Dat hield Beeching ook niet tegen.quote:Op zondag 1 december 2013 15:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als de infra er toch al light. Tjah.
rijden die tijdens de normale dienstregeling tussendoor?quote:Op zondag 1 december 2013 15:47 schreef greavy het volgende:
Alvast 2 foto's van vandaag, overige foto's worden nog uitgezocht(heb de kruising op Vriezenveen én op Vroomshoop op de foto):
[ link | afbeelding ]
Arriva 34
Op zondag 1 december was Arriva druk in de weer met de testritten tussen Almelo en Mariënberg, want volgende week komt Arriva hier al te rijden in de rijdende dienst. Treinstel 34 heeft inmiddels al alle stickers, en is gereed voor de nieuwe dienst. Machinisten kregen vandaag ook opleiding, dus bij elk station was een stationnement gepland, deuren werden ontgrendeld en weer vergrendeld.
Keurig op tijd vertrekt Arriva met stel 34 uit Mariënberg onderweg naar Almelo.
[ link | afbeelding ]
Arriva 34
Na een kleine wandeling van circa 15 minuten werd de Kreuzendijk bij Vriezenveen bereikt. Na eerst een rode Lint naar Mariënberg gezien te hebben kwam keurig op tijd de Lint van Arriva aanrijden. Met een fraai zonnetje die even 10 minuten doorbrak kon de foto geklikt worden, en konden wij weer tevreden teruglopen.
En nu weer in de ICBerlijn van 15:14 uit Almelo onderweg naar Amersfoort, en dan door naar Rotterdam-Dordrecht
op dit moment rijden ze er tussendoor. Je hebt twee beschikbare paden als er een uursdienst is. Voor het lintje van xx/Syntus uit of in patroon met de huidige halfuursdienstregeling rijden. Bij de eerste wordt er nergens gekruist en bij de tweede optie in Vroomshoop of Vriezenveen.quote:Op zondag 1 december 2013 16:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
rijden die tijdens de normale dienstregeling tussendoor?
Die blauwwitte LINTjes zijn trouwens nog totaal niet af, daar moet nog wel een tijdje aan gesleuteld worden voor volgende weekquote:Op zondag 1 december 2013 17:26 schreef greavy het volgende:
Ze reden zo ongeveer het andere pad van Syntus, met de normale kruisingen.
De machinisten moesten ook bij elk station stoppen op de goede plek, deuren ontgrendelen, vergrendelen enzo. Was dus een soort van machinistenopleiding.
Ze reden niet in het pad van Syntus, maar precies in een ander pad. Normaal heb je A-22-B-38-A, nu had je A-38-B-22-A. De kruisingen lagen juist op het andere station.quote:Op zondag 1 december 2013 17:26 schreef greavy het volgende:
Ze reden zo ongeveer het andere pad van Syntus, met de normale kruisingen.
De machinisten moesten ook bij elk station stoppen op de goede plek, deuren ontgrendelen, vergrendelen enzo. Was dus een soort van machinistenopleiding.
Plons is ho. Meer foto's op mijn site, blijkt een fotogenieke ontsporing te zijn geweest.quote:Op zondag 1 december 2013 14:45 schreef GekkeHaan het volgende:
Trein/metrodinggeval ontspoort in The Bronx (New York) en in de Hudson River beland. Tot zover zijn er 3 doden gemeld.
[ afbeelding ]
Owja, ik zie het nu. Je hebt gelijk ...quote:Op zondag 1 december 2013 18:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ze reden niet in het pad van Syntus, maar precies in een ander pad. Normaal heb je A-22-B-38-A, nu had je A-38-B-22-A. De kruisingen lagen juist op het andere station.
OVS-00056-4.1?quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vanaf welke baanvaksnelheid wordt er eigenlijk verkanting toegepast in het Nederlandse spoor? Ik ben nu Groningen-Onnen aan het leggen in TS, maar het is met verkanting en overgangsbogen achterlijk lastig om precies goed uit te komen op het volgende rechte stuk.
Zonder streepje tussen OVS en het getal. Dat is dus het OVS Alignement? Via google niet te vinden.quote:Op zondag 1 december 2013 19:08 schreef b2py het volgende:
Kan iemand het topicnummer corrigeren? Is 1 te hoog.
[..]
OVS-00056-4.1?
Is ook de bedoelingquote:Op zondag 1 december 2013 19:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zonder streepje tussen OVS en het getal. Dat is dus het OVS Alignement? Via google niet te vinden.
Vet initiatiefquote:Op zondag 1 december 2013 19:04 schreef greavy het volgende:
NIEDERSACHSEN-TICKET
In december geldig vanaf Hoofdstation Groningen en alle treinstation aan het Wiederline-traject (Groningen-Leer)
Met het Niedersachsen-Ticket reist u met maximaal 5 personen een hele dag met alle regionale treinen en het openbaar vervoer door Nedersaksen, Bremen en Hamburg.
1 persoon voor slechte 22 euro (2e klas)
2 personen voor slechts 26 euro (2e klas)
3 personen voor slechts 30 euro (2e klas)
4 personen voor slechts 34 euro (2e klas)
5 personen voor slechts 38 euro (2e klas)
- Kinderen t/m 5 jaar en kinderen van 6 t/m 14 jaar mogen gratis meereizen als het eigen kinderen of kleinkinderen van de meereizende ouder/grootouder zijn.
- Zijn de meereizende kinderen van 6 t/m 14 jaar geen kind of kleinkind van de meereizende ouder/grootouder, dan tellen ze als volwassene en reizen niet gratis mee.
- Niedersachsen-Ticket niet geldig vanaf treinstation Groningen Noord.
Details van de aanbieding
Het ticket is geldig van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 3.00 uur de volgende dag en ook op zaterdag, zondag en op feestdagen van 0.00 tot 3.00 uur de volgende dag in de regionale treinen van de Deutsche Bahn (RE, RB en S-Bahn) en in verdere verkeersmiddelen (EVB, eurobahn, metronom, NordWestBahn, arriva, cantus) in de 2e klas.
Meer informatie(DB), voorwaarden(DB) en verkoop van ticket
Ticket is vanuit Nederland alleen online verkrijgbaar en met creditcard of paypal.
Wiederline.com
Ja klopt, maar dat weet ik toch niet. Ding had trouwens twee locs volgens mij..quote:Op zondag 1 december 2013 19:48 schreef greavy het volgende:
Was het niet gewoon de Benny uit Nederland die binnen kwam? Die moet loc omlopen, en soms wel en soms niet afrangeren.
Ze komen sowieso op zaterdag en zondag niet uit Brussel.
Lees ik liever dan al die nutteloze meldingen en 'tweets' die ook wel op NOS-TT 751 e.v. staan.quote:
Wat een fantastische prestatie leveren ze toch hè, onze nationale trotsquote:Op zondag 1 december 2013 19:50 schreef greavy het volgende:
13:13 (gepland) aankomen, vertrekt-ie pas om 14:47 weer.
Ik heb in de trein tussen Nijmegen en Roermond (toen NS daar nog reed) ooit iemand met een achterklep van een Golf 1 gezien...quote:Op zondag 1 december 2013 19:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik dacht dat ik in mn spoorleven al veel gezien had. Maar iemand die een kerstboom als bagage een TGV insleept is nieuw voor me...waarom?
6h 04m 18squote:Op zondag 1 december 2013 20:16 schreef J.B. het volgende:
Vraagje trouwens, ik ben van plan in de laatste week van januari van Kopenhagen met de nachttrein naar Stockholm en vervolgens naar Oslo te gaan. Wat ik me nu juist echter bedenk is dat het daar in de winter best lang donker is.... iemand enig idee hoelang het in die periode licht is in die steden? Dan met name Oslo, want dat ligt het noordelijkste.
quote:Op zondag 1 december 2013 20:17 schreef remcoP het volgende:
[..]
6h 04m 18s
http://www.timeanddate.co(...)bj=sun&afl=-11&day=1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |