1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | Datum Grand Prix 16 maart Australië (Melbourne) 30 maart Maleisië (Sepang) 6 april Bahrein (Sakhir) 20 april China (Shanghai) 11 mei Spanje (Barcelona) 25 mei Monaco (Monte Carlo) 8 juni Canada (Montreal) 22 juni Oostenrijk (Spielberg) 6 juli Groot-Brittannië (Silverstone) 20 juli Duitsland (Hockenheim) 27 juli Hongarije (Budapest) 24 augustus België (Spa-Francorchamps) 7 september Italië (Monza) 21 september Singapore (Marina Bay) 5 oktober Rusland (Sochi)* 12 oktober Japan (Suzuka) 26 oktober Verenigde Staten (Austin) 2 november Brazilië (Interlagos) 16 november Abu Dhabi (Yas Marina) |
Dit is neem ik aan niet de verlichting zoals die komend jaar tijdens de F1 gaat zijn wel?quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:09 schreef Sinister-D- het volgende:
Iemand interesse om de verlichting van Bahrein komend jaar al te keuren? Op dit moment de WEC 6 uur van Bahrein
Live op http://live.fiawec.com/ of http://www.dailymotion.com/video/xpg7wv_fia-wec-live_auto?start=2
Zou goed kunnen, bij de LMS hebben ze ook zoiets, ik weet alleen niet meer of dat nou om aan te geven op welke plek in de top 3 de bewuste wagen heeft of om aan te geven welke coureur er in de auto zat.quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:04 schreef Ferry_76 het volgende:
Over lichten gesproken, iemand die weet waar de lichten in de rollbar op een Japanse Super Formula wagen voor dienen? Positie op de baan voor de eerste vijf?
[ afbeelding ]
quote:The Overtake System (OTS) increases maximum engine speed from 10,300rpm to 10,700rpm for 20 seconds at a time. It is activated by the driver pushing the OTB (=OverTake Button) located on the steering wheel. The driver can activate the OTS a maximum of 5 times over the length of the race to facilitate overtaking. When activated, lights fitted onto the rollover bar start blinking for all to see. The car of the leader in the championship standings at the time of the race is fitted with Leader Red-type red lights instead of the regular white lights. This Overtake System is unique to SUPER FORMULA.
Dank je!quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:39 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Die laten zien wanneer de coureur push-to-pass gebruikt
[..]
Bij dat voorlaatste stukje tijdens die rooie vlag situatie; daar hadden dooien kunnen vallen.quote:
Mooi plaatje, alleen staat Kimi er in het verkeerde pak op.quote:Op zondag 1 december 2013 12:13 schreef Sinister-D- het volgende:
Ik kreeg gisteren een PM-tje van Dery1990 met een link van een nieuwe nieuwtjes banner die hij heeft gemaakt![]()
[ afbeelding ]
heb jij dan al een foto van Raikkonen in zijn nieuwe Ferrari outfitquote:Op zondag 1 december 2013 12:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Mooi plaatje, alleen staat Kimi er in het verkeerde pak op.
Of heeft Grosjean Kimi zn helm opgedaan of iets?
http://dailyshniz.com/formula-one-driver-helmet-designs-2013/
Dat niet, maar had er dan een genomen van zijn vorige periode. Toen had hij nagenoeg dezelfde helm volgens mij en de overall is ook niet heel veel veranderdquote:Op zondag 1 december 2013 12:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
heb jij dan al een foto van Raikkonen in zijn nieuwe Ferrari outfit
Echt raar dat hij nog steeds in de formule1 zit echt een brokkenpiloot. Vroeger hadden we Takuma Sato en Yuji Ide maar dit is nog erger.quote:
quote:Op zondag 1 december 2013 14:04 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Echt raar dat hij nog steeds in de formule1 zit echt een brokkenpiloot. Vroeger hadden we Takuma Sato en Yuji Ide maar dit is nog erger.
Yuji Ide mocht na de botsing met Albers niet meer in de formule1 rijden maar Maldonado wel. Echt bizar dit.
Wat een onzin allemaal.quote:
ING als sponsor bij Luca Badoer??? Welke GP was dit??quote:Op zondag 1 december 2013 13:19 schreef sasquatsch het volgende:
Helm uit 2009 is wel anders.
[ afbeelding ]
ING was jarenlang dikke hoofdsponser. Heel ING zat dan ook op de tribunes tijdens de wedstrijden.quote:Op zondag 1 december 2013 15:36 schreef Geralt het volgende:
Doh! Zie nu pas dat er BEL in de link staat. Dat zal dus inderdaad België geweest zijn lijkt me dan.
Is me nooit opgevallen dat ING daar zo prominent aanwezig was. Dat of ik was het alweer vergeten.
Hoofdsponsor van wat? Van de Belgische GP? Of van heel de F1???quote:Op zondag 1 december 2013 15:42 schreef Fer het volgende:
[..]
ING was jarenlang dikke hoofdsponser. Heel ING zat dan ook op de tribunes tijdens de wedstrijden.
Van de Grand Prix van België, net zoals ze enkele jaren sponsor van Renault/Lotus waren of hoe het team toen ook heettequote:Op zondag 1 december 2013 15:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoofdsponsor van wat? Van de Belgische GP? Of van heel de F1???
Volgens mij begin ik dement te worden![]()
!!!
Van Renault wist ik het wel. Het verbaasde me alleen ze zo pontificaal boven de pit van Ferrari te zien staan. Dat is me toen compleet niet opgevallen. Of ik ben het inmiddels vergeten.quote:Op zondag 1 december 2013 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Van de Grand Prix van België, net zoals ze enkele jaren sponsor van Renault/Lotus waren of hoe het team toen ook heette
Horner verwacht in Melbourne een kans van 50/50 voor alle teams dat de auto's de finish halen.quote:Op zondag 1 december 2013 16:38 schreef opreis het volgende:
Dat nieuwe KERS systeem lijkt me wel riskant voor sommige teams, RB heeft in het verleden heel vaak KERS issues gehad, en het nieuwe systeem levert meer pk/voor langere tijd (als ik het goed begrijp), wanneer het weg valt dan is je wagen ook in 1x een heel stuk langzamer
ik schat de betrouwbaarheid wel wat hoger in, maar de verschillen zullen in het begin wel wat groter zijn dan je nu gewend bentquote:Op zondag 1 december 2013 16:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Horner verwacht in Melbourne een kans van 50/50 voor alle teams dat de auto's de finish halen.
Dus de helft van het veld zou dan moeten uitvallen
Waarschijnlijk een ING medewerker. Bijna iedereen kreeg 2 kaartjes.quote:Op zondag 1 december 2013 16:56 schreef Geralt het volgende:
Toen heb ik nog van iemand hier 2 kaartjes gekregen. Van wie weet ik niet meer.
Geen idee. Volgens mij was het wel iemand die vaker in de F1 topics rondhing. Hij had kaartjes voor het hele weekend maar kon de vrijdag niet.quote:Op zondag 1 december 2013 17:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een ING medewerker. Bijna iedereen kreeg 2 kaartjes.
Denk trouwens dat die krachtbronnen iets betrouwbaarder zullen zijn. Ze moeten nu als complete unit incl. kers meerdere races meegaan.
En het ligt ook niet aan Tilke, die legt vooral de banen neer die de FIA vraagt. Met een minimale bandbreedte waartussen hij dingen kan doen.quote:Op zondag 1 december 2013 16:24 schreef Marks het volgende:
vd Garde trouwens lekker eerlijk en niet politiek correct in de formule1.nl. Over Austin: eigenlijk is die baan niet zo speciaal, de eerste sector heeft wat leuke bochten maar de rest is weinig opvallends.![]()
En opnieuw een coureur die ''tegen'' de Tilke banen is.
Want het ligt niet aan de coureurs hoor, die willen gewoon op old school circuits racen, met af en toe en keer wat anders in plaats van af en toe een old school baan zoals het nu helaas is.
Meer van de hand van Kevin Schwantzquote:Op zondag 1 december 2013 18:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
En het ligt ook niet aan Tilke, die legt vooral de banen neer die de FIA vraagt. Met een minimale bandbreedte waartussen hij dingen kan doen.
Austin is trouwens niet eens van de hand van Tilke.
Koba denk ik niet, die is een leuke carrière in het WEC aan het opbouwen met Ferrari waar die voor betaald krijgtquote:Op zondag 1 december 2013 18:59 schreef Nober het volgende:
Maken Kobayashi en Alguersuari nog kans bij Sauber of Force India? Ik denk overigens dat Hamilton nummer 3 krijgt.
Maldonado is een idioot.quote:Op zondag 1 december 2013 21:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die spin bij de demonstratie, pfffff
Zou mooi zijn, eindelijk weer een race met veel uitvallersquote:Op zondag 1 december 2013 16:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Horner verwacht in Melbourne een kans van 50/50 voor alle teams dat de auto's de finish halen.
Dus de helft van het veld zou dan moeten uitvallen
Nee, niet met twee vingers in de neus. Hoop ik niet althans.quote:Op maandag 2 december 2013 10:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Gaat Vettel volgend seizoen weer met 2 vingers in ze neus wereldkampioen worden?
5/5?
Wat is de verwachting?
Kijk naar voorgaande resultaten. 2009 & 2010 was het net niet en net aan. 2011 vingers in de neus. Echter 2012 werd de geblazen diffuser verboden, toen was het weer net aan. Maar 2013 was weer makelijk ja, zeker na de bandenaanpassing.quote:Op maandag 2 december 2013 10:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Gaat Vettel volgend seizoen weer met 2 vingers in ze neus wereldkampioen worden?
5/5?
Wat is de verwachting?
Wat moet dat ook daar.. ..eigen schuld, altijd maar die expansiedrift. Gewoon in europa of vs doenquote:Op maandag 2 december 2013 13:36 schreef sasquatsch het volgende:
Race of Champions afgelast vanwege politieke onrust in Thailand.
jammer vind het wel een geining evenement.quote:Op maandag 2 december 2013 13:36 schreef sasquatsch het volgende:
Race of Champions afgelast vanwege politieke onrust in Thailand.
Vind die met de marshalls toch ergerquote:Op zondag 1 december 2013 21:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die spin bij de demonstratie, pfffff
jonge fan... toen was ie 5quote:Op maandag 2 december 2013 17:05 schreef Marks het volgende:
Quote Vettel:
![]()
''"Ik hoop dat we er - nu we V6-motoren krijgen die helaas minder toeren maken - niet op achteruitgaan qua motorvermogen, net zoals ik hoop dat we ook het spektakel en de 'beleving' van de sport die ik in 1992 als jonge fan had, niet verliezen. Ik vind dat Formule 1-auto's moeten ruiken, lawaaiig moeten zijn en voor een ervaring moeten zorgen die je niet meer vergeet, zoals ik dat ook niet heb gedaan."'
Ik kwam als 13 jarige voor het eerst bij een F1 wedstrijd toen Ferrari o.a. met de V12 rond reed. Indrukwekkend inderdaad. Maar de turbo periode er na vond ik niet minder indrukwekkend. Nog steeds veel geluid (met minder toeren dan nu). Dus ik verwacht dat het wat dat betreft wel mee zal vallen.quote:Op maandag 2 december 2013 17:05 schreef Marks het volgende:
Quote Vettel:
![]()
''"Ik hoop dat we er - nu we V6-motoren krijgen die helaas minder toeren maken - niet op achteruitgaan qua motorvermogen, net zoals ik hoop dat we ook het spektakel en de 'beleving' van de sport die ik in 1992 als jonge fan had, niet verliezen. Ik vind dat Formule 1-auto's moeten ruiken, lawaaiig moeten zijn en voor een ervaring moeten zorgen die je niet meer vergeet, zoals ik dat ook niet heb gedaan."'
Ik vind het jammer dat er geen verschillende motoren worden toegelaten, zoals begin jaren 90 het geval was en eigenlijk nu in de WEC ook.quote:Op maandag 2 december 2013 22:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik kwam als 13 jarige voor het eerst bij een F1 wedstrijd toen Ferrari o.a. met de V12 rond reed. Indrukwekkend inderdaad. Maar de turbo periode er na vond ik niet minder indrukwekkend. Nog steeds veel geluid (met minder toeren dan nu). Dus ik verwacht dat het wat dat betreft wel mee zal vallen.
ik wil die banden uit de jaren 70 er weer onderquote:Op maandag 2 december 2013 22:59 schreef Fer het volgende:
Ben bang dat met die 100kg brandstoflimiet, ze de motoren net zo zuinig afstellen als een 14% Blue motion. Daarnaast die dikke geluidsdemper/turbo in de uitlaat. Dat zal meer van het geluid kappen, dan het werkelijk aantal cilinders en toeren.
Luister maar naar de rauwheid van die oude wagens, dat is misschien wel over.
Ja Bottas en Massa.quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lijkt me niet, die hebben Bottas en Massa toch al of is Bottas nog niet zeker?
quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:24 schreef IkWilbert het volgende:
Nico Hulkenberg naar Force India. Zojuist bevestigd
Sinds Crashgate (2008) bekend werd (in 2009) heeft Renault in een aantal stappen het team verkocht aan Genii Capital Investments. Die zijn dus eigenaar en Renault is alleen maar motoren leverancier.quote:Op donderdag 5 december 2013 18:52 schreef Breaker.Faker het volgende:
"De financiële problemen van Lotus zijn met de komst van Pastor Maldonado en zijn sponsor PDVSA niet in één klap opgelost. Volgens Motorsport-Total blijft het team in zwaar weer verkeren.
Motorsport-Total weet te melden dat Lotus haar personeel op 22 november een brief heeft gestuurd waarin het haar excuses maakte voor het feit dat het salaris voor die maand nog niet was overgemaakt.
Hoewel het team beloofde dit zo snel mogelijk recht te zetten en stelde dat het achterstallige salaris 'in het ergste geval eind van de maand' overgemaakt zou worden, is het personeel volgens de informatie waarover Motorsport-Total beschikt nog altijd niet betaald.
Wat het personeel verder tegen de borst zou hebben gestuit, is dat 'teambaas Eric Boullier en de rest van het management' afgelopen maandag niet op de fabriek in Enstone aanwezig waren om tekst en uitleg te geven.
De grofweg vijfhonderd Lotus-medewerkers verkeren daardoor in onzekerheid, zo stelt de Duitse publicatie, met als gevolg dat 'een aantal al bij andere teams heeft aangeklopt om te informeren of ze daar kunnen werken'.
Maldonado
Dat Lotus afgelopen vrijdag een grote vis aan de haak sloeg in de persoon van Pastor Maldonado, die met zijn sponsor PDVSA naar verluidt zo'n dertig miljoen euro in het team pompt, is volgens Motorsport-Total niet genoeg om zowel Lotus' schulden af te dekken alsmede de gebruikelijke betalingen te verrichten die nodig zijn om het team draaiende te houden.
Behalve het personeel, zouden ook 'meerdere leveranciers' nog rekeningen open hebben staan, terwijl Lotus verder het enige team is dat nog altijd geen motordeal op zak heeft voor 2014. Lotus reed de afgelopen jaren met Renault-motoren en de renstal en de autofabrikant hebben de intentie uitgesproken met elkaar verder te gaan, maar van een officiële overeenkomst is nog geen sprake.
Quantum
Tenzij eigenaar Genii Capital zelf wil bijpassen om de schulden van Lotus te voldoen en het budget voor 2014 sluitend te maken, lijkt de toekomst van het team in grote mate afhankelijk te zijn van de deal met investeringsmaatschappij Quantum Motorsports.
Genii Capital is al sinds de zomer met Quantum in gesprek over het verkopen van 35 procent van het team in ruil voor een aanzienlijke som geld. Quantum komt echter maar niet over de brug en binnen de Formule 1 wordt er ernstig aan getwijfeld of de deal wel echt is.'
formule1.nl
Het gaat dus echt slecht met Lotus.
Is Lotus nou van Renault of is Lotus zelfstandige team zonder Renault tussenkomst?
M.a.w. Wat heeft Giedo in een Renault fabriek te zoeken als zijn zitje onzeker zou zijn ? Waarom zouden ze hem dan eventuele belangrijke informatie willen toespelen als hij naar ander team zou gaan ? Mijn idee is dus dat Giedo ook volgend jaar voor Caterham rijdttwitter:RenaultSportF1 twitterde op donderdag 05-12-2013 om 12:45:07Today we're welcoming @GvanderGarde @MyCaterhamF1 at the Renault Maubeuge factory http://t.co/HVIrfwc7YI reageer retweet
Renault is in principe nooit weggeweest tijdens die periodequote:Op donderdag 5 december 2013 20:08 schreef Fer het volgende:
Renault is inderdaad niet zo;n opvallende naam naast Redbull en die Infinity reclame helpt ook niet. Crashgate is alweer 5 jaar geleden dus grote kans dat Renault terug komt, in 2000 waren zo ook na 3 jaar wegblijven teruggekomen.
oh ja supertec, dat ding ging als de brandweerquote:Op donderdag 5 december 2013 21:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Renault is in principe nooit weggeweest tijdens die periodeze hebben een tijd lang motoren onder de naam Playlife en Supertec geleverd aan Williams, Benneton, Arrows en BAR
Inderdaad wat was de BAR goed in 1999 met die motor erinquote:Op donderdag 5 december 2013 21:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
oh ja supertec, dat ding ging als de brandweer
Dat was gewoon een scam, en dan was er nog een dronken journalist die zei dat Quantum Lotus even uit de schulden ging trekken. Huilen met de pet op bij dat team.quote:Op donderdag 5 december 2013 19:26 schreef Peterselieman het volgende:
De deal met Quantum gaat niet door. Als er nu nog mensen in geloven dan geloven ze ook nog in alle sprookjes van de Gebroeders Grimm. Het had eind oktober rond moeten zijn. Ieder uitstel betekent stront aan de knikker en dat blijkt wel met die Ijaz.
De supertec was gewoon de Renaultmotor uit 97, zonder enige ontwikkeling. De belangrijkste reden dat Ferrari en Mclaren Mercedes in 98 zoveel sneller waren dan Williams. Zij hebben hun motoren wel weer verder ontwikkeld.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Renault is in principe nooit weggeweest tijdens die periodeze hebben een tijd lang motoren onder de naam Playlife en Supertec geleverd aan Williams, Benneton, Arrows en BAR
Asiatech was Peugeot volgens mij. De supertec zorgde dat de arrows als de brandweer ging volgens mij. Toen de asiatech er in kwam was dat duidelijk een stap terug.quote:Op donderdag 5 december 2013 22:20 schreef nils7 het volgende:
Supertec en later Asiatech nog zelfs is gewoon al die jaren dezelfde fabriek geweest netzoals Ilmor de Mercedes bakkies maakt (wellicht in beide gevallen weer onder de vlag van t automerk)
Zou goed kunnenquote:Op donderdag 5 december 2013 20:37 schreef Meike26 het volgende:
Is dit goed nieuws of wil ik goed nieuws zien ??
M.a.w. Wat heeft Giedo in een Renault fabriek te zoeken als zijn zitje onzeker zou zijn ? Waarom zouden ze hem dan eventuele belangrijke informatie willen toespelen als hij naar ander team zou gaan ? Mijn idee is dus dat Giedo ook volgend jaar voor Caterham rijdttwitter:RenaultSportF1 twitterde op donderdag 05-12-2013 om 12:45:07Today we're welcoming @GvanderGarde @MyCaterhamF1 at the Renault Maubeuge factory http://t.co/HVIrfwc7YI reageer retweet
![]()
![]()
Boekhoorn heeft in elk geval gezegd dat Giedo volgend jaar 100% zeker rijdt. Alleen zei hij niet waar.quote:
Heeft hij ook gezegd in welke klasse?quote:Op vrijdag 6 december 2013 07:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Boekhoorn heeft in elk geval gezegd dat Giedo volgend jaar 100% zeker rijdt. Alleen zei hij niet waar.
Maar zoals ik al eerder zei, een coureur rijdt pas zodra de lichten op groen gaan in Melbourne
Formule 1.quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:16 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Heeft hij ook gezegd in welke klasse?
quote:Giedo van der Garde has emerged as a strong player at the tail-end of the 2014 'silly season'.
At the final races of the 2013 season, strong paddock rumours suggested the Dutchman's backing going forwards was stronger than that of his French teammate Charles Pic.
Indeed, in the Dutch press this week, van der Garde's wealthy backer Marcel Boekhoorn sounded confident the 28-year-old has a strong future in F1.
"Negotiations are underway, but it will work out," he insisted.
"I assure you: Giedo will be on the grid next year -- 100 per cent for sure," Boekhoorn told the Quote publication.
Off the back of those rumours, it emerged this week that 2013 Sauber driver Esteban Gutierrez, backed at the struggling Swiss team this year by Telmex, had visited Caterham's UK factory.
That would be bad news for Heikki Kovalainen, who was hoping to return to the grid full-time next year with Caterham, despite his lack of sponsorship.
But van der Garde might not be staying at Caterham after all.
Dutch businessman Michiel Mol is a key shareholder at Force India, who are yet to name Nico Hulkenberg's teammate for 2014.
Mol is quoted as saying countryman van der Garde is in the running.
"The opportunity is there that Giedo could come to us to drive," he said.
"I would find that very appealing, but although I do have an interest in Force India, I do not have a say -- this is a decision of the management.
"All I can do is convey my enthusiasm about Giedo, and I do so frequently," smiled Mol.
Quote eruit:quote:Op vrijdag 6 december 2013 21:27 schreef Peterselieman het volgende:
McLaren heeft ondertussen de P1 een rondje laten rijden over de Nordschleife. Ze zeggen onder de 7 minutengrens te zijn gebleven, maar hoe snel er precies is gereden is nog niet bekend gemaakt.
http://recombu.com/cars/a(...)ute-nurburgring-club
Zelfs 6:11.13 in de kwalificatie, nog steeds officieel de snelste rondetijd.quote:Op zaterdag 7 december 2013 00:26 schreef Marks het volgende:
[..]
Quote eruit:
''One of the fastest ever lap times was completed by Stefan Bellof on the 29th of May, 1983, in a Porsche 956. He managed a time of 6:25.91.''
KUNST![]()
Een van de grootsten in de racerij, generatie Senna. Misschien, of beter gezegd wellicht, zelfs beter.
Maar dat zal in de praktijk vast niet bewezen gaan worden.quote:According to formula one F1 Racing magazine of June 2006, BMW engineers had estimated that a BMW-Sauber F1.06 could lap in under 5:15.8[125] which equals to an average of 237 km/h (147 mph).
http://bridgetogantry.com(...)o-mclaren-p1-under-7quote:There's a McLaren dealer going in across from our Porsche dealership. In talking with those guys they said they contacted the manufacturer about the ring time as they have sold some P1's and the customers want to know. McLaren told them the P1 ran a 6:47 on street tires and a 6:33 on slicks. The only reason there holding back on releasing the time is because there waiting for Ferrari to release the LaFerrari's time first so Ferrari doesn't use their time as a benchmark and try and go beat it"
Jeej, doden!!quote:Op zaterdag 7 december 2013 09:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Vroeger was alles beter!!!! De banen waren dodelijker en gaver!!! De coureurs hadden grotere ballen!!! Veel grindbakken!!!!
_!
Als ik het zo lees, mag een monkey seat nog wel, maar mag de uitlaat er niet op gericht zijn.quote:ARTICLE 5.8.2: EXHAUST POSITIONING
The new regulations for the 1.6-litre turbocharged V6 engine era mandate a single tailpipe of fixed dimensions, which must exit 170-185mm behind the rear axle line and 350-500mm above the floor.
With the circular end of the final 150mm of tailpipe having to point upwards at an angle of five degrees, any aero effect from the exhaust will be hugely restricted.
Bodywork is also banned in the area behind the tailpipe's axis, preventing vanes or winglets from diverting the plume towards the rear wing or diffuser.
One dispensation is that the exhaust can be offset from the car's centre-line by 100mm, which could allow the retention of the monkey seat winglet.
Bedankt, het is dus een interpretatiekwestie, met een handigheidje zoals coandă zou het kunnen dus. Al denk ik dat het wel moeilijk wordt, de afstand tussen uitlaat en winglet is niet zo groot namelijk.quote:Op zaterdag 7 december 2013 15:10 schreef Ferry_76 het volgende:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/108682
[..]
Als ik het zo lees, mag een monkey seat nog wel, maar mag de uitlaat er niet op gericht zijn.
Maar ongetwijfeld zullen de techneuten van de topteams er wel weer een eigen interpretatie aan geven.
Voor het Coanda effect is er toch een geleider nodig, en volgens de regels mag er zich geen bodywork meer achter de uitlaat bevinden.quote:Op zaterdag 7 december 2013 15:16 schreef LWD-Godius het volgende:
Bedankt, het is dus een interpretatiekwestie, met een handigheidje zoals coandă zou het kunnen dus.
Auw..quote:'Nicole Scherzinger wees aanzoek af'
AMSTERDAM - Nicole Scherzinger heeft haar ex-vriend Lewis Hamilton op een pijnlijke manier duidelijk gemaakt dat hij niet de ware voor haar is.
De Formule1-coureur ging afgelopen zomer op zijn knieën om Nicole terug te winnen. De zangeres wees het aanzoek volgens E! News af.
Het huwelijksaanzoek vond, een maand nadat de twee uit elkaar waren, plaats op het strand van Malibu. De peperdure ring van Cartier, die hij speciaal voor deze gelegenheid had gekocht, kon Hamilton weer in zijn zak stoppen.
Lewis en Nicole hebben sinds kort wel weer contact met elkaar. Of er weer iets opbloeit tussen de twee is onduidelijk. "Het is bekend dat Lewis en Nicole bevriend zijn, maar we geven verder geen commentaar op privézaken", luidt de verklaring van Nicole's management.
daar komt ie goed weg, over een paar jaar is ie blij dat ze nee zeiquote:
Die dubbele punten ben ik het niet mee eens.quote:Op maandag 9 december 2013 19:02 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.fia.com/formula-one-regulation-changes
Zelf een nummertje kiezen, en Red bull haalt in de laatste race dubbele punten...
Die laatste regel is wel een beetje apart, maar begrijpelijkquote:Op maandag 9 december 2013 19:02 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.fia.com/formula-one-regulation-changes
Zelf een nummertje kiezen, en Red bull haalt in de laatste race dubbele punten...
Alleen als ze in de punten eindigen en de anderen krijgen de laatste race ook dubbele punten dus het is niet zo dat Red Bull persé wordt voorgetrokken.quote:Op maandag 9 december 2013 19:02 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.fia.com/formula-one-regulation-changes
Zelf een nummertje kiezen, en Red bull haalt in de laatste race dubbele punten...
quote:Op maandag 9 december 2013 19:07 schreef kepler het volgende:
[..]
Die laatste regel is wel een beetje apart, maar begrijpelijk
Wat is daar apart aan?quote:FIA Formula One Press Office
Wat een achterlijk idee.quote:Points for the last race
Double drivers’ and constructors’ points will be awarded at the final race of the Formula One season in order to maximise focus on the Championship until the end of the campaign.
Idd... nog meer kunstmatige spanning.quote:
Helemaal mee eens. ,Zo maak je de laatste race belangrijker dan alle andere races. Het idee zou juist moeten zijn dat elke race even belangrijk is.quote:
twitter:theFakeKimi twitterde op maandag 09-12-2013 om 20:04:10RT @FIA Kimi will race with 'N/A' on his car next year, after he refused to pick a number as it "required too much effort" #F1 reageer retweet
Bah, stommer nummers.quote:Op maandag 9 december 2013 19:02 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.fia.com/formula-one-regulation-changes
Zelf een nummertje kiezen, en Red bull haalt in de laatste race dubbele punten...
In de IndyCar ook, maar daar koos Ryan Hunter-Reay dit jaar wel nummer 1.quote:Op maandag 9 december 2013 20:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bah, stommer nummers.
Is in de MotoGP ook zo en het is vooral irritant dat er nooit een nummer 1 is.
Nummer 1 is volgens de F1-regels gereserveerd voor de wereldkampioen (als hij hem wil).quote:Op maandag 9 december 2013 20:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bah, stommer nummers.
Is in de MotoGP ook zo en het is vooral irritant dat er nooit een nummer 1 is.
Maar dat doen ze bijna nooit.quote:Op maandag 9 december 2013 20:22 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Nummer 1 is volgens de F1-regels gereserveerd voor de wereldkampioen (als hij hem wil).
twitter:neilhudson twitterde op maandag 09-12-2013 om 19:57:39James Thompson ran with car 69 last year in #WTCC. In his own words, it was so they could save money on not printing different numbers #Hmmm reageer retweet
Vettel kan gewoon de #1 pakken, die pakt hem de komende tien jaar toch welquote:Op maandag 9 december 2013 20:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar dat doen ze bijna nooit.
Dit is puur commercieel, zo kan je ook nog oudere shirtjes/petjes/troep verkopen met het nummer erop.
Daar durf ik wel wat op te zetten dat hem dat niet gaat lukken.quote:Op maandag 9 december 2013 20:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
Vettel kan gewoon de #1 pakken, die pakt hem de komende tien jaar toch wel
Ik ook wel hoor.quote:Op maandag 9 december 2013 20:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daar durf ik wel wat op te zetten dat hem dat niet gaat lukken.
daar is wel een verschil, want het is het team dat een auto met een startnummer inzet en niet de coureur die het startnummer kan kiezenquote:Op maandag 9 december 2013 20:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In de IndyCar ook, maar daar koos Ryan Hunter-Reay dit jaar wel nummer 1.
Eerlijk gezegd zie ik daar wel een Alonso uitspraak inquote:Op maandag 9 december 2013 20:33 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
"Ik verdien de wereldtitel want mijn overwinning in Abu Dhabi moet twee keer zo zwaar tellen als mijn concurrent zijn overwinning in Monaco."
- Geen enkele coureur ooit.
er heeft nog nooit iemand met startnummer 8 de wereldtitel behaald, al was Alonso er in 2010 dichtbijquote:Op maandag 9 december 2013 20:49 schreef franklop het volgende:
Als Vettel een baas is kiest hij voor 8; het aantal titels wat hij wil halen
Maar Hunter-Reay heeft wel dat startnummer gekozen. Via het Andretti team dan, maar dat nummer heeft een speciale betekenis voor hem. Het staat namelijk voor de 28 miljoen kanker patienten die er op de wereld zijn. Zijn moeder is aan kanker overleden.quote:Op maandag 9 december 2013 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar is wel een verschil, want het is het team dat een auto met een startnummer inzet en niet de coureur die het startnummer kan kiezen
Wie zegt dat ze dat voordeel volgend jaar ook nog hebben?quote:Op maandag 9 december 2013 20:54 schreef LWD-Godius het volgende:
Als ze dubbele punten gaan uitdelen op de laatste race dan moeten ze er op zijn minst voor zorgen dat het een medium downforcebaan is en geen high downforce baan zoals interlagos. Want dan hebben teams als RBR veel voordeel.
maar wel een Renault turbo motor achterin hebben liggen....quote:Op maandag 9 december 2013 21:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze dat voordeel volgend jaar ook nog hebben?
Die downforce behaalden ze vooral door de geblazen diffuser. Die is er volgend jaar niet meer omdat de uitlaat achter de diffuser uitkomt.
Net zoals 3 andere teams.quote:Op maandag 9 december 2013 21:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
maar wel een Renault turbo motor achterin hebben liggen....
quote:Op maandag 9 december 2013 20:40 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Sjeiks zullen wel een aardig bedrag overgemaakt hebben voor deze regel.
Tja, het zal nooit eerlijk zijn. Op een medium downforce baan hebben misschien andere teams weer voordeel.quote:Op maandag 9 december 2013 20:54 schreef LWD-Godius het volgende:
Als ze dubbele punten gaan uitdelen op de laatste race dan moeten ze er op zijn minst voor zorgen dat het een medium downforcebaan is en geen high downforce baan zoals interlagos. Want dan hebben teams als RBR veel voordeel.
of je zou de teams de mogelijkheid moeten geven om eenmaal per jaar de joker in te zetten zodat ze dat weekend dubbele punten kunnen behalenquote:Op maandag 9 december 2013 21:25 schreef kepler het volgende:
[..]
Tja, het zal nooit eerlijk zijn. Op een medium downforce baan hebben misschien andere teams weer voordeel.
Stom idee in zijn algemeenheid dus die dubbele punten
Dat is wel een goed ideequote:Op maandag 9 december 2013 21:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of je zou de teams de mogelijkheid moeten geven om eenmaal per jaar de joker in te zetten zodat ze dat weekend dubbele punten kunnen behalen
Allemaal grappig, maar ik zeg hou het bij de basis.quote:Op maandag 9 december 2013 21:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of je zou de teams de mogelijkheid moeten geven om eenmaal per jaar de joker in te zetten zodat ze dat weekend dubbele punten kunnen behalen
Laatste race is volgend jaar in Abu Dhabi toch?quote:Op maandag 9 december 2013 20:54 schreef LWD-Godius het volgende:
Als ze dubbele punten gaan uitdelen op de laatste race dan moeten ze er op zijn minst voor zorgen dat het een medium downforcebaan is en geen high downforce baan zoals interlagos. Want dan hebben teams als RBR veel voordeel.
Ik vind dat een overwinning best wel meer gewaardeerd mag worden dan een tweede of derde plek. Dus het verschil tussen 1 en 2 moet groter zijn dan tussen 2 en 3 enzovoort, totdat er maar 1 punt tussen de laatste twee plekken zit. Dat maakt dat mensen extra vechten om een plek hoger te eindigen omdat de beloning naar verhouding groter is. Wel zou er voor iedere coureur punten moeten zijn.quote:Op maandag 9 december 2013 21:36 schreef Marks het volgende:
[..]
Allemaal grappig, maar ik zeg hou het bij de basis.
Of doe anders de NASCAR puntentelling, wat eigenlijk aangeeft wat je gemiddelde finishpositie is.
P 1 = 22 punten (bij 22 auto's)
en p 22 is 1 punt.
De hoogste GEMIDDELDE finisher is de kampioen, eigenlijk dus gewoon de beste over een heel seizoen. En eigenlijk (eigenlijk vaak eigenlijk in deze post:P) zou dat de normale manier moeten zijn, omdat het racen daar om gaat...
Want iedereen weet toch dat eigenlijk de Caterham beter was dit jaar dan de Marussia, maar vanwege een vage uitschieter gaat Marussia er met het geld van p 10 van door. Met de gemiddelde finishplekken zou dat denk ik niet gebeurd zijn.
Ook goed inderdaad, per positie een verschil in waardering is goed, maar per race niet.quote:Op maandag 9 december 2013 21:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik vind dat een overwinning best wel meer gewaardeerd mag worden dan een tweede of derde plek. Dus het verschil tussen 1 en 2 moet groter zijn dan tussen 2 en 3 enzovoort, totdat er maar 1 punt tussen de laatste twee plekken zit. Dat maakt dat mensen extra vechten om een plek hoger te eindigen omdat de beloning naar verhouding groter is. Wel zou er voor iedere coureur punten moeten zijn.
Dus heb ik liever de IndyCar puntentelling dan een puntentelling die gelijk staat aan de gemiddelde finishpositie.
Ja, echt belachelijk... Begin wel steeds meer mn interesse te verliezen op deze manierquote:Op maandag 9 december 2013 22:37 schreef 4-elements het volgende:
Wat een vertoning zeg, dubbele punten voor de laatste race. De Formule begint zo op een merkencupje op Zandvoort te lijken. Zie geen enkele reden waarom de laatste race belangrijker zou moeten zijn qua punten. Ze hadden net zo goed Monaco (of elk ander circuit) uit kunnen kiezen. Op dit jaar en 2011 na hadden we de afgelopen jaren spannende ontknopingen. Waar was dit nou toch voor nodig?
Zelfs bij 16 races was het zo dat je per helft een race mocht laten vallen. Dus scoorde je met 14 van de 16 races punten voor het kampioenschap. Dat is altijd nog beter dan dit belachelijke systeem.quote:Op maandag 9 december 2013 23:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
Vroeger was er een systeem dat je maar voor 8 van de 12 races (of iets dergelijks) punten kon halen.
De races met minder punten liet je dan vallen.
Wat heb je daar dan aan, als je een race mag laten vallen? Je valt toch wel een keer uit per seizoen, vooral toen.quote:Op maandag 9 december 2013 23:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zelfs bij 16 races was het zo dat je per helft een race mocht laten vallen. Dus scoorde je met 14 van de 16 races punten voor het kampioenschap. Dat is altijd nog beter dan dit belachelijke systeem.
Of een ander, lijkt me ook wel leuk, wat een kut regelquote:Op maandag 9 december 2013 21:24 schreef nils7 het volgende:
[..]
Toch hopen dat Vettel m eerder binnen harkt zodat dat voor niks is geweest hahahah![]()
http://www.gpupdate.net/e(...)st-confirmed-by-fia/quote:7:00 – Pirelli will stage its planned tyre test at the Bahrain International Circuit later this month after receiving final permission from governing body the FIA.
Last week, the Italian manufacturer informed GPUpdate.net of its plans to carry out development work at the Sakhir venue from December 17-19, and the Formula 1 Commission has since agreed to make this possible by temporarily easing the current testing restrictions.
All 11 teams were invited to the private three-day test, although only Red Bull, Mercedes, Ferrari, McLaren, Force India and Toro Rosso have chosen to attend.
Lotus, Sauber, Williams, Marussia and Caterham will therefore sit out the gathering.
Ja dat is ook zo eerlijk, zie 1988.quote:Op maandag 9 december 2013 23:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
Vroeger was er een systeem dat je maar voor 8 van de 12 races (of iets dergelijks) punten kon halen.
De races met minder punten liet je dan vallen.
Anders was Prost 5x kampioen geworden. En in mijn ogen is hij dat ook eigenlijk van dat jaar, al weet ik dat het natuurlijk niet zo werkt...quote:Op dinsdag 10 december 2013 09:00 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo eerlijk, zie 1988.
DRS mag van mij ook weg op het merendeel van de circuits.quote:Op maandag 9 december 2013 23:18 schreef kepler het volgende:
[..]
Ja, echt belachelijk... Begin wel steeds meer mn interesse te verliezen op deze manier
KERS en DRS kan ik me nog iets bij voorstellen, dat heeft tenminste direct invloed op de races en voor iedereen gelijk (in principe). Maar dit is compleet willekeurig en heeft niks met racen te maken
Ja alsof dat uit moet maken.quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:14 schreef Marks het volgende:
[..]
Anders was Prost 5x kampioen geworden. En in mijn ogen is hij dat ook eigenlijk van dat jaar, al weet ik dat het natuurlijk niet zo werkt...
Nog steeds beter dan dubbele punten in de laatste race. En daarbij tellen de betere resultaten dan meer dan consistentie. Dus vaker winnen en af en toe uitvallen telde toen meer dan alleen maar tweede worden. En daar gaat het om.quote:Op dinsdag 10 december 2013 09:00 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo eerlijk, zie 1988.
Mwoah, Senna 8x gewonnen tov Prost 7x.quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nog steeds beter dan dubbele punten in de laatste race. En daarbij tellen de betere resultaten dan meer dan consistentie. Dus vaker winnen en af en toe uitvallen telde toen meer dan alleen maar tweede worden. En daar gaat het om.
Dus imho is Senna de terechte wereldkampioen in 1988.
Ja, want de regel gaat met terugwerkende kracht in.quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:10 schreef JohnB52 het volgende:
Met deze nieuwe regel zou Alonso vorig jaar kampioen zijn geworden, en Massa in 2008, dus typisch weer Fiarrari dit dit verzint ;-)
Ja tuurlijk, want die kunnen de toekomst voorspellen en winnen altijd de laatste race.quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:10 schreef JohnB52 het volgende:
Met deze nieuwe regel zou Alonso vorig jaar kampioen zijn geworden, en Massa in 2008, dus typisch weer Fiarrari dit dit verzint ;-)
Nee wij zijn F1 fans wij hebben een negatief IQ!quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:56 schreef JohnB52 het volgende:
Op mobiel kan je geen PI doen, doe ik er ;-) achter, snappen jullie nog niet dat ik met dat laatste n grapje maak?
Die teams die niet meedoen moeten wel in ernstige geldnood zitten want in principe wil je deze bandentest voor geen goud missen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 08:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
http://www.gpupdate.net/e(...)st-confirmed-by-fia/
Het zijn dan ook de 5 teams die het het moeilijkst hebben en geld van betalende coureurs nodig hebben om te kunnen overleven.quote:Op dinsdag 10 december 2013 13:10 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Die teams die niet meedoen moeten wel in ernstige geldnood zitten want in principe wil je deze bandentest voor geen goud missen.
Het is gewoon een miljardencircus, zodra er veel geld op tafel komt is alles bespreekbaar, zo ook dubbele punten bij de laatste race.quote:Op dinsdag 10 december 2013 13:53 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Al die kunstmatige ingrepen om er een "spannende show" van te maken zijn lachwekkend. Alsof we met de Toyota Yaris Cup van doen hebben. Formule 1 is op deze manier geen pure sport meer, maar eerder weggooi entertainment als WWE of Nascar. We hebben zat jaren gehad dat het kampioenschap wel in de laatste race beslist is, maar omdat dat dit jaar toevallig niet zo was moeten de reglementen op hun kop gezet worden. Formule 1 is zo ver afgedwaald sinds de jaren 90. Het gaat alleen nog maar om geld en entertainment in plaats van de sport zelf.
Ja idd. Vermoedelijk wordt het in de toekomst voor race organistoren mogelijk om van hun evenement ook een "dubbele punten race" te maken, mits ze met voldoende geld over de brug komen uiteraard. Het heeft allemaal weinig meer met pure sport te maken.quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:01 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Het is gewoon een miljardencircus, zodra er veel geld op tafel is alles bespreekbaar, zo ook dubbele punten bij de laatste race.
Is gewoon de huidige wereld, Qatar koopt stemmen om het WK voetbal te organiseren. In Abu Dhabi betalen ze geld om hun race extra spannend te maken.quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja idd. Vermoedelijk wordt het in de toekomst voor race organistoren mogelijk om van hun evenement ook een "dubbele punten race" te maken, mits ze met voldoende geld over de brug komen uiteraard. Het heeft allemaal weinig meer met pure sport te maken.
Heb ik toch nog iets gemeen met een 4-voudig WK F1quote:World champion Vettel to become father
Dec.10 (GMM) Sebastian Vettel is set to celebrate his meteoric F1 success with the ultimate prize -- fatherhood.
Multiple authoritative German media sources on Tuesday, including the Bild-Zeitung newspaper and the Bunte magazine, report that the quadruple world champion's long-time girlfriend Hanna Prater is pregnant with their first child.
Red Bull driver Vettel, 26, guards his privacy very closely, but his spokeswoman confirmed the happy news: "Yes, it's true."
Vettel was quoted as saying: "Of course we are very happy about it, and want to enjoy this time in peace."
Vettel and Hanna have been a couple since they graduated from high school in Heppenheim.
Ook al iets waar ie z'n vinger bij gebruikt in combinatie met 'de champagne'. Hopelijk haalt ie niks door elkaar als ie volgend jaar weer wint.quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Heb ik toch nog iets gemeen met een 4-voudig WK F1
Lewis geen titel, Alonso 3 titels, Vettel 3 titels, Kimi 2 titels, Massa een titel en Villeneuve ook een titel.quote:Een kort RaceXpress-onderzoek wijst uit dat er in de historie van de Formule 1 weinig veranderd zou zijn wanneer de punten van de seizoensfinale dubbel zou tellen. In slechts negen gevallen zou er een andere wereldkampioen zijn geweest:
2012: Alonso 296, Vettel 289
2008: Massa 107, Hamilton 102
2003: Raikkonen 99, Schumacher 94
1984: Prost 80,5, Lauda 78
1981: Jones 55, Piquet 52
1979: G. Villeneuve 56, Scheckter 51
1970: Ickx 49, Rindt 45
1958: Moss 50, Hawthorn 49
1956: Moss 35, Fangio 33
Afgezien van het feit dat Massa ten koste van Hamilton die titel zou krijgen, is het resultaat niet verkeerd. Maar dat vond ik ook van het medaillesysteem.quote:Op dinsdag 10 december 2013 19:16 schreef Geralt het volgende:
Het idee van dubbele punten leek me uitermate verkeerd, maar:
[..]
Lewis geen titel, Alonso 3 titels, Vettel 3 titels, Kimi 2 titels, Massa een titel en Villeneuve ook een titel.
De tering, ik ben ineens heel er vóór!!!!
Dit is juist een reden om tegen te zijn, want zo zie je maar hoeveel invloed deze gekunstelde maatregel kan hebben op de uitkomst van een kampioenschap. Er is geen enkele sportieve reden om voor de winst in de Grand Prix van Abu Dhabi twee keer zoveel punten uit te keren als dat je krijgt voor winst in Monaco of welke ander Grand Prix dan ook.quote:Op dinsdag 10 december 2013 19:16 schreef Geralt het volgende:
Het idee van dubbele punten leek me uitermate verkeerd, maar:
[..]
Lewis geen titel, Alonso 3 titels, Vettel 3 titels, Kimi 2 titels, Massa een titel en Villeneuve ook een titel.
De tering, ik ben ineens heel er vóór!!!!
Dan nog moet Alonso eerste worden in de laatste race waar het om gaat, dus wordt vettel alsnog kampioenquote:Op dinsdag 10 december 2013 12:14 schreef Ferry_76 het volgende:
Zie het al gebeuren:Vettel met 49 punten voorsprong de laatste race in, krijgt hij in de eerste bocht een beuk van Maldonado..
Hij glijdt steeds meer van zijn voetstuk. Jammer.quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:23 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Olav Mol zijn mening hierover is als volgt: "het zou in 2010 Alonso kampioen gemaakt hebben en in 2008 Massa. daarmee meer afwisseling en dus wat mij betreft prima." Het maakt hem dus niet uit of de beste coureur wereldkampioen Formule 1 wordt, als iemand mazzelt in de laatste race dan is dat juist leuk voor de afwisseling. Wat een drama die man.
loterijtwitter:f1zone twitterde op dinsdag 10-12-2013 om 15:57:10Helmut Marko tells Bild that the original rejected plan was for double points at the last four races of the season #f1 reageer retweet
Hamilton had het in 2007 moeten worden, maar hij kwam een grindbak tegen in China en was in Brazilië vervolgens nergensquote:Op dinsdag 10 december 2013 21:03 schreef Fir3fly het volgende:
Persoonlijk vind ik nog steeds dat Massa in 2008 had moeten winnen. Hij is volledig gescrewd door Briatore in Singapore en zijn motor die opblies in Hongarije.
Ben ik het volledig niet mee eens. Hamilton is de terechte winnaar van 2008.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:03 schreef Fir3fly het volgende:
Persoonlijk vind ik nog steeds dat Massa in 2008 had moeten winnen. Hij is volledig gescrewd door Briatore in Singapore en zijn motor die opblies in Hongarije.
In Spa had McLaren nog gevraagd of de inhaalactie nu goed was. Dat werd bevestigd door Charlie Whiting. Achteraf werd Hamilton alsnog bestraft (waarschijnlijk onder druk van Ferrari), terwijl in het verleden zulke acties wel goedgekeurd zijn (Alonso vs Klien in Japan in 2005) of anders werd gezegd tijdens de race dat de plek teruggegeven moest worden. Dat is hier niet gebeurd en dus is Hamilton onterecht benadeeld. Pas na de race werd er een nieuwe regel uitgevaardigd dat men een bocht moest wachten, maar dat was pas daarna, dus niet geldig voor deze race.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
nah, in Spa had Hamilton gewoon zijn geduld moeten bewaren. Had hij dat gedaan dan was de straf niet nodig geweest.
Verder was zijn actie in Canada oerdom. Niet stoppen voor rood licht en Räikkönen uit de race knikkeren
Dat is dus zijn eigen schuld. Is iets anders dan door domme toevalligheden benadeeld worden.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hamilton had het in 2007 moeten worden, maar hij kwam een grindbak tegen in China en was in Brazilië vervolgens nergens
Nogmaals, niet mee eens. Zie mijn reactie waarom. De stewards gaven Hamilton tijdens de race gelijk om achteraf dat terug te draaien, terwijl ze het in eerdere jaren wel goedgekeurd hebben. En Hamilton moest om Raikkonen voorbij te laten afremmen, waardoor Raikkonen sneller was en Hamilton het voordeel weer kwijt was. Hij had er dus totaal geen voordeel van.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:27 schreef Fir3fly het volgende:
Bevoordeeld? Door wie? Spa was volledig terecht. Hamilton werd just bevoordeeld door het hele gedoe in Singapore.
Voor de chicane ligt hij er achter. Na de chicane er voor. Hij had er voordeel van. Zo simpel is het. En stewards mogen van gedachten veranderen, zeker als ze eerst naast zaten.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nogmaals, niet mee eens. Zie mijn reactie waarom. De stewards gaven Hamilton tijdens de race gelijk om achteraf dat terug te draaien, terwijl ze het in eerdere jaren wel goedgekeurd hebben. En Hamilton moest om Raikkonen voorbij te laten afremmen, waardoor Raikkonen sneller was en Hamilton het voordeel weer kwijt was. Hij had er dus totaal geen voordeel van.
En hij heeft die plek toen terug gegeven waardoor dat voordeel weer weg was om vervolgens weer in te halen, waarbij hij geen illegaal voordeel verkrijgt omdat Raikkonen hem inhaalt en dus sneller is om vervolgens weer gas te geven en in te halen. En daar werd hij voor bestraft. Terwijl dat daarvoor in het verleden wel goedgekeurd werd.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Voor de chicane ligt hij er achter. Na de chicane er voor. Hij had er voordeel van. Zo simpel is het. En stewards mogen van gedachten veranderen, zeker als ze eerst naast zaten.
Hij zat er na de chicane achter en zette hem bij de volgende bocht er tussen. Wat mij betreft was het legaal en werd Hamilton genaaid.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Voor de chicane ligt hij er achter. Na de chicane er voor. Hij had er voordeel van. Zo simpel is het. En stewards mogen van gedachten veranderen, zeker als ze eerst naast zaten.
Ah, maar het cruciale dat die plaatjes handig weg laten is dat Hamilton veel wijder uit de chicane komt en dus veel meer snelheid het rechte stuk op neemt. Dus: voordeel. Zo simpel is het. Overigens houdt Raikkonen gewoon de ideale lijn en had Hamilton eerder het gas los kunnen laten.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En hij heeft die plek toen terug gegeven waardoor dat voordeel weer weg was om vervolgens weer in te halen, waarbij hij geen illegaal voordeel verkrijgt omdat Raikkonen hem inhaalt en dus sneller is om vervolgens weer gas te geven en in te halen. En daar werd hij voor bestraft. Terwijl dat daarvoor in het verleden wel goedgekeurd werd.
Maar zelfs de manier waarop hij die chicane afsneed, was de fout van Raikkonen omdat die hem van de baan duwde door hemgeen ruimte te geven, daar waar Hamilton Raikkonen de bocht ervoor wel de ruimte gaf.
Hier kun je dat allemaal goed zien.
Dat kan niet als Raikkonen hem inhaalt omdat Hamilton zijn plek teruggeeft. Raikkonen was op dat moment dus sneller, maar gaat wijdt de volgende bocht in waar Hamilton gebruik van maakt.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ah, maar het cruciale dat die plaatjes handig weg laten is dat Hamilton veel wijder uit de chicane komt en dus veel meer snelheid het rechte stuk op neemt. Dus: voordeel. Zo simpel is het.
Hamilton ging niet eens van zijn lijn af, dat deed Raikkonen. En het ging tegen eerdere beslissingen in de jaren ervoor van de stewards in. Om deze beslissing enigszins te verantwoorden kwamen ze met de regel dat je een bocht moet wachten nadat je de plek teruggegeven hebt.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:45 schreef Peterselieman het volgende:
je hebt teruggeven en teruggeven. In dit geval was het snelheidsverschil tussen Räikkönen en Hamilton dusdanig laag dat van echt teruggeven van de plaats geen sprake was, daar Hamilton direct erna weer in de aanval kon gaan.
Had hij tot na de bocht gewacht dan was er niets aan de hand geweest.
Onzin. Hamilton snijdt de chicane af, Raikkonen neemt de ideale lijn. Hamilton komt achter Raikkonen terecht maar kan door zijn wijdere baan eerder op het gas. Dat levert hem voordeel op bij de volgende bocht.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat kan niet als Raikkonen hem inhaalt omdat Hamilton zijn plek teruggeeft.
Klopt niet helemaal. Hamilton zit na de chicane voor Raikkonen, laat hem vervolgens (aan de rechterkant) voorbij om er daarna (omdat Kimi naar links uitwijkt om de bocht aan te snijden) zelf weer rechts voorbij te gaan. Met andere woorden, Hamilton reed wel degelijk langzamer om Kimi voorbij te laten en geeft pas weer gas als Kimi voorbij is. Dus hij kan helemaal niet eerder op het gas gaan.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin. Hamilton snijdt de chicane af, Raikkonen neemt de ideale lijn. Hamilton komt achter Raikkonen terecht maar kan door zijn wijdere baan eerder op het gas. Dat levert hem voordeel op bij de volgende bocht.
Oud nieuws dit, dat mensen nog steeds niet snappen hoe het in elkaar zat is verwonderlijk.
En nee, ik heb geen oogkleppen op. Dat zijn de feiten zoals ik ze zie.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:58 schreef Fir3fly het volgende:
Dat linkje is zo biased, en bovendien spreekt de schrijver zichzelf tegen. Hij vraagt zich af waarom Raikkonen niet bestraft wordt voor een minder maar vergelijkbaar vergrijp.
Met andere woorden, de Hamilton-fans hadden en hebben oogkleppen op.
Precies mijn idee en wat een topgevecht was dat trouwens gewoonquote:Op dinsdag 10 december 2013 22:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal. Hamilton zit na de chicane voor Raikkonen, laat hem vervolgens (aan de rechterkant) voorbij om er daarna (omdat Kimi naar links uitwijkt om de bocht aan te snijden) zelf weer rechts voorbij te gaan. Met andere woorden, Hamilton reed wel degelijk langzamer om Kimi voorbij te laten en geeft pas weer gas als Kimi voorbij is. Dus hij kan helemaal niet eerder op het gas gaan.
Omdat hij afsnijdt. Bovendien krijgt hij daardoor een betere exit. Dus voordeel. dat hij Raikkonen een seconde voor zich laat maakt niet echt uit.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal. Hamilton zit na de chicane voor Raikkonen
Voor dat verkregen voordeel laat hij Raikkonen voorbij en kan dus daarvoor niet meer bestraft worden.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat hij afsnijdt. Bovendien krijgt hij daardoor een betere exit. Dus voordeel. dat hij Raikkonen een seconde voor zich laat maakt niet echt uit.
Eh, nee. Je kunt bij de bewegende beelden duidelijk zien dat Hamilton dankzij het afsnijden een goede exit krijgt. Raikkonen kruist voorlangs maar vrijwel meteen daarna zit Hamilton er weer naast. Dát is het voordeel. Dat hij verkregen heeft door het afsnijden.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij laat Raikkonen voorbij dus Raikkonen is op dat moment sneller. Weg voordeel.
We worden het niet eens. Dat is duidelijk.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Eh, nee. Je kunt bij de bewegende beelden duidelijk zien dat Hamilton dankzij het afsnijden een goede exit krijgt. Raikkonen kruist voorlangs maar vrijwel meteen daarna zit Hamilton er weer naast. Dát is het voordeel. Dat hij verkregen heeft door het afsnijden.
Het enige waar je gelijk in hebt is dat er geen jurisprudentie was. Maar dat vind ik geen geldig argument, nieuwe situaties kunnen best nieuwe wetten creëren.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
We worden het niet eens. Dat is duidelijk.
Ook daar ben ik het niet mee eens.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het enige waar je gelijk in hebt is dat er geen jurisprudentie was. Maar dat vind ik geen geldig argument, nieuwe situaties kunnen best nieuwe wetten creëren.
Ok. Ze veranderen dus soms van mening. Dat is hier ook gebeurd.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ook daar ben ik het niet mee eens.
Er was jurisprudentie (Alonso Klien in Japan 2005, dailymotion video), en beslisten de stewards na enig beraad precies tegengesteld. Namelijk dat Alonso de plek in eerste instantie terug moest geven, maar even later besluiten ze toch van niet en was het dus een goede inhaalactie.
Toen vloog mijn tv bijna van mn balkon. Godverdomme. Niet dattie die ander beukt. Nee, Kimi moest gebeukt worden.quote:Verder was zijn actie in Canada oerdom. Niet stoppen voor rood licht en Räikkönen uit de race knikkeren
Als ik me goed kan herinneren gaat Raikkonen een paar bochten later heel wijd een bocht uit, met vier wielen over de lijn, neemt vervolgens veel meer snelheid mee het rechte stuk op en haalt vervolgens Hamilton in.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Eh, nee. Je kunt bij de bewegende beelden duidelijk zien dat Hamilton dankzij het afsnijden een goede exit krijgt. Raikkonen kruist voorlangs maar vrijwel meteen daarna zit Hamilton er weer naast. Dát is het voordeel. Dat hij verkregen heeft door het afsnijden.
Volgens mij haalt hij Hamilton juist niet in. Hij verliest nauwelijks tijd, dat is het verschil.quote:Op woensdag 11 december 2013 00:01 schreef kepler het volgende:
[..]
Als ik me goed kan herinneren gaat Raikkonen een paar bochten later heel wijd een bocht uit, met vier wielen over de lijn, neemt vervolgens veel meer snelheid mee het rechte stuk op en haalt vervolgens Hamilton in.
Das toch precies hetzelfde als met Hamilton na de chicane?quote:Op woensdag 11 december 2013 00:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij haalt hij Hamilton juist niet in. Hij verliest nauwelijks tijd, dat is het verschil.
Wellicht. Maar als dat waardig is voor een straf, wat dus zou kunnen, dan is wat Hamilton deed dus al helemaal terecht bestraft.quote:Op woensdag 11 december 2013 00:15 schreef kepler het volgende:
[..]
Beelden zijn een beetje vaag, maar het is wel duidelijk dat hij voordeel behaalt door buiten de baan te rijden. Anders was hij er nooit vlak achter gekomen en vlak daarna kreeg hij de kans om Hamilton in te halen. Voordeel is voordeel
Ja, maar dan wordt er dus met twee maten gemetenquote:Op woensdag 11 december 2013 00:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wellicht. Maar als dat waardig is voor een straf, wat dus zou kunnen, dan is wat Hamilton deed dus al helemaal terecht bestraft.
Misschien dat het toch nog teruggedraaid kan worden, als er zoveel kritiek op komt.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:28 schreef Marks het volgende:
Ennuh...
Vettel OOK tegen nieuwe regel:
http://www.autosport.com/(...)1?source=mostpopular
Hij is niet alleen op de baan erg snel, maar Hanna moet deze of volgende maand al bevallen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Heb ik toch nog iets gemeen met een 4-voudig WK F1
quote:Op woensdag 11 december 2013 12:25 schreef JohnB52 het volgende:
Nog wat extra nieuwe regels (van Lotus)
[ link | afbeelding ]
Mooie auto was dat zeg.quote:Op woensdag 11 december 2013 13:41 schreef Fer het volgende:
Al nu Redbull zo serieus is geworden is een nieuw Rock 'n Roll team wel prettig. Net als Jordan vroeger.
[ afbeelding ]
Ik vond de horzel mooierquote:Op woensdag 11 december 2013 13:41 schreef Fer het volgende:
Al nu Redbull zo serieus is geworden is een nieuw Rock 'n Roll team wel prettig. Net als Jordan vroeger.
[ afbeelding ]
Buzzin' Hornetsquote:
Daar hebben we Lotus (vooralsnog) voor!quote:Op woensdag 11 december 2013 13:41 schreef Fer het volgende:
Al nu Redbull zo serieus is geworden is een nieuw Rock 'n Roll team wel prettig. Net als Jordan vroeger.
[ afbeelding ]
Een van de mooiste auto's ooit! En nog snel ook met der HHFquote:Op woensdag 11 december 2013 18:18 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Buzzin' Hornets
edit: bijbehorend plaatje....
[ afbeelding ]
De lulquote:
quote:Op woensdag 11 december 2013 18:18 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Buzzin' Hornets
edit: bijbehorend plaatje....
[ afbeelding ]
quote:Benson & Hedges logo changed to "Bitten Hisses" (1997), "Buzzing Hornets" (1998 to 2000), "Bitten Heroes" (2001–2002), and "Be On Edge" (2003 to 2005), Sobranie logo changed to "Be On Edge", replaced with the driver's given name or removed completely (2005), "200" at the 2001 USA GP (only on Jean Alesi's car for his 200th F1 start), "Lazarus" in the first races of 2004.
Dan vind ik JH een grotere lul.quote:
quote:The FIA has asked for expressions of interest from potential new F1 teams to join the World Championship in 2015 or beyond.
The fact that a procedure is being put in place suggest that at least one genuine candidate has already been in contact with the FIA and/or Bernie Ecclestone.
The news also comes at a time when several existing teams are in serious danger of collapse, and the new procedure opens up the possibility of filling the gaps – perhaps with a team that grows out of, or uses the assets of, a failed team. If a current team goes into liquidation it loses its historical commercial rights, and in effect has to start afresh.
The FIA is vague about how many places there might be, referring to candidates in both the singular and plural. However, the pdf of the official application document is titled “12th Team Call.”
A note on the governing body’s website said: “The FIA has decided to open a new selection process to identify a candidate team to participate at a competitive level in the FIA Formula One World Championship from the start of the 2015 or the 2016 season up to 2020 inclusive. The overall long-term interests of the Championship will determine which candidates are selected.
“The precise terms of this selection process, together with the applicable selection criteria, deadlines, legal requirements and other conditions, will be communicated to candidates who have registered a formal expression of interest with the FIA’s Secretariat before 5pm CET Friday 3 January 2014.”
The formal application noted: “All applicants will be expected to undergo thorough due diligence. By way of indication only, the applicable selection criteria will include: (a) the technical ability and resources of the team; (b) the ability of the team to raise and maintain sufficient funding to allow participation in the Championship at a competitive level; (c) the team’s experience and human resources; (d) the FIA’s assessment of the value that the candidate may bring to the Championship as a whole.
“By way of indication only, the FIA anticipates that full applications will need to be submitted by 10 February 2014, leading to a decision on 28 February 2014. In the event that no applicant is considered suitable by both the FIA and the commercial rights holder, no additional team will be selected.”
More information can be found here: http://www.fia.com/sites/(...)28final%29_clean.pdf
James Hunt!quote:Op woensdag 11 december 2013 22:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan vind ik JH een grotere lul.
Johnny Herbert. Omdat hij tot twee keer toe Verstappen verving en vervolgens een race won.quote:
"3. Any driver replying with "for sure" to a press conference question will be slapped. Every time."quote:Op woensdag 11 december 2013 12:25 schreef JohnB52 het volgende:
Nog wat extra nieuwe regels (van Lotus)
[ link | afbeelding ]
Giedo is ook nog in gesprek met Sauber.quote:Op donderdag 12 december 2013 15:54 schreef Meike26 het volgende:
Perez inderdaad, staat nu op Formule1.nl
Gedo blijft dus bij Caterham, ook geen straf
Is dat al zeker dan?quote:Op donderdag 12 december 2013 15:54 schreef Meike26 het volgende:
Perez inderdaad, staat nu op Formule1.nl
Gedo blijft dus bij Caterham, ook geen straf
Of Giedo rijdt helemaal nietquote:Op donderdag 12 december 2013 15:54 schreef Meike26 het volgende:
Perez inderdaad, staat nu op Formule1.nl
Gedo blijft dus bij Caterham, ook geen straf
Nee!quote:
Meerdere bronnen noemen hem daar als serieuze kandidaat.quote:Op donderdag 12 december 2013 16:25 schreef Meike26 het volgende:
Giedo heeft imo heel watbewezen in zijn eerste jaar. Heeft zich goed laten zien en is een coureur die team echt verder kan helpen. Als ik Heikki zo zag rijden de laatste 2 races bij Lotus, heeft hij niets te vrezen voor hem. Ook gitaarles heeft zich alleen laatste 4 a 5 races laten zien en omdat er 2 stoeltjes te verdelen zijn bij Caterham, geen concurrent bij Caterham.
Of hij gaat naar Sauber, maar die kans acht ik zelf heel heel erg klein.
Nog meer wijzigingen betreffen het verduidelijken van de regel bij het buiten de baan inhalen (je kan worden verzocht om de positie terug te geven) en minder motoren (5) en versnellingsbakken (6 races per versnellingsbak) die gebruikt mogen worden.quote:Het sportregelment voor het Formule 1-seizoen 2014 is donderdag vrijgegeven door de internationale autosportbond FIA, met hierin een groot aantal wijzigingen, waaronder een paar die nog niet bekend waren. GPUpdate.net zet de belangrijkste veranderingen voor je onder elkaar.
- Tijdens de laatste race van het seizoen worden er dubbele punten uitgedeeld voor het rijders- en constructeurskampioenschap. Een overwinning levert in de seizoensafsluiter dus niet 25, maar vijftig punten op.
- Vanaf 2014 is er een strafpuntensysteem in de Formule 1. Bij een overtreding krijgt een coureur van de stewards een aantal strafpunten, die twaalf maanden lang op zijn superlicentie blijven staan. Mocht een coureur binnen een jaar op twaalf startpunten komen, wordt die rijder voor de eerstvolgende race geschorst.
- Coureurs krijgen een vast startnummer, waarmee zij hun gehele Formule 1-carrière blijven rijden. Het startnummer moet niet alleen duidelijk te zien zijn op de auto, maar ook op de helm van de coureur.
- De coureur die tijdens het seizoen de meeste pole-positions behaald, krijgt voortaan een trofee.
- Een team mag in totaal vier coureurs in actie laten komen tijdens de eerste en tweede training. Behalve de beide racerijders kunnen er dus twee vrijdagcoureurs worden ingezet. Pirelli stelt een extra set harde banden beschikbaar, die alleen tijdens het eerste half uur van de eerste sessie mag worden gebruikt.
- Het aantal promotionele evenementen waarbij een team met de huidige wagen in actie mag komen op een circuit, is teruggebracht naar twee. Dat waren er in 2013 nog acht. Net als dit jaar mag er per keer niet meer dan honderd kilometer worden gereden en moeten er speciale demonstratiebanden onder de auto worden gezet.
- Mocht een coureur tijdens de trainingen op een onveilige manier zijn pitbox of zijn pitstop-positie verlaten, volgt er een gridstraf waarvan de stewards zelf de hoogte mogen bepalen. Wanneer dit gebeurt tijdens de race, volgt er een gridstraf van tien plaatsen voor de volgende race. Daar komt nog een extra straf bij als de coureur in kwestie zijn weg kan vervolgen, zodat het incident ook gevolgen heeft voor de race waarin het plaatsvindt.
Dan heeft Vettel elke race een ander nummerquote:Op donderdag 12 december 2013 22:33 schreef nils7 het volgende:
Het nummer moet ook groot op de helm staan... eh WTF
Vettel en Kimi hebben er een handje van om de snelste ronde te pakken in een race, winnen ze niks mee maar toch riskeren ze af en toe hun punten ervoor.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:19 schreef Marks het volgende:
En, die pole troffee, lijkt me een behoorlijke wassen neus. Het gaat nergens om, het gaat om de races. Ik denk echt niet dat men alle risico's gaat nemen voor een troffee, die men nu ineens in het leven roept.
dat had Kimi ook de afgelopen 2 jaren. In het design weggewerkt. Voor een coureur die elke GP van design wisselt allemaal geen probleem, voor een die van tradities houdt en nauwelijks wisselt (Alonso/Massa bv.) word het al moeilijker.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:33 schreef nils7 het volgende:
Het nummer moet ook groot op de helm staan... eh WTF
Deze vind ik wel positief. Toch iets maar kans voor jonge talenten.quote:- Een team mag in totaal vier coureurs in actie laten komen tijdens de eerste en tweede training. Behalve de beide racerijders kunnen er dus twee vrijdagcoureurs worden ingezet. Pirelli stelt een extra set harde banden beschikbaar, die alleen tijdens het eerste half uur van de eerste sessie mag worden gebruikt.
Jammer dat dit niet een jaar eerder kwam (Frijns)quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:30 schreef Funzel het volgende:
[..]
Deze vind ik wel positief. Toch iets maar kans voor jonge talenten.
quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:17 schreef sasquatsch het volgende:
Caterham is het tweede team dat de crashtesten doorstaat.. En ze hebben het gefilmd.
twitter:ScarbsF1 twitterde op vrijdag 13-12-2013 om 15:40:43Here's a quick sharpie sketch of the @MyCaterhamF1 CT04 based on todays crash test video http://t.co/LLZOz7bFNL http://t.co/Cjaq7qLvxC reageer retweet
twitter:ScarbsF1 twitterde op vrijdag 13-12-2013 om 15:54:01...and here's what lies under the new @MyCaterhamF1 finger nose; slim crash structure, vanity panel & hooked chassis http://t.co/0jOhMAmqDr reageer retweet
Het kan me om eerlijk te zijn behoorlijk weinig schelen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:17 schreef Sinister-D- het volgende:
mooi ja_!
Knap gezien van die kerel trouwens. Je ziet een keer die vanity plaat heen en weer stuiteren na de eerste test, maar de neus zelf werd heel zorgvuldig uit beeld gehouden of weg gemonteerd. Dus of het ding echt zo uit gaat zien....
Ik hoop van niet
Toch was ik wat minder negatief over die getrapte neus, ik wist dat ik er wel aan zou wennen. Maar dit ziet er echt absoluut niet uitquote:Op vrijdag 13 december 2013 17:49 schreef Marks het volgende:
[..]
Het kan me om eerlijk te zijn behoorlijk weinig schelen.
2 jaar terug ging het over die getrapte neus, maar na een paar races wist ik niet beter.
Daarbij zijn er altijd ´´lelijke´´ f1 wagens geweest en is het een kwestie van smaak.
Dit lijkt me nogal een voorbarige conclusie. Of hij moet meer gezien hebben dan te zien is in het filmpje, want daar is geen kut in te zien.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:00 schreef Tarado het volgende:
[..][ afbeelding ]twitter:ScarbsF1 twitterde op vrijdag 13-12-2013 om 15:40:43Here's a quick sharpie sketch of the @MyCaterhamF1 CT04 based on todays crash test video http://t.co/LLZOz7bFNL http://t.co/Cjaq7qLvxC reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:ScarbsF1 twitterde op vrijdag 13-12-2013 om 15:54:01...and here's what lies under the new @MyCaterhamF1 finger nose; slim crash structure, vanity panel & hooked chassis http://t.co/0jOhMAmqDr reageer retweet
Mooi is anders
Ze kopieren gewoon alles van de MotoGP, eigen startnummer, strafpunten systeem, pole trofeequote:Op donderdag 12 december 2013 22:19 schreef Marks het volgende:
En, die pole troffee, lijkt me een behoorlijke wassen neus. Het gaat nergens om, het gaat om de races. Ik denk echt niet dat men alle risico's gaat nemen voor een troffee, die men nu ineens in het leven roept.
Zou mij niet verbazen als de DTM een bedreiging gaat vormen de komende jaren, toeschouwersaantallen liggen al hoger en nu ze Azie erbij gaan betrekken verwacht ik dat het nog meer gaat groeien.quote:Op vrijdag 13 december 2013 06:46 schreef Toekito het volgende:
Zien jullie dat graf daar *wijst* daar rust de F1 zacht wat mij betreft. Ik kap met kijken. Neppe shit.
Nu nog races van 22 rondes.quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:10 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ze kopieren gewoon alles van de MotoGP, eigen startnummer, strafpunten systeem, pole trofee
De kern is gewoon dat het mis aan het gaan is sinds het groene gedachtegoed zijn entree heeft gemaakt in de F1.quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:11 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zou mij niet verbazen als de DTM een bedreiging gaat vormen de komende jaren, toeschouwersaantallen liggen al hoger en nu ze Azie erbij gaan betrekken verwacht ik dat het nog meer gaat groeien.
Dat is onzin. Stel dat Giedo een 10 plaatsen straf krijgt, dan moet hij minstens 3 races van achteren starten. Dat slaat nergens op.quote:Op vrijdag 13 december 2013 22:33 schreef opreis het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat wanneer een driver een gridpenalty van 10 plaatsen krijgt opgelegd en hij daardoor effectief maar 3 naar achtere gaat (door dat hij niet hoogt kwalified) en dus nog 7 plekken overhoud deze meegaan naar de volgende gp. Als dat zo is hebben sommige aan het eind nog 50 plaatsen te goed ofzo
http://www.formule1.nl/ni(...)ervangen-v6-motoren/quote:Op vrijdag 13 december 2013 23:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is onzin. Stel dat Giedo een 10 plaatsen straf krijgt, dan moet hij minstens 3 races van achteren starten. Dat slaat nergens op.
Blijft onzin, officieel of niet.quote:Op vrijdag 13 december 2013 23:33 schreef opreis het volgende:
[..]
http://www.formule1.nl/ni(...)ervangen-v6-motoren/
"Strafplaatsen sparen
Een andere verandering in het strafboek van de FIA, is dat coureurs die te ver achteraan de grid staan om bijvoorbeeld een straf van tien plaatsen in zijn geheel te kunnen inlossen - bijvoorbeeld door van de negentiende naar de laatste plek te worden teruggezet en zo in essentie maar drie plekjes in te leveren - het resterende aantal strafplaatsen voortaan zullen meenemen naar de volgende Grand Prix."
Simpel weer: stel je hebt p 20, maar 10 strafplekken, reken dan uit waar plek 30 zou zijn.... Problems solved.quote:Op vrijdag 13 december 2013 23:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Blijft onzin, officieel of niet.
Gewoon een x meter verder naar achter op de grid starten (waarbij x het aantal meters tussen P10 en P20 is) zou dan inderdaad nog logischer zijn dan die straf meenemen naar de volgende GP.quote:Op zaterdag 14 december 2013 01:15 schreef Marks het volgende:
[..]
Simpel weer: stel je hebt p 20, maar 10 strafplekken, reken dan uit waar plek 30 zou zijn.... Problems solved.
Veel circuits hebben ook wel zoveel startslots vanwege overige raceklassen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 01:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Gewoon een x meter verder naar achter op de grid starten (waarbij x het aantal meters tussen P10 en P20 is) zou dan inderdaad nog logischer zijn dan die straf meenemen naar de volgende GP.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |