Bij reclames ben je afhankelijk van wie reclame wil maken en bij commissies van wie commissie wil betalen (en hoeveel! zie de hypotheekadviseur die geheel onafhankelijk kutproducten in de mix gooit omdat 60% daarvan zijn commissie is).quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:06 schreef Me_Wesley het volgende:
Wat voor een baat heb je er dan bij om voor een bepaalde leverancier te kiezen? Dan heb je baat bij het afzetten van zoveel mogelijk mensen dus heb je baat bij het aanbieden van de laagst mogelijke prijs. Hetgeen je ook pretendeert aante bieden.
Ja, ook die.quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:10 schreef Lienekien het volgende:
Toen bleek dat je je gegevens moest invullen op de site, dacht ik: wil ik dit wel? Toen eens doorgeklikt en vond ik dat er een reclamebureau achter het concept zat. Afgehaakt.
Ik vind het ook altijd zo'n bullshit dat iedereen nog zoveel op de vaste lasten zou kunnen besparen. Ja? Ook de mensen die al eens vrij nauwkeurig alles bij langs zijn gegaan en voor de goedkopere opties hebben gekozen?
Nog lager. En nóg een trui aan. En niet één uur voordat je naar bed gaat de thermostaat laag, maar gewoon altijd laag! In het weekend gewoon je bed niet uitkomen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, ook die.
Door de verwarming lager te zetten bijvoorbeeld.
Reclame hoeft niet door te klinken in je adviezen en ik noemde geloof ik vaste commissies.quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bij reclames ben je afhankelijk van wie reclame wil maken en bij commissies van wie commissie wil betalen (en hoeveel! zie de hypotheekadviseur die geheel onafhankelijk kutproducten in de mix gooit omdat 60% daarvan zijn commissie is).
Dat is gewoon een goed idee!quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:14 schreef Lienekien het volgende:
In het weekend gewoon je bed niet uitkomen.
Ik vind het beiden geen misleiding.quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:14 schreef Me_Wesley het volgende:
Reclame hoeft niet door te klinken in je adviezen en ik noemde geloof ik vaste commissies.
In ieder geval, een energieleverancier die zich bewust voordoet als onafhankelijk initiatief is toch wel een stuk meer misleiding dan een energieleverancier dieals zijnde energieleverancier mooie praatjes ophangt , of niet?
Maar jij, en de meeste anderen die hier posten, zijn jonge mensen die het klappen van de zweep kennen.quote:Op maandag 9 december 2013 19:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij had verwacht dat sloopdecrisis bestaat bij de gratie van mensen die graag geld uitgeven zonder daar iets voor terug te krijgen?
Sorry, maar dat vind ik naïef.
Daar is de colportagewet voor.quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:06 schreef Poolbal het volgende:
Maar jij, en de meeste anderen die hier posten, zijn jonge mensen die het klappen van de zweep kennen.
Er zijn heel veel mensen die niet zo gehaaid zijn en nog vertrouwen hebben in wat wordt aangeboden: ouderen, minder begaafde mensen, mensen die niet heel commercieel handig zijn, kinderen enz.
Dit soort mensen moeten, vind ik, beschermd worden tegen commercie die op de rand van misleiding zitten.
Je kan mensen niet volledig beschermen tegen domheid. Je kan je ook afvragen of dat wel goed is...quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:12 schreef Poolbal het volgende:
Maar beschermt die wet dus ook tegen sloopdecrisis.nl? Tegen Jamba telefoondiensten? De postcodeloterij die mensen overstelpt met reclame en dingen als "je hebt gewonnen! tussen de ¤5 en ¤100.000! Wel even een koffertje extra activeren.", gezondheidsclaims op voedsel enz. enz.
Maar deels. Ik vind echt dat bedrijven te sneaky reclame maken en dat daar wel iets aan mag gebeuren. De consumenten die slachtoffer worden zijn namelijk ook niet echt het type consument dat de colportagewet kent en weet heo ze die moeten gebruiken..
Van je fouten leer je ook hoor.quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:12 schreef Poolbal het volgende:
Maar beschermt die wet dus ook tegen sloopdecrisis.nl? Tegen Jamba telefoondiensten? De postcodeloterij die mensen overstelpt met reclame en dingen als "je hebt gewonnen! tussen de ¤5 en ¤100.000! Wel even een koffertje extra activeren.", gezondheidsclaims op voedsel enz. enz.
Maar deels. Ik vind echt dat bedrijven te sneaky reclame maken en dat daar wel iets aan mag gebeuren. De consumenten die slachtoffer worden zijn namelijk ook niet echt het type consument dat de colportagewet kent en weet heo ze die moeten gebruiken..
Dan gaat het 1x mis en dan leer je ervan. Daar is niks mis mee.quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:06 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Maar jij, en de meeste anderen die hier posten, zijn jonge mensen die het klappen van de zweep kennen.
Er zijn heel veel mensen die niet zo gehaaid zijn en nog vertrouwen hebben in wat wordt aangeboden: ouderen, minder begaafde mensen, mensen die niet heel commercieel handig zijn, kinderen enz.
Dit soort mensen moeten, vind ik, beschermd worden tegen commercie die op de rand van misleiding zit.
Dat boek van haar zal wel genoeg opbrengenquote:Op dinsdag 10 december 2013 21:13 schreef CafeRoker het volgende:
Beetje jammer dat ze zich als snuitje hiervoor laat lenen. Ik dacht dat ze er zelf voor een flink deel in zat.
En het volgende bedrijfje verzint weer een nieuwe manier om ouderen enz te misleiden.quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Van je fouten leer je ook hoor.
[..]
Dan gaat het 1x mis en dan leer je ervan. Daar is niks mis mee.
Tja... dat hou je altijd. Oplichters zijn er al sinds dat de mensen in grote groepen gaan wonen. De enige oplossing hiervoor ligt in het onderwijs.quote:Op woensdag 11 december 2013 11:08 schreef Poolbal het volgende:
[..]
En het volgende bedrijfje verzint weer een nieuwe manier om ouderen enz te misleiden.
Van mij mag het omgedraaid worden: laat (grote) bedrijven hun campagnes maar voorleggen aan een soort panel dat een inschatting maakt van hoe misleidend het is. Krijg je een GO dan doe je je ding. Krijg je een NO GO dan moet je hem gaan aanpassen.
Ja, speciaal debielen onderwijs.quote:Op woensdag 11 december 2013 11:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Tja... dat hou je altijd. Oplichters zijn er al sinds dat de mensen in grote groepen gaan wonen. De enige oplossing hiervoor ligt in het onderwijs.
Ach ja, aangezien er geen ondergrens is aan domheid is onderwijs de enige methode. Een speciaal panel kan nooit en te nimmer alle dingen verzinnen die mensen doen of denken bij een reclame.quote:Op woensdag 11 december 2013 12:34 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Ja, speciaal debielen onderwijs.
Toppie, nog meer ellende op basis van persoonlijke smaak. Bij welstandcommissies werkt dat ook geweldig.quote:Op woensdag 11 december 2013 11:08 schreef Poolbal het volgende:
[..]
En het volgende bedrijfje verzint weer een nieuwe manier om ouderen enz te misleiden.
Van mij mag het omgedraaid worden: laat (grote) bedrijven hun campagnes maar voorleggen aan een soort panel dat een inschatting maakt van hoe misleidend het is. Krijg je een GO dan doe je je ding. Krijg je een NO GO dan moet je hem gaan aanpassen.
30 jaar geleden in het informatieloze tijdperk was het een stuk simpeler. Nu, met een hele datamining industrie liggen de machtsverhoudingen wat anders en is het niet zo moeilijk om mensen om de tuin te leiden.quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je kan mensen niet volledig beschermen tegen domheid. Je kan je ook afvragen of dat wel goed is...
Het probleem is dan ook het zoeken. Dat is lang niet zo makkelijk.quote:Op woensdag 11 december 2013 18:25 schreef Copycat het volgende:
Ik zou juist denken dat die vergrootte infoverschaffing de consument meer in staat stelt de juiste info te vinden.
Maar wel stukken makkelijker dan het ooit geweest is.quote:Op woensdag 11 december 2013 18:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
Het probleem is dan ook het zoeken. Dat is lang niet zo makkelijk.
voor jou misschien wel.quote:Op woensdag 11 december 2013 18:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar wel stukken makkelijker dan het ooit geweest is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |