Room-spray inslaan tegen de geurtjes. heb ik al gedaan ivm een helse rookgeur in de wc. ik rook niet maar de onderbuurman wel. het is me een raadsel hoe zijn rookgeur dan bij mij komt.quote:
België doet niet echt mee nee.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:45 schreef sararaats het volgende:
[..]
Room-spray inslaan tegen de geurtjes. heb ik al gedaan ivm een helse rookgeur in de wc. ik rook niet maar de onderbuurman wel. het is me een raadsel hoe zijn rookgeur dan bij mij komt.
tot zover m'n geneuzel. Belgie gaat weer niks krijgen zekers?
De bomen gaan door de wind waaien, ben ik bangquote:Op woensdag 4 december 2013 12:58 schreef quirina het volgende:
Gaat de wind morgen door de bomen waaien?
In 2007 ben ik na die storm nog op Vlieland geweest. Best wel indrukwekkend hoeveel duin daar toen was weggeslagen.quote:Op woensdag 4 december 2013 13:46 schreef Kowloon het volgende:
Natte voeten is echt uitgesloten. Heb het volste vertrouwen in de zeeweringen.Hoe het in andere landen is weet ik niet maar in Nederland is alles zo ontworpen dat het echt een enorme wateropzet kan hebben. Bij de sluiting van de Maeslantkering in 2007 (enige keer ooit) was er al sprake van een vrij extreme stormvloed (komt gemiddelde eens per 50-60 jaar voor!) en toen was er nog meerdere meters speling. Wel kan er veel duinafslag komen maar dat is geen enkel probleem en kan nadien prima hersteld worden.
Wat is dat ding daar links van Tenerife? Ziet er ook erg interessant uit.quote:
Soms is ook het hele strand gewoon verdwenen, tijdens de storm zelf. Zal nu denk ik ook wel gebeuren. Vooral in de zomer kun je je dat echt niet voorstellen als je dan ziet hoe groot het strand is. Ben druk bezig om een auto te regelen voor morgen om toch nog wat storm mee te pikken.quote:Op woensdag 4 december 2013 14:25 schreef aloa het volgende:
[..]
In 2007 ben ik na die storm nog op Vlieland geweest. Best wel indrukwekkend hoeveel duin daar toen was weggeslagen.
De reden dat het hier bewolkt isquote:Op woensdag 4 december 2013 15:13 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Wat is dat ding daar links van Tenerife? Ziet er ook erg interessant uit.
http://www.omroepzeeland.(...)zeeland#.Up9J1uIikbAquote:De verwachting is dat in die nacht de waterstand bij Vlissingen boven het zogenoemde alarmpeil van drie meter zeventig komt. Het waterschap acht die kans nu op 90%. Daarnaast houdt het schap zelfs rekening met een waterstand van vier meter twintig.
Wordt het niet eens tijd dat de FP een berichtje maakt? Heel Nederland en Duitsland rept over storm en straks staat het op de FP weer als laatst? Of ben je druk met een paaslanstopiconzinverhaal ofzo?quote:Op woensdag 4 december 2013 13:25 schreef Djeez het volgende:
Ik reken toch wel op tientallen doden morgen. De totale wereldvernietiging zou nog mooier zijn natuurlijk
Ach, Nederland repte ook niet over de grootste orkaan ooit waargenomen, totdat er doden vielen.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wordt het niet eens tijd dat de FP een berichtje maakt? Heel Nederland en Duitsland rept over storm en straks staat het op de FP weer als laatst? Of ben je druk met een paaslanstopiconzinverhaal ofzo?
Wel jammer dat er nog geen winterbanden onder de stormchaser zittenquote:Op woensdag 4 december 2013 16:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wordt het niet eens tijd dat de FP een berichtje maakt? Heel Nederland en Duitsland rept over storm en straks staat het op de FP weer als laatst? Of ben je druk met een paaslanstopiconzinverhaal ofzo?
Dat bericht schreef ik notabene zelf nog voor de FP, nog voor er uberhaupt elders een nederlandse bron wasquote:Op woensdag 4 december 2013 16:43 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ach, Nederland repte ook niet over de grootste orkaan ooit waargenomen, totdat er doden vielen.
Ik verwacht hier in Zeeland niet meer dan een 8bft.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:48 schreef sararaats het volgende:
in Belgie gaat het enkel stormen aan zee. ik woon in het noorden.
quote:Op woensdag 4 december 2013 13:25 schreef Djeez het volgende:
Ik reken toch wel op tientallen doden morgen. De totale wereldvernietiging zou nog mooier zijn natuurlijk
Voor ons wel... maar voor Duitsland en vooral Denemarken wordt het een langdurig spektakel denk ik?quote:Op woensdag 4 december 2013 16:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
Voor nu blijft het bij 10bft dus het wordt weer iets minder extreem.
veel langer zelfs, aan de kust kan het van 9 uur smorgens tot laat in de avond stormenquote:Op woensdag 4 december 2013 17:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dat is dus minder heftig als in oktober maar wel een stuk langer, toch?
Christianquote:Op woensdag 4 december 2013 17:09 schreef Fred0w het volgende:
Deze storm heet Xaver, wat was de naam van de oktoberstorm?
quote:De enige officiële naam voor de storm is Christian, vernoemd naar de Duitse Christian Widera. De man heeft een Duits commercieel weerbureau 199 euro betaald om zijn naam te mogen geven aan de storm. Het Duitse Institut für Meteorologie bedacht in 1954 een systeem om ook Europese stormen een naam te geven (een namensysteem voor tropische orkanen bestond al). Sinds 2002 is het systeem commercieel geworden. Dit jaar heeft het bureau al zeker 40.000 euro verdiend met de verkoop van namen.
Het is iets minder heftig dan oktober op de wadden ja, maar ook meer wijdverspreid en idd ook langer.quote:Op woensdag 4 december 2013 17:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dat is dus minder heftig als in oktober maar wel een stuk langer, toch?
Had ik gisteravond al gemaakt andersquote:Op woensdag 4 december 2013 16:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |