SPOILER: De foto's.. WARNING: Schokkend.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
@Little rabit dan mag jij nu laten zien waar ik dat heb gezegd.quote:Want als het niet zijn eigenschuld was is het normaal om de hulpverleners verrot te schelden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Noot noot.
quote:Op woensdag 27 november 2013 16:35 schreef Jojoortje het volgende:
Ik heb een hele bizarre vraag over 1 van de foto'sOp welke foto?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
quote:Op woensdag 27 november 2013 16:35 schreef Jojoortje het volgende:
Ik heb een hele bizarre vraag over 1 van de foto'sOpgedroogd bloedspoortje lijkt me. Of kijk ik verkeerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar leeft die gozer nog?Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
2e foto.quote:
2e foto. Lijkt wel een schroef joh.quote:Op woensdag 27 november 2013 16:44 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Opgedroogd bloedspoortje lijkt me. Of kijk ik verkeerd.
Maar leeft die gozer nog?
Het staat gewoon op camera's van de Arena. Hopelijk komt het goed.quote:Op woensdag 27 november 2013 16:38 schreef Brummetje_ het volgende:
Heeft niemand het toevallig gefilmd?
Dat bebloede gedeelte. Is dat zn oor niet?quote:Op woensdag 27 november 2013 16:46 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
2e foto.
[..]
2e foto. Lijkt wel een schroef joh.
Misschien moet je eens een keer naar een stadion toe gaan.quote:Op woensdag 27 november 2013 16:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wellicht wat cynisch, maar er komt vast een stille tocht. De KNVB stelt een onderzoek in, komt na 6 maanden met het advies dat de hekken hoger moeten waar de voetbalsupporters weer reden tot rellen in zien waarbij weer iemand in de gracht flikkert. Repeat.
Misschien ben ik al in meerdere stadions geweest?quote:Op woensdag 27 november 2013 16:59 schreef PBateman1978 het volgende:
Misschien moet je eens een keer naar een stadion toe gaan.
En? Klappen gehad?quote:Op woensdag 27 november 2013 17:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Misschien ben ik al in meerdere stadions geweest?
Want er zijn vaak rellen bij voetbalclubs?quote:Op woensdag 27 november 2013 16:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wellicht wat cynisch, maar er komt vast een stille tocht. De KNVB stelt een onderzoek in, komt na 6 maanden met het advies dat de hekken hoger moeten waar de voetbalsupporters weer reden tot rellen in zien waarbij weer iemand in de gracht flikkert. Repeat.
De afgelopen jaren was het goed raak, vaak door zogenaamde provocaties van anderen.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:02 schreef Leonos het volgende:
Want er zijn vaak rellen bij voetbalclubs?
Praat niet waar je niks over weet...
Bron?quote:Op woensdag 27 november 2013 17:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
De afgelopen jaren was het goed raak, vaak door zogenaamde provocaties van anderen.
Dat is ook echt noemenswaardigquote:
Wauw. Drie incidenten in een paar jaar.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
De afgelopen jaren was het goed raak, vaak door zogenaamde provocaties van anderen.
Niet geheel ontoevallig lopen er op dancefeesten veel voetbalsupporters rond.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:11 schreef Leonos het volgende:
Dat is ook echt noemenswaardig
Op een random dance feest worden er meer mensen opgepakt.
En sowieso heeft dit niks met gisteravond te maken.
En studenten, kantoorpikkies, havenslaven, economen, filosofen, vuilnismannen, tennissers, hockeyers, etc, etc.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Niet geheel ontoevallig lopen er op dancefeesten veel voetbalsupporters rond.
Met gisteravond heeft het niks te maken, dat klopt.
daarbij vallen minder mensen in de grachtquote:Op woensdag 27 november 2013 17:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Niet geheel ontoevallig lopen er op dancefeesten veel voetbalsupporters rond.
Met gisteravond heeft het niks te maken, dat klopt.
Dit zijn de zaken die ik me kan herinneren en in 5 minuten kon Googlen, de echte voetbalsupporters kunnen er me dunkt veel meer opdissen. Rellende voetbalsupporters die de schuld aan een ander geven horen blijkbaar bij het (Nederlandse) voetbal.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:12 schreef Da_Sandman het volgende:
Wauw. Drie incidenten in een paar jaar.
Heb je ook zo'n overzicht van uitgaansgelegenheden van de afgelopen paar jaar?
Het is z'n neus volgens mijquote:Op woensdag 27 november 2013 16:50 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Dat bebloede gedeelte. Is dat zn oor niet?
Nee hoor, er gebeurt gewoon niet zo veel meer.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dit zijn de zaken die ik me kan herinneren en in 5 minuten kon Googlen, de echte voetbalsupporters kunnen er me dunkt veel meer opdissen. Rellende voetbalsupporters die de schuld aan een ander geven horen blijkbaar bij het (Nederlandse) voetbal.
quote:De val van een voetbalfan gisteravond
in de Arena was waarschijnlijk een
ongeluk.Dat zegt de stadiondirecteur op
basis van camerabeelden en gesprekken
met getuigen.Wel wordt nog onderzocht
of de man werd geduwd.Hij viel 5 meter
naar beneden in de gracht tussen
tribune en veld.De man ligt met ernstig
hoofdletsel in het ziekenhuis.
In je OP zie ik alleen oud nieuws, dus vandaar.quote:
Doe is even normaal met je yolo.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:24 schreef Re het volgende:
in het geval hij niet geduwd is (maar dan nog) lijkt me dit toch echt een gevalletje eigen schuld, als je dan yolo wil moet je niet beteuterd opkijken als je ook yolo krijgt
als je met je porum lekker yolo-end over de reling gaat lopen hangen terwijl dat het enige is wat er tussen jou en een 6 meter lager liggende betonnen vloer zit... mjaquote:Op woensdag 27 november 2013 17:25 schreef Leonos het volgende:
[..]
Doe is even normaal met je yolo.
Die man zou niet zo terecht willen komen lijkt me...
En jij weet hoe hij er bij gestaan heeft?quote:Op woensdag 27 november 2013 17:27 schreef Re het volgende:
[..]
als je met je porum lekker yolo-end over de reling gaat lopen hangen terwijl dat het enige is wat er tussen jou en een 6 meter lager liggende betonnen vloer zit... mja
Domme reactiequote:Op woensdag 27 november 2013 17:27 schreef Re het volgende:
[..]
als je met je porum lekker yolo-end over de reling gaat lopen hangen terwijl dat het enige is wat er tussen jou en een 6 meter lager liggende betonnen vloer zit... mja
Miskraam.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:24 schreef Re het volgende:
in het geval hij niet geduwd is (maar dan nog) lijkt me dit toch echt een gevalletje eigen schuld, als je dan yolo wil moet je niet beteuterd opkijken als je ook yolo krijgt
quote:Op woensdag 27 november 2013 20:05 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Ik zag die man vallen. Iedereen vond het heel grappig dat de ambulance tegen een andere ambulance botste, net als dat die man van de tribune viel. En toen dezelfde ambulancemedewerkers langs de tribune liepen gingen ze heel respectvol klappen...
quote:Op woensdag 27 november 2013 20:08 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Ernaast. Ik zat in vak 128, hij viel in het vak van 127. Echter, nadat hij viel stond hij op en vervolgens viel hij weer op de grond.
quote:Op woensdag 27 november 2013 20:10 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Vond ik ook respectloos, maar de meeste mensen waar ik bij stond waren ook niet helemaal 100 procent. Een man duwde een andere man naar voren tegen andere mensen, want hij moest zo nodig helemaal vooraan gaan staan terwijl het bomvol was aan de F-side. Asociale mensen hoor.
quote:
Heb gisteren begrepen dat die man dacht dat hij een adelaar was en kon vliegen.. hij lag er ook wel bij als een vogel die uit de lucht is komen vallen. Maar of het ook waar is.. geen idee. Vind het maar vaag dat er niet naar buiten wordt gebracht hoe het met hem gaat, omdat zoveel mensen dit wel willen weten.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:10 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
Het is mij een raadsel hoe dit kon gebeuren. Ik heb zelf jaren in dat vak gestaan en ken de situatie. Je moet het wel bont maken wil je daar naar beneden vallen. In het verleden heb ik wel eens gezien dat mensen met één been over de reling hingen. Ze werden dan door stewards wel gewaarschuwd.
Als het echt een 'ongeluk' was (dus zonder invloed van drank/drugs) was dat allang naar buiten gekomen lijkt mij. Waarschijnlijk is het eerst even wachten of hij het überhaupt overleefd voordat deze info naar buiten komt. Anders is het eigen schuld, dikke bult gehalte zo hoog.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Heb gisteren begrepen dat die man dacht dat hij een adelaar was en kon vliegen.. hij lag er ook wel bij als een vogel die uit de lucht is komen vallen. Maar of het ook waar is.. geen idee. Vind het maar vaag dat er niet naar buiten wordt gebracht hoe het met hem gaat, omdat zoveel mensen dit wel willen weten.
Dit.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:27 schreef Re het volgende:
[..]
Of een hartaanval, of hersenbloeding, of , of , of.....quote:Op woensdag 27 november 2013 22:25 schreef Fred0w het volgende:
Gezien de houding heeft hij zich niet afgeweerd met zijn handen.
Als je van grote hoogte valt is je eerste reactie: handen vooruit.
Zijn handen lopen evenwijdig met zijn gehele lichaam.
Deze persoon viel als een lappenpop naar beneden (volgens omstanders) en viel op zijn hoofd zonder maar enig gebruik te maken van zijn armen.
Dit duidt toch wel op overmatig alcoholgebruik.
LSD GHB COKE XTC...quote:Op woensdag 27 november 2013 22:27 schreef N.icka het volgende:
Of een hartaanval, of hersenbloeding, of , of , of.....
Dit. Ben als jongetje van 7 ook wel eens van 6 meter naar beneden gesmakt op een betonvloer. Twee gebroken polsen.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:25 schreef Fred0w het volgende:
Gezien de houding heeft hij zich niet afgeweerd met zijn handen.
Als je van grote hoogte valt is je eerste reactie: handen vooruit.
Zijn handen lopen evenwijdig met zijn gehele lichaam.
Deze persoon viel als een lappenpop naar beneden (volgens omstanders) en viel op zijn hoofd zonder maar enig gebruik te maken van zijn armen.
Dit duidt toch wel op overmatig alcoholgebruik.
Dit, weer lekker speculeren. Persoonlijk denk ik dat hij per ongeluk door een buitenaardse laserstraal is geraakt tijdens een intergalactic war.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:27 schreef N.icka het volgende:
[..]
Of een hartaanval, of hersenbloeding, of , of , of.....
Precies, dat scheelt meer dan een factor 11 qua energie (impact). Daarom valt een mier ook niet dood als ie van tafel valt (wat voor mensen een flatgebouw zou zijn).quote:Op woensdag 27 november 2013 23:43 schreef Ener-G het volgende:
Als je van zes meter naar beneden kukelt op het beton helpen je armen ook vrij weinig, dan moet je echt wel je best doen om niet met je schedel op de grond te klappen. Een jongetje van 7 weegt ook een stuk minder dan een volwassen kerel van een kilo of 80.
Dat vind ik een plausibele verklaring.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:18 schreef starla het volgende:
[..]
Dit, weer lekker speculeren. Persoonlijk denk ik dat hij per ongeluk door een buitenaardse laserstraal is geraakt tijdens een intergalactic war.
ja, maar nu moet iedereen het maar zielig vinden, mag je er geen grappen over maken en VOORAL niet speculeren over hoe iemand met z'n domme kop over een hek valt.quote:Op donderdag 28 november 2013 10:00 schreef Re het volgende:
grappig is wel dat als iemand een trein kopt omdat hij haast had en een spoorboom negeert dat dan de Darwin awards ruimelijk klaarliggen
Dat las ik ook in het vorige topic, dat je geen empathisch vermogen zou hebben als je hier grappen over maakt. Pot verwijt de ketel, want die persoon kan zich dus niet indenken dat andere personen juist met humor iets proberen te verwerken of te plaatsen.quote:Op donderdag 28 november 2013 10:04 schreef Nielsch het volgende:
ja, maar nu moet iedereen het maar zielig vinden, mag je er geen grappen over maken en VOORAL niet speculeren over hoe iemand met z'n domme kop over een hek valt.
Van mij mag je grappen maken, ik doe het zelf ook wel eens in zulke situaties. Alleen 'stond ik er nu zelf bij', althans...ik zag het, net als duizenden andere mensen..waaronder kinderen.quote:Op donderdag 28 november 2013 10:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ja, maar nu moet iedereen het maar zielig vinden, mag je er geen grappen over maken en VOORAL niet speculeren over hoe iemand met z'n domme kop over een hek valt.
Ja maar dat is dan eigen schuld als hij seinen en bomen negeert, hier weet je nog niet wat er precies gebeurt is.quote:Op donderdag 28 november 2013 10:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
je bedoelt dat iemand naar analogie onder de trein geduwd is... of dat hij zo lam en/of stijf van de drugs wat meer risico dacht te kunnen nemenquote:Op donderdag 28 november 2013 10:23 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ja maar dat is dan eigen schuld als hij seinen en bomen negeert, hier weet je nog niet wat er precies gebeurt is.
Je kunt hier gewoon nog niet echt iets over zeggen, omdat er nog niks bekend is, i.t.t iemand die haast heeft en bewust spoorbomen negeert.quote:Op donderdag 28 november 2013 10:26 schreef Re het volgende:
[..]
je bedoelt dat iemand naar analogie onder de trein geduwd is... of dat hij zo lam en/of stijf van de drugs wat meer risico dacht te kunnen nemen
het is gewoon dom om je in zo'n positie te manoeuvreren dat je 6 meter naar beneden kan stortenquote:Op donderdag 28 november 2013 10:33 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Je kunt hier gewoon nog niet echt iets over zeggen, omdat er nog niks bekend is, i.t.t iemand die haast heeft en bewust spoorbomen negeert.
Ik verwacht zelf niet dat het allemaal per ongeluk ging of dat hij naar beneden geduwd is, maar mensen oordelen gelijk alsof ze zelf al precies weten hoe de vork in de steel zit.
speculatie! iemand kan ook onder de trein zijn geduwd of wellicht werkten de spoorbomen niet goed.quote:Op donderdag 28 november 2013 10:23 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ja maar dat is dan eigen schuld als hij seinen en bomen negeert, hier weet je nog niet wat er precies gebeurt is.
Dat ben ik met je eens, maar heeft hij zich bewust in die positie gemanoeuvreerd?quote:Op donderdag 28 november 2013 10:40 schreef Re het volgende:
[..]
het is gewoon dom om je in zo'n positie te manoeuvreren dat je 6 meter naar beneden kan storten
Ik ga uit van de post van RE, waarin hij aangeeft dat diegene haast heeft en de spoorbomen negeert.quote:Op donderdag 28 november 2013 10:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
speculatie! iemand kan ook onder de trein zijn geduwd of wellicht werkten de spoorbomen niet goed.
Dat is best wel dom zeg maar, als er 6 meter lager een betonnen gracht ligt.quote:Op donderdag 28 november 2013 10:44 schreef Daywalk3r het volgende:
Dat ben ik met je eens, maar heeft hij zich bewust in die positie gemanoeuvreerd?
Hoogstwaarschijnlijk wel hoor, maar ik heb ook wel eens in een fanatiek vak gestaan bij een goal en dan is het best chaos en ga je alle kanten op zonder dat je zelf echt vat hebt op de situatie.
Dat was bij mij dan niet het geval, kon hoogstens tegen de mensen voor me aanvallen.quote:Op donderdag 28 november 2013 10:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is best wel dom zeg maar, als er 6 meter lager een betonnen gracht ligt.
Kom je wel eens buiten? Best dom als je weet wat er allemaal zou kunnen gebeuren.quote:Op donderdag 28 november 2013 10:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is best wel dom zeg maar, als er 6 meter lager een betonnen gracht ligt.
Tuurlijk wel! Darwins zijn er en dat is zeker minder erg.quote:Op donderdag 28 november 2013 10:50 schreef Da_Sandman het volgende:
Overigens, als hij er zelf op is geklommen en gesprongen/gevallen is, is het dom, maar het maakt het niet minder erg.
Zie je zelf helemaal geen verschil in deze (deels nog altijd hypothetische) situaties?quote:Op donderdag 28 november 2013 10:52 schreef Godtje het volgende:
[..]
Tuurlijk wel! Darwins zijn er en dat is zeker minder erg.
Als iemand op een 5cm dike kabel over de grand Canyon wil lopen en naar beneden valt zeg ik ook Eigen schuld dike bult
Als hij doelbewust dat randje is opgestapt dan niet.quote:Op donderdag 28 november 2013 10:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zie je zelf helemaal geen verschil in deze (deels nog altijd hypothetische) situaties?
Het is je goed recht zo te denken. Ben alleen blij dat dit er bij mij niet in gaat, zo vreselijk zwart-wit.quote:Op donderdag 28 november 2013 10:56 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als hij doelbewust dat randje is opgestapt dan niet.
Als hij door de massa is gedrukt of hij is gestruikeld wel. Maar als hij iets anders dan met twee benen op de grond is blijven staan dan vraag je er meerdere of mindere mate om.
Dat maakt het leed voor zijn familie niet minder erg, maar dan mogen er ook nog steeds grappen over gemaakt worden. Van die duizenden mede-Ajacieden zijn er vast genoeg die het mooi vinden om iets te schreeuwen over bommen op Rotterdam. Ook dat steekt vast nog wel bij enkele mensen.quote:Op donderdag 28 november 2013 10:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Kom je wel eens buiten? Best dom als je weet wat er allemaal zou kunnen gebeuren.
Overigens, als hij er zelf op is geklommen en gesprongen/gevallen is, is het dom, maar het maakt het niet minder erg. Voor de ogen van duizenden mede-Ajacieden. Als je daar niets van begrijpt is dat niet erg, maar houd je commentaar dan gewoon voor je.
Het is juist verschikkelijk hypocriet om dit anders te behandelen om dat dit in de Arena is.quote:Op donderdag 28 november 2013 10:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is je goed recht zo te denken. Ben alleen blij dat dit er bij mij niet in gaat, zo vreselijk zwart-wit.
En vanuit Rotterdam vinden ze het prachtig om over joden die aan het gas moeten te zingen. Er zouden als het andersom was gebeurd ook zeker grappen uit Amsterdam gekomen zijn. In beide gevallen gewoon niet heel netjes. Maar omdat nu als argument aan te dragen - ja maar hunnie hadden het vast ook gedaan - is wat sneu, niet?quote:Op donderdag 28 november 2013 11:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat maakt het leed voor zijn familie niet minder erg, maar dan mogen er ook nog steeds grappen over gemaakt worden. Van die duizenden mede-Ajacieden zijn er vast genoeg die het mooi vinden om iets te schreeuwen over bommen op Rotterdam. Ook dat steekt vast nog wel bij enkele mensen.
Oh nee hoor, ik had het in de Kuip ook vreselijk gevonden. En voorlopig beschouw ik (en met mij de politie, zag ik) het als een ongeluk, want er is in tegenstelling tot wat je uit jouw/jullie reactie(s) zou kunnen opmaken nog niets bekend over de toedracht.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:02 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het is juist verschikkelijk hypocriet om dit anders te behandelen om dat dit in de Arena is.
Feit is dat Rotterdam wel echt gebombaardeerd is en Ajacieden ondanks een hoop geschreeuw geen echte joden zijn die aan het gas hebben gezeten. Sterker nog, waarschijnlijk zijn er na de oorlog genoeg toegangskaartjes gekocht van het verkregen kopgeld.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En vanuit Rotterdam vinden ze het prachtig om over joden die aan het gas moeten te zingen. Er zouden als het andersom was gebeurd ook zeker grappen uit Amsterdam gekomen zijn. In beide gevallen gewoon niet heel netjes. Maar omdat nu als argument aan te dragen - ja maar hunnie hadden het vast ook gedaan - is wat sneu, niet?
Tjonge.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Feit is dat Rotterdam wel echt gebombaardeerd is en Ajacieden ondanks een hoop geschreeuw geen echte joden zijn die aan het gas hebben gezeten. Sterker nog, waarschijnlijk zijn er na de oorlog genoeg toegangskaartjes gekocht van het verkregen kopgeld.
Een ongeluk wil in elk geval zeggen dat het meest zielige scenario uigesloten lijkt te zijn. Een scenario waar hij slachtoffer zou zijn van een bewuste actie. Een bewuste duw, ze gooien hem er over, etc. Dan is juist het stomiteiten scenario plausibeler geworden.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh nee hoor, ik had het in de Kuip ook vreselijk gevonden. En voorlopig beschouw ik (en met mij de politie, zag ik) het als een ongeluk, want er is in tegenstelling tot wat je uit jouw/jullie reactie(s) zou kunnen opmaken nog niets bekend over de toedracht.
Ajax.nlquote:Ajax heeft sinds woensdag eind van de dag meermaals contact gehad met de familie van de supporter die tijdens de eerste helft van Ajax - Barcelona in de gracht gevallen is. De familie laat weten zeer emotioneel te zijn en veel waarde te hechten aan hun privacy, hetgeen door Ajax vanzelfsprekend wordt gerespecteerd.
Het contact met Ajax wordt heel erg op prijs gesteld en met toestemming van de familie mogen wij de volgende door hen verstrekte informatie naar buiten brengen. Het slachtoffer is een 46-jarige Ajax-supporter. De man is getrouwd en vader van een zoon . Het is een voetballiefhebber, een echte Ajacied die elke wedstrijd keek en af en toe naar het stadion ging. Hij is dinsdagavond zwaargewond en in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. Zijn toestand was donderdagochtend nog steeds kritiek. De familie laat tot slot weten dat hij een rustige nacht heeft gehad en op de intensive care ligt met ernstig hoofdletsel.
Ajax houdt vandaag (donderdag 28 november) een bijeenkomst in het Supportershome. Hierbij zullen onder andere mensen van Ajax, de Amsterdam ArenA en de medische en professionele hulpverlening aanwezig zijn. De aanvang is 19:00 uur. Ajax nodigt hiervoor iedere toeschouwer uit die behoefte heeft om na te praten over de gebeurtenis.
En een volwassen kerel van een kilo of 80 heeft ook een factor 10 meer kracht in zijn lichaam om een klap op te vangen. Maar dat staat hier buiten.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:43 schreef Ener-G het volgende:
Als je van zes meter naar beneden kukelt op het beton helpen je armen ook vrij weinig, dan moet je echt wel je best doen om niet met je schedel op de grond te klappen. Een jongetje van 7 weegt ook een stuk minder dan een volwassen kerel van een kilo of 80.
Tijdens de wedstrijd heeft zich geen Ajacied om hem bekommerend, de sfeer werd er absoluut niet minder om.quote:Op donderdag 28 november 2013 10:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Kom je wel eens buiten? Best dom als je weet wat er allemaal zou kunnen gebeuren.
Overigens, als hij er zelf op is geklommen en gesprongen/gevallen is, is het dom, maar het maakt het niet minder erg. Voor de ogen van duizenden mede-Ajacieden. Als je daar niets van begrijpt is dat niet erg, maar houd je commentaar dan gewoon voor je.
Behalve dan die vrouw die alle hulpverleners uitschold voor kankerlijers, teringlijers en kankermongolen.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:37 schreef eight het volgende:
[..]
Tijdens de wedstrijd heeft zich geen Ajacied om hem bekommerend
Topwijf! Blij dat dat uitschot op video staat.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Behalve dan die vrouw die alle hulpverleners uitschold voor kankerlijers, teringlijers en kankermongolen.
Je weet niet waar je over praat man. Kijk maar eens de 2-0 terug, achter het doel zie je niemand juichen. Het was doodstil in het stadion.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:37 schreef eight het volgende:
[..]
Tijdens de wedstrijd heeft zich geen Ajacied om hem bekommerend, de sfeer werd er absoluut niet minder om.
Ze gingen vrolijk door met hun feestje vieren en een dag later zijn ze beledigd als er iemand een grapje maakt over de val. Hypocrieter kan haast niet.
Mooi he die pure emotie?quote:Op donderdag 28 november 2013 12:40 schreef Godtje het volgende:
[..]
Topwijf! Blij dat dat uitschot op video staat.
Dit.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:43 schreef Silenus het volgende:
[..]
Je weet niet waar je over praat man. Kijk maar eens de 2-0 terug, achter het doel zie je niemand juichen. Het was doodstil in het stadion.
Zo puur en eerlijk! Duidelijk in de hiite van de strijd. Dat ene moment! Ik krijg er tranen van in de ogen!quote:
Klopt, het was een paar minuutjes stil en vervolgens gaan ze weer verder met een feestje bouwen alsof er niets gebeurt is. Dan spoor je toch niet?quote:Op donderdag 28 november 2013 12:43 schreef Silenus het volgende:
[..]
Je weet niet waar je over praat man. Kijk maar eens de 2-0 terug, achter het doel zie je niemand juichen. Het was doodstil in het stadion.
In before opmerking over glory hunters.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:46 schreef Abed het volgende:
Waarom hoor ik dan toch heel veel mensen juichen na de 2-0 op dat filmpje?
welk filmpje?quote:Op donderdag 28 november 2013 12:46 schreef Abed het volgende:
Gebeurd is.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:46 schreef eight het volgende:
[..]
Klopt, het was een paar minuutjes stil en vervolgens gaan ze weer verder met een feestje bouwen alsof er niets gebeurt is. Dan spoor je toch niet?
ok.quote:
Sterker, er kwam veel sfeer van de Noordzijde. Omdat die totaal niet wisten wat er aan de hand was.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:46 schreef Abed het volgende:
Ok man.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Sterker, er kwam veel sfeer van de Noordzijde. Omdat die totaal niet wisten wat er aan de hand was.
Gek trouwens. Ik heb de wedstrijd ook niet in het stadion gezien, maar blijkbaar is men hier te belabberd zelf eens wat op te zoeken. Geeft ook niet hoor. Roeptoeteren achter je pc'tje is zo lekker makkelijk.
Alweer gelul, pas in de 70e minuut (het slachtoffer werd een paar minuten voor het begin van de tweede helft weggevoerd in een ambulance) kwam er weer geluid van de tribunes af. Het slachtoffer was toen dus allang weg.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:46 schreef eight het volgende:
[..]
Klopt, het was een paar minuutjes stil en vervolgens gaan ze weer verder met een feestje bouwen alsof er niets gebeurt is. Dan spoor je toch niet?
Ja man.quote:
Onzin, daarvoor ook. Maar hou maar op want dadelijk ga je nog beweren dat het meegereisde barcelona supporters zijn die ajax liederen aan het zingen waren.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:51 schreef Silenus het volgende:
[..]
Alweer gelul, pas in de 70e minuut (het slachtoffer werd een paar minuten voor het begin van de tweede helft weggevoerd in een ambulance) kwam er weer geluid van de tribunes af. Het slachtoffer was toen dus allang weg.
Wie was er bij de wedstrijd, jij of ik?quote:Op donderdag 28 november 2013 12:59 schreef eight het volgende:
[..]
Onzin, daarvoor ook. Maar hou maar op want dadelijk ga je nog beweren dat het meegereisde barcelona supporters zijn die ajax liederen aan het zingen waren.
quote:Op donderdag 28 november 2013 12:59 schreef eight het volgende:
[..]
Onzin, daarvoor ook. Maar hou maar op want dadelijk ga je nog beweren dat het meegereisde barcelona supporters zijn die ajax liederen aan het zingen waren.
ach hou toch je kop, je loopt alleen maar te stoken, vak410 en fside hebben niets meer van zich laten horen sinds die val t/m minuut 70. Ik zat op noord en daar vroegen we ons al af waarom er niet werd gefeest na de 2-0 en tot het moment dat vak410 weer wat inzette was de sfeer (begrijpelijk) belabberdquote:Op donderdag 28 november 2013 12:59 schreef eight het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 28 november 2013 13:02 schreef Silenus het volgende:
[..]
Wie was er bij de wedstrijd, jij of ik?
De supporters aan de noord-zijde, die dus niks hebben meegekregen van het ongeluk, bleven zingen ja. De beide fanatieke supportersgroeperingen (F-Side en VAK410) die normaliter de meeste decibellen produceren bleven stil.
Iedereen die in het stadion aanwezig was moet kunnen bevestigen dat er vanaf de 2-0 tot ongeveer de 70e minuut een hele aparte sfeer hing in het stadion.
Als het al wat rustiger was tussen de 45ste en 70ste minuut dan had het meer te maken met het feit dat Barcelona in die periode domineerde. Ga nu niet doen alsof dit vanwege respect voor jullie gevallen supporter was want die was het stadion nog niet uit of er werd alweer gefeest.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:02 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
ach hou toch je kop, je loopt alleen maar te stoken, vak410 en fside hebben niets meer van zich laten horen sinds die val t/m minuut 70. Ik zat op noord en daar vroegen we ons al af waarom er niet werd gefeest na de 2-0 en tot het moment dat vak410 weer wat inzette was de sfeer (begrijpelijk) belabberd
Matige troll is matig.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:24 schreef eight het volgende:
[..]
[..]
Als het al wat rustiger was tussen de 45ste en 70ste minuut dan had het meer te maken met het feit dat Barcelona in die periode domineerde. Ga nu niet doen alsof dit vanwege respect voor jullie gevallen supporter was want die was het stadion nog niet uit of er werd alweer gefeest.
Toch laaghartig als je bedenkt dat een van jullie op sterven ligt
Van enige ingetogenheid was geen enkele sprake.
okquote:Op donderdag 28 november 2013 13:24 schreef eight het volgende:
[..]
[..]
Als het al wat rustiger was tussen de 45ste en 70ste minuut dan had het meer te maken met het feit dat Barcelona in die periode domineerde. Ga nu niet doen alsof dit vanwege respect voor jullie gevallen supporter was want die was het stadion nog niet uit of er werd alweer gefeest.
Kom op zeg. Uit het vak waar die man gevallen is mag je toch wel enige ingetogenheid verwachten.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:40 schreef Silenus het volgende:
Precies, kan me niet voorstellen dat je dit daadwerkelijk meent dus ga er ook niet op in.
Dit herken ik. Ik zat inderdaad op de Noordzijde, en hoorde Ajacieden om mij heen zich beklagen over de stilte.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:02 schreef Silenus het volgende:
[..]
Wie was er bij de wedstrijd, jij of ik?
De supporters aan de noord-zijde, die dus niks hebben meegekregen van het ongeluk, bleven zingen ja. De beide fanatieke supportersgroeperingen (F-Side en VAK410) die normaliter de meeste decibellen produceren bleven stil.
Iedereen die in het stadion aanwezig was moet kunnen bevestigen dat er vanaf de 2-0 tot ongeveer de 70e minuut een hele aparte sfeer hing in het stadion.
Bronquote:Ajax heeft sinds woensdag eind van de dag meermaals contact gehad met de familie van de supporter die tijdens de eerste helft van Ajax - Barcelona in de gracht gevallen is. De familie laat weten zeer emotioneel te zijn en veel waarde te hechten aan hun privacy, hetgeen door Ajax vanzelfsprekend wordt gerespecteerd.
Het contact met Ajax wordt heel erg op prijs gesteld en met toestemming van de familie mogen wij de volgende door hen verstrekte informatie naar buiten brengen. Het slachtoffer is een 46-jarige Ajax-supporter. De man is getrouwd en vader van een zoon. Het is een voetballiefhebber, een echte Ajacied die elke wedstrijd keek en af en toe naar het stadion ging. Hij is dinsdagavond zwaargewond en in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. Zijn toestand was donderdagochtend nog steeds kritiek. De familie laat tot slot weten dat hij een rustige nacht heeft gehad en op de intensive care ligt met ernstig hoofdletsel.
Ajax houdt vandaag (donderdag 28 november) een bijeenkomst in het Supportershome. Hierbij zullen onder andere mensen van Ajax, de Amsterdam ArenA en de medische en professionele hulpverlening aanwezig zijn. De aanvang is 19:00 uur. Ajax nodigt hiervoor iedere toeschouwer uit die behoefte heeft om na te praten over de gebeurtenis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
quote:Op donderdag 28 november 2013 21:04 schreef plopkweker het volgende:
Niet zo zeer over zijn toestand, wel over wie de man in kwestie is.
[..]
BronSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[/quote]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anyway sterkte naar de familie en man toegewenst mocht de familie meelezen.Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
Was jij het maar geweest die die tuimeling had gemaakt, bij jou kan er overduidelijk weinig schade aan te richten zijn.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:06 schreef eight het volgende:
[..]
Kom op zeg. Uit het vak waar die man gevallen is mag je toch wel enige ingetogenheid verwachten.
misschien is ie eerder al onwel geworden. Maar is die omheining zo laag dat je er overheen kunt vallen zonder al teveel fratsen?quote:Op vrijdag 29 november 2013 01:01 schreef stropdaz het volgende:
46 jaar, vader, getrouwd, af en toe naar een wedstrijd. Klinkt toch als ongeval ipv door gesnoven of ladderzatte hooligan?!
zeg doe es lief.quote:Op vrijdag 29 november 2013 01:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Was jij het maar geweest die die tuimeling had gemaakt, bij jou kan er overduidelijk weinig schade aan te richten zijn.
Die Picornie had ook een goede baan en kinderen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 01:01 schreef stropdaz het volgende:
46 jaar, vader, getrouwd, af en toe naar een wedstrijd. Klinkt toch als ongeval ipv door gesnoven of ladderzatte hooligan?!
Haha dat zegt helemaal niks. Het kan natuurlijk ook iemand van de oude garde zijn die vroeger helemaal gek was. En nu, op zijn 46e, soms nog even terug gaat naar de Boys.... En dan natuurlijk even maximaal aan de troep en even lekker helemaal gek. Dat zie je vaker in die vakken.quote:Op vrijdag 29 november 2013 01:01 schreef stropdaz het volgende:
Dat. Al moet je het wel bont maken om eroverheen te vallen, maar als je langer bent dan 1m80 en wat topzwaar (bierpensquote:Op vrijdag 29 november 2013 02:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
misschien is ie eerder al onwel geworden. Maar is die omheining zo laag dat je er overheen kunt vallen zonder al teveel fratsen?
http://www.fcupdate.nl/vo(...)il-werd-in-de-arena/quote:Vanuit een ooghoek zag ik het ineens. Hulpverleners in een geel hesje, die achter het doel van FC Barcelona-keeper José Manuel Pinto op en neer renden en wilde armgebaren naar elkaar maakten. Mijn eerste gedachte was, om heel eerlijk te zijn, dat er misschien ergens in of buiten de Amsterdam ArenA een knokpartij geweest was. Dat is namelijk meestal het geval, als je stewards in een willekeurig voetbalstadion in volle vaart ergens heen ziet rennen. Of misschien was er iemand op de tribune onwel geworden.
Plotseling zag ik, vanaf de eerste ring, een supporter de betonnen gracht in springen. Hij deed het voorzichtig, hield zich vast aan de muur en liet zich langzaam zakken. Toen hij op de grond gekomen was, knielde hij. Bij wat, zag ik niet. Tot ik, vanaf mijn plek op de perstribune op de tweede ring, een man zag liggen. Binnen enkele seconden was de man omringd door hulpverleners, die nog altijd wilde armgebaren maakten naar collega's.
Nog altijd had ik geen idee wat er aan de hand was en hoe ernstig het was. Tot Danny Hoesen de 2-0 voor Ajax maakte. Iedereen juichte, behalve de fans achter het doel van Pinto. Daar zit de F-Side, een groep fanatieke supporters. Fans waarvoor Ajax veel meer is dan een club en voetbal veel meer is dan een spelletje. Hun club maakte de 2-0 in een belangrijke wedstrijd tegen één van de beste clubs ter wereld. Dat zou normaal gesproken leiden tot de overtreffende trap van euforie, maar nu keek iedereen vooral naar de gracht.
Ook toen de tweede helft begon, nadat de man per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd was, was de sfeer in het stadion raar. Het was stil. Tot halverwege de tweede helft, toen er plotseling weer gejuich opging in de F-Side. Mijn eerste gedachte was dat iemand in het vak misschien een berichtje gekregen had van iemand in het ziekenhuis. 'Hij is buiten levensgevaar', had er in kunnen staan. Of, in dit geval misschien eerder, een tekst als 'komt goed hier. Al 3-0?'. Het leek er op dat zo'n bericht de fans bereikt had, want ineens kolkte de ArenA weer. Het was precies het zetje in de rug dat Ajax nodig had om met tien man overeind te blijven tegen elf Catalanen.
Helaas bleek later, na de wedstrijd, dat er geen goed nieuws gekomen was. De F-Side ging weer als één man achter Ajax staan, omdat het zich realiseerde dat de club ze in deze fase van de wedstrijd meer dan ooit nodig had. Dit, juichen voor je team terwijl je eigenlijk wil treuren om een vriend, moest even.
Direct na de wedstrijd ging het gerucht dat de man dood was. Een gerucht waarvan je je altijd afvraagt hoe het in vredesnaam de wereld in kan komen. Eén of meerdere mensen moeten dus, zonder enige vorm van bevestiging, op Twitter of internet gezet hebben dat hij overleden was. Waarom? Misschien om retweets of likes te scoren, want daar gaat het tegenwoordig allemaal om. Desnoods ten koste van een man die om zijn leven vecht.
Op dit moment is alleen duidelijk dat de man met ernstig hoofdletsel in het ziekenhuis ligt, meer niet. Of hij het haalt en hoe zijn toestand exact is, zal waarschijnlijk de komende uren of dagen duidelijk worden. Laten we, als voetballiefhebbers, alsjeblieft hopen dat het meevalt. Zodat de man binnenkort weer gewoon zijn club kan toejuichen, samen met de F-Side. Zoals het hoort. Want nog nooit was een stilte zo oorverdovend.
Meh, op F staat van werkeloze snuiver tot advocaat en alles wat er tussen zit. Maar toch, waarom zou iemand een ander in de gracht duwen. Als dat al zo was, hadden we dat allang vernomen uit het geruchten circuit. Er is geen stoel in dat vak wat niet onder cameratoezicht is en dan was het allang opgevallen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 01:01 schreef stropdaz het volgende:
Mooi stuk, op nu.nl stond gisteren ook een stuk met dezelfde strekking van Menno Pot.quote:Op vrijdag 29 november 2013 08:55 schreef Ener-G het volgende:
Mooi stukje van iemand die in het stadion was toen het gebeurde, en waarom het publiek in het F-Side vak (ik denk dat de mensen in de rest van het stadion weinig van het ongeluk mee hebben gekregen) stil was, en daarna niet meer:
http://www.fcupdate.nl/vo(...)il-werd-in-de-arena/
Of jouw normen en waarden zijn gewoon laag of je hoort bij 1 van die 8: NWS / 1 op de 8 Amsterdammers zwakzinnig...quote:Op vrijdag 29 november 2013 01:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Was jij het maar geweest die die tuimeling had gemaakt, bij jou kan er overduidelijk weinig schade aan te richten zijn.
quote:Op donderdag 28 november 2013 13:24 schreef eight het volgende:
[..]
[..]
Ik hoop dat er helemaal niets gaat veranderen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 08:51 schreef Meike26 het volgende:
Ik denk wel dat er wat gaat veranderen in de arena. Vangnetten direct onder de tribunes zouden prima kunnen, zonder dat het het zicht verpest voor de supporters. Wel lastig om er uit te klauteren op 4 tot 6 meter hoogte.
Deze man weet! Dat gelul en gespeculeer.quote:Op vrijdag 29 november 2013 10:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Sjonge man, wat een aannames weer hier.![]()
hoop voor 'm dat 'ie het haalt.. en ook nog een beetje z'n gezicht overhoud..
Maar niet in het stadion tijdens een wedstrijd.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:17 schreef Tha_Duck het volgende:
Zal ik jullie een geheimpje verklappen, er gaan elke dag supporters naar het ziekenhuis en er overlijden er ook elke dag. Moeten voor hen allemaal een topicreeks aanmaken?
Ik heb in de afgelopen 10 jaar minimaal 2 hartstilstanden en 3 onwel wordingen in het stadion meegemaakt. Ik vind het niet zo uniek.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar niet in het stadion tijdens een wedstrijd.
Als dat wel het geval zou zijn dan was het stadion al tot gevarenzone uitgeroepen.
De F-side is toch al een gevarenzone?quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar niet in het stadion tijdens een wedstrijd.
Als dat wel het geval zou zijn dan was het stadion al tot gevarenzone uitgeroepen.
Wat een domme opmerking. Dan hoeven we ook geen topics te openen over 9/11 of stormen op de Fillipijnen omdat er elke dag duizenden andere mensen doodgaan.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:17 schreef Tha_Duck het volgende:
Zal ik jullie een geheimpje verklappen, er gaan elke dag supporters naar het ziekenhuis en er overlijden er ook elke dag. Moeten voor hen allemaal een topicreeks aanmaken?
Met alle respect, maar daar gaat het om wel wat meer mensen en impact dan 1 supporter.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:22 schreef Silenus het volgende:
[..]
Wat een domme opmerking. Dan hoeven we ook geen topics te openen over 9/11 of stormen op de Fillipijnen omdat er elke dag duizenden andere mensen doodgaan.
Die 3 onwelwordingen poetsen we weg, want dat kan gewoon flauwvallen betekenen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:21 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik heb in de afgelopen 10 jaar minimaal 2 hartstilstanden en 3 onwel wordingen in het stadion meegemaakt. Ik vind het niet zo uniek.
Of het wel of niet te voorkomen is is voor mij niet zo belangrijk, het gebeurt. Of het nu een val is, een hartstilstand of overgeven of flauwvallen. Ik vind het geen topicreeks waardig.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:23 schreef starla het volgende:
[..]
Die 3 onwelwordingen poetsen we weg, want dat kan gewoon flauwvallen betekenen.
Die 2 hartstilstanden zijn niet te vookomen.
In principe is een dergelijk ongeluk wél te voorkomen.
Waarom post je hier dan? Alleen om te verkondigen dat het geen topic waard is?quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:24 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Of het wel of niet te voorkomen is is voor mij niet zo belangrijk, het gebeurt. Of het nu een val is, een hartstilstand of overgeven of flauwvallen. Ik vind het geen topicreeks waardig.
Het gaat er niet om dat er toevallig iemand gewond raakt, dat kan inderdaad vaker gebeuren. Er flikkert nu alleen onder het oog van duizenden mensen iemand meters facedown omlaag. Dat is toch echt wat anders dan iemand die een hartstilstand krijgt op de tribune, dat heeft namelijk niks met de tribune/voetbal te maken en kan hem ook thuis overkomen. Thuis kun je echter niet van de F-Side af flikkeren.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:24 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Of het wel of niet te voorkomen is is voor mij niet zo belangrijk, het gebeurt. Of het nu een val is, een hartstilstand of overgeven of flauwvallen. Ik vind het geen topicreeks waardig.
Thuis kan je van de trap vallen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:27 schreef Silenus het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat er toevallig iemand gewond raakt, dat kan inderdaad vaker gebeuren. Er flikkert nu alleen onder het oog van duizenden mensen iemand meters facedown omlaag. Dat is toch echt wat anders dan iemand die een hartstilstand krijgt op de tribune, dat heeft namelijk niks met de tribune/voetbal te maken en kan hem ook thuis overkomen. Thuis kun je echter niet van de F-Side af flikkeren.
Bij een hartstilstand (en ik heb er in honderden wedstrijden Ajax ook echt wel een paar meegemaakt) zien echt niet duizenden mensen ineens in hoe ernstig de situatie is. Je kan niet zien of iemand onwel is, zn enkel heeft gebroken, of wat dan ook.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:29 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Thuis kan je van de trap vallen.
En hartstilstand midden op een tribune zijn ook duizenden mensen getuige van, wat is het verschil?
Prachtig stuk.quote:Op vrijdag 29 november 2013 08:55 schreef Ener-G het volgende:
http://www.fcupdate.nl/vo(...)il-werd-in-de-arena/
Gelukkig gebeurd het niet regelmatig en is het een aparte situatie. Maar let's agreequote:Op vrijdag 29 november 2013 12:33 schreef Silenus het volgende:
[..]
Bij een hartstilstand (en ik heb er in honderden wedstrijden Ajax ook echt wel een paar meegemaakt) zien echt niet duizenden mensen ineens in hoe ernstig de situatie is. Je kan niet zien of iemand onwel is, zn enkel heeft gebroken, of wat dan ook.
Dit was echt een aparte situatie, er had iemand een doodsmak gemaakt. Hij lag met zn gezicht naar beneden levenloos in de gracht, zonder iets om zich heen. En duizenden mensen zagen dat gebeuren. Ik vind dat echt wat anders. (En jij niet, dus let's agree to disagree denk ik maar)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |