De oudste twintiger is 29.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:58 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Vooral bij twintigers. Die kunnen zijn bevrijding uit de gevangenis nog heel goed heugen. En uiteraard zijn presidentschap.
Ze moeten niet rouwen, ze moeten eens gaan werken.quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:02 schreef Xebrozius het volgende:
Het gaat op dit moment erg slecht in Zuid-Afrika.
Dit is de welkome afleiding waar men daar al tijden op hoopt. Dag van nationale rouw, ellenlange memorials.
Tv zenders die eens geen rellen verslaan en de steeds verder toenemende ongelijkheid en scheiding tussen rijk en arm onder de loep nemen.
Noem het wat je wilt, cynisch of zwart-wit (nee, niet in die context). Het is echter wel waar.
Ik was sarcastisch...quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:05 schreef Geralt het volgende:
[..]
De oudste twintiger is 29.
29 jaar geleden was het 1984. En dan nog maar 3 weken zegmaar.
In 1990 kwam hij vrij. De oudste twintiger was dus 6 toen hij vrij kwam.
Ergo: het gros van alle twintigers kan het zich helemaal niet goed heugen dat hij vrij kwam.
Ergo2: je zal wel dertigers bedoelen; daar kan ik dan nog in komen.
Is dat onbegrepen sarcasme een overblijfsel van dat monster in je hersens toen?quote:
Nee dat is en blijft een karaktertrek.quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is dat onbegrepen sarcasme een overblijfsel van de monster in je hersens toen?
Ow gelukkig maar. Geen last meer van dus verder?quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:07 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Nee dat is en blijft een karaktertrek.
?quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:06 schreef givemenovacaine het volgende:
Rust in vrede man. Letterlijk.
Nope, volledig genormaliseerd gelukkig.quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:07 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ow gelukkig maar. Geen last meer van dus verder?
quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:08 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Nope, volledig genormaliseerd gelukkig.
Voor mij was het geen onbegrepen sarcasme, zal eerder aan jou liggen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is dat onbegrepen sarcasme een overblijfsel van dat monster in je hersens toen?
Maar letterlijk? In vrede rusten is sowieso al een bedenkelijk iets.. Voor een dooie lijkt het mij sowieso ondoenlijk.quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:08 schreef givemenovacaine het volgende:
[..]
Dat het woord vrede, in 'rust in vrede' hier best wel op z'n plaats is, dat
Sterke parallellen met Nederlandquote:Op vrijdag 6 december 2013 00:05 schreef waht het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 00:02 schreef Xebrozius het volgende:
Het gaat op dit moment erg slecht in Zuid-Afrika.
Dit is de welkome afleiding waar men daar al tijden op hoopt. Dag van nationale rouw, ellenlange memorials.
Tv zenders die eens geen rellen verslaan en de steeds verder toenemende ongelijkheid en scheiding tussen rijk en arm onder de loep nemen.
Noem het wat je wilt, cynisch of zwart-wit (nee, niet in die context). Het is echter wel waar.
Ze moeten niet rouwen, ze moeten eens gaan werken.
95 jaar hè.quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:13 schreef Arcee het volgende:
Toch nog snel gegaan. Toestand was onhoudbaar slecht blijkbaar.
Ja, dan kun je er niet veel meer van verwachten. Gewoon op.quote:
True.quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:23 schreef DonRaja het volgende:
Een inspirerend persoon voor velen, maar ook een perfect excuus om achter te schuilen voor anderen...
Welk excuus?quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:23 schreef DonRaja het volgende:
Een inspirerend persoon voor velen, maar ook een perfect excuus om achter te schuilen voor anderen...
De presidenten na hem bijvoorbeeld, verdedigden hun wanbeleid door te stellen dat ze de weg van Mandela volgden. Winnie Mandela, die zijn naam probeerde te gebruiken om onder straffen uit te komen. Etc.quote:
Wat een persoon ook doet, er valt altijd wel een detail te vinden, wat een tegenstander als tegenargument gebruikt. In het geval van Mandela door een keer iets te zeggen, dat als een geweldadige groep "zijn hervormingen met geweld wilt omlegen, hij hetzelfde zal doen".quote:
Klopt. De mensen in het verzet waren ook moordenaars...quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:34 schreef Misty_eyes het volgende:
Nelson Mandela signed off on the deaths of innocent people, lots of them
Nelson Mandela was the head of UmKhonto we Sizwe, (MK), the terrorist wing of the ANC and South African Communist Party. At his trial, he had pleaded guilty to 156 acts of public violence including mobilising terrorist bombing campaigns, which planted bombs in public places, including the Johannesburg railway station. Many innocent people, including women and children, were killed by Nelson Mandela’s MK terrorists. Here are some highlights
-Church Street West, Pretoria, on the 20 May 1983
-Amanzimtoti Shopping complex KZN, 23 December 1985
-Krugersdorp Magistrate’s Court, 17 March 1988
-Durban Pick ‘n Pay shopping complex, 1 September 1986
-Pretoria Sterland movie complex 16 April 1988 – limpet mine killed ANC terrorist M O Maponya instead
-Johannesburg Magistrate’s Court, 20 May 1987
-Roodepoort Standard Bank 3 June, 1988
Tellingly, not only did Mandela refuse to renounce violence, Amnesty refused to take his case stating “[the] movement recorded that it could not give the name of ‘Prisoner of Conscience’ to anyone associated with violence, even though as in ‘conventional warfare’ a degree of restraint may be exercised.”
Bron
Wat een "held".
Error establishing a database connectionquote:Op vrijdag 6 december 2013 00:34 schreef Misty_eyes het volgende:
Nelson Mandela was the head of UmKhonto we Sizwe, (MK), the terrorist wing of the ANC and South African Communist Party. At his trial, he had pleaded guilty to 156 acts of public violence including mobilising terrorist bombing campaigns, which planted bombs in public places, including the Johannesburg railway station. Many innocent people, including women and children, were killed by Nelson Mandela’s MK terrorists. Here are some highlights
-Pretoria Sterland movie complex 16 April 1988 – limpet mine killed ANC terrorist M O Maponya instead
Tellingly, not only did Mandela refuse to renounce violence, Amnesty refused to take his case stating “[the] movement recorded that it could not give the name of ‘Prisoner of Conscience’ to anyone associated with violence, even though as in ‘conventional warfare’ a degree of restraint may be exercised.”
Bron
Wat een "held".
Ik ben in ieder geval geen massamoordenaar zoals deze "held".quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:40 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Heb jij ook je leven ingericht om het leven voor een ander beter te maken..?
Het is allemaal relatief hequote:Op vrijdag 6 december 2013 00:42 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval geen massamoordenaar zoals deze "held".
1983-1988 --> Apartheid periode met een Nazi-rechtsysteem, erg geloofwaardig en de doden aan de kant van de "meerderheid van de bevolking"quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:34 schreef Misty_eyes het volgende:
Bron
Wat een "held".
Ik heb jouw posthistorie bekeken en besloten dat je niet de moeite bent om verder nog op te reageren.quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:42 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Wanneer zat hij ook al weer vast..?quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:42 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Je lijkt Freek de Jonge wel.quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:44 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik heb jouw posthistorie bekeken en besloten dat je niet de moeite bent om verder nog op te reageren.
Doe geen moeite...quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:45 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Wanneer zat hij ook al weer vast..?
Hoe kan hij dan verantwoordelijk zijn..?
twitter:
Oke man, box ouwe.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niks geinigs aan, ik rouw geen minuut om het heengaan van deze "beste" man.
Hahahaha wat, is deze echt?quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:50 schreef Dagoduck het volgende:
Dit is was de voorzitter van Groenlinks erover heeft te zeggen...twitter:
quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:50 schreef Dagoduck het volgende:
Dit is was de voorzitter van Groenlinks erover heeft te zeggen...twitter:
Ik kan heel goed nadenken, en vind Nelson Mandela goed. Niet omdat andere dat zeggen, maar omdat ik via de TV zijn vrijlating heb meegemaakt. Zijn presidentschap, het kantelen van Zuid-Afrika van een derde-wereld met apartheid naar een moderne democratische samenleving.quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:00 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het is de weigering van nadenken dat zo steekt. Het iemand goed vinden omdat het beweert is door andere...
't Is hetzelfde volk wat je nodig hebt om idioten/massamoordenaars aan de macht te kunnen krijgen.
Er bestaan wel redelijk wat fake-accountjes namelijk.. Die maanden door kunnen trollenquote:Op vrijdag 6 december 2013 00:54 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Yep. Helaas wel, hij reageert ook gewoon op zijn volgers.
Oh op die manier. Geen idee dan, ik heb zelf geen twitter...quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:55 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Er bestaan wel redelijk wat fake-accountjes namelijk.. Die maanden door kunnen trollen
Eerder andersom.quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:55 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
[..]
het kantelen van Zuid-Afrika van een derde-wereld land naar een moderne democratische samenleving..
Ik heb t dus niet over jou.quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:55 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
[..]
Ik kan heel goed nadenken, en vind Nelson Mandela goed. Niet omdat andere dat zeggen, maar omdat ik via de TV zijn vrijlating heb meegemaakt. Zijn presidentschap, het kantelen van Zuid-Afrika van een derde-wereld met apartheid naar een moderne democratische samenleving.
Ik was me er niet van bewust daarmee idioten en massamoordenaars aan de macht te kunnen krijgen, ik ben geen wethouder van Rey die burgemeestersbenoemingen kan manipuleren om een eigen koninkrijkje te creëren.
En als we dan zo een bestuurder als van Rey, een Rutte of een Wilders vergelijken met Nelson Mandela, dan hebben bestuurders nog wel een kwaliteit slag te maken om ooit op een verre afstand te komen van een Leider die de wereld en zijn geschiedenis veranderde.
Met mijn opmerking van Empathie kent alleen vals sentiment, bedoelde ik dan ook dat mensen die zich negatief uitlaten over Nelson Mandela de fouten die hij maakte, en erkende gemaakt te hebben, die niet kunnen vergeven. Maar zelf bereiken ze nog geen fractie van wat Nelson Mandela bereikte.
De zeikerds erover schrijven hooguit in hun eigen dagboekje, Nelson Mandela schreef wereldgeschiedenis.
Maar hij blijft wel een ex-gedetineerde, maar dat maatschappelijke stigma zal ik hier niet aankaarten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |