Hoezo zo'n lange discussie? Dit is gewoon onverbloemd racisme.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:00 schreef 2Happy4U het volgende:
ARNHEM - Een electronicabedrijf in Arnhem heeft een sollicitant voor een stageplek afgewezen vanwege zijn huidskleur. Een medewerker stuurde de mail met de reden van de afwijzing per abuis door naar sollicitant Jeffrey Koorndijk, die de mail online plaatste.
"Heb nog even gekeken, is niks. Ten eerste een donker gekleurde (een neger). En op zijn cv weinig tot geen ervaring met computers", mailt een medewerker van het electronicabedrijf aan zijn baas.
De mail werd vervolgens gepupliceerd op Facebook en Twitter, waar een rel is ontstaan. Veel mensen spreken schande van de discriminatie. Koorndijk heeft inmiddels aangifte gedaan.
[ afbeelding ]
http://www.telegraaf.nl/b(...)s__een_neger___.html
Dit kan weer een leuke Zwarte Piet-discussie worden.
Dat krijg je als je dergelijke zaken niet goed aanpakt.quote:Grote fout gemaakt
'We hebben een grote fout gemaakt', zegt eigenaar Mike de Wilde van het Arnhemse elektronicabedrijf. 'Wij willen ons distantiëren van elke vorm van racisme'. Volgens De Wilde is er mondeling en schriftelijk excuses gemaakt richting de jongeman uit Deventer.
Woede op de sociale media over discriminatie
De medewerker die de mail verstuurd heeft zit volgens de eigenaar met angst en beven thuis op de bank. 'Omdat het verhaal via de sociale media zo'n vlucht genomen heeft, komen er van allerlei kanten verwensingen richting hem'. De telefoon van De Wilde staat sinds dinsdagavond roodgloeiend. 'Mensen bellen me allemaal anoniem'.
Sanctie
De medewerker die de mail verstuurde wordt gestraft. 'Hoe dat weet ik nog niet, want wat is een passende maatregel?', aldus De Wilde.
ontslag lijkt mequote:Op woensdag 27 november 2013 12:06 schreef Wespensteek het volgende:
De medewerker die de mail verstuurde wordt gestraft. 'Hoe dat weet ik nog niet, want wat is een passende maatregel?', aldus De Wilde.
Probleem kan wel zijn dat het gebruikelijk was zo te reageren. Zoiets stuur je normaal gesproken ook niet naar een baas tenzij je weet dat het geen kwaad kan.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
ontslag lijkt me
dude is niet goed in zijn vak
Dan zullen ze eerst moeten aantonen dat er niets van klopt.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:10 schreef A-mineur het volgende:
Die sociale media dump was niet zo slim geweest in voordeel van de benadeelde in deze zaak. Nu kan het zelfs andersom gebruikt worden in de vorm van laster.
Het is geen leugen dus laster kan het niet zijn, smaad ook niet want het wordt gebracht als nieuws.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:10 schreef A-mineur het volgende:
Die sociale media dump was niet zo slim geweest in voordeel van de benadeelde in deze zaak. Nu kan het zelfs andersom gebruikt worden in de vorm van laster.
lijkt me ook eigenlijk, die moet ergens gehoord hebben dat de huidskleur ergens van belang is, dat verzin je niet zelf lijkt mequote:Op woensdag 27 november 2013 12:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Probleem kan wel zijn dat het gebruikelijk was zo te reageren. Zoiets stuur je normaal gesproken ook niet naar een baas tenzij je weet dat het geen kwaad kan.
konquote:Op woensdag 27 november 2013 12:10 schreef A-mineur het volgende:
Precies.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:12 schreef Re het volgende:
zou de medewerker ook een sanctie hebben gehad als hij niet het mailtje naar de verkeerde persoon had gestuurd...
Ws niet.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:12 schreef Re het volgende:
zou de medewerker ook een sanctie hebben gehad als hij niet het mailtje naar de verkeerde persoon had gestuurd...
Of een onderling grapje wat onbedoeld is uitgelektquote:Op woensdag 27 november 2013 12:03 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Hoezo zo'n lange discussie? Dit is gewoon onverbloemd racisme.
Natuurlijk niet.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:12 schreef Re het volgende:
Dat snap ik ook niet.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:04 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Ongelooflijk dat er mensen zijn die dit nog enigszins goed willen praten.
dan hadden ze dat wel toegegeven inmiddelsquote:Op woensdag 27 november 2013 12:14 schreef eight het volgende:
[..]
Of een onderling grapje wat onbedoeld is uitgelekt
Het enige feit wat je hebt is de mail/screenshot met een enkele bespotting. In veel gevallen is dat geen rechtsgeldig bewijs. Ja, het bedrijf is hier mee geschaad. Het gaat niet enkel om de persoon die als racist wordt bestempeld, ook het bedrijf wordt hier mee verbonden.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is geen leugen dus laster kan het niet zijn, smaad ook niet want het wordt gebracht als nieuws.
En inmiddels de bevestiging van het bedrijf in kwestie.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:14 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Het enige feit wat je hebt is de mail/screenshot met een enkele bespotting. In veel gevallen is dat geen rechtsgeldig bewijs.
Dat lijkt me het probleem van degene die de mail verzond.quote:Ja, het bedrijf is hier mee geschaad.
Hij handelde uit naam van het bedrijf, want sollicitatieprocedure.quote:Het gaat niet enkel om de persoon die als racist wordt bestempeld, ook het bedrijf wordt hier mee verbonden.
een e-mail is geen rechtsgeldig bewijsquote:Op woensdag 27 november 2013 12:14 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Het enige feit wat je hebt is de mail/screenshot met een enkele bespotting. In veel gevallen is dat geen rechtsgeldig bewijs. Ja, het bedrijf is hier mee geschaad. Het gaat niet enkel om de persoon die als racist wordt bestempeld, ook het bedrijf wordt hier mee verbonden.
Ga je er van uit dat deze mail niet zo verstuurd is? Of wat is anders het idee achter deze suggestie?quote:Op woensdag 27 november 2013 12:14 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Het enige feit wat je hebt is de mail/screenshot met een enkele bespotting. In veel gevallen is dat geen rechtsgeldig bewijs. Ja, het bedrijf is hier mee geschaad. Het gaat niet enkel om de persoon die als racist wordt bestempeld, ook het bedrijf wordt hier mee verbonden.
Lijkt me niet want dat wordt als ongeloofwaardig beschouwd.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan hadden ze dat wel toegegeven inmiddels
Die mail is ook naar uiten gebracht en er is niets bij verzonnen. Dat het bedrijf ermee is geschaad is jammer voor dat bedrijf en ja het bedrijf is ermee verbonden dat kan niemand ontkennen.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:14 schreef A-mineur het volgende:
[..]
nu toch ook, we hebben het hier nu ook al over de baas die het schijnbaar normaal lijkt te vinden en die gaat echt niet gestraft worden door zichzelfquote:Op woensdag 27 november 2013 12:17 schreef eight het volgende:
[..]
Lijkt me niet want dat wordt als ongeloofwaardig beschouwd.
Excuses aanbieden en op de blaren gaan zitten is denk ik een betere optie.
Bij ons op kantoor maken best vaak van dit soort grapjes terwijl daar niets naars achter zit.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
nu toch ook, we hebben het hier nu ook al over de baas die het schijnbaar normaal lijkt te vinden en die gaat echt niet gestraft worden door zichzelf
Van het generaliseren naar het generaliseren.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:23 schreef justanothercustomer het volgende:
Moe wordt ik wel van die allochtonen die nu in koor op internet roepen dat wij Nederlanders rasiestisch zijn vanwege dit voorval. Alsof dit nieuws als een excuus kan worden gebruikt voor het laten vegeteren van al die anderen die Nederlanders het leven zuur maken (tip: Opsprong Verzocht). Maar daar hoor je ze niet over.![]()
* nu gratis lonsdale shirt bij aankoop tv.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:20 schreef Wespensteek het volgende:
Mogelijk heeft het bedrijf wel een heel nieuwe klantengroep voor zich gewonnen.
Lijkt me niet, je praat nu alsof het bedrijf geen rechten hier in heeft. Natuurlijk staat de gedscrimineerde jongen in zijn recht tegenover het bedrijf en/of de betreffende werknemer, maar dat wil niet zeggen dat hij dom heeft gehandeld om dit direct op internet te gooien. Dit kan (indien het bedrijf naar de rechter stapt) nog een extra zaak worden.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die mail is ook naar uiten gebracht en er is niets bij verzonnen. Dat het bedrijf ermee is geschaad is jammer voor dat bedrijf en ja het bedrijf is ermee verbonden dat kan niemand ontkennen.
Mogelijk moet dat bedrijf zijn personeelsbeleid aanpassen maar in elk geval lijkt bejegening een belangrijk punt.
Mogelijk zit er toch iets naars achter.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:25 schreef eight het volgende:
Bij ons op kantoor maken best vaak van dit soort grapjes terwijl daar niets naars achter zit.
quote:Op woensdag 27 november 2013 12:25 schreef eight het volgende:
Ik moet er niet aan denken als zoiets openbaar komt want dat valt vrij lastig uit te leggen.
Mooi hè? Maar waarschijnlijk ziet-ie het zelf niet.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:26 schreef Xa1pt het volgende:
Van het generaliseren naar het generaliseren.
Vooral als er ook nog een disclaimer in staat waarin vermeld wordt dat elke mail alleen voor intern gebruik is.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:27 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Lijkt me niet, je praat nu alsof het bedrijf geen rechten hier in heeft. Natuurlijk staat de gedscrimineerde jongen in zijn recht tegenover het bedrijf en/of de betreffende werknemer, maar dat wil niet zeggen dat hij dom heeft gehandeld om dit direct op internet te gooien. Dit kan (indien het bedrijf naar de rechter stapt) nog een extra zaak worden.
ik maak ze zelf ook hoor maar de afdracht van een sollicitatie(gesprek?)lijkt me niet helemaal de juiste plek voor dit soort grappen, als zo iemand aangenomen wordt heeft hij gewoon het recht om dit op te vragen volgens mijquote:Op woensdag 27 november 2013 12:25 schreef eight het volgende:
[..]
Bij ons op kantoor maken best vaak van dit soort grapjes terwijl daar niets naars achter zit.
Ik moet er niet aan denken als zoiets openbaar komt want dat valt vrij lastig uit te leggen.
Zeker hier in Nederland waar rassendiscriminatie op dit moment een gevoelig onderwerp is.
Ik werk zelf met allochtone collega's. Je wilt niet weten hoe zij over Somaliërs denken. Vaak is het gewoon harde humor, andere bevolkingsgroepen belachelijk maken.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:25 schreef eight het volgende:
[..]
Zeker hier in Nederland waar rassendiscriminatie op dit moment een gevoelig onderwerp is.
Stond duidelijk 'DIE' bij. Dat had dus betrekking op de personen die dit nieuws misbruikten.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Van het generaliseren naar het generaliseren.
Ja duh.. omdat het door buitenstaanders anders wordt gezien (wat op zich ook logisch is).quote:Op woensdag 27 november 2013 12:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Mogelijk zit er toch iets naars achter.
Oh wacht:
[..]
Nee duh, omdat je weet dat je je eigenlijk dood moet schamen en jouw collega's ook. Jij denkt dat het grappig is maar mogelijk zit iemand zich groen een geel te ergeren.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:30 schreef eight het volgende:
[..]
Ja duh.. omdat het door buitenstaanders anders wordt gezien (wat op zich ook logisch is).
De lijnen zijn natuurlijk kort aangezien het maar een klein bedrijfje is.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik maak ze zelf ook hoor maar de afdracht van een sollicitatie(gesprek?)lijkt me niet helemaal de juiste plek voor dit soort grappen, als zo iemand aangenomen wordt heeft hij gewoon het recht om dit op te vragen volgens mij
Ik zie de relevantie niet op dit stukje na: "Natuurlijk staat de gediscrimineerde jongen in zijn recht tegenover het bedrijf en/of de betreffende werknemer."quote:Op woensdag 27 november 2013 12:27 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Lijkt me niet, je praat nu alsof het bedrijf geen rechten hier in heeft. Natuurlijk staat de gedscrimineerde jongen in zijn recht tegenover het bedrijf en/of de betreffende werknemer, maar dat wil niet zeggen dat hij dom heeft gehandeld om dit direct op internet te gooien. Dit kan (indien het bedrijf naar de rechter stapt) nog een extra zaak worden.
Het zou op zo'n manier wel heel makkelijk worden om je baas te naaien (al is dat niet direct aan de orde, maar wel mogelijk).
Ja dat is erg relevant als je hem naar buiten stuurt.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:28 schreef eight het volgende:
[..]
Vooral als er ook nog een disclaimer in staat waarin vermeld wordt dat elke mail alleen voor intern gebruik is.
Ja, je haalt een aantal zaken door elkaar die geen fuck met elkaar te maken hebben. Want al die personen die generaliseren grijp jij weer aan als excuus om 'hen' te generaliseren.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:30 schreef justanothercustomer het volgende:
[..]
Stond duidelijk 'DIE' bij. Dat had dus betrekking op de personen die dit nieuws misbruikten.
Denk het niet. Google.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:05 schreef Leipo666 het volgende:
ach, over een week (of waarschijnlijk morgen al) is iedereen de naam van het bedrijf en de persoon van het mailtje al vergeten
Helemaal niet. We incasseren allemaal een plaagstootje, de ene wordt gepakt op afkomst en de ander op uiterlijkheden/karaktereigenschappen/interesses etc.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee duh, omdat je weet dat je je eigenlijk dood moet schamen en jouw collega's ook. Jij denkt dat het grappig is maar mogelijk zit iemand zich groen een geel te ergeren.
Ja want dat is meestal ook gecoverd in de disclaimer.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja dat is erg relevant als je hem naar buiten stuurt.
Andere bevolkingsgroepen belachelijk maken, dan ben je imo echt zielig. Hij is zeker die als eerst roept: discriminatie! Wanneer iemand over zijn bevolkingsgroep praat.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:30 schreef justanothercustomer het volgende:
[..]
Ik werk zelf met allochtone collega's. Je wilt niet weten hoe zij over Somaliërs denken. Vaak is het gewoon harde humor, andere bevolkingsgroepen belachelijk maken.
ik moet al mijn hele leven opmerkingen (en soms fysiek geweld) verduren over mijn huid + haarkleurquote:Op woensdag 27 november 2013 12:45 schreef Fruitdrink het volgende:
[..]
Andere bevolkingsgroepen belachelijk maken, dan ben je imo echt zielig. Hij is zeker die als eerst roept: discriminatie! Wanneer iemand over zijn bevolkingsgroep praat.
Het idee alleen al dat een bepaald groep superieur is en de andere groep inferieur is, maakt me al ziek.
Sterker nog, die disclaimer is daar juist voor bedoeld.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja dat is erg relevant als je hem naar buiten stuurt.
Het verandert niets aan de boodschap en aan de foute denkwijze.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:46 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Sterker nog, die disclaimer is daar juist voor bedoeld.
Als jij mij ongevraagd een mail stuurt bepaal ik wat er mee wordt gedaan, ik ben eigenaar geworden want jij hebt hem mij gestuurd. Mogelijk lees ik jouw disclaimer en zal ik hem respecteren maar je kunt er geen rechten aan ontlenen want ik heb niet vooraf ingestemd met jouw voorwaarden.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:44 schreef eight het volgende:
[..]
Ja want dat is meestal ook gecoverd in de disclaimer.
Een foute denkwijze is niet strafbaar. Anders mogen ze iedereen opsluiten.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het verandert niets aan de boodschap en aan de foute denkwijze.
dit geval is dan ook geen denkwijze meer...quote:Op woensdag 27 november 2013 12:48 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Een foute denkwijze is niet strafbaar. Anders mogen ze iedereen opsluiten.
Iemand afwijzen om zijn huidskleur is juridisch wel strafbaar. Dat de e-mail voor intern gebruik bedoeld was verandert daar niets aan.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:48 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Een foute denkwijze is niet strafbaar. Anders mogen ze iedereen opsluiten.
Is het mailtje, zoals in de OP, op internet gezet, of met naam en toenaam?quote:Op woensdag 27 november 2013 12:27 schreef A-mineur het volgende:
Het zou op zo'n manier wel heel makkelijk worden om je baas te naaien (al is dat niet direct aan de orde, maar wel mogelijk).
Dat is dus wat ik mij afvraag. Iedereen in ons bedrijf is opgedragen om deze disclaimer onder zijn handtekening te vermelden. Andersom kom ik dit ook veel tegen bij mijn externe contactpersonen.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als jij mij ongevraagd een mail stuurt bepaal ik wat er mee wordt gedaan, ik ben eigenaar geworden want jij hebt hem mij gestuurd. Mogelijk lees ik jouw disclaimer en zal ik hem respecteren maar je kunt er geen rechten aan ontlenen want ik heb niet vooraf ingestemd met jouw voorwaarden.
dat staat 'proffesioneel' dus dan kunnen wij toch ook niet achterblijven?quote:Op woensdag 27 november 2013 12:52 schreef eight het volgende:
[..]
Dat is dus wat ik mij afvraag. Iedereen in ons bedrijf is opgedragen om deze disclaimer onder zijn handtekening te vermelden. Andersom kom ik dit ook veel tegen bij mijn externe contactpersonen.
Iets zeggen betekent niet per definitie ook dat het rechtsgeldig is. Sterker nog, zelfs wanneer je een contract tekent wat in strijd is met de wet zou men je er niet aan kunnen houden. Niet dat dit laatste helemaal hetzelfde is. Maar ik noemde het puur even om te laten zien dat iets dat men 'op papier' beweert niet altijd heilig hoeft te zijn.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:52 schreef eight het volgende:
[..]
Dat is dus wat ik mij afvraag. Iedereen in ons bedrijf is opgedragen om deze disclaimer onder zijn handtekening te vermelden. Andersom kom ik dit ook veel tegen bij mijn externe contactpersonen.
Oh die ene medewerker alleen is schuldig..?quote:Op woensdag 27 november 2013 12:51 schreef Gia het volgende:
Als het bedrijf een duidelijke statement willen maken, doen ze er goed aan deze medewerker te ontslaan en te zorgen dat er ook donker personeel werkt.
Dat jij mensen over je heen laat lopen, kan me eigenlijk geen reet schelen. Maar dat anderen dat ook moeten doen volgens jou, vind ik wel lachwekkend. Trouwens is het een trend tegenwoordig om vechten tegen racisme af te doen als "gezeur"?quote:Op woensdag 27 november 2013 12:46 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ik moet al mijn hele leven opmerkingen (en soms fysiek geweld) verduren over mijn huid + haarkleur
daar zeur ik niet over
en ik vind dat negers ook niet moeten zeuren
Dus omdat jij niet zeurt over iets moeten anderen het ook niet doen? What's next: jij houdt van spinazie dus iedereen moet spinazie lekker vinden?quote:Op woensdag 27 november 2013 12:46 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ik moet al mijn hele leven opmerkingen (en soms fysiek geweld) verduren over mijn huid + haarkleur
daar zeur ik niet over
Wie zegt dat dat de reden van afwijzing is? De medewerker stuurt dit naar zijn baas (denkt hij). Er is enkel een oordeel (racistische uitlating) geveld door de medewerker. Mocht dit voor de rechter komen dan heb je groot kans dat dit afgeschoten wordt.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Is het mailtje, zoals in de OP, op internet gezet, of met naam en toenaam?
Lijkt me ook van belang.
Als het bedrijf een duidelijke statement willen maken, doen ze er goed aan deze medewerker te ontslaan en te zorgen dat er ook donker personeel werkt.
Kan me voorstellen dat mensen hier op gaan letten, en elke volgende sollicitant die afgewezen wordt, zal dit erbij halen.
Dit poets je niet weg met een 'sorry'.
Overigens valt me bij veel zaken op dat er alleen blanke, autochtone medewerkers werken. Ik vermoed dan ook dat dit vaker regel dan uitzondering is.
Maar ja, meestal kun je dat niet bewijzen. Deze jongen kan dit nu wel bewijzen.
Wat bedoel je hier precies mee en waarom zou dat mbt deze situatie relevant zijn?quote:Op woensdag 27 november 2013 12:27 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Obama anders wel (oeh! das ook een negerquote:Op woensdag 27 november 2013 12:56 schreef Fruitdrink het volgende:
Een mens kan niet superieur zijn aan een ander mens.
nee ik vind dat mensen eens moeten leren incasseren en niet voor elke poep of scheet, moord en brand moeten gaan schreeuwenquote:Op woensdag 27 november 2013 12:56 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dus omdat jij niet zeurt over iets moeten anderen het ook niet doen? What's next: jij houdt van spinazie dus iedereen moet spinazie lekker vinden?
Mja, ik vind dat toch altijd dubbel. We kunnen wel roepen dat we hopen dat dit bedrijf geen klanten meer binnenkrijgt bijvoorbeeld, maar dat zou niets oplossen. Het zou alleen maar betekenen dat de waan van de dag nogal willekeurig is en racisme oké is zolang dit maar verborgen blijft voor de buitenwereld.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:55 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Oh die ene medewerker alleen is schuldig..?
Het is mailverkeer... er zit dus structureel iets verkeerd daar..
Als ze een duidelijk statement willen maken, dan heeft het ontslaan van die ene persoon geen enkele zin..
Laat ze maar opdoeken... bedrijven genoeg die wel normaal werken
Dus omdat jij over je heen laat lopen moeten anderen dat ook maar doen.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:59 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
nee ik vind dat mensen eens moeten leren incasseren en niet voor elke poep of scheet, moord en brand moeten gaan schreeuwen
er zit een groot gebied tussen incasseren en over je heen laten lopenquote:Op woensdag 27 november 2013 13:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus omdat jij over je heen laat lopen moeten anderen dat ook maar doen.
Fysiek geweld zelfsquote:Op woensdag 27 november 2013 12:46 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
daar zeur ik niet over
misschien komt daar wel mijn haat jegens een bepaalde bevokingsgroep wel vandaanquote:Op woensdag 27 november 2013 13:01 schreef eight het volgende:
[..]
Fysiek geweld zelfs![]()
Jij bent wel heel erg mellow.
Dit is relevant in de zin, dat de rechter hier rekening mee moet houden (objectief enzo, ookal is dat in dit geval duidelijk niet aan de orde is).quote:Op woensdag 27 november 2013 12:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier precies mee en waarom zou dat mbt deze situatie relevant zijn?
Maar wat bedoelde je er precies mee? Dat iemand ook een e-mail zou kunnen faken met zo'n bericht?quote:Op woensdag 27 november 2013 13:02 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Dit is relevant in de zin, dat de rechter hier rekening mee moet houden (objectief enzo, ookal is dat in dit geval duidelijk niet aan de orde is).
Nee een beetje frisse wind helpt altijd tegen het stinken..quote:Op woensdag 27 november 2013 12:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mja, ik vind dat toch altijd dubbel. We kunnen wel roepen dat we hopen dat dit bedrijf geen klanten meer binnenkrijgt bijvoorbeeld, maar dat zou niets oplossen. Het zou alleen maar betekenen dat de waan van de dag nogal willekeurig is en racisme oké is zolang dit maar verborgen blijft voor de buitenwereld.
Goed, je hebt blijkbaar zelf nogal wat frustraties, maar waarom zou iemand anders die onheus bejegend wordt, ook zo moeten handelen als een, wellicht terecht, gefrustreerde Leipo666?quote:Op woensdag 27 november 2013 13:02 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
misschien komt daar wel mijn haat jegens een bepaalde bevokingsgroep wel vandaan
Die medewerker is in elk geval schuldig.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:55 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Oh die ene medewerker alleen is schuldig..?
De verzender van de mail en de oorspronkelijke geadresseerde, moeten goed aan de tand worden gevoeld. Is dit beleid? Werkt er geen enkele 'zwarte'?quote:Het is mailverkeer... er zit dus structureel iets verkeerd daar..
Als ze een duidelijk statement willen maken, dan heeft het ontslaan van die ene persoon geen enkele zin..
Laat ze maar opdoeken... bedrijven genoeg die wel normaal werken
Ik heb ook een disclaimer bij dit bericht, zie spoiler:quote:Op woensdag 27 november 2013 12:52 schreef eight het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 27 november 2013 13:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik heb ook een disclaimer bij dit bericht, zie spoiler:Gvd, heb op de spoiler gekliktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Krekker is de bom!
Iedereen weet dat dit voorkomt, alleen dit keer is het te bewijzen.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:08 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Dit speelt zo vaak een rol. Mensen die verongelijkt gaan doen als het een keer naar buiten komt.
Jazeker. Stel ik heb een slechte relatie met mijn baas, dan zou zo'n actie perfect zijn om hem zwart (hihi) een hak te zetten .quote:Op woensdag 27 november 2013 13:04 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar wat bedoelde je er precies mee? Dat iemand ook een e-mail zou kunnen faken met zo'n bericht?
Dat zou wel een bazenactie zijn zegquote:Op woensdag 27 november 2013 13:18 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Jazeker. Stel ik heb een slechte relatie met mijn baas, dan zou zo'n actie perfect zijn om hem zwart (hihi) een hak te zetten .
Denken dat de domme actie van 1 medewerker doorwerkt naar het werknemersbestand van andere bedrijven.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Iedereen weet dat dit voorkomt, alleen dit keer is het te bewijzen.
Die gast heeft helemaal gelijk als hij een aanklacht indient wegens racisme.
En hij staat redelijk sterk met dat bewijs.
Wellicht kan zo'n zaak doorwerken naar andere bedrijven, die liever niet de schijn tegen willen hebben op dit gebied en daarom zorgen voor een gemelleerd personeelsbestand.
Als je allochtonen al geen stageplek geeft (want neger) dan word het bij een baan al helemaal kansloos, stel jij bent een allochtoon, hoe zou jij dan aan geld komen?quote:Op woensdag 27 november 2013 12:23 schreef justanothercustomer het volgende:
Volstrekt belachelijk natuurlijk dat deze kerel daarop wordt afgewezen. Ik zou hem persoonlijk uitnodigen. Laat hem zich maar bewijzen voor een maand, al gok ik (logisch) dat hij daar niet meer wilt werken.
Moe wordt ik wel van die allochtonen die nu in koor op internet roepen dat wij Nederlanders rasiestisch zijn vanwege dit voorval. Alsof dit nieuws als een excuus kan worden gebruikt voor het laten vegeteren van al die anderen die Nederlanders het leven zuur maken (tip: Opsprong Verzocht). Maar daar hoor je ze niet over.![]()
Nee, wat je dan krijgt zijn Amerikaanse toestanden: dat je sollicitatie in de prullenbak gaat als je het waagt een pasfoto op je CV te zetten (om maar juridisch op safe te spelen) maar in de tweede ronde, bij het sollicitatiegesprek, kan een racist natuurlijk alsnog z'n slag slaan omdat uiteindelijk ook allerlei subjectieve aspecten (bij het team passen enzo) een rol spelen.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Wellicht kan zo'n zaak doorwerken naar andere bedrijven, die liever niet de schijn tegen willen hebben op dit gebied en daarom zorgen voor een gemelleerd personeelsbestand.
Natuurlijk, omdat je bij één werkgever bent geweigerd op basis van je huidskleur, geeft je dat natuurlijk het recht om een zestienjarig meisje van haar fiets te trekken en te verkrachten of een hardwerkende juwelier neer te schieten. Flikker toch op met die onzin, idioot!quote:Op woensdag 27 november 2013 13:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Als je allochtonen al geen stageplek geeft (want neger) dan word het bij een baan al helemaal kansloos, stel jij bent een allochtoon, hoe zou jij dan aan geld komen?
Nogmaals, dit is geen bewijs. Het enige wat vastgesteld is, is dat de werknemer zich racistisch over de sollicitant heeft geuit (bedoeld) jegens zijn baas.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |