Ik eet ook wel eens een gezonde koude salade. Niet duur, wel lekkerquote:Op maandag 2 december 2013 15:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat pure armoede.
Iig kunnen mensen dan niet meer zeuren dat deze mensen maar gezonder moeten gaan eten.
Pure armoede is als je helemaal niks meer te eten kan kopen. Af en toe een bruine boterham met kaas (is ook gezond) daar is echt helemaal niks mis mee.quote:Op maandag 2 december 2013 15:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat pure armoede.
Iig kunnen mensen dan niet meer zeuren dat deze mensen maar gezonder moeten gaan eten.
Absolute armoede is er in Nederland ook nauwelijks. Relatieve armoede daarentegen wel.quote:Op maandag 2 december 2013 15:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Pure armoede is als je helemaal niks meer te eten kan kopen. Af en toe een bruine boterham met kaas (is ook gezond) daar is echt helemaal niks mis mee.
quote:Op maandag 2 december 2013 14:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En natuurlijk, als meest belangrijke oorzaak, verkeerde beslissingen als het aankomt op vrije tijd vs. werk of plezier nu vs. plezier later. Iets harder werken op de middelbare school, iets harder werken voor de baas, iets later met kinderen beginnen als je weet dat de relatie goed is, iets later spullen kopen als je alle voors en tegens hebt afgewogen.
En dat is prima. Een gezonde prikkel om je daar aan te ontworstelen.quote:Op maandag 2 december 2013 15:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Absolute armoede is er in Nederland ook nauwelijks. Relatieve armoede daarentegen wel.
Het is aan dovemansoren gericht maar elke dag warm eten hoort gewoon bij een gezond eetpatroon.quote:Op maandag 2 december 2013 15:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik eet ook wel eens een gezonde koude salade. Niet duur, wel lekker.
De urbane hipsters zijn nou juist mensen die gezien hun inkomen niet arm zouden hoeven te zijn, maar als je uitgaven voor je inkomsten uitlopen, dan komt die armoede vanzelf. Een boel Nederlanders zouden met een zuiniger levensstijl echt niet arm hoeven te zijn, dan kan je de schuld bij de commercie leggen of bij de individuen, het inkomen is dan niet bepalend maar de uitgaven.quote:Op maandag 2 december 2013 15:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Owja, want de urbane hipsters zijn zo geduldig als het aankomt op nieuwe spullen kopen.
quote:Op maandag 2 december 2013 16:13 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
En dat is prima. Een gezonde prikkel om je daar aan te ontworstelen.
Ik ben geen raw-food gekkie, maar af en toe een dagje niet warm eten maakt je eetpatroon niet ongezondquote:Op maandag 2 december 2013 16:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is aan dovemansoren gericht maar elke dag warm eten hoort gewoon bij een gezond eetpatroon.
Vaste lasten zijn alleen maar hoger geworden. Dat is domweg een feit.quote:Op maandag 2 december 2013 16:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een boel Nederlanders zouden met een zuiniger levensstijl echt niet arm hoeven te zijn
Zolang je vaste lasten niet hoger geworden zijn dan het inkomen, kan je rondkomen.quote:Op maandag 2 december 2013 16:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vaste lasten zijn alleen maar hoger geworden. Dat is domweg een feit.
Punt is dat de meeste van hun boekhouding 1 grote puinhoop maken. Dat zie je ook elke week bij dat programma van John Williams. Ze hebben duizenden euro's schulden, maar waar hun geld allemaal naartoe gaat, daar hebben ze geen idee van. En zo is het bij de meesten.quote:Op maandag 2 december 2013 16:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zolang je vaste lasten niet hoger geworden zijn dan het inkomen, kan je rondkomen.
Iets minder consumeren is dan het devies.
RTL = propagandaquote:Op maandag 2 december 2013 16:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Punt is dat de meeste van hun boekhouding 1 grote puinhoop maken. Dat zie je ook elke week bij dat programma van John Williams. Ze hebben duizenden euro's schulden, maar waar hun geld allemaal naartoe gaat, daar hebben ze geen idee van. En zo is het bij de meesten.
Dat is echt zo niet waar. Een lekkere (afgeprijsde) maaltijdsalade is ook lekker en gezond.quote:Op maandag 2 december 2013 16:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is aan dovemansoren gericht maar elke dag warm eten hoort gewoon bij een gezond eetpatroon.
Wat jij doet moet je zelf weten maar de vraag wat gezond is levert een ander antwoord opquote:Op maandag 2 december 2013 16:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ben geen raw-food gekkie, maar af en toe een dagje niet warm eten maakt je eetpatroon niet ongezond.
Slim inderdaad. Ook leningen nemen met oplopende rentepercentages om andere leningen af te betalen getuigt niet echt van financieel verantwoordelijkheidsgevoel.quote:Op maandag 2 december 2013 16:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Punt is dat de meeste van hun boekhouding 1 grote puinhoop maken. Dat zie je ook elke week bij dat programma van John Williams. Ze hebben duizenden euro's schulden, maar waar hun geld allemaal naartoe gaat, daar hebben ze geen idee van. En zo is het bij de meesten.
Ik mag hopen dat dat niet waar is. Voedselbank is voor mensen die echt aan de grond zitten en niet voor mensen die een tap en de inhoud kunnen betalen.quote:Op maandag 2 december 2013 16:31 schreef Geerd het volgende:
Ze hebben toch wel eens programma's daar over gemaakt? Alleen de namen weet ik zo niet meer iemand tips?
Een ding is mij bij gebleven met de auto naar de voedselbank en een Heineken tap op het aanrecht Krups of hoe heet dat ding.
Getuigt ook niet van verantwoordelijkheidsgevoel om mensen dat aan te praten en noodzakelijke info bewust te verbergen. Hetgeen vaak gebeurt.quote:Op maandag 2 december 2013 16:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Slim inderdaad. Ook leningen nemen met oplopende rentepercentages om andere leningen af te betalen getuigt niet echt van financieel verantwoordelijkheidsgevoel.
Jup toch wel, daarom is het mij ook bij gebleven, was wel van sbs6 volgens mij dus kan ook wel opgeblazen zijn maar toch,quote:Op maandag 2 december 2013 16:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat dat niet waar is. Voedselbank is voor mensen die echt aan de grond zitten en niet voor mensen die een tap en de inhoud kunnen betalen.
Tsja, veel mensen weten gewoon echt niet beter.quote:Op maandag 2 december 2013 16:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Slim inderdaad. Ook leningen nemen met oplopende rentepercentages om andere leningen af te betalen getuigt niet echt van financieel verantwoordelijkheidsgevoel.
Dat is het nou net. Iedereen doet in meer of mindere mate ongezonde dingen in hun leven. Zeker in deze ongeduldige maatschappij. Het is ook ongezond om in Nederland buiten te lopen; Nederland heeft een ontzettend vervuilde lucht. Dat is begrijpelijk.quote:Op maandag 2 december 2013 16:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben nu zwanger en als ik naar het voedingscentrum kijk, mag ik bij wijze van nog net een boterham met jam.
Hoop bangmakerij op die site als je het mij vraagt.
Mensen (met kinderen) die door een noodlottige gebeurtenis in de schulden zijn gekomen kunnen echt wel op mijn hulp rekenen als ik kan helpen. Maar er zijn ook mensen die er zelf een potje van hebben gemaakt en dat zijn juist de mensen die je in het openbaar hoort. Want ze zijn zo zielig en het ligt allemaal aan Nederland en bladiebla.quote:Op maandag 2 december 2013 16:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Getuigt ook niet van verantwoordelijkheidsgevoel om mensen dat aan te praten en noodzakelijke info bewust te verbergen. Hetgeen vaak gebeurt.
Waarom? Het is toch gewoon een gegeven dat mensen die gezonder en gebalanceerder eten meer energie overhouden?quote:Op maandag 2 december 2013 16:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat jij doet moet je zelf weten maar de vraag wat gezond is levert een ander antwoord op
http://www.voedingscentru(...)arme-maaltijden.aspx
Prima als je vindt dat dit geen armoede is maar ik word dan echt zo ontzettend moe én boos van de mensen die maar lopen roepen dat de armeren gezonder moeten eten (en dan ook meer energie en puf zouden hebben).
Het is als een snackbar die dikke mensen nog een frietje verkoopt; tot waar houdt de verantwoordelijkheid van de verkoper op en start de verantwoordelijkheid van de koper?quote:Op maandag 2 december 2013 16:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tsja, veel mensen weten gewoon echt niet beter.
Dan vind ik diegene die zulke leningen verstrekt veel kwalijker.
Nee, het is niet als een snackbar.quote:Op maandag 2 december 2013 16:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het is als een snackbar die dikke mensen nog een frietje verkoopt; tot waar houdt de verantwoordelijkheid van de verkoper op en start de verantwoordelijkheid van de koper?
Idd,quote:Op maandag 2 december 2013 16:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mensen (met kinderen) die door een noodlottige gebeurtenis in de schulden zijn gekomen kunnen echt wel op mijn hulp rekenen als ik kan helpen. Maar er zijn ook mensen die er zelf een potje van hebben gemaakt en dat zijn juist de mensen die je in het openbaar hoort. Want ze zijn zo zielig en het ligt allemaal aan Nederland en bladiebla.
Eigenlijk vind ik het te gek voor woorden dat überhaupt de vraag aan de orde moet komen of een dagelijkse warme maaltijd "luxe" is. Natuurlijk is er niets mis mee als iemand een keer boterhammen met kaas eet in plaats van hutspot. Maar het zich niet kunnen veroorloven van een warme maaltijd is naar nederlandse begrippen toch echt armoede. Relatieve armoede weliswaar, maar desondenks ver beneden de ondergrens.quote:Op maandag 2 december 2013 15:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Pure armoede is als je helemaal niks meer te eten kan kopen. Af en toe een bruine boterham met kaas (is ook gezond) daar is echt helemaal niks mis mee.
Waarom niet?quote:Op maandag 2 december 2013 16:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, het is niet als een snackbar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |