Klopt, maar de uitstoot van de diesels ben je wel weer kwijt.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Alleen uitstoot zware metalen is een punt.
Derde rail naar Brits voorbeeld? ;Dquote:Op dinsdag 26 november 2013 20:22 schreef dennistd het volgende:
Landschapsverontreiniging kan ook nog
Daar is dus geen MER voor nodig.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:27 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Kansloos. Zal ook wel een mer overheen moeten gaan, ben je sowieso vijf jaar verder.
Voltagequote:Op dinsdag 26 november 2013 20:35 schreef James1988 het volgende:
Derde rail naar Brits voorbeeld? ;D
Hier in Almere zijn de IC's het smerigst. De sprinters zijn over het algemeen erg schoon.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dagelijkse kost en naarmate de dag vordert wordt het erger en erger! Het is slechts twee keer een jaar niet zo geweest. Eerst toen deze treinserie opgeknipt werd in een deel Zwolle-Nijmegen en Arnhem-Roosendaal en daarna toen er in Zwolle een jaar lang genoeg perroncapaciteit was om de trein niet op zichzelf te laten keren zoals dat heet, maar afgerangeerd werd en dan ook daadwerkelijk gereinigd werd.
Bron?quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Hier in Almere zijn de IC's het smerigst. De sprinters zijn over het algemeen erg schoon.
ja, maar wil je voor het spoornet in Nederland nog een nieuw Voltage naast de bestaande 1500V, 15kV (Venlo) en 25 kVquote:Op dinsdag 26 november 2013 20:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Britten komen met 750 volt een heel eind.
Oke, geen DDM1 maar DD-AR dus.twitter:Richard_Klok twitterde op dinsdag 26-11-2013 om 14:58:19#DDM1 ver weg gestald. http://t.co/U13MpXQ9a0 reageer retweet
Na 3 november 2013 gekozen? Dat is 23 dagen geleden..quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:55 schreef Anne het volgende:
Treinenliefhebbers! Ook een beetje een prijsvraag voor jullie:
TRV / [WIN] Now You See Me prijzenpakketten en een Reis naar Parijs!
Westhaven?quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:59 schreef Okuliarnik het volgende:
Oke, geen DDM1 maar DD-AR dus.twitter:Richard_Klok twitterde op dinsdag 26-11-2013 om 14:58:19#DDM1 ver weg gestald. http://t.co/U13MpXQ9a0 reageer retweet
quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Na 3 november 2013 gekozen? Dat is 23 dagen geleden..
Verdienen doe je ze sowieso!quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Nou verdien ik wel twee tickets uiteraard.
Tuurlijk, dat is leuk!quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, maar wil je voor het spoornet in Nederland nog een nieuw Voltage naast de bestaande 1500V, 15kV (Venlo) en 25 kV
Maar zeker weer niet voor mij als crew?quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:55 schreef Anne het volgende:
Treinenliefhebbers! Ook een beetje een prijsvraag voor jullie:
TRV / [WIN] Now You See Me prijzenpakketten en een Reis naar Parijs!
Nee, het gaat om 47196 stops waarvan er 374 stops zijn overgeslagen op Elst, ongeveer dezelfde cijfers (percentages) voor Arnhem-Zuid en Nijmegen-Lent. Dit bedraagt 0,79%. Dit in de periode sinds de invoering van 9 december 2012 tot 13 november 2013, dat betekent dat op station Elst iedere dag slechts 1 trein het station overslaat (gemiddeld). De ervaring zal zijn dat het een week goed gaat en bij ernstige verstoring 6 treinen de stops tussen Arnhem en Nijmegen overslaan.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:31 schreef James1988 het volgende:
Dan nog, dat dit gebeurt bij gemiddeld 9 treinen per dag is absurd.
lijkt erop. Zouden ze op Dijksgracht meer ruimte nodig hebben gehad voor de V250?quote:
Wat dacht je van afvoeren per boot wegens verkocht?quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lijkt erop. Zouden ze op Dijksgracht meer ruimte nodig hebben gehad voor de V250?
Ik herinner me vaag dat een sprinter een keer een station op de Hanzelijn heeft overgeslagen doordat de (computer van de) treindienstleider de trein voor een IC aanzag.quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:15 schreef Brembo het volgende:
[..]
Trouwens Kampen-Zuid is ook 1x overgeslagen, hoe krijg je dat voor elkaar.
Dat is geregeld gebeurd geloof ik, heb het zelf ook eens gehad bij Dronten.quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik herinner me vaag dat een sprinter een keer een station op de Hanzelijn heeft overgeslagen doordat de (computer van de) treindienstleider de trein voor een IC aanzag.
Had onze opperpretpet dat niet een tijdje geleden en dat er vervolgens enorme stampij gemaakt werd? Ging om Dronten uit mijn hoofd.quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik herinner me vaag dat een sprinter een keer een station op de Hanzelijn heeft overgeslagen doordat de (computer van de) treindienstleider de trein voor een IC aanzag.
lijkt me sterk, gezien de plannen om het DD-AR te reactiveren en als regelkraan te gaan gebruikenquote:Op dinsdag 26 november 2013 21:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat dacht je van afvoeren per boot wegens verkocht?
ja, IC over de perronsporen en een sprinter over de doorgaande sporenquote:Op dinsdag 26 november 2013 21:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Had onze opperpretpet dat niet een tijdje geleden en dat er vervolgens enorme stampij gemaakt werd? Ging om Dronten uit mijn hoofd.
Het is maar welke bron je gelooft hèquote:Op dinsdag 26 november 2013 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lijkt me sterk, gezien de plannen om het DD-AR te reactiveren en als regelkraan te gaan gebruiken
ik heb broek53 vrij hoog zitten qua betrouwbaarheidquote:Op dinsdag 26 november 2013 21:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is maar welke bron je gelooft hè
Kleine opknapbeurt ergens in het buitenland, ivm de drukte in Haarlem (overzetten onderdelen van DM90 tussen NSR en NSFS-stellen, DDZ en daarna VIRM)?quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lijkt me sterk, gezien de plannen om het DD-AR te reactiveren en als regelkraan te gaan gebruiken
het zou kunnen, omdat zoals James zegt het ICRm er ook nog tussendoor gefietst moet worden en daarna het VIRM volgtquote:Op dinsdag 26 november 2013 21:33 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Kleine opknapbeurt ergens in het buitenland, ivm de drukte in Haarlem (overzetten onderdelen van DM90 tussen NSR en NSFS-stellen, DDZ en daarna VIRM)?
Jawel! Doe vooral mee!quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar zeker weer niet voor mij als crew?
Dat een werkplaats dat nu niet is houdt niet in dat er een er niet voor ingericht kan wordenquote:Op dinsdag 26 november 2013 21:41 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij zijn er niet zoveel werkplaatsen die ook daadwerkelijk revisies doen? Meeste vestigingen doen onderhoud afaik
Klopt, maar de benodigde kennis voor revisiewerk is ook niet in een dagje overgedragen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat een werkplaats dat nu niet is houdt niet in dat er een er niet voor ingericht kan worden
Mansveld schrijft (kort samengevat):quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:15 schreef Brembo het volgende:
Trouwens Kampen-Zuid is ook 1x overgeslagen, hoe krijg je dat voor elkaar.
Sorrie, Kampen ligt aan de Hanzelijn en niet aan de kamperlijnquote:Op dinsdag 26 november 2013 21:45 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Mansveld schrijft (kort samengevat):
"De NS kan niet vertellen, hoe vaak machinisten vergeten op stations te stoppen." en "Gelukkig informeert de NS de reizigers altijd vooraf dat een station zal worden overgeslagen."
DING DONG: "Dames en heren, de machinist van de Stoptrein naar Amsterdam Centraal, vertrektijd 14 uur 50, zal op het station Kampen Zuid vergeten te stoppen. Reizigers naar Kampen Zuid wordt verzocht, met de trein van 15 uur 20 te reizen."
Die Mansveld is toch niet te dom om te poepen of wel? Hoe kan NS dat "niet kunnen zeggen"?quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:45 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
"De NS kan niet vertellen, hoe vaak machinisten vergeten op stations te stoppen."
Tsja... Met Voor Beter OV nu haar Kamerbrief aan het fileren. Werkelijk om je dood te schamen wat ze allemaal voor incompetente debielenpraat durft op te (laten) schrijven.quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die Mansveld is toch niet te dom om te poepen of wel? Hoe kan NS dat "niet kunnen zeggen"?
Dan gaat het toch minstens om 14:50 => 15:00 en waarschijnlijk om nog meer. Het punt dat het niet goed is staat maar je weet het toch weer een stukje erger voor te stellen dan het is. Hulde!quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:45 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
"De NS kan niet vertellen, hoe vaak machinisten vergeten op stations te stoppen." en "Gelukkig informeert de NS de reizigers altijd vooraf dat een station zal worden overgeslagen."
DING DONG: "Dames en heren, de machinist van de Stoptrein naar Amsterdam Centraal, vertrektijd 14 uur 50, zal op het station Kampen Zuid vergeten te stoppen. Reizigers naar Kampen Zuid wordt verzocht, met de trein van 15 uur 20 te reizen."
Vergeet je de graatjes niet eruit te halen?quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:49 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Tsja... Met Voor Beter OV nu haar Kamerbrief aan het fileren. Werkelijk om je dood te schamen wat ze allemaal voor incompetente debielenpraat durft op te (laten) schrijven.
Ik niet meer, want reis tegenwoordig eerste klas in het weekend. En dat niet alleen voor de stopcontacten.quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wie ging hier ook alweer met een verlengsnoer op pad?
Correct. Ceres-terminal, naast de USA-terminal. Stonden er vanochtend nog 7, inmiddels 50+ als het goed is. Inderdaad om ruimte vrij te maken op de dijksgracht voor de V250.quote:
Van mijn bronnen zelf vernomen dat het plan er ooit was, maar dat het nu op de lange baan staat. De 1700'en reactiveren kost meer geld dan het "oplevert". Oorspronkelijk was het gepland met drgl 2014, maar nu op zijn vroegst in April, als het uberhaupt door blijft gaan.quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik heb broek53 vrij hoog zitten qua betrouwbaarheid
Ik stel niets erger voor dan het is. De bediening van Kampen Zuid is een halfuursdienst. Dus de volgende trein na de aangekondigde voorbijrijder vertrekt een half uur later. Dus vertel eens: wat heb ik erger gemaakt dan het is?quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dan gaat het toch minstens om 14:50 => 15:00 en waarschijnlijk om nog meer. Het punt dat het niet goed is staat maar je weet het toch weer een stukje erger voor te stellen dan het is. Hulde!
kan ik me goed voorstellen, maar ze hebben nog tot komende zomer om iets uitgevogeld te hebben. Daarna beginnen de revisietermijnen van diverse V'tjes weer te verlopen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 22:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Van mijn bronnen zelf vernomen dat het plan er ooit was, maar dat het nu op de lange baan staat. De 1700'en reactiveren kost meer geld dan het "oplevert". Oorspronkelijk was het gepland met drgl 2014, maar nu op zijn vroegst in April, als het uberhaupt door blijft gaan.
Veel ex-DDAR 1700'en zijn met defecten aan de kant gezet, en is het er in de rijdende dienst niet eens beter op geworden. Er staan locs met oa waterlekkage, olielekkage ....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |