abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133842562


KLM's eerste en laatste MD-11; PH-KCA en PH-KCK op Schiphol, 7 augustus 2013
pi_133842574
PH-KCK, maandag 2 december @ 14:50 uur:

pi_133842578
Laatste post uit vorig topic:

quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 13:31 schreef Sunri5e het volgende:
Van de levensduur die een Embraer heeft stond ik laatst ook te kijken. Die vond ik echt extreem kort.
Je moet natuurlijk wel bedenken dat dergelijke types veel meer cycles hebben op een dag dan grotere kisten.

Laten we KLM nemen; die heeft elke dag pak 'm beet 1,5 vluchten per dag met een 747. 's morgensvroeg aankomen en weer vertrekken.
Zo'n Embraer maakt heel wat meer cycles op een dag.
quote:
Welke levensduur heeft een 380?
Theoretisch kun je vliegtuigen zo lang laten doorvliegen zolang er onderdelen zijn natuurlijk.

Emirates' "oudste" A380 is van juli 2008, momenteel dus ruim 5 jaar oud. 12 jaar is een standaard lease-termijn dus rond 2020 krijg je de eerste A380's die mogelijk de 2e hands markt opgaan.

Emirates en Singapore Airlines staan bekend om hun jonge vloot/afstaan van jonge kisten; zo heeft een tijdje geleden Singapore Airlines al een 777-200 naar de sloop gebracht. (9V-SQG, gesloopt in december 2012 en was op dat moment dus maar 13 jaar oud).

En dan wordt het aankijken hoe dat gaat verlopen.
Maatschappijen die écht interesse (zouden) hebben hebben ze al of hebben bestellingen lopen.
Misschien maatschappijen als Corsair die ze volproppen met stoelen zoals met hun 747's?

De 747 is/was nog wel geschikt voor ombouw naar vracht waardoor die vaak nog wel goed doorverkocht kon worden, maar de A380 is daar niet voor geschikt.

EDIT: geinige Interactieve website van Atlanta Hartsfield–Jackson Airport. ('s werelds drukte vliegveld)

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 02-12-2013 16:19:23 ]
pi_133845247
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 14:49 schreef Iemand91 het volgende:
Laatste post uit vorig topic:

[..]
t.

EDIT: geinige Interactieve website van Atlanta Hartsfield–Jackson Airport. ('s werelds drukte vliegveld)
Nog wel ja. Benieuwd wanneer Beijing Capital en Dubai er voorbij zijn.
pi_133851125
Nou, nog een kilometer of honderd en dan is het voorbij voor PH-KCK...
  maandag 2 december 2013 @ 19:30:51 #6
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_133851584
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:19 schreef Iemand91 het volgende:
Nou, nog een kilometer of honderd en dan is het voorbij voor PH-KCK...
;(
  maandag 2 december 2013 @ 19:31:32 #7
285853 PH-KCD
Beroemde 99.999.999ste poster
pi_133851614
Heb ik nog in meegevlogen een aantal jaar terug, jammer.
pi_133862161
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 13:27 schreef Sunri5e het volgende:

Ligt het aan mij of komt deze kist veel te hard aanvliegen?
Aan het geluid van het filmpje te horen staat er nogal wat wind. Misschien hadden ze rugwind.
Wie dit leest is gek
  maandag 2 december 2013 @ 23:18:49 #10
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_133862620
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 14:49 schreef Iemand91 het volgende:
Je moet natuurlijk wel bedenken dat dergelijke types veel meer cycles hebben op een dag dan grotere kisten.
Maar die types zijn ook ontworpen voor veel meer cycles.
quote:
Theoretisch kun je vliegtuigen zo lang laten doorvliegen zolang er onderdelen zijn natuurlijk.
Kan theoretisch, maar gelukkig mag dat niet zomaar. Er is regelgeving (limit of validity) die de omstandigheden bepaalt om langer door te vliegen dan een bepaald maximum aantal cycles/uren per type. Operators moeten aan eisen voldoen, maar ook de fabrikant. Verhaal is (in begrijpbare tekst) te lezen op de site van Boeing.
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 13:31 schreef Sunri5e het volgende:
Welke levensduur heeft een 380?
Volgens dit artikel is de A380 ontworpen voor 19,000 cycles, 140,000 vlieguren of 25 jaar (whatever comes first).

[ Bericht 2% gewijzigd door OEM op 02-12-2013 23:30:52 ]
pi_133868608
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:19 schreef Iemand91 het volgende:
PH-KCK..
Is deze foto karakteristiek of wat? _O_
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:53:31 #12
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_133868992
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:36 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Is deze foto karakteristiek of wat? _O_
Geshopt?
pi_133875258
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 23:18 schreef OEM het volgende:
Maar die types zijn ook ontworpen voor veel meer cycles.
Uiteraard. Maar ze staan verder nou niet echt bekend om hun "robuustheid" om het zo te noemen t.o.v. bijvoorbeeld Fokkers.
Maar helemaal gelijk.
quote:
Kan theoretisch, maar gelukkig mag dat niet zomaar. Er is regelgeving (limit of validity) die de omstandigheden bepaalt om langer door te vliegen dan een bepaald maximum aantal cycles/uren per type. Operators moeten aan eisen voldoen, maar ook de fabrikant. Verhaal is (in begrijpbare tekst) te lezen op de site van Boeing.
Interessant leesvoer.

quote:
Volgens dit artikel is de A380 ontworpen voor 19,000 cycles, 140,000 vlieguren of 25 jaar (whatever comes first).
Ik zie dat Emirates gemiddeld 1.7 cycles per dag heeft voor de A380 (bron), met maximaal 19.000 cycles komt dat op zo'n 11.200 dagen / 30 jaar. Maar daar kickt die 25 jaar dus in.

Maar als de lease dus bij 12 jaar afloopt zijn ze dus ongeveer op de helft van hun levensduur.
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:36 schreef Iwanius het volgende:
Is deze foto karakteristiek of wat? _O_
Mooie foto inderdaad.
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:53 schreef Sunri5e het volgende:
Geshopt?
Nee, is van een Tweaker genaamd "Derice". Erg gave foto is het.
Hier is zijn Flickr-stream.

Een andere Tweaker heeft haar gisteren uitgezwaaid:



EDIT:
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:13 schreef frumslegnulk het volgende:
Vliegtuigen kunnen worden gebouwd volgens twee filosofieen: 'safe life' en 'fail safe'. Het eerste wil zeggen dat het vliegtuig een gegarandeerde levenduur heeft die vrij kort is, maar wel met zo min mogelijk kosten, basaal onderhoud en geen vervanging van grote onderdelen. Daarna is het vliegtuig ook echt 'op' (Embraers). Fail safe wil zeggen dat het vliegtuig gebouwd wordt op een theoretisch oneindige levensduur, maar er daarbij wel vanuit gaat dat onderdelen met enige regelmaat worden vervangen en als het moet ook de grotere structurele onderdelen. Dat laatste geldt vooral voor, om KLM als voorbeeld te nemen, Boeing 747's en MD-11's maar ook de Fokker 70 en 100 zijn volgens dit principe gebouwd. Deze vliegtuigen worden dan ook niet vervangen omdat ze 'op' zijn, maar omdat het gewoon te duur wordt om constant alles te blijven vervangen. En natuurlijk omdat de moderne alternatieven een stuk efficiënter zijn geworden.
Precies. Dit bedoel ik; je verwoordt het alleen een stuk beter dan ik :@ .

Zelfde als woningen en auto's. Die van 'vroeger' waren gebouwd om 'eeuwig' mee te kunnen gaan. Nu wordt juist op ingezet om niet te lang mee te gaan en ook goed recyclebaar te maken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 03-12-2013 14:17:39 ]
pi_133875376
Vliegtuigen kunnen worden gebouwd volgens twee filosofieen: 'safe life' en 'fail safe'. Het eerste wil zeggen dat het vliegtuig een gegarandeerde levenduur heeft die vrij kort is, maar wel met zo min mogelijk kosten, basaal onderhoud en geen vervanging van grote onderdelen. Daarna is het vliegtuig ook echt 'op' (Embraers). Fail safe wil zeggen dat het vliegtuig gebouwd wordt op een theoretisch oneindige levensduur, maar er daarbij wel vanuit gaat dat onderdelen met enige regelmaat worden vervangen en als het moet ook de grotere structurele onderdelen. Dat laatste geldt vooral voor, om KLM als voorbeeld te nemen, Boeing 747's en MD-11's maar ook de Fokker 70 en 100 zijn volgens dit principe gebouwd. Deze vliegtuigen worden dan ook niet vervangen omdat ze 'op' zijn, maar omdat het gewoon te duur wordt om constant alles te blijven vervangen. En natuurlijk omdat de moderne alternatieven een stuk efficiënter zijn geworden.
  dinsdag 3 december 2013 @ 17:16:41 #15
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_133880770
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:13 schreef frumslegnulk het volgende:
Vliegtuigen kunnen worden gebouwd volgens twee filosofieen: 'safe life' en 'fail safe'. Het eerste wil zeggen dat het vliegtuig een gegarandeerde levenduur heeft die vrij kort is, maar wel met zo min mogelijk kosten, basaal onderhoud en geen vervanging van grote onderdelen. Daarna is het vliegtuig ook echt 'op' (Embraers). Fail safe wil zeggen dat het vliegtuig gebouwd wordt op een theoretisch oneindige levensduur, maar er daarbij wel vanuit gaat dat onderdelen met enige regelmaat worden vervangen en als het moet ook de grotere structurele onderdelen. Dat laatste geldt vooral voor, om KLM als voorbeeld te nemen, Boeing 747's en MD-11's maar ook de Fokker 70 en 100 zijn volgens dit principe gebouwd. Deze vliegtuigen worden dan ook niet vervangen omdat ze 'op' zijn, maar omdat het gewoon te duur wordt om constant alles te blijven vervangen. En natuurlijk omdat de moderne alternatieven een stuk efficiënter zijn geworden.
Wat een onzin. Alle (commerciele) vliegtuigen die tegenwoordig gemaakt worden zijn fail-safe ontworpen. Hooguit een aantal componenten zijn safe-life. Zie FAR 25.571
  dinsdag 3 december 2013 @ 17:44:40 #16
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_133881557
quote:
Transavia naar recordaantal van 6,5 miljoen passagiers

SCHIPHOL-OOST - Transavia zal 2013 afsluiten met een recordaantal van 6,5 miljoen passagiers. Dit zegt de nieuwe topman Mattijs ten Brink in een vraaggesprek met Luchtvaartnieuws. Transavia staat er volgens Ten Brink "heel goed" voor. "Ondanks een lastige markt, met een daling van het consumentenvertrouwen, hebben wij dit jaar twintig procent meer passagiers aan boord gekregen."

Transavia, de budgetmaatschappij van KLM, voert een hevige concurrentiestrijd met 'grote jongens' als easyJet, Ryanair en Vueling. De sterke passagiersgroei is volgens Ten Brink "het bewijs dat Transavia's low fare with care-product bestaansrecht heeft".

De concurrentiestrijd heeft wel effect op de financiële resultaten van Transavia. "We hebben gekozen voor het winnen van marktaandeel. Als de yield (opbrengst per stoel, red.) daar een tik van krijgt accepteren we dat voor dit jaar. 2013 zal voor ons een lastig financieel jaar zijn."

Transavia wil verder doorgroeien en onderzoekt de mogelijkheid om naar meer bestemmingen in Oost-Europa te gaan vliegen. Volgens Ten Brink is vooral Polen interessant. "Je ziet zowel zakelijk als in leisure een toename van de interesse in Poolse en andere Oost-Europese bestemmingen."
Doen ze goed!
  dinsdag 3 december 2013 @ 18:01:35 #17
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_133882103
Zit er trouwens verschil in mate van slijtage tussen pax kisten en cargo kisten? Ik vind het opmerkelijk dat bijvoorbeeld recente 777's worden gesloopt terwijl er bijvoorbeeld nog zelfs met een DC-8 wordt gevlogen. Hoe zit dit eigenlijik?



[ Bericht 20% gewijzigd door Lone_Gunman op 04-12-2013 19:32:52 ]
"Go Ahead, Make My Day !!"
  woensdag 4 december 2013 @ 18:16:04 #18
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_133915920
Vliegt de PH-KCB nog? Ik zag hem vanmiddag zo eenzaam naast de snelweg staan.
pi_133916369
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:01 schreef Lone_Gunman het volgende:
Zit er trouwens verschil in mate van slijtage tussen pax kisten en cargo kisten? Ik vind het opmerkelijk dat bijvoorbeeld recente 777's worden gesloopt terwijl er bijvoorbeeld nog zelfs met een DC-8 wordt gevlogen. Hoe zit dit eigenlijik?

[ afbeelding ]
Mooie cumulus floccus.
  woensdag 4 december 2013 @ 18:47:09 #20
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_133916844
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 18:16 schreef Sunri5e het volgende:
Vliegt de PH-KCB nog? Ik zag hem vanmiddag zo eenzaam naast de snelweg staan.
http://flightaware.com/live/flight/PHKCB
pi_133917331
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:09 schreef Iemand91 het volgende:

[knip]

Een andere Tweaker heeft haar gisteren uitgezwaaid:



"Als de 'vogel'die zijn nest definitief verlaat"zou je zeggen. ;)
  woensdag 4 december 2013 @ 19:29:10 #22
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_133918347
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2013 18:32 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Mooie cumulus floccus.
Damnit! Linken niet toegestaan :(
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_133919910
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:01 schreef Lone_Gunman het volgende:
Zit er trouwens verschil in mate van slijtage tussen pax kisten en cargo kisten? Ik vind het opmerkelijk dat bijvoorbeeld recente 777's worden gesloopt terwijl er bijvoorbeeld nog zelfs met een DC-8 wordt gevlogen. Hoe zit dit eigenlijik?

[ afbeelding ]
Ik weet niet precies hoe dit zit, maar het kan voor een maatschappij financieel aantrekkelijker zijn om met een verouderde DC-8 cargo te vervoeren dan een relatief nieuwe pax triple naar cargo om te bouwen.
  woensdag 4 december 2013 @ 20:21:45 #24
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_133920780
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:05 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe dit zit, maar het kan voor een maatschappij financieel aantrekkelijker zijn om met een verouderde DC-8 cargo te vervoeren dan een relatief nieuwe pax triple naar cargo om te bouwen.
Een pax-777 ombouwen naar een freighter is op dit moment extreem duur, aangezien je het zelf mag doen. Er is nog geen ombouwprogramma.
pi_133922338
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:01 schreef Lone_Gunman het volgende:
Zit er trouwens verschil in mate van slijtage tussen pax kisten en cargo kisten? Ik vind het opmerkelijk dat bijvoorbeeld recente 777's worden gesloopt terwijl er bijvoorbeeld nog zelfs met een DC-8 wordt gevlogen. Hoe zit dit eigenlijik?

[ afbeelding ]
Die 777 van Singapore die ik bedoel was een -200ER met klein vrachtdeur.
Een -200ER (zeker in combinatie met zo'n deur) is niet populair meer.



Vaak is het wel zo dat van sommige pax-kisten later nog vracht-kisten gemaakt worden.
Voor vrachtmaatschappijen zijn het dan goedkopere kisten om aan te schaffen. Verbruikskosten zijn wel hoger (t.o.v. een nieuw vrachttoestel).
Bij kisten geschikt voor pax komt ook wat meer kijken dan bij vracht.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 18:16 schreef Sunri5e het volgende:
Vliegt de PH-KCB nog? Ik zag hem vanmiddag zo eenzaam naast de snelweg staan.
Ja. PH-KCA, -KCB, -KCD en -KCE vliegen nog, -KCC staat al maanden stil op Schiphol.
Deze vier bedienen momenteel echter maar een beperkt aantal routes dus ze worden maar beperkt ingezet.
Als ik het nu wél goed heb gaan deze 4 uiteindelijk gelijk uit dienst in oktober 2014.
quote:
6s.gif Op woensdag 4 december 2013 19:04 schreef Iwanius het volgende:
"Als de 'vogel'die zijn nest definitief verlaat"zou je zeggen. ;)
Hier nog in video vorm:
pi_133925777
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:21 schreef OEM het volgende:

[..]

Een pax-777 ombouwen naar een freighter is op dit moment extreem duur, aangezien je het zelf mag doen. Er is nog geen ombouwprogramma.
"zelf doen" is er niet bepaald bij. Dan kom je met de certificering in de knoop.
  woensdag 4 december 2013 @ 22:40:38 #27
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_133927466
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 22:09 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

"zelf doen" is er niet bepaald bij. Dan kom je met de certificering in de knoop.
Met zelf doen bedoel ik dus inclusief certificering. En dat maakt een toch al dure onderneming extreem duur.
pi_133938901
Idd, dan heb je dus vrijwel dat hele ombouwprogramma zelf ontwikkeld.
pi_133944984
Even lekker live meekijken naar landingen op Schiphol met dit weer. :9

EDIT: hehe, live een go-around van een 777 (PH-BVA) vanuit Buenos Aires zien.

EDIT #2: WTF, dezelfde kist doet nóg een go-around! :o
Zit je 13:30 uur in een kist krijg je dit er ook nog even na...



EDIT #3: boven de Noordzee is het ook filerijdenvliegen zeg :{ ...

[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 05-12-2013 16:41:10 ]
pi_133950573
In Birmingham stormde het ook vandaag :9
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_133968489
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 17:33 schreef Thetallguy het volgende:
In Birmingham stormde het ook vandaag :9
Gaaf moment wanneer de motoren weer op gang komen/vliegtuig bepaalde hoek heeft en letterlijk wegspuit van de baan. :9

Wat 'nieuws':
- BBC gaat weer een docu maken over BA (wat ze blijkbaar nog aardig veel moeite heeft gekost).
Ben benieuwd, feit dat het BBC is belooft al veel goeds. :9

-Airbus wil nog wat meer uit hun A340 persen. Hoe?
Door i.p.v. 8 stoelen naast elkaar 9 te doen en 16.7" brede stoelen. :{
Maakt zo tot 475 stoelen...

- Pan Am's laatste vlucht was gisteren eergisteren alweer 22 jaar geleden.
Vlucht van Barbados naar Miami op 4 december 1991 met een B727.



(2e foto was zelfde kist maar in 1989)
pi_133972761
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:02 schreef Iemand91 het volgende:
Even lekker live meekijken naar landingen op Schiphol met dit weer. :9

EDIT: hehe, live een go-around van een 777 (PH-BVA) vanuit Buenos Aires zien.

EDIT #2: WTF, dezelfde kist doet nóg een go-around! :o
Zit je 13:30 uur in een kist krijg je dit er ook nog even na...

[ afbeelding ]

EDIT #3: boven de Noordzee is het ook filerijdenvliegen zeg :{ ...
Mooie site is dat zeg, samen met FlightAware toch wel een site die ik stiekem veel bekijk. :)

Amsterdam - Buenos Aires zal wel de langste non-stop KLM zijn?
pi_133974322
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:12 schreef Leatherface het volgende:
Mooie site is dat zeg, samen met FlightAware toch wel een site die ik stiekem veel bekijk. :)
:Y Alleen jammer dat playback ronduit belabberd is...
quote:
Amsterdam - Buenos Aires zal wel de langste non-stop KLM zijn?
:Y 11.400 km. en een vluchtduur van zo'n 13-13.5 uur.

Hier trouwens een filmpje van PH-BVA uit Buenos Aires die gisteren 2 Go-arounds had:

Waren gisteren zo'n 17 Go-arounds, 3 kisten hebben er 2 gemaakt. (Bron.)

En dit is nog eens een takeoff; persoonlijk nog indrukwekkender dan een landing daar:

hehe :P


[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 06-12-2013 13:24:43 ]
  vrijdag 6 december 2013 @ 12:43:26 #34
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_133976043
quote:
Emirates nu twee keer per dag van Schiphol naar Dubai

SCHIPHOL - Emirates Airline vliegt sinds woensdag twee keer per dag van Amsterdam naar Dubai. De vlucht komt bovenop de bestaande dagelijkse lijndienst die wordt uitgevoerd met een Airbus A380. De tweede vlucht arriveert om half negen ’s avonds vanuit Dubai en vertrekt om tien uur weer vanaf Schiphol.

Emirates voert de extra vlucht uit met een Boeing 777-200LR. Dat toestel biedt plaats aan 266 stoelen in een drieklassenconfiguratie - 8 stoelen in First Class, 42 Business Class stoelen en 216 in Economy Class.

Met de extra vlucht voert Emirates de concurrentie op Schiphol verder op. “Deze tweede vlucht onderstreept het succes van Emirates op de Nederlandse markt”, zegt Raymond van der Veer, Area Manager Benelux bij de luchtvaartmaatschappij.

Emirates vliegt sinds 2010 dagelijks vanaf thuisbasis Dubai naar Schiphol. De eerste twee jaar werd op de route een Boeing 777 ingezet. Sinds augustus 2012 maakt Emirates gebruik van de Airbus A380, het grootste passagierstoestel ter wereld met 519 stoelen.

Het grootste deel van de Emirates-passagiers stapt in Dubai over op vluchten naar bestemmingen in India, het Verre Oosten en Australië. Door de tweede dagelijkse frequentie neemt het aantal reismogelijkheden toe.
pi_133976585
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 00:40 schreef Iemand91 het volgende:

- Pan Am's laatste vlucht was gisteren eergisteren alweer 22 jaar geleden.
Vlucht van Barbados naar Miami op 4 december 1991 met een B727.

Geweldige vliegtuigmaatschappij waar ik niet alleen met mijn ouders maar ook zelf later mee vloog.
Vooral die Boeing 777 toen (jaren 70),inrichting,stewardessen,service e.d. straalde een en al klasse uit.
pi_133976652
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 december 2013 13:05 schreef Iwanius het volgende:
Geweldige vliegtuigmaatschappij waar ik niet alleen met mijn ouders maar ook zelf later mee vloog.
Vooral die Boeing 777 toen (jaren 70),inrichting,stewardessen,service e.d. straalde een en al klasse uit.
De 777 bestond toen nog niet; de eerste vlucht was pas in 1994. Ik gok dat je de 707 of 747 bedoeld.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:43 schreef Sunri5e het volgende:
In dat tempo vliegt er volgend jaar een 2e A380 naar Schiphol.
Ook bizar dat ze daar een -200LR op inzetten; dat ding heeft een maximaal vliegbereik dat ruim 3x zo groot is dan de afstand Dubai - Amsterdam.

Op de Noord- en Zuid-Amerikaanse markt valt het mee, maar KLM is erg goed bezig op de Aziatische markt en zo zullen ze dit flink gaan merken van Emirates.

Mooie foto:

Bron.

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 06-12-2013 13:39:08 ]
pi_133978331
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 13:08 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

De 777 bestond toen nog niet; de eerste vlucht was pas in 1994. Ik gok dat je de 707 of 747 bedoeld.

[..]

Op de Noord- en Zuid-Amerikaanse markt valt het mee,

Als je vanuit West-Europa naar LA of Rio de Janeiro moet, ga je natuurlijk niet backtracken naar Dubai tenzij Emirates een wel héél voordelige aanbieding heeft.
pi_133979781
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:11 schreef Leatherface het volgende:
Als je vanuit West-Europa naar LA of Rio de Janeiro moet, ga je natuurlijk niet backtracken naar Dubai tenzij Emirates een wel héél voordelige aanbieding heeft.
Dat bedoel ik ook. Misschien had ik het even wat meer volhardend kunnen neerzetten. :P

Maar andere markten zijn er ook nog; Dubai ligt zéér gunstig voor Afrika, gunstig voor Azië en gunstig voor Oceanië. Het ligt eigenlijk precies in het centrum van die bestemmingen. Behalve Noord- en Zuid-Amerika.
pi_133980152
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:51 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook. Misschien had ik het even wat meer volhardend kunnen neerzetten. :P

Maar andere markten zijn er ook nog; Dubai ligt zéér gunstig voor Afrika, gunstig voor Azië en gunstig voor Oceanië. Het ligt eigenlijk precies in het centrum van die bestemmingen. Behalve Noord- en Zuid-Amerika.
Het ligt zeer gunstig t.o.v. Azië, Oceanië en een groot deel van Afrika.

Een paar miljard mensen binnen een straal van een paar uur vliegen van Dubai. Dat is een zeer belangrijk wapen voor Emirates/Dubai.
  vrijdag 6 december 2013 @ 15:02:28 #40
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133980159


Boeing 767-300 van Delta miste een onderdeeltje naar take-off vanaf Madrid
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_133980512
Ik heb kleinere vliegtuigen met grotere gaten in de vleugel zien vliegen :+
pi_133995381
fuelpump?
pi_133996995
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 20:39 schreef blingbling11 het volgende:
fuelpump?
Klapband.

Of ze vervolgens nog fuel hebben gedumpt kan ik zo snel niet terugvinden; ik lees er niets over.
Veilig geland maar bij het taxiën is hij alsnog het gras in gegaan:

pi_133999434
Had het gelezen van die klapband idd. Maar ik doelde op dat onderdeel dat naar buiten hing.

Het is wel ongelofelijk hoeveel schade zo'n klapband kan opleveren.

Hier nog wat foto's die ik heb gemaakt van een klapband van de PH-BFA.
De rem blokkeerde tijdens de landing en vervolgens was de band volledig doorgesleten.
De band is er gelukkig niet afgeslingerd. Een paar jaar geleden heeft een 747-400ERF nog een klapband gehad waar dit welgebeurde. Resultaat: gear naar de knoppen, deel plaatwerk naar de knoppen, rond de 2 miljoen schade dacht ik.

https://www.dropbox.com/s/nsn4eu59f86mmcm/IMG_0006.JPG
https://www.dropbox.com/s/5etxa4qmiyja6bs/IMG_0007.JPG
https://www.dropbox.com/s/hj5t6nct4cgu3i4/IMG_0009.JPG
pi_134000569
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 21:59 schreef blingbling11 het volgende:
Had het gelezen van die klapband idd. Maar ik doelde op dat onderdeel dat naar buiten hing.
Oh zo. Weet ik niet.
Fueldump zit bij een 767 tussen buitenste ailerons en flaps.
Als deze er op zit; bij een 767 is fuel dump een optie namelijk...
quote:
Het is wel ongelofelijk hoeveel schade zo'n klapband kan opleveren.
Denkt terug aan juli 2000...
quote:
Hier nog wat foto's die ik heb gemaakt van een klapband van de PH-BFA.
De rem blokkeerde tijdens de landing en vervolgens was de band volledig doorgesleten.
De band is er gelukkig niet afgeslingerd. Een paar jaar geleden heeft een 747-400ERF nog een klapband gehad waar dit welgebeurde. Resultaat: gear naar de knoppen, deel plaatwerk naar de knoppen, rond de 2 miljoen schade dacht ik.

https://www.dropbox.com/s/nsn4eu59f86mmcm/IMG_0006.JPG
https://www.dropbox.com/s/5etxa4qmiyja6bs/IMG_0007.JPG
https://www.dropbox.com/s/hj5t6nct4cgu3i4/IMG_0009.JPG
Zo hé :o ...
  vrijdag 6 december 2013 @ 23:42:29 #46
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_134004365
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 21:59 schreef blingbling11 het volgende:
Maar ik doelde op dat onderdeel dat naar buiten hing.
Volgens de heren op pprune is dat de r/h gear alternate anti-skid module
pi_134005449
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 23:42 schreef OEM het volgende:

[..]

Volgens de heren op pprune is dat de r/h gear alternate anti-skid module
Dus als ik het goed begrijp...
Vliegt er een paneel of deurtje uit de vleugel
Door de wind vliegt de antiskidmodule er uit en trekt een draadje los of zo
Zonder antiskidmodule heeft een van de remmen geen ABS
Door het ontbreken van de ABS klapt er een band
Met een lekke band is het vliegtuig moeilijk te besturen en hobbelt bij het taxiën het gras is.

:?
Wie dit leest is gek
pi_134006229
Eat that! :7



Toepasselijke foto bij onderstaande bericht:
quote:
An Emirates aircraft caused Brisbane Airport’s main runway to close briefly after one of its engines blasted debris onto the tarmac.

A Brisbane Airtport spokeswoman said the A380 sent asphalt, grass and dirt onto the runway as it was taking off shortly before 9am.

It caused the strip to be closed for arrivals for 20 minutes.

The spokeswoman said the runway had partially re-opened, and crews are still clearing the mess.

“We just need to clean off where the aircraft goes. We will be doing repairs to the blast protection area,” she said.

Read more: http://www.brisbanetimes.(...)q.html#ixzz2mjxwRDle
Bron.
  zaterdag 7 december 2013 @ 00:40:08 #49
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_134006640
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 december 2013 13:05 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Geweldige vliegtuigmaatschappij waar ik niet alleen met mijn ouders maar ook zelf later mee vloog.
Vooral die Boeing 777 toen (jaren 70),inrichting,stewardessen,service e.d. straalde een en al klasse uit.
écht hè. :')
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_134018770
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 00:40 schreef static het volgende:
écht hè. :')
Je hebt wel een vete met hem of niet? :P

En weer een MD11 met trouble; PH-KCB naar San Francisco keert terug en nu is PH-KCA onderweg naar SA.


En die mensen op Twitter maar zeuren dat het oude troep is...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')