Heb in Kaapstad ook niet veel bijzonders gezien qua geweld. Ja, een auto die door een stel gasten uit een township langs de snelweg gestript werd, en een lijk langs de weg, maar vergeleken met Jo'burg valt t allemaal wel mee ja.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:40 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Het is niet overal hetzelfde. In Johannesburg kreeg ik beveiliging mee als ik naar buiten wilde, terwijl in Kaapstad zwart en wit prima samenleefden , heb daar geen geweld gezien en kon me vrij bewegen.
Door de Daleks zeker?quote:Op donderdag 5 december 2013 23:45 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Financiële zitten ze er warm bij inderdaad, echter is er al een jaren een constante dreiging aanwezig van extermination.
Nog sterker: Er was een trend van blanke Zuid Afrikane, die enkele jaren geleden vluchtten (lees:emigreerden) maar een toenemende aantal gaat ondertussen weer terug.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Omdat het voor een groot deel loos geblaat is, de overgrote meerderheid van de blanken heeft het nog altijd behoorlijk goed in Zuid-Afrika.
Denk dat je nooit voor iedereen moet spreken bij dit soort zaken.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:40 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat hij een groot man was, en een voorbeeld voor iedereen.
de Soldaat van Oranje ook niet, dragen we ook op handen.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:43 schreef Trebo het volgende:
Misschien niet altijd even braaf als dat hij doet overkomen, maar een fucking held is hij natuurlijk wel.
quote:Op donderdag 5 december 2013 23:46 schreef speedcore het volgende:
" Wim Kok is geschokt door het overlijden van"
WTF! hij was VIJF EN NEGENTIG. Hoe kan het op die leeftijd nog een schok zijn als iemand de pijp uit gaat?!?!?!?!? Dan is het gewoon hoog tijd dat je gaat hemelen.
Kok is ook niet de meest heldere meer ;")quote:Op donderdag 5 december 2013 23:46 schreef speedcore het volgende:
WTF! hij was VIJF EN NEGENTIG. Hoe kan het op die leeftijd nog een schok zijn als iemand de pijp uit gaat?!?!?!?!? Dan is het gewoon hoog tijd dat je gaat hemelen.
Dat is de grap.quote:
Haha.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:46 schreef speedcore het volgende:
Die zal wel verkeerd geciteerd zijn. Kok is ook oud, maar hij is achterlijk.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:46 schreef speedcore het volgende:
Zou mooi zijn als je deze foto op Facebook tegenkomt.quote:
Eens kijken hoeveel van de 430 'vrienden' in mijn troll trappen.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:51 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als je deze foto op Facebook tegenkomt.
"Bijna 27 jaar lang was Mandela niet in het openbaar gezien.......quote:Op donderdag 5 december 2013 23:43 schreef Trebo het volgende:
Misschien niet altijd even braaf als dat hij doet overkomen, maar een fucking held is hij natuurlijk wel.
Mandela heeft wel iets betekend he? Zijn overlijden maakt indruk.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:45 schreef Xebrozius het volgende:
Ah facebook onploft weer. En zo betrokken ook allemaal.
Net alsof iedereen die dat tweet/post er ook echt iets van weet.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:56 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Mandela heeft wel iets betekend he? Zijn overlijden maakt indruk.
Ik snap dit soort zure en dédaine reacties nooit.
Iemand zonder empathie kent alleen vals-sentiment, van het echte sentiment begrijpt men nietsquote:Op donderdag 5 december 2013 23:56 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vooral bij twintigers. Die kunnen zijn bevrijding uit de gevangenis nog heel goed heugen. En uiteraard zijn presidentschap.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:56 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Nee, hij is alleen zwart.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:58 schreef Nielsch het volgende:
Wtf Ruud Gullit komt toch niet uit Zuid Afrika ofzo?
Je hoeft het niet te lezen natuurlijk.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:58 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Vooral bij twintigers. Die kunnen zijn bevrijding uit de gevangenis nog heel goed heugen. En uiteraard zijn presidentschap.
Ik denk wel degelijk dat deze man instrumenteel is geweest in de manier waarop Zuid-Afrika de periode van de Apartheid heeft verwerkt. Ik zeg wat ik zei niet snel, maar blijf er dus bij dat hij een voorbeeld was voor iedereen.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:46 schreef Interv het volgende:
[..]
Denk dat je nooit voor iedereen moet spreken bij dit soort zaken.
Met hem waren er nog meer strijders, hoor. Jammer dat die mensen worden vergeten.
Het is de weigering van nadenken dat zo steekt. Het iemand goed vinden omdat het beweert is door andere...quote:Op donderdag 5 december 2013 23:57 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
[..]
Iemand zonder empathie kent alleen vals-sentiment, van het echte sentiment begrijpt men niets
Dus?quote:Op donderdag 5 december 2013 23:58 schreef Nielsch het volgende:
Wtf Ruud Gullit komt toch niet uit Zuid Afrika ofzo?
Ik heb deze plaat grijsgedraaid eind jaren 80:quote:Op donderdag 5 december 2013 23:58 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Vooral bij twintigers. Die kunnen zijn bevrijding uit de gevangenis nog heel goed heugen. En uiteraard zijn presidentschap.
Ja maar dat was anders.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
de Soldaat van Oranje ook niet, dragen we ook op handen.
Zonder zijn eerdere verleden kon Mandela zijn verzoeningspolitiek nooit zo voeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |