.quote:
Die behoort voor mezelf tot de groep nummers die er nét buiten viel, waar ook Daft Punk's 'Get lucky' + het rijtje Justin Timberlake-singles bij horen (mocht er nog een opmerking komen dat ik díe vergeten was).quote:Op maandag 2 december 2013 07:58 schreef Pino112 het volgende:
TS vergeet mijn nummer 1: Can't Hold Us van Macklemore. Wat een plaat is dat
Ja, dan heb ik er meer tijd voor, vandaar dat ik het een mooi topic voor later in december vind.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:08 schreef female81 het volgende:
Ach, terugblikken begint gewoonlijk toch al begin december.
Maar goed, kom je later in december dan ook nog met een lijstje?
de belangrijke albums/singles worden normaal gesproken al eind oktober gereleased, in December heb je alleen nog maar kerst CDsquote:
...en 'best of'-cd's van allerhande bekende artiesten, en 'Best of Hitzone 2013', en dat soort dingen.quote:Op zondag 8 december 2013 12:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
de belangrijke albums/singles worden normaal gesproken al eind oktober gereleased, in December heb je alleen nog maar kerst CDs
ik tel verzamelaars niet mee...quote:Op zondag 8 december 2013 12:55 schreef female81 het volgende:
[..]
...en 'best of'-cd's van allerhande bekende artiesten, en 'Best of Hitzone 2013', en dat soort dingen.
Deze is voor mij by far het grootste kutnummer van 2013. Grappig dat meningen zo kunnen verschillen. Zal even nadenken over een lijstje.quote:Op maandag 2 december 2013 06:05 schreef female81 het volgende:
1. Robin Thicke ft. T.I. And Pharrell – Blurred lines
Laten we beginnen met die hoge 'oooh', die 1/723ste tel voor de tel komt ofzo.quote:Op zondag 8 december 2013 22:23 schreef female81 het volgende:
Wat vind je er zo erg aan?
Die productie vind ik sowieso al prettig minimalistisch, in de zin van: er zit genoeg in om de aandacht te trekken, zonder heel erg 'over the top' te zijn (zoals Lady Gaga en zo).
Ik ben er mee bezig, het is nogal een lijstquote:Op zondag 8 december 2013 21:21 schreef female81 het volgende:
En wat zijn jouw eigen favorieten dan?
Get lucky daarentegen gooit bij mij ook hoe ogenquote:Op zondag 8 december 2013 23:40 schreef Norrage het volgende:
Blurred Lines en Get Lucky zijn heerlijk. Samen met Gotye vorig jaar, lijken de echte wereldhits eindelijk eens leuk, vrolijk en pakkend te zijn. En nu is dat nieuwe Pharell nummer Happy ook heerlijk, met 24 uurs clip
http://24hoursofhappy.com/
Ja, je nummer 2. Of het een blijvertje wordt weet ik niet, maar meerdere keren beluisterd de afgelopen dagen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 05:54 schreef female81 het volgende:
heeft Arcee trouwens al wat leuks ontdekt tussen de relatief onbekende dingen in mijn lijst?
Holy Fire is gewoon van dit jaar (maart)quote:Op maandag 9 december 2013 23:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Foals is me dit jaar trouwens positief opgevallen. Al is die plaat natuurlijk van vorig jaar.
Van dit jaar? Ik dacht echt van vorig jaar.quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:15 schreef kciR het volgende:
[..]
Holy Fire is gewoon van dit jaar (maart)
Goede band inderdaad!
Deze doet me denken aan:quote:
Die associatie had ik nog niet gemaakt.quote:
Maak dáár maar een nieuw topic voor aan.quote:Op woensdag 11 december 2013 20:51 schreef Eenskijken het volgende:
Mag je ook oudere nummers noemen die je nu pas ontdekt hebt?
Oke, dat wist ik niet. Ik heb 'em pas een paar maanden geleden ontdekt van het album, dus voor mij persoonlijk is het wel 2013quote:Op zondag 15 december 2013 00:48 schreef BoerBert het volgende:
Ik blijf Swim and Sleep een moeilijk geval vinden. Single is van vorig jaar dacht ik, album natuurlijk dit jaar.
Ik heb m ook gewoon nog in mn lijst staan hoorquote:Op zondag 15 december 2013 10:55 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Oke, dat wist ik niet. Ik heb 'em pas een paar maanden geleden ontdekt van het album, dus voor mij persoonlijk is het wel 2013
Eigenlijk best willekeurigquote:Op zondag 15 december 2013 16:34 schreef tennis_jongen het volgende:
1 hey brother
2 royals
3 monster
4 happy
5 papaoutai
6 cant hold us
7 talk dirty to me
8 blurred lines
9 happy
10 get lucky
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2. Jon Hopkins - Sun HarmonicsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3. Bill Callahan - Small PlaneSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.4. My Bloody Valentine - She Found NowSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5. Julia Holter - Hello StrangerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.6. Arcade Fire - AfterlifeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7. Atoms For Peace - AmokSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8. Darkside - Freak, Go HomeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.9. Yo La Tengo - I'll Be AroundSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.10. Lubomyr Melnyk - Pockets of LightSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Maxerazzi op 15-12-2013 17:41:42 ]takkfyrir
alltquote:Op zondag 15 december 2013 17:29 schreef Maxerazzi het volgende:
10. Lubomyr Melnyk - Pockets of LightMet Peter Broderick. Waarom heb ik dat gemist?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooi Maxi
Maar, maar 10 nummers?"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundsDoe hooguit een per act, anders was het een gehele Qotsa lijst geworden:
1. Queens of the Stone Age - Smooth Sailing
2. tricot - 初耳
3. Thundercat - Oh Sheit, It's X
4. Peace - Delicious
5. Portugal. The Man - Creep in a T-Shirt
6. Black Milk - Perfected on Puritan Ave.
7. Deltron 3030 - What is this Loneliness
8. Janelle Monáe - Primetime
9. Great Minds - De Flexte
10. Tyler, the Creator - Rusty
11. Daft Punk - Fragments of Time
12. Earl Sweatshirt - Hive
13. Bill Callahan - Javelin Unlanding
14. Czarface - Air 'em Out
15. The Underachievers - The Mahdi
16. Bombino - Amidinine
17. Bassekou Kouyaté & Ngoni Ba - Wagadou
18. Girl's Day - Expectation
19. R.A. the Rugged Man - Learn Truth
20., Justin Timberlake - Let the Groove Get In
Pfoe, vond dit al behoorlijk moeilijk.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/Puritan Ave
Dat hele album sowieso. En Bill is helemaal lastig. Elk nummer op dat album is even goed"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundsAcidman eens geprobeerd, klinkt leuk.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:23 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
25 toppers
1. ACIDMAN - 白光
2. The Strokes - Welcome to Japan
3. David Bowie - Where Are We Now?
4. Foals - Bad Habit
5. Placebo - Too Many Friends
6. Queens of the Stone Age - My God Is The Sun
7. De Staat - Down Town
8. Soap&Skin - Me and The Devil
9. Boy & Bear - Southern Sun
10. Tom Odell - Hold Me
11. Vampire Weekend - Diane Young
12. Two Door Cinema Club - Changing of the Seasons
13. These New Puritans - Organ Eternal
14. Son Lux - Lost It To Trying
15. Paul McCartney - New
16. MGMT - Your Life Is A Lie
17. Gambles - Safe Side
18. Toad the Wet Sprocket - New Constellation
19. Arcade Fire - Joan of Arc
20. Arctic Monkeys - Knee Socks
21. Beck - I Won't Be Long
22. Editors - Formaldehyde
23. The National - Don't Swallow The Cap
24. Boards of Canada - Reach for the Dead
25. Suede - BarriersDé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/Heb die ook een beetje random gepickt als ik eerlijk ben, net als bij Bassekou Kouyate.quote:Op zondag 15 december 2013 23:18 schreef Norrage het volgende:
Puritan Ave
Dat hele album sowieso. En Bill is helemaal lastig. Elk nummer op dat album is even goed
Verder heb je nog wel wat goede albums waarvan ik zo even geen nummer kan bedenken (mbv, Yo La Tengo, Primal Scream, BoC etc.)Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/Maxerazzi
c'est çaTja, dat vind ik op 't eind toch iets plezieriger. Ik had veel meer songs kunnen noemen natuurlijk, maar met een top 10 dwing ik mezelf keuzes te maken, waardoor ik zekerder ben van het uiteindelijke lijstje.quote:en wtf is Ludomyr Melnyk?"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundsMaxerazzi
c'est çaLubomyr Melnyk. Een briljante pianist die op Erased Tapes een prachtige plaat heeft uitgebracht dit jaar. Ik heb 'm in de Vondelkerk gezien samen met Sarah Neufeld (violiste Arcade Fire). Echt briljant.quote:Wéér een paar nagekomen nummers (toch te vroeg geopend, dit topic? Feitelijk blijft zoiets tot in het einde der tijden doorgaan; op m'n site komen de vers toegevoegde nummers werkelijk in alle mogelijke jaarlijsten van de 50's tot nu terecht.).
De eerste is voor de liefhebbers van gitaargetokkel, de tweede voor de liefhebbers van de wat meer jazzy vormen van hiphop e.d..
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2013 17:07:17 ]wat een knotsgekke lijstquote:Op zondag 15 december 2013 16:34 schreef tennis_jongen het volgende:
1 hey brother
2 royals
3 monster
4 happy
5 papaoutai
6 cant hold us
7 talk dirty to me
8 blurred lines
9 happy
10 get lucky[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]'Het beste uit de Top 40 van 2013', of zoiets. Als je het zó ziet, zit er wel degelijk een bepaalde samenhang in.
Die van Jason Derulo, Talk dirty, vind ik trouwens zo gek nog niet; ik ken hem van autotune-zooi en meer van dergelijke ongein. Nooit verwacht dat deze man ooit nog een nummer uit zou gaan brengen waar ik iets aan vind.
[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2013 17:21:23 ]takkfyrir
alltIn willekeurige volgorde:
Farao - Tell A Lie
Farao viel me vorig jaar bij de Alternativ Julekalender voor het eerst op, en dit jaar heeft ze druk aan de weg getimmerd. Erg fijn nummer, fijne stem. Hopelijk komt er na haar prima EP ook snel een cd.
These New Puritans - V (Island Song)
Ik houd van These New Puritans en vind hun hele derde album geweldig. Het is daarom moeilijk om er een favoriet uit te kiezen, want eigenlijk had ik elk nummer van Field Of Reeds in dit lijstje kunnen zetten. Het is V (Island Song) geworden, maar dat is de waan van de dag. TNPS.
ByeAlex - Kedvesem
Omdat het kan. Mijn favoriet bij het Songfestival dit jaar: Hongarije. Ja, die zanger is een vreselijke hipster en nee, zingen kan hij inderdaad niet, maar ik vind het een lief, aanstekelijk liedje. Douze points voor Hongarije dus, en bonuspunten voor de gitarist.
Woodkid - Boat Song
In theorie zou ik ´s werelds allergrootste Woodkidfan moeten zijn. Rijk georkestreerde nummers, soms bombastisch, soms verstild. Blazers bijna altijd in de hoofdrol. De teksten, die een beetje melodramatisch over de moeilijkheden van het opgroeien gaan, kan ik ook best hebben. Kat in het bakkie, zou mijn moeder zeggen. Maar op de één of andere manier heeft de cd me nooit gepakt. De nummers - net als het gehele Woodkidconcept naar mijn mening vaak té perfect - zijn individueel prima tot zeer goed, maar als geheel beklijft het niet. Toch verdient Boat Song een plekje in mijn lijst. Het samenspel tussen trompet en trombone is namelijk prachtig. Jammer haast, dat Woodkid meent er nog omheen te moeten zingen.
Greg Haines - So It Goes
Gewoon geweldig. Nadeel: nu ik het live hebt gehoord, valt de studioversie een beetje tegen.
Moddi - En Sang Om Fly
Na twee Engelstalige cd´s heeft Moddi nu ook een cd in het Noors uitgebracht: Kćm Va Du? Veel nummers waren al langer op internet te vinden - mijn eerste kennismaking met Moddi was met één van zijn Noorstalige nummers - maar nu zijn ze bij elkaar gebundeld, met het eiland Senja in de hoofdrol. Mijn favoriet is de afsluiter van de cd: En Sang Om Fly.
Jan Swerts - Een Verlangen Naar Ontroostbaarheid
Het album Weg uit 2010 heb ik grijsgedraaid, maar opvolger Anatomie Van De Melancholie vind ik zo mogelijk nog wat beter. Het hele concept klopt gewoon en de blazers voegen echt wat toe. Een Verlangen Naar Ontroostbaarheid is zo´n nummer dat ik eenvoudig een hele avond achter elkaar kan luisteren. Zo. Mooi.
Sebastian Plano - Impetus
Na zijn debuutalbum The Arrhythmical Parts Of Hearts in 2011 kwam dit jaar opvolger Impetus uit. Vergelijkingen met bijvoorbeeld Ólafur Arnalds, Jóhann Jóhannsson, Nils Frahm, Max Richter en Dustin O´Halloran zijn snel gemaakt. En dat het een klein wereldje is, blijkt ook wel uit het feit dat Nils Frahm de cd gemasterd heeft. De cello heeft bij Plano vaak de hoofdrol, maar doordat hij soms bijvoorbeeld een bandoneon gebruikt, blijkt dat hij zijn Argentijnse roots niet is vergeten. Vooralsnog is de titeltrack ook mijn favoriet.
Nephew ft. Marie Key - Gĺ Med Dig
Zo´n nummer dat ik dus niet meer uit mijn hoofd krijg. Tevens met memorabele clip.
Marram ft. Owen Pallett - With Us Instead
Mijn recentste ´ontdekking.´ Hysterische kinderen in een koortje en fijn getoeter: succes bij mij verzekerd. In januari komt het debuutalbum van Marram uit. Ik ben benieuwd of me dat net zo bevalt, of dat het hier vooral de invloed van Owen Pallett is die me enthousiast maakt.Moody
el moodyMooi lijstje inderdaad
Niks ten nadele van jou, maar word ondertussen wel een beetje erg moe van al die neo-klassieke piano platen de laatste tijd...wat een gehype, en nu is er nog een goede plaat die best lekker klinkt die ik nog niet kende...echt beetje overkill...
En ik denk dat ik ook nog wel ergens mijn lijstje ga updaten. In vergelijking met me albumlijstje, was deze in 10 minuten in elkaar gezet en mis ik echt heeeeel veel nummers"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds1. Demi Lovato - Let It Go
2. Demi Lovato - Heart Attack
3. Demi Lovato - Made In The USA (Ik kan hier wel alle Demi Lovato liedjes zetten maar daar zouden jullie gek van worden dus ik laat het hierbij xD)
4. Miley Cyrus - Wrecking Ball
5. Imagine Dragons - Demons
6. Katy Perry - Roar
7. Katy Perry - Unconditionally
8. Little Mix - Little Me
9. Coldplay - Atlas (Catching Fire soundtrack)
10. Miley Cyrus - We Can't Stop
Ik kan eigenlijk wel een top 214789234 maken, aangezien ik superveel artiesten en liedjes leuk vind maar je vroeg om een top tien dus heb ik die gemaakt
Eigenlijk is dit niet de top tien die ik echt zou doen, maar ik wou ook andere artiesten hier in verwerken en alleen singles gebruiken
[ Bericht 6% gewijzigd door LovatosMusicFan op 18-12-2013 16:48:26 ]Don't hate on anyone's idol, you don't know what they can mean to people.[quote] Op woensdag 18 december 2013 16:39 schreef LovatosMusicFan het volgende:
5. Imagine Dragons - Demons
x 999999999999999Eigenlijk wel jaquote:Op maandag 16 december 2013 17:18 schreef female81 het volgende:
'Het beste uit de Top 40 van 2013', of zoiets. Als je het zó ziet, zit er wel degelijk een bepaalde samenhang in.
Die van Jason Derulo, Talk dirty, vind ik trouwens zo gek nog niet; ik ken hem van autotune-zooi en meer van dergelijke ongein. Nooit verwacht dat deze man ooit nog een nummer uit zou gaan brengen waar ik iets aan vind.
Ik kan ook allemaal onbekende nummers gaan posten maar dan moet ik lang zoeken,
Dus hou ik het hierbijMrBanaan1
nou nou nouOoeh, mooi lijstjes maken
Ik ga gewoon even een paar nummers (albums ) waarvan ik dit jaar genoten heb noemen, want een echte lijst heb ik niet en ik vergeet waarschijnlijk toch de helft
1) Chase & Status - Brand New Machine [album]
Wat een geweldig album Zo vaak geluisterd en nog steeds niet verveeld. Ik ben dan wel fan, dus dan kijk je er anders tegenaan.
2) Beady Eye - Flick of the Finger / Soul Love
Goed album, maar die zijn toch verreweg mijn favorieten!
3) Katy Perry - Roar
Ok ok, niet mijn stijl maar een guilty pleasure als hij op de radi langskomt (+ haar uiterlijk )
4) Fotosynthese & Ares - Geslepen EP
Is eigenlijk de enige rap/hiphop die ik luister, en ze zijn ook niet super bekend. Wel enorm goed vind ik, goeie teksten ook.
5) Queens of the Stone Age - I sat by the Ocean
Ik kende de band eigenlijk alleen van naam, maar toen ik dit nummer een paar keer op de radio langs heb horen komen ben ik er toch meer van op gaan zoeken, heel aparte stijl.
6) Bullet for my Valentine - Tears don't Fall part II
Heb een tijdje heel veel van deze muziek geluisterd, maar dat is weer weggeebt. Tears don't fall was een van mn favoriete nummers, en toen ik zag dat er een deel 2 van was moest ik toch even luisteren, en ik was aangenaam verrast!
7) Daft Punk - Get Lucky
Toch wel een zomerhit. Het blijft enorm hangen, en ik kon wel van die vrolijkheid genieten zo met dat warme weer.
X) Muse - Live at Rome [album]
Ik weet dat dit eigenlijk geen nieuwe nummers zijn, vandaar de X. Toch moet ik hem even noemen, want ik vind Muse een geweldige band en dit is een supergoed live optreden, dat ook op cd tot zn recht komt.
Nou, een behoorlijk gevarieerde smaak zoals jullie zien, maar dit zijn de nummers/albums die er voor mij dit jaar uit sprongenVoor albums, kan je ook in het officiele lijstjestopic posten, waar ook echt een eindlijst in gemaakt gaat worden!
MUZ / Jaarlijstjes 2013!"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundskciR
Heeft geen ondertitelNormaal ben ik niet zo'n single persoon, maar dit jaar toch maar eens een lijstje. Met beschrijving ook..
1. Arctic Monkeys - Do I Wanna Know?
Deze eerste single van het vijfde album kwam een paar maanden voor de release van het nieuwe album uit en was daarmee het eerste teken van leven sinds een lange tijd (R U Mine daargelaten). Deze single was vanaf de eerste keer draaien raak en is uitgegroeid tot mijn favoriete Arctic Monkeys’ plaat ooit. Die lekkere baslijn, die op AM meer naar voren is gekomen, legt een goede basis voor de zang van Alex (en drummer Matt). Ik hou er van als er meer afwisseling in het nummer zit, dat zit hier goed en maakt het een gouden nummer.
2. Darkside - Paper Trails
Het duurde even voor ik mij over heb gegeven aan de Darkside hype in het plaatselijke Indie topic. Ik weet niet meer wie hem postte, maar de tien minuten lange live versie (RA session) van Paper Trails heeft mijn mond laten open vallen. De ‘beats’ van Nicolas Jaar als zeer gelaagde ondergrond en dan dat zeer fijne gitaarspel van Dave Harrington er over heen. Geen noot teveel, maar verre van minimalistisch. Vanaf hier toch maar de rest van de plaat ontdekt, maar dit is toch mijn favoriet gebleven. Heerlijk om bij af te wassen.
3. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
Ik zal het maar eerlijk zeggen, ik was nooit echt een grote Nick Cave van. Maar voordat ik in april naar Japan ging had ik alle recente muziek op mijn mp3 speler gezet, waaronder bovenstaande. Bij Nick Cave bleef ik maar terug komen. Een van de laatste dagen van mn reis heb ik de hele dag in een park in Tokyo gezeten, luisterend naar dit album. Het verhalende Jubilee Street is, samen met Higgs Bossom Blues de favoriet van dit album. En ondanks dat ik geen prostituee heb bezocht (zoals in het nummer) tijdens mijn reis, herinnerd dit nummer mij toch aan Japan.
4. Portugal. The Man - Creep In A T-Shirt
Portugal. The Man, een band waar ik al heel wat jaar groot fan van ben. Een hardwerkend gezelschap uit Alaska (zowat elk jaar een nieuw album) van altijd hoge kwaliteit. Dit is album nummer acht. Op de eerste albums zie ik overeenkomsten met de rauwheid van bands als The White Stripes, maar sinds een paar jaar hebben ze echt een eigen geluid ontwikkeld. Ergens tussen rock, psychedelica en steeds meer pop bevinden ze zich. Dit samen met het unieke stemgeluid en hier en daar een joeh-oeh-oeh koortje maakt dit een geweldige band, met dit als één van de beste nummers van die laatste plaat Evil Friends.
5. Forest Swords - The Weight Of Gold
Alsof de geluiden van een donkere avondwandeling gesampled zijn, vervolgens geloopd, samen met een gitaargeluid (met echo) en een gesamplede stem. Klinkt erg elektronisch, maar de geluiden vormen een erg donker en organisch geheel. Precies de goede balans. Vergelijkbaar met Darkside, al is dit veel donkerder. Live komt het helaas allemaal uit een laptopje zag ik op Le Guess Who? Dat heeft voor mij helaas wat van de magie weggenomen.
6. Vampire Weekend - Step
Vampire Weekend is voor mij het synoniem voor vrolijke, mainstream popmuziek met een indie randje. Toch heeft dit New Yorkse viertal met hun derde album een veel volwassener album afgeleverd, met Step als één van de hoogtepunten. Mede door het veelzijdig stemgebruik.
7. Daughter - Youth
Live raakte de gevoeligheid en het schuchtere van Daughter mij. De band rond de Londense zangeres Elena Tonra kreeg de hele tent stil op Lowlands. Dit nummer springt er voor mij toch echt uit. In Youth hoor ik een soort schreeuwerigheid in de tekst, terwijl het muzikaal erg rustig blijft. Dat contrast vind ik erg goed gedaan.
8. The Weeknd - Belong To The World
Weer een nummer over dames van lichte zeden, een thema dat wel vaker terugkomt in de nummer van The Weeknd. Na een aantal succesvolle mixtapes in 2011 is dit de eerste single van z’n officiële debuut. The Weeknd heeft mij geďnteresseerd voor R&B (samen met Frank Ocean), door goede samples en hoge zang eroverheen. In dit nummer springt de agressievere ‘sample’ (is niet officieel een sample, maar nagemaakt) van Portishead’s Machine Gun er uit.
9. Douglas Dare - Lungful
Ontdekt een paar uur voor ik naar het concert op Le Guess Who? ging (bedankt Maxerazzi). Het nieuwste lid op het Erased Tapes, waar eerder Ólafur Arnalds opzat en nu oa Nils Frahm. Past goed in het rijtje neo- klassieke artiesten. Begeleid door slechts een piano en een rustige beat (live een percussionist) zet Douglas Dare met zijn breekbare stem een sfeer neer, waar jij bijna op wilt dansen. Heel organisch en vloeiend. Ik kijk uit naar het debuut.
10. Moonface - Barbarian
Nog een artiest die op LGW stond, maar niet gezien. Het hele album doet mij minder, met uitzondering van dit nummer. Moonface begeleid zichzelf ook alleen met piano, en heeft ook een breekbare stem. Licht gespeeld en gezongen, wat contrasteert met de tekst ‘I am a barbarian’. Zijn plaat komt trouwens uit bij Jagjaguwar, voor mij toch al een stempel van goede kwaliteit.
11. Barbarossa - The Load
Getipt door Moody in het Indie topic. Het zou bijna saai worden, weer een rustig gezongen mannenstem. Deze keer wel met voltallige band. Muzikaal valt vooral de hiphop- achtige beat op. Beetje, zoals Arctic Monkeys nu ook doet, al vallen beide bands niet te vergelijken.
12. SOHN - Bloodflows
Doet mij denken aan een soort James Blake light. Iets trager en een net iets andere stem. Door dit nummer verwacht ik veel van het debuut wat hopelijk volgend jaar verschijnt.
13. Poliça - Warrior Lord
Geestenkind van Ryan Olson en Channy Leaneagh. Vriendjes van Justin Vernon, doet ook een gastrol op het album. Poliça is georiënteerd op oudere R&B en synthpop als basis voor het nummer met de hoge stem van Channy. In dit nummer zijn beide goed vertegenwoordigd en blijft een favoriet van het album.
14. Josef Salvat - Hustler
Ontdekt via een playlistje van Atze (van 3voor12). Soort Active Child / How To Dress Well, maar dan een iets minder herkenbare stem. Wel zelfde gebruik van piano, drums en manier van zingen. Niet echt het soort nummer dat je bij de titel Hustler zou verwachten, maar het dekt wel de lichte porno sfeer.
15. Phoenix - Entertainment
Alsof je ergens in Azië terecht bent gekomen, met die hankiepankieshanghai geluiden uit de synthesizer begint het. Het altijd fijne Phoenix heeft zich duidelijk laten inspireren voor deze eerste single van het gelijknamige album. Het opwekkende van dit nummer zorgt voor een positief gevoel. Geen vernuftig gedoe, gewoon een leuk nummer met een koortje hier en een belletje daar.
16. Money - Bluebell Fields
De WU LYF van 2013, dat is een beetje het gevoel dat ik krijg bij Money. Al is het net iets minder vaag en hoop ik dat zij ook niet na één album stoppen. Wel iets minder rauw en iets meer melancholiek.
17. The Child Of Lov - Call Me Up
Zijn overlijden vorige maand maakt de mystiek om deze man alleen maar groter. Ik zal eerlijk zeggen dat ik het album pas echt goed ben beluisteren na zijn overlijden. Dit had een hele grote artiest kunnen worden, helaas heeft het niet zo mogen zijn. Wel heeft hij een paar mooie nummers achtergelaten, waaronder Call Me Up.
18. Pharell Williams - Happy
Hits kunnen ook leuk zijn, dat bewijst Pharell maar weer eens met dit über vrolijke nummer, met een zeer passende titel. Tevens soundtrack voor de geweldige film Dispicable Me 2. Ik wordt hier wel Happy van.
19. Drake - Hold On We’re Going Home
Dit nummer kwam precies uit toen mijn relatie uitging. Heb ik toen veel geluisterd. Uiteindelijk zijn we weer bij elkaar gekomen. Klinkt heel cliché nu met dit nummer, maar past er wel goed bij.
20. The Don’t Touch My Croque Monsieurs - Helikopter
Punk-rap uit Amsterdam Noord, vorig jaar hun album gemist. Maar ze kwamen in januari met een EPtje. Maatschappij kritische teksten zijn kenmerkend voor deze band. Dat we in de gaten gehouden worden gehouden en alles wordt bepaald voor ons. Lekker lo-fi, maar wel met potentie.Wow vet hoor singles met omschrijvingen ik moet mijn geüpdatet lijstje ook nog ff posten"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundsMoody
el moodyDat deed ik jaren terug ook vaak, bij zelfgemaakte lijstjes. En recensies schrijven, voor zowel m'n eigen site als die van een ander.quote:Op zaterdag 28 december 2013 12:28 schreef Norrage het volgende:
Wow vet hoor singles met omschrijvingen
Maar op de een of andere manier is deze bezigheid een beetje weggezakt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2013 19:42:46 ]Deze (genre: soul) mag ook nog in m'n lijstje gezet worden --> https://soundcloud.com/in(...)mes-ft-jesse-boykins
En deze ook (Le Motel - This is where they stay crunk; een nummer uit de idm-hoek) --> https://soundcloud.com/le-motel/crunk
(Ik ga zowaar hopen dat dit in 2013 de laatste ontdekkingen zijn, qua nummers van dit jaar. )
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2013 17:05:01 ]methodmich
Nummer 10Heb er geen volgorde aan gegeven, maar hierbij mijn (op dit moment) 10 favoriete songs van 2013:
Nick Cave & The Bad Seeds - Mermaids
Meerdere nummers van dit album komen in aanmerking, zoals Jubilee Street. Maar ik ga toch voor Mermaids. Qua sfeer doet het me denken aan het album The Boatman's Call, mijn favoriete Cave-plaat. Een donkere sfeer, thema's als liefde en geloof verpakt in een vaag verhaal over zeemeerminnen. Geweldig!
The Child Of Lov - Warrior
In dit nummer komt veel samen van de dingen die mij aanspreken in de muziek van The Child Of Lov: de combinatie van beats en 'ouderwetse soulachtige zang', de aparte stem van de zanger, een wat vage tekst, maar desondanks pakt het me.
(kan hem helaas niet los vinden, even scrollen naar 30:46)
The Epstein - Another Band Has Gone
Weinig wereldschokkends, maar toch vind ik het een mooi folkpopliedje. Lekker gitaarloopje, beetje zomers gevoel.
Kate Nash - Sister
Het laatste album van Kate Nash is een mix van haar vroegere catchy liedjes met haar wat meer punkgerichte aanpak van nu. Dit album bevat het allebei. Kate begint vrij lieflijk, maar gaat naarmate het nummer vordert steeds meer los. Ze schreeuwt je toe, je voelt de wanhoop.
Phosphorescent - Song For Zula
Relaas van een stukgelopen liefde. De zang sleept zich min of meer voort, maar de melodie is behoorlijk stuwend. De hoofdpersoon spaart zichzelf niet. Eindigend met de fantastische regels I could kill you with my bare hands, if I was free.
Foxygen - Shuggie
Heerlijk psychedelisch en zomers jaren zestig liedje. Dromerige zang, het schiet qua melodie alle kanten op en lijkt dus meerdere nummers in één.
Willis Earl Beal - Coming Through
Willis Earl Beal is een zanger met een ongepolijst stemgeluid. Vooral op zijn eerste plaat, heerlijk lo-fi, zong hij heerlijk rauw. Dat hij ook 'netjes' kan zingen, bewijst hij op dit nummer. Het is bijna R&B die op de radio kan. Met bijdrage van Cat Power.
Joseph Arthur - I Miss The Zoo
Joseph Arthur bracht dit jaar een veelzijdig dubbelalbum uit. Dit nummer, met spaarzame begeleiding, is voor mij een van de hoogtepunten van die plaat. Een weemoedige terugblik op de jeugd.
Alela Diane - Hazel Street
De laatste plaat van Alela Diane is een ultieme scheidingsplaat. Ze verwerkt haar stukgelopen relatie in soms pijnlijk eerlijke songs. Dit nummer is misschien nog wel het mooist. Een soort engelenkoortje op de achtergrond, spaarzame begeleiding en vooral de heldere voordracht van Diane zelf.
The Baptist Generals - Dog That Bit You
Mooie comeback van lo-fi koningen The Baptist Generals, nu met een rijkere sound. Belangrijkste kracht is nog altijd de meeslepende zangstem. Eerlijk en doorleefd.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nlranja
image means nothingVoor albums waar geen duidelijke singles vanaf komen vind ik het lastig om een nummer te kiezen (geldt zowel voor deze lijst als voor - wat ik sommige zie doen - een beste track kiezen in de albumlijst).
Ik denk toch meer in albums dan in liedjes tegenwoordig. Zo staan in m'n songlijst dus weinig liedjes van albums die hoog staan in m'n albumlijst.
Oh mocht iemand denken dat ik hieronder een lijst had willen plaatsen, nee dat had ik al eerder gedaan MUZ / (Jaarlijstjes-topic) Jouw favoriete nummers van 2013methodmich
Nummer 10Ben ik het mee eens hoor. Veel albums die ik erg waardeer hebben niet eens een single, denk ik. En als ze die wel hebben, weet ik meestal niet welke dat is. Dus dan krijg je inderdaad gewoon albumtracks die in mijn ogen tot de hoogtepunten van 2013 hoorden.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nlWat nog als een 'single' beschouwd kan worden, wordt sowieso steeds onduidelijker.
Ja, de radio drukt je wel specifieke nummers door de strot. Maar zing als artiest zijnde in een of ander tv-programma een willekeurige albumtrack, en het kan de volgende dag zomaar hoger in iTunes staan dan je (zogenaamde) échte single.
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2013 17:23:18 ]Grobbel
In Toffee We Crust!Mijn eindlijstje van het jaar: (songs)
1 . Youth Lagoon - Dropla
2 . David Bowie - Where Are We Now?
3 . I Am Kloot - Some Better Day
4 . My Bloody Valentine - New You
5 . Temples - Colours To Life
6 . Local Natives - Heavy Feet
7 . Warpaint - Love is to Die
8 . Splashh - Feels Like You
9 . Suuns - 2020
10 . Young Dreams - Footprints
11 . Parquet Courts - Stoned And Starving
12 . Temples - Mesmerise
13 . Mazes - Ores & Minerals
14 . Surfer Blood - Demon Dance
15 . Unknown Mortal Orchestra - Swim And Sleep (Like A Shark)
16 . Thee Oh Sees - Minotaur
17 . Balthazar - Sinking Ship
18 . Steve Mason, Emiliana Torrini & Toy - I Go Out
19 . Summer Camp - Fresh
20 . Cults - High Road
21 . Courtney Barnett - Avant Gardener
22 . Porcelain Raft - Think Of The Ocean
23 . Savages - She Will
24 . The Dismemberment Plan - Invisible
25 . Clinic - Seamless Boogie Woogie, BBC2 10pm (rpt)
26 . Brazos - How The Ranks Was Won
27 . Popstrangers - Rats In The Palm Trees
28 . Junip - Line of Fire
29 . Tame Impala - Mind Mischief
30 . Stephen Malkmus & The Jicks - Lariat
Inclusief handige Spotify-link, die de komende tijd nog wat zal worden aangevuld (nerd als ik ben loopt deze lijst natuurlijk een stuk verder door dan slechts 30 nummers):
Spotify linkMijn lijst is (als vanouds) wat meer pop-dance georiënteerd:
20: April Towers - Marisol
https://soundcloud.com/april_towers/marisol
19: Studio Killers - Jenny
18: Mapei - Don't Wait
17: Empress Of - Realize You
16: Young Dreams - First Days Of Something
15: Caro Emerald - I Belong To You
14: Wintergatan - Starmachine2000
13: Clean Bandit - Dust Clears
12: Pet Shop Boys - Odd Man Out
11: CEO - Whorehouse
10. Hozier - Take Me To Church
09: Rasmus Faber featuring Frida Sundemo - Indian Summer
08: Flyte – Words Come Easily
07: Foxes - Beauty Queen
06: MS MR - Think of You
05: London Grammar - Wasting My Young Years
04: Fryars - Cool Like Me
03: Woodkid - I Love You
02: Coldplay - Atlas
01: Woodkid - Ghost Lights
Ik ben Moody's lijstje nader aan het bekijken. Over de gehele linie inderdaad een beetje 'moody', maar moet zeggen dat ik die van Turin Brakes best wat vind hebben.
*noteert*BoerBert
Bij wijze van sprekenHad nog een lijstje staan, vond het zonde 'm niet te posten . Opmaak is wat lelijk want het is copy/paste vanuit Excel (kan dat snel makkelijk en mooi omgezet worden? ). Ik denk dat het wel te ontcijferen valt. Ik heb maar niet te veel nummers van een artiest erin gezet.
1 | The National - Pink Rabbits
2 | Darkside - Freak, Go Home
3 | Arcade Fire - Reflektor
4 | Nick Cave and the Bad Seeds - Jubilee Street
5 | Unknown Mortal Orchestra - Swim and Sleep (Like a Shark)
6 | Atoms for Peace - Judge Jury and Executioner
7 | Darkside - Paper Trails
8 | Foxygen - Shuggie
9 | Jonathan Wilson - Dear Friend
10 | Suuns - Sunspot
11 | The National - I Should Live In Salt
12 | Arcade Fire - We Exist
13 | Atoms for Peace - Default
14 | Beck - Defriended
15 | Moderat - Bad Kingdom
16 | Nick Cave and the Bad Seeds - Higgs-Boson Blues
17 | Atoms for Peace - Stuck Together Pieces
18 | White Denim - Distant Relative Salute
19 | The National - Humiliation
20 | Phoenix - Entertainment
21 | Jonathan Wilson - Fazon
22 | James Blake - Overgrown
23 | Eels - Peach Blossom
24 | The Strokes - Tap Out
25 | Vampire Weekend - Unbelievers
26 | Daft Punk - Instant Crush
27 | Ariel Pink and Jorge Elbrecht - Hang on to Life
28 | Arctic Monkeys - Do I Wanna Know?
29 | Phosphorescent - The Quotidian Beasts
30 | Queens of the Stone Age - I Sat By The Ocean
31 | Unknown Mortal Orchestra - Faded in the Morning
32 | White Denim - Corsicana Lemonade
33 | Steven Wilson - Drive Home
34 | Queens of the Stone Age - Like Clockwork
35 | Mutual Benefit - Advanced Falconry
36 | Portugal. The Man - Creep In A T-Shirt
37 | Jon Hopkins - Open Eye Signal
38 | Deerhunter - Monomania
39 | The National - Graceless
40 | MGMT - Your Life Is A Lie
41 | Arcade Fire - Normal Person
42 | Arctic Monkeys - Mad Sounds
43 | Beck - I Won't Be Long
44 | Daft Punk - Giorgio by Moroder
45 | Deerhunter - Leather Jacket II
46 | Darkside - The Only Shrine I've Seen
47 | Queens of the Stone Age - My God Is The Sun
48 | Mutual Benefit - C.L. Rosarian
49 | Grizzly Bear - Will Calls
50 | Suuns - Bambi
51 | Atoms for Peace - AMOK
52 | Jon Hopkins - Collider
53 | Blood Orange - Uncle Ace
54 | White Denim - New Blue Feeling
55 | The Strokes - Slow Animals
56 | Arctic Monkeys - I Want It All
57 | Phoenix - S.O.S. in Bel Air
58 | Unknown Mortal Orchestra - No Need For A Leader
59 | Vampire Weekend - Hannah Hunt
60 | James Blake - Retrograde
61 | Foxygen - On Blue Mountain
62 | Jon Hopkins - We Disappear
63 | Sébastien Tellier - L'amour naissant
64 | Radical Face - The Gilded Hand
65 | Disclosure - When a fire starts to burn
66 | These New Puritans - V (Island Song)
67 | Jonathan Wilson - New Mexico
68 | Deerhunter - Dream Captain
69 | Primal Scream - Goodbye Johnny
70 | Vampire Weekend - Diane Young
71 | Editors - A Ton of Love
72 | Band Of Skulls - Asleep at the Wheel
73 | Fuck Buttons - The Red Wing
74 | Son Lux - Lost It To Trying
75 | Nils Frahm - Hammers
[ Bericht 6% gewijzigd door BoerBert op 06-01-2014 14:51:05 ]CONCATENATEquote:Op maandag 6 januari 2014 14:38 schreef BoerBert het volgende:
Had nog een lijstje staan, vond het zonde 'm niet te posten . Opmaak is wat lelijk want het is copy/paste vanuit Excel (kan dat snel makkelijk en mooi omgezet worden? ). Ik denk dat het wel te ontcijferen valt. Ik heb maar niet te veel nummers van een artiest erin gezet.
1 The National Pink Rabbits
2 Darkside Freak, Go Home
3 Arcade Fire Reflektor
4 Nick Cave and the Bad Seeds Jubilee Street
5 Unknown Mortal Orchestra Swim and Sleep (Like a Shark)
6 Atoms for Peace Judge Jury and Executioner
7 Darkside Paper Trails
8 Foxygen Shuggie
9 Jonathan Wilson Dear Friend
10 Suuns Sunspot
11 The National I Should Live In Salt
12 Arcade Fire We Exist
13 Atoms for Peace Default
14 Beck Defriended
15 Moderat Bad Kingdom
16 Nick Cave and the Bad Seeds Higgs-Boson Blues
17 Atoms for Peace Stuck Together Pieces
18 White Denim Distant Relative Salute
19 The National Humiliation
20 Phoenix Entertainment
21 Jonathan Wilson Fazon
22 James Blake Overgrown
23 Eels Peach Blossom
24 The Strokes Tap Out
25 Vampire Weekend Unbelievers
26 Daft Punk Instant Crush
27 Ariel Pink and Jorge Elbrecht Hang on to Life
28 Arctic Monkeys Do I Wanna Know?
29 Phosphorescent The Quotidian Beasts
30 Queens of the Stone Age I Sat By The Ocean
31 Unknown Mortal Orchestra Faded in the Morning
32 White Denim Corsicana Lemonade
33 Steven Wilson Drive Home
34 Queens of the Stone Age …Like Clockwork
35 Mutual Benefit Advanced Falconry
36 Portugal. The Man Creep In A T-Shirt
37 Jon Hopkins Open Eye Signal
38 Deerhunter Monomania
39 The National Graceless
40 MGMT Your Life Is A Lie
41 Arcade Fire Normal Person
42 Arctic Monkeys Mad Sounds
43 Beck I Won't Be Long
44 Daft Punk Giorgio by Moroder
45 Deerhunter Leather Jacket II
46 Darkside The Only Shrine I've Seen
47 Queens of the Stone Age My God Is The Sun
48 Mutual Benefit C.L. Rosarian
49 Grizzly Bear Will Calls
50 Suuns Bambi
51 Atoms for Peace AMOK
52 Jon Hopkins Collider
53 Blood Orange Uncle Ace
54 White Denim New Blue Feeling
55 The Strokes Slow Animals
56 Arctic Monkeys I Want It All
57 Phoenix S.O.S. in Bel Air
58 Unknown Mortal Orchestra No Need For A Leader
59 Vampire Weekend Hannah Hunt
60 James Blake Retrograde
61 Foxygen On Blue Mountain
62 Jon Hopkins We Disappear
63 Sébastien Tellier L'amour naissant
64 Radical Face The Gilded Hand
65 Disclosure When a fire starts to burn
66 These New Puritans V (Island Song)
67 Jonathan Wilson New Mexico
68 Deerhunter Dream Captain
69 Primal Scream Goodbye Johnny
70 Vampire Weekend Diane Young
71 Editors A Ton of Love
72 Band Of Skulls Asleep at the Wheel
73 Fuck Buttons The Red Wing
74 Son Lux Lost It To Trying
75 Nils Frahm Hammers
http://spreadsheets.about(...)t/07-concatenate.htm
En leuk lijstje"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundsBoerBert
Bij wijze van sprekenDank voor de link, zal het mij maar eens eigen maken want dit ziet er niet uit .Een statement als dit maken:quote:Op maandag 6 januari 2014 14:44 schreef BoerBert het volgende:
Dank voor de link, zal het mij maar eens eigen maken want dit ziet er niet uit .
=CONCATENATE(A1,". ",B1," - ",C1)
en dan naar beneden trekken"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundsmethodmich
Nummer 10Hier kwam verder geen eindlijst van toch? Op zich wel aardig om te zien wat dat zou opleveren.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
Forum Opties Forumhop: Hop naar: