quote:Acht Roemenen hebben drie jaar lang ongeveer 500.000 euro landbouwsubsidie van Europa gekregen voor koeien in het Facebookspel Farmville.
Dat melden Roemeense media donderdag.
De acht personen begonnen in 2010 met het spel Farmville waarbij op Facebook een boerderij kan worden gestart. De Roemenen vroegen vervolgens subsidie aan bij de Europese Unie voor het houden van de koeien.
Europa maakte uit een potje voor het stimuleren van kleine landbouwbedrijven in totaal bijna 500.000 euro over totdat in augustus werd ontdekt dat de koeien en de boerderij niet in het echt bestaan.
Er werd onder meer per koe zo'n 100 tot 150 euro subsidie gegeven. In totaal hadden de verdachten 1860 koeien op hun digitale boerderij rondlopen.
De verdachten moeten het geld terugbetalen, maar drie van de acht personen hebben bezwaar aangetekend. Zij stellen dat nergens duidelijk staat dat er alleen subsidie voor fysieke koeien kan worden aangevraagd.
idd, dit kan ik dan wel weer waarderenquote:Op donderdag 5 december 2013 10:51 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vind het wel een strakke actie. Meestal heb ik het niet zo op die oplichtpraktijken, maar dit laat maar zien dat de EU nergens over gaat.
En gelijk hebben zequote:De verdachten moeten het geld terugbetalen, maar drie van de acht personen hebben bezwaar aangetekend. Zij stellen dat nergens duidelijk staat dat er alleen subsidie voor fysieke koeien kan worden aangevraagd.
Precies, ik vind dit triester voor de EU dan voor die Roemenen die hiermee aantonen wat een achterlijk orgaan die hele Europese Unie is.quote:Op donderdag 5 december 2013 10:51 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vind het wel een strakke actie. Meestal heb ik het niet zo op die oplichtpraktijken, maar dit laat maar zien dat de EU nergens over gaat.
Om aan de regels te voldoen hoef je ook niet meer te doen dan een beetje snoeien. Daadwerkelijk iets produceren hoeft nog niet eens:quote:Op donderdag 5 december 2013 11:04 schreef voederbietel het volgende:
Lijkt mij héél erg sterk dat dit ook daadwerkelijk zo makkelijk is als dat uit het bericht blijkt. Het ontvangen van landbouw subsidies uit het GLB lijkt wel te mooi om waar te zijn, 'wauw 150 euro per koe' maar de administratie die hierbij komt kijken is niet misselijk.
Daarnaast moet je voor het recht om aansprak te maken op landbouwsubsidies zgn toeslagrechten kopen.
Begrijp me niet verkeerd, gemeenschappelijk landbouw beleid is een systeem wat werkelijk te gek is om los te lopen, het hele markt element is uit de agrarische markt gehaald maar de boel oplichten is werkelijk lastig. Er zijn regelmatig controles en als daar uit blijkt dat je iets gedaan hebt dat niet volgens de regels verlopen is wordt je gekort (lees: alle toeslagen worden terug gevorderd).
http://www.theguardian.co(...)ds-farming-subsidiesquote:Among the compulsory standards in the GAEC rules is "avoiding the encroachment of unwanted vegetation on agricultural land". What this means is that if farmers want their money they must stop wild plants from returning. They don't have to produce anything: to keep animals or to grow crops there. They merely have to prevent more than a handful of trees or shrubs from surviving, which they can do by towing cutting gear over the land.
Ik vind berichtgeving omtrent landbouwsubsidies altijd een beetje summier. Het klopt dat je technisch niets hoeft te produceren om subsidie te ontvangen. Er wordt echter niet bij vernoemd dat een bedrijf zonder productie per definitie niet rendabel is.quote:Op donderdag 5 december 2013 11:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Om aan de regels te voldoen hoef je ook niet meer te doen dan een beetje snoeien. Daadwerkelijk iets produceren hoeft nog niet eens:
[..]
http://www.theguardian.co(...)ds-farming-subsidies
"Farming" is zelfs een skill.quote:Op donderdag 5 december 2013 11:04 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Jij kan het ook doen toch? In Runescape lopen ook koeien toch
Hallo -0mega-,quote:Op donderdag 5 december 2013 11:05 schreef -0mega- het volgende:
Kunnen we geen Fok boerderij maken? Lekker veel subsidie eisen.
Hier alvast mijn eerste bijdrage:![]()
![]()
Dat we met z'n allen de arme mensen die het zo moeilijk hebben in de financieel op ons achterliggende nieuwe EU-lidstaten gaan helpen om het beter te krijgen waarschijnlijk.quote:Op donderdag 5 december 2013 13:34 schreef LXIV het volgende:
Zelfs al zouden het echte ipv farmville-koeien geweest zijn, waarom moet ik meebetalen aan Roemeense koeien? Wat is de gedachte achter dit systeem?
De duitsers drinken roemeense melk voor prima prijs, duitsers geven ons daardoor goedkoper bier, wij leveren kaas aan engeland.. Etc etc.quote:Op donderdag 5 december 2013 13:34 schreef LXIV het volgende:
Zelfs al zouden het echte ipv farmville-koeien geweest zijn, waarom moet ik meebetalen aan Roemeense koeien? Wat is de gedachte achter dit systeem?
Kutroemenen?quote:Op donderdag 5 december 2013 10:49 schreef CarltonBanks het volgende:
http://nutech.nl/games/36(...)ij-in-farmville.html
[..]
Altijd die roemenen
Het waren er 1860 of zo.quote:Op donderdag 5 december 2013 18:08 schreef marcooooow het volgende:
Een half miljoen... Voor koeien... ??? Dat begrijp ik niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |