"zelf doen" is er niet bepaald bij. Dan kom je met de certificering in de knoop.quote:Op woensdag 4 december 2013 20:21 schreef OEM het volgende:
[..]
Een pax-777 ombouwen naar een freighter is op dit moment extreem duur, aangezien je het zelf mag doen. Er is nog geen ombouwprogramma.
Met zelf doen bedoel ik dus inclusief certificering. En dat maakt een toch al dure onderneming extreem duur.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:09 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
"zelf doen" is er niet bepaald bij. Dan kom je met de certificering in de knoop.
Gaaf moment wanneer de motoren weer op gang komen/vliegtuig bepaalde hoek heeft en letterlijk wegspuit van de baan.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:33 schreef Thetallguy het volgende:
In Birmingham stormde het ook vandaag
Mooie site is dat zeg, samen met FlightAware toch wel een site die ik stiekem veel bekijk.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:02 schreef Iemand91 het volgende:
Even lekker live meekijken naar landingen op Schiphol met dit weer.
EDIT: hehe, live een go-around van een 777 (PH-BVA) vanuit Buenos Aires zien.
EDIT #2: WTF, dezelfde kist doet nóg een go-around!![]()
Zit je 13:30 uur in een kist krijg je dit er ook nog even na...
[ afbeelding ]
EDIT #3: boven de Noordzee is het ook filerijdenvliegen zeg...
quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:12 schreef Leatherface het volgende:
Mooie site is dat zeg, samen met FlightAware toch wel een site die ik stiekem veel bekijk.
quote:Amsterdam - Buenos Aires zal wel de langste non-stop KLM zijn?
quote:Emirates nu twee keer per dag van Schiphol naar Dubai
SCHIPHOL - Emirates Airline vliegt sinds woensdag twee keer per dag van Amsterdam naar Dubai. De vlucht komt bovenop de bestaande dagelijkse lijndienst die wordt uitgevoerd met een Airbus A380. De tweede vlucht arriveert om half negen ’s avonds vanuit Dubai en vertrekt om tien uur weer vanaf Schiphol.
Emirates voert de extra vlucht uit met een Boeing 777-200LR. Dat toestel biedt plaats aan 266 stoelen in een drieklassenconfiguratie - 8 stoelen in First Class, 42 Business Class stoelen en 216 in Economy Class.
Met de extra vlucht voert Emirates de concurrentie op Schiphol verder op. “Deze tweede vlucht onderstreept het succes van Emirates op de Nederlandse markt”, zegt Raymond van der Veer, Area Manager Benelux bij de luchtvaartmaatschappij.
Emirates vliegt sinds 2010 dagelijks vanaf thuisbasis Dubai naar Schiphol. De eerste twee jaar werd op de route een Boeing 777 ingezet. Sinds augustus 2012 maakt Emirates gebruik van de Airbus A380, het grootste passagierstoestel ter wereld met 519 stoelen.
Het grootste deel van de Emirates-passagiers stapt in Dubai over op vluchten naar bestemmingen in India, het Verre Oosten en Australië. Door de tweede dagelijkse frequentie neemt het aantal reismogelijkheden toe.
Geweldige vliegtuigmaatschappij waar ik niet alleen met mijn ouders maar ook zelf later mee vloog.quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:40 schreef Iemand91 het volgende:
- Pan Am's laatste vlucht was gisteren eergisteren alweer 22 jaar geleden.
Vlucht van Barbados naar Miami op 4 december 1991 met een B727.
De 777 bestond toen nog niet; de eerste vlucht was pas in 1994. Ik gok dat je de 707 of 747 bedoeld.quote:Op vrijdag 6 december 2013 13:05 schreef Iwanius het volgende:
Geweldige vliegtuigmaatschappij waar ik niet alleen met mijn ouders maar ook zelf later mee vloog.
Vooral die Boeing 777 toen (jaren 70),inrichting,stewardessen,service e.d. straalde een en al klasse uit.
In dat tempo vliegt er volgend jaar een 2e A380 naar Schiphol.quote:
Als je vanuit West-Europa naar LA of Rio de Janeiro moet, ga je natuurlijk niet backtracken naar Dubai tenzij Emirates een wel héél voordelige aanbieding heeft.quote:Op vrijdag 6 december 2013 13:08 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De 777 bestond toen nog niet; de eerste vlucht was pas in 1994. Ik gok dat je de 707 of 747 bedoeld.
[..]
Op de Noord- en Zuid-Amerikaanse markt valt het mee,
Dat bedoel ik ook. Misschien had ik het even wat meer volhardend kunnen neerzetten.quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:11 schreef Leatherface het volgende:
Als je vanuit West-Europa naar LA of Rio de Janeiro moet, ga je natuurlijk niet backtracken naar Dubai tenzij Emirates een wel héél voordelige aanbieding heeft.
Het ligt zeer gunstig t.o.v. Azië, Oceanië en een groot deel van Afrika.quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:51 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook. Misschien had ik het even wat meer volhardend kunnen neerzetten.
Maar andere markten zijn er ook nog; Dubai ligt zéér gunstig voor Afrika, gunstig voor Azië en gunstig voor Oceanië. Het ligt eigenlijk precies in het centrum van die bestemmingen. Behalve Noord- en Zuid-Amerika.
Oh zo. Weet ik niet.quote:Op vrijdag 6 december 2013 21:59 schreef blingbling11 het volgende:
Had het gelezen van die klapband idd. Maar ik doelde op dat onderdeel dat naar buiten hing.
Denkt terug aan juli 2000...quote:Het is wel ongelofelijk hoeveel schade zo'n klapband kan opleveren.
Zo héquote:Hier nog wat foto's die ik heb gemaakt van een klapband van de PH-BFA.
De rem blokkeerde tijdens de landing en vervolgens was de band volledig doorgesleten.
De band is er gelukkig niet afgeslingerd. Een paar jaar geleden heeft een 747-400ERF nog een klapband gehad waar dit welgebeurde. Resultaat: gear naar de knoppen, deel plaatwerk naar de knoppen, rond de 2 miljoen schade dacht ik.
https://www.dropbox.com/s/nsn4eu59f86mmcm/IMG_0006.JPG
https://www.dropbox.com/s/5etxa4qmiyja6bs/IMG_0007.JPG
https://www.dropbox.com/s/hj5t6nct4cgu3i4/IMG_0009.JPG
Volgens de heren op pprune is dat de r/h gear alternate anti-skid modulequote:Op vrijdag 6 december 2013 21:59 schreef blingbling11 het volgende:
Maar ik doelde op dat onderdeel dat naar buiten hing.
Dus als ik het goed begrijp...quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:42 schreef OEM het volgende:
[..]
Volgens de heren op pprune is dat de r/h gear alternate anti-skid module
Bron.quote:An Emirates aircraft caused Brisbane Airport’s main runway to close briefly after one of its engines blasted debris onto the tarmac.
A Brisbane Airtport spokeswoman said the A380 sent asphalt, grass and dirt onto the runway as it was taking off shortly before 9am.
It caused the strip to be closed for arrivals for 20 minutes.
The spokeswoman said the runway had partially re-opened, and crews are still clearing the mess.
“We just need to clean off where the aircraft goes. We will be doing repairs to the blast protection area,” she said.
Read more: http://www.brisbanetimes.(...)q.html#ixzz2mjxwRDle
écht hè.quote:Op vrijdag 6 december 2013 13:05 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Geweldige vliegtuigmaatschappij waar ik niet alleen met mijn ouders maar ook zelf later mee vloog.
Vooral die Boeing 777 toen (jaren 70),inrichting,stewardessen,service e.d. straalde een en al klasse uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |