1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | Datum Grand Prix 16 maart Australië (Melbourne) 30 maart Maleisië (Sepang) 6 april Bahrein (Sakhir) 20 april China (Shanghai) 11 mei Spanje (Barcelona) 25 mei Monaco (Monte Carlo) 8 juni Canada (Montreal) 22 juni Oostenrijk (Spielberg) 6 juli Groot-Brittannië (Silverstone) 20 juli Duitsland (Hockenheim) 27 juli Hongarije (Budapest) 24 augustus België (Spa-Francorchamps) 7 september Italië (Monza) 21 september Singapore (Marina Bay) 5 oktober Rusland (Sochi)* 12 oktober Japan (Suzuka) 26 oktober Verenigde Staten (Austin) 2 november Brazilië (Interlagos) 16 november Abu Dhabi (Yas Marina) |
Dit is neem ik aan niet de verlichting zoals die komend jaar tijdens de F1 gaat zijn wel?quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:09 schreef Sinister-D- het volgende:
Iemand interesse om de verlichting van Bahrein komend jaar al te keuren? Op dit moment de WEC 6 uur van Bahrein
Live op http://live.fiawec.com/ of http://www.dailymotion.com/video/xpg7wv_fia-wec-live_auto?start=2
Zou goed kunnen, bij de LMS hebben ze ook zoiets, ik weet alleen niet meer of dat nou om aan te geven op welke plek in de top 3 de bewuste wagen heeft of om aan te geven welke coureur er in de auto zat.quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:04 schreef Ferry_76 het volgende:
Over lichten gesproken, iemand die weet waar de lichten in de rollbar op een Japanse Super Formula wagen voor dienen? Positie op de baan voor de eerste vijf?
[ afbeelding ]
quote:The Overtake System (OTS) increases maximum engine speed from 10,300rpm to 10,700rpm for 20 seconds at a time. It is activated by the driver pushing the OTB (=OverTake Button) located on the steering wheel. The driver can activate the OTS a maximum of 5 times over the length of the race to facilitate overtaking. When activated, lights fitted onto the rollover bar start blinking for all to see. The car of the leader in the championship standings at the time of the race is fitted with Leader Red-type red lights instead of the regular white lights. This Overtake System is unique to SUPER FORMULA.
Dank je!quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:39 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Die laten zien wanneer de coureur push-to-pass gebruikt
[..]
Bij dat voorlaatste stukje tijdens die rooie vlag situatie; daar hadden dooien kunnen vallen.quote:
Mooi plaatje, alleen staat Kimi er in het verkeerde pak op.quote:Op zondag 1 december 2013 12:13 schreef Sinister-D- het volgende:
Ik kreeg gisteren een PM-tje van Dery1990 met een link van een nieuwe nieuwtjes banner die hij heeft gemaakt![]()
[ afbeelding ]
heb jij dan al een foto van Raikkonen in zijn nieuwe Ferrari outfitquote:Op zondag 1 december 2013 12:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Mooi plaatje, alleen staat Kimi er in het verkeerde pak op.
Of heeft Grosjean Kimi zn helm opgedaan of iets?
http://dailyshniz.com/formula-one-driver-helmet-designs-2013/
Dat niet, maar had er dan een genomen van zijn vorige periode. Toen had hij nagenoeg dezelfde helm volgens mij en de overall is ook niet heel veel veranderdquote:Op zondag 1 december 2013 12:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
heb jij dan al een foto van Raikkonen in zijn nieuwe Ferrari outfit
Echt raar dat hij nog steeds in de formule1 zit echt een brokkenpiloot. Vroeger hadden we Takuma Sato en Yuji Ide maar dit is nog erger.quote:
quote:Op zondag 1 december 2013 14:04 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Echt raar dat hij nog steeds in de formule1 zit echt een brokkenpiloot. Vroeger hadden we Takuma Sato en Yuji Ide maar dit is nog erger.
Yuji Ide mocht na de botsing met Albers niet meer in de formule1 rijden maar Maldonado wel. Echt bizar dit.
Wat een onzin allemaal.quote:
ING als sponsor bij Luca Badoer??? Welke GP was dit??quote:Op zondag 1 december 2013 13:19 schreef sasquatsch het volgende:
Helm uit 2009 is wel anders.
[ afbeelding ]
ING was jarenlang dikke hoofdsponser. Heel ING zat dan ook op de tribunes tijdens de wedstrijden.quote:Op zondag 1 december 2013 15:36 schreef Geralt het volgende:
Doh! Zie nu pas dat er BEL in de link staat. Dat zal dus inderdaad België geweest zijn lijkt me dan.
Is me nooit opgevallen dat ING daar zo prominent aanwezig was. Dat of ik was het alweer vergeten.
Hoofdsponsor van wat? Van de Belgische GP? Of van heel de F1???quote:Op zondag 1 december 2013 15:42 schreef Fer het volgende:
[..]
ING was jarenlang dikke hoofdsponser. Heel ING zat dan ook op de tribunes tijdens de wedstrijden.
Van de Grand Prix van België, net zoals ze enkele jaren sponsor van Renault/Lotus waren of hoe het team toen ook heettequote:Op zondag 1 december 2013 15:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoofdsponsor van wat? Van de Belgische GP? Of van heel de F1???
Volgens mij begin ik dement te worden![]()
!!!
Van Renault wist ik het wel. Het verbaasde me alleen ze zo pontificaal boven de pit van Ferrari te zien staan. Dat is me toen compleet niet opgevallen. Of ik ben het inmiddels vergeten.quote:Op zondag 1 december 2013 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Van de Grand Prix van België, net zoals ze enkele jaren sponsor van Renault/Lotus waren of hoe het team toen ook heette
Horner verwacht in Melbourne een kans van 50/50 voor alle teams dat de auto's de finish halen.quote:Op zondag 1 december 2013 16:38 schreef opreis het volgende:
Dat nieuwe KERS systeem lijkt me wel riskant voor sommige teams, RB heeft in het verleden heel vaak KERS issues gehad, en het nieuwe systeem levert meer pk/voor langere tijd (als ik het goed begrijp), wanneer het weg valt dan is je wagen ook in 1x een heel stuk langzamer
ik schat de betrouwbaarheid wel wat hoger in, maar de verschillen zullen in het begin wel wat groter zijn dan je nu gewend bentquote:Op zondag 1 december 2013 16:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Horner verwacht in Melbourne een kans van 50/50 voor alle teams dat de auto's de finish halen.
Dus de helft van het veld zou dan moeten uitvallen
Waarschijnlijk een ING medewerker. Bijna iedereen kreeg 2 kaartjes.quote:Op zondag 1 december 2013 16:56 schreef Geralt het volgende:
Toen heb ik nog van iemand hier 2 kaartjes gekregen. Van wie weet ik niet meer.
Geen idee. Volgens mij was het wel iemand die vaker in de F1 topics rondhing. Hij had kaartjes voor het hele weekend maar kon de vrijdag niet.quote:Op zondag 1 december 2013 17:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een ING medewerker. Bijna iedereen kreeg 2 kaartjes.
Denk trouwens dat die krachtbronnen iets betrouwbaarder zullen zijn. Ze moeten nu als complete unit incl. kers meerdere races meegaan.
En het ligt ook niet aan Tilke, die legt vooral de banen neer die de FIA vraagt. Met een minimale bandbreedte waartussen hij dingen kan doen.quote:Op zondag 1 december 2013 16:24 schreef Marks het volgende:
vd Garde trouwens lekker eerlijk en niet politiek correct in de formule1.nl. Over Austin: eigenlijk is die baan niet zo speciaal, de eerste sector heeft wat leuke bochten maar de rest is weinig opvallends.![]()
En opnieuw een coureur die ''tegen'' de Tilke banen is.
Want het ligt niet aan de coureurs hoor, die willen gewoon op old school circuits racen, met af en toe en keer wat anders in plaats van af en toe een old school baan zoals het nu helaas is.
Meer van de hand van Kevin Schwantzquote:Op zondag 1 december 2013 18:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
En het ligt ook niet aan Tilke, die legt vooral de banen neer die de FIA vraagt. Met een minimale bandbreedte waartussen hij dingen kan doen.
Austin is trouwens niet eens van de hand van Tilke.
Koba denk ik niet, die is een leuke carrière in het WEC aan het opbouwen met Ferrari waar die voor betaald krijgtquote:Op zondag 1 december 2013 18:59 schreef Nober het volgende:
Maken Kobayashi en Alguersuari nog kans bij Sauber of Force India? Ik denk overigens dat Hamilton nummer 3 krijgt.
Maldonado is een idioot.quote:Op zondag 1 december 2013 21:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die spin bij de demonstratie, pfffff
Zou mooi zijn, eindelijk weer een race met veel uitvallersquote:Op zondag 1 december 2013 16:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Horner verwacht in Melbourne een kans van 50/50 voor alle teams dat de auto's de finish halen.
Dus de helft van het veld zou dan moeten uitvallen
Nee, niet met twee vingers in de neus. Hoop ik niet althans.quote:Op maandag 2 december 2013 10:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Gaat Vettel volgend seizoen weer met 2 vingers in ze neus wereldkampioen worden?
5/5?
Wat is de verwachting?
Kijk naar voorgaande resultaten. 2009 & 2010 was het net niet en net aan. 2011 vingers in de neus. Echter 2012 werd de geblazen diffuser verboden, toen was het weer net aan. Maar 2013 was weer makelijk ja, zeker na de bandenaanpassing.quote:Op maandag 2 december 2013 10:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Gaat Vettel volgend seizoen weer met 2 vingers in ze neus wereldkampioen worden?
5/5?
Wat is de verwachting?
Wat moet dat ook daar.. ..eigen schuld, altijd maar die expansiedrift. Gewoon in europa of vs doenquote:Op maandag 2 december 2013 13:36 schreef sasquatsch het volgende:
Race of Champions afgelast vanwege politieke onrust in Thailand.
jammer vind het wel een geining evenement.quote:Op maandag 2 december 2013 13:36 schreef sasquatsch het volgende:
Race of Champions afgelast vanwege politieke onrust in Thailand.
Vind die met de marshalls toch ergerquote:Op zondag 1 december 2013 21:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die spin bij de demonstratie, pfffff
jonge fan... toen was ie 5quote:Op maandag 2 december 2013 17:05 schreef Marks het volgende:
Quote Vettel:
![]()
''"Ik hoop dat we er - nu we V6-motoren krijgen die helaas minder toeren maken - niet op achteruitgaan qua motorvermogen, net zoals ik hoop dat we ook het spektakel en de 'beleving' van de sport die ik in 1992 als jonge fan had, niet verliezen. Ik vind dat Formule 1-auto's moeten ruiken, lawaaiig moeten zijn en voor een ervaring moeten zorgen die je niet meer vergeet, zoals ik dat ook niet heb gedaan."'
Ik kwam als 13 jarige voor het eerst bij een F1 wedstrijd toen Ferrari o.a. met de V12 rond reed. Indrukwekkend inderdaad. Maar de turbo periode er na vond ik niet minder indrukwekkend. Nog steeds veel geluid (met minder toeren dan nu). Dus ik verwacht dat het wat dat betreft wel mee zal vallen.quote:Op maandag 2 december 2013 17:05 schreef Marks het volgende:
Quote Vettel:
![]()
''"Ik hoop dat we er - nu we V6-motoren krijgen die helaas minder toeren maken - niet op achteruitgaan qua motorvermogen, net zoals ik hoop dat we ook het spektakel en de 'beleving' van de sport die ik in 1992 als jonge fan had, niet verliezen. Ik vind dat Formule 1-auto's moeten ruiken, lawaaiig moeten zijn en voor een ervaring moeten zorgen die je niet meer vergeet, zoals ik dat ook niet heb gedaan."'
Ik vind het jammer dat er geen verschillende motoren worden toegelaten, zoals begin jaren 90 het geval was en eigenlijk nu in de WEC ook.quote:Op maandag 2 december 2013 22:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik kwam als 13 jarige voor het eerst bij een F1 wedstrijd toen Ferrari o.a. met de V12 rond reed. Indrukwekkend inderdaad. Maar de turbo periode er na vond ik niet minder indrukwekkend. Nog steeds veel geluid (met minder toeren dan nu). Dus ik verwacht dat het wat dat betreft wel mee zal vallen.
ik wil die banden uit de jaren 70 er weer onderquote:Op maandag 2 december 2013 22:59 schreef Fer het volgende:
Ben bang dat met die 100kg brandstoflimiet, ze de motoren net zo zuinig afstellen als een 14% Blue motion. Daarnaast die dikke geluidsdemper/turbo in de uitlaat. Dat zal meer van het geluid kappen, dan het werkelijk aantal cilinders en toeren.
Luister maar naar de rauwheid van die oude wagens, dat is misschien wel over.
Ja Bottas en Massa.quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lijkt me niet, die hebben Bottas en Massa toch al of is Bottas nog niet zeker?
quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:24 schreef IkWilbert het volgende:
Nico Hulkenberg naar Force India. Zojuist bevestigd
Sinds Crashgate (2008) bekend werd (in 2009) heeft Renault in een aantal stappen het team verkocht aan Genii Capital Investments. Die zijn dus eigenaar en Renault is alleen maar motoren leverancier.quote:Op donderdag 5 december 2013 18:52 schreef Breaker.Faker het volgende:
"De financiële problemen van Lotus zijn met de komst van Pastor Maldonado en zijn sponsor PDVSA niet in één klap opgelost. Volgens Motorsport-Total blijft het team in zwaar weer verkeren.
Motorsport-Total weet te melden dat Lotus haar personeel op 22 november een brief heeft gestuurd waarin het haar excuses maakte voor het feit dat het salaris voor die maand nog niet was overgemaakt.
Hoewel het team beloofde dit zo snel mogelijk recht te zetten en stelde dat het achterstallige salaris 'in het ergste geval eind van de maand' overgemaakt zou worden, is het personeel volgens de informatie waarover Motorsport-Total beschikt nog altijd niet betaald.
Wat het personeel verder tegen de borst zou hebben gestuit, is dat 'teambaas Eric Boullier en de rest van het management' afgelopen maandag niet op de fabriek in Enstone aanwezig waren om tekst en uitleg te geven.
De grofweg vijfhonderd Lotus-medewerkers verkeren daardoor in onzekerheid, zo stelt de Duitse publicatie, met als gevolg dat 'een aantal al bij andere teams heeft aangeklopt om te informeren of ze daar kunnen werken'.
Maldonado
Dat Lotus afgelopen vrijdag een grote vis aan de haak sloeg in de persoon van Pastor Maldonado, die met zijn sponsor PDVSA naar verluidt zo'n dertig miljoen euro in het team pompt, is volgens Motorsport-Total niet genoeg om zowel Lotus' schulden af te dekken alsmede de gebruikelijke betalingen te verrichten die nodig zijn om het team draaiende te houden.
Behalve het personeel, zouden ook 'meerdere leveranciers' nog rekeningen open hebben staan, terwijl Lotus verder het enige team is dat nog altijd geen motordeal op zak heeft voor 2014. Lotus reed de afgelopen jaren met Renault-motoren en de renstal en de autofabrikant hebben de intentie uitgesproken met elkaar verder te gaan, maar van een officiële overeenkomst is nog geen sprake.
Quantum
Tenzij eigenaar Genii Capital zelf wil bijpassen om de schulden van Lotus te voldoen en het budget voor 2014 sluitend te maken, lijkt de toekomst van het team in grote mate afhankelijk te zijn van de deal met investeringsmaatschappij Quantum Motorsports.
Genii Capital is al sinds de zomer met Quantum in gesprek over het verkopen van 35 procent van het team in ruil voor een aanzienlijke som geld. Quantum komt echter maar niet over de brug en binnen de Formule 1 wordt er ernstig aan getwijfeld of de deal wel echt is.'
formule1.nl
Het gaat dus echt slecht met Lotus.
Is Lotus nou van Renault of is Lotus zelfstandige team zonder Renault tussenkomst?
M.a.w. Wat heeft Giedo in een Renault fabriek te zoeken als zijn zitje onzeker zou zijn ? Waarom zouden ze hem dan eventuele belangrijke informatie willen toespelen als hij naar ander team zou gaan ? Mijn idee is dus dat Giedo ook volgend jaar voor Caterham rijdttwitter:RenaultSportF1 twitterde op donderdag 05-12-2013 om 12:45:07Today we're welcoming @GvanderGarde @MyCaterhamF1 at the Renault Maubeuge factory http://t.co/HVIrfwc7YI reageer retweet
Renault is in principe nooit weggeweest tijdens die periodequote:Op donderdag 5 december 2013 20:08 schreef Fer het volgende:
Renault is inderdaad niet zo;n opvallende naam naast Redbull en die Infinity reclame helpt ook niet. Crashgate is alweer 5 jaar geleden dus grote kans dat Renault terug komt, in 2000 waren zo ook na 3 jaar wegblijven teruggekomen.
oh ja supertec, dat ding ging als de brandweerquote:Op donderdag 5 december 2013 21:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Renault is in principe nooit weggeweest tijdens die periodeze hebben een tijd lang motoren onder de naam Playlife en Supertec geleverd aan Williams, Benneton, Arrows en BAR
Inderdaad wat was de BAR goed in 1999 met die motor erinquote:Op donderdag 5 december 2013 21:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
oh ja supertec, dat ding ging als de brandweer
Dat was gewoon een scam, en dan was er nog een dronken journalist die zei dat Quantum Lotus even uit de schulden ging trekken. Huilen met de pet op bij dat team.quote:Op donderdag 5 december 2013 19:26 schreef Peterselieman het volgende:
De deal met Quantum gaat niet door. Als er nu nog mensen in geloven dan geloven ze ook nog in alle sprookjes van de Gebroeders Grimm. Het had eind oktober rond moeten zijn. Ieder uitstel betekent stront aan de knikker en dat blijkt wel met die Ijaz.
De supertec was gewoon de Renaultmotor uit 97, zonder enige ontwikkeling. De belangrijkste reden dat Ferrari en Mclaren Mercedes in 98 zoveel sneller waren dan Williams. Zij hebben hun motoren wel weer verder ontwikkeld.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Renault is in principe nooit weggeweest tijdens die periodeze hebben een tijd lang motoren onder de naam Playlife en Supertec geleverd aan Williams, Benneton, Arrows en BAR
Asiatech was Peugeot volgens mij. De supertec zorgde dat de arrows als de brandweer ging volgens mij. Toen de asiatech er in kwam was dat duidelijk een stap terug.quote:Op donderdag 5 december 2013 22:20 schreef nils7 het volgende:
Supertec en later Asiatech nog zelfs is gewoon al die jaren dezelfde fabriek geweest netzoals Ilmor de Mercedes bakkies maakt (wellicht in beide gevallen weer onder de vlag van t automerk)
Zou goed kunnenquote:Op donderdag 5 december 2013 20:37 schreef Meike26 het volgende:
Is dit goed nieuws of wil ik goed nieuws zien ??
M.a.w. Wat heeft Giedo in een Renault fabriek te zoeken als zijn zitje onzeker zou zijn ? Waarom zouden ze hem dan eventuele belangrijke informatie willen toespelen als hij naar ander team zou gaan ? Mijn idee is dus dat Giedo ook volgend jaar voor Caterham rijdttwitter:RenaultSportF1 twitterde op donderdag 05-12-2013 om 12:45:07Today we're welcoming @GvanderGarde @MyCaterhamF1 at the Renault Maubeuge factory http://t.co/HVIrfwc7YI reageer retweet
![]()
![]()
Boekhoorn heeft in elk geval gezegd dat Giedo volgend jaar 100% zeker rijdt. Alleen zei hij niet waar.quote:
Heeft hij ook gezegd in welke klasse?quote:Op vrijdag 6 december 2013 07:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Boekhoorn heeft in elk geval gezegd dat Giedo volgend jaar 100% zeker rijdt. Alleen zei hij niet waar.
Maar zoals ik al eerder zei, een coureur rijdt pas zodra de lichten op groen gaan in Melbourne
Formule 1.quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:16 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Heeft hij ook gezegd in welke klasse?
quote:Giedo van der Garde has emerged as a strong player at the tail-end of the 2014 'silly season'.
At the final races of the 2013 season, strong paddock rumours suggested the Dutchman's backing going forwards was stronger than that of his French teammate Charles Pic.
Indeed, in the Dutch press this week, van der Garde's wealthy backer Marcel Boekhoorn sounded confident the 28-year-old has a strong future in F1.
"Negotiations are underway, but it will work out," he insisted.
"I assure you: Giedo will be on the grid next year -- 100 per cent for sure," Boekhoorn told the Quote publication.
Off the back of those rumours, it emerged this week that 2013 Sauber driver Esteban Gutierrez, backed at the struggling Swiss team this year by Telmex, had visited Caterham's UK factory.
That would be bad news for Heikki Kovalainen, who was hoping to return to the grid full-time next year with Caterham, despite his lack of sponsorship.
But van der Garde might not be staying at Caterham after all.
Dutch businessman Michiel Mol is a key shareholder at Force India, who are yet to name Nico Hulkenberg's teammate for 2014.
Mol is quoted as saying countryman van der Garde is in the running.
"The opportunity is there that Giedo could come to us to drive," he said.
"I would find that very appealing, but although I do have an interest in Force India, I do not have a say -- this is a decision of the management.
"All I can do is convey my enthusiasm about Giedo, and I do so frequently," smiled Mol.
Quote eruit:quote:Op vrijdag 6 december 2013 21:27 schreef Peterselieman het volgende:
McLaren heeft ondertussen de P1 een rondje laten rijden over de Nordschleife. Ze zeggen onder de 7 minutengrens te zijn gebleven, maar hoe snel er precies is gereden is nog niet bekend gemaakt.
http://recombu.com/cars/a(...)ute-nurburgring-club
Zelfs 6:11.13 in de kwalificatie, nog steeds officieel de snelste rondetijd.quote:Op zaterdag 7 december 2013 00:26 schreef Marks het volgende:
[..]
Quote eruit:
''One of the fastest ever lap times was completed by Stefan Bellof on the 29th of May, 1983, in a Porsche 956. He managed a time of 6:25.91.''
KUNST![]()
Een van de grootsten in de racerij, generatie Senna. Misschien, of beter gezegd wellicht, zelfs beter.
Maar dat zal in de praktijk vast niet bewezen gaan worden.quote:According to formula one F1 Racing magazine of June 2006, BMW engineers had estimated that a BMW-Sauber F1.06 could lap in under 5:15.8[125] which equals to an average of 237 km/h (147 mph).
http://bridgetogantry.com(...)o-mclaren-p1-under-7quote:There's a McLaren dealer going in across from our Porsche dealership. In talking with those guys they said they contacted the manufacturer about the ring time as they have sold some P1's and the customers want to know. McLaren told them the P1 ran a 6:47 on street tires and a 6:33 on slicks. The only reason there holding back on releasing the time is because there waiting for Ferrari to release the LaFerrari's time first so Ferrari doesn't use their time as a benchmark and try and go beat it"
Jeej, doden!!quote:Op zaterdag 7 december 2013 09:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Vroeger was alles beter!!!! De banen waren dodelijker en gaver!!! De coureurs hadden grotere ballen!!! Veel grindbakken!!!!
_!
Als ik het zo lees, mag een monkey seat nog wel, maar mag de uitlaat er niet op gericht zijn.quote:ARTICLE 5.8.2: EXHAUST POSITIONING
The new regulations for the 1.6-litre turbocharged V6 engine era mandate a single tailpipe of fixed dimensions, which must exit 170-185mm behind the rear axle line and 350-500mm above the floor.
With the circular end of the final 150mm of tailpipe having to point upwards at an angle of five degrees, any aero effect from the exhaust will be hugely restricted.
Bodywork is also banned in the area behind the tailpipe's axis, preventing vanes or winglets from diverting the plume towards the rear wing or diffuser.
One dispensation is that the exhaust can be offset from the car's centre-line by 100mm, which could allow the retention of the monkey seat winglet.
Bedankt, het is dus een interpretatiekwestie, met een handigheidje zoals coandă zou het kunnen dus. Al denk ik dat het wel moeilijk wordt, de afstand tussen uitlaat en winglet is niet zo groot namelijk.quote:Op zaterdag 7 december 2013 15:10 schreef Ferry_76 het volgende:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/108682
[..]
Als ik het zo lees, mag een monkey seat nog wel, maar mag de uitlaat er niet op gericht zijn.
Maar ongetwijfeld zullen de techneuten van de topteams er wel weer een eigen interpretatie aan geven.
Voor het Coanda effect is er toch een geleider nodig, en volgens de regels mag er zich geen bodywork meer achter de uitlaat bevinden.quote:Op zaterdag 7 december 2013 15:16 schreef LWD-Godius het volgende:
Bedankt, het is dus een interpretatiekwestie, met een handigheidje zoals coandă zou het kunnen dus.
Auw..quote:'Nicole Scherzinger wees aanzoek af'
AMSTERDAM - Nicole Scherzinger heeft haar ex-vriend Lewis Hamilton op een pijnlijke manier duidelijk gemaakt dat hij niet de ware voor haar is.
De Formule1-coureur ging afgelopen zomer op zijn knieën om Nicole terug te winnen. De zangeres wees het aanzoek volgens E! News af.
Het huwelijksaanzoek vond, een maand nadat de twee uit elkaar waren, plaats op het strand van Malibu. De peperdure ring van Cartier, die hij speciaal voor deze gelegenheid had gekocht, kon Hamilton weer in zijn zak stoppen.
Lewis en Nicole hebben sinds kort wel weer contact met elkaar. Of er weer iets opbloeit tussen de twee is onduidelijk. "Het is bekend dat Lewis en Nicole bevriend zijn, maar we geven verder geen commentaar op privézaken", luidt de verklaring van Nicole's management.
daar komt ie goed weg, over een paar jaar is ie blij dat ze nee zeiquote:
Die dubbele punten ben ik het niet mee eens.quote:Op maandag 9 december 2013 19:02 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.fia.com/formula-one-regulation-changes
Zelf een nummertje kiezen, en Red bull haalt in de laatste race dubbele punten...
Die laatste regel is wel een beetje apart, maar begrijpelijkquote:Op maandag 9 december 2013 19:02 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.fia.com/formula-one-regulation-changes
Zelf een nummertje kiezen, en Red bull haalt in de laatste race dubbele punten...
Alleen als ze in de punten eindigen en de anderen krijgen de laatste race ook dubbele punten dus het is niet zo dat Red Bull persé wordt voorgetrokken.quote:Op maandag 9 december 2013 19:02 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.fia.com/formula-one-regulation-changes
Zelf een nummertje kiezen, en Red bull haalt in de laatste race dubbele punten...
quote:Op maandag 9 december 2013 19:07 schreef kepler het volgende:
[..]
Die laatste regel is wel een beetje apart, maar begrijpelijk
Wat is daar apart aan?quote:FIA Formula One Press Office
Wat een achterlijk idee.quote:Points for the last race
Double drivers’ and constructors’ points will be awarded at the final race of the Formula One season in order to maximise focus on the Championship until the end of the campaign.
Idd... nog meer kunstmatige spanning.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |