abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133774687


Teams:

- Ferrari
- Force India
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams


WCC 2013
Chassis/Motor: RB10 - Renault V6 turbo
01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13
02. Daniel Ricciardo


Chassis/Motor: Mercedes F1 W05 - Mercedes V6 turbo
03. Nico Rosberg
04. Lewis Hamilton WDC 2008


Chassis/Motor: Ferrari ??? - Ferrari V6
05. Fernando Alonso WDC 2005/06
06. Kimi Räikkönen WDC 2007


Chassis/Motor: Lotus E22 - Renault V6 Turbo
07. Romain Grosjean
08. Pastor Maldonado


Chassis/Motor: McLaren MP4-29 - Mercedes V6 Turbo
09. Jenson Button WDC 2009
10. Kevin Magnussen


Chassis/Motor: Force India VJM07 - Mercedes V6 Turbo
11. TBA
12. TBA
kanshebbers: Adrian Sutil, Paul Di Resta, Nico Hulkenberg, Sergio Perez, James Calado, Max Chilton, Giedo van der Garde, Robin Frijns


Chassis/Motor: Sauber C33 - Ferrari V6 Turbo
14. TBA
15. TBA
Kanshebbers: Sergei Sirotkin, Esteban Gutierrez, Adrian Sutil, Nico Hulkenberg, Vitaly Petrov, Giedo van der Garde.


Chassis/Motor: Toro Rosso STR9 - Renault V6 Turbo
16. Jean-Éric Vergne
17. Daniil Kvyat


Chassis/Motor: Williams FW36 - Mercedes V6 Turbo
18. Felipe Massa
19. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo
20. Jules Bianchi
21. TBA
Kanshebbers: Max Chilton, Vitaly Petrov, Rodolfo Gonzalez, Stoffel Vandoorne


Chassis/Motor: Caterham CT04 - Renault V6 Turbo
22. TBA
23. TBA
Kanshebbers: Charles Pic, Giedo van der Garde, Marcus Ericsson, Heikki Kovalainen, Alexander Rossi, Robin Frijns

Voor meer info zie de [F1] Silly season topics

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder de topics over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Voorlopige kalender van 2014, bestaande uit 19 races
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Datum             Grand Prix

16 maart          Australië (Melbourne)
30 maart          Maleisië (Sepang)
6 april           Bahrein (Sakhir)
20 april          China (Shanghai)
11 mei            Spanje (Barcelona)
25 mei            Monaco (Monte Carlo)
8 juni            Canada (Montreal)
22 juni           Oostenrijk (Spielberg)
6 juli            Groot-Brittannië (Silverstone)
20 juli           Duitsland (Hockenheim)
27 juli           Hongarije (Budapest)
24 augustus       België (Spa-Francorchamps)
7 september       Italië (Monza)
21 september      Singapore (Marina Bay)
5 oktober         Rusland (Sochi)*
12 oktober        Japan (Suzuka)
26 oktober        Verenigde Staten (Austin)
2 november        Brazilië (Interlagos)
16 november       Abu Dhabi (Yas Marina)

* = circuit wacht op goedkeuring

Wijzigingen 2014 uitgelegd

Verwachte uiterlijk voor de 2014 wagens.





[ Bericht 52% gewijzigd door Sinister-D- op 01-12-2013 12:11:06 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_133775459
Wijzigingen in de OP:
- Chassis' genoemd naar de vermoedelijke namen voor 2014.
- Wagen nummers gekoppeld aan bevestigde namen.
- Motoren gewijzigd bij diverse klantenteams, officieel type nummer moet nog toegevoegd worden.
- Url Silly season topic gewijzigd naar topic-chain pagina ipv het laatste topic.
- Idem voor de Nederlandse Talenten topics.
- Voorlopige kalender 2014 toegevoegd
- Zaken die betrekking hadden op 2013 verwijderd.
- Wijzigingen die in 2014 worden doorgevoerd toegevoegd.

Als nu nog iemand zo vriendelijk zou willen zijn om een 2014 banner te willen maken ^O^
btw: als er zaken toegevoegd moeten worden, laat maar weten voor zondag avond ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door Sinister-D- op 01-12-2013 19:22:11 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_133775512
Uit het vorige topic: Perez deed het prima inderdaad. Maar dat is niet genoeg. McLaren heeft al een prima coureur: Button. Ze zijn op zoek naar een nieuwe Vettel, een nieuwe Alonso, een nieuwe Hamilton. En dat is Perez duidelijk niet.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_133775862
Iemand interesse om de verlichting van Bahrein komend jaar al te keuren? Op dit moment de WEC 6 uur van Bahrein :)

Live op http://live.fiawec.com/ of http://www.dailymotion.com/video/xpg7wv_fia-wec-live_auto?start=2
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_133776703
Ook op MotorsTV
pi_133776884
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 16:09 schreef Sinister-D- het volgende:
Iemand interesse om de verlichting van Bahrein komend jaar al te keuren? Op dit moment de WEC 6 uur van Bahrein :)

Live op http://live.fiawec.com/ of http://www.dailymotion.com/video/xpg7wv_fia-wec-live_auto?start=2
Dit is neem ik aan niet de verlichting zoals die komend jaar tijdens de F1 gaat zijn wel?

Erg veel heel erg donkere stukken zie ik :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133777697
Is om het spannend te houden vosss!
  zaterdag 30 november 2013 @ 17:36:38 #8
131800 Tarado
capô de fusca
pi_133777843


pi_133777881
Felix Da Costa mogelijk naar het DTM: http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/rtlgp/)/sport/rtl_gp/components/dtm/nieuws/2013/11_november/131130_DaCosta_test_BMW.xml
  zaterdag 30 november 2013 @ 17:55:21 #10
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_133778281
quote:
Komt Kubica weer terug? ;)
pi_133778478
Over lichten gesproken, iemand die weet waar de lichten in de rollbar op een Japanse Super Formula wagen voor dienen? Positie op de baan voor de eerste vijf?

  zaterdag 30 november 2013 @ 18:26:03 #12
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_133778958
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:04 schreef Ferry_76 het volgende:
Over lichten gesproken, iemand die weet waar de lichten in de rollbar op een Japanse Super Formula wagen voor dienen? Positie op de baan voor de eerste vijf?

[ afbeelding ]
Zou goed kunnen, bij de LMS hebben ze ook zoiets, ik weet alleen niet meer of dat nou om aan te geven op welke plek in de top 3 de bewuste wagen heeft of om aan te geven welke coureur er in de auto zat.
Ik gok het eerste.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 30 november 2013 @ 18:39:23 #13
39237 crew  H_T
2733
pi_133779239
Die laten zien wanneer de coureur push-to-pass gebruikt

quote:
The Overtake System (OTS) increases maximum engine speed from 10,300rpm to 10,700rpm for 20 seconds at a time. It is activated by the driver pushing the OTB (=OverTake Button) located on the steering wheel. The driver can activate the OTS a maximum of 5 times over the length of the race to facilitate overtaking. When activated, lights fitted onto the rollover bar start blinking for all to see. The car of the leader in the championship standings at the time of the race is fitted with Leader Red-type red lights instead of the regular white lights. This Overtake System is unique to SUPER FORMULA.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_133779856
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:39 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Die laten zien wanneer de coureur push-to-pass gebruikt

[..]

Dank je!
pi_133785592
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 1 december 2013 @ 12:13:21 #16
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133798614
Ik kreeg gisteren een PM-tje van Dery1990 met een link van een nieuwe nieuwtjes banner die hij heeft gemaakt ^O^

Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_133799571
quote:
Bij dat voorlaatste stukje tijdens die rooie vlag situatie; daar hadden dooien kunnen vallen. :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133799670
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 12:13 schreef Sinister-D- het volgende:
Ik kreeg gisteren een PM-tje van Dery1990 met een link van een nieuwe nieuwtjes banner die hij heeft gemaakt ^O^

[ afbeelding ]
Mooi plaatje, alleen staat Kimi er in het verkeerde pak op.
Of heeft Grosjean Kimi zn helm opgedaan of iets?

http://dailyshniz.com/formula-one-driver-helmet-designs-2013/
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 1 december 2013 @ 12:56:40 #19
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133800002
quote:
3s.gif Op zondag 1 december 2013 12:47 schreef Geralt het volgende:

[..]

Mooi plaatje, alleen staat Kimi er in het verkeerde pak op.
Of heeft Grosjean Kimi zn helm opgedaan of iets?

http://dailyshniz.com/formula-one-driver-helmet-designs-2013/
heb jij dan al een foto van Raikkonen in zijn nieuwe Ferrari outfit ;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_133800032
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 12:56 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

heb jij dan al een foto van Raikkonen in zijn nieuwe Ferrari outfit ;)
Dat niet, maar had er dan een genomen van zijn vorige periode. Toen had hij nagenoeg dezelfde helm volgens mij en de overall is ook niet heel veel veranderd :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 1 december 2013 @ 13:11:40 #21
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_133800553
In 2012 bij de GP van Belgie hadden een maat van mij en ikzelf de kans om Pastor met scooter en al van een klifje te duwen..... toen ie achter ons langs reed.

Oh jongens wat heb ik een spijt dat we t niet gedaan hebben als ik dat filmpje zo zie... ik had er veel miljoenen mee bespaard.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_133800729
ik zal wel de enige zijn :P maar toch denk ik dat het wel wat kan worden bij lotus :)
hij kan wel snel zijn, maar hij is gewoon veel te lomp. mischien een doubledate met grosjean naar de psycholoog, die is er ook niet slechter van geworden
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_133800856
Helm uit 2009 is wel anders.

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_133802641
quote:
Echt raar dat hij nog steeds in de formule1 zit echt een brokkenpiloot. Vroeger hadden we Takuma Sato en Yuji Ide maar dit is nog erger.
Yuji Ide mocht na de botsing met Albers niet meer in de formule1 rijden maar Maldonado wel. Echt bizar dit.
  zondag 1 december 2013 @ 14:43:24 #25
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_133804069
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 14:04 schreef Breaker.Faker het volgende:

[..]

Echt raar dat hij nog steeds in de formule1 zit echt een brokkenpiloot. Vroeger hadden we Takuma Sato en Yuji Ide maar dit is nog erger.
Yuji Ide mocht na de botsing met Albers niet meer in de formule1 rijden maar Maldonado wel. Echt bizar dit.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_133804789
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 14:43 schreef nils7 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat een onzin allemaal.
Gewoon alleen dit: wie een F1 race kan winnen, is sowieso geen koekenbakker.
Vergeet daarbij niet dat hij bijvoorbeeld ook een 2e (!) startplek had in Singapore vorig jaar, toch een van de moeilijkste banen.
Wie Maldonado erger noemt dan Ide heeft weinig te zoeken op dit forum zou ik zeggen.
pi_133806059
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 13:19 schreef sasquatsch het volgende:
Helm uit 2009 is wel anders.

[ afbeelding ]
ING als sponsor bij Luca Badoer??? Welke GP was dit?? :@

Gokje: Spa-Francorchamps? En Fisico in de FI op het podium?

[ Bericht 5% gewijzigd door Geralt op 01-12-2013 15:35:23 ]
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133806326
Doh! Zie nu pas dat er BEL in de link staat. Dat zal dus inderdaad België geweest zijn lijkt me dan.

Is me nooit opgevallen dat ING daar zo prominent aanwezig was. Dat of ik was het alweer vergeten.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133806578
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2013 15:36 schreef Geralt het volgende:
Doh! Zie nu pas dat er BEL in de link staat. Dat zal dus inderdaad België geweest zijn lijkt me dan.

Is me nooit opgevallen dat ING daar zo prominent aanwezig was. Dat of ik was het alweer vergeten.
ING was jarenlang dikke hoofdsponser. Heel ING zat dan ook op de tribunes tijdens de wedstrijden.
.
pi_133806960
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 15:42 schreef Fer het volgende:

[..]

ING was jarenlang dikke hoofdsponser. Heel ING zat dan ook op de tribunes tijdens de wedstrijden.
Hoofdsponsor van wat? Van de Belgische GP? Of van heel de F1???

Volgens mij begin ik dement te worden :@ :@ !!!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133808732
vd Garde trouwens lekker eerlijk en niet politiek correct in de formule1.nl. Over Austin: eigenlijk is die baan niet zo speciaal, de eerste sector heeft wat leuke bochten maar de rest is weinig opvallends. ;)
En opnieuw een coureur die ''tegen'' de Tilke banen is.
Want het ligt niet aan de coureurs hoor, die willen gewoon op old school circuits racen, met af en toe en keer wat anders in plaats van af en toe een old school baan zoals het nu helaas is.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 december 2013 @ 16:37:21 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133809193
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2013 15:49 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hoofdsponsor van wat? Van de Belgische GP? Of van heel de F1???

Volgens mij begin ik dement te worden :@ :@ !!!
Van de Grand Prix van België, net zoals ze enkele jaren sponsor van Renault/Lotus waren of hoe het team toen ook heette
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133809257
Dat nieuwe KERS systeem lijkt me wel riskant voor sommige teams, RB heeft in het verleden heel vaak KERS issues gehad, en het nieuwe systeem levert meer pk/voor langere tijd (als ik het goed begrijp), wanneer het weg valt dan is je wagen ook in 1x een heel stuk langzamer
pi_133809378
quote:
14s.gif Op zondag 1 december 2013 16:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Van de Grand Prix van België, net zoals ze enkele jaren sponsor van Renault/Lotus waren of hoe het team toen ook heette
Van Renault wist ik het wel. Het verbaasde me alleen ze zo pontificaal boven de pit van Ferrari te zien staan. Dat is me toen compleet niet opgevallen. Of ik ben het inmiddels vergeten.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133809387
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 16:38 schreef opreis het volgende:
Dat nieuwe KERS systeem lijkt me wel riskant voor sommige teams, RB heeft in het verleden heel vaak KERS issues gehad, en het nieuwe systeem levert meer pk/voor langere tijd (als ik het goed begrijp), wanneer het weg valt dan is je wagen ook in 1x een heel stuk langzamer
Horner verwacht in Melbourne een kans van 50/50 voor alle teams dat de auto's de finish halen.

Dus de helft van het veld zou dan moeten uitvallen :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133809533


.
pi_133809759
Moeilijk te missen :D

:@!!!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133809795
Ow ik weet het alweer. Die race is de eerste race sinds begin jaren 90 die ik live moest missen omdat dat klotevakantiehuisje in Frankrijk de zender wel zou moeten hebben maar dus niet had }:| :(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 december 2013 @ 16:56:02 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133809823
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2013 16:43 schreef Geralt het volgende:

[..]

Horner verwacht in Melbourne een kans van 50/50 voor alle teams dat de auto's de finish halen.

Dus de helft van het veld zou dan moeten uitvallen :P
ik schat de betrouwbaarheid wel wat hoger in, maar de verschillen zullen in het begin wel wat groter zijn dan je nu gewend bent
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133809834
Aan de andere kant, die race ben ik wel de vrijdag nog naar de training geweest in Spa. 's Avonds naar huis gereden, paar uurtjes geslapen en vertrokken op vakantie.

Compleet raadsel hoe ik dat heb kunnen missen :')

=edit=
Toen heb ik nog van iemand hier 2 kaartjes gekregen. Van wie weet ik niet meer. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133810790
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2013 16:56 schreef Geralt het volgende:

Toen heb ik nog van iemand hier 2 kaartjes gekregen. Van wie weet ik niet meer. :)
Waarschijnlijk een ING medewerker. Bijna iedereen kreeg 2 kaartjes.

Denk trouwens dat die krachtbronnen iets betrouwbaarder zullen zijn. Ze moeten nu als complete unit incl. kers meerdere races meegaan.
.
pi_133810855
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 17:23 schreef Fer het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een ING medewerker. Bijna iedereen kreeg 2 kaartjes.

Denk trouwens dat die krachtbronnen iets betrouwbaarder zullen zijn. Ze moeten nu als complete unit incl. kers meerdere races meegaan.
Geen idee. Volgens mij was het wel iemand die vaker in de F1 topics rondhing. Hij had kaartjes voor het hele weekend maar kon de vrijdag niet.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133812323
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 16:24 schreef Marks het volgende:
vd Garde trouwens lekker eerlijk en niet politiek correct in de formule1.nl. Over Austin: eigenlijk is die baan niet zo speciaal, de eerste sector heeft wat leuke bochten maar de rest is weinig opvallends. ;)
En opnieuw een coureur die ''tegen'' de Tilke banen is.
Want het ligt niet aan de coureurs hoor, die willen gewoon op old school circuits racen, met af en toe en keer wat anders in plaats van af en toe een old school baan zoals het nu helaas is.
En het ligt ook niet aan Tilke, die legt vooral de banen neer die de FIA vraagt. Met een minimale bandbreedte waartussen hij dingen kan doen.

Austin is trouwens niet eens van de hand van Tilke.
  zondag 1 december 2013 @ 18:16:28 #44
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_133812546
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2013 18:09 schreef wimderon het volgende:

[..]

En het ligt ook niet aan Tilke, die legt vooral de banen neer die de FIA vraagt. Met een minimale bandbreedte waartussen hij dingen kan doen.

Austin is trouwens niet eens van de hand van Tilke.
Meer van de hand van Kevin Schwantz _O_.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_133814003
Maken Kobayashi en Alguersuari nog kans bij Sauber of Force India? Ik denk overigens dat Hamilton nummer 3 krijgt.
  zondag 1 december 2013 @ 19:29:00 #46
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133815350
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 18:59 schreef Nober het volgende:
Maken Kobayashi en Alguersuari nog kans bij Sauber of Force India? Ik denk overigens dat Hamilton nummer 3 krijgt.
Koba denk ik niet, die is een leuke carrière in het WEC aan het opbouwen met Ferrari waar die voor betaald krijgt ;)
En Algersuari is al te lang uit beeld en komt ook niet meer voor in geruchten circuits voor zover ik weet. Is ook een rijder die geen of nauwelijks geld ter beschikking heeft (althans afgelopen jaar toch) en daardoor al automatisch een mindere kans heeft bij een van die twee teams, zeker nu Perez beschikbaar is en Petrov weer met flappen staat te wapperen.

En betreffende de nummers van Mercedes: dat blijft onduidelijk totdat de deelname lijst wordt vrijgegeven door de FIA. Heb de even/oneven nummers gewoon aangehouden voor dit moment, maar het kan goed zijn dat Mercedes gaat kiezen voor de stand in het WK en dan draaien die idd om...
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 december 2013 @ 21:14:30 #47
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_133820445
quote:
Die spin bij de demonstratie, pfffff :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 1 december 2013 @ 23:26:25 #48
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_133828061
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die spin bij de demonstratie, pfffff :')
Maldonado is een idioot.

Net als Bianchi en Grosjean trouwens
Wie dit leest is gek
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 1 december 2013 @ 23:37:36 #49
39237 crew  H_T
2733
pi_133828515
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2013 16:43 schreef Geralt het volgende:

[..]

Horner verwacht in Melbourne een kans van 50/50 voor alle teams dat de auto's de finish halen.

Dus de helft van het veld zou dan moeten uitvallen :P
Zou mooi zijn, eindelijk weer een race met veel uitvallers O+ De auto's zijn naar mijn mening te betrouwbaar de laatste tijd
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_133835414
Gaat Vettel volgend seizoen weer met 2 vingers in ze neus wereldkampioen worden?

5/5?

Wat is de verwachting?
Zonder wrijving geen glans
pi_133835490
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 10:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Gaat Vettel volgend seizoen weer met 2 vingers in ze neus wereldkampioen worden?

5/5?

Wat is de verwachting?
Nee, niet met twee vingers in de neus. Hoop ik niet althans.

Het grote voordeel van Red Bull dit seizoen (de geblazen diffuser die ze als geen ander voor elkaar hadden) zijn ze volgend jaar kwijt door de nieuwe regels. Daarnaast is het de vraag hoe sterk de Renault motor is ten opzichte van Ferrari en Mercedes.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_133835543
Het kan erger:

pi_133837432
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 10:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Gaat Vettel volgend seizoen weer met 2 vingers in ze neus wereldkampioen worden?

5/5?

Wat is de verwachting?
Kijk naar voorgaande resultaten. 2009 & 2010 was het net niet en net aan. 2011 vingers in de neus. Echter 2012 werd de geblazen diffuser verboden, toen was het weer net aan. Maar 2013 was weer makelijk ja, zeker na de bandenaanpassing.

2014 zal die zijn coanda uitlaat kwijt zijn de Pirelli's wat harder/duurzamer zijn. Teams/rijders die goed zijn in snelle bochten en agressief rijden zullen wat meer kans hebben.
.
pi_133840306
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_133841333
quote:
Wat moet dat ook daar.. ..eigen schuld, altijd maar die expansiedrift. Gewoon in europa of vs doen
pi_133841426
quote:
jammer vind het wel een geining evenement.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_133841728
Terug naar Parijs!

Jammer, keek er graag naar
  maandag 2 december 2013 @ 17:00:53 #58
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133846785
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die spin bij de demonstratie, pfffff :')
Vind die met de marshalls toch erger :X :X
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_133846921
^O^ Quote Vettel: ^O^

''"Ik hoop dat we er - nu we V6-motoren krijgen die helaas minder toeren maken - niet op achteruitgaan qua motorvermogen, net zoals ik hoop dat we ook het spektakel en de 'beleving' van de sport die ik in 1992 als jonge fan had, niet verliezen. Ik vind dat Formule 1-auto's moeten ruiken, lawaaiig moeten zijn en voor een ervaring moeten zorgen die je niet meer vergeet, zoals ik dat ook niet heb gedaan."'
  maandag 2 december 2013 @ 20:22:50 #60
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_133854068
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 17:05 schreef Marks het volgende:
^O^ Quote Vettel: ^O^

''"Ik hoop dat we er - nu we V6-motoren krijgen die helaas minder toeren maken - niet op achteruitgaan qua motorvermogen, net zoals ik hoop dat we ook het spektakel en de 'beleving' van de sport die ik in 1992 als jonge fan had, niet verliezen. Ik vind dat Formule 1-auto's moeten ruiken, lawaaiig moeten zijn en voor een ervaring moeten zorgen die je niet meer vergeet, zoals ik dat ook niet heb gedaan."'
jonge fan... toen was ie 5 ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_133854125
Button heeft aangegeven dat komend jaar het jaar wordt met het meeste koppel waarmee hij in zn 14 jaar mee gereden heeft.

Afhankelijk van welk rubber geleverd gaat worden kan dat mooie acties opleveren. Een hoop gedrift door de bochten hopelijk _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133859344
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 17:05 schreef Marks het volgende:
^O^ Quote Vettel: ^O^

''"Ik hoop dat we er - nu we V6-motoren krijgen die helaas minder toeren maken - niet op achteruitgaan qua motorvermogen, net zoals ik hoop dat we ook het spektakel en de 'beleving' van de sport die ik in 1992 als jonge fan had, niet verliezen. Ik vind dat Formule 1-auto's moeten ruiken, lawaaiig moeten zijn en voor een ervaring moeten zorgen die je niet meer vergeet, zoals ik dat ook niet heb gedaan."'
Ik kwam als 13 jarige voor het eerst bij een F1 wedstrijd toen Ferrari o.a. met de V12 rond reed. Indrukwekkend inderdaad. Maar de turbo periode er na vond ik niet minder indrukwekkend. Nog steeds veel geluid (met minder toeren dan nu). Dus ik verwacht dat het wat dat betreft wel mee zal vallen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_133861697
Ben bang dat met die 100kg brandstoflimiet, ze de motoren net zo zuinig afstellen als een 14% Blue motion. Daarnaast die dikke geluidsdemper/turbo in de uitlaat. Dat zal meer van het geluid kappen, dan het werkelijk aantal cilinders en toeren.

Luister maar naar de rauwheid van die oude wagens, dat is misschien wel over.
.
pi_133862099
Nouja geblazen auto;'s maken imo wel een vet geluid. Mijn Delta hoorde je letterlijk op 1 km afstand nog overschakelen en weer op het gas gaan :9
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133863949
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 22:05 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik kwam als 13 jarige voor het eerst bij een F1 wedstrijd toen Ferrari o.a. met de V12 rond reed. Indrukwekkend inderdaad. Maar de turbo periode er na vond ik niet minder indrukwekkend. Nog steeds veel geluid (met minder toeren dan nu). Dus ik verwacht dat het wat dat betreft wel mee zal vallen.
Ik vind het jammer dat er geen verschillende motoren worden toegelaten, zoals begin jaren 90 het geval was en eigenlijk nu in de WEC ook.
Dan had je bijvoorbeeld een Red Bull v6 turbo, tegen een Ferrari v8, vs een Merecedes in een al dan niet geknepen v10. :Y

Gaat het regenen, heeft Red bull een probleem t.o.v. de rest met het hogere koppel met de turbo en minder grip daardoor.
En de banen met rechte stukken geven voordeel voor de v10 power.
Al met al wordt het dan wel gelijk getrokken over het seizoen, maar toch wat leuke karaktereigenschappen erbij zou dit betekenen.
pi_133864125
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 22:59 schreef Fer het volgende:
Ben bang dat met die 100kg brandstoflimiet, ze de motoren net zo zuinig afstellen als een 14% Blue motion. Daarnaast die dikke geluidsdemper/turbo in de uitlaat. Dat zal meer van het geluid kappen, dan het werkelijk aantal cilinders en toeren.

Luister maar naar de rauwheid van die oude wagens, dat is misschien wel over.
ik wil die banden uit de jaren 70 er weer onder :P
  dinsdag 3 december 2013 @ 16:09:28 #67
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133878619
Weet niet of ie al voor bij gekomen is, maar Ferrari heeft vermoedelijk de nieuwe V6 in een LaFerrari geschroeft en is op Fiorano gaan testen.
Mag dat? Ja zeker, je mag de motor namelijk niet testen in een F1 auto volgens de reglementen. Over andere voertuigen staat niets beschreven in de reglementen.

Renault zou hun nieuwe motor als in een WSR geprobeerd hebben.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 3 december 2013 @ 16:24:24 #68
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_133879053
Nico Hulkenberg naar Force India. Zojuist bevestigd
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_133879589
Tijdens de 3l tijd had iedereen een v10 omdat het het beste was. De beste oplossing voor een
1.6 zal wel een i4 zijn, maar v6 is voor het chassis goedkoper.
.
pi_133879720
v/d Garde (McGregor) naar Williams? :7
  dinsdag 3 december 2013 @ 16:47:58 #71
131800 Tarado
capô de fusca
pi_133879864
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 16:43 schreef dery1990 het volgende:
v/d Garde (McGregor) naar Williams? :7
Lijkt me niet, die hebben Bottas en Massa toch al of is Bottas nog niet zeker?
  dinsdag 3 december 2013 @ 16:51:02 #72
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_133879962
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 16:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

Lijkt me niet, die hebben Bottas en Massa toch al of is Bottas nog niet zeker?
Ja Bottas en Massa.
Vdg naast Nico bij FI? Ik denk echter nog een jaar bij Caterham.
* I intend to live forever, so far so good! *
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:55:38 #73
34586 kepler
No bounce, no play
pi_133890603
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 16:24 schreef IkWilbert het volgende:
Nico Hulkenberg naar Force India. Zojuist bevestigd
*O* Gelukkig, blijft een goede coureur en ook nog leuk naar te kijken o het circuit :Y
The line is a dot to you!
pi_133911633
FIA publiceert definitieve F1 kalender voor 2014:

16/03 Grand Prix of Australia
30/03 Grand Prix of Malaysia
06/04 Grand Prix of Bahrain
20/04 Grand Prix of China
11/05 Grand Prix of Spain
25/05 Grand Prix of Monaco
08/06 Grand Prix of Canada
22/06 Grand Prix of Austria
06/07 Grand Prix of Great Britain
20/07 Grand Prix of Germany
27/07 Grand Prix of Hungary
24/08 Grand Prix of Belgium
07/09 Grand Prix of Italy
21/09 Grand Prix of Singapore
05/10 Grand Prix of Japan
12/10 Grand Prix of Russia
02/11 Grand Prix of USA (Austin)
09/11 Grand Prix of Brazil
23/11 Grand Prix of Abu Dhabi
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_133916085
Wat een grap, weer geen 20races. ...
pi_133953012
"De financiële problemen van Lotus zijn met de komst van Pastor Maldonado en zijn sponsor PDVSA niet in één klap opgelost. Volgens Motorsport-Total blijft het team in zwaar weer verkeren.

Motorsport-Total weet te melden dat Lotus haar personeel op 22 november een brief heeft gestuurd waarin het haar excuses maakte voor het feit dat het salaris voor die maand nog niet was overgemaakt.

Hoewel het team beloofde dit zo snel mogelijk recht te zetten en stelde dat het achterstallige salaris 'in het ergste geval eind van de maand' overgemaakt zou worden, is het personeel volgens de informatie waarover Motorsport-Total beschikt nog altijd niet betaald.

Wat het personeel verder tegen de borst zou hebben gestuit, is dat 'teambaas Eric Boullier en de rest van het management' afgelopen maandag niet op de fabriek in Enstone aanwezig waren om tekst en uitleg te geven.

De grofweg vijfhonderd Lotus-medewerkers verkeren daardoor in onzekerheid, zo stelt de Duitse publicatie, met als gevolg dat 'een aantal al bij andere teams heeft aangeklopt om te informeren of ze daar kunnen werken'.

Maldonado
Dat Lotus afgelopen vrijdag een grote vis aan de haak sloeg in de persoon van Pastor Maldonado, die met zijn sponsor PDVSA naar verluidt zo'n dertig miljoen euro in het team pompt, is volgens Motorsport-Total niet genoeg om zowel Lotus' schulden af te dekken alsmede de gebruikelijke betalingen te verrichten die nodig zijn om het team draaiende te houden.

Behalve het personeel, zouden ook 'meerdere leveranciers' nog rekeningen open hebben staan, terwijl Lotus verder het enige team is dat nog altijd geen motordeal op zak heeft voor 2014. Lotus reed de afgelopen jaren met Renault-motoren en de renstal en de autofabrikant hebben de intentie uitgesproken met elkaar verder te gaan, maar van een officiële overeenkomst is nog geen sprake.

Quantum
Tenzij eigenaar Genii Capital zelf wil bijpassen om de schulden van Lotus te voldoen en het budget voor 2014 sluitend te maken, lijkt de toekomst van het team in grote mate afhankelijk te zijn van de deal met investeringsmaatschappij Quantum Motorsports.

Genii Capital is al sinds de zomer met Quantum in gesprek over het verkopen van 35 procent van het team in ruil voor een aanzienlijke som geld. Quantum komt echter maar niet over de brug en binnen de Formule 1 wordt er ernstig aan getwijfeld of de deal wel echt is.'
formule1.nl

Het gaat dus echt slecht met Lotus.

Is Lotus nou van Renault of is Lotus zelfstandige team zonder Renault tussenkomst?
pi_133953927
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 18:52 schreef Breaker.Faker het volgende:
"De financiële problemen van Lotus zijn met de komst van Pastor Maldonado en zijn sponsor PDVSA niet in één klap opgelost. Volgens Motorsport-Total blijft het team in zwaar weer verkeren.

Motorsport-Total weet te melden dat Lotus haar personeel op 22 november een brief heeft gestuurd waarin het haar excuses maakte voor het feit dat het salaris voor die maand nog niet was overgemaakt.

Hoewel het team beloofde dit zo snel mogelijk recht te zetten en stelde dat het achterstallige salaris 'in het ergste geval eind van de maand' overgemaakt zou worden, is het personeel volgens de informatie waarover Motorsport-Total beschikt nog altijd niet betaald.

Wat het personeel verder tegen de borst zou hebben gestuit, is dat 'teambaas Eric Boullier en de rest van het management' afgelopen maandag niet op de fabriek in Enstone aanwezig waren om tekst en uitleg te geven.

De grofweg vijfhonderd Lotus-medewerkers verkeren daardoor in onzekerheid, zo stelt de Duitse publicatie, met als gevolg dat 'een aantal al bij andere teams heeft aangeklopt om te informeren of ze daar kunnen werken'.

Maldonado
Dat Lotus afgelopen vrijdag een grote vis aan de haak sloeg in de persoon van Pastor Maldonado, die met zijn sponsor PDVSA naar verluidt zo'n dertig miljoen euro in het team pompt, is volgens Motorsport-Total niet genoeg om zowel Lotus' schulden af te dekken alsmede de gebruikelijke betalingen te verrichten die nodig zijn om het team draaiende te houden.

Behalve het personeel, zouden ook 'meerdere leveranciers' nog rekeningen open hebben staan, terwijl Lotus verder het enige team is dat nog altijd geen motordeal op zak heeft voor 2014. Lotus reed de afgelopen jaren met Renault-motoren en de renstal en de autofabrikant hebben de intentie uitgesproken met elkaar verder te gaan, maar van een officiële overeenkomst is nog geen sprake.

Quantum
Tenzij eigenaar Genii Capital zelf wil bijpassen om de schulden van Lotus te voldoen en het budget voor 2014 sluitend te maken, lijkt de toekomst van het team in grote mate afhankelijk te zijn van de deal met investeringsmaatschappij Quantum Motorsports.

Genii Capital is al sinds de zomer met Quantum in gesprek over het verkopen van 35 procent van het team in ruil voor een aanzienlijke som geld. Quantum komt echter maar niet over de brug en binnen de Formule 1 wordt er ernstig aan getwijfeld of de deal wel echt is.'
formule1.nl

Het gaat dus echt slecht met Lotus.

Is Lotus nou van Renault of is Lotus zelfstandige team zonder Renault tussenkomst?
Sinds Crashgate (2008) bekend werd (in 2009) heeft Renault in een aantal stappen het team verkocht aan Genii Capital Investments. Die zijn dus eigenaar en Renault is alleen maar motoren leverancier.

Al gingen er wel weer geruchten dat Renault een belang wil nemen in Lotus zodat ze hun naam weer aan het team kunnen verbinden om meer zichtbaarheid te krijgen. Want ondanks dat ze het winnende team van motoren voorzien krijgen ze hiervoor weinig zichtbaarheid.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 december 2013 @ 19:26:15 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133954249
De deal met Quantum gaat niet door. Als er nu nog mensen in geloven dan geloven ze ook nog in alle sprookjes van de Gebroeders Grimm. Het had eind oktober rond moeten zijn. Ieder uitstel betekent stront aan de knikker en dat blijkt wel met die Ijaz.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133956236
Renault is inderdaad niet zo;n opvallende naam naast Redbull en die Infinity reclame helpt ook niet. Crashgate is alweer 5 jaar geleden dus grote kans dat Renault terug komt, in 2000 waren zo ook na 3 jaar wegblijven teruggekomen.
.
pi_133957386
Is dit goed nieuws of wil ik goed nieuws zien ?? :)

RenaultSportF1 twitterde op donderdag 05-12-2013 om 12:45:07 Today we're welcoming @GvanderGarde @MyCaterhamF1 at the Renault Maubeuge factory http://t.co/HVIrfwc7YI reageer retweet
M.a.w. Wat heeft Giedo in een Renault fabriek te zoeken als zijn zitje onzeker zou zijn ? Waarom zouden ze hem dan eventuele belangrijke informatie willen toespelen als hij naar ander team zou gaan ? Mijn idee is dus dat Giedo ook volgend jaar voor Caterham rijdt ^O^ *O*
  donderdag 5 december 2013 @ 21:16:16 #82
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133959080
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 20:08 schreef Fer het volgende:
Renault is inderdaad niet zo;n opvallende naam naast Redbull en die Infinity reclame helpt ook niet. Crashgate is alweer 5 jaar geleden dus grote kans dat Renault terug komt, in 2000 waren zo ook na 3 jaar wegblijven teruggekomen.
Renault is in principe nooit weggeweest tijdens die periode ;) ze hebben een tijd lang motoren onder de naam Playlife en Supertec geleverd aan Williams, Benneton, Arrows en BAR :)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_133959494
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 21:16 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Renault is in principe nooit weggeweest tijdens die periode ;) ze hebben een tijd lang motoren onder de naam Playlife en Supertec geleverd aan Williams, Benneton, Arrows en BAR :)
oh ja supertec, dat ding ging als de brandweer
pi_133960535
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 21:24 schreef THEFXR het volgende:

[..]

oh ja supertec, dat ding ging als de brandweer
Inderdaad wat was de BAR goed in 1999 met die motor erin :7
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_133960839
quote:
14s.gif Op donderdag 5 december 2013 19:26 schreef Peterselieman het volgende:
De deal met Quantum gaat niet door. Als er nu nog mensen in geloven dan geloven ze ook nog in alle sprookjes van de Gebroeders Grimm. Het had eind oktober rond moeten zijn. Ieder uitstel betekent stront aan de knikker en dat blijkt wel met die Ijaz.
Dat was gewoon een scam, en dan was er nog een dronken journalist die zei dat Quantum Lotus even uit de schulden ging trekken. Huilen met de pet op bij dat team.
pi_133961273
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 21:16 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Renault is in principe nooit weggeweest tijdens die periode ;) ze hebben een tijd lang motoren onder de naam Playlife en Supertec geleverd aan Williams, Benneton, Arrows en BAR :)
De supertec was gewoon de Renaultmotor uit 97, zonder enige ontwikkeling. De belangrijkste reden dat Ferrari en Mclaren Mercedes in 98 zoveel sneller waren dan Williams. Zij hebben hun motoren wel weer verder ontwikkeld.

Supertec was slechts een motorenfabriek, er zat geen sponsering of ontwikkeling van Renault in.
.
  donderdag 5 december 2013 @ 22:20:48 #87
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_133962048
Supertec en later Asiatech nog zelfs is gewoon al die jaren dezelfde fabriek geweest netzoals Ilmor de Mercedes bakkies maakt (wellicht in beide gevallen weer onder de vlag van t automerk)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_133965818
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 22:20 schreef nils7 het volgende:
Supertec en later Asiatech nog zelfs is gewoon al die jaren dezelfde fabriek geweest netzoals Ilmor de Mercedes bakkies maakt (wellicht in beide gevallen weer onder de vlag van t automerk)
Asiatech was Peugeot volgens mij. De supertec zorgde dat de arrows als de brandweer ging volgens mij. Toen de asiatech er in kwam was dat duidelijk een stap terug.

Editie: even opgezocht mecachrome, supertec en playlife waren allemaal Renault motoren. Asiatech was inderdaad Peugeot.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_133967692
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 20:37 schreef Meike26 het volgende:
Is dit goed nieuws of wil ik goed nieuws zien ?? :)

RenaultSportF1 twitterde op donderdag 05-12-2013 om 12:45:07 Today we're welcoming @GvanderGarde @MyCaterhamF1 at the Renault Maubeuge factory http://t.co/HVIrfwc7YI reageer retweet
M.a.w. Wat heeft Giedo in een Renault fabriek te zoeken als zijn zitje onzeker zou zijn ? Waarom zouden ze hem dan eventuele belangrijke informatie willen toespelen als hij naar ander team zou gaan ? Mijn idee is dus dat Giedo ook volgend jaar voor Caterham rijdt ^O^ *O*
Zou goed kunnen :Y
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 december 2013 @ 00:15:46 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133967804
ik denk het wel ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133971089
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 december 2013 00:15 schreef Peterselieman het volgende:
ik denk het wel ja
Boekhoorn heeft in elk geval gezegd dat Giedo volgend jaar 100% zeker rijdt. Alleen zei hij niet waar.

Maar zoals ik al eerder zei, een coureur rijdt pas zodra de lichten op groen gaan in Melbourne :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133971717
Nog 99 dagen dus...
pi_133973135
afscheidsfeestje voor giedo :')
  vrijdag 6 december 2013 @ 12:16:32 #94
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_133975426
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 december 2013 07:47 schreef Geralt het volgende:

[..]

Boekhoorn heeft in elk geval gezegd dat Giedo volgend jaar 100% zeker rijdt. Alleen zei hij niet waar.

Maar zoals ik al eerder zei, een coureur rijdt pas zodra de lichten op groen gaan in Melbourne :)
Heeft hij ook gezegd in welke klasse? :P
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_133975490
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:16 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Heeft hij ook gezegd in welke klasse? :P
Formule 1.

quote:
Giedo van der Garde has emerged as a strong player at the tail-end of the 2014 'silly season'.

At the final races of the 2013 season, strong paddock rumours suggested the Dutchman's backing going forwards was stronger than that of his French teammate Charles Pic.

Indeed, in the Dutch press this week, van der Garde's wealthy backer Marcel Boekhoorn sounded confident the 28-year-old has a strong future in F1.

"Negotiations are underway, but it will work out," he insisted.

"I assure you: Giedo will be on the grid next year -- 100 per cent for sure," Boekhoorn told the Quote publication.

Off the back of those rumours, it emerged this week that 2013 Sauber driver Esteban Gutierrez, backed at the struggling Swiss team this year by Telmex, had visited Caterham's UK factory.

That would be bad news for Heikki Kovalainen, who was hoping to return to the grid full-time next year with Caterham, despite his lack of sponsorship.

But van der Garde might not be staying at Caterham after all.

Dutch businessman Michiel Mol is a key shareholder at Force India, who are yet to name Nico Hulkenberg's teammate for 2014.

Mol is quoted as saying countryman van der Garde is in the running.

"The opportunity is there that Giedo could come to us to drive," he said.

"I would find that very appealing, but although I do have an interest in Force India, I do not have a say -- this is a decision of the management.

"All I can do is convey my enthusiasm about Giedo, and I do so frequently," smiled Mol.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_133976955
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:19 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Formule 1.

[..]

En Sutil dan naar Sauber?
  vrijdag 6 december 2013 @ 13:31:11 #97
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_133977217
Ik denk dat het bij Force India tussen Giedo of Perez gaat. En ik weet niet of Telmex zowel Gutierrez als Perez blijft sponsoren.

Dus hij zal inderdaad wel een aardige kans maken verwacht ik
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 6 december 2013 @ 15:20:43 #98
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133980847
Todt herkozen voor de 2e termijn als voorzitter van de FIA
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 december 2013 @ 21:27:45 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133997975
McLaren heeft ondertussen de P1 een rondje laten rijden over de Nordschleife. Ze zeggen onder de 7 minutengrens te zijn gebleven, maar hoe snel er precies is gereden is nog niet bekend gemaakt.

http://recombu.com/cars/a(...)ute-nurburgring-club
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_134006136
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 december 2013 21:27 schreef Peterselieman het volgende:
McLaren heeft ondertussen de P1 een rondje laten rijden over de Nordschleife. Ze zeggen onder de 7 minutengrens te zijn gebleven, maar hoe snel er precies is gereden is nog niet bekend gemaakt.

http://recombu.com/cars/a(...)ute-nurburgring-club
Quote eruit:
''One of the fastest ever lap times was completed by Stefan Bellof on the 29th of May, 1983, in a Porsche 956. He managed a time of 6:25.91.''

KUNST _O_
Een van de grootsten in de racerij, generatie Senna. Misschien, of beter gezegd wellicht, zelfs beter.
  zaterdag 7 december 2013 @ 09:21:34 #101
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_134010724
Vroeger was alles beter!!!! De banen waren dodelijker en gaver!!! De coureurs hadden grotere ballen!!! Veel grindbakken!!!!

:') _!
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_134011701
Met je pik in je hand voor je TV wachten tot er weer een coureur crasht!!!111
pi_134012883
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 00:26 schreef Marks het volgende:

[..]

Quote eruit:
''One of the fastest ever lap times was completed by Stefan Bellof on the 29th of May, 1983, in a Porsche 956. He managed a time of 6:25.91.''

KUNST _O_
Een van de grootsten in de racerij, generatie Senna. Misschien, of beter gezegd wellicht, zelfs beter.
Zelfs 6:11.13 in de kwalificatie, nog steeds officieel de snelste rondetijd.

Nick Heidfeld heeft ooit met een moderne F1 auto gereden maar mocht niet voluit gaan, maar:

quote:
According to formula one F1 Racing magazine of June 2006, BMW engineers had estimated that a BMW-Sauber F1.06 could lap in under 5:15.8[125] which equals to an average of 237 km/h (147 mph).
Maar dat zal in de praktijk vast niet bewezen gaan worden.

Edit: De P1 zou volgens geruchten 6:47 op straatbanden en zelfs 6:33 op slicks gedaan hebben:

quote:
There's a McLaren dealer going in across from our Porsche dealership. In talking with those guys they said they contacted the manufacturer about the ring time as they have sold some P1's and the customers want to know. McLaren told them the P1 ran a 6:47 on street tires and a 6:33 on slicks. The only reason there holding back on releasing the time is because there waiting for Ferrari to release the LaFerrari's time first so Ferrari doesn't use their time as a benchmark and try and go beat it"
http://bridgetogantry.com(...)o-mclaren-p1-under-7

[ Bericht 24% gewijzigd door Ferry_76 op 07-12-2013 14:39:38 ]
pi_134013065
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 december 2013 09:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Vroeger was alles beter!!!! De banen waren dodelijker en gaver!!! De coureurs hadden grotere ballen!!! Veel grindbakken!!!!

:') _!
Jeej, doden!! :')

Waar is toch die tijd gebleven waar elke boerenlul met twee rechterhanden wat buizen aan elkaar kon lassen, een Cosworth blok en Hewland bak kon kopen en in kon bouwen om er vervolgens levend in te verbranden langs een circuit na een ongeluk! Ja, vroeger was alles beter mensen!

Lees nu net dat er in 2002 nog een coureur verongelukt is in de EuroBOSS serie, in de Arrows waar Verstappen in 1996 nog in reed, en op Spa nog een enorme klapper maakte.
pi_134016502
Kan iemand mij uitleggen of volgend jaar de uitlaat op de Y75 winglet (Monkey seat) gericht mag zijn? Op internationale fora lees ik hierover tegenstrijdige berichten.
pi_134016984
http://www.autosport.com/news/report.php/id/108682

quote:
ARTICLE 5.8.2: EXHAUST POSITIONING

The new regulations for the 1.6-litre turbocharged V6 engine era mandate a single tailpipe of fixed dimensions, which must exit 170-185mm behind the rear axle line and 350-500mm above the floor.

With the circular end of the final 150mm of tailpipe having to point upwards at an angle of five degrees, any aero effect from the exhaust will be hugely restricted.

Bodywork is also banned in the area behind the tailpipe's axis, preventing vanes or winglets from diverting the plume towards the rear wing or diffuser.

One dispensation is that the exhaust can be offset from the car's centre-line by 100mm, which could allow the retention of the monkey seat winglet.
Als ik het zo lees, mag een monkey seat nog wel, maar mag de uitlaat er niet op gericht zijn.

Maar ongetwijfeld zullen de techneuten van de topteams er wel weer een eigen interpretatie aan geven.
pi_134017160
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 15:10 schreef Ferry_76 het volgende:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/108682

[..]

Als ik het zo lees, mag een monkey seat nog wel, maar mag de uitlaat er niet op gericht zijn.

Maar ongetwijfeld zullen de techneuten van de topteams er wel weer een eigen interpretatie aan geven.
Bedankt, het is dus een interpretatiekwestie, met een handigheidje zoals coandă zou het kunnen dus. Al denk ik dat het wel moeilijk wordt, de afstand tussen uitlaat en winglet is niet zo groot namelijk.

EDIT: Ik heb het over de uitlaatstroom (voor de duidelijkheid)

[ Bericht 2% gewijzigd door LWD-Godius op 07-12-2013 15:26:54 ]
pi_134017738
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 15:16 schreef LWD-Godius het volgende:
Bedankt, het is dus een interpretatiekwestie, met een handigheidje zoals coandă zou het kunnen dus.
Voor het Coanda effect is er toch een geleider nodig, en volgens de regels mag er zich geen bodywork meer achter de uitlaat bevinden.
  zaterdag 7 december 2013 @ 19:52:38 #109
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_134024572
quote:
'Nicole Scherzinger wees aanzoek af'


AMSTERDAM - Nicole Scherzinger heeft haar ex-vriend Lewis Hamilton op een pijnlijke manier duidelijk gemaakt dat hij niet de ware voor haar is.

De Formule1-coureur ging afgelopen zomer op zijn knieën om Nicole terug te winnen. De zangeres wees het aanzoek volgens E! News af.
Het huwelijksaanzoek vond, een maand nadat de twee uit elkaar waren, plaats op het strand van Malibu. De peperdure ring van Cartier, die hij speciaal voor deze gelegenheid had gekocht, kon Hamilton weer in zijn zak stoppen.
Lewis en Nicole hebben sinds kort wel weer contact met elkaar. Of er weer iets opbloeit tussen de twee is onduidelijk. "Het is bekend dat Lewis en Nicole bevriend zijn, maar we geven verder geen commentaar op privézaken", luidt de verklaring van Nicole's management.
Auw.. :7
  maandag 9 december 2013 @ 17:52:58 #110
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_134088015
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 19:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Auw.. :7
daar komt ie goed weg, over een paar jaar is ie blij dat ze nee zei :Y
blablablablablablablablablablablablablabla
  maandag 9 december 2013 @ 18:26:45 #112
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_134088103
Die gasten zijn sowieso nooit langer dan een jaar of drie getrouwd. Maar wel drie kinderen.
Wie dit leest is gek
pi_134089257
http://www.fia.com/formula-one-regulation-changes

Zelf een nummertje kiezen, en Red bull haalt in de laatste race dubbele punten...
pi_134089433
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:02 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.fia.com/formula-one-regulation-changes

Zelf een nummertje kiezen, en Red bull haalt in de laatste race dubbele punten...
Die dubbele punten ben ik het niet mee eens.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 9 december 2013 @ 19:07:57 #115
34586 kepler
No bounce, no play
pi_134089457
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:02 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.fia.com/formula-one-regulation-changes

Zelf een nummertje kiezen, en Red bull haalt in de laatste race dubbele punten...
Die laatste regel is wel een beetje apart, maar begrijpelijk :D
The line is a dot to you!
  maandag 9 december 2013 @ 19:08:41 #116
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_134089488
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:02 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.fia.com/formula-one-regulation-changes

Zelf een nummertje kiezen, en Red bull haalt in de laatste race dubbele punten...
Alleen als ze in de punten eindigen en de anderen krijgen de laatste race ook dubbele punten dus het is niet zo dat Red Bull persé wordt voorgetrokken.
pi_134089733
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2013 19:07 schreef kepler het volgende:

[..]

Die laatste regel is wel een beetje apart, maar begrijpelijk :D
quote:
FIA Formula One Press Office
Wat is daar apart aan? :?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 9 december 2013 @ 19:16:40 #118
34586 kepler
No bounce, no play
pi_134089815
quote:
7s.gif Op maandag 9 december 2013 19:14 schreef Geralt het volgende:

[..]

[..]

Wat is daar apart aan? :?
:') :D
The line is a dot to you!
  maandag 9 december 2013 @ 19:34:18 #119
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_134090612
quote:
Points for the last race

Double drivers’ and constructors’ points will be awarded at the final race of the Formula One season in order to maximise focus on the Championship until the end of the campaign.
Wat een achterlijk idee.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  maandag 9 december 2013 @ 19:44:37 #120
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_134091111
quote:
13s.gif Op maandag 9 december 2013 19:34 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Wat een achterlijk idee.
Idd... nog meer kunstmatige spanning.
Dan was Vettel in Austin WK geweest ipv India... nou nou wat een verschil.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')