Oke broeder.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:20 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Meid ik had het niet specifiek tegen mijn broeder Peunage maar ik bedoelde het mer algemeen. (Dus ook jij, IPA35 en alle anderen die anti-rebel zijn).
Ze zijn natuurlijk wel jihadistisch omdat ze tegen Assad strijden vanuit religieuze motieven. Maar ik bedoelde mee dat ze geen nekkensnijders van weerloze minderheden zijn zoals ISIS of Nusra.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:22 schreef Baklava95 het volgende:
Ik denk niet dat ze de democratische weg gaan betreden hoor. Ze zijn eigenlijk ook jihadistisch maar ze hebben geen internationale agenda zoals JAN en ISIS.
Ik heb begrepen dat dit front zo'n 1000 man groot is. Stelt niet zo heel veel voor bij grotere milities.quote:The Kurdish Islamic Front zit ook bij de Islamic Front.
Aloulou, totaal niet Syri๋ gerelateerd, maar ik weet niet waar het anders past. Misschien vind je deze nog interessant;quote:
Check het later effe....heb nu al hele avond iemand naast me zitten die Turkse soaps kijktquote:Op woensdag 4 december 2013 22:40 schreef Peunage het volgende:
[..]
Aloulou, totaal niet Syri๋ gerelateerd, maar ik weet niet waar het anders past. Misschien vind je deze nog interessant;Gedicht van Amal Donqol
ูุง ุชููููุตููููุงูููููุญ-ุฃู ูููููู ุฏูููููููููู - ุจููููุตููููุช ุณูููููุงุฆูููุฏ ุฏุฒุฏุงุฑ
Turkse Soapsquote:Op woensdag 4 december 2013 22:41 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Check het later effe....heb nu al hele avond iemand naast me zitten die Turkse soaps kijkt![]()
![]()
Aflevering na aflevering
![]()
![]()
![]()
Zijn dei ook in het Engels vertaald of hebben ze minstens Engelse ondertiteling erbij gevoegd.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:43 schreef Peunage het volgende:
Wel Syri๋ gerelateerd; Syri๋ maakte vroeger echt EPISCHE soaps.
Nee natuurlijk niet. Maar dat is ook niet nodig. Ik heb het dan over 15 jaar geleden of zo. Echt epische historische series. Over Arabieren pre-Islam.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:44 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Zijn dei ook in het Engels vertaald of hebben ze minstens Engelse ondertiteling erbij gevoegd.
Waarom vind je Turkse sopas slecht.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:41 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Check het later effe....heb nu al hele avond iemand naast me zitten die Turkse soaps kijkt![]()
![]()
Aflevering na aflevering
![]()
![]()
![]()
O ik dacht sopas over liefde en dagelijkse leven, net als Turkse sopas.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:45 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Maar dat is ook niet nodig. Ik heb het dan over 15 jaar geleden of zo. Echt epische historische series. Over Arabieren pre-Islam.
Aap - mouwquote:Op woensdag 4 december 2013 22:48 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Waarom vind je Turkse sopas slecht.
Ken je trouwens Murad Alemdar (in het Turks is het Polat Alemdar en hij is trouwens Turks-Koerdisch).
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sowieso soapsquote:Op woensdag 4 december 2013 22:48 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ken je trouwens Murad Alemdar (in het Turks is het Polat Alemdar en hij is trouwens Turks-Koerdisch).
Nee, als je 1 Turkse sopa over liefde ziet heb je ze allemaal wel gezien. Altijd in elke Turkse serie weer diezelfde freaking BRUG. Die ene in Istanbul. In 1 van die series speelde alles zich rond die brug afquote:Op woensdag 4 december 2013 22:48 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
O ik dacht sopas over liefde en dagelijkse leven, net als Turkse sopas.
quote:Op woensdag 4 december 2013 22:51 schreef Baklava95 het volgende:
[..]In een spoiler is het ook schelden, en ik ben geen "mannen" ("men")SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Weet welke je bedoelt.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:52 schreef Peunage het volgende:
Nee, als je 1 Turkse sopa over liefde ziet heb je ze allemaal wel gezien. Altijd in elke Turkse serie weer diezelfde freaking BRUG. Die ene in Istanbul. In 1 van die series speelde alles zich rond die brug af
Een democratisch Syri๋ of ander Arabisch land gaat met vroeg of laat met salafisten te maken krijgen ja, dat is logisch. Het gaat mij er dus inderdaad om hoe ze dat gaan uitvoeren mochten ze de macht eenmaal hebben. Verkiezingen proberen te dwarsbomen zie ik wel gebeuren. Dat vraagt natuurlijk ook wat van de gewone Syri๋r om druk te gaan leggen op het Islamic Front om verkiezingen te houden. Zoals via massale demonstraties, zoals aan het begin van deze revolutie. Ik denk trouwens wel dat Syri๋rs dat kunnenquote:Op woensdag 4 december 2013 22:01 schreef Aloulou het volgende:
[..]
In principe is dit gewoon een doorsnee salafi partij dus, zoals de salafisten van de Nour partij ook in Egypte waren tot voor de "revolutie". Anti-democratie (democratie is "shirk"), pro theocratie. Hoewel zeker niet ideaal is het ook geen jihadi-salafi benadering die alles verwoesten (letterlijk) wat los en vast zit en niet aan het eigen ideaal voldoet (dus ook mede-Moslims).
In een Arabisch land waar vrijheid van religieuze beleving is (dus je ook salafi mag zijn) is het enigzins een logisch gevolg dat een salafi partij zich met politiek gaat bemoeien. Want salafi's zijn in elk Arabisch land te vinden, alleen per land verschilt het qua hoeveelheid en de invloed die ze hebben in de politiek. De vraag is belangrijker hoe het "Islamitische Front" hun politieke idealen wil verwezelijken...met wapengeklatter een staat afdwingen zoals Nusra en ISIS en andersdenkenden dus onderwerpen.. of dan toch uiteindelijk via een stemming. Dit laatste zou uiteindelijk toch betekenen dat men de weg zou kunnen kiezen van Hizb An-Nour in Egypte (salafi partij) en hoewel met tegenzin via stembussen bijv.
Jammer man. Je moet echt die oudere Syrische soaps/series gaan kijken. 1 gaat over 7arb al basous bijvoorbeeld. Topserie.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:51 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Sowieso soapsMaar ze zijn toevallig Turks...als ze Mexicaans of Koreaans zijn zelfde verhaal hoor. Nee ken hem niet. Turkse/Arabische soaps of acteurs moet je me niet vragen, ken ik vrijwel niet bij naam en gezicht. Als we over Denzel Washington of Morgen Freeman gaan praten is dat een ander verhaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij schiet op Joden en shit.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:48 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Weet je de titel van die soap. Misschien kennen ik en me moeder dat ook.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:52 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, als je 1 Turkse sopa over liefde ziet heb je ze allemaal wel gezien. Altijd in elke Turkse serie weer diezelfde freaking BRUG. Die ene in Istanbul. In 1 van die series speelde alles zich rond die brug af
quote:Op woensdag 4 december 2013 22:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jammer man. Je moet echt die oudere Syrische soaps/series gaan kijken. 1 gaat over 7arb al basous bijvoorbeeld. Topserie.Als ze met die jaren 70 pakjes en atmosfeer aankomen haak ik af man. Serieus. Over die Egyptische series uit de jaren 80...weleens geprobeerd mee te kijken maar lukt me gewoon niet. Alleen die stoffen pakjes al. Gaat hem niet worden kan ik uit ervaring zeggen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
Goed toch.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |