Als we een venn-diagram zouden maken van Frysia-klanten en McDonald's-klanten zal er denk ik wel een grote overlap zijn.quote:Op maandag 2 december 2013 16:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het is een onderwerp waar mensen niet graag over praten, mensen vinden het oninteressant, willen gewoon geld en klaar ermee. Feit is dat de overheidsbescherming in deze situaties in het voordeel ligt van de ongeïnteresseerde burger; mensen worden niet actief aangemoedigd om zich te verdiepen in het financiele product dat ze afsluiten, maar met wat gemopper achteraf worden ze in het gelijk gesteld. Als McDonald's aangeklaagd wordt voor het overgewicht van een vaste klant vind ik dat net zo laakbaar als een kredietverstrekker die keer op keer, gevraagd vanuit de consument, de limiet van de creditcard naar boven moet schroeven en uiteindelijk een klacht vanwege gebrekkige informatieverstrekking om de oren krijgt.
Overigens zal het me niet verbazen als McDonald's-klanten en Frysia-klanten dezelfde zijn.
Is dat van belang?quote:Op maandag 2 december 2013 17:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zij hebben ook vooral gevraagd om de situatie waar ze inzitten...
Klopt, maar je hoeft ze ook niet helemaal vol te proppen met geld van iemand anders, die ze niet kennen en andersom.quote:Op maandag 2 december 2013 17:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zij hebben ook vooral gevraagd om de situatie waar ze inzitten...
Dit is al een keer hier gepost.quote:
Ik dacht dat McDonald's ook steeds meer salades en appels in Happymeals (voor kinderen dus) verstopte. Maar goed, het is ook weer een tijdje geleden dat ik bij de McDonald's geweest ben. Het is vooral heel duur; met 4 personen eten gaat al gauw richting de 20 euro.quote:Op maandag 2 december 2013 17:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Als we een venn-diagram zouden maken van Frysia-klanten en McDonald's-klanten zal er denk ik wel een grote overlap zijn.![]()
Maar goed, veel mensen zijn zich gewoon niet bewust van de risico's.
Nu vind ik dat je best vragen mag stellen over de legitimiteit van McDonald's zoals ze zich nu gedragen.
Dat ben ik niet met je eens. Daar kan je de moreel van een samenleving helemaal niet aan afmeten.quote:Op maandag 2 december 2013 17:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit is al een keer hier gepost.
Het moreel van de samenleving kan je meten hoe ze omgaan met de armeren in de samenleving En met armeren bedoel ik dan de mensen die buiten hun schuld het niet breed hebben. Bv ziekte..
De prijzen zijn al wat omhoog gegaan; ik was er gister met mijn vriend en we waren voor ons twee bijna 18 euro kwijtquote:Op maandag 2 december 2013 17:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik dacht dat McDonald's ook steeds meer salades en appels in Happymeals (voor kinderen dus) verstopte. Maar goed, het is ook weer een tijdje geleden dat ik bij de McDonald's geweest ben. Het is vooral heel duur; met 4 personen eten gaat al gauw richting de 20 euro.
Nja, als je een happy meal neemt met een appeltje erbij heb je natuurlijk alsnog de hamburger met heel veel verzadigde vetzuren en calorieën. Dat appeltje erbij zet niet veel zoden aan de dijk.quote:Op maandag 2 december 2013 17:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik dacht dat McDonald's ook steeds meer salades en appels in Happymeals (voor kinderen dus) verstopte. Maar goed, het is ook weer een tijdje geleden dat ik bij de McDonald's geweest ben. Het is vooral heel duur; met 4 personen eten gaat al gauw richting de 20 euro.
Het is bekend dat de voedselindustrie bewust testosteron aanjagende stoffen in het voedsel pompt, wat op zichzelf weer de empathie vermindert.quote:Op maandag 2 december 2013 17:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Als we een venn-diagram zouden maken van Frysia-klanten en McDonald's-klanten zal er denk ik wel een grote overlap zijn.![]()
Maar goed, veel mensen zijn zich gewoon niet bewust van de risico's.
Nu vind ik dat je best vragen mag stellen over de legitimiteit van McDonald's zoals ze zich nu gedragen.
Zelfs de salades van die hut zit vol met suiker. Daar is niets gezond.quote:Op maandag 2 december 2013 17:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waaraan dan wel, volgens jou?quote:Op maandag 2 december 2013 17:13 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Daar kan je de moreel van een samenleving helemaal niet aan afmeten.
Er is geen moreel van een samenleving. Er is alleen een individuele moreel. Die verschilt van mens tot mens.quote:
Dat klopt, maar die vetzuren en calorieen lokken nou juist de kinderen en gezinnen naar de McDonald's.quote:Op maandag 2 december 2013 17:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nja, als je een happy meal neemt met een appeltje erbij heb je natuurlijk alsnog de hamburger met heel veel verzadigde vetzuren en calorieën. Dat appeltje erbij zet niet veel zoden aan de dijk.
quote:Op maandag 2 december 2013 17:13 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Daar kan je de moreel van een samenleving helemaal niet aan afmeten.
Leren jullie eerst maar eens het verschil tussen moreel en moraal.quote:Op maandag 2 december 2013 17:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het moreel van de samenleving kan je meten hoe ze omgaan met de armeren in de samenleving En met armeren bedoel ik dan de mensen die buiten hun schuld het niet breed hebben. Bv ziekte, failisement bedrijf waardoor een bouwvakker van 50+ ontslagen wordt, en meer van dit soort situaties.
Ze schreeuwen niet om meer, leugenaar. Ze schreeuwen om een situatie zoals het vroeger was.quote:Op maandag 2 december 2013 17:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die moeten dankbaar zijn voor wat ze krijgen in plaats van schreeuwen om meer.
Je hebt gelijk. Moraal.quote:Op maandag 2 december 2013 17:17 schreef robin007bond het volgende:
[..]
[..]
Leren jullie eerst maar eens het verschil tussen moreel en moraal.![]()
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/561/
Daar red je het echt niet mee. En gezond hoeft helemaal niet duur te zijn. Juist voor grotere gezinnen of voor meerdere dagen koken zit het voordeel hem in de grotere verpakkingen. En slimme keuzes maken.quote:Op maandag 2 december 2013 17:12 schreef GSbrder het volgende:
Het is vooral heel duur; met 4 personen eten gaat al gauw richting de 20 euro.
Je verzacht er niks mee.quote:Op maandag 2 december 2013 17:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat klopt, maar die vetzuren en calorieen lokken nou juist de kinderen en gezinnen naar de McDonald's.
Denk niet dat je volle zalen trekt als je spruitjes en mager vlees gaat serveren. Als je mensen dan toch naar zo'n vreetschuur lokt, kan je het leed hoogstens verzachten.
Een samenleving is een samenleving vanwege een bepaalde set gemeenschappelijke normen en waarden. De wijze waarop je omgaat met de zwakkeren in die samenleving, maakt in mijn optiek deel uit van die set.quote:Op maandag 2 december 2013 17:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Er is geen moreel van een samenleving. Er is alleen een individuele moreel. Die verschilt van mens tot mens.
O en wat was er vroeger dan beter?quote:Op maandag 2 december 2013 17:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ze schreeuwen niet om meer, leugenaar. Ze schreeuwen om een situatie zoals het vroeger was.
Meer de norm van 'eigen schuld' wordt steeds ruimer dus, terwijl de eisen en complexiteit in de maatschappij steeds groter wordt, net zoals de asymmetrie in kennis (waardoor de één meer weet over de ander dan andersom).quote:Op maandag 2 december 2013 17:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het moreel van de samenleving kan je meten hoe ze omgaan met de armeren in de samenleving En met armeren bedoel ik dan de mensen die buiten hun schuld het niet breed hebben. Bv ziekte, failisement bedrijf waardoor een bouwvakker van 50+ ontslagen wordt, en meer van dit soort situaties.
Hoe je met die mensen omgaat kan dus van individu tot individu verschillen. De een wil ze geld geven, een ander eten en onderdak en weer een ander geeft ze werk. Je kunt alles wel op willen tellen en daarna willen delen maar dat is een gemiddelde wat niets zegt. Ik geloof niet in gemeenschappelijke waarden anders dan niet stelen, geen geweld initiëren en niet bedriegen.quote:Op maandag 2 december 2013 17:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een samenleving is een samenleving vanwege een bepaalde set gemeenschappelijke normen en waarden. De wijze waarop je omgaat met de zwakkeren in die samenleving, maakt in mijn optiek deel uit van die set.
Dat klopt dus niet. Er bestaat iets als groepsmoraal. Dat blijk uit studies. Er is zelfs een gehele wetenschappelijk tak die zich daarmee bezig houdt, namelijk de sociologie.quote:Op maandag 2 december 2013 17:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Er is geen moreel van een samenleving. Er is alleen een individuele moreel. Die verschilt van mens tot mens.
De ouders lokken zo'n kind mee naar de McDonald's.quote:
Dit klopt dus ook niet, maar het gaat tever om hier uitvoering in om te gaan. Je kan en mag geloven wat je wilt, maar dat maakt het nog geen waarheid.quote:Op maandag 2 december 2013 17:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hoe je met die mensen omgaat kan dus van individu tot individu verschillen. De een wil ze geld geven, een ander eten en onderdak en weer een ander geeft ze werk. Je kunt alles wel op willen tellen en daarna willen delen maar dat is een gemiddelde wat niets zegt. Ik geloof niet in gemeenschappelijke waarden anders dan niet stelen, geen geweld initiëren en niet bedriegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |