Een van m'n internetradio's, in 2010 gekocht, heeft er nog eentje. Is in feite een draagbare alles-in-één-radio.quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:56 schreef Hyperdude het volgende:
Huidige auto heb ik sinds 2006.
Zit nog zo'n cassettegleuf in.
Nooit gebruikt.![]()
quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:33 schreef Budapestenaar het volgende:
Bij elk nummer precies weten welk nummer er te horen is als je het bandje omdraait
Of sowieso: bij elk nummer precies weten wat de vólgende gaat zijn. En tevens waar de opname bij elk nummer stopt (bij van de radio opgenomen nummers ontbrak het begin en/of einde vaak).quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:33 schreef Budapestenaar het volgende:
Bij elk nummer precies weten welk nummer er te horen is als je het bandje omdraait
Dit dus. Dé reden dat ik weer plaatjes ben gaan draaien, dat dwingt je om een album van voor naar achter te luisteren, te leren kennen, te leren waarderen. Mooie hoes erbij, met een bakkie of sappie op de bank, achteroverleunen. Dat heeft bij mij thuis het tv kijken aardig terug gedrongen. Tegenwoordig zit ik op de bank naar de ronddraaiende platenspeler te kijkenquote:Op woensdag 4 december 2013 05:50 schreef female81 het volgende:
Nú is het als het ware alsof je een kraan open draait, en er komt muziek uit. Niet leuk? Wissen, en door naar de volgende mp3. Je moet je hoofd er echt bij houden om niet in de 'vervlakking'-val te trappen (en ja, ik ben er zelf óók in getrapt).
TROS had dat nog wel eens vroeger ja. Ineenkeer zo'n jingle waarin je een groep halvezolen TROS hoorde roepen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:46 schreef female81 het volgende:
In sommige op cassette opgenomen nummers werd er halverwege een jingle doorheen gegooid. Vond de dj grappig, of zo.
Hoor ik hetzelfde nummer nu vanaf een cd, dan verwacht ik nog stééds die jingle op dat moment.
"Tróóóós!", gezongen door zo'n dames-koortje.quote:Op woensdag 4 december 2013 10:12 schreef najazeg het volgende:
[..]
TROS had dat nog wel eens vroeger ja. Ineenkeer zo'n jingle waarin je een groep halvezolen TROS hoorde roepen.
this year, to save me from tears, I'm gonna give it to someone special TROS!
Ik heb op een gegeven moment gewoon besloten dat genoeg genoeg is. Omdat je toch nooit alles kunt leren kennen. En met een iets kleinere collectie is de beleving per nummer gewoon intenser.quote:Op woensdag 4 december 2013 09:42 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dit dus. Dé reden dat ik weer plaatjes ben gaan draaien, dat dwingt je om een album van voor naar achter te luisteren, te leren kennen, te leren waarderen. Mooie hoes erbij, met een bakkie of sappie op de bank, achteroverleunen. Dat heeft bij mij thuis het tv kijken aardig terug gedrongen. Tegenwoordig zit ik op de bank naar de ronddraaiende platenspeler te kijken. Lekker staren, mijmeren...
En tuurlijk zet ik als behang ook wel eens Spotify aan. Maar dat heeft weinig met muziek luisteren te maken wmb.
Ik heb dat nog wel eens als ik een oud nummer hoor op de radio. Als die dan afgelopen is dan weetquote:Op woensdag 4 december 2013 10:12 schreef najazeg het volgende:
Heb ze al jaren niet meer maar van een paar bandjes weet ik nog bijna precies welke liedjes ik er in welke volgorde op had staan.
Ik heb er nog eentje van 35 jaar oud die ik graag wil omzetten maar dat steeds uitstel.quote:Op zondag 1 december 2013 10:33 schreef eleusis het volgende:
Cassettebandjes
Ik moet er nog steeds 30 omzetten naar mp3Mss vandaag eens mee beginnen
Ken je iemand met een al wat oudere mp3-speler, met opnamefunctie (een jaar of tien terug werden die nog verkocht, Creative had ze bijvoorbeeld)? Die je eventueel een poosje zou kunnen lenen?quote:Op vrijdag 6 december 2013 19:06 schreef Djeez het volgende:
Ik heb nog een zeer oud cassettebandje waarop mijn in '89 overleden moeder praat. Is me zeer dierbaar, maar zou niet weten waar ik zoiets zou kunnen omzetten
Nee helaas. Heb zelf ook geen cassettespeler meer, dus zou niet weten hoe ik het moet oplossenquote:Op vrijdag 6 december 2013 19:34 schreef female81 het volgende:
[..]
Ken je iemand met een al wat oudere mp3-speler, met opnamefunctie (een jaar of tien terug werden die nog verkocht, Creative had ze bijvoorbeeld)? Die je eventueel een poosje zou kunnen lenen?
Bazin!!!quote:Op woensdag 4 december 2013 05:50 schreef female81 het volgende:
Het voordeel van het cassettetijdperk was wel dat het veel minder vluchtig was, er werd meer 'echt' geluisterd. Dat werd mede in de hand gewerkt doordat er veel minder bronnen waren om aan muziek te komen, waardoor er per nummer meer tijd was om aandacht te besteden aan wat er wél beschikbaar was.
Eerlijk is eerlijk: er groeide zo een mooie band tussen jou en je cassettebandjes-collectie.
Nú is het als het ware alsof je een kraan open draait, en er komt muziek uit. Niet leuk? Wissen, en door naar de volgende mp3. Je moet je hoofd er echt bij houden om niet in de 'vervlakking'-val te trappen (en ja, ik ben er zelf óók in getrapt).
Edit: ook nog even deze leuke bezigheid posten, zelf artwork maken. Een van de laatste die nog met de hand gemaakt was, met aquarel-potloden, + een eentje die na een paar jaar computer-ervaring vervaardigd was. Poppetje is zelfgetekend, gebaseerd op een of andere Coolcat-etalagepop (toen kwam ik daar nog weleens.).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tja, dat soort dingen kan je óók lenen bij mensen die er nog wél eentje hebben.quote:Op vrijdag 6 december 2013 20:36 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nee helaas. Heb zelf ook geen cassettespeler meer, dus zou niet weten hoe ik het moet oplossen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |