Y
  zondag 22 december 2013 @ 15:00:41 #44
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_134560926
Leuk gedaan!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 22 december 2013 @ 15:29:29 #45
412661 brooklyndodger
Irritatie verhogend kritisch
pi_134562326
Ja beetje jammer dat mijn pc kapot was en ik het daarna ben vergeten wat betere fotos door te sturen.... ugh en wat is dat little boots nummer geweldig

[ Bericht 13% gewijzigd door brooklyndodger op 22-12-2013 15:38:12 ]
  zondag 22 december 2013 @ 17:24:22 #46
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_134567323
Leuk! ^O^
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  zondag 22 december 2013 @ 21:36:47 #47
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_134580240
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 15:29 schreef brooklyndodger het volgende:
Ja beetje jammer dat mijn pc kapot was en ik het daarna ben vergeten wat betere fotos door te sturen.... ugh en wat is dat little boots nummer geweldig
Nah, zijn best okeeë foto's :). Maarree, als je betere foto's wilt maken, houdt niemand je tegen ;).

Oh, en tnx iedereen!
pi_134581341
Is het goed als ik dinsdag pas wat foto's etc upload? Ik kom even FOK! tijd te kort :{
Robert Moog died for our synths
pi_134583133
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:54 schreef Gehenna het volgende:
Is het goed als ik dinsdag pas wat foto's etc upload? Ik kom even FOK! tijd te kort :{
No hard feelings :P
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_134597559
MyTiredFeet, ik heb de Synthpop albums in de auto beluisterd. Er staan veel leuke liedjes op Synthpop and the Dreamers , vooral disk 1 vind ik erg sterk overall.

Hoogtepunten:

CD1
#1 Marnie - The Hunter
#3 Sally Shapiro - What Can I Do
#6 Keep Shelly in Athens - In Love With Dusk
#8 The Naked and Famous - Hearts like Ours
#12 Frankie Rose - Cliffs As High (vooral goede typische afsluiter)

CD2
#2 Rebeka - Melancholia
#10 The Pastels - Kicking Leaves
The distance between insanity and genius is measured only by success
pi_134632700
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 10:06 schreef Sfeermaker het volgende:
MyTiredFeet, ik heb de Synthpop albums in de auto beluisterd. Er staan veel leuke liedjes op Synthpop and the Dreamers , vooral disk 1 vind ik erg sterk overall.
Fijn om te horen! :)

De DVD ook al bekeken?
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_134640186
Wat een magistraal filmpje _O_
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  dinsdag 24 december 2013 @ 19:28:17 #53
120423 Melting
on Radio 49!
pi_134661321
Nou.... eindelijk dan toch ook een kort verslagje van mijn cd. Excuses voor de late reactie.
Elke keer dacht ik eraan als ik niet thuis was. :X

Maar goed.... bij deze dus.

Mijn cd was verrassend. Ik kende zeker niet alle nummers. Dat maakt een cd altijd iets leuker om te luisteren, vind ik. Elk nummer weer een verrassing.

Wel jammer vond ik het feit dat er geen tracklist en geen gedicht bij zat.
Maar ach.... wellicht dat mijn Sint dat volgend jaar wel gaat doen. :)
Ain't it funny how it is
You never miss it 'til it's gone away!
pi_134661700
Excuses voor de late reactie vergat het steeds :@

Erg fijne CD :) _O_
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
  zaterdag 28 december 2013 @ 15:02:25 #55
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_134785605
De mijne komt er een dezer dagen ook aan.
  zaterdag 28 december 2013 @ 15:40:40 #56
412661 brooklyndodger
pi_134786836
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 december 2013 15:02 schreef Trashcanman het volgende:
De mijne komt er een dezer dagen ook aan.
*O*
  woensdag 1 januari 2014 @ 18:41:29 #57
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_134956742
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 21:00 schreef brooklyndodger het volgende:
Ik wacht nog op een mooie review van trashcanman....om mijn ego wat aan te vullen
Nou komt ie dan:

Ten eerste maar even de hele tracklist posten:

Cerberus Shoal - Harvest
Richard Youngs - Valley in Flight
Dead Neanderthals - Jazzhammer
After Dinner - Paradise of Replica
Sword Heaven - Town Hag
Alison Staton & Spike - Unspoken Word
Richard Youngs - Collapsing Stars
Dead From Above 1979 - Going Steady
Author & Punisher - Melee
Brigitte Fontaine - Moi Aussi
To Kill A Petty Bourgeoisie - Along The Line
Jaakko Eino Kalevi - I Wanna Win
Broadcast - You Can Fall
Deutsch Americanische Freundschaft - Verschwende Dein Jugend
Hoahio - Knitting Crane
Amps For Christ - Evening
Arbeid Adelt - De Dag Dat Het Zonlicht Niet Meer Scheen
Björk - Venus As A Boy (harpsichord)
Anne Briggs - Young Tambling
Xiu Xiu - Bog People

Het heeft even geduurd voor ik tijd had om een wat uitgebreidere recentie te schrijven, tevens wou ik de muziek die 'dogder me voor heeft geschoteld even goed op me in laten werken. Dat laatste was toch wel nodig want een aantal nummers ben ik echt na een paar luisterbeurten pas echt gaan waarderen.

Cerberus Shoal - Harvest
Toffe track om mee te beginnen, mijn eerste indruk was iets in de trant van: "ah leuk stukje soundscape-achtige muziek" Na wat vaker luisteren beginnen de details me pas op te vallen. Het machinale klopgeluid (geen idee waarmee het gemaakt is, iig geen gitaar :P) in combinatie met de radiosamples geeft het een heerlijke space sfeer.

Richard Youngs - Valley in Flight
We Blijven nog enigszins in de ruimtesfeer. Deze muziek brengt voor me op een de een of andere manier een beetje een dromerig sci-fi gevoel met zich mee.

YES, TAKKEHERRIE! ! Van dit soort muziek wordt ik altijd blij. Ik heb de naam Dead Neanderthals al wel vaker voorbij zien komen, maar nog niet de moeite genomen om er eens naar te luisteren. DN is extreme jazz wat een klein beetje in het straatje van Zu en Mannheim ligt, alleen ligt bij dit nummer naast de sax ook heel erg de nadruk op het drumwerk (blastbeats O+) Coole shit!

After Dinner - Paradise of Replica
Het is inmiddels duidelijk dat ‘dodger voor contrast gaat met deze mixtape: na enigszins murwgebeukt te zijn door Dead Neanderthals krijg ik nu een ingetogen nummer geserveerd. Dromerige Japanse vocalen a la Sigur Ros o.a. ondersteund door een mondharp en klokken (als ik het goed hoor). Vind mooi.

Sword Heaven - Town Hag
En meer herrie! *O* Dit keer recht-toe-recht-aan noise met vocalen en een ritme. Gezien het monotome langzame stampritme is dit heerlijke muziek om de dag rustig mee te beginnen

Alison Statton & Spike - Unspoken Word
Mooiste nummer van deze mixtape, met stip. Alison Statton heeft een warme, rustgevende stem die je gelijk je dagelijkse beslommeringen doet vergeten.

Richard Youngs - Collapsing Stars
Ah, nog een nummer van deze meneer. Zelfde dromerige sfeertje, de samenzang in de refreinen vind ik erg fijn.

Dead From Above 1979 - Going Steady
Dit duo is me goed bekend, heb er eerder veel naar geluisterd. Blijft tof om slechts een ritmesectie een hele plaat lang te horen boeien.

Author & Punisher – Melee
Rauwe, sfeervolle indrustrial O+ Zou zomaar een nieuw project van JK Broadrick kunnen zijn geweest. Kan er wel meer over schrijven maar dit vat het wmb wel prima samen.

Een oud nummer al, hoor je er niet aan af. De naam kwam me wel bekend voor, maar heb er nooit eerder bewust muziek van mee gekregen. Duidelijk ook een grote uitspringer op deze tape. Mijn Frans is niet al te best maar volgens mij wordt er nog een andere taal doorheen gemixt [citation needed]. Ben wel benieuwd waar het nummer precies over gaat.

To Kill A Petty Bourgeoisie - Along The Line
Deze groep was me al wel bekend. Dit nummer is wel minder noisy dan ik me voor de geest kan halen. Lekker dromerig stukje muziek, het heeft wel aardig wat luisterbeurten nodig voor het goed blijft hangen.

Bij dit nummer is het voor mij compleet stemmings afhankelijk of ik het grafirritant of enorm vet moet vinden. Dit disco achtige synthpop nummer gaat m in ieder geval niet worden als soundtrack van een stevig ochtendhumeur. Ik denk niet dat Jaakko dat verder veel kan boeien, hij wil alleen maar winnen :D

Broadcast - You Can Fall
De muziek doet wat oosters aan. De zang voert sterk de boventoon hier, en die blijft ook de hele dag in mijn kop hangen. Zoals bij de meeste groepen/artiesten op de mixtape die ik nog niet kende, ben ik zeker geprikkeld er meer van te gaan luisteren.

Deutsch Americanische Freundschaft - Verschwende Dein Jugend
Yeah, DAF! *O* doet t m altijd wel goed hier.

Hoahio - Knitting Crane
Brooklyndodger is dus een groot liefhebber van oosterse muziek, zoveel is inmiddels wel duidelijk :D Dit nummer is geweldig om op een milde nazomerdag te luisteren: achteroven in het gras gaan liggen en genieten van de zang in combinatie met een instrument wat me aan een harp doet denken en subtiel klokkenspel maakt het geheel mooi af.

Gezien de bandnaam zou je eerder een bak drone verwachten. In plaats daarvan krijg je eerder traditionele oriëntaalse muziek voor je oren. Leuk, rustgevend deuntje, val er alleen niet stijl van achterover.

Dit is vet! Vlaamse new wave met een hoog Doe Maar gehalte. Bij nader onderzoek kwam ik er achter dat ik ze al wel van het nummer Death Disco ken, maar heb er verder nooit meer van opgezocht. Tijd om wat schade in te halen dus.

Björk - Venus As A Boy (harpsichord)
Leuke versie, vind het origineel van dr wel beter.

Anne Briggs - Young Tambling
Een mooi a capella gezongen nummer welke een verhaal uit de Ierse folklore verteld. Gezien het nummer best lang is en met een accent is gezongen heb ik er even goed voor moeten zitten om het goed te kunnen volgen. Breekt enigszins met de rest van de mixtape maar hoe dan ook tof :)

Xiu Xiu - Bog People
Koptelefoonmuziek. Begint lekker en de vocalen doen me erg denken aan The Stallion pt2 van Ween. Het nummer eindigt lekker manisch.

Overall: sterke selectie, goed op de balans tussen rustgeven/opzwepend gelet. En ook de wens om op andere instrumenten dan de gitaar de nadruk te leggen is goed vervuld. Ik ben er blij mee.

Zijn de veren groot genoeg denk je? :P
  woensdag 1 januari 2014 @ 18:45:29 #58
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_134956860
Gelukkig nieuwjaar trouwens, iedereen!
  donderdag 2 januari 2014 @ 11:34:35 #59
412661 brooklyndodger
pi_134977811
Ik doe even wat liner notes en tof dat het bevallen is.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 18:41 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Nou komt ie dan:

Ten eerste maar even de hele tracklist posten:

Het heeft even geduurd voor ik tijd had om een wat uitgebreidere recentie te schrijven, tevens wou ik de muziek die 'dogder me voor heeft geschoteld even goed op me in laten werken. Dat laatste was toch wel nodig want een aantal nummers ben ik echt na een paar luisterbeurten pas echt gaan waarderen.
quote:
Cerberus Shoal - Harvest
Toffe track om mee te beginnen, mijn eerste indruk was iets in de trant van: "ah leuk stukje soundscape-achtige muziek" Na wat vaker luisteren beginnen de details me pas op te vallen. Het machinale klopgeluid (geen idee waarmee het gemaakt is, iig geen gitaar :P) in combinatie met de radiosamples geeft het een heerlijke space sfeer.
Geluid komt zover ik kan horen uit een drumcomputer. Heel de plaat is een gigantische aanrader voor iedereen die een beetje tegen spychadelische rock kan.

quote:
YES, TAKKEHERRIE! ! Van dit soort muziek wordt ik altijd blij. Ik heb de naam Dead Neanderthals al wel vaker voorbij zien komen, maar nog niet de moeite genomen om er eens naar te luisteren. DN is extreme jazz wat een klein beetje in het straatje van Zu en Mannheim ligt, alleen ligt bij dit nummer naast de sax ook heel erg de nadruk op het drumwerk (blastbeats O+) Coole shit!
Hah grappig dat je Mannheim zegt, wan hun saxofonist is 1/2 dead Neanderthals. Een van de beste bands die Nederland op dit moment bezit.

quote:
Alison Statton & Spike - Unspoken Word
Mooiste nummer van deze mixtape, met stip. Alison Statton heeft een warme, rustgevende stem die je gelijk je dagelijkse beslommeringen doet vergeten.
Prachtige platen ja, ergens tussen orgel/keyboard muziek en folk. Statton zelf heeft nog in mijn ogen een van de mooiste platen ooit ingezongen:
*krijgt na het 1000ste keer horen van dit nummer nog steeds kippenvel*

quote:
Author & Punisher – Melee
Rauwe, sfeervolle indrustrial O+ Zou zomaar een nieuw project van JK Broadrick kunnen zijn geweest. Kan er wel meer over schrijven maar dit vat het wmb wel prima samen.
Als JK Broadrick ook zelf zo vette noisemachines kan bouwen ga ik echt een tempel voor de man oprichten. Wel wat gitaar soms live maar vooral werktuig uitgerust met een hoop pedalen.

quote:
Een oud nummer al, hoor je er niet aan af. De naam kwam me wel bekend voor, maar heb er nooit eerder bewust muziek van mee gekregen. Duidelijk ook een grote uitspringer op deze tape. Mijn Frans is niet al te best maar volgens mij wordt er nog een andere taal doorheen gemixt [citation needed]. Ben wel benieuwd waar het nummer precies over gaat.
Moi aussi vertaald in mijn brakke Frans naar ik ook, volgens mij heeft algemene held Jacques Higelin nog meegeschreven aan dit nummer. Maar goed franse pop/avantgarde/rock muziek is mijn meest geliefde niche genre

quote:
Bij dit nummer is het voor mij compleet stemmings afhankelijk of ik het grafirritant of enorm vet moet vinden. Dit disco achtige synthpop nummer gaat m in ieder geval niet worden als soundtrack van een stevig ochtendhumeur. Ik denk niet dat Jaakko dat verder veel kan boeien, hij wil alleen maar winnen :D
Die synths man, puur genot. Extreem fout maar zo goed.

quote:
Broadcast - You Can Fall
De muziek doet wat oosters aan. De zang voert sterk de boventoon hier, en die blijft ook de hele dag in mijn kop hangen. Zoals bij de meeste groepen/artiesten op de mixtape die ik nog niet kende, ben ik zeker geprikkeld er meer van te gaan luisteren.
Broadcast is/was Brits en dit nummer heeft in mijn ogen een grote Gainsbourg sfeer, vooral het gebruik van klokken helpt hierbij. Voor de rest kwam er veel inspiratie uit Britse folk, Duits krautrock maar ook de Indische volkmuziek. Geweldige band waarvan jammer zangeres Trish Keenan is overleden in 2011.

quote:
Hoahio - Knitting Crane
Brooklyndodger is dus een groot liefhebber van oosterse muziek, zoveel is inmiddels wel duidelijk :D Dit nummer is geweldig om op een milde nazomerdag te luisteren: achteroven in het gras gaan liggen en genieten van de zang in combinatie met een instrument wat me aan een harp doet denken en subtiel klokkenspel maakt het geheel mooi af.
Hah valt wel mee, groot haothio fan ieder geval wel.

quote:
Gezien de bandnaam zou je eerder een bak drone verwachten. In plaats daarvan krijg je eerder traditionele oriëntaalse muziek voor je oren. Leuk, rustgevend deuntje, val er alleen niet stijl van achterover.
Henry Barnes(de man achter amps) is een grote hardcore/noise legende door zijn oude bands Man is the bastard en bastard noise.

Maarja amps is zijn hedendaags project en je zit nog eens niet zo ver met je drones. De platen schieten alle kanten op van banjo ballads, naar krakende electronica en korte orgel drones.

quote:
Dit is vet! Vlaamse new wave met een hoog Doe Maar gehalte. Bij nader onderzoek kwam ik er achter dat ik ze al wel van het nummer Death Disco ken, maar heb er verder nooit meer van opgezocht. Tijd om wat schade in te halen dus.
Luc van Aker en Marcel Vanthilt! Onzettend cult dit maar ook zit het zo goed in elkaar. Marcel Vanthil is veel mensen wel bekend als tv-presentator.

De doe maar link is prima ja, het heeft wat knulligs maar het is ook gewoon iets dat ik graag opzet. Ohja en ik sta scherp
quote:
Overall: sterke selectie, goed op de balans tussen rustgeven/opzwepend gelet. En ook de wens om op andere instrumenten dan de gitaar de nadruk te leggen is goed vervuld. Ik ben er blij mee.

Zijn de veren groot genoeg denk je? :P
Prima veren.
  donderdag 2 januari 2014 @ 11:54:01 #60
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_134978366
Ik wil niets zeggen brooklyndodger, maar jouw compilatie is ook O+ ! Daarmee vergeleken is mijn Chinese compilatie een middelmatig dingetje :o

Ps. over de tweede taal bij Brigitte Fontaine, dat klinkt in mijn oren als Berbers

[ Bericht 7% gewijzigd door Tokamak op 02-01-2014 12:19:10 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')