KL17 / DL9384 (naar Washington) had er zonet nog minder zin in:quote:Op woensdag 27 november 2013 12:57 schreef Fiorano het volgende:
Gisteren is KL895 Amsterdam-Shanghai vrij snel weer retour Schiphol gegaan. Brandstof gedumpt boven de Noordzee en veilig geland op Schiphol
De GE90-115B1 levert 115,300 lbf (514 kN) stuwvermogen.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:01 schreef Woods het volgende:
De 777-9x kwam voor mij helemaal onverwacht. Stel dat je 4 van die motoren(GE-90) op een vliegtuig plakt wat voor vliegtuig zou je dan kunnen verwachten in omvang?
Wat een schitterend geschoten foto van het Singapore Airlines toestel.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:20 schreef Iemand91 het volgende:
Zou het nou een prettige vlucht zijn; zo'n 18 uur non-stop een kist zitten? Heb zelf nog nooit gevlogen maar ik gok dat ik gek ga worden als ik zo lang in een vliegtuig moet zitten op zo'n stoel.
Tuurlijk; SQ21 werd uitgevoerd in een all-business A345 dat scheelt al enorm, maar toch.
Die power die een GE90 kan leveren zal waarschijnlijk ook wel voor een hoog verbruik zorgen? Ik zal mezelf eens wat meer in zulke motoren gaan verdiepen want het wordt op dit moment een eentonig zooitje zo.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:38 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De GE90-115B1 levert 115,300 lbf (514 kN) stuwvermogen.
De motoren op de A380 zitten tussen de 78,304 lbf / 348.21 kN (Trent 970B-84) en 83,835 lbf / 372.92 kN (Trent 977B-84) per stuk.
De GEnx-2B67 op de 747-8 leveren zo'n 66,500 lbf / 296 kN per stuk.
De 777 met 2 motoren 130,600 lbf / 1028 kN.
De A380 max 335,340 / 1491.68 kN.
De 747-8 zo'n 266,000 lbf / 1184 kN.
Een theoretische kist met 4 GE90's dus zo'n 461,200 lbf / 2056 kN.
Dus ruwweg een A380 met een extra GE90 eronder gehangen.
In theorie dus een kist die nog weer een stukje groter zou zijn dan de A380. Denk aan een verlengde versie of een met hoger MTOW / grotere range.
Valt opzich dus nog wel mee, maar zo'n GE90 is aan de andere kant toch maar weer een anderhalf A321 of 2 737's qua stuwvermogen.
En deze 777x reeks kwam natuurlijk niet onverwacht hè , deze reeks was al jaren bekend dat ze zou komen.
De nieuwere generatie vliegtuigen zoals de 777 zijn juist de meest efficiënte vliegtuigen die er rondvliegen.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:50 schreef Woods het volgende:
Die power die een GE90 kan leveren zal waarschijnlijk ook wel voor een hoog verbruik zorgen? Ik zal mezelf eens wat meer in zulke motoren gaan verdiepen want het wordt op dit moment een eentonig zooitje zo.
Een stukje? 1 GE90 kan een volle 777 de lucht in krijgen. De totale thrust neemt met zo'n 40% toe (115 vs 80), dat is nogal wat.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:38 schreef Iemand91 het volgende:
In theorie dus een kist die nog weer een stukje groter zou zijn dan de A380.
True, maar waarom stoppen ze er 2 op een 777? Juist.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:32 schreef OEM het volgende:
Een stukje? 1 GE90 kan een volle 777 de lucht in krijgen. De totale thrust neemt met zo'n 40% toe (115 vs 80), dat is nogal wat.
Als we de A380 als referentie nemen: 4x70.000 lbf is het minimale wat je onder een A380 kan/kon hangen. Met 4 GE90's van 115,000 lbf is dat een toename van 64%. Dat is echt geen "beetje" of "stukje".quote:
Ik had 78.000 lbf voor de A380. Dan wordt het 4x 78.000 lbf wordt 312.000 lbf.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:19 schreef OEM het volgende:
Als we de A380 als referentie nemen: 4x70.000 lbf is het minimale wat je onder een A380 kan/kon hangen. Met 4 GE90's van 115,000 lbf is dat een toename van 64%. Dat is echt geen "beetje" of "stukje".
Zou wel een gezicht zijnquote:Dat het allemaal niet praktisch is, is weer een ander verhaal. En zomaar 4 GE90's onder een A380 hangen gaat natuurlijk niet werken.
Binnenkort maar eens een shopje makenquote:Op donderdag 28 november 2013 19:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik had 78.000 lbf voor de A380. Dan wordt het 4x 78.000 lbf wordt 312.000 lbf.
4x een GE90 van 115.000 wordt 460.000 lbf. En dat is ruim 47% meer.
Met jouw 70.000 lbf wordt het 4x 70.000 lbf en dus 280.000 lbf.
Dan wordt het inderdaad ruim 64% meer.
Verschillende bronnen maken veel verschil blijkbaar.
Laten we het er op houden dat een A380 dan significant groter wordt maar geen mega-monster.
[..]
Zou wel een gezicht zijn
Laatste wat ik lees begin december.quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:19 schreef blingbling11 het volgende:
de PH-KCK staat weer buiten op oost maar nu zonder logo's. Wanneer vertrekt hij nou?
Morgenochtend 0800. Toen ik een uur geleden naar huis reed, stond hij op de G buffer geparkeerd.quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:19 schreef blingbling11 het volgende:
de PH-KCK staat weer buiten op oost maar nu zonder logo's. Wanneer vertrekt hij nou?
quote:Op zondag 1 december 2013 23:57 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Morgenochtend 0800. Toen ik een uur geleden naar huis reed, stond hij op de G buffer geparkeerd.
Ik zie geen deuk of iets wat er op lijkt.quote:Op maandag 2 december 2013 09:58 schreef Iwanius het volgende:
Is het nou de lichtval of zit er een deuk vlakbij de voorste ingang?
Klopt, daar zijn ze tot nu toe allemaal heen gegaan en daar zal de rest ook wel heengaan.quote:Op maandag 2 december 2013 11:14 schreef LintuxCx het volgende:
En nu bjina boven IJsland, op weg naar Victorville in Californië kennelijk.
Die gaat Europa niet terugzien zeker.
Nee, gelukkig gaan deze (nog) niet weg.quote:PH-BFG (een 747 uit 1990) heeft 'm een maand geleden gedaan, sindsdien ook niet terug te vinden op FlightAware.
http://www.flightradar24.com/data/airplanes/ph-bfg
https://nl.flightaware.com/live/flight/PHBFG
http://www.planespotters.(...)l-Dutch-Airlines.php is dan misschien nog niet bijgewerkt.
Van de levensduur die een Embraer heeft stond ik laatst ook te kijken. Die vond ik echt extreem kort.quote:Op maandag 2 december 2013 11:29 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Klopt, daar zijn ze tot nu toe allemaal heen gegaan en daar zal de rest ook wel heengaan.
Ik blijf in herhaling vallen maar ik vind het gewoon ontzettend jammer.
Straks zijn de 747, MD11 en A340 allemaal weg en dan hou je alleen van die 2-motorige kisten over. Nou vindt ik de 777 best een mooie/interessante kist maar het is zo ontzettend eentonig.
"Vroeger" kwam je op Schiphol en had je de MD11 vlak bij het panoramaterras staan, hopen 747's bij de F-Pier en her en der een A340. En qua klein spul allemaal Fokkers.
Dat zijn straks trouwens ook veelal lelijke Embraers (komt deze maand nog een van binnen); en in april gaan er 7 Fokker 70's uit.
Die Fokker kunnen 'eeuwig' door blijven vliegen maar die Embraers hebben maar een vrij korte levensduur.
Geldt overigens voor meer kisten tegenwoordig. KLM heeft nu 747's in bezit van tussen de 11 (PH-BFY) en 24 jaar (PH-BFA) oud maar huidige generaties vliegtuigen gaan veel minder lang mee.
De Embraers zijn daar een goed voorbeeld van; maar ook de A380's lijken geen lang leven beschoren.
[..]
Nee, gelukkig gaan deze (nog) niet weg.
PH-BFG ondergaat momenteel een D-check en WBC (World Business Class) modificatie in Kuala Lumpur. Zou op 27 december gereed moeten zijn.
Dergelijke sites zijn handig om live vluchten mee te volgen (en dat kan erg precies gaan), maar terugkijken is vrij beroerd en niet betrouwbaar.
Daarover gesproken; ik was nog bezig met iets 'onderzoeken' naar wat spul van KLM; en daar komen interessante gegevens uitzetten. Zal daar weer eens mee bezig gaan en dan te zijner tijd hier posten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |