Ik zou toch zeker ook een Blond proberen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:40 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Westmalle Dubbel
Westmalle Tripel
Guiness Special Export Stout (niet te verwarren met draught of zo)
Gouden Carolus Classic
Rochefort 10 (wel sterk maar oh zo goed)
Schneider Aventinus of zo is ook erg goed en anders dan het Belgische spul
Weihemstephaner Weizen (als je dat als speciaalbier wilt zien)
En misschien beginnen met de Rochefort 6 of 8 ipv meteen de 10quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:12 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Ik zou toch zeker ook een Blond proberen.
Dat sowieso nietquote:Op vrijdag 20 december 2013 12:41 schreef IPA35 het volgende:
Wat is er ontoegankelijk aan de 10?
Ik wil er alleen bij zeggen het rustig te drinken en het niet koel te zetten. Niet als pils willen opzuipen.
Zo erg vind ik 'm echt niet. Sterker nog, ik heb er hier nog twee staan. Er zijn veel betere bieren te vinden, maar echt slecht vind ik 'm niet.quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:37 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Ik word spontaan nieuwsgierig naar het Kanon... ik heb wel wat slecht spul op maar dit klinkt als een potentieel nieuw dieptepunt
En dat nieuw voorraadje is?quote:Op woensdag 18 december 2013 16:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
Guinness vind ik echt geen fluit aan. Het is niet vies, maar ik vind het ook niet lekker. Dan liever een normale pint.
Ik ga vanavond maar eens wat van mijn nieuwe voorraadje proberen
Ik vind die niet eens zo geweldig...quote:Op vrijdag 20 december 2013 13:22 schreef mckroket het volgende:
iemand anders zei het al eens hier;
tripel karmeliet!
als je die niet lust, stop er dan maar gelijk mee
Dat is bijna net zo kortzichtig als denken dat pils het enige soort bier is.quote:Op vrijdag 20 december 2013 13:22 schreef mckroket het volgende:
iemand anders zei het al eens hier;
tripel karmeliet!
als je die niet lust, stop er dan maar gelijk mee
Ik heb m net weggekieperd, penetrante wiebertjessmaak.quote:Op donderdag 19 december 2013 22:08 schreef bassieVL het volgende:
Deze smaakt prima: Corsendonk Christmas Ale
[ afbeelding ]
Van Westmalle vind ik de dubbel dus lekkerder dat de tripel. Vind 'm absoluut niet vies, maar het lijkt wel alsof er meer smaak aan kan zitten dat het heeft. Beetje fris-zurig en fruitig vind ik, alleen die fruitige smaken kunnen veel duidelijker.quote:Op vrijdag 20 december 2013 13:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik vind die niet eens zo geweldig...
De Westmalle Tripel is beter.
Alle bieren van Rochefort zijn echt heerlijk. 6,8 of 10.. Moet ze niet te vaak drinken, want dan ga ik er aan wennen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:02 schreef djkoelkast het volgende:
http://www.degrootemarkt.be/?p=1806 net gehaald, stond bij de supermarkt.
Ben benieuwd.
Weer een Belg die ik nog niet ken.quote:Ik vind Postel Tripel nog steeds een van de allerlekkerste bieren.
Ik ben ook in de kloosterwinkel in Postel geweest jaaaaaren geleden
[ afbeelding ]
Ik vind die echt super lekker, is in Nederland wel te krijgen, maar niet op heel veel plaatsen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 15:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alle bieren van Rochefort zijn echt heerlijk. 6,8 of 10.. Moet ze niet te vaak drinken, want dan ga ik er aan wennen.
[..]
Weer een Belg die ik nog niet ken.
Ik prefereer ook de donkere bieren hoor. Ik vind de tripel van Westmalle alleen beter dan de Tripel Karmeliet.quote:Op zaterdag 21 december 2013 15:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Van Westmalle vind ik de dubbel dus lekkerder dat de tripel. Vind 'm absoluut niet vies, maar het lijkt wel alsof er meer smaak aan kan zitten dat het heeft. Beetje fris-zurig en fruitig vind ik, alleen die fruitige smaken kunnen veel duidelijker.
Heb de rest maar in de kast gezet en we proeven over een half jaar wel weer.
Hey een liefhebber van Struise, heerlijke biertjes!quote:Op woensdag 18 december 2013 15:57 schreef muzas het volgende:
[..]
Heb hier nog steeds een pannepot uit 2010 staan. Wacht nog steeds op een mooi moment om 'm te drinken![]()
De 'pannepeut' wel al op en die vond ik heel erg lekker. De pannepot schijnt nog beter te zijn.
Terechte naam ook kan ik je uit ervaring vertellen. Succes morgenochtendquote:Op zaterdag 21 december 2013 20:08 schreef KLTZK het volgende:
Hel & Verdoemenis van De Molen wordt hier nu gedronken.
Wauw wat een dijk van een bier is dat zeg![]()
Het Hemelryck in Ieper heeft heeft een leuke selectie streekbieren (toen ik er was hadden ze Struise Pannepot en hij verkoopt alle westvleteren bieren) en heerlijke chocolaquote:Op zaterdag 21 december 2013 20:50 schreef WJMW het volgende:
Ik rij binnenkort richting de sint sixtus abdij, maar de struise is Aileen op zaterdagen open :-(. Nog andere leuke brouwrrs in dat gebied? Of goede bierhandels die evt pannepot verkopen?
Van één sterk biertje krijg je toch geen kater?quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Terechte naam ook kan ik je uit ervaring vertellen. Succes morgenochtend
Gruwelijk bier ja
Hmm ben meer bekend rondom Brugge. Drankencentrale Rotsaert in Zedelgem bijv.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:50 schreef WJMW het volgende:
Ik rij binnenkort richting de sint sixtus abdij, maar de struise is Aileen op zaterdagen open :-(. Nog andere leuke brouwrrs in dat gebied? Of goede bierhandels die evt pannepot verkopen?
topquote:Op zaterdag 21 december 2013 20:52 schreef KLTZK het volgende:
[..]
Het Hemelryck in Ieper heeft heeft een leuke selectie streekbieren (toen ik er was hadden ze Struise Pannepot en hij verkoopt alle westvleteren bieren) en heerlijke chocola
Van Hel & Verdoemenis welquote:Op zaterdag 21 december 2013 21:04 schreef KLTZK het volgende:
[..]
Van één sterk biertje krijg je toch geen kater?
Welnee manquote:
Inderdaad niet. Heb ook wel sterkere bieren op (toegegeven: niet veel) en als dat je enige bier van de avond is, is er niets aan de hand.quote:Op zondag 22 december 2013 10:02 schreef muzas het volgende:
[..]
Welnee manHij is wel heel erg zwaar... Dat klopt, en je voelt m ook zeker wel binnen komen. Maar toch geen kater?
Hier geen katerquote:
Gerardus Kloosterbier, dat vond ik echt helemaal niks.quote:
Meh beetje nietszeggendquote:Op zondag 22 december 2013 13:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Gerardus Kloosterbier, dat vond ik echt helemaal niks.
Verder een St. Bernardus Prior en Abt op, die zijn wel weer erg goed.
Gisteren nog even wat La Trappe Quadrupel gehaald, en La Trappe Jubilaris. Die laatste, is dat wat?
Mwah, zo duur is dit bier nu ook weer niet. Zeker vergeleken met allerlei barrel-aged speciaalbieren die tegenwoordig zo populair zijn. Ook import bier is meestal redelijk aan de prijs. Het is net wat je gewend bent.quote:Op zondag 22 december 2013 16:30 schreef sirdanilot het volgende:
Wat betreft hel en verdoemenis: dás inderdaad een dijk van een bier zeg. Ik had hem een keer in een zelf georganiseerde proeverij. Wel aan de prijs, maar voor zo'n sterk (qua smaak, body en alcohol) bier is dat het waard.
Ik ben van speciaalbieren erg snel de lul jaquote:Op zondag 22 december 2013 12:31 schreef KLTZK het volgende:
[..]
Hier geen kater![]()
Waarschijnlijk ben jij er erg gevoelig voor
Veel dingen geprobeerd, werkt vaak niet.quote:Op maandag 23 december 2013 14:36 schreef djkoelkast het volgende:
Paar glazen water voor je gaat slapen en/of een appel.
Ik drink sowieso sporadisch en na 2 bier, soms 3, heb ik echt meer dan zat.quote:Op maandag 23 december 2013 14:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Veel dingen geprobeerd, werkt vaak niet.
Vind ik ook geen probleem hoor. Speciaalbier zuip ik immers niet maar daar geniet ik van. Moet je niet elke avond teveel van drinken.
Klopt, twee a drie is echt genoeg. Zeker wanneer je met een zwaar bier afsluit ben je dan wel de heel avond zoet. Dat hele idee van achterover gooien is een beetje triest met speciaalbier.quote:Op maandag 23 december 2013 14:40 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik drink sowieso sporadisch en na 2 bier, soms 3, heb ik echt meer dan zat.
Zaterdag weer een Postel Tripel gehad, dat blijft mijn persoonlijke favoriet.
Ja, dan is het genieten er ook wel af. Alleen met oud & nieuw moet wel de hele fles op natuurlijkquote:Op maandag 23 december 2013 14:42 schreef drexciya het volgende:
[..]
Klopt, twee a drie is echt genoeg. Zeker wanneer je met een zwaar bier afsluit ben je dan wel de heel avond zoet. Dat hele idee van achterover gooien is een beetje triest met speciaalbier.
Een cuvee is niet niks, zeker met zwaar spul. Voor Oud en Nieuw kan dat nog wel want dan heb je wat meer tijd en je eet er ook nog wat bij.quote:Op maandag 23 december 2013 14:45 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ja, dan is het genieten er ook wel af. Alleen met oud & nieuw moet wel de hele fles op natuurlijkMaar da's een 0.75l, dus nauwelijks 3 bier.
Ik heb een Petrus 9" staan, een Liefmans en een Speculator. Nog even kijken welke voor kerst wordt en welke voor oud & nieuw.
True. Maar dat gebeurt het me nog steeds wel eens dat het er te veel zijnquote:Op maandag 23 december 2013 14:42 schreef drexciya het volgende:
[..]
Klopt, twee a drie is echt genoeg. Zeker wanneer je met een zwaar bier afsluit ben je dan wel de heel avond zoet. Dat hele idee van achterover gooien is een beetje triest met speciaalbier.
Inderdaad. 3 maximum. Blond, dubbel, Tripel doe ik meestal.quote:Op maandag 23 december 2013 14:42 schreef drexciya het volgende:
[..]
Een ander punt is dat je na een erg heftig bier je smaakpapillen ook wat rust moet gunnen. Met name de erg zware bieren en barrel-aged varianten vallen in die categorie.quote:Op maandag 23 december 2013 15:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Inderdaad. 3 maximum. Blond, dubbel, Tripel doe ik meestal.
Absoluut niet meer, je gaat anders echt op je hoofd lopen.
Er zit een Flink Gegist in Delft, bedoel je die?quote:Op maandag 9 december 2013 16:08 schreef Nembrionic het volgende:
Flink Gegist (bierwinkel) mist nog in de OP
De Man van Drank heet tegenwoordig Bier en Zo
Ik mis ook Burg Bieren
Jaquote:Op maandag 23 december 2013 18:28 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Er zit een Flink Gegist in Delft, bedoel je die?
Ah.quote:
Texelsquote:Op maandag 23 december 2013 18:52 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ah.
Ik ben er 1x geweest, kwam naar buiten met alle soorten Texels bier plus bijbehorend glas. Is wel te drinken
En Rochefort 10 is bij de Jumbo 2,60 volgens mij
2,05 bij vomar. Ex statie.quote:Op maandag 23 december 2013 18:52 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ah.
Ik ben er 1x geweest, kwam naar buiten met alle soorten Texels bier plus bijbehorend glas. Is wel te drinken
Ook lekker en uit Noord Holland, Beemster.quote:
Ook leuk is een hele heftige kaas ernaast doen. Je krijgt dan hele andere smaken los.quote:Op maandag 23 december 2013 15:04 schreef drexciya het volgende:
[..]
Een ander punt is dat je na een erg heftig bier je smaakpapillen ook wat rust moet gunnen. Met name de erg zware bieren en barrel-aged varianten vallen in die categorie.
Klopt, ik heb een stuk Blue Stilton met Port daarvoor staan. Daar moet je sowieso een heftig bier bij doen.quote:Op maandag 23 december 2013 21:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ook leuk is een hele heftige kaas ernaast doen. Je krijgt dan hele andere smaken los.
Je zult versteld staan met een sterk bier en een sterke kaas. Pure sensatie. Maargoed, ook lang niet altijd lekker. Heb vaker geen kaas naast mijn bier dan wel.quote:Op maandag 23 december 2013 21:16 schreef sirdanilot het volgende:
Bij bier kun je het beste wat kookworst of een vrij simpele kaas doen, vind ik altijd.
Rochefort is in veel supermarkten aardig aan de prijs inderdaad.quote:Op maandag 23 december 2013 18:52 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ah.
Stouts lijken erg op te komen de laatste tijd is mijn indruk.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:48 schreef mckroket het volgende:
laatste tijd wat stoutjes geprobeerd. was daar nooit fan van, maar ik heb de smaak nu wel te pakken. misschien ligt het aan de tijd van het jaar
emelisse espresso stout is heerlijk. evenals de kujo coffee stout! alleen die zou niet meer verkrijgbaar zijn nu (worden niet meer aangeleverd vanuit amerika).. hij is nog op de tap in zonder zeil steenbergen!
nu nog zoeken naar de wat heftigere knallers
Dit klinkt heel erg goed. Hoe beviel het en wil je het recept delen?quote:Op maandag 23 december 2013 14:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Vanavond hazenpeper maken op basis van Rochefort 10, ben zeer benieuwd
Was bijzonder lekkerquote:Op dinsdag 24 december 2013 15:24 schreef VGA4xZoom het volgende:
[..]
Dit klinkt heel erg goed. Hoe beviel het en wil je het recept delen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Aah kijk bedankt, ik ben benieuwdquote:Op dinsdag 24 december 2013 16:23 schreef BlackLining het volgende:
Was bijzonder lekker
Recept is niet moeilijk, al moet ik er wel bij zeggen dat ik qua hoeveelheid ingrediënten altijd op gevoel kook. Als je dat gevoel ook een beetje hebt kan het niet mis gaan.
Ik vond 'm (zo'n 4 jaar geleden) veel te boozy en weinig subtiel, maar misschien heb je 'm eerst wat laten rijpen?quote:Op woensdag 25 december 2013 12:08 schreef VGA4xZoom het volgende:
[..]
Aah kijk bedankt, ik ben benieuwd.
[ afbeelding ]
Ik heb deze vanavond eindelijk eens kunnen proberen. 18.2%![]()
Compleet zwart, wat stroperig maar wat een smaakbom is dit zeg. Heel erg zoet, ik had er wel graag wat meer koffie in geproefd. Leuk om eens gehad te hebben in ieder geval.
Deze zijn van oktober, de laatst gebrouwen serie.quote:Op donderdag 26 december 2013 14:33 schreef IPA35 het volgende:
Dacht dat die al lang geleden uitverkocht waren... Ik zag ze nog wel (beperkt) in de winkel (Bierkoning) toen ik net begon met speciaalbier. Daarna nooit meer gezien eigenlijk...
Waar haal je die?
In je hoofd nu?quote:Op vrijdag 27 december 2013 22:15 schreef Mgolovic het volgende:
Zojuist een Rochefort 10 gedronken. Smaak is goed, het hoge alcohol percentage overheerst wel iets teveel naar mijn zin.
Klopt en mijns inziens heeft het ook geen complexe smaak. De Rochefort 10 daarentegen heeft veel meer smaak; fruitig en richting wijn. Het kanon heeft (te)veel alcohol en is zwaar en (te) zoet. Ik drink liever een goede stout of porter dan een kanon.quote:Op vrijdag 27 december 2013 22:57 schreef sirdanilot het volgende:
In een goed bier proef je niet zo dat er veel alcohol in zit. Rochefort is daar een voorbeeld van, ondanks het hoge alcoholpercentage. Een grolsch kanon is het tegenovergestelde: daar proef je juist de alcohol.
Hahaha.quote:Op zaterdag 28 december 2013 18:37 schreef KLTZK het volgende:
Bommen & Granaten van De Molen ben ik nu aan het drinken. En ik maar denken dat Rochefort 10 al een heel zwaar bier was
Zal ik in deze topicreeks doen!quote:Op zaterdag 28 december 2013 18:43 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hahaha.
Als je ooit nog toekomt aan Black Hole van Mikkeller laat me je bevindingen maar weten.
(En dan de tequila versie voor extra waanzin.)
Ha nee, dat is niet de betekenis van mijn naam.quote:Op zaterdag 28 december 2013 19:13 schreef KLTZK het volgende:
[..]
Zal ik in deze topicreeks doen!
Aan je naam te zien ben je een groot liefhebber van IPA's?
Dan gaat het waarschijnlijk nog wel even duren voordat ik die een keer ga proberen omdat ik ook maar een arme scholier benquote:Op zaterdag 28 december 2013 19:17 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ha nee, dat is niet de betekenis van mijn naam.
Ik heb wel een paar IPA's op maar de keuze is nogal beperkt hier en Amerikaanse import is vaak al over de top heen omdat IPA's eigenlijk kraakvers gedronken moeten worden (dus niet meer dan 1 of 2 maanden oud).
Ik had van De Molen eens een kraakvers flesje Amarillo (paar weken oud). Nu is dat niet echt een IPA misschien (te zoet) maar dat bier is gedrooghopt met Amarillo en dat was echt een geweldig bierervaring.
Die Black Hole is moeilijk te vinden hoor, zeker de gewone versie (zeer vreemd, erg door hop gedomineerd voor een stout) maar de barrel aged versies heb je vaak wel bij de Bier Koning denk ik. De oude bottelingen met een kurk moet je ontwijken (daar is de CO2 uit vervlogen of zo) heb ik begrepen, dus alleen die met kroonkurk kopen. Wel richting de ¤15 euro...
Hij is niet echt bitter van de hop. Dat bier is mierzoet.quote:Op zaterdag 28 december 2013 19:22 schreef KLTZK het volgende:
[..]
Dan gaat het waarschijnlijk nog wel even duren voordat ik die een keer ga proberen omdat ik ook maar een arme scholier ben![]()
Daarnaast houd ik niet zo van flink gehopte bieren, ik ben meer van de mout en de gist![]()
Quadrupels
Mijn ouders kelder staat al propvol met bier van mijquote:Op zaterdag 28 december 2013 19:38 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hij is niet echt bitter van de hop. Dat bier is mierzoet.
Ik zag de gewone versie staan op de site van biernavigatie voor nog geen ¤8 euro.
Dat is een stout van dik 14% met koffie, vanillie en donkere suiker erin. Maar ik vond hem smaken naar citrusachtige hop. Geen idee hoe dat kan maar goed. De tequila versie die ik eerder had heeft een hele aparte harsachtige vruchten smaak.
Maar goed dat bier is dus ongelofelijk zoet en machtig. Dus als je de Hel & Verdoemenis al erg vind moet je die zien te regelen.
Serieus? Ik vind dat bij een R10 juist helemaal niet. Smaak overheerst en ik vind dat je het forse percentage er niet echt aan merkt.quote:Op vrijdag 27 december 2013 22:15 schreef Mgolovic het volgende:
Zojuist een Rochefort 10 gedronken. Smaak is goed, het hoge alcohol percentage overheerst wel iets teveel naar mijn zin.
Ik ben redelijk fan van de Cuvee D'Erpigny of Cuvee de Montagne van Alvinne. Beide zijn barleywines gerijpt op wijnvaten (wit en rood respectievelijk) en zijn erg fijn. Hel & Verdoemenis is een stout en wat lastiger drinkbaar.quote:Op zaterdag 28 december 2013 19:38 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hij is niet echt bitter van de hop. Dat bier is mierzoet.
Ik zag de gewone versie staan op de site van biernavigatie voor nog geen ¤8 euro.
Dat is een stout van dik 14% met koffie, vanillie en donkere suiker erin. Maar ik vond hem smaken naar citrusachtige hop. Geen idee hoe dat kan maar goed. De tequila versie die ik eerder had heeft een hele aparte harsachtige vruchten smaak.
Maar goed dat bier is dus ongelofelijk zoet en machtig. Dus als je de Hel & Verdoemenis al erg vind moet je die zien te regelen.
Dat is inderdaad knap gedaan; de Cascade Dry-hopped Bommen & Granaten (15%!) heeft dat ook; je merkt dat percentage niet echt.quote:Op zaterdag 28 december 2013 23:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Serieus? Ik vind dat bij een R10 juist helemaal niet. Smaak overheerst en ik vind dat je het forse percentage er niet echt aan merkt.
Nog meer mensen hier ervaring mee?quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:03 schreef nachtzuster het volgende:
btw de app Untappd is ook erg handig.
Cheers!
Wij hebben hem hier niet laten rijpen, meteen na aankoop opgedronken.quote:Op donderdag 26 december 2013 11:56 schreef Curchulain het volgende:
Ik vond 'm (zo'n 4 jaar geleden) veel te boozy en weinig subtiel, maar misschien heb je 'm eerst wat laten rijpen?
Duvel Tripel Hopquote:Op zondag 29 december 2013 13:17 schreef minilot het volgende:
Ik meld me hier ook maar eens even, om tips op te doen.
Pas een paar maanden geleden heb ik mezelf aangeleerd om bier te gaan waarderen omdat ik het beu was dat ik het niet lustte.![]()
Veruit favoriet tot nu toe zijn Duvel en Jopen Hoppenbier. Iemand op basis daarvan een leuke andere suggestie voor me? Ik weet er vooralsnog verdraaid weinig over.![]()
India Pale Ale dus. Ik moest het Googlen, nooit van gehoord.quote:Op zondag 29 december 2013 14:07 schreef VGA4xZoom het volgende:
[..]
Wij hebben hem hier niet laten rijpen, meteen na aankoop opgedronken.
Subtiel vond ik hem ook niet maar het behoorlijk hoge alcoholpercentage vond ik niet té.
[..]
Duvel Tripel Hop. En probeer eens wat IPA's. Emelisse heeft wel een paar leuke en de Punk IPA van Brewdog is ook zeker een aanrader.
Dat is een kwestie van smaak. De trend met IPA's is een beetje richting hopbom aan het doorslaan en dat is een beetje jammer. Amarillo van De Molen (nogal hoog percentage dus daardoor ook wat zoetig) of de lichtere varianten (Op & Top is een lichte variant) zijn wel hoppig, maar niet te hoppig.quote:Op zaterdag 28 december 2013 19:17 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ha nee, dat is niet de betekenis van mijn naam.
Ik heb wel een paar IPA's op maar de keuze is nogal beperkt hier en Amerikaanse import is vaak al over de top heen omdat IPA's eigenlijk kraakvers gedronken moeten worden (dus niet meer dan 1 of 2 maanden oud).
Ik had van De Molen eens een kraakvers flesje Amarillo (paar weken oud). Nu is dat niet echt een IPA misschien (te zoet) maar dat bier is gedrooghopt met Amarillo en dat was echt een geweldig bierervaring.
Tripel Karmeliet is hier al vaak genoemd, Omer of Brugse Zot Blond vindt je denk ik ook wel lekker. Probeer ook eens een keer een dubbel (Westmalle) of een quadripel.quote:Op zondag 29 december 2013 13:17 schreef minilot het volgende:
Ik meld me hier ook maar eens even, om tips op te doen.
Pas een paar maanden geleden heb ik mezelf aangeleerd om bier te gaan waarderen omdat ik het beu was dat ik het niet lustte.![]()
Veruit favoriet tot nu toe zijn Duvel en Jopen Hoppenbier. Iemand op basis daarvan een leuke andere suggestie voor me? Ik weet er vooralsnog verdraaid weinig over.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |