abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 15 december 2013 @ 10:55:08 #51
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_134283369
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 00:48 schreef BoerBert het volgende:
Ik blijf Swim and Sleep een moeilijk geval vinden. Single is van vorig jaar dacht ik, album natuurlijk dit jaar.
Oke, dat wist ik niet. Ik heb 'em pas een paar maanden geleden ontdekt van het album, dus voor mij persoonlijk is het wel 2013 :P
  zondag 15 december 2013 @ 12:36:02 #53
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_134285343
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 10:55 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Oke, dat wist ik niet. Ik heb 'em pas een paar maanden geleden ontdekt van het album, dus voor mij persoonlijk is het wel 2013 :P
Ik heb m ook gewoon nog in mn lijst staan hoor ;)
pi_134293894
1 hey brother
2 royals
3 monster
4 happy
5 papaoutai
6 cant hold us
7 talk dirty to me
8 blurred lines
9 happy
10 get lucky
pi_134293927
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 16:34 schreef tennis_jongen het volgende:
1 hey brother
2 royals
3 monster
4 happy
5 papaoutai
6 cant hold us
7 talk dirty to me
8 blurred lines
9 happy
10 get lucky
Eigenlijk best willekeurig
pi_134296723
De top 10 voor dit jaar:

1. James Blake - Retrograde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2. Jon Hopkins - Sun Harmonics
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3. Bill Callahan - Small Plane
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4. My Bloody Valentine - She Found Now
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
5. Julia Holter - Hello Stranger
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
6. Arcade Fire - Afterlife
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7. Atoms For Peace - Amok
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8. Darkside - Freak, Go Home
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
9. Yo La Tengo - I'll Be Around
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
10. Lubomyr Melnyk - Pockets of Light
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door Maxerazzi op 15-12-2013 17:41:42 ]
pi_134310847
quote:
14s.gif Op zondag 15 december 2013 17:29 schreef Maxerazzi het volgende:
10. Lubomyr Melnyk - Pockets of Light
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met Peter Broderick. :o Waarom heb ik dat gemist?
pi_134311090
Mooi Maxi O+

Maar, maar 10 nummers? :(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 15 december 2013 @ 22:44:27 #59
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_134311489
Freak Go Home _O_.
pi_134312936
Doe hooguit een per act, anders was het een gehele Qotsa lijst geworden:

1. Queens of the Stone Age - Smooth Sailing
2. tricot - 初耳
3. Thundercat - Oh Sheit, It's X
4. Peace - Delicious
5. Portugal. The Man - Creep in a T-Shirt
6. Black Milk - Perfected on Puritan Ave.
7. Deltron 3030 - What is this Loneliness
8. Janelle Monáe - Primetime
9. Great Minds - De Flexte
10. Tyler, the Creator - Rusty
11. Daft Punk - Fragments of Time
12. Earl Sweatshirt - Hive
13. Bill Callahan - Javelin Unlanding
14. Czarface - Air 'em Out
15. The Underachievers - The Mahdi
16. Bombino - Amidinine
17. Bassekou Kouyaté & Ngoni Ba - Wagadou
18. Girl's Day - Expectation
19. R.A. the Rugged Man - Learn Truth
20., Justin Timberlake - Let the Groove Get In

Pfoe, vond dit al behoorlijk moeilijk.
pi_134312984
Puritan Ave O+

Dat hele album sowieso. En Bill is helemaal lastig. Elk nummer op dat album is even goed ;(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_134313111
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:23 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
25 toppers

1. ACIDMAN - 白光
2. The Strokes - Welcome to Japan
3. David Bowie - Where Are We Now?
4. Foals - Bad Habit
5. Placebo - Too Many Friends
6. Queens of the Stone Age - My God Is The Sun
7. De Staat - Down Town
8. Soap&Skin - Me and The Devil
9. Boy & Bear - Southern Sun
10. Tom Odell - Hold Me
11. Vampire Weekend - Diane Young
12. Two Door Cinema Club - Changing of the Seasons
13. These New Puritans - Organ Eternal
14. Son Lux - Lost It To Trying
15. Paul McCartney - New
16. MGMT - Your Life Is A Lie
17. Gambles - Safe Side
18. Toad the Wet Sprocket - New Constellation
19. Arcade Fire - Joan of Arc
20. Arctic Monkeys - Knee Socks
21. Beck - I Won't Be Long
22. Editors - Formaldehyde
23. The National - Don't Swallow The Cap
24. Boards of Canada - Reach for the Dead
25. Suede - Barriers
Acidman eens geprobeerd, klinkt leuk. ^O^
pi_134313144
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2013 23:18 schreef Norrage het volgende:
Puritan Ave O+

Dat hele album sowieso. En Bill is helemaal lastig. Elk nummer op dat album is even goed ;(
Heb die ook een beetje random gepickt als ik eerlijk ben, net als bij Bassekou Kouyate. :D
Verder heb je nog wel wat goede albums waarvan ik zo even geen nummer kan bedenken (mbv, Yo La Tengo, Primal Scream, BoC etc.)
pi_134314467
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2013 22:34 schreef Norrage het volgende:
Mooi Maxi O+

Maar, maar 10 nummers? :(
Tja, dat vind ik op 't eind toch iets plezieriger. Ik had veel meer songs kunnen noemen natuurlijk, maar met een top 10 dwing ik mezelf keuzes te maken, waardoor ik zekerder ben van het uiteindelijke lijstje.
pi_134314717
en wtf is Ludomyr Melnyk? :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_134315022
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2013 23:58 schreef Norrage het volgende:
en wtf is Ludomyr Melnyk? :D
Lubomyr Melnyk. Een briljante pianist die op Erased Tapes een prachtige plaat heeft uitgebracht dit jaar. Ik heb 'm in de Vondelkerk gezien samen met Sarah Neufeld (violiste Arcade Fire). Echt briljant.
pi_134333848
Wéér een paar nagekomen nummers (toch te vroeg geopend, dit topic? Feitelijk blijft zoiets tot in het einde der tijden doorgaan; op m'n site komen de vers toegevoegde nummers werkelijk in alle mogelijke jaarlijsten van de 50's tot nu terecht.).

De eerste is voor de liefhebbers van gitaargetokkel, de tweede voor de liefhebbers van de wat meer jazzy vormen van hiphop e.d..



[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2013 17:07:17 ]
  Redactie Sport maandag 16 december 2013 @ 17:16:49 #69
274204 crew  Mexicanobakker
pi_134334276
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 16:34 schreef tennis_jongen het volgende:
1 hey brother
2 royals
3 monster
4 happy
5 papaoutai
6 cant hold us
7 talk dirty to me
8 blurred lines
9 happy
10 get lucky
wat een knotsgekke lijst
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_134334352
'Het beste uit de Top 40 van 2013', of zoiets. Als je het zó ziet, zit er wel degelijk een bepaalde samenhang in. :)

Die van Jason Derulo, Talk dirty, vind ik trouwens zo gek nog niet; ik ken hem van autotune-zooi en meer van dergelijke ongein. Nooit verwacht dat deze man ooit nog een nummer uit zou gaan brengen waar ik iets aan vind. :')

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2013 17:21:23 ]
pi_134335779
In willekeurige volgorde:

Farao - Tell A Lie
Farao viel me vorig jaar bij de Alternativ Julekalender voor het eerst op, en dit jaar heeft ze druk aan de weg getimmerd. Erg fijn nummer, fijne stem. Hopelijk komt er na haar prima EP ook snel een cd. :)

These New Puritans - V (Island Song)
Ik houd van These New Puritans en vind hun hele derde album geweldig. Het is daarom moeilijk om er een favoriet uit te kiezen, want eigenlijk had ik elk nummer van Field Of Reeds in dit lijstje kunnen zetten. Het is V (Island Song) geworden, maar dat is de waan van de dag. TNPS. O+

ByeAlex - Kedvesem
Omdat het kan. Mijn favoriet bij het Songfestival dit jaar: Hongarije. Ja, die zanger is een vreselijke hipster en nee, zingen kan hij inderdaad niet, maar ik vind het een lief, aanstekelijk liedje. Douze points voor Hongarije dus, en bonuspunten voor de gitarist.

Woodkid - Boat Song
In theorie zou ik ´s werelds allergrootste Woodkidfan moeten zijn. Rijk georkestreerde nummers, soms bombastisch, soms verstild. Blazers bijna altijd in de hoofdrol. De teksten, die een beetje melodramatisch over de moeilijkheden van het opgroeien gaan, kan ik ook best hebben. Kat in het bakkie, zou mijn moeder zeggen. Maar op de één of andere manier heeft de cd me nooit gepakt. De nummers - net als het gehele Woodkidconcept naar mijn mening vaak té perfect - zijn individueel prima tot zeer goed, maar als geheel beklijft het niet. Toch verdient Boat Song een plekje in mijn lijst. Het samenspel tussen trompet en trombone is namelijk prachtig. Jammer haast, dat Woodkid meent er nog omheen te moeten zingen.

Greg Haines - So It Goes
Gewoon geweldig. Nadeel: nu ik het live hebt gehoord, valt de studioversie een beetje tegen. ;(


Moddi - En Sang Om Fly
Na twee Engelstalige cd´s heeft Moddi nu ook een cd in het Noors uitgebracht: Kæm Va Du? Veel nummers waren al langer op internet te vinden - mijn eerste kennismaking met Moddi was met één van zijn Noorstalige nummers - maar nu zijn ze bij elkaar gebundeld, met het eiland Senja in de hoofdrol. Mijn favoriet is de afsluiter van de cd: En Sang Om Fly.

Jan Swerts - Een Verlangen Naar Ontroostbaarheid
Het album Weg uit 2010 heb ik grijsgedraaid, maar opvolger Anatomie Van De Melancholie vind ik zo mogelijk nog wat beter. Het hele concept klopt gewoon en de blazers voegen echt wat toe. Een Verlangen Naar Ontroostbaarheid is zo´n nummer dat ik eenvoudig een hele avond achter elkaar kan luisteren. Zo. Mooi.

Sebastian Plano - Impetus
Na zijn debuutalbum The Arrhythmical Parts Of Hearts in 2011 kwam dit jaar opvolger Impetus uit. Vergelijkingen met bijvoorbeeld Ólafur Arnalds, Jóhann Jóhannsson, Nils Frahm, Max Richter en Dustin O´Halloran zijn snel gemaakt. En dat het een klein wereldje is, blijkt ook wel uit het feit dat Nils Frahm de cd gemasterd heeft. De cello heeft bij Plano vaak de hoofdrol, maar doordat hij soms bijvoorbeeld een bandoneon gebruikt, blijkt dat hij zijn Argentijnse roots niet is vergeten. Vooralsnog is de titeltrack ook mijn favoriet.

Nephew ft. Marie Key - Gå Med Dig
Zo´n nummer dat ik dus niet meer uit mijn hoofd krijg. Tevens met memorabele clip.

Marram ft. Owen Pallett - With Us Instead
Mijn recentste ´ontdekking.´ Hysterische kinderen in een koortje en fijn getoeter: succes bij mij verzekerd. In januari komt het debuutalbum van Marram uit. Ik ben benieuwd of me dat net zo bevalt, of dat het hier vooral de invloed van Owen Pallett is die me enthousiast maakt.
pi_134390528
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2013 17:56 schreef takkfyrir het volgende:
In willekeurige volgorde:

Fantastisch lijstje ^O^
Je nr 1 en Sebastian Plano zijn goede tips :)
Moddi, Swerts, Woodkid, sowieso goed.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_134390906
Mooi lijstje inderdaad :Y

Niks ten nadele van jou, maar word ondertussen wel een beetje erg moe van al die neo-klassieke piano platen de laatste tijd...wat een gehype, en nu is er nog een goede plaat die best lekker klinkt die ik nog niet kende...echt beetje overkill...

En ik denk dat ik ook nog wel ergens mijn lijstje ga updaten. In vergelijking met me albumlijstje, was deze in 10 minuten in elkaar gezet en mis ik echt heeeeel veel nummers _O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_134408667
1. Demi Lovato - Let It Go
2. Demi Lovato - Heart Attack
3. Demi Lovato - Made In The USA (Ik kan hier wel alle Demi Lovato liedjes zetten maar daar zouden jullie gek van worden dus ik laat het hierbij xD)
4. Miley Cyrus - Wrecking Ball
5. Imagine Dragons - Demons
6. Katy Perry - Roar
7. Katy Perry - Unconditionally
8. Little Mix - Little Me
9. Coldplay - Atlas (Catching Fire soundtrack)
10. Miley Cyrus - We Can't Stop

Ik kan eigenlijk wel een top 214789234 maken, aangezien ik superveel artiesten en liedjes leuk vind maar je vroeg om een top tien dus heb ik die gemaakt ;)
Eigenlijk is dit niet de top tien die ik echt zou doen, maar ik wou ook andere artiesten hier in verwerken en alleen singles gebruiken :P

[ Bericht 6% gewijzigd door LovatosMusicFan op 18-12-2013 16:48:26 ]
Don't hate on anyone's idol, you don't know what they can mean to people.
pi_134412728
[quote]0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:39 schreef LovatosMusicFan het volgende:

5. Imagine Dragons - Demons

O+ x 999999999999999
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')