abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133741378

Welkom in het Eurocrisis topic!
Waar schulden met schulden worden afgelost.
Waar de banken de vestzak zijn en de EU burger de broekzak is.

GDP in prices of the previous year (economic growth)

Unemployment rate (as a % of labour force)

10-yr yields

Griekenland (l) en Ierland 9-yr (r)

Portugal (l) en ter vergelijking Duitsland (r)

Italie (l) en Spanje (r)
  vrijdag 29 november 2013 @ 13:48:32 #2
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_133741483
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 november 2013 13:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit is gelul en dat weet je zelf ook prima.
http://sylvestereijffinge(...)an-gebrek-aan-visie/

http://www.nu.nl/economie(...)e-termijn-hoofd.html

Dat is de mening van vooraanstaande economen
Ik praat hen enkel maar na he

quote:
'Kabinet ziet lange termijn over het hoofd'

De plannen van het kabinet voor volgend jaar getuigen te weinig van een langetermijnvisie.
Foto: ANP
Dat stellen economen Sylvester Eijffinger en Sweder van Wijnbergen dinsdag in een gesprek met NU.nl, nadat het kabinet op Prinsjesdag de plannen voor het komende jaar presenteerde.

Vooral dat de hypotheekrenteaftrek ongemoeid blijft, leidt tot ongenoegen van beide hoogleraren.

"De politiek is al tien tot vijftien jaar met de hypotheekrenteaftrek en de arbeidsduurverkorting bezig.
Dat moet eerst opgelost worden.
Zelf ben ik van mening dat men de pensioenspaarverplichting in stappen moet opheffen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_133741649
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 13:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

http://sylvestereijffinge(...)an-gebrek-aan-visie/

http://www.nu.nl/economie(...)e-termijn-hoofd.html

Dat is de mening van vooraanstaande economen
Ik praat hen enkel maar na he

[..]

Zelf ben ik van mening dat men de pensioenspaarverplichting in stappen moet opheffen

Zo absoluut als je het stelde (en zij het hier stellen) klopt het gewoon niet. Er gebeurt meer dan enkel lastenverzwaringen en de hypotheekrenteaftrek wordt beperkt.

Wat voor de HRA overigens ook wordt bevestigd in je bron een paar regels verder... Wederom bewust proberen te misleiden door je...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2013 13:55:39 ]
pi_133744180
Op naar herstel? Zijwaarts doormodderen lijkt mij een betere samenvatting. Ik zie hier, op 90 meter hoogte, nu trouwens ferme donkere wolken aan de horizon verschijnen.
pi_133744427
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:25 schreef Kowloon het volgende:
Op naar herstel? Zijwaarts doormodderen lijkt mij een betere samenvatting. Ik zie hier, op 90 meter hoogte, nu trouwens ferme donkere wolken aan de horizon verschijnen.
Waar is hier?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_133744453
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:25 schreef Kowloon het volgende:
Om een zanger uit onze communistische streken te citeren:

quote:
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west
Of 't wer altied wel weer licht
Ik kan gewoon niet zo negatief in het leven staan :P
pi_133744689
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:33 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Waar is hier?
Zoveel gebouwen hoger dan 90 meter zijn er niet in Nederland. ;)
pi_133744752
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:34 schreef 99.999 het volgende:

Ik kan gewoon niet zo negatief in het leven staan :P
Ach ja, als beleidsmaker kun je beter de werkelijkheid zien dan overal je eigen rooskleurige beeld projecteren. Dat een Dijsselbloem mooi weer moet praten hoort bij z'n taak, maar ik neem aan dat hij met dat geneuzel niet z'n eigen beoordelingsvermogen laat beïnvloeden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_133746914
in de volkskrant over de downgrate van nederland , hebben ze het over verbeteringen in spanje

van de week ook al in het ad, frankrijk moet in actie komen omdat spanje concurerender word

het herstel moet van het zuiden komen
  vrijdag 29 november 2013 @ 20:47:25 #10
323876 michaelmoore
pi_133754141
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:04 schreef arjan1112 het volgende:
in de volkskrant over de downgrate van nederland , hebben ze het over verbeteringen in spanje

van de week ook al in het ad, frankrijk moet in actie komen omdat spanje concurerender word

het herstel moet van het zuiden komen
nee gaat niet gebeuren , de euro is te duur voor hen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_133768100
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee gaat niet gebeuren , de euro is te duur voor hen
het gebeurt al, de outlook van spanje is van negatief naar stabiel gegaan, dus verbeterd
  zaterdag 30 november 2013 @ 23:52:17 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_133789906
quote:
IJsland scheldt tot 24.000 euro schulden per gezin kwijt

De regering in IJsland gaat de hypotheekschulden van de gezinnen fors verlichten, na de bankencrisis in 2008. In totaal gaat het om 150 miljard IJslandse kronen (ruim 900 miljoen euro) die zullen worden afgeschreven, of ongeveer 24.000 euro per gezin. Het bedrag vertegenwoordigt maar liefst 9 procent van de nationale economie.

Met deze plannen lost de regering van premier Sigmundur David Gunnlaugsson een verkiezingsbelofte in. De operatie werd maandenlang voorbereid, vandaag maakte de regering de details bekend. De maatregel zou deels gefinancierd worden met hogere bankenbelasting.

De kwijtschelding wordt gespreid over vier jaar. Concreet zullen de schulden van gezinnen die een woonkrediet gelinkt aan inflatie hebben, fors verlicht worden. De meeste IJslanders hebben zo'n lening, omdat de banken voor 2008 - toen de sector in elkaar klapte - enkel dit soort leningen wilden verstrekken.

Na de crisis verloor de IJslandse kroon sterk in waarde en steeg de inflatie, met 37 procent op bijna drie jaar tijd. De gezinnen zagen hun schulden dus fors oplopen.

De bedoeling van de maatregel is om de gezinnen meer ademruimte te geven om te consumeren, en zo de economie verder aan te zwengelen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 1 december 2013 @ 16:46:45 #13
323876 michaelmoore
pi_133809496
pi_133810026
Spanje is een groot land met veel economische activiteit, te vergelijken met italie en frankrijk

Portugal en Griekenland zitten in grotere problemen
  zondag 1 december 2013 @ 17:01:32 #15
78918 SeLang
Black swans matter
pi_133810043
quote:
Wie gaat die kwijtschelding betalen? De belastingbetaler? De pensioenfondsen?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_133810067
Ze halen het bij de banken, dus uiteindelijk de spaarder
  zondag 1 december 2013 @ 17:05:22 #17
78918 SeLang
Black swans matter
pi_133810192
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 17:02 schreef arjan1112 het volgende:
Een bank heeft zelf geen geld (althans nauwelijks). Gaan ze dan alle spaarrekeningen met ¤10.000 verlagen? :? Hoe moet dit precies gaan werken?
Mijn reisverslagen
pi_133810331
quote:
5s.gif Op zondag 1 december 2013 17:01 schreef SeLang het volgende:

[..]

Wie gaat die kwijtschelding betalen? De belastingbetaler? De pensioenfondsen?
Banken via een hogere bankenbelasting.

Wel altijd een mooie spin van overheden, belastingen op coöperaties worden altijd door de burgers betaald maar zo klinkt het natuurlijk beter.
pi_133810578
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 17:02 schreef arjan1112 het volgende:
Ah, jij denkt nog dat het spaargeld is wat uitgeleend wordt?
Wake up call; banken creëren geld als ze geld uitlenen. Geld = schuld.
Al het geld (nou jah, 97%) is schuld. In het huidige systeem kan je helemaal niet zonder schuld (en dat hoeft ook niet)
pi_133810619
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 17:17 schreef nikao het volgende:

[..]

Ah, jij denkt nog dat het spaargeld is wat uitgeleend wordt?
Wake up call; banken creëren geld als ze geld uitlenen. Geld = schuld.
Al het geld (nou jah, 97%) is schuld. In het huidige systeem kan je helemaal niet zonder schuld (en dat hoeft ook niet)
jij bent getikt. elke euro die word uitgeleend daar staat een euro voor op de andere kant van de balans, spaargeld of een lening van een pensioenfonds, verzekeraar of centrale bank
pi_133810672
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 17:18 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

jij bent getikt. elke euro die word uitgeleend daar staat een euro voor op de andere kant van de balans, spaargeld of een lening van een pensioenfonds, verzekeraar of centrale bank
Doe me een lol en verdiep je er eerst in voor je iemand getikt noemt.
Die euro aan de andere kant van de balans, die creëert de bank dus op het moment dat jij daar geld komt lenen voor je hypotheek.
Kijk bijv. deze playlist ff van de universiteit groningen. Erg goed uitgelegd;
  zondag 1 december 2013 @ 17:22:21 #22
78918 SeLang
Black swans matter
pi_133810740
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 17:09 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Banken via een hogere bankenbelasting.

Wel altijd een mooie spin van overheden, belastingen op coöperaties worden altijd door de burgers betaald maar zo klinkt het natuurlijk beter.
Het gaat om ¤24.000 euro per gezin in 4 jaar tijd, dus ¤6.000 per jaar per gezin. Dat kun je toch nooit en te nimmer ophalen met een bank belasting? Ik wil daar weleens een berekening van zien :7
Mijn reisverslagen
pi_133810764
De mensen snappen het gewoon niet.

Als het echt zo was dat banken onbeperkt geld uit het niets mochten maken, dan waren al die bank reddingen helemaal niet nodig geweest, ze leven van het renteverschil.. zeg maar 2% en 3%... hoef je die 2% helemaal niet te betalen gaat je winst 3 keer over de kop
pi_133810889
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 17:20 schreef nikao het volgende:

[..]

Doe me een lol en verdiep je er eerst in voor je iemand getikt noemt.
Die euro aan de andere kant van de balans, die creëert de bank dus op het moment dat jij daar geld komt lenen voor je hypotheek.
Kijk bijv. deze playlist ff van de universiteit groningen. Erg goed uitgelegd;
Blijf maar in sprookjes geloven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_133811084
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 17:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het gaat om ¤24.000 euro per gezin in 4 jaar tijd, dus ¤6.000 per jaar per gezin. Dat kun je toch nooit en te nimmer ophalen met een bank belasting? Ik wil daar weleens een berekening van zien :7
het lijkt een combinatie van de belastingbetaler, buitenlandse schuldeisers van banken en extra belasting voor de bank te worden

http://rt.com/news/iceland-debt-relief-measure-535/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')