http://sylvestereijffinge(...)an-gebrek-aan-visie/quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit is gelul en dat weet je zelf ook prima.
Zelf ben ik van mening dat men de pensioenspaarverplichting in stappen moet opheffenquote:'Kabinet ziet lange termijn over het hoofd'
De plannen van het kabinet voor volgend jaar getuigen te weinig van een langetermijnvisie.
Foto: ANP
Dat stellen economen Sylvester Eijffinger en Sweder van Wijnbergen dinsdag in een gesprek met NU.nl, nadat het kabinet op Prinsjesdag de plannen voor het komende jaar presenteerde.
Vooral dat de hypotheekrenteaftrek ongemoeid blijft, leidt tot ongenoegen van beide hoogleraren.
"De politiek is al tien tot vijftien jaar met de hypotheekrenteaftrek en de arbeidsduurverkorting bezig.
Dat moet eerst opgelost worden.
Zo absoluut als je het stelde (en zij het hier stellen) klopt het gewoon niet. Er gebeurt meer dan enkel lastenverzwaringen en de hypotheekrenteaftrek wordt beperkt.quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
http://sylvestereijffinge(...)an-gebrek-aan-visie/
http://www.nu.nl/economie(...)e-termijn-hoofd.html
Dat is de mening van vooraanstaande economen
Ik praat hen enkel maar na he
[..]
Zelf ben ik van mening dat men de pensioenspaarverplichting in stappen moet opheffen
Waar is hier?quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:25 schreef Kowloon het volgende:
Op naar herstel? Zijwaarts doormodderen lijkt mij een betere samenvatting. Ik zie hier, op 90 meter hoogte, nu trouwens ferme donkere wolken aan de horizon verschijnen.
Om een zanger uit onze communistische streken te citeren:quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:25 schreef Kowloon het volgende:
Op naar herstel? Zijwaarts doormodderen lijkt mij een betere samenvatting. Ik zie hier, op 90 meter hoogte, nu trouwens ferme donkere wolken aan de horizon verschijnen.
Ik kan gewoon niet zo negatief in het leven staanquote:'t Het nog nooit, nog nooit zo donker west
Of 't wer altied wel weer licht
Ach ja, als beleidsmaker kun je beter de werkelijkheid zien dan overal je eigen rooskleurige beeld projecteren. Dat een Dijsselbloem mooi weer moet praten hoort bij z'n taak, maar ik neem aan dat hij met dat geneuzel niet z'n eigen beoordelingsvermogen laat beïnvloeden.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:34 schreef 99.999 het volgende:
Ik kan gewoon niet zo negatief in het leven staan
nee gaat niet gebeuren , de euro is te duur voor henquote:Op vrijdag 29 november 2013 17:04 schreef arjan1112 het volgende:
in de volkskrant over de downgrate van nederland , hebben ze het over verbeteringen in spanje
van de week ook al in het ad, frankrijk moet in actie komen omdat spanje concurerender word
het herstel moet van het zuiden komen
het gebeurt al, de outlook van spanje is van negatief naar stabiel gegaan, dus verbeterdquote:Op vrijdag 29 november 2013 20:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee gaat niet gebeuren , de euro is te duur voor hen
quote:IJsland scheldt tot 24.000 euro schulden per gezin kwijt
De regering in IJsland gaat de hypotheekschulden van de gezinnen fors verlichten, na de bankencrisis in 2008. In totaal gaat het om 150 miljard IJslandse kronen (ruim 900 miljoen euro) die zullen worden afgeschreven, of ongeveer 24.000 euro per gezin. Het bedrag vertegenwoordigt maar liefst 9 procent van de nationale economie.
Met deze plannen lost de regering van premier Sigmundur David Gunnlaugsson een verkiezingsbelofte in. De operatie werd maandenlang voorbereid, vandaag maakte de regering de details bekend. De maatregel zou deels gefinancierd worden met hogere bankenbelasting.
De kwijtschelding wordt gespreid over vier jaar. Concreet zullen de schulden van gezinnen die een woonkrediet gelinkt aan inflatie hebben, fors verlicht worden. De meeste IJslanders hebben zo'n lening, omdat de banken voor 2008 - toen de sector in elkaar klapte - enkel dit soort leningen wilden verstrekken.
Na de crisis verloor de IJslandse kroon sterk in waarde en steeg de inflatie, met 37 procent op bijna drie jaar tijd. De gezinnen zagen hun schulden dus fors oplopen.
De bedoeling van de maatregel is om de gezinnen meer ademruimte te geven om te consumeren, en zo de economie verder aan te zwengelen.
lekkere outlookquote:Op zaterdag 30 november 2013 05:49 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
het gebeurt al, de outlook van spanje is van negatief naar stabiel gegaan, dus verbeterd
quote:
Wie gaat die kwijtschelding betalen? De belastingbetaler? De pensioenfondsen?quote:
Een bank heeft zelf geen geld (althans nauwelijks). Gaan ze dan alle spaarrekeningen met ¤10.000 verlagen?quote:Op zondag 1 december 2013 17:02 schreef arjan1112 het volgende:
Ze halen het bij de banken, dus uiteindelijk de spaarder
Banken via een hogere bankenbelasting.quote:Op zondag 1 december 2013 17:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wie gaat die kwijtschelding betalen? De belastingbetaler? De pensioenfondsen?
Ah, jij denkt nog dat het spaargeld is wat uitgeleend wordt?quote:Op zondag 1 december 2013 17:02 schreef arjan1112 het volgende:
Ze halen het bij de banken, dus uiteindelijk de spaarder
jij bent getikt. elke euro die word uitgeleend daar staat een euro voor op de andere kant van de balans, spaargeld of een lening van een pensioenfonds, verzekeraar of centrale bankquote:Op zondag 1 december 2013 17:17 schreef nikao het volgende:
[..]
Ah, jij denkt nog dat het spaargeld is wat uitgeleend wordt?
Wake up call; banken creëren geld als ze geld uitlenen. Geld = schuld.
Al het geld (nou jah, 97%) is schuld. In het huidige systeem kan je helemaal niet zonder schuld (en dat hoeft ook niet)
Doe me een lol en verdiep je er eerst in voor je iemand getikt noemt.quote:Op zondag 1 december 2013 17:18 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
jij bent getikt. elke euro die word uitgeleend daar staat een euro voor op de andere kant van de balans, spaargeld of een lening van een pensioenfonds, verzekeraar of centrale bank
Het gaat om ¤24.000 euro per gezin in 4 jaar tijd, dus ¤6.000 per jaar per gezin. Dat kun je toch nooit en te nimmer ophalen met een bank belasting? Ik wil daar weleens een berekening van zienquote:Op zondag 1 december 2013 17:09 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Banken via een hogere bankenbelasting.
Wel altijd een mooie spin van overheden, belastingen op coöperaties worden altijd door de burgers betaald maar zo klinkt het natuurlijk beter.
Blijf maar in sprookjes geloven.quote:Op zondag 1 december 2013 17:20 schreef nikao het volgende:
[..]
Doe me een lol en verdiep je er eerst in voor je iemand getikt noemt.
Die euro aan de andere kant van de balans, die creëert de bank dus op het moment dat jij daar geld komt lenen voor je hypotheek.
Kijk bijv. deze playlist ff van de universiteit groningen. Erg goed uitgelegd;
het lijkt een combinatie van de belastingbetaler, buitenlandse schuldeisers van banken en extra belasting voor de bank te wordenquote:Op zondag 1 december 2013 17:22 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het gaat om ¤24.000 euro per gezin in 4 jaar tijd, dus ¤6.000 per jaar per gezin. Dat kun je toch nooit en te nimmer ophalen met een bank belasting? Ik wil daar weleens een berekening van zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |