daar is niet genoeg vraag naar, terwijl stopcontacten juist wel tot het laaghangend fruit behoort dat geplukt kan worden.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:57 schreef Socios het volgende:
Het is pure onzin om altijd een stopcontact nodig te hebben onderweg. Dan liever meer restauratie- en slaapwagens.
Kosten/baten analyse levert een >1 op voor wandcontactdozen en <0.01 voor slaapwagens.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:57 schreef Socios het volgende:
Het is pure onzin om altijd een stopcontact nodig te hebben onderweg. Dan liever meer restauratie- en slaapwagens.
Protroll?quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:57 schreef Socios het volgende:
Nachttrein Vlissingen - Groningen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Protroll?
Restauratie werkt niet goed genoeg in Nederland en slaapwagens; hell no
Jij met de term "laaghangend fruit" de hele tijd.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar is niet genoeg vraag naar, terwijl stopcontacten juist wel tot het laaghangend fruit behoort dat geplukt kan worden.
Ben bloedserieus. Erger mij kapot aan alle reizigers die de hele tijd op een 'mobile device' 'bezig zijn'.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Protroll?
Restauratie werkt niet goed genoeg in Nederland en slaapwagens; hell no
Er zijn veel kleine dingen die relatief weinig kosten en het reizen aangenamer maken. Daarin moet je blijven investeren.quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:01 schreef Socios het volgende:
[..]
Jij met de term "laaghangend fruit" de hele tijd.
zeker. Ben er blij meequote:Treinboekje al uit?
Ik erger me kapot aan mensen die een gesprek met me willen voeren terwijl ik gewoon een dutje wil doen, of even wil kijken wat ik wil gaan eten op mijn telefoon of het nieuws wil lezen. En ik erger me ook kapot aan mensen die eten in de trein. Stelletje zwijnen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:02 schreef Socios het volgende:
[..]
Ben bloedserieus. Erger mij kapot aan alle reizigers die de hele tijd op een 'mobile device' 'bezig zijn'.
Zie je wel! Een slaapwagen om een dutje te doen en een restauratiewagen om te eten zijn zo gek dus niet!quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik erger me kapot aan mensen die een gesprek met me willen voeren terwijl ik gewoon een dutje wil doen, of even wil kijken wat ik wil gaan eten op mijn telefoon of het nieuws wil lezen. En ik erger me ook kapot aan mensen die eten in de trein. Stelletje zwijnen.
Enige jammere is dat het ICRm er niet in staat. ICR wel, maar die testtrein voor internet in de trein ontbreekt helaas, zeker omdat die een TD-4 was (dus met een koprijtuig)quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:04 schreef Socios het volgende:
[..]
Mooi mooiZijn ook nog mooie boeken over grensbaanvakken in die serie.
Misschien gaat het om "meer verschil maken tussen 1e en 2e klas dan alleen een blauw vs een rood lappie om de plank".quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Waarom? Het gaat toch om treinen volkrijgen? Dat doe je met relatief goedkope dingen zoals dit.
Vergeet "gebrek aan ambitie" niet. Hell, we kunnen een hele bullshitbingo vullen met deze topicreeks.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:56 schreef _JdM_ het volgende:
De opmerking "Core business" in 3..2..1...
Ironisch genoeg is het nu juist het teveel aan ambitie (stoppen met de IC op microstationnetjes) en dan terugkrabbelenquote:Op dinsdag 26 november 2013 18:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Vergeet "gebrek aan ambitie" niet. Hell, we kunnen een hele bullshitbingo vullen met deze topicreeks.
Ga je ook mee op reis door Duitsland met ICE op 18 januari? Heb nog wel meer treinenboeken leggen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Enige jammere is dat het ICRm er niet in staat. ICR wel, maar die testtrein voor internet in de trein ontbreekt helaas, zeker omdat die een TD-4 was (dus met een koprijtuig)
treinen vol krijgen is veel makkelijker: gewoon schandalig veel te weinig materieel inzetten, zijn ze hardstikke goed in.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Waarom? Het gaat toch om treinen volkrijgen? Dat doe je met relatief goedkope dingen zoals dit.
Nee hoorquote:Op dinsdag 26 november 2013 18:48 schreef Frenk3nstein het volgende:
Als je je 'device' (die term) 's nachts gewoon oplaadt is er toch nog amper behoefte om dat in de trein te doen (behalve laptops misschien)?
Met die waardeloze accu van nu ben ik al 30% kwijt als ik een uur reis..quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:48 schreef Frenk3nstein het volgende:
Als je je 'device' (die term) 's nachts gewoon oplaadt is er toch nog amper behoefte om dat in de trein te doen (behalve laptops misschien)?
Er is behoorlijk wat vraag dus ze steken er maar lekker geld in.
Hangt er van af hoe lang je Socios (en lotgenoten) wil ergeren.quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:48 schreef Frenk3nstein het volgende:
quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:49 schreef Peterselieman het volgende:
komend voorjaar zal er meer duidelijk worden over de mogelijke elektrificatie van de Maaslijn
http://www.l1.nl/nieuws/2(...)jkheid-over-maaslijn
Succes.quote:De elektrificatie zou uitgevoerd moeten worden voordat in 2016 de nieuwe openbaarvervoerconcessie van de Provincie ingaat.
Ik erger me aan mensen die zich irriteren.quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:05 schreef b2py het volgende:
Ik irriteer me in het grondbeginsel al aan treinen, hoeveel prachtig dubbellaags ZOAB je daar wel niet kan neerleggen..
Nooit.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:03 schreef b2py het volgende:
http://www.rijksoverheid.(...)-bij-vertraging.html
Hoe vaak is jouw station overgeslagen?
Er was eens brand in een Belgische loc.quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:42 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Wie verteld er meer over deze gebeurtenis in het verleden?
quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:00 schreef Litpho het volgende:
[..]
Hangt er van af hoe lang je Socios (en lotgenoten) wil ergeren.
Zelfs in de meest oude afgetrapte Oost-Duitse slaaprijtuigen op de Balkan zit er een stopcontact.quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:54 schreef James1988 het volgende:
NS ziet een stopcontact als 'premium service' en biedt het daarom alleen aan in de 1e klas.
Wel in Nederland.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:07 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Zelfs in de meest oude afgetrapte Oost-Duitse slaaprijtuigen op de Balkan zit er een stopcontact.Maar in Noordwest-Europa, nee nee, daar is zoiets een "Premium service".
Slaaprijtuigen is wat anders dan een VIRM vriend..quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:07 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Zelfs in de meest oude afgetrapte Oost-Duitse slaaprijtuigen op de Balkan zit er een stopcontact.Maar in Noordwest-Europa, nee nee, daar is zoiets een "Premium service".
Ja, heeft hij.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Kan me niet eens herinneren of Thalys tweede klas wandcontactdozen heeft..
Dagelijkse kost en naarmate de dag vordert wordt het erger en erger! Het is slechts twee keer een jaar niet zo geweest. Eerst toen deze treinserie opgeknipt werd in een deel Zwolle-Nijmegen en Arnhem-Roosendaal en daarna toen er in Zwolle een jaar lang genoeg perroncapaciteit was om de trein niet op zichzelf te laten keren zoals dat heet, maar afgerangeerd werd en dan ook daadwerkelijk gereinigd werd.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:10 schreef Sandrvich het volgende:
Klopt, maar het gaat om het idee.
Afgelopen weekend heb ik mij trouwens ook echt verbaast over de vuilnisbelt die er was gecreëerd in een Koploper op Roosendaal-Zwolle. Ik dacht dat de renaissance-Benelux al erg was, maar dit sloeg echt alles: Alle prullenbakjes die uitpuilde, de vloer bezaait met lege verpakkingen en etensresten. Wat is dat toch met die smerige treinen in Nederland?
Yep, eens, al kan ik me bijna niet voorstellen dat de MER van een elektrificatie negatief kan uitpakken.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:27 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Kansloos. Zal ook wel een mer overheen moeten gaan, ben je sowieso vijf jaar verder.
Groningen wordt nooit overgeslagen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:03 schreef b2py het volgende:
http://www.rijksoverheid.(...)-bij-vertraging.html
Hoe vaak is jouw station overgeslagen?
Ik vind wel een paar opvallende, zo zou Gouda dit jaar al 79 keer overgeslagen zijn. Volgens mij gaat hier een hoop mis door bijvoorbeel de NVR stop bug in de planner.
Dat dachten ze van Stavoren ookquote:Op dinsdag 26 november 2013 19:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Groningen wordt nooit overgeslagen.
is wel eens geprobeerd. Bleek geen succes te zijnquote:Op dinsdag 26 november 2013 19:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Groningen wordt nooit overgeslagen.
Alleen uitstoot zware metalen is een punt.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Yep, eens, al kan ik me bijna niet voorstellen dat de MER van een elektrificatie negatief kan uitpakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |