quote:
Die behoort voor mezelf tot de groep nummers die er nét buiten viel, waar ook Daft Punk's 'Get lucky' + het rijtje Justin Timberlake-singles bij horen (mocht er nog een opmerking komen dat ik díe vergeten was).quote:Op maandag 2 december 2013 07:58 schreef Pino112 het volgende:
TS vergeet mijn nummer 1: Can't Hold Us van Macklemore. Wat een plaat is dat
Ja, dan heb ik er meer tijd voor, vandaar dat ik het een mooi topic voor later in december vind.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:08 schreef female81 het volgende:
Ach, terugblikken begint gewoonlijk toch al begin december.
Maar goed, kom je later in december dan ook nog met een lijstje?
de belangrijke albums/singles worden normaal gesproken al eind oktober gereleased, in December heb je alleen nog maar kerst CDsquote:
...en 'best of'-cd's van allerhande bekende artiesten, en 'Best of Hitzone 2013', en dat soort dingen.quote:Op zondag 8 december 2013 12:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
de belangrijke albums/singles worden normaal gesproken al eind oktober gereleased, in December heb je alleen nog maar kerst CDs
ik tel verzamelaars niet mee...quote:Op zondag 8 december 2013 12:55 schreef female81 het volgende:
[..]
...en 'best of'-cd's van allerhande bekende artiesten, en 'Best of Hitzone 2013', en dat soort dingen.
Deze is voor mij by far het grootste kutnummer van 2013. Grappig dat meningen zo kunnen verschillen. Zal even nadenken over een lijstje.quote:Op maandag 2 december 2013 06:05 schreef female81 het volgende:
1. Robin Thicke ft. T.I. And Pharrell – Blurred lines
Laten we beginnen met die hoge 'oooh', die 1/723ste tel voor de tel komt ofzo.quote:Op zondag 8 december 2013 22:23 schreef female81 het volgende:
Wat vind je er zo erg aan?
Die productie vind ik sowieso al prettig minimalistisch, in de zin van: er zit genoeg in om de aandacht te trekken, zonder heel erg 'over the top' te zijn (zoals Lady Gaga en zo).
Ik ben er mee bezig, het is nogal een lijstquote:Op zondag 8 december 2013 21:21 schreef female81 het volgende:
En wat zijn jouw eigen favorieten dan?
Twee jaar geleden.quote:
Get lucky daarentegen gooit bij mij ook hoe ogenquote:Op zondag 8 december 2013 23:40 schreef Norrage het volgende:
Blurred Lines en Get Lucky zijn heerlijk. Samen met Gotye vorig jaar, lijken de echte wereldhits eindelijk eens leuk, vrolijk en pakkend te zijn. En nu is dat nieuwe Pharell nummer Happy ook heerlijk, met 24 uurs clip
http://24hoursofhappy.com/
Ja, je nummer 2. Of het een blijvertje wordt weet ik niet, maar meerdere keren beluisterd de afgelopen dagen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 05:54 schreef female81 het volgende:
heeft Arcee trouwens al wat leuks ontdekt tussen de relatief onbekende dingen in mijn lijst?![]()
Holy Fire is gewoon van dit jaar (maart)quote:Op maandag 9 december 2013 23:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Foals is me dit jaar trouwens positief opgevallen. Al is die plaat natuurlijk van vorig jaar.
Van dit jaar? Ik dacht echt van vorig jaar.quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:15 schreef kciR het volgende:
[..]
Holy Fire is gewoon van dit jaar (maart)![]()
Goede band inderdaad!
Deze doet me denken aan:quote:Op maandag 2 december 2013 06:05 schreef female81 het volgende:
13. Cris Cab – Liar liarom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Cris Cab - Liar Liar
Die associatie had ik nog niet gemaakt.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:10 schreef Arcee het volgende:
[..]
Deze doet me denken aan:om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
You Showed Me Salt'N'Pepa
Maak dáár maar een nieuw topic voor aan.quote:Op woensdag 11 december 2013 20:51 schreef Eenskijken het volgende:
Mag je ook oudere nummers noemen die je nu pas ontdekt hebt?
Oke, dat wist ik niet. Ik heb 'em pas een paar maanden geleden ontdekt van het album, dus voor mij persoonlijk is het wel 2013quote:Op zondag 15 december 2013 00:48 schreef BoerBert het volgende:
Ik blijf Swim and Sleep een moeilijk geval vinden. Single is van vorig jaar dacht ik, album natuurlijk dit jaar.
Ik heb m ook gewoon nog in mn lijst staan hoorquote:Op zondag 15 december 2013 10:55 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Oke, dat wist ik niet. Ik heb 'em pas een paar maanden geleden ontdekt van het album, dus voor mij persoonlijk is het wel 2013
Eigenlijk best willekeurigquote:Op zondag 15 december 2013 16:34 schreef tennis_jongen het volgende:
1 hey brother
2 royals
3 monster
4 happy
5 papaoutai
6 cant hold us
7 talk dirty to me
8 blurred lines
9 happy
10 get lucky
2. Jon Hopkins - Sun HarmonicsSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3. Bill Callahan - Small PlaneSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4. My Bloody Valentine - She Found NowSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
5. Julia Holter - Hello StrangerSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
6. Arcade Fire - AfterlifeSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7. Atoms For Peace - AmokSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8. Darkside - Freak, Go HomeSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
9. Yo La Tengo - I'll Be AroundSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
10. Lubomyr Melnyk - Pockets of LightSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met Peter Broderick.quote:Op zondag 15 december 2013 17:29 schreef Maxerazzi het volgende:
10. Lubomyr Melnyk - Pockets of LightSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Acidman eens geprobeerd, klinkt leuk.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:23 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
25 toppers
1. ACIDMAN - 白光
2. The Strokes - Welcome to Japan
3. David Bowie - Where Are We Now?
4. Foals - Bad Habit
5. Placebo - Too Many Friends
6. Queens of the Stone Age - My God Is The Sun
7. De Staat - Down Town
8. Soap&Skin - Me and The Devil
9. Boy & Bear - Southern Sun
10. Tom Odell - Hold Me
11. Vampire Weekend - Diane Young
12. Two Door Cinema Club - Changing of the Seasons
13. These New Puritans - Organ Eternal
14. Son Lux - Lost It To Trying
15. Paul McCartney - New
16. MGMT - Your Life Is A Lie
17. Gambles - Safe Side
18. Toad the Wet Sprocket - New Constellation
19. Arcade Fire - Joan of Arc
20. Arctic Monkeys - Knee Socks
21. Beck - I Won't Be Long
22. Editors - Formaldehyde
23. The National - Don't Swallow The Cap
24. Boards of Canada - Reach for the Dead
25. Suede - Barriers
Heb die ook een beetje random gepickt als ik eerlijk ben, net als bij Bassekou Kouyate.quote:Op zondag 15 december 2013 23:18 schreef Norrage het volgende:
Puritan Ave
Dat hele album sowieso. En Bill is helemaal lastig. Elk nummer op dat album is even goed
Tja, dat vind ik op 't eind toch iets plezieriger. Ik had veel meer songs kunnen noemen natuurlijk, maar met een top 10 dwing ik mezelf keuzes te maken, waardoor ik zekerder ben van het uiteindelijke lijstje.quote:
Lubomyr Melnyk. Een briljante pianist die op Erased Tapes een prachtige plaat heeft uitgebracht dit jaar. Ik heb 'm in de Vondelkerk gezien samen met Sarah Neufeld (violiste Arcade Fire). Echt briljant.quote:
wat een knotsgekke lijstquote:Op zondag 15 december 2013 16:34 schreef tennis_jongen het volgende:
1 hey brother
2 royals
3 monster
4 happy
5 papaoutai
6 cant hold us
7 talk dirty to me
8 blurred lines
9 happy
10 get lucky
Fantastisch lijstjequote:
Eigenlijk wel jaquote:Op maandag 16 december 2013 17:18 schreef female81 het volgende:
'Het beste uit de Top 40 van 2013', of zoiets. Als je het zó ziet, zit er wel degelijk een bepaalde samenhang in.
Die van Jason Derulo, Talk dirty, vind ik trouwens zo gek nog niet; ik ken hem van autotune-zooi en meer van dergelijke ongein. Nooit verwacht dat deze man ooit nog een nummer uit zou gaan brengen waar ik iets aan vind.
Dat deed ik jaren terug ook vaak, bij zelfgemaakte lijstjes. En recensies schrijven, voor zowel m'n eigen site als die van een ander.quote:Op zaterdag 28 december 2013 12:28 schreef Norrage het volgende:
Wow vet hoor singles met omschrijvingen
CONCATENATEquote:Op maandag 6 januari 2014 14:38 schreef BoerBert het volgende:
Had nog een lijstje staan, vond het zonde 'm niet te posten. Opmaak is wat lelijk want het is copy/paste vanuit Excel (kan dat snel makkelijk en mooi omgezet worden?
). Ik denk dat het wel te ontcijferen valt. Ik heb maar niet te veel nummers van een artiest erin gezet.
1 The National Pink Rabbits
2 Darkside Freak, Go Home
3 Arcade Fire Reflektor
4 Nick Cave and the Bad Seeds Jubilee Street
5 Unknown Mortal Orchestra Swim and Sleep (Like a Shark)
6 Atoms for Peace Judge Jury and Executioner
7 Darkside Paper Trails
8 Foxygen Shuggie
9 Jonathan Wilson Dear Friend
10 Suuns Sunspot
11 The National I Should Live In Salt
12 Arcade Fire We Exist
13 Atoms for Peace Default
14 Beck Defriended
15 Moderat Bad Kingdom
16 Nick Cave and the Bad Seeds Higgs-Boson Blues
17 Atoms for Peace Stuck Together Pieces
18 White Denim Distant Relative Salute
19 The National Humiliation
20 Phoenix Entertainment
21 Jonathan Wilson Fazon
22 James Blake Overgrown
23 Eels Peach Blossom
24 The Strokes Tap Out
25 Vampire Weekend Unbelievers
26 Daft Punk Instant Crush
27 Ariel Pink and Jorge Elbrecht Hang on to Life
28 Arctic Monkeys Do I Wanna Know?
29 Phosphorescent The Quotidian Beasts
30 Queens of the Stone Age I Sat By The Ocean
31 Unknown Mortal Orchestra Faded in the Morning
32 White Denim Corsicana Lemonade
33 Steven Wilson Drive Home
34 Queens of the Stone Age …Like Clockwork
35 Mutual Benefit Advanced Falconry
36 Portugal. The Man Creep In A T-Shirt
37 Jon Hopkins Open Eye Signal
38 Deerhunter Monomania
39 The National Graceless
40 MGMT Your Life Is A Lie
41 Arcade Fire Normal Person
42 Arctic Monkeys Mad Sounds
43 Beck I Won't Be Long
44 Daft Punk Giorgio by Moroder
45 Deerhunter Leather Jacket II
46 Darkside The Only Shrine I've Seen
47 Queens of the Stone Age My God Is The Sun
48 Mutual Benefit C.L. Rosarian
49 Grizzly Bear Will Calls
50 Suuns Bambi
51 Atoms for Peace AMOK
52 Jon Hopkins Collider
53 Blood Orange Uncle Ace
54 White Denim New Blue Feeling
55 The Strokes Slow Animals
56 Arctic Monkeys I Want It All
57 Phoenix S.O.S. in Bel Air
58 Unknown Mortal Orchestra No Need For A Leader
59 Vampire Weekend Hannah Hunt
60 James Blake Retrograde
61 Foxygen On Blue Mountain
62 Jon Hopkins We Disappear
63 Sébastien Tellier L'amour naissant
64 Radical Face The Gilded Hand
65 Disclosure When a fire starts to burn
66 These New Puritans V (Island Song)
67 Jonathan Wilson New Mexico
68 Deerhunter Dream Captain
69 Primal Scream Goodbye Johnny
70 Vampire Weekend Diane Young
71 Editors A Ton of Love
72 Band Of Skulls Asleep at the Wheel
73 Fuck Buttons The Red Wing
74 Son Lux Lost It To Trying
75 Nils Frahm Hammers
Een statement als dit maken:quote:Op maandag 6 januari 2014 14:44 schreef BoerBert het volgende:
Dank voor de link, zal het mij maar eens eigen maken want dit ziet er niet uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop