mooi geworden!quote:Op zondag 8 december 2013 23:04 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik heb eindelijk een skull sjaal voor mezelf gemaakt
[ afbeelding ]
Leukkkquote:Op zondag 8 december 2013 23:04 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik heb eindelijk een skull sjaal voor mezelf gemaakt
[ afbeelding ]
quote:
katoen is wel zwaar als denken.quote:Op maandag 9 december 2013 10:33 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]ok thanx. Hoopte al op zo iets, want het moet een deken van squares worden geloof ik en dan is katoen lekker om mee te werken
Ik ben er nu eentje van squares aan het maken van Drops Paris, werkt lekker, maar het is inderdaad wel zwaar. Voor een klein babydekentje valt het nog mee.quote:Op maandag 9 december 2013 10:33 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]ok thanx. Hoopte al op zo iets, want het moet een deken van squares worden geloof ik en dan is katoen lekker om mee te werken
Regenboog allesquote:Op maandag 9 december 2013 10:48 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik ben er nu eentje van squares aan het maken van Drops Paris, werkt lekker, maar het is inderdaad wel zwaar. Voor een klein babydekentje valt het nog mee.
Hier een foto van hoe ik de squares aan elkaar ga maken:
[ link | afbeelding ]
Untitled by estherqueens, on Flickr
Ah, kijk!quote:Op maandag 9 december 2013 12:50 schreef HannaHaak het volgende:
Voor babydekentje kan puur acryl ook hoor (lekker wasbaar op 40 graden en te drogen in droogtrommel)
Consument en veiligheid heeft aangegeven dat soort vezel niet uitmaakt: http://www.veiligheid.nl/tips-en-advies/babydeken
Ja, het is nu dus kwestie van hoe je bed opmaakt. Ik heb nu twee baby-doeken gemaakt van acryl en geef de aanstaande moeders wel het advies dat ze op moeten letten hoe de doeken te gebruiken (niet tot neushoogte in de maxi cosy bijvoorbeeld).quote:Op maandag 9 december 2013 12:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ah, kijk!
Toen ik nog in een babywinkel werkte vroeger lang geleden toen we nog guldens hadden was "synthetisch" echt een woord van de duivel namelijk
Gelukkig is dat dus uit de gratie!
ah, dat is inderdaad nieuwe informatie. bedankt!quote:Op maandag 9 december 2013 12:50 schreef HannaHaak het volgende:
Voor babydekentje kan puur acryl ook hoor (lekker wasbaar op 40 graden en te drogen in droogtrommel)
Consument en veiligheid heeft aangegeven dat soort vezel niet uitmaakt: http://www.veiligheid.nl/tips-en-advies/babydeken
een laken noemen ze datquote:Op maandag 9 december 2013 13:09 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ja qua allergie snap ik het wel (al moet er tegenwoordig toch nog altijd zo'n katoenen dekentje onder?) maar qua warmte dan weer niet.....als acryl niet mag zou fleece helemaal niet mogen. En net wat je zegt, gehaakt is meestal vrij luchtig. Zo'n fleece deken meestal niet.
de statische ladingquote:Op maandag 9 december 2013 13:11 schreef ieniminimuis het volgende:
Fleece lijkt mij sowieso niet fijn voor baby's. Ik zou er zelf ook niet onder willen slapen.
Vooruit, het is je vergevenquote:Op maandag 9 december 2013 13:11 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ja dat bedacht ik me net ook....kon niet meer op de naam komensorry mevrouw
Oh hoe enig!quote:Op maandag 9 december 2013 13:38 schreef DonnaRush het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn laatste creatie!
Nu weer snel verder met de figuren van de kerststal. En ondertussen ben ik ook nog bezig met het VW busje van Christel Krukkert.
Hmm dat zie je inderdaad beter dan ik dacht, jammer!quote:Op maandag 9 december 2013 15:24 schreef Tyler-Girl het volgende:
Oh wat schattig Donna![]()
Mijn manier van die blokken joinen is niet echt een succes. De draad die je omhoog haalt blijf je goed zien en dat is niet echt netjes.![]()
Ik denk dat ik de manier van Dotties Angel maar ga gebruiken.
bewijs van de draadjes....
[ afbeelding ]
kwom er net achter dat ik de draadjes kant natuurlijk kan bestempelen als de achterkant....maar weet niet of mijn autist dat leuk vindt...![]()
![]()
nee toch? je haakt de buik en de benen toch gewoon op de goede manier en dan haak je het binnenbeen toch aan de buik?quote:Op maandag 9 december 2013 17:00 schreef SpaceInvaders het volgende:
Als ik de beentjes vast wil haken aan de buik, dan komt de foute kant van het haakwerk toch buiten te zitten op deze manier?
http://dawntoussaint.blogspot.nl/2010/08/crochet-long-1.html
Als je de buik met de goede kant (dus de kant die je ziet als je haakt naar je toe hebt). Dan moet je de poten er dus op zn kop op haken? Ik had het met de openening van de poten naar beneden gedaan.quote:Op maandag 9 december 2013 17:06 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
nee toch? je haakt de buik en de benen toch gewoon op de goede manier en dan haak je het binnenbeen toch aan de buik?
of waarom denk je dat het niet klopt dan?
BT, een voor of achterkant blijkt niet uit te maken kom ik net achter. de ene draad loopt aan de ene kant en de andere draad aan de achterkant dus dat blijf je houden (op de foto niet, maar dat had ik fout gedaan).
ik ga maar weer alles uithalen en de blokken opnieuw haken. Ach, werk hebben en werk houden he?!
de openingen van de poten moeten sowieso naar bovenquote:Op maandag 9 december 2013 17:11 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Als je de buik met de goede kant (dus de kant die je ziet als je haakt naar je toe hebt). Dan moet je de poten er dus op zn kop op haken? Ik had het met de openening van de poten naar beneden gedaan.
Ja de openingen moeten naar boven uiteindelijk maar tijdens het haken zitten ze bij mij naar beneden,quote:Op maandag 9 december 2013 17:53 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
de openingen van de poten moeten sowieso naar boven![]()
Ik probeer even te bedenken welke kant je naar je toe hebt als je haakt, maar volgens mij maakt het voor de buik niet uit welke kant je boven hebt. als je de rest maar de goede kant op haakt...
Wees gerust, er zijn meer mensen met chaos in hun hoofd!quote:Op maandag 9 december 2013 17:58 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ja de openingen moeten naar boven uiteindelijk maar tijdens het haken zitten ze bij mij naar beneden,
Volgen mij snapt niemand wat voor chaos ik in mijn hoofd heb dus ik zal maar zo verder kloten
Ah ik begon met het lijf, dus daar zal het wel aan liggenquote:Op maandag 9 december 2013 19:24 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Wees gerust, er zijn meer mensen met chaos in hun hoofd!
Ik heb destijds net zo zitten klooien. De truc is dat je bij het aan elkaar haken eerst een steek van een poot oppakt, en daarna pas een steek van het lijf. En bij het oppakken van de steken van de poot, steek je je haaknaald van binnen naar buiten!
Als je er echt niet uitkomt, moet je maar even een gil geven, dan maak ik even snel een fotootje!
Heb hier helemaal overheen gelezen!quote:
ik ga ook achteraf joinen. Ben ondertussen overnieuw begonnen aan de ene helft van de deken, de andere helft volgt dus later.quote:Op maandag 9 december 2013 20:22 schreef CREADO het volgende:
Welkom martine en mooie dekentje.
Wow zag nog meer moois, leuke slofjes, omslagdoek, deken en muts...Alles heel leuk....
Pff kan niet echt de zin en tijd vinden momenteel om te haken...maar als ik het allemaal lees wordt ik weer een beetje opgebeurd
.
En tyler zo haken lijkt me een crime. Kun je het dan niet beter achteraf joinen? Zelf zou ik toch kiezen voor gewoon kleur wissel iedere keer denk ik, maar vind het ook altijd wel leuk om iets uit te proberen.
klopt hoor SpaceInvaders. De buik is bij Padma 't enige onderdeel dat met de 'foute' kant naar buiten zit. maar dat valt achteraf nauwelijks op.quote:Op maandag 9 december 2013 17:00 schreef SpaceInvaders het volgende:
Als ik de beentjes vast wil haken aan de buik, dan komt de foute kant van het haakwerk toch buiten te zitten op deze manier?
http://dawntoussaint.blogspot.nl/2010/08/crochet-long-1.html
Nee hoor, bij mijn Padma's zit de juiste kant van de buik naar buitenquote:Op maandag 9 december 2013 21:10 schreef trui het volgende:
[..]
klopt hoor SpaceInvaders. De buik is bij Padma 't enige onderdeel dat met de 'foute' kant naar buiten zit. maar dat valt achteraf nauwelijks op.
quote:Op maandag 9 december 2013 21:10 schreef trui het volgende:
[..]
klopt hoor SpaceInvaders. De buik is bij Padma 't enige onderdeel dat met de 'foute' kant naar buiten zit. maar dat valt achteraf nauwelijks op.
Ik snap er niks meer vanquote:Op maandag 9 december 2013 21:12 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Nee hoor, bij mijn Padma's zit de juiste kant van de buik naar buiten
Haha, kan ik me voorstellen!quote:Op maandag 9 december 2013 21:14 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
[..]
Ik snap er niks meer van
Haha, gewoon doen wat jij het makkelijkst vindt hoor!quote:Op maandag 9 december 2013 21:24 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik ga morgen verder prutsen, dan zal ik verslag uitbrengen
quote:Op maandag 9 december 2013 21:43 schreef martine1984 het volgende:
Wat wordt er bedoeld als ze spreken in een patroon over in backloops only sc? Ben begonnen aan baby slofjes en ben bezig met de bodem. http://www.repeatcrafterm(...)ies-pattern.html?m=1
gewoon een beetje er terug doorheen weven toch maar!quote:Op maandag 9 december 2013 21:42 schreef beefcake het volgende:
![]()
Ik maak op dit moment franjes door kettingen van lossen te maken. Maar zit een beetje met het wegwerken van de uiteindes, hoe doe je dat mooi in losse steken?
Toch wel he, ik kon ook niets anders verzinnen.quote:Op maandag 9 december 2013 21:51 schreef trui het volgende:
[..]
gewoon een beetje er terug doorheen weven toch maar!
misschien handig om beefcakes plaatje nog een beetje toe te lichten. zoals beefcake al laat zien zit er bovenop de steek een soort 'V'. normaal gesproken haak je onder beide streepjes (lusjes/loops) van die V door. maar als er "back loops only" staat, neem je alleen 't achterste lusje. dat geeft een mooi ribbeltje aan de voorkant.quote:Op maandag 9 december 2013 21:43 schreef martine1984 het volgende:
Wat wordt er bedoeld als ze spreken in een patroon over in backloops only sc? Ben begonnen aan baby slofjes en ben bezig met de bodem. http://www.repeatcrafterm(...)ies-pattern.html?m=1
ik ben wel benieuwd naar je franjes. foto straks?quote:Op maandag 9 december 2013 21:52 schreef beefcake het volgende:
[..]
Toch wel he, ik kon ook niets anders verzinnen.
Niets bijzonders hoor, gewoon voor aan een sjaal.quote:Op maandag 9 december 2013 21:55 schreef trui het volgende:
[..]
ik ben wel benieuwd naar je franjes. foto straks?
allemaal enkele draden ja. En dan 2 rijen om het lekker vol te maken.quote:Op maandag 9 december 2013 23:49 schreef trui het volgende:
mooi! dat lijkt wel wat op de franjes die Puckzzz laatst liet zien aan die zwarte sjaal. waren die ook gemaakt van lossen, Puckzzz?
damn, die zijn cutequote:Op maandag 9 december 2013 13:38 schreef DonnaRush het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn laatste creatie!
Nu weer snel verder met de figuren van de kerststal. En ondertussen ben ik ook nog bezig met het VW busje van Christel Krukkert.
Pffff wat een werk! Ik neem altijd gewoon een bundeltje draadjes, die trek ik dubbelgevouwen en stukje door een gaatje in t haakwerk en haal dan de uiteinden door de lus zeg maar. Dan trekt t zichzekf vast. Voor kindjes wil ik er dan nog wel eens doorheen naaien na afloop.quote:Op maandag 9 december 2013 23:25 schreef beefcake het volgende:
Dit zijn mijn franjes aan de sjaal. Ik heb er al meer gemaakt, maar moet daarvan de draadjes nog wegwerken en ik zie het nu niet meer.
[ afbeelding ]
oog Ik vind ze wel heel mooi trouwens hoor! Hoop niet dat het verkeerd overkwam.quote:Op maandag 9 december 2013 23:25 schreef beefcake het volgende:
Dit zijn mijn franjes aan de sjaal. Ik heb er al meer gemaakt, maar moet daarvan de draadjes nog wegwerken en ik zie het nu niet meer.
[ afbeelding ]
Nee het kwam helemaal niet verkeerd over, het is ook een k*twerkquote:Op dinsdag 10 december 2013 12:56 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
oog Ik vind ze wel heel mooi trouwens hoor! Hoop niet dat het verkeerd overkwam.
hangt van het soort garen af, de 1 roetsjt er zo uit, de ander raakt steeds in de knoop en trek je kapotquote:Op dinsdag 10 december 2013 20:01 schreef -Spring het volgende:
Hier nog een grmbl. Ik probeer een afgehechte sjaal een stukje uit te halen, maar ik krijg het juiste draadje niet te pakken oid. Ik wil m er één keer uit kunnen roetsen, maar in plaats daarvan moet ik m echt ontknopen. Herkenbaar? En tips?
Zo bedoel ik het niet.quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:11 schreef Mirjam het volgende:
[..]
hangt van het soort garen af, de 1 roetsjt er zo uit, de ander raakt steeds in de knoop en trek je kapot
Het klinkt alsof je de verkeerde kant los hebt gemaakt, kan dat het zijn?quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:14 schreef -Spring het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het niet.Hij roetsjt sowieso niet. Ik moet het draadje er echt doorheen trekken. Zoals je een knoop ontknoopt.
Ik vrees ervoor. Maar hoe fix ik het nu? Ik maak het alleen maar erger.quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:16 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Het klinkt alsof je de verkeerde kant los hebt gemaakt, kan dat het zijn?
Dat had ik van het weekend zelf namelijk ook
quote:Op maandag 9 december 2013 22:35 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik zag op de crochet subreddit een kitty stitch voorbij komen
[ afbeelding ]
Ik zie de kitty nietquote:Op maandag 9 december 2013 22:35 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik zag op de crochet subreddit een kitty stitch voorbij komen
[ afbeelding ]
Geen idee, helaasquote:Op dinsdag 10 december 2013 20:18 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik vrees ervoor. Maar hoe fix ik het nu? Ik maak het alleen maar erger.
Kiek. Ipv m los te trekken, trek ik m m juist vast.
[ afbeelding ]
Ik heb m ook maar helemaal uitgehaald. En ik moest nog zes steken. Hu.quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:23 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Geen idee, helaas
Ik wilde een hele sjaal uithalen, dus ben toen gewoon aan de andere kant begonnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |