abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 4 december 2013 @ 23:44:14 #51
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133930194
O+
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 5 december 2013 @ 18:19:14 #52
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_133951906
Cassettebandjes _O_ en dan op deze walkman:

Later nog een aantal andere walkmans gekocht, omdat digitale tuner en de batterijduur toch wel dramatisch begon te worden. Maar geen van allen hebben het overleefd, terwijl deze het na 27 jaar nog steeds doet. En dat ding is echt tijden dagelijks gebruikt.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_133974114
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 10:33 schreef eleusis het volgende:
Cassettebandjes _O_
Ik moet er nog steeds 30 omzetten naar mp3 :{ Mss vandaag eens mee beginnen
Ik heb er nog eentje van 35 jaar oud die ik graag wil omzetten maar dat steeds uitstel.
...bang dat er straks niks meer op staat.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  Redactie Frontpage vrijdag 6 december 2013 @ 19:06:19 #54
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_133991043
Ik heb nog een zeer oud cassettebandje waarop mijn in '89 overleden moeder praat. Is me zeer dierbaar, maar zou niet weten waar ik zoiets zou kunnen omzetten
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_133992277
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 december 2013 19:06 schreef Djeez het volgende:
Ik heb nog een zeer oud cassettebandje waarop mijn in '89 overleden moeder praat. Is me zeer dierbaar, maar zou niet weten waar ik zoiets zou kunnen omzetten
Ken je iemand met een al wat oudere mp3-speler, met opnamefunctie (een jaar of tien terug werden die nog verkocht, Creative had ze bijvoorbeeld)? Die je eventueel een poosje zou kunnen lenen?

Da's de manier waarop ik zelf de belangrijke delen van m'n bandjes heb gedigitaliseerd. Het geluid van de cassetterecorder kon gelijk in een bitrate van 160 kbps opgeslagen worden.

Jammer dat ze niet meer verkocht worden, trouwens. Misschien vanwege auteursrechten-gezeik.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2013 19:37:33 ]
  Redactie Frontpage vrijdag 6 december 2013 @ 20:36:37 #56
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_133995200
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 19:34 schreef female81 het volgende:

[..]

Ken je iemand met een al wat oudere mp3-speler, met opnamefunctie (een jaar of tien terug werden die nog verkocht, Creative had ze bijvoorbeeld)? Die je eventueel een poosje zou kunnen lenen?

Nee helaas. Heb zelf ook geen cassettespeler meer, dus zou niet weten hoe ik het moet oplossen
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  vrijdag 6 december 2013 @ 20:51:23 #57
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_133996035
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 05:50 schreef female81 het volgende:
Het voordeel van het cassettetijdperk was wel dat het veel minder vluchtig was, er werd meer 'echt' geluisterd. Dat werd mede in de hand gewerkt doordat er veel minder bronnen waren om aan muziek te komen, waardoor er per nummer meer tijd was om aandacht te besteden aan wat er wél beschikbaar was.

Eerlijk is eerlijk: er groeide zo een mooie band tussen jou en je cassettebandjes-collectie.

Nú is het als het ware alsof je een kraan open draait, en er komt muziek uit. Niet leuk? Wissen, en door naar de volgende mp3. Je moet je hoofd er echt bij houden om niet in de 'vervlakking'-val te trappen (en ja, ik ben er zelf óók in getrapt).

Edit: ook nog even deze leuke bezigheid posten, zelf artwork maken. Een van de laatste die nog met de hand gemaakt was, met aquarel-potloden, + een eentje die na een paar jaar computer-ervaring vervaardigd was. Poppetje is zelfgetekend, gebaseerd op een of andere Coolcat-etalagepop (toen kwam ik daar nog weleens. :') ).

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bazin!!!

Die mixtape tijd, het gedoe om net op tijd op REC te drukken en dan idd die verschrikkelijke Dj's die denken leuk te zijn om door je nummer heen te tetteren :(

Geweldige tijd!
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
pi_134010165
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 december 2013 20:36 schreef Djeez het volgende:

[..]

Nee helaas. Heb zelf ook geen cassettespeler meer, dus zou niet weten hoe ik het moet oplossen
Tja, dat soort dingen kan je óók lenen bij mensen die er nog wél eentje hebben. :s)

(Ik vermoed dat er maar weinig meer mensen zijn die nog zo'n beetje dagelijks cassettebandjes luisteren; wat dat betreft zullen veel mensen zo'n apparaat niet heel erg missen.)

En zo'n stokoude mp3-speler-met-opnamefunctie is eventueel nog te vinden op Marktplaats o.i.d.. Hoewel ik zelf al tijden op zoek ben, omdat ik een reserve-exemplaar wil voor als m'n Creative Muvo uit 2004 ooit stuk gaat. Gaat vast nog eens gebeuren. :{

Hij hangt nog altijd aan een van m'n internetradio's, om nummers waarbij geen titel vermeld wordt meteen vast te leggen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2013 07:05:38 ]
  zaterdag 7 december 2013 @ 07:42:40 #59
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_134010217
Je hebt zoiets voor als je een collectie wilt omzetten

http://mobielkoopjes.nl/p(...)tte-mp3-omzetter-set?

En als het eenmalig is zoals bijvoorbeeld Djeez kun je het laten doen

http://www.video.leevaa.nl/

Site ziet er wat knullig uit maar het is een echte hobbyman die het vakkundig doet.

Als je dierbare oude opnames hebt zou ik het wel doen. Een tape opname gaat na verloop van tijd vervagen.

edit: nog eentje http://www.van-eck.net/
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  zaterdag 7 december 2013 @ 12:11:52 #60
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_134012767
Een bedrijf (of apparaat) die het omzet naar MP3 en denkt dat het daarmee goede kwaliteit is zou ik sowieso niet kiezen. Dan zou ik Van Eck kiezen op basis van hun info. Ze zetten het ongecomprimeerd op een CD. Djeez, helaas is Drenthe is een beetje ver van Noord Holland af. Als je zelf wel een cassettedeck vindt of iemand die hem heeft, let dan wel op of hij lange tijd heeft stil gestaan. Dan moet je hem schoonmaken.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_134041560
En als je geen bandjes meer had eentje met sprookjesverhalen van je broertje/zusje jatten.

Tape over het hoekje en opnemen maar :')
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_134042086
Die truc is op jonge leeftijd handig geweest, als ik een beetje krap bij kas zat. :)

Te weinig geld voor om alle bandjes die je nodig hebt níeuw te kopen? Dan naar de tweedehandswinkel, daar een hoop oude exemplaren (die er op het eerste gezicht nog goed uit zagen) meenemen, en vervolgens je eigen dingen eroverheen spoelen. :D
  zondag 8 december 2013 @ 11:03:23 #63
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_134042168
In mijn auto uit 2006 zit behalve een 6 cd wisselaar en navigatie systeem met dvd ook nog een cassette player. Blijkbaar is dat in Japan wat langer een populair afspeelmedium gebleven.
pi_134062415
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 december 2013 19:06 schreef Djeez het volgende:
Als Utrecht niet te ver is:
ik heb nog een goed werkend cassettedeck. Wordt nog met enige regelmaat gebruikt.
pi_134257767
quote:
7s.gif Op donderdag 5 december 2013 18:19 schreef Uccie het volgende:
Cassettebandjes _O_ en dan op deze walkman:

_O_ Jarenlang als walkman gehad waar ik mijn cassettebandjes op afspeelde. Ik had ook altijd voor hele lange reizen naast de box met bandjes ook een partij extra batterijen bij mij mochten deze ooit leeg geraken.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2013 13:12:03 ]
pi_134258755
Ik had heel veel cassettebandjes, tot begin deze eeuw nog, omdat de werkbus geen cd-speler had. Ik kocht eigenlijk altijd TDK SA-60/90 bandjes. O+ En dan met het potlood het blanco-stukje opdraaien tot de daadwerkelijke tape.

En nog vroegerder liedjes van de radio opnemen en elk jaar de grandmix van Ben Liebrand. O+

Nu ben ik nog steeds meer van de cd's dan van de mp3's.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 16 december 2013 @ 09:08:24 #67
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_134318933
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 14:02 schreef Kentekenplaat het volgende:

En nog vroegerder liedjes van de radio opnemen en elk jaar de grandmix van Ben Liebrand. O+

Oh ja die grandmix. Die van '89 en '90 zou ik best nog wel als mp3 willen oid :)
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
pi_134320303
Grandmixen ging ik ook altijd voor zitten ja :9. Heerlijk was dat!
  maandag 16 december 2013 @ 19:43:15 #69
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_134339554
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 09:08 schreef najazeg het volgende:

[..]

Oh ja die grandmix. Die van '89 en '90 zou ik best nog wel als mp3 willen oid :)
Ik die van 86 t/m 90 wel.

Sowieso is Ben Liebrand baas. :7
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  dinsdag 17 december 2013 @ 07:49:27 #70
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_134354898
die robot-stemmen aan het begin :P
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
pi_134445172
Doet mij gelijk weer denken aan m'n kinderfeestjes. Altijd cassettebandjes vragen. Dan vroeg je natuurlijk om TDK, maar als het een tegen zat kreeg je Yoko.........
pi_134460361
Yoko.

Rotte herinneren aan een klasgenootje met een Yoko-miniset met dubbele cassettedeck doemen weer op; als ik iets wilde kopiëren moest ik dáár naar toe (thuis kon het de eerste jaren dat ik me met bandjes bezig hield niet, en dat meisje was de enige waarbij ik wat dat betreft terecht kon).

Bij bandjes waar al wat op stond, was de oude opname nog weleens dwars door de nieuwe heen te horen. :{

Maar goed, om je +/- elf-jarige kind nou een miniset van honderden guldens te geven...

Op een gegeven moment had ik wel uitgevonden hoe ik m'n eigen kleine cassettedeckje (één-decks) kon koppelen aan de grote van m'n ouders (ook één-decks). Gelukkig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2013 19:31:50 ]
pi_134479489
Ik kon gelukkig wel mijn Yoko cassette bandjes kopiëren op mijn Telefunken met dubbel cassettedeck.
pi_134491225
Ik gebruik nog altijd cassettebandjes. Ik heb zelfs een cassettedeck naast mijn computerscherm zitten. Aangesloten op de computer zodat ik het analoog kan opnemen en vervolgens op de computer kan bewerken in WAV vorm. Oude muziek weer nieuw leven blazen. Of om lekker te remixen. Opnieuw te produceren. Etc.
I love cassettes! En zo slecht klonken/klinken ze niet. In ieder geval heb ik door de jaren heen heel wat crappy mp3 langs zien komen. Dat vinden mensen dan blijkbaar wel goed klinken ofzoiets.
pi_134552188
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 09:08 schreef najazeg het volgende:

Ben Liebrand... na-aper.

'Bazen' hebben de originele bootleg 12 inch van Let's do it (into the 80's). :Y

Grote verschil? Originele opnames van de originele artiesten hun nummers die gebruikt
worden i.p.v. de door Liebrand gemaakte covers van diezelfde nummers.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2013 10:52:13 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')