abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133601804

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:
Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni
Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 25 november 2013 @ 10:35:14 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133602052
Tsja, je wordt niet sneller door altijd langzaam te fietsen. Lijkt me logisch.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 25 november 2013 @ 10:35:46 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133602065
Aan de andere kant, als je naar iemand niet moet luisteren, dan is het naar mij. Tenminste, dat hoor ik vaak.
pi_133602339
Maar fiets ik altijd langzaam dan? (nou absoluut gezien wel.. :P) Maar van de zomer vaak zat rondjes gedaan waar ik (over bepaalde stukken) volle bak ging, of 8jes draaien op het kopje... Ik wissel mijn rondjes wel af. Wat we klopt is dat ik nooit 2 uur láng oid volle bak ga,.. Bouw het altijd in blokken in.

Maar ik ga nu sowieso niet sjeesen... Ten eerste omdat het vaak nat is en de weg vol met meuk ligt.. ten tweede omdat ik in januari nog niet snel(ler) hoef te zijn... dus voorlopig lekker rustig de frisse herfstwind opsnuiven
  maandag 25 november 2013 @ 10:48:43 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133602422
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:45 schreef muzas het volgende:
Maar fiets ik altijd langzaam dan? (nou absoluut gezien wel.. :P) Maar van de zomer vaak zat rondjes gedaan waar ik (over bepaalde stukken) volle bak ging, of 8jes draaien op het kopje... Ik wissel mijn rondjes wel af. Wat we klopt is dat ik nooit 2 uur láng oid volle bak ga,.. Bouw het altijd in blokken in.

Maar ik ga nu sowieso niet sjeesen... Ten eerste omdat het vaak nat is en de weg vol met meuk ligt.. ten tweede omdat ik in januari nog niet snel(ler) hoef te zijn... dus voorlopig lekker rustig de frisse herfstwind opsnuiven
Van een beetje vuil en wat water op de weg ga je niet glibberen hoor. Ik ben eergister nog met volle snelheid van de amerongseberg afgestort en ik leef nog :P Alleen in de bochten moet je wat meer oppassen
pi_133602444
Daarom zeg ik het, in mijn voorlaatste rondje kwam ik driftend het kopje af ;)
  maandag 25 november 2013 @ 10:54:21 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133602553
quote:
10s.gif Op maandag 25 november 2013 10:49 schreef muzas het volgende:
Daarom zeg ik het, in mijn voorlaatste rondje kwam ik driftend het kopje af ;)
Dat houd het spannend.

Wat wel minder is, is dat ik het niet zie gebeuren dat ik de Fall Forty ga halen. Heb te veel dingen te doen en ik zit nog maar op 37% ;(
pi_133603021
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:45 schreef muzas het volgende:

2u volle bak rammen is ook veel minder efficient dan in blokken. Dus wat dat betreft doe je het goed.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_133603150
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 11:11 schreef Patroon het volgende:

[..]

2u volle bak rammen is ook veel minder efficient dan in blokken. Dus wat dat betreft doe je het goed.
Hé!! Het vorige naamtopic was al voor jou, daarin mocht jij je trainingsevangelie verkondigen.
Dit topic is strictly for Kano only, die mag al z'n tips spuien. Dus klep houwe, Fries! }:|
Mijn foto's op Flickr!
pi_133603231
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 10:35 schreef kanovinnie het volgende:
Tsja, je wordt niet sneller door altijd langzaam te fietsen. Lijkt me logisch.
Het is voor muzas nu helemaal niet goed om sneller te gaan fietsen. Die snelheid komt vanzelf. Nu is het belangrijk om basis te leggen door 3+ uren ritten te maken in D1 en daar is Muzas nu goed mee bezig, die snelheid komt later vanzelf met blokjes.
pi_133605395
Aandoenlijk hoe de 'profs' van dit topic een slome amateur tips geven. O+
pi_133605541
Is dat niet zeg maar ook een functie van een forum? Kennis delen?
pi_133605570
Ga gewoon lekker fietsen zonder je druk te maken om al die randzaken. :Z
pi_133605602
Of gewoon accepteren dat je weinig talent hebt maar desalniettemin toch plezier van het fietsen kunt hebben.
pi_133605605
Misschien is een deel van de lol? Niet zo invullen voor een ander. Bovendien maak ik me alles behalve druk. Wil gewoon graag beter worden. Deel van de sport lijkt me.

Edit, oh ik zie het al aan je tweede reactie. Gewoonweg even stoer tegen wat benen aanschoppen.
pi_133605665
Daarvoor zitten we toch op Fok! :Y)
pi_133605779
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:45 schreef MCH het volgende:
Daarvoor zitten we toch op Fok! :Y)
Dat vul je weer in.

Daarbuiten wordt me een beetje in de mond gelegd dat ik me druk zou maken. Dat is echt totaal niet aan de orde hoor. Mijn reactie die dit allemaal ontketende was meer omdat ik a) Mss beter de avond voor het fietsen van het bier af had kunnen blijven en b) inderdaad een beetje teleurgesteld was over de snelheid bij thuiskomst. Maar ik maak me er echt geen zorgen over hoor. Heb ook echt niet de ambitie om prof te worden ofzo. Wil wel graag beter worden... Maar of je nou een slome amateur als ik ben, een klimgeit als gripper, een trainingsbeest als patroon, natuurtalent oksel, of wat dan ook, volgens mij hebben die ook nog steeds de wil beter te worden.

Ik houd me wel bezig met randzaken. Onderneem graag alles met een doel en onderbouwing. Deel van de lol voor me. Gewoonweg fietsen zonder gedachte of doel zou ik snel saai gaan vinden.
pi_133605921
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:50 schreef muzas het volgende:

[..]

Dat vul je weer in.

Daarbuiten wordt me een beetje in de mond gelegd dat ik me druk zou maken. Dat is echt totaal niet aan de orde hoor. Mijn reactie die dit allemaal ontketende was meer omdat ik a) Mss beter de avond voor het fietsen van het bier af had kunnen blijven en b) inderdaad een beetje teleurgesteld was over de snelheid bij thuiskomst. Maar ik maak me er echt geen zorgen over hoor. Heb ook echt niet de ambitie om prof te worden ofzo. Wil wel graag beter worden... Maar of je nou een slome amateur als ik ben, een klimgeit als gripper, een trainingsbeest als patroon, natuurtalent oksel, of wat dan ook, volgens mij hebben die ook nog steeds de wil beter te worden.

Ik houd me wel bezig met randzaken. Onderneem graag alles met een doel en onderbouwing. Deel van de lol voor me. Gewoonweg fietsen zonder gedachte of doel zou ik snel saai gaan vinden.
Zo is dat Muzas. Altijd goed om ambitie te hebben. Maakt niet uit hoe goed of slecht je bent, de wil om beter te worden is een prima insteek! Ik geef graag mijn advies, zoals je zegt, daar is een forum voor. Mensen die geen advies willen lezen er maar over heen en de mensen die het wel leuk vinden kunnen er wat aan hebben.
pi_133605964
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:42 schreef MCH het volgende:
Of gewoon accepteren dat je weinig talent hebt maar desalniettemin toch plezier van het fietsen kunt hebben.
Onzin, helemaal niet te zeggen of muzas geen talent heeft. Hij moet gewoon wat conditie opbouwen en daar is hij nu mee bezig. Ik gok dat hij over een jaar een stuk harder rijdt en zelfs goed mee kan komen bij de meets. Hij is goed bezig en motivatie is er voldoende. Een jaar terug reed ik ook nog 23 gem in de winter in D1.
  maandag 25 november 2013 @ 13:10:02 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133606284
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:58 schreef Patroon het volgende:

[..]

Onzin, helemaal niet te zeggen of muzas geen talent heeft. Hij moet gewoon wat conditie opbouwen en daar is hij nu mee bezig. Ik gok dat hij over een jaar een stuk harder rijdt en zelfs goed mee kan komen bij de meets. Hij is goed bezig en motivatie is er voldoende. Een jaar terug reed ik ook nog 23 gem in de winter in D1.
Zelfs dit is niet waar, want hij heeft al bewezen dat hij bij een meet rustig in de groep blijft met 36 km/uur bij tegenwind. En je kan me niet vertellen dat marco (die op kop reed) op dat moment d1 reed.
pi_133606369
Dat vroeg ik m toen nog, hij beweerde hoog D1/laag D2 te zitten. Petje af hoor, vond dat wel mooi om te zien hoe hij doortrok... Mooi streven om daar naar toe te werken.
pi_133606380
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zelfs dit is niet waar, want hij heeft al bewezen dat hij bij een meet rustig in de groep blijft met 36 km/uur bij tegenwind. En je kan me niet vertellen dat marco (die op kop reed) op dat moment d1 reed.
Wat is niet waar?

Als je 23 gem moet fietsen om in D1 te zitten, moet je nog wel wat conditie opbouwen, dat wil niet zeggen dat je niet in een groep 36 per uur kunt fietsen, heeft niks met duur conditie in D1 te maken. maw: je kan prima in D2 hard fietsen terwijl je nog niet goed in D1 lang kunt fietsen, zijn 2 verschillende dingen. Dus hij moet nog wel conditie verbeteren.
  maandag 25 november 2013 @ 13:13:50 #23
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133606409
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:12 schreef muzas het volgende:
Dat vroeg ik m toen nog, hij beweerde hoog D1/laag D2 te zitten. Petje af hoor, vond dat wel mooi om te zien hoe hij doortrok... Mooi streven om daar naar toe te werken.
Pfff, gewoon dieprood denk ik. De opschepper.

Vergeet niet dat hij volgens eigen zeggen de hel van de heuvelrug als rustige D1 training had ervaren.
  maandag 25 november 2013 @ 13:14:10 #24
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133606414
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:13 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wat is niet waar?

Als je 23 gem moet fietsen om in D1 te zitten, moet je nog wel wat conditie opbouwen, dat wil niet zeggen dat je niet in een groep 36 per uur kunt fietsen, heeft niks met duur conditie in D1 te maken. maw: je kan prima in D2 hard fietsen terwijl je nog niet goed in D1 lang kunt fietsen. Dus hij moet nog wel conditie verbeteren.
Dat hij niet mee kan komen op meets.
pi_133606430
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:14 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat hij niet mee kan komen op meets.
Ik heb het dan over die "uit de hand gelopen" meet.
pi_133606490
In beide zit waarheid. Want dat was idd nog niet eens een uurtje, en we hadden daarvoor heerlijk ontspannen op t terras. Ik waaide er na verloop van tijd ook af. Want ik reed behoorlijk in het rood. Was wel heel gaaf.
pi_133606499
Afhankelijk van hoeveel tijd je hebt kan het zijn dat je meer baat hebt bij op intensiteit trainen dan urenlang trainen in D1. Het is nou ook weer niet zo dat je stukken beter wordt van die urenlange trainen op een lage intensiteit, alleen je basis wordt een stuk beter maar er is nog steeds redelijk wat snelheidswerk nodig om echt te kunnen doorbuffelen.

Heb zelf amper tot geen tijd om 5 keer of meer per week op de fiets te zitten (voor zover ik dat nog mocht willen). Ik train 'gewoon' 3 keer per week in D3 en in het weekend dan een langere rit in D2. De D3-ritten wel relatief kort maar qua inhoud zit het best goed.

Nu het winter wordt kan je ook de gym in duiken, als je dat tenminste leuk vindt. Wat afwisseling en eventueel krachttraining is niks mis mee.

LSD-training (Long slow distance training) heeft overigens zeker een plek in een evenwichting trainingsprogramma maar te vaak wordt die vorm van training overdreven met als resultaat dat je traag als stroop het seizoen in gaat en het maanden kan duren voordat je weer wat snelheid kan genereren op de fiets.
pi_133606578
LSD-training klinkt wel lekker. :P
pi_133606632
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:17 schreef Ericr het volgende:
Afhankelijk van hoeveel tijd je hebt kan het zijn dat je meer baat hebt bij op intensiteit trainen dan urenlang trainen in D1. Het is nou ook weer niet zo dat je stukken beter wordt van die urenlange trainen op een lage intensiteit, alleen je basis wordt een stuk beter maar er is nog steeds redelijk wat snelheidswerk nodig om echt te kunnen doorbuffelen.

Heb zelf amper tot geen tijd om 5 keer of meer per week op de fiets te zitten (voor zover ik dat nog mocht willen). Ik train 'gewoon' 3 keer per week in D3 en in het weekend dan een langere rit in D2. De D3-ritten wel relatief kort maar qua inhoud zit het best goed.

Nu het winter wordt kan je ook de gym in duiken, als je dat tenminste leuk vindt. Wat afwisseling en eventueel krachttraining is niks mis mee.

LSD-training (Long slow distance training) heeft overigens zeker een plek in een evenwichting trainingsprogramma maar te vaak wordt die vorm van training overdreven met als resultaat dat je traag als stroop het seizoen in gaat en het maanden kan duren voordat je weer wat snelheid kan genereren op de fiets.
Alles valt en staat natuurlijk met de juiste verhoudingen...dus teveel duur is niet goed, te veel intensief is ook niet goed. Maar lekker in de winter veel duur en dan in het voorjaar een paar trainingskoersen met elites en de snelheid zit er in voordat je het door hebt. :)
  maandag 25 november 2013 @ 13:40:41 #30
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133607069
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:21 schreef Patroon het volgende:

[..]

Alles valt en staat natuurlijk met de juiste verhoudingen...dus teveel duur is niet goed, te veel intensief is ook niet goed. Maar lekker in de winter veel duur en dan in het voorjaar een paar trainingskoersen met elites en de snelheid zit er in voordat je het door hebt. :)
Dat kan je Muzas toch niet aandoen???? Met de elites mee???
pi_133607357
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:21 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens hoor. Old fashioned wielrennen 1.0 werkt voor mij het beste. Duurtrainen, in het voorjaar op club trainingskoersjes of zelf intervallen.

Ik heb afgelopen voorjaar met een trainer mijn trainingen gedaan, die deed het op de Sky manier, alleen maar intervallen. Gek werd ik ervan en niet beter. Nu ga ik doen wat ik altijd al deed en voel mij daar goed mee.
Haters gonna hate.
pi_133607806
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat kan je Muzas toch niet aandoen???? Met de elites mee???
Haha ik rij ze er af jonguh! :P Maar patroon doelde op zichzelf denk ik.
pi_133607978
quote:
99s.gif Op maandag 25 november 2013 13:51 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens hoor. Old fashioned wielrennen 1.0 werkt voor mij het beste. Duurtrainen, in het voorjaar op club trainingskoersjes of zelf intervallen.

Ik heb afgelopen voorjaar met een trainer mijn trainingen gedaan, die deed het op de Sky manier, alleen maar intervallen. Gek werd ik ervan en niet beter. Nu ga ik doen wat ik altijd al deed en voel mij daar goed mee.
De Sky-methode begint ook met een basis van lange trainingen op lage intensiteit alleen schakelen ze vrij snel voor het begin van het seizoen over op hoge(re) intensiteitstrainingen.

Een basis leggen is nooit verkeerd, mits de tijd het natuurlijk toelaat.
pi_133608814
Muzas: Train je eigenlijk volgens een schema? En hou je bij hoe trainingen verliepen?
eten!!!
pi_133609036
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:34 schreef janatwork het volgende:
Muzas: Train je eigenlijk volgens een schema? En hou je bij hoe trainingen verliepen?
Nee geen schema, ik fiets wanneer ik kan eigenlijk/kies de dagen uit... En wissel (zomers vooral) het 'type' rondje af... Dus ene keer rustig, andere keer beetje fartlekachtig in de duinen, of blokken met hogere hartslag. Maar niet volgens een schema, meer zoals mn pet staat... en dus adhv wat ik de vorige keer gedaan heb.

Schrijf in mn garmin connect wel altijd op hoe het rondje liep en wat er goed/fout ging.
pi_133609204
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:40 schreef muzas het volgende:

[..]

Nee geen schema, ik fiets wanneer ik kan eigenlijk... En wissel (zomers vooral) het 'type' rondje af... Dus ene keer rustig, andere keer beetje fartlekachtig in de duinen, of blokken met hogere hartslag. Maar niet volgens een schema, meer zoals mn pet staat... en dus adhv wat ik de vorige keer gedaan heb.

Schrijf in mn garmin connect wel altijd op hoe het rondje liep en wat er goed/fout ging.
Voordeel van een schema is dat je wat gerichter kan opbouwen. Je kan dan beginnen met 3 keer 5 minuten d2 en dat in een paar maanden uitbouwen naar bijvoorbeeld 45 minuten d2. Zelf vind ik het zonder schema lastig om die opbouw fatsoenlijk te regelen. Ik blijf dan vaak vrij lang rond een afstand/ tijd hangen.

Nadeel is wel dat je moet oppassen geen slaaf van je schema te worden en de lol te verliezen.

Zie je wel terug in je aantekeningen dat je vooruit gaat?
eten!!!
pi_133609359
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:45 schreef janatwork het volgende:

[..]

Voordeel van een schema is dat je wat gerichter kan opbouwen. Je kan dan beginnen met 3 keer 5 minuten d2 en dat in een paar maanden uitbouwen naar bijvoorbeeld 45 minuten d2. Zelf vind ik het zonder schema lastig om die opbouw fatsoenlijk te regelen. Ik blijf dan vaak vrij lang rond een afstand/ tijd hangen.

Nadeel is wel dat je moet oppassen geen slaaf van je schema te worden en de lol te verliezen.

Zie je wel terug in je aantekeningen dat je vooruit gaat?
Deze zomer wel begonnen met in een rondje bijv. 2 blokken 20minuten d2 te doen (voorbeeldritje) Haalde daar wel veel voordeel uit. Maar dus niet omdat het van mn schema moest.

In de aantekeningen niet zozeer, maar als ik mijn data terugkijk zie ik zéker vooruitgang. Niet zo gek, want kom van ver... Dus dan is het ook makkelijker vooruitgang boeken. Dat is ook een beetje de reden dat ik (nog) geen nut in die schema's zag... Alles wat ik nu doe/deed draagt bij aan beter worden... Maar dat wordt steeds lastiger denk ik (hoop ik :P)
pi_133610553
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:49 schreef muzas het volgende:

[..]

Deze zomer wel begonnen met in een rondje bijv. 2 blokken 20minuten d2 te doen (voorbeeldritje) Haalde daar wel veel voordeel uit. Maar dus niet omdat het van mn schema moest.

In de aantekeningen niet zozeer, maar als ik mijn data terugkijk zie ik zéker vooruitgang. Niet zo gek, want kom van ver... Dus dan is het ook makkelijker vooruitgang boeken. Dat is ook een beetje de reden dat ik (nog) geen nut in die schema's zag... Alles wat ik nu doe/deed draagt bij aan beter worden... Maar dat wordt steeds lastiger denk ik (hoop ik :P)
Zolang je vooruit gaat is er niet zo veel aan de hand. Gewoon de winter doorfietsen, een paar doelen hebben voor volgend jaar en t komt vast goed!

En solo 27.7 rijden op een rondje ringvaart is echt niet slecht.
eten!!!
  maandag 25 november 2013 @ 15:26:55 #39
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133610653
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:23 schreef janatwork het volgende:

[..]

Zolang je vooruit gaat is er niet zo veel aan de hand. Gewoon de winter doorfietsen, een paar doelen hebben voor volgend jaar en t komt vast goed!

En solo 27.7 rijden op een rondje ringvaart is echt niet slecht.
Neuh, niets om je voor te schamen.
pi_133610829
En je moet ook niet vergeten dat er veel mensen zijn die er graag een paar km gemiddeld bovenop het werkelijke vertellen.
Haters gonna hate.
pi_133611112
quote:
99s.gif Op maandag 25 november 2013 15:32 schreef CyclingGirl het volgende:
En je moet ook niet vergeten dat er veel mensen zijn die er graag een paar km gemiddeld bovenop het werkelijke vertellen.
Sinds Strava is Oksel zijn gemiddelde een stuk lager geworden :D
pi_133611143
quote:
99s.gif Op maandag 25 november 2013 13:51 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ik ben wel voor veel intervallen, maar niet te vroeg in het jaar..Eerst goede basis.
  maandag 25 november 2013 @ 15:53:35 #43
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133611472
quote:
99s.gif Op maandag 25 november 2013 15:32 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou, het hangt van meer dingen af. Hoe stel je je garmin in bijvoorbeeld?

Nu met die fall forty stel ik hem in dat hij niet pauzeert. Normaal heb ik onder de 10 km per uur dat hij pauzeert. Daardoor wordt je gemiddelde ook hoger. Je kan hem ook instellen dat hij pauzeert als je stil staat. Als je voor dat laatste kiest gaat je gemiddelde ook omlaag.

En je gemiddelde is ook afhankelijk van welke route je fietst. Ik denk dat als Muzas dat rondje ringvaart (en dan alleen de ringvaart) bekijkt qua snelheid, dat hij nog wel hoger zit dan 27.7
pi_133611737
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:13 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Pfff, gewoon dieprood denk ik. De opschepper.

Vergeet niet dat hij volgens eigen zeggen de hel van de heuvelrug als rustige D1 training had ervaren.
You got me there, op het moment dat muzas dat vroeg aan mij reed ik in hoog D1/laag D2. De stukjes echt tegenwind in liep dat natuurlijk wel op maar het was niet de hele tijd puur tegen wind in dus ging hartslag wel snel naar beneden.

Zei ik dat over de hel vd heuvelrug trouwens niet als een grap :P

Muzas kan volgend jaar in de lente/zomer ook wel bij de trimmers op Sloten meerijden, moet ie ook wel een paar rondjes kunnen volhouden achterin.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  maandag 25 november 2013 @ 16:03:15 #45
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133611788
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 16:01 schreef MarcoD het volgende:

[..]

You got me there, op het moment dat muzas dat vroeg aan mij reed ik in hoog D1/laag D2. De stukjes echt tegenwind in liep dat natuurlijk wel op maar het was niet de hele tijd puur tegen wind in dus ging hartslag wel snel naar beneden.
Ik had het al zwaar zat in het wiel _O- Vind 't ook knap hoor, ondanks dat je misschien ietswat overdreef, maar dat doen we allemaal.
quote:
Zei ik dat over de hel vd heuvelrug trouwens niet als een grap :P
Fietsen is een serieuze zaak. Daar maak je toch hopelijk geen grappen over?
pi_133611816
Sorry meneer, ik zal het nooooooooooit meer doen!
pi_133615506
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat houd het spannend.

Wat wel minder is, is dat ik het niet zie gebeuren dat ik de Fall Forty ga halen. Heb te veel dingen te doen en ik zit nog maar op 37% ;(
Wordt voor mij ook erg krap, best stevige challenge.
(al sta ik op dit moment zelfs nr1 als ik country nederland selecteer ;))

En gemiddelde snelheid moet je gewoon snel vergeten, dan moet je enkel bekende rondjes gaan fietsen in beschutting zonder oversteeks ed. (en pont noordzeekanaal is ook killing voor je gemiddelde want telt strava gewoon mee)
Gisteren had ik ook idee dat ik kapot ging met tegenwind in de polder. (windkracht 6 zag ik op buienradar) was maar al te blij dat ik een triple had om nog ff iets gemakkelijker rond te draaien.
En op terugweg wel ff lekker met wind mee :)
pi_133620518
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 17:52 schreef ddx het volgende:

[..]

Wordt voor mij ook erg krap, best stevige challenge.
(al sta ik op dit moment zelfs nr1 als ik country nederland selecteer ;))

En gemiddelde snelheid moet je gewoon snel vergeten, dan moet je enkel bekende rondjes gaan fietsen in beschutting zonder oversteeks ed. (en pont noordzeekanaal is ook killing voor je gemiddelde want telt strava gewoon mee)
Gisteren had ik ook idee dat ik kapot ging met tegenwind in de polder. (windkracht 6 zag ik op buienradar) was maar al te blij dat ik een triple had om nog ff iets gemakkelijker rond te draaien.
En op terugweg wel ff lekker met wind mee :)
Hoe kun je nu zien of je de weg naar boven te pakken hebt als je niet op je gemiddelde snelheid let 8)7

Juist om te zien of je op de juiste weg bent zou ik je gemiddelde snelheid minutieus analyseren. :7
Echter het per rit bekijken van dat gemiddelde heeft inderdaad niet zo veel zin.
Zet je je gemiddelde snelheden van al je ritten op een rijtje en dan zul je een bepaalde tendens in je ritten gaan zien.

Is deze tendens naar boven, dan ga je goed, is ie naar beneden dan zul je het anders moeten gaan aanpakken. :P
pi_133620767
quote:
11s.gif Op maandag 25 november 2013 20:13 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

Hoe kun je nu zien of je de weg naar boven te pakken hebt als je niet op je gemiddelde snelheid let 8)7

Juist om te zien of je op de juiste weg bent zou ik je gemiddelde snelheid minutieus analyseren. :7
Echter het per rit bekijken van dat gemiddelde heeft inderdaad niet zo veel zin.
Zet je je gemiddelde snelheden van al je ritten op een rijtje en dan zul je een bepaalde tendens in je ritten gaan zien.

Is deze tendens naar boven, dan ga je goed, is ie naar beneden dan zul je het anders moeten gaan aanpakken. :P
Omdat het gemiddelde niet zoveel zegt over hoe goed je getraind hebt of wat je vooruitgang is.
Ik ben juist beter gaan presteren in wedstrijden toen mijn gemiddelde in trainingen omlaag ging.
pi_133620960
Even iets heel anders. Mn vriendin en ik zitten eens te kijken naar een weekje vakantie in het voorjaar. Meestal gaan we lekker met de tent op pad in duitsland of frankrijk... Maar nog nooit eerder een fiets meegenomen. Wat doen de kampeerders hier met de fiets als je er niet op zit? In de auto slingeren? Gewoon in de voortent laten staan?
pi_133620962
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 20:19 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Omdat het gemiddelde niet zoveel zegt over hoe goed je getraind hebt of wat je vooruitgang is.
Ik ben juist beter gaan presteren in wedstrijden toen mijn gemiddelde in trainingen omlaag ging.
Maar jij had een ander doel dan Muzas, wedstrijden rijden heeft niks te maken met hoge gemiddeldes tijdens je "avondrondje". Muzas wil blijkbaar tijdens deze rondjes hogere gemiddeldes rijden en dat lijkt je slechts als je ze ook rijdt :7

En inderdaad, om die te hogere gemiddeldes te rijden zul je ook in bepaalde ritten lage gemiddeldes moeten rijden

Lekker duidelijk :P
pi_133621084
quote:
5s.gif Op maandag 25 november 2013 20:23 schreef muzas het volgende:
Even iets heel anders. Mn vriendin en ik zitten eens te kijken naar een weekje vakantie in het voorjaar. Meestal gaan we lekker met de tent op pad in duitsland of frankrijk... Maar nog nooit eerder een fiets meegenomen. Wat doen de kampeerders hier met de fiets als je er niet op zit? In de auto slingeren? Gewoon in de voortent laten staan?
Gewoon in de tent.

Neem wel altijd een lang gevlochten ijzerdraad en een slotje mee. Deze lus ik door de wielen en frame. Zo lukt het op de fiets wegfietsen in ieder geval niet meer.

Mocht ie alsnog weg worden gehaald heb ik in ieder geval een goed excuus om een nieuwe te kopen *O*
pi_133621206
Ja, nou heb m net :P en mn portemonnee is minder blij dan :D

Of valt zoiets onder de reisverzekering? :D
pi_133621302
Ik zou 'm in de auto gooien. Wel liefst dusdanig dat 'ie niet van buiten zichtbaar is.
pi_133621343
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 20:31 schreef Wombcat het volgende:
Ik zou 'm in de auto gooien. Wel liefst dusdanig dat 'ie niet van buiten zichtbaar is.
Ja pcies.. altijd wel dekentjes in de auto :P Dan is alleen wel zichtbaar dat er iets overduidelijk onder een deken wordt verstopt :P
pi_133621476
Grotere auto kopen, zodat 'ie in de kofferbak kan
  maandag 25 november 2013 @ 20:42:32 #57
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133621812
Wie wil die instapgiant nou hebben man. Pleur gewoon aan een paaltje met een klein slotje.
pi_133622057
:D
  maandag 25 november 2013 @ 20:51:14 #59
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133622200
Het is natuurlijk goed dat je je allerheiligste bezit wilt beschermen tegen onverlaten, maar je moet ook realistisch blijven. De kans dat er op een gemiddelde Franse camping onguur volk huist is al nihil, laat staan dat ze het op jouw fiets hebben gemunt. Als je nu een fiets had van 10K had je misschien iets meer reden om zorgen over te hebben maar dan ben je een fucking schraper als je op een camping gaat staan en niet in een hotel of appartement.
pi_133622582
Gewoon op zoek naar tips/ervaringen over hoe je fiets op te bergen tijdens een kampeertocht. Hoe de prijs van die fiets er toe doet snap ik echt niet. Goedkope fiets of niet, betekent niet dat je het mensen met kwaad in de zin maar makkelijk moet maken om 'm mee te nemen. Jij doet je voordeur toch ook op slot?

Niet alle dieven op zoek naar wat snelle centen weten wat dure fietsen of niet zijn.
  maandag 25 november 2013 @ 21:02:11 #61
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133622725
Ik zou 'm dus gewoon tegen een paaltje zetten ofzo. Blijft toch wel staan in Frankrijk wonen alleen maar nette mensen.
  maandag 25 november 2013 @ 21:03:41 #62
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133622775
Hier wonen ook alleen maar nette mensen. Bij mijn vorig huis ook, daar vergat ik regelmatig de auto af te sluiten. De deur van 't huis stond daar 's nachts ook wel eens open.
  maandag 25 november 2013 @ 21:07:19 #63
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_133622908
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 20:59 schreef muzas het volgende:
Gewoon op zoek naar tips/ervaringen over hoe je fiets op te bergen tijdens een kampeertocht. Hoe de prijs van die fiets er toe doet snap ik echt niet. Goedkope fiets of niet, betekent niet dat je het mensen met kwaad in de zin maar makkelijk moet maken om 'm mee te nemen. Jij doet je voordeur toch ook op slot?

Niet alle dieven op zoek naar wat snelle centen weten wat dure fietsen of niet zijn.
Ik leg mijn fiets in de auto
.
pi_133622930
quote:

[..]

Dan moet er op z'n minst iets van windsnelheid/richting in verwerkt zitten.
Bijvoorbeeld afgelopen zaterdag met wind mee :
http://www.strava.com/activities/96816960#2059795890

Zelfde segment paar maanden geleden :
http://www.strava.com/activities/63814219#1208215231

2e is helft van de snelheid maar volgens mij had ik het veel zwaarder toen met wind tegen.
  maandag 25 november 2013 @ 21:09:08 #65
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133622978
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 21:07 schreef Yankee het volgende:

[..]

Doe er dan wel een dekentje over dan hoeft niemand zich te storen aan dat dranghek.
pi_133623033
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 21:09 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Doe er dan wel een dekentje over dan hoeft niemand zich te storen aan dat dranghek.
Sowieso, anders krijgt 'ie het koud ^O^
pi_133623062
ik zou ook geen risico nemen en lekker in de auto leggen wanneer mogelijk.
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 25 november 2013 @ 21:11:25 #68
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_133623070
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 21:09 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

_O_
.
pi_133623101
Iig wiel uit je fiets halen en in auto leggen dan kan de gelegenheidsdief er niet snel wat mee.
pi_133623130
Ik zette mijn fiets tegen een boom met een hangslot en een hoes erover heen.

Maar had ook prima zonder slot kunnen doen, die fiets had namelijk een triple.
pi_133623216
Ach, nu heb je een Canyon, die raak je nog niet kwijt als je geld toegeeft.
pi_133623250
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 21:14 schreef Wombcat het volgende:
Ach, nu heb je een Canyon, die raak je nog niet kwijt als je geld toegeeft.
Voor zover ik begreep staan de vrouwen er voor in de rij.
pi_133623286
Het frame geeft zeker alle vibraties door?
  maandag 25 november 2013 @ 21:17:03 #74
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133623341
quote:
11s.gif Op maandag 25 november 2013 21:15 schreef muzas het volgende:

[..]

Ja voor de vlugge magic vingers van de coureur in kwestie.
pi_133623384
Jaja, vast een hoop horloges verloren op die manier :D
pi_133623461
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 21:11 schreef ddx het volgende:
Iig wiel uit je fiets halen en in auto leggen dan kan de gelegenheidsdief er niet snel wat mee.
das inderdaad wel slim ja.. Frame en wielen op verschillende plek, als je daarvoor de ruimte hebt..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_133623509
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 21:17 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja voor de vlugge magic vingers van de coureur in kwestie.
Mijn vriendin kan haar ook nooit stil houden na wat drankjes :')
  maandag 25 november 2013 @ 21:21:49 #78
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133623540
Ik begraaf mijn wielen altijd apart, en het frame verstop ik dan 5km verder in het bos.
pi_133623599
  maandag 25 november 2013 @ 21:26:13 #80
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133623732
Tja Gios met Campagnolo hé?
pi_133623873
Die zou ik ook in de bomen hangen ja
  maandag 25 november 2013 @ 21:39:42 #82
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133624401
Ik zou ook jaloers zijn.
pi_133624509
De kogel is door de kerk gegaan! Sinds zaterdag de trotse eigenaar van een mooie cube peloton race 2013 :-).

Eerst bij bike2build geweest. Hadden m'n maat helaas niet meer en werd geholpen door iemand die zijn eerste fiets gekocht. Als leek wist ik meer dan hij, dus snel weer weg. Bij 12gobiking in Moordrecht supergoed geholpen. Kaasplankje, dank voor de tips!
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
pi_133624586
Tof! Gefeliciteerd met je aankoop. Foto's?
pi_133625062
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 21:07 schreef ddx het volgende:

[..]

Dan moet er op z'n minst iets van windsnelheid/richting in verwerkt zitten.
Bijvoorbeeld afgelopen zaterdag met wind mee :
http://www.strava.com/activities/96816960#2059795890

Zelfde segment paar maanden geleden :
http://www.strava.com/activities/63814219#1208215231

2e is helft van de snelheid maar volgens mij had ik het veel zwaarder toen met wind tegen.
Zoals ik al zei, is het belangrijk dat je het gemiddelde in de gaten houdt en je dus niet laat verleiden om je niveau te beoordelen aan de hand van slechts 1 segment/rit.

Juist wat ik zeg dat je niet zou moeten doen om je niveau te bepalen..., doe jij hier :P :D

quote:

[..]

Zet je je gemiddelde snelheden van al je ritten op een rijtje, dan zul je een bepaalde tendens in je ritten gaan zien.
pi_133625289
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 21:07 schreef Yankee het volgende:

[..]

Past dat?
pi_133625502
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 21:53 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, is het belangrijk dat je het gemiddelde in de gaten houdt en je dus niet laat verleiden om je niveau te beoordelen aan de hand van slechts 1 segment/rit.

Juist wat ik zeg dat je niet zou moeten doen om je niveau te bepalen..., doe jij hier :P :D
Ik begrijp je wel hoor, maar hier in Nederland speelt weer een te grote invloed om echt progressie te kunnen zien.
Ik vermaak me wel op de fiets hoor, alleen als ik dan zoals zondag met 20km/u tegen wind in zit te trappen vraag ik me soms ff af waar ik mee bezig ben ;)
pi_133625655
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:02 schreef ddx het volgende:

[..]

Ik begrijp je wel hoor, maar hier in Nederland speelt weer een te grote invloed om echt progressie te kunnen zien.
Ik vermaak me wel op de fiets hoor, alleen als ik dan zoals zondag met 20km/u tegen wind in zit te trappen vraag ik me soms ff af waar ik mee bezig ben ;)
Kom je toch in Brabant wonen, hier waait het eigenlijk nooit echt hard 8-)
Kun je mooi heel nauwkeurig je progressie bij gaan houden op de fiets :P
pi_133625658
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 21:12 schreef Patroon het volgende:
Ik zette mijn fiets tegen een boom met een hangslot en een hoes erover heen.

Maar had ook prima zonder slot kunnen doen, die fiets had namelijk een triple.
Je maakte je anders wel knap zorgen dat ze die ouwe koga van jou zouden jatten en niet een van de mooiere fietsen die er stonden :P
Mijn foto's op Flickr!
pi_133627533
komende donderdag en vrijdag strijkt de gehele Belkin ploeg neer in Bunnik.. (waarschijnlijk ivm donderdagavond Kickoff Utrecht Tour). Dus wie weet komen fokkers nog wat renners tegen op een plaatselijk trainingsritje..
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 25 november 2013 @ 22:53:07 #91
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_133627649
quote:
11s.gif Op maandag 25 november 2013 21:15 schreef muzas het volgende:

[..]

Alleen lesboos, want er zit een scheur in!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_133627961
Ben weer wezen klussen :D

pi_133628374
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 23:01 schreef Tommeke het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
een fixie met remmen... Foei!
Mooi fietsje tom.. Klassiek Rolls zadel, mooi met witte remkabels.. Leuk gedaan!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_133629522
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 23:11 schreef the_critic het volgende:

[..]

een fixie met remmen... Foei!
Mooi fietsje tom.. Klassiek Rolls zadel, mooi met witte remkabels.. Leuk gedaan!
Thnx! Safety first he? Die remmen zijn wel Dura Ace btw, dus nog enigszins stylow ;)
pi_133629551
Nice Tom!

Fiets van m'n stiefpa werd van de Franse camping gejat. Oud geval, weinig meer waard. Zat vast aan een loodzware klapstoel. Werd met fiets & al weggedragen, samen met nog 3-4 racefietsen.

Zet m'n fiets meestal vast met een flink slot aan een velg. Moet je alleen niet de volgende dag wegrijden.

Of gewoon aan een boom.

Ik ben gvd. weer te ongezond aan 't eten. Veel brood, snoepen. Niet goed. Fiets daarvoor te weinig.
pi_133629701
pi_133629778
Die zocht ik eik niet, maar is wel tof.
pi_133630037
Hier, fris & fruitig vlak voor de Alphe tijdens de Marmotte :)

pi_133630050
Maar die zocht ik ook niet.
pi_133630101
pi_133630148
sex.jpg?
  dinsdag 26 november 2013 @ 07:21:21 #102
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133633288
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:02 schreef ddx het volgende:

Dat heb ik ook soms hoor, deze zomer toen ik de week voor de Marmot nog 1 lange training wilde doen en 8 uur lang op de fiets zat in de brandende hitte in Z. Frankrijk met horzels en vliegen rond mijn kop de Mont Aigoual opreed. Terwijl ieder ander mens zat uit te puffen in de schaduw met een koud drakje voor de neus.

@ Tommeke: mooi fietsje.

@ Thomasss: Leuk, fotootje?
  dinsdag 26 november 2013 @ 07:38:19 #103
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133633353
Ik mag Kaasplankje niet meer volgen -O-

Vanmorgen niet vooruit te branden ;( Pontje gemist EN lek gereden vlak voor de zaak, kon nog net uitrollen
  dinsdag 26 november 2013 @ 07:58:07 #104
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_133633455
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 23:01 schreef Tommeke het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat is deze? Hipster oO<
.
pi_133633620
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 23:40 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
Blijft een mooie foto idd :Y
pi_133633626
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 07:58 schreef Yankee het volgende:

[..]

Wat is deze? Hipster oO<
Ja jong, wist je dat niet? Ga er wel lekker op trainen met Marten, word je sterk van volgens hem.
pi_133633733
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 23:36 schreef Oksel het volgende:
Nice Tom!

Ik ben gvd. weer te ongezond aan 't eten. Veel brood, snoepen. Niet goed. Fiets daarvoor te weinig.
moet jij eens kijken wat je straks de eerste paar weken doet als die kleine er is.... De deur niet mer uit, alleen maar binnen zitten eten en naar die kleine kijken, visite ontvangen, lekkers bij de koffie, geen zin in koken dus iets makkelijks eten.. Succes! ;)
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 26 november 2013 @ 08:54:10 #108
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133633987
Vanmorgen zware poten. Liep al leeg als ik een viaduct op moest :') Uiteraard het pontje gemist. Was al wat aan de late kant.

Vanavond ook nog ff een rondje om met vrienden :P
pi_133634204
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 08:20 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Blijft een mooie foto idd :Y
Goeie fotograaf ook. De nieuwe Cor Vos kun je m wel noemen :Y
Mijn foto's op Flickr!
pi_133634252
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 08:34 schreef the_critic het volgende:

[..]

moet jij eens kijken wat je straks de eerste paar weken doet als die kleine er is.... De deur niet mer uit, alleen maar binnen zitten eten en naar die kleine kijken, visite ontvangen, lekkers bij de koffie, geen zin in koken dus iets makkelijks eten.. Succes! ;)
Jij en Oksel mogen komende zomer bij meets lekker met zn tweeën naast elkaar* voorop fietsen! Kunnen Kaas, Patroon en ik daarachter 3 man breed lekker uit de wind rijden, we worden gewoon meegezogen in het vacuum wat achter jullie ontstaat :P

*= (behalve dan op het fietspad door Prattenburgse bos waar Oksel die kwaaie Junk van zn fiets reed, daar passen jullie nooit niet naast elkaar zonder de boompjes te raken)
Mijn foto's op Flickr!
pi_133634281
pi_133634339
Ik geloof alleen dat jullie vergeten dat ik zelf mijn agenda bepaal, en dat mijn agenda niet wordt bepaald door derden. Dus als ik op di / do in de agenda zet "Fietsen", dan gebeurd dat ook.. :) En hetzelfde geldt voor mijn vriendin.. Het wordt alleen wat problematisch als er op dinsdagavond een tennistraining én een fietstraining is. Maar ook dat is al beslecht; je kan een kindje makkelijker meenemen naar de tennisbaan dan naar een fietstraining.
pi_133634442
Moet trouwens even gaan kijken wat ik ga doen.

OWC (Oldenzaal) heeft zowel toer als ren-afdeling, misschien kan ik daar met 1 lidmaatschap met beide takken mee. http://www.owc-oldenzaal.nl/afdelingen/

In in Hengelo heb je de Tubanters, waarover ik hier nu net lees dat ze meer toer- dan renvereniging zijn: http://www.hwvdetubanters.nl/lidmaatschap/

Als het even kan wil ik het wel een jaartje gaan proberen met sportklasse licentie. Mede omdat ik de traningskoersjes zo makkelijk meereed vanaf begin.

Bij de Tubanters kun ik op woensdagen met hun mee gaan trainen en dinsdags en donderdags kun ik dan altijd nog naar ‘t Hulsbeek voor trainingskoersjes. Dinsdagen in voorjaar hebben ze daar trouwens een competitie met inleg- en prijzengeld: http://www.owc-oldenzaal.(...)en/owcinterclub2013/
pi_133634607
Licentie voor 2014 is ook aangevraagd en goedgekeurd! Werkgever heeft mijn verzoek voor een week verlof eind maart 2014 ook goedgekeurd. Ga vriendin een week fietsen op Mallorca met Odwin Bink!
pi_133634624
Wat een leven heb jij ook. 't houdt niet op! feestje na feestje..

:P
pi_133634632
:P
pi_133634642
Wel moed hoor.
pi_133634648
:P Alles in 2014 het teken van de koers!

Mooie bij Odwin ook dat er groepjes van verschillende niveau's zijn. Dus ook prima voor vriendin om aan te sluiten bij een leuke groep met dames van andere fietsers.
pi_133634750
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 07:21 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat heb ik ook soms hoor, deze zomer toen ik de week voor de Marmot nog 1 lange training wilde doen en 8 uur lang op de fiets zat in de brandende hitte in Z. Frankrijk met horzels en vliegen rond mijn kop de Mont Aigoual opreed. Terwijl ieder ander mens zat uit te puffen in de schaduw met een koud drakje voor de neus.

@ Tommeke: mooi fietsje.

@ Thomasss: Leuk, fotootje?
Even foto van internet geplukt:

Moet op de mijnes nog bidonhouder, pedalen en fietscomputertje bouwen :)
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
pi_133635180
Echt?
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:00:10 #121
545 dop
:copyright: dop
pi_133635196
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:19 schreef Oksel het volgende:
Ik geloof alleen dat jullie vergeten dat ik zelf mijn agenda bepaal, en dat mijn agenda niet wordt bepaald door derden. Dus als ik op di / do in de agenda zet "Fietsen", dan gebeurd dat ook.. :) En hetzelfde geldt voor mijn vriendin.. Het wordt alleen wat problematisch als er op dinsdagavond een tennistraining én een fietstraining is. Maar ook dat is al beslecht; je kan een kindje makkelijker meenemen naar de tennisbaan dan naar een fietstraining.
Vieze luiers, tandjes, koorts stuipjes en slapenloze nachten kun je met geen mogelijk in een agenda plannen.
Zet nu maar gewoon een dik rood kruis door je huidige leventje.
Het enige waar jij straks voor op de fiets mag is voor pakken pampers en luierdoekjes.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_133635486
Oh, dat het minder flexibel gaat zijn dan voorheen dat snap ik. Maar geloof me, ik ben met kind nog steeds 10x flexibeler dan anderen zonder kind.
pi_133635559
spreek je over een jaar nog wel eens :)

en zou trouwens voor owc gaan. erg goede club, over gehele breedte op ieder niveau
everyone's a critic...
even you ! !
pi_133635633
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:12 schreef Gripper het volgende:

[..]

Jij en Oksel mogen komende zomer bij meets lekker met zn tweeën naast elkaar* voorop fietsen! Kunnen Kaas, Patroon en ik daarachter 3 man breed lekker uit de wind rijden, we worden gewoon meegezogen in het vacuum wat achter jullie ontstaat :P

*= (behalve dan op het fietspad door Prattenburgse bos waar Oksel die kwaaie Junk van zn fiets reed, daar passen jullie nooit niet naast elkaar zonder de boompjes te raken)
heb Marmotte 2015 in mijn agenda, rood omcirkeld staan..(doel om naartoe te trainen en rustig af te kunnen gaan vallen). maar voor volgend jaar, zou je wel eens gelijk kunnen hebben ja. Ben gvd al 4 kilo aangekomen sinds afgelopen zomer. En dan moeten de zwaartste weken (sinterklaas, kerst, boswandelingen in de sneeuw in januari) nog komen :( (ik hou zo ontzettend van gevulde speculaas, pepernoten, chocoladeletters, chocolademelk met slagroom enz enz)
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:20:31 #125
545 dop
pi_133635645
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:13 schreef Oksel het volgende:
Oh, dat het minder flexibel gaat zijn dan voorheen dat snap ik. Maar geloof me, ik ben met kind nog steeds 10x flexibeler dan anderen zonder kind.
Dat is goed om te horen , je zal je snel aanpassen aan je nieuwe leventje :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:23:43 #126
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133635722
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:20 schreef the_critic het volgende:

[..]

heb Marmotte 2015 in mijn agenda, rood omcirkeld staan..(doel om naartoe te trainen en rustig af te kunnen gaan vallen). maar voor volgend jaar, zou je wel eens gelijk kunnen hebben ja. Ben gvd al 4 kilo aangekomen sinds afgelopen zomer. En dan moeten de zwaartste weken (sinterklaas, kerst, boswandelingen in de sneeuw in januari) nog komen :( (ik hou zo ontzettend van gevulde speculaas, pepernoten, chocoladeletters, chocolademelk met slagroom enz enz)
Ja, collega van me heeft pepernoten met chocola er omheen binnen grijpafstand gelegd :@
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:25:16 #127
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133635761
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:20 schreef dop het volgende:

[..]

Dat is goed om te horen , je zal je snel aanpassen aan je nieuwe leventje :)

SPOILER
Of misschien gaat het hem wel beter af dan andere ouders? Misschien dat hij er te licht over denkt, maar daar komen we vanzelf achter. Ik denk wel dat okie meer controle heeft over zijn planning dan jij en ik.
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:31:33 #128
545 dop
pi_133635901
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:25 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Of misschien gaat het hem wel beter af dan andere ouders? Misschien dat hij er te licht over denkt, maar daar komen we vanzelf achter. Ik denk wel dat okie meer controle heeft over zijn planning dan jij en ik.
ik loop natuurlijk een beetje te zieken kano , maar ik heb ruime ervaring op dit vlak , je weet gewoon vooraf niet wat het is , en gaat echt andere keuzes maken als dat je jezelf vooraf hebt voorgenomen.
tenzij het je broodwinning is kan je er van uitgaan dat sporten even niet meer op de eerste plaats komt.
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:48:50 #129
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_133636318
Gewoon een karretje achter de racefiets, heeft Blik ervaring mee, misschien kan Okkie dat ding overkopen?
Vandaag maar eens proberen te kjken bij de fitnessclub naast m'n nieuwe werklokatie, nu sinds vrijdag niet gesport. Ga me dik en lui voelen zo.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_133637331
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:16 schreef the_critic het volgende:
spreek je over een jaar nog wel eens :)

en zou trouwens voor owc gaan. erg goede club, over gehele breedte op ieder niveau
En een mooi fluo pakje :Y
pi_133637581
quote:

[..]

Ik ook hoor, ook van 74 naar 76,5 en zal nog wel meer worden deze maand. Niks erg, iedereen is wel wat vetter in de winter.
Ik heb hier volgens mij al eens voor de grap verteld wat de beste manier is om je seizoen te beginnen: in februari of maart een week (of 2) in het hoge noorden in de sneeuw kamperen bij -20. De kilo's vliegen eraf, en dat terwijl je je een ongeluk vreet de hele dag door aan allemaal lekkere chocola en nootjes en worst :9
Ik ben nu zelfs bewust een beetje spek aan het kweken, want ik weet dat als ik minder dan 78 kilo weeg ik het voortdurend koud ga hebben daar.
Mijn foto's op Flickr!
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:41:45 #132
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133637683
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:38 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik ook hoor, ook van 74 naar 76,5 en zal nog wel meer worden deze maand. Niks erg, iedereen is wel wat vetter in de winter.
Ik heb hier volgens mij al eens voor de grap verteld wat de beste manier is om je seizoen te beginnen: in februari of maart een week (of 2) in het hoge noorden in de sneeuw kamperen bij -20. De kilo's vliegen eraf, en dat terwijl je je een ongeluk vreet de hele dag door aan allemaal lekkere chocola en nootjes en worst :9
Ik ben nu zelfs bewust een beetje spek aan het kweken, want ik weet dat als ik minder dan 78 kilo weeg ik het voortdurend koud ga hebben daar.
Lijkt me best tof om te doen, heb ik alleen geen vrije dagen/geld voor. Vriend van me gaat volgend jaar een trektocht op spitsbergen doen _O_ Daar ben ik wel jaloers op. ;(
pi_133637766
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Lijkt me best tof om te doen, heb ik alleen geen vrije dagen/geld voor. Vriend van me gaat volgend jaar een trektocht op spitsbergen doen _O_ Daar ben ik wel jaloers op. ;(
t is ook tof. Wel koud (altijd wennen de eerste 2-3 dagen)
Maar inderdaad: niet zo goedkoop. Alleen al alle spullen die je nodig hebt, maar die hebben de meesten van ons groepje ook door de jaren heen bij elkaar gespaard. Het is toch zo een uitrusting van een paar duizend euro, en je kunt niet alles huren. Denk dat ik eigenlijk duurdere buitensportspullen dan fietsspullen heb, als je alles zo optelt...

Wij gaan de eerste week van Maart naar Noord-Finland, hopelijk veel sneeuw en noorderlicht :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Gripper op 26-11-2013 12:03:18 ]
Mijn foto's op Flickr!
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:47:39 #134
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133637814
Als je maar weet dat ik jaloers ben.
pi_133638159
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:38 schreef Gripper het volgende:

[..]

Super tip ja! In maart 2 weken niet fietsen en jezelf uithongeren terwijl in april de eerste amateur koersen op de kalender staan.. ;)
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:31:20 #136
545 dop
pi_133638980
sportvasten je weet toch :)
pi_133639927
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:00 schreef Patroon het volgende:

[..]

Super tip ja! In maart 2 weken niet fietsen en jezelf uithongeren terwijl in april de eerste amateur koersen op de kalender staan.. ;)
Als het dan in April net zulk weer is als afgelopen jaar heb ik voordeel, want iedereen zit te bibberen van de kou op zn fiets, en voor mij voelt 0 graden en een schraal windje dan al als voorjaar na een tijdje in de échte kou :)
Mijn foto's op Flickr!
  dinsdag 26 november 2013 @ 13:20:58 #138
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133640380
Waar kan ik goedkoop biba's kopen? Kaas had er laatst toch 10 voor 2.50? Vanmorgen lek gereden en nu zit mijn laatste bandje erin. ;(
pi_133640885
quote:

[..]

Oooh praat me er niet van. Ik vind het zo heerlijk gevuld speculaas, borstplaat van de bakker, oliebollen, en noem maar op :9 :Y) Hier op kantoor ligt gelukkig niet veel van dat spul.

Weeg nu 56.5kg en kom van 54.0kg, komt tot de kerst nog wel een kg bij denk ik en daarna gaat het er wel weer af. Iedereen is wat dikker in de winter.
Haters gonna hate.
  dinsdag 26 november 2013 @ 13:40:35 #140
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133641018
Ik ben juist aan het afvallen B-)
pi_133641021
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:35 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]
Weeg nu 56.5kg en kom van 54.0kg, komt tot de kerst nog wel een kg bij denk ik en daarna gaat het er wel weer af. Iedereen is wat dikker in de winter.
Dik wijf :P

Kilootje of 3-4 verschil tussen zomerslank en je wintervacht is helemaal geen schande, evolutionair is het een prima oplossing. Je weet maar nooit of we een horrorwinter krijgen en het gas in Groningen ineens opraakt ;)
Maar goed, hoe minder je nu aankomt, des te eerder zit je in het voorjaar weer op koersgewicht, (of des te harder moet je eraan werken voordat het zover is.)

Maar wacht ff, dit is het topic van kano, dus anderen mogen hier helemaal geen tips geven. Kano, gooi er eens een paar wijsheden tegenaan??
Mijn foto's op Flickr!
  dinsdag 26 november 2013 @ 13:41:29 #142
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133641037
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:40 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dik wijf :P

Kilootje of 3-4 verschil tussen zomerslank en je wintervacht is helemaal geen schande, evolutionair is het een prima oplossing. Je weet maar nooit of we een horrorwinter krijgen en het gas in Groningen ineens opraakt ;)
Maar goed, hoe minder je nu aankomt, des te eerder zit je in het voorjaar weer op koersgewicht, (of des te harder moet je eraan werken voordat het zover is.)

Maar wacht ff, dit is het topic van kano, dus anderen mogen hier helemaal geen tips geven. Kano, gooi er eens een paar wijsheden tegenaan??
Weinig vreten, veel fietsen.
pi_133641046
o|O pas op he! ;)

Het valt dit jaar wel mee, vorig jaar zat ik op 58kg en in de zomer op 54kg. Het jaar daarvoor zat ik zomer en winter op 54kg dat was wel apart :)
Haters gonna hate.
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:28:39 #144
153506 Captain_Fabulous
pi_133642319
Een wielrenster van boven de 50 kg :X

SPOILER
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:31:17 #145
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133642393
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:40 schreef thomasss het volgende:

[..]

Even foto van internet geplukt:

[ afbeelding ]

Moet op de mijnes nog bidonhouder, pedalen en fietscomputertje bouwen :)
Ja een foto van 't internet hadden we al gezien. :{w
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:42:59 #146
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133642704
Vanmorgen om 8u op de fiets gestapt op 2 manderijnen want ik moest direct knallen . Nu net pas mijn brinta op.
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:44:37 #147
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133642752
Kaas, waarom heb je mij geblokt op strava? Wordt je angstig van mijn kilometers?
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:47:59 #148
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133642813
Als jij net zoveel gaat trainen als je hier zevert voeg ik je weer toe.
pi_133642853
hahaha :D
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:50:40 #150
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133642864
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:47 schreef kaasplankje het volgende:
Als jij net zoveel gaat trainen als je hier zevert voeg ik je weer toe.
Op zoveel zit ik nog niet -O-
pi_133642915
Skitterend!
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:58:31 #152
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133643038
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:52 schreef Patroon het volgende:
Skitterend!
Pfff, zeg maar niets. Als je niet oppast zou ik je volgend jaar qua km's zomaar in kunnen halen :P
pi_133643072
Als je ook in Frankrijk was, weetje waarom ik Skitterend zeg ;)
  dinsdag 26 november 2013 @ 15:04:42 #154
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133643211
Beetje tof lopen doen en insidehumor gebruiken :')

Leg het dan of uit, of gebruik het niet.
pi_133643222
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:59 schreef Patroon het volgende:
Als je ook in Frankrijk was, weetje waarom ik Skitterend zeg ;)
Hihihi dat zei je elke keer als je dronken was hihihi popjeduifje of na een paar trekjes van een pretsigaretje van Kaas O+
Mijn foto's op Flickr!
  dinsdag 26 november 2013 @ 15:05:34 #156
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_133643239
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:45 schreef Gripper het volgende:

[..]

t is ook tof. Wel koud (altijd wennen de eerste 2-3 dagen)
Maar inderdaad: niet zo goedkoop. Alleen al alle spullen die je nodig hebt, maar die hebben de meesten van ons groepje ook door de jaren heen bij elkaar gespaard. Het is toch zo een uitrusting van een paar duizend euro, en je kunt niet alles huren. Denk dat ik eigenlijk duurdere buitensportspullen dan fietsspullen heb, als je alles zo optelt...

Wij gaan de eerste week van Maart naar Noord-Finland, hopelijk veel sneeuw en noorderlicht :)
Ai, die staat ook nog op mijn verlanglijstje. Ik kom natuurlijk al zo'n 2 keer per jaar in de noordelijke regionen daar, maar die heb ik nog niet gehad. Ik vind de kou eik altijd wel meevallen omdat de lucht hartstikke droog is, waardoor je het minder 'voelt'. Dat betekend niet dat je jezelf er niet tegen moet kleden, want bevroren lichaamsdelen behoort nog steeds tot de mogelijkheden.
Elke winter als ik terugkom vertel ik weer dat het weereens -20 of kouder is geweest, kijken mijn collega's mij weer verbaasd aan en vragen hoe ik dat toch overleef... In Nederland weet men blijkbaar niet dat je jezelf daarop kunt kleden... :')
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_133643325
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:04 schreef kanovinnie het volgende:
Beetje tof lopen doen en insidehumor gebruiken :')

Leg het dan of uit, of gebruik het niet.
Grap uitleggen is niet leuk. :') Had je er maar bij moeten zijn..

Kaas spreekt het in iedergeval uit als een ekte Fries!
  dinsdag 26 november 2013 @ 15:08:46 #158
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133643337
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:05 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Ai, die staat ook nog op mijn verlanglijstje. Ik kom natuurlijk al zo'n 2 keer per jaar in de noordelijke regionen daar, maar die heb ik nog niet gehad. Ik vind de kou eik altijd wel meevallen omdat de lucht hartstikke droog is, waardoor je het minder 'voelt'. Dat betekend niet dat je jezelf er niet tegen moet kleden, want bevroren lichaamsdelen behoort nog steeds tot de mogelijkheden.
Elke winter als ik terugkom vertel ik weer dat het weereens -20 of kouder is geweest, kijken mijn collega's mij weer verbaasd aan en vragen hoe ik dat toch overleef... In Nederland weet men blijkbaar niet dat je jezelf daarop kunt kleden... :')
Je bedoeld Jan en Ria van de administratie? Die al van de leg zijn als het onder de 5 graden zijn? -20 heb ik nog nooit meegemaakt, maar ik kan me niet voorstellen dat je je daar nou zo speciaal voor zou moeten aankleden. Korte broek lijkt me niet handig, maar als je goede schoenen, ski/dikke broek, goede jas met onderkleding en een muts/handschoenen hebt is het prima te doen.

Lijkt me dat het met skiën in de alpen al snel kouder is.
  dinsdag 26 november 2013 @ 15:09:20 #159
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133643356
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:08 schreef Patroon het volgende:

[..]

Grap uitleggen is niet leuk. :') Had je er maar bij moeten zijn..

Kaas spreekt het in iedergeval uit als een ekte Fries!
Tsjah, ik heb weinig te zoeken in de bergen. Ik vind klimmen denk ik niet leuk en ik had de fysiek niet.
  dinsdag 26 november 2013 @ 15:10:18 #160
27167 SuperWeber
pi_133643381
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:08 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je bedoeld Jan en Ria van de administratie? Die al van de leg zijn als het onder de 5 graden zijn? -20 heb ik nog nooit meegemaakt, maar ik kan me niet voorstellen dat je je daar nou zo speciaal voor zou moeten aankleden. Korte broek lijkt me niet handig, maar als je goede schoenen, ski/dikke broek, goede jas met onderkleding en een muts/handschoenen hebt is het prima te doen.

Lijkt me dat het met skiën in de alpen al snel kouder is.
Jij reageert net zo als Jan en Ria van de administratie :D
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  dinsdag 26 november 2013 @ 15:11:37 #161
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133643411
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:10 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Jij reageert net zo als Jan en Ria van de administratie :D
Klopt, ik ben kano van de tekenkamer :P Onderschat ik het dan zo?
  dinsdag 26 november 2013 @ 15:22:26 #162
27167 SuperWeber
pi_133643713
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Klopt, ik ben kano van de tekenkamer :P Onderschat ik het dan zo?
http://www.outdoors.fi/hi(...)e/Pages/Default.aspx

Frostbite is gewoon geen goede grap, dus je kunt jezelf er maar beter op kleden...
En een skipak is waarschijnlijk wel warm, maar jezelf er goed in kunnen voortbewegen is een 2e...
  dinsdag 26 november 2013 @ 15:23:52 #163
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133643752
quote:
Dat gaat over hiken. Ik had het meer over heen en weer lopen in de stad.
  dinsdag 26 november 2013 @ 15:25:05 #164
27167 SuperWeber
pi_133643785
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat gaat over hiken. Ik had het meer over heen en weer lopen in de stad.
Mja, afhankelijk van hoe lang je buiten blijft. Bij -30 en een beetje wind vriezen je ballen zo uit je spijkerbroek...
  dinsdag 26 november 2013 @ 15:50:48 #165
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133644527
Patroon, is dat lampie al binnen eigenlijk?
pi_133645197
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:25 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Mja, afhankelijk van hoe lang je buiten blijft. Bij -30 en een beetje wind vriezen je ballen zo uit je spijkerbroek...
Tot -20 is het allemaal leuk, zolang de wind niet vol in je bakkes waait en de zon schijnt. Bij-25 voel je als je ademhaalt dat je strottehoofd en je longen pijn doen van de koude lucht, en onder de -30 is het verstandig om "voorverwarmde lucht" te gaan ademen, dus bijvoorbeeld door een sjaal heen ofzo. Blote huid is dan niet meer zo verstandig. Dus ook niet "ff snel je handschoenen uit om losgeraakte veters te strikken" want je hebt gegarandeerd de rest van de dag bevroren handen die niet meer warm worden. Veters strikken doe je 's ochtends in de tent en héél nauwkeurig, zodat het de rest van de dag niet meer hoeft.
En zo zijn er nog wel tig dingen waar je aan moet denken, en die je maar 1x fout doet. Zo heb ik bijvoorbeeld een heel mooie thermoskan van aluminium. Als het koud is vriest je lip vast aan de rand van de beker, en heb je een kapotte lip als je jezelf lostrekt. Dus na die eerste pijnlijke ervaring zit er tegenwoordig een reep sporttape om de rand van de beker, met luciferstokjes onder de sporttape om wat relief te krijgen, zodat je ook met grote wanten aan de dop eraf kan draaien . Die sporttape wordt natuurlijk wel schmutzig van de soep en chocolademelk en koffie, maar kan je gewoon om de paar dagen vervangen. Kleine moeite, en geen kapotte lip meer :)

maar inderdaad, goeie spullen is alles, dus geen spijkerbroekie. Oh ja, en vreten natuurlijk. Brandstof op het vuur!
Wat dat betreft is het net fietsen bij lage temperaturen hoor. Vergis je niet wat een paar graadjes onder nul en fikse windchill door de rijwind doen met je blote huid.
Mijn foto's op Flickr!
pi_133645295
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gewoon een karretje achter de racefiets, heeft Blik ervaring mee, misschien kan Okkie dat ding overkopen?
Vandaag maar eens proberen te kjken bij de fitnessclub naast m'n nieuwe werklokatie, nu sinds vrijdag niet gesport. Ga me dik en lui voelen zo.
lijkt mij ook serieus nog wel een leuke optie. Wil daar volgend jaar, als de kleine zelfstandig kan zitten enzo, wel naar kijken.. (zag het voor het eerst voorbij komen bij Robert Gesink die daar foto's van poste op twitter)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_133645326
Klinkt echt enig die temperaturen.
  dinsdag 26 november 2013 @ 16:31:42 #169
153506 Captain_Fabulous
pi_133645781
Ik vond Zuid Frankrijk dit voorjaar al aan de koude kant. :7 Maar ben wel gewoon op een avond met m'n blote poten in de Meditaraneese Zee gaan staan 10 minuten lang, omdat dat goed is voor de spieren. Is me verteld tenminste. De blik van de andere campinggasten toen ik in m'n Speedo naar zee marcheerde (iedereen verder in jassen en fleeces) was erg. _O-
De Donau in mei was ook wat frisjes. Eigenlijk is een nieuwjaarsduik minder koud, qua gevoel, dan veel oppervlakte in de lente....
pi_133645944
die nieuwjaarsduik heb ik in 2011 gedaan, christus... Noordzee was toen 4 graden ofzo. Ik ben al een echte koukleum... Was meteen de laatste keer :P
pi_133646709
Een collega van me fietst met een paar graden boven nul nog gewoon met blote benen rond :')

Vorige winter heb ik met bijna min 20 gekoerierd. Dan moet je inderdaad een sjaaltje voor je mond doen als je veel en diep inademt.

@Kaas: Balen! Hou je dat echt zo lang vol? Ik start om kwart over 7 soms wel op een lege maag, maar moet na 2 uur wel gegeten hebben.
  dinsdag 26 november 2013 @ 17:44:14 #172
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133647703
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 november 2013 16:18 schreef muzas het volgende:
Klinkt echt enig die temperaturen.
Nou idd, fantastisch.
  dinsdag 26 november 2013 @ 17:45:53 #173
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133647742
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 17:06 schreef Tommeke het volgende:
Een collega van me fietst met een paar graden boven nul nog gewoon met blote benen rond :')

Vorige winter heb ik met bijna min 20 gekoerierd. Dan moet je inderdaad een sjaaltje voor je mond doen als je veel en diep inademt.

@Kaas: Balen! Hou je dat echt zo lang vol? Ik start om kwart over 7 soms wel op een lege maag, maar moet na 2 uur wel gegeten hebben.
Ja ik kan doorgaan tot een uur of 2/3 in de middag, als 't hard waait minder lang hoor. Hangt er een bietje vanaf. Niet dat het goed is hoor, mja soms kom je gewoon aan eten of pissen amper toe.
pi_133647825
Heb net op 4 boterhammen 4.5u gefietst en nergens last van.

Baal wel dat je tempo met die kou wat lager ligt. Zal ook komen omdat ik m'n winterwielen erin heb zitten die bijna 500 gram per wiel meer wegen en van die logge banden erop hebben (die nooit lek gaan).

Anyway, lekker tochtje gemaakt: http://www.strava.com/activities/97194108
pi_133647884
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 17:48 schreef keesfietst het volgende:
Heb net op 4 boterhammen 4.5u gefietst en nergens last van.

Baal wel dat je tempo met die kou wat lager ligt. Zal ook komen omdat ik m'n winterwielen erin heb zitten die bijna 500 gram per wiel meer wegen en van die logge banden erop hebben (die nooit lek gaan).

Anyway, lekker tochtje gemaakt: http://www.strava.com/activities/97194108
Waarom baal je van de mindere snelheid? Door de gladde wegen door bladeren vind ik het fijn dat de snelheid wat meer rond de 27 ligt ipv steeds iets boven de 30.
pi_133648584
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 17:45 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja ik kan doorgaan tot een uur of 2/3 in de middag, als 't hard waait minder lang hoor. Hangt er een bietje vanaf. Niet dat het goed is hoor, mja soms kom je gewoon aan eten of pissen amper toe.
Knap hoor. Zit je dan niet scheel op de fiets? Als ik een dag niet sport moet ik mezelf er toe zetten om te eten, maar met een dagje koerieren (zeker in de winter) moet ik echt eten.
  dinsdag 26 november 2013 @ 18:19:01 #177
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133648693
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 18:15 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Knap hoor. Zit je dan niet scheel op de fiets? Als ik een dag niet sport moet ik mezelf er toe zetten om te eten, maar met een dagje koerieren (zeker in de winter) moet ik echt eten.
Ja op een gegeven moment wel. Ik hoef 't gelukkig niet vaak maar soms komt het wel voor. De spoedjes blijven dan binnen komen en voor je 't weet ben je 5 uur bezig. De tijd vliegt dan.
pi_133649130
We gaan 't zien. :)

OWC lijkt me inderdaad wel wat ja.

Alhoewel ik touren als een baas ook tof vind. Oftewel hard rijden op lege Twentse weggetjes, kop over kop, etc. Waaier rijden, als kaas er niet is :P

Maar ik wil nog weekje fietsen in Frankrijk dit jaar. Het liefst in een tipi, met Patroon erbij zodat we iig iemand hebben die je mooi op kunt naaien :D ;)
pi_133649150
Zelfde camping als vorig jaar, huur ik appartement want kind.
pi_133649161
Ik ga maart nog wel een sportvastkuurtje doen denk ik.
pi_133649248
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 18:33 schreef Oksel het volgende:
We gaan 't zien. :)

OWC lijkt me inderdaad wel wat ja.

Alhoewel ik touren als een baas ook tof vind. Oftewel hard rijden op lege Twentse weggetjes, kop over kop, etc. Waaier rijden, als kaas er niet is :P

Maar ik wil nog weekje fietsen in Frankrijk dit jaar. Het liefst in een tipi, met Patroon erbij zodat we iig iemand hebben die je mooi op kunt naaien :D ;)
Ja eens! nu die halve Duitse moet werpen moeten we een ander vinden waarop we kunnen naaien! :D
pi_133649289
Ja! Nemen we moed wel mee?
pi_133649300

Het meisje van Kaas durf je niet he. Ben je bang dat je straks met een bal in je mond vastgebonden tegen de paal van de Tipi aanstaat :D
pi_133649338
Ja, minimaal. Of op z'n kop aan een kruis, wat ze in de brand steekt, terwijl ze een enorme injectienaald in m'n eikel plant in een zusterpakje. Van leer.
pi_133649347
_O- arme kaas
pi_133649364
Okkie op rechts 8-), patroon op links.

En dit is dan kaas.

FOK!fotograaf dinsdag 26 november 2013 @ 18:41:51 #187
73911 ultra_ivo
pi_133649365
-20 heb ik in Rusland een paar keer meegemaakt. Dat valt inderdaad nog mee als je er een weekje of wat bent. -12 was voor mij het koudst met sporten, bij de start van de alternatieve Elfstedentocht in Kuopio. Ik starten met gezichtsmasker en ander warm spul, na een paar kilometer kon ik dat gezichtsmasker al loshalen, ik begon te stomen. Ik was dan ook zo gek om in het wedstrijdpeloton te starten. Hield dat vol totdat vooraan de eerste demarrage kwam, moest ik gelijk lossen....
pi_133649446
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 18:19 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja op een gegeven moment wel. Ik hoef 't gelukkig niet vaak maar soms komt het wel voor. De spoedjes blijven dan binnen komen en voor je 't weet ben je 5 uur bezig. De tijd vliegt dan.
Ja klopt. Ik vind zulks altijd wel mooi.
pi_133649561
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 18:41 schreef Oksel het volgende:
Okkie op rechts 8-), patroon op links.

[ afbeelding ]

En dit is dan kaas.

[ afbeelding ]
Ik zie Okkie toch wat meer genieten van de dominator...

Ik zie een nieuwe fokmeet opkomen!
pi_133650728
Begin 2012 was het toch ook rond de -20 in nederland ?
Zolang er geen wind staat valt dat best mee.

Met wintersport wel eens -25 ofzo gehad met wind bovenop een berg, dan ben je blij dat je weer snel naar beneden kan, maar zolang je goede kleding aan hebt valt echt last hebben van ook wel mee.
pi_133650918
Hier in Twente was het vannacht nog -58. Die Gripper is een mietje, aansteller!!
pi_133650931
Hij is wel goed opgevoed door z'n vrouwtje :P
pi_133650964
Hij zit 't meest onder de plak, gok ik. Zelfs minder dan Kaas, ondanks enigzins dominante vrouw :P En Patroon zit niet onder de plak, maar doet alsof, zodat z'n vrouwtje lekker alles voor 'm doet :D
pi_133651434
En ik heb een Duitse, dat zegt genoeg.
pi_133651560
En Tommeke dan?

Als ik bij OWC ga fietsen wordt dit 't pekje.

pi_133651933
Ganz geil weisssst du!!!! Je weettzochEinz!!!
pi_133652171
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:31 schreef Oksel het volgende:
Hier in Twente was het vannacht nog -58. Die Gripper is een mietje, aansteller!!
_O_ koning winter! Mag ik bij jou in de tuin komen trainen de komende maanden?

En je hebt natuurlijk gelijk over die plak en meisje enzo.
Mijn foto's op Flickr!
pi_133652237
Zo, en ik laat je natuurlijk niet 6 of 7 Posts op een rij maken. Doe is ff normaal zeg.
Mijn foto's op Flickr!
pi_133652513
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:32 schreef Oksel het volgende:
Hij zit 't meest onder de plak, gok ik. Zelfs minder dan Kaas, ondanks enigzins dominante vrouw :P En Patroon zit niet onder de plak, maar doet alsof, zodat z'n vrouwtje lekker alles voor 'm doet :D
Haha juust :D
pi_133653014
Wat! Mag ook niets meer.
pi_133653028
Moed wel, ofniedan Patroon?
pi_133653052
Vind er een zn eigen woordgrapje leuk geloof ik :P
pi_133653075
6 posts op rij...die dingen zijn niet graties ofzo..
pi_133653083
Ik moet trouwens van gripkip zeggen dat ik absoluut niet onder de plak zit en dat oksel waarschijnlijk over een paar weken van z'n vrouw van die decoratieve kerstkransen aan de voordeur moet hangen die rechtstreeks uit een woonmagazine komen. En dat ie dan met liefde elke avond het strikje rechtdoet bij het thuiskomen.
Mijn foto's op Flickr!
pi_133653238
En dat hij trouw elke zondag ochtend het rozijnenbrood met de meeste rozijnen afstaat aan zijn meisje _O-
pi_133653385
pi_133653890
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:31 schreef Patroon het volgende:
En dat hij trouw elke zondag ochtend het rozijnenbrood met de meeste rozijnen afstaat aan zijn meisje _O-
Sowieso vandaag want ze is jarig :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_133654136
Gefeliciteerd Oksel!!

Voor je vriendin, 3x rozijnenbrood! (met extra rozijnen ;))

pi_133654211
Ja.

Maarehm, weekje fietsen in Bourg dit jaar heren?
pi_133654439
Nee gaat mij niet lukken.

Gaan in maart een week fietsen op Mallorca en willen einde van 2014 3-4 weken naar Azië.
pi_133654789
Juni dus?
pi_133654827
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:52 schreef Oksel het volgende:
Ja.
Leuk idee wel hoor. Iets noordelijker (dal aan de noordkant van de glandon en Croix de fer) is ook mooi. Of Dolomieten.
Maar omdat ik onder de plak zit moet ik het wel eerst aan m'n meisje vragen natuurlijk ;)
Mijn foto's op Flickr!
  dinsdag 26 november 2013 @ 21:07:34 #213
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_133655129
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:27 schreef Gripper het volgende:
Ik moet trouwens van gripkip zeggen dat ik absoluut niet onder de plak zit en dat oksel waarschijnlijk over een paar weken van z'n vrouw van die decoratieve kerstkransen aan de voordeur moet hangen die rechtstreeks uit een woonmagazine komen. En dat ie dan met liefde elke avond het strikje rechtdoet bij het thuiskomen.
Hehe.

Snel topic.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  dinsdag 26 november 2013 @ 22:22:43 #214
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_133659286
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:56 schreef Patroon het volgende:
Nee gaat mij niet lukken.

en willen einde van 2014 3-4 weken naar Azië.
Dus je komt echt langs in Phra Phadaeng? Dan weet ik nog wel een paar, beetje roestige, huurfietsen te staan voor een leuke jungle tocht in een buitenwijk van BKK. Maaruh, januari is een veul betere tijd hoor, niet zo nat meer dan.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_133659772
Eentwee toch nog gespot dit topic.
http://www.dumpert.nl/med(...)t_bij_woii_film.html
pi_133659791
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 21:02 schreef Gripper het volgende:

[..]

Leuk idee wel hoor. Iets noordelijker (dal aan de noordkant van de glandon en Croix de fer) is ook mooi. Of Dolomieten.
Maar omdat ik onder de plak zit moet ik het wel eerst aan m'n meisje vragen natuurlijk ;)
Organiseren?
pi_133659986
Een camping met daarbij appartementen zouden wel relaxed zijn. Mijn camper is niet echt uhm, in topstaat om efkes snel daarheen te crossen. En in een tipi met baby lijkt me geen cool plan.

Buitenkant moet nog beurt hebben, en motor is ook nog niet helemaal jofel.
pi_133660211
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:22 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dus je komt echt langs in Phra Phadaeng? Dan weet ik nog wel een paar, beetje roestige, huurfietsen te staan voor een leuke jungle tocht in een buitenwijk van BKK. Maaruh, januari is een veul betere tijd hoor, niet zo nat meer dan.
Wil best langskomen. Met eind 2014 bedoel ik oktober. Is het dan zo slecht?
  dinsdag 26 november 2013 @ 22:40:23 #219
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_133660402
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:37 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wil best langskomen. Met eind 2014 bedoel ik oktober. Is het dan zo slecht?
Van Thailand tot aan Vietnam verzuip je van de moessons en de overstromingen in september t/m november. Lijkt ieder jaar erger te worden. Al zijn er ook wel droge plekken hoor, maar het is dan volop regen seizoen.
pi_133660499
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:40 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Van Thailand tot aan Vietnam verzuip je van de moessons en de overstromingen in september t/m november. Lijkt ieder jaar erger te worden. Al zijn er ook wel droge plekken hoor, maar het is dan volop regen seizoen.
Oke bedankt. Zal me er eens even in verdiepen
  dinsdag 26 november 2013 @ 22:44:16 #221
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_133660627
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:34 schreef Oksel het volgende:
Een camping met daarbij appartementen zouden wel relaxed zijn. Mijn camper is niet echt uhm, in topstaat om efkes snel daarheen te crossen. En in een tipi met baby lijkt me geen cool plan.

[ afbeelding ]

Buitenkant moet nog beurt hebben, en motor is ook nog niet helemaal jofel.
Mwah, Valkenburg, of Vianden met een beetje geluk haal je met dat ding wel. En opvallen zul je daar zeker niet.
pi_133660998
Vianden is echt heel mooi om te fietsen.
  woensdag 27 november 2013 @ 09:11:11 #223
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133667804
Ik heb nieuwe biba's voor mijn zonda's nodig (die zijn net iets hoger dan mijn racing 5's). Weet iemand een webshopje waar ik deze voor weinig kan halen? Het liefst ook1tje die MTB biba's verkoopt en een shimanocassette sleutel :+
pi_133668493
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:49 schreef Oksel het volgende:
En Tommeke dan?

[ afbeelding ]
Moet je wel Cannondale gaan rijden he... anders hoor je er nie bij! :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_133669078
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 09:55 schreef the_critic het volgende:

[..]

Moet je wel Cannondale gaan rijden he... anders hoor je er nie bij! :)
Nou, dat lijkt me echt geen straf. Zo'n supersix evo! Bwoah!!! (Helaas wel 3000 ¤ voor het frame only)
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 27 november 2013 @ 10:26:30 #226
153506 Captain_Fabulous
pi_133669135
Ben gisteren bij de Fit for free naast m'n nieuwe werkplek gaan kijken...blijkt dat je daar dus DOUCHEMUNTEN moet kopen, om 3 minuutjes warm te kunnen douchen. Flikker toch snel een eind op zeg! Paupertoko!
Het wordt maar de gym vlak bij huis, als ik daar om 7 uur voor de deur sta, 3 kwartier train en dan langs huis tasje met brood meegraaien, kan ik nog steeds op tijd op m'n werk zijn. En daar hebben ze tenminste een sauna voor weekend-zweet sessies. Fit for free, wat een bijstandsniveau kamper bedoening!
pi_133669564
Het heet niet voor niks Fit for Free natuurlijk, dan moet je geen hoogstaande gym verwachten waar alles inbegrepen is. Een goed uitgeruste gym met een behoorlijk serviceniveau kan je niet draaiende houden voor de minder dan 15 euro per betalende klant die binnen komt. Je krijgt waar je voor betaalt.
  woensdag 27 november 2013 @ 10:50:26 #228
153506 Captain_Fabulous
pi_133669678
Dat ze geen sauna hebben vind ik redelijk voor wat je er betaalt...douchemuntjes, vind ik dan weer te ver gaan!
pi_133669916
Ik vind het wel een logische eigenlijk voor een sportschool die de (abonnements)kosten zo laag mogelijk willen houden. Genoeg mensen die toch liever thuis douchen... En met zo'n muntjessysteem hoeven díe mensen niet te dokken voor andermans douche.

Want alle sportscholen met 'gratis' douche zit het gewoon in je abonnementsgeld. Voor niets gaat de zon op.
pi_133669972
Dit ga ik in december elke zondag ochtend met Patroonchick doen. Nu al zin in met lekkere vrouwtjes rammen en beuken en doodgaan :D
  woensdag 27 november 2013 @ 11:17:15 #231
153506 Captain_Fabulous
pi_133670256
Ik zou best meer willen betalen voor een bereikbare sportschool met douche, als iemand een andere weet binnen loopafstand van Bijlmer Arena?
pi_133671072
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:23 schreef Gripper het volgende:

[..]

Nou, dat lijkt me echt geen straf. Zo'n supersix evo! Bwoah!!! (Helaas wel 3000 ¤ voor het frame only)
helemaal mee eens! :)
everyone's a critic...
even you ! !
  woensdag 27 november 2013 @ 11:53:54 #233
153506 Captain_Fabulous
pi_133671151
quote:
Klasje al bekend, of je gaat er van uit dat er lekkere meiden in zitten? Zometeen zijn het allemaal vrouwen met vlotte, rood geverfde, kortge kapsels, die eens aan lekker aan hun figuur willen werken. Dat je het idee hebt tussen gemartelde zeekoeien zit te sporten, zeg maar.
  woensdag 27 november 2013 @ 13:32:12 #234
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133673553
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 11:02 schreef muzas het volgende:
Ik vind het wel een logische eigenlijk voor een sportschool die de (abonnements)kosten zo laag mogelijk willen houden. Genoeg mensen die toch liever thuis douchen... En met zo'n muntjessysteem hoeven díe mensen niet te dokken voor andermans douche.

Want alle sportscholen met 'gratis' douche zit het gewoon in je abonnementsgeld. Voor niets gaat de zon op.
Ik ga voor 20.- pm onbeperkt naar de gym mét douches zonder muntjes en goede hardcore apparatuur. Zoals een stevig squatrek en een vette legpress.

F4F is goed als je toch alleen wilt cardio-en zelfs dan zijn ze relatief nog best duur, als je het douchegeld erbij optelt.
pi_133673938
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 11:04 schreef Patroon het volgende:
Dit ga ik in december elke zondag ochtend met Patroonchick doen. Nu al zin in met lekkere vrouwtjes rammen en beuken en doodgaan :D
Dit doe ik dus al een jaar bij mijn personal trainer.. Kort & intensief, op kracht, aan 't eind nog even op conditie.
  woensdag 27 november 2013 @ 13:54:13 #236
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133674125
Gewoon bodypump dus.
  woensdag 27 november 2013 @ 13:57:01 #237
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133674194
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:54 schreef kaasplankje het volgende:
Gewoon bodypump dus.
Patroon gaat vrouwenworkouts doen en is er trots op :')

Ga je ook op zumba?
pi_133674395
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Patroon gaat vrouwenworkouts doen en is er trots op :')

Ga je ook op zumba?
Nou, ik heb 1x als bedrijfsuitje een zumba workshop gevolgd. Vriendinnetje van een collega was lerares (wat een ongelooflijk lekkere kont had die chick :9 ) en heeft ons een avond flink afgemat, en daarna natuurlijk zoals het hoort bij een bedrijfsuitje eten en bierdrinken.

Maar ik had wel écht flinke spierpijn de dagen erna, dus het is niet niks
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 27 november 2013 @ 14:05:19 #239
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133674416
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:04 schreef Gripper het volgende:

[..]

Nou, ik heb 1x als bedrijfsuitje een zumba workshop gevolgd. Vriendinnetje van een collega was lerares (wat een ongelooflijk lekkere kont had die chick :9 ) en heeft ons een avond flink afgemat, en daarna natuurlijk zoals het hoort bij een bedrijfsuitje eten en bierdrinken.

Maar ik had wel écht flinke spierpijn de dagen erna, dus het is niet niks
Blijft een vrouwensport.
pi_133674622
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:52 schreef Oksel het volgende:
Ja.

Ik ga er in Juni al 2 weken heen. Direct na de klimclassic en de limbomeet. :P
  woensdag 27 november 2013 @ 14:18:56 #241
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133674807
Ook mijn vakantieplannen liggen al vast voor aankomend jaar. Ik ben wellicht wel te vinden op Ivo's 200 int voorjaar, en misschien ook de 300. Ik neem dan een B&B de dag ervoor dat is me goed bevallen.
pi_133676955
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 11:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Klasje al bekend, of je gaat er van uit dat er lekkere meiden in zitten? Zometeen zijn het allemaal vrouwen met vlotte, rood geverfde, kortge kapsels, die eens aan lekker aan hun figuur willen werken. Dat je het idee hebt tussen gemartelde zeekoeien zit te sporten, zeg maar.
Geloof mij, op die sportschool zitten erg mooie dames. *O*

[ Bericht 3% gewijzigd door Patroon op 27-11-2013 15:51:49 ]
pi_133677949
Best wel nat.
pi_133678015
Oh en RIP bril.
pi_133678177
vandaag weer een ritje gedaan (voor het eerst sinds 8 okt) Dat viel niet mee (maar om eerlijk te zijn, ook niet tegen.. )
everyone's a critic...
even you ! !
pi_133680497
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:49 schreef Oksel het volgende:
En Tommeke dan?

[ afbeelding ]
Ik heb 'n Frysk famke, die zijn altijd lief :)
pi_133681110
Inschrijving AGR is open. Wat ik me afvraag... Kun je achteraf nog de afstand aanpassen? Zijn een paar vrienden van me nog aan het twijfelen/bitchen over de afstand. Maar ik wil me gewoon alvast inschrijven. Maar mogen ze nou toch niet gaan (wat ze met de knetemann ook flikte) wil ik een grotere afstand rijden.
  woensdag 27 november 2013 @ 18:01:09 #248
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133681798
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 17:43 schreef muzas het volgende:
Inschrijving AGR is open. Wat ik me afvraag... Kun je achteraf nog de afstand aanpassen? Zijn een paar vrienden van me nog aan het twijfelen/bitchen over de afstand. Maar ik wil me gewoon alvast inschrijven. Maar mogen ze nou toch niet gaan (wat ze met de knetemann ook flikte) wil ik een grotere afstand rijden.
Laat dan die hommo's zien wat grinta is en schrijf de afstand in die jij wilt rijden Van Binsbergen.
pi_133682052
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 17:43 schreef muzas het volgende:
Ja dat kan. Ik heb vorige jaar ook nog de dag voor de start de afstand van 150 naar 250 gewijzigd.
pi_133684765
Vanmorgen was ik van plan om mijn wekelijkse ritje naar kantoor te maken. Toen ik op de radio hoorde dat het zou regenen en ook buienradar aangaf dat het regende had ik er niet meer zo'n zin in. Toch ben ik even naar buiten geweest en het was droog dus gewoon fietsen :)

Onderweg alweer in spaak uit mijn wiel gereden. Al de vierde keer dit jaar ;( Maar terug heerlijk kunnen rijden, 5 km en een viaductsprintje extra gedaan. Lekker dagje.
Boodschap van algemeen nut.
pi_133684840
quote:
6s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:36 schreef hetsjhokleek het volgende:
Vanmorgen was ik van plan om mijn wekelijkse ritje naar kantoor te maken. Toen ik op de radio hoorde dat het zou regenen en ook buienradar aangaf dat het regende had ik er niet meer zo'n zin in. Toch ben ik even naar buiten geweest en het was droog dus gewoon fietsen :)

Onderweg alweer in spaak uit mijn wiel gereden. Al de vierde keer dit jaar ;( Maar terug heerlijk kunnen rijden, 5 km en een viaductsprintje extra gedaan. Lekker dagje.
Te zwaar voor je wielen?
pi_133684984
Lijkt me niet. Ik weeg nog geen 60 kilo en heb er de afgelopen vier jaar geen problemen mee gehad. Pas sinds er een cadansteller op heb zitten breken de spaken af. Lijkt me dus dat daar het probleem zit.
pi_133685032
Heb jij een cadansteller op je wielen? :P
pi_133685099
Oh en ik reed dus wel in de regen, althans... Miezerprut. Blijft zo lekker op je bril zitten. toen ik echt niks meer zag wilde ik het wegvegen.. vliegt ie van mn hoofd :') glazen stuk...

Later begonnen de druppels wel wat groter te worden, maar vond het eigenlijk wel lekker. Was niet koud ofzo.
pi_133685202
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:43 schreef muzas het volgende:
Heb jij een cadansteller op je wielen? :P
Bedoel de cadanssensor. Dit tikt regelmatig tegen de spaken.
  woensdag 27 november 2013 @ 19:49:17 #256
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_133685312
Tijd om fatsoenlijke wielen te kopen
.
  woensdag 27 november 2013 @ 20:24:42 #257
27167 SuperWeber
pi_133686982
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:46 schreef hetsjhokleek het volgende:

[..]

Bedoel de cadanssensor. Dit tikt regelmatig tegen de spaken.
Tijd om er voor te zorgen dat dit niet meer gebeurd...
pi_133687446
Kijk je 's middags op buienradar ziet het er prima uit om 's avonds ff rondje te doen.
Maar kom je eenmaal buiten is het natte bende.
(Nadeel als je in kantoorpand zit hele dag...)
  woensdag 27 november 2013 @ 20:44:20 #259
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133687821
Bah, terug naar huis was kut. Miezer, geen spatborden en een tussenstop. Net ff langs een maat om een biaba te lenen zodat ik morgen op de racer kan.

Wel kettingen en een cassette vervangen en dat ging bijna allemaal goed. Het is alleen moeilijk om een shimanocassette met een campa sleutel eraf te halen.

Ik weet nu ook dat die spatbordjes misschien niet soignee zijn, maar het houd je wel lekker droog :D
pi_133688551
Zijn er hier nog mensen die de Ronde van Vlaanderen gaan rijden in April?!
everyone's a critic...
even you ! !
  woensdag 27 november 2013 @ 21:10:38 #261
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_133689263
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:24 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Tijd om er voor te zorgen dat dit niet meer gebeurd...
Niet goed gelezen, dat is inderdaad handiger
.
  woensdag 27 november 2013 @ 21:13:20 #262
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_133689398
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 09:11 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb nieuwe biba's voor mijn zonda's nodig (die zijn net iets hoger dan mijn racing 5's). Weet iemand een webshopje waar ik deze voor weinig kan halen? Het liefst ook1tje die MTB biba's verkoopt en een shimanocassette sleutel :+
Mantel bike parts heeft dat allemaal wel. En die 4 voor een tientje biba's zijn prima. Niet te dik maar ook niet super dun.
  woensdag 27 november 2013 @ 21:13:55 #263
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_133689437
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:58 schreef the_critic het volgende:
Misschien
.
  woensdag 27 november 2013 @ 21:25:17 #264
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_133690107
quote:
Zit wel in de planning, maar niet in april. Wordt dus september vanuit Eede-Middelburg. Niet zo massaal, dezelfde hellingen en uitstekend verzorgd. Moet ik wel weer eerst een echt stalen ros op de kop tikken. Maar tijd genoeg daarvoor.
pi_133690294
Ik ook misskien.

@kano: Spatborden zijn misschien niet soignee, naar met een natte reet rondfietsen is ook maar zozo. Plus dat het voor je fietsmaten ook wel fijn is dat ze achter je kunnen fietsen zonder een enorme spray over zich heen te krijgen.

Vandaag ook met een groepje op pad geweest. Een paar hadden ook geen spatbordje op de fiets, dan word je dus mooi goor als je niet constant op kop fietst :P

Toen ik thuis was had ik 95 km op de teller, toch maar ff een blokje door de buurt gefietst om de 100 vol te maken ;)
pi_133690447
quote:
ja, wel de 135 denk ik.
pi_133690767
RvV zou ik lekker op eigen houtje een keer rijden. Tenzij je het leuk vindt om tussen de wandelende pannenkoeken te moeten slalommen (of stoppen) op de Paterberg en Koppenberg. Heb hem één keer gereden en vind het een machtig mooie route maar met zoveel mensen: never again.
  woensdag 27 november 2013 @ 21:42:49 #268
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_133691106
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:36 schreef keesfietst het volgende:
RvV zou ik lekker op eigen houtje een keer rijden. Tenzij je het leuk vindt om tussen de wandelende pannenkoeken te moeten slalommen (of stoppen) op de Paterberg en Koppenberg. Heb hem één keer gereden en vind het een machtig mooie route maar met zoveel mensen: never again.
Dank je, dit zijn wel handige dingen om even rekening mee te houden
.
pi_133692109
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:25 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Zit wel in de planning, maar niet in april. Wordt dus september vanuit Eede-Middelburg. Niet zo massaal, dezelfde hellingen en uitstekend verzorgd. Moet ik wel weer eerst een echt stalen ros op de kop tikken. Maar tijd genoeg daarvoor.
Drie-Vlaanderentocht? Was die niet in mei?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_133693678
ik ben er te onbekend om daar mijn eigen route te gaan vinden, zoals ik dat wel kan in Limburg. Dus zo een route vind ik gewoon leuk. Daarbij, kan ik met zoveel renners nog een keer een wieltje pikken. Alleen is ook maar alleen :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_133693755
Goed bezig.

/sportschool.
pi_133693826
quote:
Ik twijfel nog, welke afstand doe jij?
pi_133693830
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 22:28 schreef the_critic het volgende:
ik ben er te onbekend om daar mijn eigen route te gaan vinden, zoals ik dat wel kan in Limburg. Dus zo een route vind ik gewoon leuk. Daarbij, kan ik met zoveel renners nog een keer een wieltje pikken. Alleen is ook maar alleen :)
Je heb toch een edge! Gewoon ff de route van de RVV ergens opzoeken en dan lekker rijden wanneer jij wil. :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_133693893
Woensdag extra schaatsles van echt een goei schaatser. Ben benieuwd :)
pi_133694219
Ik wil ook een keer Parijs Roubaix rijden. Op m'n Raleigh.
pi_133694247
Die ga ik komend jaar opleuken met een mooier/beter stuur en een 105 5700 groep ofzo.
pi_133694511
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 22:39 schreef Tommeke het volgende:
Die ga ik komend jaar opleuken met een mooier/beter stuur en een 105 5700 groep ofzo.
Ga jij je nou maar ff concentreren op de amateurs vuig toerdertje!
pi_133694698
Tja ik zou de RvV voor de klimmetjes rijden en met 16.000 man is dat gewoon niet fatsoenlijk te doen. Beetje vier joetjes en een tank benzine aftikken om de hele weg te slalommen, dikke doei.

De RvV is overigens net als AGR in 3 lussen uitgepijld sinds vorig jaar (of dit jaar).
pi_133694927
Hmm toch maar geen RvV dan. Dan maar een 200 of 300 begin van het jaar :)
pi_133695209
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 22:44 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ga jij je nou maar ff concentreren op de amateurs vuig toerdertje!
Ik moet gewoon een fijne slechtweerfiets jong beun.
pi_133697365
Ik heb vorig jaar Parijs Roubaix gedaan, de mietjesafstand. Was echt tof.
pi_133701471
Ik word al lijp op gewone klinkerweggetjes. Laat staan PRBX. Die staat hier dus niet erg hoog op de wishlist.
  donderdag 28 november 2013 @ 07:59:01 #283
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_133701615
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 07:37 schreef muzas het volgende:
Ik word al lijp op gewone klinkerweggetjes. Laat staan PRBX. Die staat hier dus niet erg hoog op de wishlist.
Bij mij ook absoluut niet, kan me wel wat leukers bedenken :7
.
  donderdag 28 november 2013 @ 08:16:28 #284
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133701774
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:13 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Mantel bike parts heeft dat allemaal wel. En die 4 voor een tientje biba's zijn prima. Niet te dik maar ook niet super dun.
Heb al ergens anders besteld. Evengoed bedankt.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:28 schreef Tommeke het volgende:
Ik ook misskien.

@kano: Spatborden zijn misschien niet soignee, naar met een natte reet rondfietsen is ook maar zozo. Plus dat het voor je fietsmaten ook wel fijn is dat ze achter je kunnen fietsen zonder een enorme spray over zich heen te krijgen.

Vandaag ook met een groepje op pad geweest. Een paar hadden ook geen spatbordje op de fiets, dan word je dus mooi goor als je niet constant op kop fietst :P

Toen ik thuis was had ik 95 km op de teller, toch maar ff een blokje door de buurt gefietst om de 100 vol te maken ;)
Weet ik, op mijn racer heb ik van die cruz raceblades. Als ik met vrienden op dinsdag fiets hebben die 2 ook geen spatborden. Wordt je idd smerig van hun spatwater. En dan eerst wel lachen om de spatbordjes om daarna in mijn wiel te rijden ipv de andere omdat het bij mijne wel droog is :P
  donderdag 28 november 2013 @ 08:16:50 #285
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133701775
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 22:54 schreef MarcoD het volgende:
Hmm toch maar geen RvV dan. Dan maar een 200 of 300 begin van het jaar :)
Die van Ivo?
pi_133702558
Ja lijkt me wel tof!
pi_133703855
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 22:49 schreef keesfietst het volgende:
Tja ik zou de RvV voor de klimmetjes rijden en met 16.000 man is dat gewoon niet fatsoenlijk te doen. Beetje vier joetjes en een tank benzine aftikken om de hele weg te slalommen, dikke doei.

De RvV is overigens net als AGR in 3 lussen uitgepijld sinds vorig jaar (of dit jaar).
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 22:49 schreef keesfietst het volgende:

Heb Rvv vorig jaar ook gereden, maar vond het best meevallen. Iedereen roept dat altijd..
Heb op 2 beklimmingen last gehad van drukte. Zelfde geld voor Agr, sta je ook alleen op keuteberg stil door drukte en kun je verder overal doorrijden.
Ieder zijn ding hoor, dus vind je het te druk, zeker niet gaan.. maar de angst omdat je last hebt van anderen is imo geen werkelijkheid..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_133703895
Voor mij zou het ideaal zijn. Stuk gezelliger dan alleen naar boven moeten lopen :D
pi_133703906
nou aanmelden dan.. :) Ik loop wel met je mee ;)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_133703945
Ik kijk wel uit.
pi_133704730
Gisteren een introductie TRX gedaan op de gym. Naast hardlopen, pilates en body balance ga ik dit erbij doen. Is goed voor de core stability en kracht. Vond het leuk om te doen.
Haters gonna hate.
  donderdag 28 november 2013 @ 11:14:31 #292
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133704799
Ik sta in deze aan de kant van keesfietst, ik heb eiks ook een broertje dood aan massale fietsevenementen. Dat ik vorig jaar 3tetten en Marmot heb gereden is een uitzondering daarop.

Bij finish op de Alpe wist ik ook niet hoe snel ik daar weg moest komen, brr teveel mensen.
  donderdag 28 november 2013 @ 11:17:53 #293
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133704870
Zou me ook doodergeren aan die fatties die in de weg rijden als je lekker ff de Paterberg op wil knallen, zo van: Ja ik heb 't hele jaar gebakjes gegeten en amper getraind maar 'k heb wel 40.- neergelegd om mee te doen dus ga ik jullie allemaal ophouden ook en gene mm opzij.
pi_133704913
Dat ben ik ook eens daarom wil ik de Amstel Gold toch maar niet rijden.
Haters gonna hate.
pi_133704938
Inderdaad veels te druk, die massale tochten. Sowieso vindt ik 40 euro voor een toertocht behoorlijk veel
pi_133705764
40 euro slaat nergens op eigenlijk, er zijn zoveel toertochten voor een paar euro. Die trekken mij overigens stuk meer.

Kaas(die komt uit de omgeving) of iemand anders, heb je ervaring met de Witte Kruis Classic (vanaf 2014 Omloop Tom Schouten Wielersport)? Makkelijk tochtje aangezien het dichtbij is en lekker vroeg in het seizoen.

Deze winter overigens voor het eerst de sportschool ingegaan en ik heb het gevoel dat het me goed doet. Doe voornamelijk spinning en insanity challenge, dus ben benieuwd hoe ik dadelijk de winter uitkom.
  donderdag 28 november 2013 @ 12:00:20 #297
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133705966
Witte kruis classic alleen gereden bij de elite zonder contract. Als wedstrijd.
pi_133706164
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:00 schreef kaasplankje het volgende:
Witte kruis classic alleen gereden bij de elite zonder contract. Als wedstrijd.
Als het droog is ga ik de toertocht denk ik gewoon rijden, wat makkelijke kilometers maken begin maart.
  donderdag 28 november 2013 @ 12:13:34 #299
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133706351
pi_133706385
Jan heeft zich speciaal voor de gelegenheid uitgedost.
  donderdag 28 november 2013 @ 12:15:38 #301
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_133706401
Haha die avatar _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')