abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134078395
Vreemd dat hier zo weinig ruchtbaarheid aan gegeven is in het nieuws, maar dat zal ook vast enigszins samenhangen met de betrokken partijen.
Met name dat Dat Annemarie van Gaal zich hier voor leent vind ik toch vrij dubieus, maar kennelijk is dus toch iedereen te koop.

quote:
Het nieuwe collectieve inkoopcollectief Sloopdecrisis - dat wordt gepromoot door RTL4 en Annemarie van Gaal, en is opgericht door het bedrijf opgezet door mensen achter De Nederlandse Energiemaatschappij (NL Energie) - biedt mensen diensten aan van investeerders achter NL Energie.

Sloopdecrisis.nl is een website waar mensen zich kunnen inschrijven voor ‘korting’ op energie, verzekeringen en telefonie. Vervolgens veilt de website deze klanten, die vervolgens een aanbieding in hun mailbox krijgen. Sloopdecrisis.nl is opgezet MindGrind bv, wat weer is opgezet door Harold Swinkels en Pieter Schoen, oprichters ook van NL Energie.

Vlak nadat Quote hierover berichtte, is het bestuur van MindGrind overgegaan naar anderen. Sloopdecrisis sponsort alle zendtijd rond het RTL4-programma Een dubbeltje op zijn kant. Ondernemer en FD-columnist Annemarie van Gaal, mede-presentator van dat programma, promootte Sloopdecrisis in RTL Boulevard. Ze verklaarde aan Quote niet te weten van banden tussen de website en NL Energie.

Ondertussen is de eerste veiling geweest. U kunt nog steeds invullen, en u zult dan zien dat u een aanbieding krijgt van… NL Energie. ‘Dat is niet verbazend’, zegt Dirk- Jan Wolfert van de Vaste Lastenbond uit Eindhoven, dat onderzoek doet naar dit soort aanbiedingen. ‘Het is op initiatief van de oprichters van NL Energie.’

Of de veiling daardoor druk bezocht is door energiebedrijven, is maar de vraag. Enkele grote energiebedrijven bevestigen off the record niet te zijn gekomen. ‘Dat de naam van Schoen op de website staat, zal andere energiebedrijven zeker afschrikken. Want hij heeft dan ook de NAW-gegevens van de klanten. Als een ander energiebedrijf de veiling wint, zou NL Energie een jaar later die klanten weer kunnen benaderen en een nieuwe aanbieding doen. Terwijl die veilingen best wel kostbaar zijn. Je moet als energieleverancier een flinke korting geven. Klanten moeten een paar jaar blijven om dat terug te verdienen.’

‘Uit onderzoek van ons blijkt dat de vervolgtarieven na het eerste jaar bij NL Energie het op één na hoogst zijn, alleen Eon is duurder’, vervolgt Wolfert. ‘Daarom kan het voor hun uit als een klant nog een jaar blijft na het eerste aanbiedingsjaar.’

Een andere opvallende aanbieding in SloopdeCrisis komt van Youfone. Een investeerder daarin, Theo de Rooij is ook investeerder in NL Energie, zo blijkt uit zijn LinkedIn profiel. (mirror).

‘Andere aanbiedingen zijn ook niet automatisch beter. Sloopdecrisis kijkt alleen maar naar prijs, maar bijvoorbeeld niet naar hoeveel MB een internetverbinding heeft, 20 of 50 MB, of dat tandartskosten 75% of 100% zijn gedekt’, zegt Wolfert.

RTL Nederland liet eerder aan Quote weten dat het wel op de hoogte was van de verbanden tussen MindGrind en NL Energie. Maar vindt dit geen probleem omdat Sloopdecrisis volgens RTL echt onafhankelijk is. Ook Schoen verklaarde tegenover Quote dat Sloopdecrisis echt onafhankelijk is.

Bron

[ Bericht 2% gewijzigd door Specularium op 09-12-2013 14:26:20 (Bron toegevoegd) ]
I was an atheist until I realized I was God
pi_134078566
wij van wc eend verklaren dat het echt onafhankelijk is, daar kunt u op vertrouwen.
pi_134078652
Annemarie van Gaal geeft ook betaalde lezingen op ledenavonden van de Rabobank
  maandag 9 december 2013 @ 13:38:00 #4
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_134079014
Al die shit is puur om geld. Welkom in de hedendaagse werkelijkheid
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_134079070
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:25 schreef 2014 het volgende:
Annemarie van Gaal geeft ook betaalde lezingen op ledenavonden van de Rabobank
En dat is belangrijk omdat....?
pi_134079251
Lekker misbruik maken van mensen die al krap zitten en waar sommige misschien ook niet al te slim zijn. Die vriendelijke neger en slimme zakenvrouw vertellen dat het wel snor zit allemaal dus dan is dat ook zo. Je geloofwaardiheid voor een paar extra centen zo even te grabbel gooien.
pi_134079708
De laatste keer dat John Williams betrapt is op ethisch besef is toen zijn moeder de kamer in kwam en hij snel stopte met rukken.
-
  maandag 9 december 2013 @ 14:11:41 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134079865
nou, dan maar snel even naar independer voor een eerlijk vergelijk 8-)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_134079997
There's no such thing as a free lunch
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_134080051
Ik heb me er ook voor aangemeld en die bedragen zijn echt uit de lucht gegrepen en kloppen totaal niet met de werkelijkheid.

Hetzelfde geldt voor alle andere vergelijkingssites. De bedragen die je kan besparen kloppen niet en zijn meerdere faktore hoger dan wat je in werkelijkheid kan besparen
Geregeld ben je ook duurder uit als je een goedkoper product neemt.

Er zijn altijd goedkopere varianten die er niet tussen staan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  † In Memoriam † maandag 9 december 2013 @ 14:18:37 #11
230491 Zith
pls tip
pi_134080055
quote:
3s.gif Op maandag 9 december 2013 14:16 schreef Deetch het volgende:
There's no such thing as a free lunch
wtf?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_134080939
Net of dit verrassend is
Helden die het hun leven kostte: Che Guevara (1928-1967), Thomas Sankara (1949-1987), Moammar Gadaffi (1942-2011), Nicolae Ceaușescu (1918-1989), Salvador Allende (1908-1973), Slobodan Milo¨ević (1941-2006)
pi_134082588
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:40 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

En dat is belangrijk omdat....?
Dat is niet belangrijk, belangrijk is dat mensen haar niet moeten zien als zielig meelevend huisvrouwtje maar als keiharde zakenvrouw die knaken wil verdienen.
pi_134083313
Het betreft de collectieve inkoop van energie... Natuurlijk krijg je dan de aanbieding van de partij die de veiling wint.
pi_134085275
Er zijn ondernemers die winst willen maken zei u? Nee, zegt u mij dat het niet waar is!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_134085507
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2013 16:59 schreef DS4 het volgende:
Er zijn ondernemers die winst willen maken zei u? Nee, zegt u mij dat het niet waar is!
Ja, maar niet door klanten te misleiden.

Natuurlijk hebben consumenten ook een eigen verantwoordelijkheid en moeten ze beseffen dat er bij dergelijke initiatieven meestal wel ergens een addertje onder het gras zit, maar ergens vind ik deze werkwijze toch wel bedenkelijk hoor.

Ietwat te makkelijk om dat af te doen met een oneliner.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_134085619
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 17:05 schreef Tomatenboer het volgende:

Ja, maar niet door klanten te misleiden.

Natuurlijk hebben consumenten ook een eigen verantwoordelijkheid en moeten ze beseffen dat er bij dergelijke initiatieven meestal wel ergens een addertje onder het gras zit, maar ergens vind ik deze werkwijze toch wel bedenkelijk hoor.

Ietwat te makkelijk om dat af te doen met een oneliner.
Zijn ze nou echt misleid? Want het komt mij op het eerste gezicht voor dat sites als independer.nl het nog veel bonter maken en dat weten we toch ook allemaal al heel erg lang?

Onafhankelijk. Een woord dat nog meer inflatie heeft meegemaakt dan Zimbabwe.
pi_134085922
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 17:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zijn ze nou echt misleid? Want het komt mij op het eerste gezicht voor dat sites als independer.nl het nog veel bonter maken en dat weten we toch ook allemaal al heel erg lang?

Ik vind het wat te ver gaan om over misleiding te spreken, maar ik vind het weldegelijk op het randje eerlijk gezegd. Zoals ik al zei vind ik het een bedenkelijke werkwijze. Het behoeft dus nuancering, maar het is zeker niet helemaal eerlijk hoe ze de zaken financieel voorspiegelen naar mijn mening.

Maar goed, de consument moet ook z'n verstand gebruiken. Maar doordat we tegenwoordig vrijwel alles geoorloofd vinden in het streven naar winst zijn we dergelijke handelswijze normaal gaan vinden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 9 december 2013 @ 17:26:47 #19
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_134086245
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 14:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
Er zijn altijd goedkopere varianten die er niet tussen staan.
Sterker nog, de goedkoopste varianten staan er doorgaans juist niet tussen omdat die niet willen meebetalen.

Verrassend is dit natuurlijk in 't geheel niet, typische WC-eend constructie.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_134086357
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 17:17 schreef Tomatenboer het volgende:

Ik vind het wat te ver gaan om over misleiding te spreken, maar ik vind het weldegelijk op het randje eerlijk gezegd. Zoals ik al zei vind ik het een bedenkelijke werkwijze. Het behoeft dus nuancering, maar het is zeker niet helemaal eerlijk hoe ze de zaken financieel voorspiegelen naar mijn mening.

Maar goed, de consument moet ook z'n verstand gebruiken. Maar doordat we tegenwoordig vrijwel alles geoorloofd vinden in het streven naar winst zijn we dergelijke handelswijze normaal gaan vinden.
Wast witter dan wit vonden we in de jaren 70 (toch niet de meest "geldzuchtige" jaren) ook al heel normaal.

Een verkoper zal je nu eenmaal een leuk verhaal voor houden. Mij is vandaag nog vertelt door een Tesla verkoper dat je met een gewone wandcontactdoos een Tesla in 8 uur oplaadt en uit alles blijkt dat niet echt waar te zijn (eerder 2 volle dagen!).

Al vermoed ik hier dat de verkoper gewoon zijn huiswerk niet gedaan heeft, maar mijn punt is (en daar lijk jij het wel mee eens) dat je gewoon als consument wel iets kritischer mag zijn.
pi_134087683
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 17:08 schreef DS4 het volgende:

:') :D Bwahahaha _O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_134089248
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 17:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wast witter dan wit vonden we in de jaren 70 (toch niet de meest "geldzuchtige" jaren) ook al heel normaal.

Een verkoper zal je nu eenmaal een leuk verhaal voor houden. Mij is vandaag nog vertelt door een Tesla verkoper dat je met een gewone wandcontactdoos een Tesla in 8 uur oplaadt en uit alles blijkt dat niet echt waar te zijn (eerder 2 volle dagen!).

Al vermoed ik hier dat de verkoper gewoon zijn huiswerk niet gedaan heeft, maar mijn punt is (en daar lijk jij het wel mee eens) dat je gewoon als consument wel iets kritischer mag zijn.
Ja, maar dan is het duidelijk dat de verkoper verbonden is aan Tesla. Bij bijvoorbeeld SloopDeCrisis doen ze zich voor als een onafhankelijk initiatief, en dat vind ik best wel misleidend.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 9 december 2013 @ 19:11:00 #23
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_134089561
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 17:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Fisker Karma niet wat voor jou?
pi_134089843
RTL4. Commerciële omroep. Zegt genoeg toch? Ik had echt niet anders verwacht dan dit.
pi_134090744
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:02 schreef Me_Wesley het volgende:

Ja, maar dan is het duidelijk dat de verkoper verbonden is aan Tesla. Bij bijvoorbeeld SloopDeCrisis doen ze zich voor als een onafhankelijk initiatief, en dat vind ik best wel misleidend.
Jij had verwacht dat sloopdecrisis bestaat bij de gratie van mensen die graag geld uitgeven zonder daar iets voor terug te krijgen?

Sorry, maar dat vind ik naïef.
pi_134090791
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:11 schreef Erasmo het volgende:

Fisker Karma niet wat voor jou?
Ik vind de model s mooier, maar wat daar ook van moge zijn: het is evt voor mijn vrouw.
pi_134094945
Dat Harry Mens nog niet meedoet.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_134101738
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 19:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij had verwacht dat sloopdecrisis bestaat bij de gratie van mensen die graag geld uitgeven zonder daar iets voor terug te krijgen?

Waar zeg ik dat :?
'And I called your name,
pi_134101837
Kunnen die oplichters niet strafrechtelijk vervolgd worden?

En waar is de Consumentenbond?
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_134102085
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 23:07 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat :?
Hoe zie jij onafhankelijk zijn en geld krijgen van degene waar jij over moet adviseren voor je?
pi_134102734
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 23:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoe zie jij onafhankelijk zijn en geld krijgen van degene waar jij over moet adviseren voor je?
Reclame, vaste commissies, etc
'And I called your name,
  maandag 9 december 2013 @ 23:52:46 #32
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134103746
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 15:44 schreef 2014 het volgende:
Dat is niet belangrijk, belangrijk is dat mensen haar niet moeten zien als zielig meelevend huisvrouwtje maar als keiharde zakenvrouw die knaken wil verdienen.
Wie zijn die mensen die zakenvrouw Van Gaal als zielig, meelevend huisvrouwtje zien? Wereldvreemde lui?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_134104674
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2013 23:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wie zijn die mensen die zakenvrouw Van Gaal als zielig, meelevend huisvrouwtje zien? Wereldvreemde lui?
Mensen die geloven in de wijze waarop ze zich profileert en ik citeer:

Annemarie van Gaal is een zeer succesvol ondernemer, maar dat is niet altijd zo geweest. Zij heeft armoede gekend toen zij als jonge vrouw, alleenstaande moeder werd.
Toch is ze altijd blijven werken: ze schreef bijvoorbeeld seksverhalen voor 06-lijnen.

En die periode van zware armoede heeft zich dan kennelijk afgespeeld voor haar 23e, tíjdens haar studie.
  dinsdag 10 december 2013 @ 00:25:10 #34
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134104843
Is een zeer succesvol ondernemer ...
pi_134105452
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2013 00:25 schreef Copycat het volgende:
Is een zeer succesvol ondernemer ...
Kom Cc, je weet zelf toch ook wel hoe de psyche van Annie en Betsie werkt?
Wereldvreemd zijn ze nog nét niet, maar geloven dat iemand die "zelf ook dergelijke moeilijke tijden heeft gekend" ze altijd trouw blijft doen ze echter wel.

<insert verhaal over regenbogen, dolle mina's en my little pony>
pi_134105698
Achter Sloopdecrisis moet het systeem, de politiek zelf zitten, aangezien via zulke machtspolitieke propaganda (in dure reklameblokken die niet te betalen zijn) burgers in verzet worden gebracht, dit zorgt weer voor organisatie.
Men zet alles op alles om de burger te organiseren door die doorlopend in strijd proberen te brengen.
In landen als Egypte en Ukraine is dat al een heel eind gelukt door die machthebbers, miljoenen in beweging weten te brengen (in de straten, op pleinen), proberen een revolutie te ontketenen) Via revoluties raken bevolkingen hun vrijheid kwijt (geen van die miljoenen beseft dat, indien wel, hadden die miljoenen thuisgebleven en het in de gaten gehad)
pi_134105738
Ja wat dacht jij dan TS? :')

Beetje naief als je niet verder zou denken..
pi_134106917
Mensen die RTL4 kijken verdienen niet beter dan genaaid te worden.

O-)
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_134108101
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 23:28 schreef Me_Wesley het volgende:

Reclame, vaste commissies, etc
En dan ben je onafhankelijk?
  dinsdag 10 december 2013 @ 09:46:26 #40
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_134108805
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:46 schreef Bombshell het volgende:
Lekker misbruik maken van mensen die al krap zitten en waar sommige misschien ook niet al te slim zijn. Die vriendelijke neger en slimme zakenvrouw vertellen dat het wel snor zit allemaal dus dan is dat ook zo. Je geloofwaardiheid voor een paar extra centen zo even te grabbel gooien.
ben blij dat ik daar nooit aan begonnen ben.
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
  dinsdag 10 december 2013 @ 09:49:47 #41
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_134108850
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 december 2013 00:19 schreef kastanova het volgende:

Toch is ze altijd blijven werken: ze schreef bijvoorbeeld seksverhalen voor 06-lijnen.

Of je dáár nou trots op moet zijn ... :')
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
pi_134108860
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 09:49 schreef najazeg het volgende:

Of je dáár nou trots op moet zijn ... :')
Waarom niet? Is toch een eerzaam beroep, schrijver?
  dinsdag 10 december 2013 @ 10:02:36 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_134109052
Hoe kan dat nu toch? :')
pi_134109215
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 09:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom niet? Is toch een eerzaam beroep, schrijver?
In a Hemingway kinda way, jazeker. Maar of zij dat nu is.... :')
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_134109269
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 10:11 schreef Barbusse het volgende:

In a Hemingway kinda way, jazeker. Maar of zij dat nu is.... :')
Vast niet, maar schrijven is niets mis mee. Wat is nu het probleem? Dat ze seksverhalen geschreven heeft? Nounou, poehpoeh. Doe je volgens mij niemand kwaad mee.
pi_134109309
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 10:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vast niet, maar schrijven is niets mis mee. Wat is nu het probleem? Dat ze seksverhalen geschreven heeft? Nounou, poehpoeh. Doe je volgens mij niemand kwaad mee.
Oh, dat zeg ik ook zeker niet. :) Maar het schrijven van seksverhalen een eerzaam beroep noemen gaat me wat ver. Klinkt voor mij meer als een beetje extra geld verdienen met een hobby.
  dinsdag 10 december 2013 @ 10:21:56 #47
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134109395
En dat was nu precies haar doel: geld verdienen.
Ik vertaal het als haar neus nergens voor ophalen en slimme manieren vinden om brood op de plank te krijgen.
pi_134109690
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2013 10:21 schreef Copycat het volgende:
En dat was nu precies haar doel: geld verdienen.
Ik vertaal het als haar neus nergens voor ophalen en slimme manieren vinden om brood op de plank te krijgen.
Precies.

Gewoon handen uit de mouwen.
  dinsdag 10 december 2013 @ 12:17:11 #49
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_134112247
Mensen die dit soort formulieren invullen denken ook dat ze de 100ste bezoeker van een website zijn.
pi_134115329
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 december 2013 08:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

En dan ben je onafhankelijk?
Wat voor een baat heb je er dan bij om voor een bepaalde leverancier te kiezen? Dan heb je baat bij het afzetten van zoveel mogelijk mensen dus heb je baat bij het aanbieden van de laagst mogelijke prijs. Hetgeen je ook pretendeert aante bieden.
'And I called your name,
pi_134115358
Waren er mensen die dit niet door hadden?
pi_134115391
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:06 schreef Me_Wesley het volgende:

Wat voor een baat heb je er dan bij om voor een bepaalde leverancier te kiezen? Dan heb je baat bij het afzetten van zoveel mogelijk mensen dus heb je baat bij het aanbieden van de laagst mogelijke prijs. Hetgeen je ook pretendeert aante bieden.
Bij reclames ben je afhankelijk van wie reclame wil maken en bij commissies van wie commissie wil betalen (en hoeveel! zie de hypotheekadviseur die geheel onafhankelijk kutproducten in de mix gooit omdat 60% daarvan zijn commissie is).
  dinsdag 10 december 2013 @ 14:10:52 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134115463
Toen bleek dat je je gegevens moest invullen op de site, dacht ik: wil ik dit wel? Toen eens doorgeklikt en vond ik dat er een reclamebureau achter het concept zat. Afgehaakt.

Ik vind het ook altijd zo'n bullshit dat iedereen nog zoveel op de vaste lasten zou kunnen besparen. Ja? Ook de mensen die al eens vrij nauwkeurig alles bij langs zijn gegaan en voor de goedkopere opties hebben gekozen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_134115525
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:10 schreef Lienekien het volgende:
Toen bleek dat je je gegevens moest invullen op de site, dacht ik: wil ik dit wel? Toen eens doorgeklikt en vond ik dat er een reclamebureau achter het concept zat. Afgehaakt.

Ik vind het ook altijd zo'n bullshit dat iedereen nog zoveel op de vaste lasten zou kunnen besparen. Ja? Ook de mensen die al eens vrij nauwkeurig alles bij langs zijn gegaan en voor de goedkopere opties hebben gekozen?
Ja, ook die.

Door de verwarming lager te zetten bijvoorbeeld. ;)
  dinsdag 10 december 2013 @ 14:14:46 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134115575
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, ook die.

Door de verwarming lager te zetten bijvoorbeeld. ;)
Nog lager. En nóg een trui aan. En niet één uur voordat je naar bed gaat de thermostaat laag, maar gewoon altijd laag! In het weekend gewoon je bed niet uitkomen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_134115581
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Bij reclames ben je afhankelijk van wie reclame wil maken en bij commissies van wie commissie wil betalen (en hoeveel! zie de hypotheekadviseur die geheel onafhankelijk kutproducten in de mix gooit omdat 60% daarvan zijn commissie is).
Reclame hoeft niet door te klinken in je adviezen en ik noemde geloof ik vaste commissies.
In ieder geval, een energieleverancier die zich bewust voordoet als onafhankelijk initiatief is toch wel een stuk meer misleiding dan een energieleverancier dieals zijnde energieleverancier mooie praatjes ophangt , of niet?
'And I called your name,
pi_134115669
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:14 schreef Lienekien het volgende:

In het weekend gewoon je bed niet uitkomen.
Dat is gewoon een goed idee!
pi_134115686
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:14 schreef Me_Wesley het volgende:

Reclame hoeft niet door te klinken in je adviezen en ik noemde geloof ik vaste commissies.
In ieder geval, een energieleverancier die zich bewust voordoet als onafhankelijk initiatief is toch wel een stuk meer misleiding dan een energieleverancier dieals zijnde energieleverancier mooie praatjes ophangt , of niet?
Ik vind het beiden geen misleiding.
pi_134118903
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 19:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar jij, en de meeste anderen die hier posten, zijn jonge mensen die het klappen van de zweep kennen.

Er zijn heel veel mensen die niet zo gehaaid zijn en nog vertrouwen hebben in wat wordt aangeboden: ouderen, minder begaafde mensen, mensen die niet heel commercieel handig zijn, kinderen enz.

Dit soort mensen moeten, vind ik, beschermd worden tegen commercie die op de rand van misleiding zit.
pi_134118960
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 16:06 schreef Poolbal het volgende:

Maar jij, en de meeste anderen die hier posten, zijn jonge mensen die het klappen van de zweep kennen.

Er zijn heel veel mensen die niet zo gehaaid zijn en nog vertrouwen hebben in wat wordt aangeboden: ouderen, minder begaafde mensen, mensen die niet heel commercieel handig zijn, kinderen enz.

Dit soort mensen moeten, vind ik, beschermd worden tegen commercie die op de rand van misleiding zitten.
Daar is de colportagewet voor.
pi_134119109
Maar beschermt die wet dus ook tegen sloopdecrisis.nl? Tegen Jamba telefoondiensten? De postcodeloterij die mensen overstelpt met reclame en dingen als "je hebt gewonnen! tussen de ¤5 en ¤100.000! Wel even een koffertje extra activeren.", gezondheidsclaims op voedsel enz. enz.

Maar deels. Ik vind echt dat bedrijven te sneaky reclame maken en dat daar wel iets aan mag gebeuren. De consumenten die slachtoffer worden zijn namelijk ook niet echt het type consument dat de colportagewet kent en weet heo ze die moeten gebruiken..
pi_134120185
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 16:12 schreef Poolbal het volgende:
Maar beschermt die wet dus ook tegen sloopdecrisis.nl? Tegen Jamba telefoondiensten? De postcodeloterij die mensen overstelpt met reclame en dingen als "je hebt gewonnen! tussen de ¤5 en ¤100.000! Wel even een koffertje extra activeren.", gezondheidsclaims op voedsel enz. enz.

Maar deels. Ik vind echt dat bedrijven te sneaky reclame maken en dat daar wel iets aan mag gebeuren. De consumenten die slachtoffer worden zijn namelijk ook niet echt het type consument dat de colportagewet kent en weet heo ze die moeten gebruiken..
Je kan mensen niet volledig beschermen tegen domheid. Je kan je ook afvragen of dat wel goed is...
pi_134121083
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 16:12 schreef Poolbal het volgende:

Van je fouten leer je ook hoor. :Z

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 16:06 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Dit soort mensen moeten, vind ik, beschermd worden tegen commercie die op de rand van misleiding zit.
Dan gaat het 1x mis en dan leer je ervan. Daar is niks mis mee.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_134129929
Beetje jammer dat ze zich als snuitje hiervoor laat lenen. Ik dacht dat ze er zelf voor een flink deel in zat.
pi_134132125
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 21:13 schreef CafeRoker het volgende:
Beetje jammer dat ze zich als snuitje hiervoor laat lenen. Ik dacht dat ze er zelf voor een flink deel in zat.
Dat boek van haar zal wel genoeg opbrengen

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Annemarie_van_Gaal
pi_134143628
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 17:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Van je fouten leer je ook hoor. :Z

[..]

Dan gaat het 1x mis en dan leer je ervan. Daar is niks mis mee.
En het volgende bedrijfje verzint weer een nieuwe manier om ouderen enz te misleiden.

Van mij mag het omgedraaid worden: laat (grote) bedrijven hun campagnes maar voorleggen aan een soort panel dat een inschatting maakt van hoe misleidend het is. Krijg je een GO dan doe je je ding. Krijg je een NO GO dan moet je hem gaan aanpassen.
pi_134144598
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:08 schreef Poolbal het volgende:

[..]

En het volgende bedrijfje verzint weer een nieuwe manier om ouderen enz te misleiden.

Van mij mag het omgedraaid worden: laat (grote) bedrijven hun campagnes maar voorleggen aan een soort panel dat een inschatting maakt van hoe misleidend het is. Krijg je een GO dan doe je je ding. Krijg je een NO GO dan moet je hem gaan aanpassen.
Tja... dat hou je altijd. Oplichters zijn er al sinds dat de mensen in grote groepen gaan wonen. De enige oplossing hiervoor ligt in het onderwijs.
  woensdag 11 december 2013 @ 12:34:10 #68
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_134146029
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Tja... dat hou je altijd. Oplichters zijn er al sinds dat de mensen in grote groepen gaan wonen. De enige oplossing hiervoor ligt in het onderwijs.
Ja, speciaal debielen onderwijs.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_134147511
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:34 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Ja, speciaal debielen onderwijs.
Ach ja, aangezien er geen ondergrens is aan domheid is onderwijs de enige methode. Een speciaal panel kan nooit en te nimmer alle dingen verzinnen die mensen doen of denken bij een reclame.
Daarnaast mag een reclame gewoon enigzins misleidend zijn, want anders werken ze niet.
pi_134147601
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:08 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Toppie, nog meer ellende op basis van persoonlijke smaak. Bij welstandcommissies werkt dat ook geweldig.
pi_134157489
Ik vind het wel verbazingwekkend dat het dezelfde lieden zijn die normaal gesproken te suprematie van de commerciëlen tegenover PO verdedigen nu hun schouder ophalen en zeggen 'ach, is het gek dat ze op alle mogelijke manieren geld willen verdienen?'.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 16:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je kan mensen niet volledig beschermen tegen domheid. Je kan je ook afvragen of dat wel goed is...
30 jaar geleden in het informatieloze tijdperk was het een stuk simpeler. Nu, met een hele datamining industrie liggen de machtsverhoudingen wat anders en is het niet zo moeilijk om mensen om de tuin te leiden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 11 december 2013 @ 18:25:06 #72
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134157605
Ik zou juist denken dat die vergrootte infoverschaffing de consument meer in staat stelt de juiste info te vinden.
pi_134158106
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:25 schreef Copycat het volgende:
Ik zou juist denken dat die vergrootte infoverschaffing de consument meer in staat stelt de juiste info te vinden.
Het probleem is dan ook het zoeken. Dat is lang niet zo makkelijk.
  woensdag 11 december 2013 @ 18:43:53 #74
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134158127
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

Het probleem is dan ook het zoeken. Dat is lang niet zo makkelijk.
Maar wel stukken makkelijker dan het ooit geweest is.
pi_134158142
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:43 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar wel stukken makkelijker dan het ooit geweest is.
voor jou misschien wel.
  woensdag 11 december 2013 @ 18:45:36 #76
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134158180
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

voor jou misschien wel.
Voor iedereen. Want internet. En Google. Dat was er vroeger niet.
Maar laten we de doorsnee consument vooral als stompzinnige zielepiet bestempelen.
pi_134162236
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:20 schreef Klopkoek het volgende:

30 jaar geleden in het informatieloze tijdperk was het een stuk simpeler. Nu, met een hele datamining industrie liggen de machtsverhoudingen wat anders en is het niet zo moeilijk om mensen om de tuin te leiden.
Je zou toch denken dat meer informatie inhoudt dat je je beter kan wapenen...
pi_134163157
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Precies, nu zijn gebruikerservaringen zo even ge-Googled. Heeft me bijvoorbeeld al een aantal keren van een mogelijke overstap van energiemaatschappij behoed.
pi_134163612
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Precies, nu zijn gebruikerservaringen zo even ge-Googled. Heeft me bijvoorbeeld al een aantal keren van een mogelijke overstap van energiemaatschappij behoed.
Dus jij hebt helemaal geen energieleverancier meer? Bij alle bedrijven op de wereld is er op internet wel iets negatiefs te vinden en in ieder geval vind je 1000x negatieve verhalen tegenover 1 positief verhaal voor 1 bedrijf of product.
Daarnaast zijn het vooral huilie huilie verhalen hoe slecht een bedrijf is en hoe goed de persoon zelf is en dat zij totaal geen enkele blaam treffen.
quote:

[..]

Ik zou eerder het tegenovergestelde beweren omdat je door de bomen het bos niet meer ziet.
pi_134163802
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dus jij hebt helemaal geen energieleverancier meer? Bij alle bedrijven op de wereld is er op internet wel iets negatiefs te vinden en in ieder geval vind je 1000x negatieve verhalen tegenover 1 positief verhaal voor 1 bedrijf of product.
Jawel, ik zit al jaren bij Essent. Niet omdat die de goedkoopste zijn (volgens mij niet althans), maar omdat ik daar al jarenlang goede ervaringen mee heb. Dat is me ook wat waard.

Veel energiemaatschappijen staan toch veel slechter bekend - met name vanwege hun belabberde serviceniveau, maar ook vanwege hun misleidende tarieven waarmee ze adverteren - dan denk ik met name aan de Nederlandse Energiemaatschappij, Budgetenergie, en zo zijn er nog een aantal die op het eerste gezicht aantrekkelijke alternatieven lijken, maar bij nadere bestudering helemaal niet voordelig zijn of anderzins een onverstandige keuze als energiemaatschappij (vanwege slecht service-niveau bijvoorbeeld).
pi_134163907
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Jawel, ik zit al jaren bij Essent. Niet omdat die de goedkoopste zijn (volgens mij niet althans), maar omdat ik daar al jarenlang goede ervaringen mee heb. Dat is me ook wat waard.
https://www.google.nl/#q=essent+slechte+service
Ik zou in ieder geval als ik jou was even elk jaar bellen om je tarieven te laten verlagen. Dat doe je door te zeggen dat je wilt overstappen en of ze voor jou ook een blijfbonus kunnen geven. Scheelt gemiddeld 100 per jaar.
quote:
Veel energiemaatschappijen staan toch veel slechter bekend - met name vanwege hun belabberde serviceniveau,
Klopt, maar ik heb in mijn hele leven nog nooit hoeven te bellen naar hun, dus dat boeit me niet.
quote:
maar ook vanwege hun misleidende tarieven waarmee ze adverteren - dan denk ik met name aan de Nederlandse Energiemaatschappij, Budgetenergie, en zo zijn er nog een aantal die op het eerste gezicht aantrekkelijke alternatieven lijken, maar bij nadere bestudering helemaal niet voordelig zijn of anderzins een onverstandige keuze als energiemaatschappij (vanwege slecht service-niveau bijvoorbeeld).
Je moet ook hun alleen kiezen voor hun bonus en na 1 jaar weer wisselen. Dan is er niks aan de hand. Tarieven zijn niet belangrijk.

En over al die overstapdrama's: die dingen gebeuren bijna nooit als je kijkt naar de percentages en als het gebeurt dan is er niks aan de hand.

Overboekingen storneren, brief schrijven en evt. deurwaarder uitleggen met bewijzen en evt bij een rechter de boel uitleggen. Dat win je altijd als je de papieren bewaard.

Er zijn 8 miljoen woningen in NL ongeveer. Als 10% overstapt per jaar, zijn dat er 800.000 huishoudens. Als daar 0,1% fout gaat (wat al veel is), dat zijn dan 800 fouten en als die dat allemaal op internet zetten, wat ze wel doen dan stroomt het internet vol hiermee, terwijl het bijna nooit voorkomt.
De keren dat het goed gaat schrijft men niet op internet, omdat het zo hoort, dus niet noemenswaardig is.

[ Bericht 7% gewijzigd door sjorsie1982 op 11-12-2013 21:09:45 ]
  woensdag 11 december 2013 @ 21:09:37 #82
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134164747
who gives a fuck :') _O-
pi_134166422
quote:

Ik zou eerder het tegenovergestelde beweren omdat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Mijn ervaring is dat een uurtje googlen (of minder...) zeer veel bruikbare info oplevert. Maar ik kan mij voorstellen dat het niet voor iedereen even goed werkt. Maar minder info meer wetenschap... dat staat voor mijn gevoel echt haaks op elkaar.
pi_134167180
quote:
30 jaar geleden zag je een leuke krantenadvertentie, kon je op je werk nog wat rondvragen en eens een praatje maken met de buurvrouw.
Daaruit moest je dan halen of dat bedrijf van die mooie krantenadvertentie echt wel zo'n goede keus voor jouw situatie zou zijn.

Nu Google je even en heb je binnen een paar minuten allerlei gebruikerservaringen en waarderingen op je scherm staan. En die van de concurrenten/alternatieven.

Voor de diensten die door 'sloopdecrisis' worden aangeboden zijn zelfs vergelijkingssites te vinden die voor het gekozen product met een paar muisklikken en het invoeren van een paar simpele gegevens met een hele lijst van mogelijke aanbieders + prijzen + waarderingscijfers komen.
Binnen een paar minuten staat dankzij internet de belangrijkste informatie op een presenteerblaadje. Met even verder klikken kun je een paar seconden later per partij de voorwaarden doorlezen.

Ik snap niet hoe het advies van een willekeurige collega en de ervaring van de buurvrouw waardevoller kunnen zijn dan alle informatie die we nu kunnen krijgen met 30-60 minuten internetten.
pi_134170488
quote:
Ik vind het wel verbazingwekkend dat het dezelfde lieden zijn die normaal gesproken te suprematie van de commerciëlen tegenover PO verdedigen nu hun schouder ophalen en zeggen 'ach, is het gek dat ze op alle mogelijke manieren geld willen verdienen?'.

[..]

Precies, de manieren waarop worden steeds sluwer. Ik merk het zelf ook dat ik soms opeens denk "maar wacht eens even.... dit wil ik helemaal niet". Ik ben jong en redelijk paranoia.. mijn ouders trappen er in.
pi_134180663
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 21:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat een uurtje googlen (of minder...) zeer veel bruikbare info oplevert. Maar ik kan mij voorstellen dat het niet voor iedereen even goed werkt. Maar minder info meer wetenschap... dat staat voor mijn gevoel echt haaks op elkaar.
Een uur googlen doet de gemiddelde persoon niet, omdat te lang duurt en saai is.
pi_134180702
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 21:44 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

30 jaar geleden zag je een leuke krantenadvertentie, kon je op je werk nog wat rondvragen en eens een praatje maken met de buurvrouw.
Daaruit moest je dan halen of dat bedrijf van die mooie krantenadvertentie echt wel zo'n goede keus voor jouw situatie zou zijn.

Nu Google je even en heb je binnen een paar minuten allerlei gebruikerservaringen en waarderingen op je scherm staan. En die van de concurrenten/alternatieven.

Voor de diensten die door 'sloopdecrisis' worden aangeboden zijn zelfs vergelijkingssites te vinden die voor het gekozen product met een paar muisklikken en het invoeren van een paar simpele gegevens met een hele lijst van mogelijke aanbieders + prijzen + waarderingscijfers komen.
Binnen een paar minuten staat dankzij internet de belangrijkste informatie op een presenteerblaadje. Met even verder klikken kun je een paar seconden later per partij de voorwaarden doorlezen.

Ik snap niet hoe het advies van een willekeurige collega en de ervaring van de buurvrouw waardevoller kunnen zijn dan alle informatie die we nu kunnen krijgen met 30-60 minuten internetten.
Ten eerste:
Je leest alleen de negatieve verhalen over een product op internet. Omdat als een product goed is, dit normaal is dus dit niet wordt gedeeld.
Ten tweede:
Er zijn bedrijven die betaald worden om goede recensies te schrijven, die ze zelf verzinnen
Ten derde:
Die vergelijkingssites geven niet het beste product voor jou omdat ze betaald worden door de verzekeraars, dus het product op nummer 1 zetten, waar zij het meeste geld voor krijgen
Ten vierde:
Er staat veel onzin op internet wat niet altijd duidelijk is dat het onzin is.

Een buurvrouw of collega of wie dan ook kent jou en daar kan je vragen aan stellen en geeft meestal eerlijk antwoord. Dit in tegenstelling tot internet, waar je geen vragen aan kunt stellen, behalve de standaard vragen en ze geven niet altijd eerlijk antwoord omdat ze jou een product willen verkopen.

Als voorbeeld: energiedirect had het en tijdje terug over een "gegarandeerde vaste lage tarieven" voor energietarieven. Staan de tarieven nu vast of niet? Ik heb het aan verschillende mensen gevraagd en ongeveer 50% zei wel en 50% zei niet.
En voor de duidelijkheid: het was geen vast tarief maar variabel.
Daarnaast staan er op vergelijkingssite tarieven bij een energieleverancier die je vaak helemaal niet krijgt na afsluiten.

[ Bericht 5% gewijzigd door sjorsie1982 op 12-12-2013 09:13:00 ]
  donderdag 12 december 2013 @ 09:10:13 #88
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134180762
Je kunt nog steeds met die buurvrouw of collega van gedachten wisselen. En tegelijk een beetje moeite stoppen in eigen research.
pi_134180789
quote:
7s.gif Op donderdag 12 december 2013 09:10 schreef Copycat het volgende:
Je kunt nog steeds met die buurvrouw of collega van gedachten wisselen. En tegelijk een beetje moeite stoppen in eigen research.
Die zal steeds vaker zeggen: ik heb dit gevonden via een vergelijkingssite, waardoor je nog steeds niet weet of dit product nu goed is of niet.
  donderdag 12 december 2013 @ 09:13:05 #90
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134180814
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 09:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

Die zal steeds vaker zeggen: ik heb dit gevonden via een vergelijkingssite, waardoor je nog steeds niet weet of dit product nu goed is of niet.
Het ging toch om eigen ervaringen delen? Dertig jaar geleden kon hij/zij ook niets zinnigs zeggen over producten/diensten waar hij/zij zelf geen ervaring mee heeft.
pi_134180856
quote:
7s.gif Op donderdag 12 december 2013 09:13 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het ging toch om eigen ervaringen delen? Dertig jaar geleden kon hij/zij ook niets zinnigs zeggen over producten/diensten waar hij/zij zelf geen ervaring mee heeft.
Klopt, maar dan zei die persoon dat gewoon en zei dus ook niks. Nu wordt steeds vaker gezegd: dit heb ik op internet gevonden en de recensies waren goed. Of dit product voldeed prima aan mijn wensen volgens internet.
Daarnaast stapt men nu steeds sneller en vaker over, waardoor een lange termijn ervaring niet wordt opgebouwd.

Juist een product met veel negatieve recensies zou ik eerder vertrouwen dan een product met goede recensies omdat zoals ik al vaker hier schreef, goede ervaringen niet worden gedeeld op internet, omdat dit zo hoort, dus er geen behoefte is om te delen.
Die goede recensies zijn dan vaak van betaalde bedrijven, dus per definitie niet betrouwbaar.

Het hele punt is dat bv je buurvrouw een keer een vraag krijg over ene product en daar prima een paar minuten aan wilt spenderen om jouw goed advies te geven, omdat ze jou kent. Dit advies hoeft ook niet goed te zijn, maar hier zit geen commerciele doelstelling achter en ze doet in ieder geval haar best.
Vergelijkingssites zijn geen liefdadigheidsinstellingen, de makers kennen jou niet en ze willen gewoon geld verdienen. Geef ze eens ongelijk, want voor arbeid moet je gewoon betalen, niemand doet iets gratis voor een onbekende (uitzonderingen daargelaten). Hierdoor zijn ze per definitie als niet onafhankelijkheid.
Op internet informatie zoeken is ook per definitie onbetrouwbaar. Omdat onbekende mensen, die jou niet kennen en het dus totaal niet belangrijk vinden, om jou een goed advies te geven, hier allerlei dingen neerzetten, al dan niet uit emotie. Hierdoor is dit advies dus per definitie al niet goed.
Informatie op de website van leverancier willen jou het product laten kopen, dus die informatie is zowieso al niet goed.

[ Bericht 23% gewijzigd door sjorsie1982 op 12-12-2013 09:23:01 ]
pi_134180960
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:07 schreef Scorpie het volgende:
Waren er mensen die dit niet door hadden?
Dat zijn juist je mensen die in de problemen komen, het is min of meer gewoon vraag en aanbod, maar het is vooral de vraag of het ethisch verantwoord is om die sociaal zwakkeren ook nog eens een root uit te draaien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134180966
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 09:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

Een uur googlen doet de gemiddelde persoon niet, omdat te lang duurt en saai is.
Dan moet je ook niet zeiken vind ik.
pi_134181010
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 09:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan moet je ook niet zeiken vind ik.
Ik zeik niet, ik zeg het alleen.
pi_134181058
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 09:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat zijn juist je mensen die in de problemen komen, het is min of meer gewoon vraag en aanbod, maar het is vooral de vraag of het ethisch verantwoord is om die sociaal zwakkeren ook nog eens een root uit te draaien.
Zo werkt ons economisch stelsel toch? Er wordt steeds meer onderzoek gedaan hoe mensen tot beslissingen komen en hoe het koopgedrag van mensen werkt. Dit wordt gebruikt in reclames om mensen doelbewust iets te laten kopen. Is dit ethisch om zo mensen tot het kopen van producten te verleiden door middel van manipulatie van de biologische processen in onze hersenen?
pi_134181806
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 09:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

Ik zeik niet, ik zeg het alleen.
Met zeiken doelde ik natuurlijk op de persoon die te lui is om te googlen en daardoor een kat in de zak heeft gekocht.
pi_134181818
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 09:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

Is dit ethisch om zo mensen tot het kopen van producten te verleiden door middel van manipulatie van de biologische processen in onze hersenen?
Ja.
pi_134182690
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 10:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja.
Wat een naar mens ben jij.

quote:

[..]

Weegt niet op tegen de 'wapens' die de andere kant heeft. Internet is één grote bron van manipulatie. Men moet het niet als een neutrale speeltuin zien. Vergelijkingswebsites worden ook als handig instrument door verkopers gezien...

Sterker, ik durf te wedden dat dan ook jij weer vooraan staat om te zeggen 'is dat verrassend?' Zoals bij dit draadje.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_134182807
wat een voc mentaliteit, geweldig!
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_134182865
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 10:48 schreef Klopkoek het volgende:

Wat een naar mens ben jij.
Mijn god zeg. Die niets aan de hand muziekjes, juiste licht, amberkleurige spiegel. Het is allemaal wat hoor... Niemand krijgt een pistool tegen zijn hoofd, niemand wordt willoos.

quote:
Weegt niet op tegen de 'wapens' die de andere kant heeft. Internet is één grote bron van manipulatie. Men moet het niet als een neutrale speeltuin zien. Vergelijkingswebsites worden ook als handig instrument door verkopers gezien...

Sterker, ik durf te wedden dat dan ook jij weer vooraan staat om te zeggen 'is dat verrassend?' Zoals bij dit draadje.
Als je verder kijkt dan je neus lang is kijk je er zo doorheen. Het internet kan door overheden al niet onder controle gehouden worden, dus hoe zou een bedrijf dat moeten kunnen?

Echt, het is een hoop gezeik en gezeur bij elkaar. Mensen die in geldnood komen omdat ze teveel uitgeven of aan troep uitgeven zijn in vrijwel alle gevallen (zeer) nalatig geweest.

Moet de overheid nu echt iedereen beschermen tegen hun eigen nalatigheid? Ik dacht het niet!
pi_134183328
quote:
Juistem. Het is ook aantoonbaar bewezen dat het doorlezen van gebruiksvoorwaarden en aanverwante teksten een dagtaak is, vandaar dat velen het niet doen. Zoals de docu 'terms and conditions may apply' laat zien kost dat 180 uur, voor digitale diensten alleen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_134183368
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 10:57 schreef DS4 het volgende:
Moet de overheid nu echt iedereen beschermen tegen hun eigen nalatigheid? Ik dacht het niet!
Allereerst lijkt me dat een omkering van de logica. 'Bescherming' is juist weggenomen met het fata morgana beeld van de moderne, bewuste en weerbare burger.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_134183405
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 11:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Allereerst lijkt me dat een omkering van de logica. 'Bescherming' is juist weggenomen met het fata morgana beeld van de moderne, bewuste en weerbare burger.
Dus moeten we iedereen als weerloze schapen behandelen? Ik dacht het niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_134183474
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 10:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mijn god zeg. Die niets aan de hand muziekjes, juiste licht, amberkleurige spiegel. Het is allemaal wat hoor... Niemand krijgt een pistool tegen zijn hoofd, niemand wordt willoos.
Dat zijn verkooptruukjes oude stijl. Dat weet je dondersgoed. 'Juiste licht' is dan weer wel heel gemeen.

In het informatietijdperk zijn de truukjes geraffineerder.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_134183591
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 11:21 schreef waht het volgende:

[..]

Dus moeten we iedereen als weerloze schapen behandelen? Ik dacht het niet.
Dit soort leuke Telegraaftaal doet het altijd goed.

Ik vond het wel typerend dat die hoofdredacteur van de Telegraaf gisteren vertelde over zijn vetzucht. Hij weersprak expliciet de typische teksten van 'elk pondje komt door het mondje', en benadrukte hoe biologische en psychische processen werken.
Het viel mij erg op hoe hij de typische 'moet je maar minder eten' en 'sterkere wilskracht hebben' logica aanvocht.

Wat natuurlijk bij een hoop mensen te zien is: successen naar jezelf toeschrijven terwijl falen buiten je af staat. Maar uiteraard ligt het dan wel weer aan hemzelf als iemand anders ergens in faalt.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_134183758
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 11:25 schreef Klopkoek het volgende:

In het informatietijdperk zijn de truukjes geraffineerder.
Overtuig me eens.
pi_134183806
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 11:29 schreef Klopkoek het volgende:

Wat natuurlijk bij een hoop mensen te zien is: successen naar jezelf toeschrijven terwijl falen buiten je af staat.
In Eindhoven hebben we een naam voor dat soort mensen: losers.

Pas als je je falen als zodanig accepteert en je er van leert kun je slagen. Maar dit is dus net die gemakzucht waar ik geen medelijden voor op kan brengen.
pi_134184576
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 11:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Juistem. Het is ook aantoonbaar bewezen dat het doorlezen van gebruiksvoorwaarden en aanverwante teksten een dagtaak is, vandaar dat velen het niet doen. Zoals de docu 'terms and conditions may apply' laat zien kost dat 180 uur, voor digitale diensten alleen.
Ik vermoed dat de meeste digitale diensten geen eerste levensbehoeften zijn.
Het doorlezen van gebruikersvoorwaarden van een verzekering of energiecontract hoeft geen uren te duren, en doe je daarbij misschien misschien een paar keer per jaar. Het is leerzaam en maakt je bewuster wat je nu precies afneemt/koopt.

Ik vind het slecht dat het overgrote deel moet boeten voor de mensen die hier niet te moeite voor nemen en zich daarbij bedrogen voelen als iets niet is zoals de reclame hun voorspiegelt. Neem de moeite om de wereld te begrijpen.
pi_134185208
quote:
14s.gif Op donderdag 12 december 2013 11:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Overtuig me eens.
Zinloos

Echt schandalig hoe je al deze manipulatie goed praat
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_134185397
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 12:28 schreef Klopkoek het volgende:

Zinloos

Echt schandalig hoe je al deze manipulatie goed praat
Dus jij claimt dat er allemaal wandaden zijn, maar als ik je vraag om dat concreet te maken ben ik een goedprater.

Vind je dat nu zelf ook niet bijzonder zwak?
pi_134185981
quote:
14s.gif Op donderdag 12 december 2013 11:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Overtuig me eens.
Als ze zinloos zouden zijn dan zou er niet zoveel onderzoek plaatsvinden naar het koopgedrag van mensen en hoe de hersenen daarmee een rol spelen.
Ik zag laatst een documentair op TV dat de hersenen in het onderbewuste gedeelte al hadden besloten om een handeling te gaan doen alvorens de keuze gemaakt is door het bewuste gedeelte van de hersenen, waar onze wil plaatsvindt.
Manipulatie hiermee is dan al geboren en gaat plaatsvinden. De vraag is alleen wanneer.

Toen ik nog in de supermarkt werkte moest ik altijd spiegelen, oftewel de producten naar voren schuiven omdat er bewezen is dan de omzet dan 10% stijgt. Mensen kopen zo dus onbewust meer. De hele indeling in een supermarkt van de producten is zo gekozen dat mensen er onbewust meer kopen. De chocoladerepen bij de kassa neerzetten is er ook zo 1. Zet je die in het schap dan worden ze veel minder verkocht dan als je ze bij de kassa zet, zelfs als de repen bij de kassa duurder zijn dan in het schap.

Een verhoogde prijs in een reclamefolder zetten en die doorstrepen met daaronder de echte prijs (of zelf een verhoogde prijs als je echt manipulatief zilt zijn) met het woord aanbieding erbij is er ook zo 1. Dit gebeurt bij elke winkel en het hoogtepunt is bij de feestdagen in de maand december.

Zeg je dit tegen mensen dan zeggen ze allemaal dat ze er niet intrappen, maar blijkbaar trappen mensen er wel in, want anders zou het niet plaatsvinden.

Een ander voorbeeld is de verpakking vernieuwen van een product, de inhoud kleiner maken en de prijs verhogen. Dat gebeurt in de praktijk en niemand heeft het door.
pi_134186123
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 11:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

In Eindhoven hebben we een naam voor dat soort mensen: losers.

Pas als je je falen als zodanig accepteert en je er van leert kun je slagen. Maar dit is dus net die gemakzucht waar ik geen medelijden voor op kan brengen.
Meestal worden die mensen toch young professionals genoemd? Als er dan uitkomt dat hetgeen ze bedacht hebben niet werkt dan zijn ze al weg naar een betere functie en dan geven ze de mensen die achtergebleven zijn de schuld dat het gefaalt is.
pi_134186127
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 12:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus jij claimt dat er allemaal wandaden zijn, maar als ik je vraag om dat concreet te maken ben ik een goedprater.

Vind je dat nu zelf ook niet bijzonder zwak?
Je kent vast wel het verhaal van de drie vergelijkingswebsites die alle drie met strijdige adviezen vwb de geschikte zorgverzekering kwamen.

Of hoe google websites kan maken of breken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_134186140
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 13:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je kent vast wel het verhaal van de drie vergelijkingswebsites die alle drie met strijdige adviezen vwb de geschikte zorgverzekering kwamen.

Dit heeft alles te maken welke opties er zijn en welke vragen je stelt. Hierin is ook heel veel manipulatie aanwezig. Er is zelfs een hele onderzoektak hiervoor ontworpen, namelijk de communicatiewetenschappen.

We zijn niet allemaal weerloze schapen. De een heeft deze trucjes meer door dan de ander. De een heeft ook meer tijd om zich hierin te verdiepen en de een heeft een groter geheugen dan de ander om prijsverhogingen direct te kunnen zien.
Maar iedereen wordt per dag minimaal 1x gemanipuleerd al dan niet om iets aan te schaffen of om een bepaald gedrag uit te lokken.
pi_134186242
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 12:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

Als ze zinloos zouden zijn dan zou er niet zoveel onderzoek plaatsvinden naar het koopgedrag van mensen en hoe de hersenen daarmee een rol spelen.
Ik noemde voorbeelden van zaken die een rol spelen. Alleen is niet de vraag of bepaalde zaken een rol spelen, maar of dat van dien aard is dat het ethisch niet verantwoord is.

Nou, Klopkoek beweert impliciet dat hij daar voorbeelden van kent. Die zie ik dan graag.
pi_134186262
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 13:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

Meestal worden die mensen toch young professionals genoemd? Als er dan uitkomt dat hetgeen ze bedacht hebben niet werkt dan zijn ze al weg naar een betere functie en dan geven ze de mensen die achtergebleven zijn de schuld dat het gefaalt is.
Dan ben je toch ook een loser?
pi_134186307
quote:
11s.gif Op donderdag 12 december 2013 13:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan ben je toch ook een loser?
Als je bij een sollicitatiegesprek zegt dat een loser bent ipv een young professional bent en dat gesprek hebt bij een bedrijf die geilt op die onzin termen, dan weet ik al de uitkomst.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 13:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik noemde voorbeelden van zaken die een rol spelen. Alleen is niet de vraag of bepaalde zaken een rol spelen, maar of dat van dien aard is dat het ethisch niet verantwoord is.

Nou, Klopkoek beweert impliciet dat hij daar voorbeelden van kent. Die zie ik dan graag.
De hele economie draait op manipulatie en de consument uit te knijpen. Als je dat niet doet dan is de hele wereld failliet.
Dus van mij mogen ze dat prima doen hoor.
pi_134186334
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 13:02 schreef Klopkoek het volgende:

Of hoe google websites kan maken of breken.
Strijdige adviezen is op zich geen probleem (het is niet 100% objectief vast te stellen, het is net als de vraag: welke auto is het beste voor mij... dan krijg je ook van welwillenden tegenstrijdige adviezen) en dat die vergelijkingssites volstrekt afhankelijk zijn is m.i. ruim bekend.

Ten aanzien van google vraag ik mij af waar je nu precies op doelt.

Wat daar ook van moge zijn, dit is niet waar sjorsie1982 op doelde lijkt mij.
pi_134186467
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 13:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

Als je bij een sollicitatiegesprek zegt dat een loser bent ipv een young professional bent en dat gesprek hebt bij een bedrijf die geilt op die onzin termen, dan weet ik al de uitkomst.

Ik kan mij niet voorstellen dat mensen zichzelf een loser vinden, laat staan dat bij een sollicitatiegesprek melden. Al zou ik dat wel grappig vinden... ;)

quote:
De hele economie draait op manipulatie en de consument uit te knijpen. Als je dat niet doet dan is de hele wereld failliet.
Dus van mij mogen ze dat prima doen hoor.
Iedereen manipuleert, dat is waar. Maar er zijn wel grenzen aan lijkt mij.
pi_134186878
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 13:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Strijdige adviezen is op zich geen probleem (het is niet 100% objectief vast te stellen, het is net als de vraag: welke auto is het beste voor mij... dan krijg je ook van welwillenden tegenstrijdige adviezen) en dat die vergelijkingssites volstrekt afhankelijk zijn is m.i. ruim bekend.

Ten aanzien van google vraag ik mij af waar je nu precies op doelt.

Wat daar ook van moge zijn, dit is niet waar sjorsie1982 op doelde lijkt mij.
Kom dan ajb niet aanzetten met dat het informatietijdperk de consument beter wapent (tov de producent). Dat is gewoon flauwekul.

Dit bewust overigens hoe zinloos dit is dus daarom stop ik ermee.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_134187131
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 13:29 schreef Klopkoek het volgende:

Kom dan ajb niet aanzetten met dat het informatietijdperk de consument beter wapent (tov de producent). Dat is gewoon flauwekul.
Dat is geen flauwekul. Het lukt mij keer op keer heel eenvoudig om alle informatie te verzamelen. Ik kreeg gisteren nog van een verbaasde Teslaverkoper te horen dat hij niet eerder mee heeft gemaakt dat iemand echt alles weet van de hoed en de rand.

En dan denk ik: ja, als ik overweeg om een ton af te tikken dan besteed ik daar een paar uurtjes denkwerk aan. De rest doet dat kennelijk niet, maar zou dat niet een reden zijn dat ik eigenlijk nooit wordt verrast?

En let wel, dat is een uurtje google, mensen mailen waarvan je weet dat ze er momenteel een onder hun kont hebben en het forum doorlezen. Inclusief een eerste bezoekje aan de showroom vooraf zeg 10 uur.

Alles is doorgerekend, alles is bekend. En dan maak je vervolgens een weloverwogen beslissing op feiten (en ook een beetje gevoel natuurlijk, maar dat komt omdat het een autootje is).

quote:
Dit bewust overigens hoe zinloos dit is dus daarom stop ik ermee.
Adem in, adem uit...
pi_134187200
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 12:03 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de meeste digitale diensten geen eerste levensbehoeften zijn.
Het doorlezen van gebruikersvoorwaarden van een verzekering of energiecontract hoeft geen uren te duren, en doe je daarbij misschien misschien een paar keer per jaar. Het is leerzaam en maakt je bewuster wat je nu precies afneemt/koopt.

Ik vind het slecht dat het overgrote deel moet boeten voor de mensen die hier niet te moeite voor nemen en zich daarbij bedrogen voelen als iets niet is zoals de reclame hun voorspiegelt. Neem de moeite om de wereld te begrijpen.
Dit vind ik altijd wel een interessant discussiepunt.

Het gaat hier om juridische voorwaarden en als het om het juridische denken gaat, dan spelen heel vaak begrippen zoals voorwaardelijke opzet en onbewuste schuld een rol. En die begrippen gelden natuurlijk voor beide kanten in de situatie waarin een overeenkomst wordt gesloten.

In het geval van energie, telefonie, verzekeringen etc. zou je dus als volgt kunnen redeneren. Bij het sluiten van een contract is er een situatie van machtsongelijkheid: de aanbieder legt een vooraf geformuleerd standaardcontract voor waarvan hij uitstekend op de hoogte is. De klant kan de voorwaarden niet beïnvloeden en heeft hoogstwaarschijnlijk een kennisachterstand en dus een zwakkere positie. Voor veel klanten zullen alle voorwaarden waarschijnlijk zelfs een onbegrijpelijk abracadabra zijn en die zullen dus "blind" tekenen, simpelweg omdat ze de dienst nou eenmaal nodig hebben. De aanbieder is hiervan op de hoogte (of kan redelijkerwijs worden geacht om op de hoogte hiervan te zijn) en moet met deze omstandigheden rekening houden, m.a.w. bepalingen die niet in overeenstemming zijn met wat een doorsnee klant kan verwachten, zijn nietig.

In sommige andere landen is dit principe ook daadwerkelijk wettelijk vastgelegd.
pi_134189080
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 13:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Dit vind ik altijd wel een interessant discussiepunt.

Het gaat hier om juridische voorwaarden en als het om het juridische denken gaat, dan spelen heel vaak begrippen zoals voorwaardelijke opzet en onbewuste schuld een rol. En die begrippen gelden natuurlijk voor beide kanten in de situatie waarin een overeenkomst wordt gesloten.

In het geval van energie, telefonie, verzekeringen etc. zou je dus als volgt kunnen redeneren. Bij het sluiten van een contract is er een situatie van machtsongelijkheid: de aanbieder legt een vooraf geformuleerd standaardcontract voor waarvan hij uitstekend op de hoogte is. De klant kan de voorwaarden niet beïnvloeden en heeft hoogstwaarschijnlijk een kennisachterstand en dus een zwakkere positie. Voor veel klanten zullen alle voorwaarden waarschijnlijk zelfs een onbegrijpelijk abracadabra zijn en die zullen dus "blind" tekenen, simpelweg omdat ze de dienst nou eenmaal nodig hebben. De aanbieder is hiervan op de hoogte (of kan redelijkerwijs worden geacht om op de hoogte hiervan te zijn) en moet met deze omstandigheden rekening houden, m.a.w. bepalingen die niet in overeenstemming zijn met wat een doorsnee klant kan verwachten, zijn nietig.

In sommige andere landen is dit principe ook daadwerkelijk wettelijk vastgelegd.
Beide partijen moeten beter hun best doen om tot een goede overeenkomst te komen. Ik ben het met je eens dat het meestal te eenzijdig is. Je hebt het te accepteren zoals het is, en anders kunnen er geen zaken gedaan worden. Maar de klant wordt steeds beter beschermd en ook geïnformeerd, als die dat wil. Blind op een reclamespotje of infomercial een contract afsluiten is niet slim.

Tegenwoordig kun je, beter dan vroeger, weten wat je rechten zijn. Heb je makkelijker een vergelijking gedaan, en kun je nog advies inwinnen op een forum ook.
pi_134194633
Ook fora worden gemanipuleerd en zijn doelwit van marketeers.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_134194653
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:22 schreef Klopkoek het volgende:
Ook fora worden gemanipuleerd en zijn doelwit van marketeers.
Vertel, bij wie sta jij onder contract?
pi_134200714
quote:
10s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vertel, bij wie sta jij onder contract?
Je weet best dat dit op grote schaal gebeurt. Net zoals het aanpassen van wikipedia artikelen. Het allerbeste is natuurlijk wanneer je een groep van fanboys creeert. Zegge en schrijve Porsche-adepten.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_134202108
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 20:14 schreef Klopkoek het volgende:

Je weet best dat dit op grote schaal gebeurt.
Op grote schaal nogwel! Vertel eens!

quote:
Net zoals het aanpassen van wikipedia artikelen. Het allerbeste is natuurlijk wanneer je een groep van fanboys creeert. Zegge en schrijve Porsche-adepten.
Kom eens met iets concreets.
pi_134206578
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 20:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Op grote schaal nogwel! Vertel eens!

[..]

Kom eens met iets concreets.
hij zal wel doelen op het grootse succes van het rabo subforum ;-)
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')