abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133794868
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 03:18 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

En dan wil jij nog beweren dat je Hitler met Wilders kunt vergelijken? Ga toch naar Parijs toe steppen :')
Alle nationalisten kun je met elkaar vergelijken.

Overigens kun je wilders ook met Ronaldo vergelijken dus het slaat nergens op wat je zegt.

Ok.
NU ECHT SLAPEN WOW VEEL TE LAAT.
  zondag 1 december 2013 @ 03:20:48 #202
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_133794869
Het ligt waarschijnlijk aan de ontkerkelijking van Nederlanders.
Stemmers op partijen als de ChristenUnie en SGP voeren al jaren de lijstjes aan als het aankomt op steun aan goede doelen; derhalve zijn christenen erg empathisch.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_133794875
Oké. Ja ik ook. Ik ben het met iedereen oneens uit principe en verder: lik m'n reet.
pi_133794897
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 03:20 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Alle nationalisten kun je met elkaar vergelijken.

Overigens kun je wilders ook met Ronaldo vergelijken dus het slaat nergens op wat je zegt.

Ok.
NU ECHT SLAPEN WOW VEEL TE LAAT.
Willem van Oranje was ook een nationalist.
Van Oldenbarnevelt ook.
Johan de Witt ook.
Stuk voor stuk mannen die dit land op de kaart hebben gezet.
Maar uiteraard was Van Oranje ook gewoon een Hitler :')
-XOXO-
  zondag 1 december 2013 @ 03:24:24 #205
104871 remlof
Europees federalist
pi_133794901
quote:
14s.gif Op zondag 1 december 2013 03:15 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Geen enkele krant die ik lees rept over "Nederland, het land zonder empathisch vermogen".
Of: "Nederland, minder empathisch dan de rest van Europa".
Nee, maar we worden wel steeds racistischer en xenofober, dat zijn ook symptomen van verminderde empathie.
Yankee go home!
pi_133794912
quote:
6s.gif Op zondag 1 december 2013 03:20 schreef GSbrder het volgende:
Stemmers op partijen als de ChristenUnie en SGP voeren al jaren de lijstjes aan als het aankomt op steun aan goede doelen; derhalve zijn christenen erg empathisch.
Sowieso stimuleren sociaaldemocraten/liberalen het individualistisch denken. Als de overheid al een actieve rol vervult bij het realiseren van gelijkheid dan is daar voor de burger minder noodzaak voor. Verder stimuleren sociaaldemocraten/liberalen het onafhankelijk denken, dat werkt individualisme in de hand.
  zondag 1 december 2013 @ 03:26:21 #207
322645 Voorschrift
See if I care
pi_133794921
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2013 03:24 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, maar we worden wel steeds racistischer en xenofober, dat zijn ook symptomen van verminderde empathie.
Dat Zwarte Piet (jouw voorbeeld) nu juist ter discussie staat omdat het mensen zou beledigen lijkt me iets wat in 1970 totaal niet aan de orde was opa, dus hoezo geen empathie? En zo kan ik wel meer noemen, tot aan handen schudden en opstaan in de rechtszaal aan toe.

Dat het tegengeluid je niet aanstaat is wat anders dan een gebrek aan empathie door afwezigheid van discussie erover. Hetgeen pre millenium enkel erger was dan nu. Toen stonden ze helemáál al niet stil bij die zaken.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 1 december 2013 @ 03:28:19 #208
104871 remlof
Europees federalist
pi_133794939
quote:
6s.gif Op zondag 1 december 2013 03:20 schreef GSbrder het volgende:
Het gaat niet om steun aan goede doelen, het gaat om het je kunnen inleven in het gevoel van iemand anders.

En daar heeft geloof niets mee te maken. Integendeel zelfs, gelovigen hebben de neiging om diegenen die in hetzelfde fictieve opperwezen geloven te bevoordelen.
Yankee go home!
  zondag 1 december 2013 @ 03:30:48 #209
104871 remlof
Europees federalist
pi_133794963
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 03:26 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat Zwarte Piet (jouw voorbeeld) nu juist ter discussie staat omdat het mensen zou beledigen lijkt me iets wat in 1970 totaal niet aan de orde was opa, dus hoezo geen empathie? En zo kan ik wel meer noemen, tot aan handen schudden en opstaan in de rechtszaal aan toe.

Dat het tegengeluid je niet aanstaat is wat anders dan een gebrek aan empathie door afwezigheid van discussie erover. Hetgeen pre millenium enkel erger was dan nu. Toen stonden ze helemáál al niet stil bij die zaken.
Dat is een valide argument, waarom werd er nooit eerder over zwarte piet geklaagd? Of tenminste niet zo massaal. Dat is denk ik omdat de wereld veranderd is en Nederland een beetje achtergebleven.
Yankee go home!
  zondag 1 december 2013 @ 03:30:53 #210
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_133794964
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2013 03:24 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik mis de correlatie tussen die twee.
Je hebt natuurlijk ook empathische xenofobe racisten.

Empathie duidt op inlevingsvermogen, niet op tolerantie.
pi_133794972
quote:
10s.gif Op zondag 1 december 2013 03:28 schreef remlof het volgende:
En daar heeft geloof niets mee te maken. Integendeel zelfs, gelovigen hebben de neiging om diegenen die in hetzelfde fictieve opperwezen geloven te bevoordelen.
Lekker respectvol en onwetend ook weer...
  zondag 1 december 2013 @ 03:32:05 #212
104871 remlof
Europees federalist
pi_133794975
quote:
15s.gif Op zondag 1 december 2013 03:30 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik mis de correlatie tussen die twee.
Je hebt natuurlijk ook empathische xenofobe racisten.

Empathie duidt op inlevingsvermogen, niet op tolerantie.
Tolerantie komt voort uit inlevingsvermogen.
Yankee go home!
  zondag 1 december 2013 @ 03:33:05 #213
104871 remlof
Europees federalist
pi_133794979
quote:
15s.gif Op zondag 1 december 2013 03:31 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Lekker respectvol en onwetend ook weer...
Ah gossie, heb ik je favoriete sprookjesfiguur beledigd?

Open daar dan een apart topic over.
Yankee go home!
  zondag 1 december 2013 @ 03:33:32 #214
322645 Voorschrift
See if I care
pi_133794981
quote:
10s.gif Op zondag 1 december 2013 03:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Deze post getuigt van inlevingsvermogen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 1 december 2013 @ 03:35:24 #215
104871 remlof
Europees federalist
pi_133794992
quote:
14s.gif Op zondag 1 december 2013 03:33 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Deze post getuigt van inlevingsvermogen.
Ik respecteer religie, mensen moeten geen leed aangedaan worden omdat ze in god, allah of het vliegende spaghettimonster geloven.
Yankee go home!
  zondag 1 december 2013 @ 03:36:24 #216
322645 Voorschrift
See if I care
pi_133795003
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2013 03:35 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik respecteer religie, mensen moeten geen leed aangedaan worden omdat ze in god, allah of het vliegende spaghettimonster geloven.
Dus beledig je Kowloon over een fictief opperwezen en sommeer je hem op te rotten naar een ander topic. Logische conclusie inderdaad.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 1 december 2013 @ 03:36:51 #217
104871 remlof
Europees federalist
pi_133795007
quote:
14s.gif Op zondag 1 december 2013 03:36 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dus beledig je Kowloon over een fictief opperwezen en sommeer je hem op te rotten naar een ander topic. Logische conclusie inderdaad.
Nee, ik wil alleen deze discussie zuiver houden.
En ik beledigde hem niet en heb geen "oprotten" gezegd.
Yankee go home!
  zondag 1 december 2013 @ 03:36:51 #218
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_133795008
quote:
10s.gif Op zondag 1 december 2013 03:28 schreef remlof het volgende:

[..]

Het gaat niet om steun aan goede doelen, het gaat om het je kunnen inleven in het gevoel van iemand anders.

Dit is wederom een wonderlijke premisse.
Moeder Theresa, een belijdend christen, staat bekend als empathisch voorbeeld.
pi_133795009
quote:
10s.gif Op zondag 1 december 2013 03:33 schreef remlof het volgende:

Ik ben niet gelovig. Respect voor mensen die wel een geloof aanhangen vind ik echter wel belangrijk. Ik vind het slecht hoe in Nederland omgegaan wordt met mensen die wel een geloof aanhangen.
  zondag 1 december 2013 @ 03:38:46 #220
104871 remlof
Europees federalist
pi_133795021
quote:
15s.gif Op zondag 1 december 2013 03:36 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dit is wederom een wonderlijke premisse.
Moeder Theresa, een belijdend christen, staat bekend als empathisch voorbeeld.
Daar kunnen ook vraagtekens bij gezet worden, gezien verschillende publicaties in de laatste jaren.
Yankee go home!
  zondag 1 december 2013 @ 03:40:33 #221
104871 remlof
Europees federalist
pi_133795029
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2013 03:36 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik ben niet gelovig. Respect voor mensen die wel een geloof aanhangen vind ik echter wel belangrijk. Ik vind het slecht hoe in Nederland omgegaan wordt met mensen die wel een geloof aanhangen.
Maar waarom wordt er met mensen die de Islam aanhangen slechter omgegaan dan met die die het Christendom aanhangen?

Ik weet het antwoord: het is voor autochtonen moeilijker (en kennelijk te moeilijk) om zich in die eerste groep in te leven.
Yankee go home!
pi_133795032
Ik ga heel hard zijn. Maar waarom zou ik empathie hebben voor mensen die ik niet ken?

Waarom zou ik pauper jantje zielig moeten vinden omdat die maar 1x op vakantie kan van zijn bijstand? Waarom zou ik hem zielig vinden als hij niet ieder jaar in plaats van elke 2 jaar een nieuwe iphone kan kopen? Waarom zou ik hem zielig vinden wanneer hij geen nieuwe maar tweedehands auto rijdt?

Ik help veel liever mensen die ik persoonlijk mag. Goede mensen in een akelige situatie. Ik ben daarom kneiter rechts. Ik vind dat vrienden en familie het sociale vangnet moeten verzorgen. Niet de staat bijvoorbeeld.

Ook vind ik dat ziekte dagen van je verlof af moeten gaan. Ik ben daar zo principieel in dat ik een verlof dag opneem wanneer ik ziek ben. Want waarom zou het bedrijf mijn slechte gewoontes moeten financieren.

In plaats van zeuren dat we tekort komen kunnen we beter kijken naar hoe we onze eigen situatie kunnen verbeteren. Het is net als in het vliegtuig. Doe eerst je eigen luchtmasker op voordat je een ander helpt.

Je eigen luchtmasker is een normale begroting en normale arbeidsparticipatie. Dan kan je altijd nog kijken wie het echt verdient steun te krijgen.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
  zondag 1 december 2013 @ 03:44:35 #223
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_133795055
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2013 03:36 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens. Of dat geloof nu christelijk, islamitisch of joods is.
pi_133795067
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2013 03:40 schreef remlof het volgende:
Maar waarom wordt er met mensen die de Islam aanhangen slechter omgegaan dan met die die het Christendom aanhangen?
Aanhangers van het Christendom krijgen in Nederland ook de wind van voren hoor. Zo keek ik onlangs, per toeval, naar een documentaire over klederdracht in Nederland. Volendammer, Marker, Scheveninger, Spakenburger en ook Staphorster klederdracht kwam aan de orde. Echter in Staphorst vond de documentairemaker het nodig om nog maar weer eens uitgebreid over het afwezig zijn van een TV in het huishouden te beginnen. Heeft totaal niks met klederdracht te maken en deze mensen werd maar weer voor tienduizendste keer gevraagd om uit te leggen waarom ze geen TV hebben. Volslagen respectloos, deze gelovige mensen werden als een rariteit te koop gezet.
pi_133795100
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 03:44 schreef GSbrder het volgende:
Hier ben ik het wel mee eens. Of dat geloof nu christelijk, islamitisch of joods is.
Ja, eigenlijk voor iedere anders denkende. Dat vind ik ook een misvatting die veel mensen hebben van democratie. Democratie is niet alleen de meeste stemmen gelden, maar ook dat de meerderheid respect heeft voor de ideeën van een minderheid. Bijvoorbeeld het verbod op onverdoofd slachten voldoet absoluut niet aan dat laatste idee van democratie. Het probleem is marginaal, maar onder het mom van democratie wordt een kleine minderheid keihard gepakt in hun dagelijks leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')