SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
Van een beetje vuil en wat water op de weg ga je niet glibberen hoor. Ik ben eergister nog met volle snelheid van de amerongseberg afgestort en ik leef nogquote:Op maandag 25 november 2013 10:45 schreef muzas het volgende:
Maar fiets ik altijd langzaam dan? (nou absoluut gezien wel..) Maar van de zomer vaak zat rondjes gedaan waar ik (over bepaalde stukken) volle bak ging, of 8jes draaien op het kopje... Ik wissel mijn rondjes wel af. Wat we klopt is dat ik nooit 2 uur láng oid volle bak ga,.. Bouw het altijd in blokken in.
Maar ik ga nu sowieso niet sjeesen... Ten eerste omdat het vaak nat is en de weg vol met meuk ligt.. ten tweede omdat ik in januari nog niet snel(ler) hoef te zijn... dus voorlopig lekker rustig de frisse herfstwind opsnuiven
Dat houd het spannend.quote:Op maandag 25 november 2013 10:49 schreef muzas het volgende:
Daarom zeg ik het, in mijn voorlaatste rondje kwam ik driftend het kopje af
2u volle bak rammen is ook veel minder efficient dan in blokken. Dus wat dat betreft doe je het goed.quote:Op maandag 25 november 2013 10:45 schreef muzas het volgende:
Maar fiets ik altijd langzaam dan? (nou absoluut gezien wel..) Maar van de zomer vaak zat rondjes gedaan waar ik (over bepaalde stukken) volle bak ging, of 8jes draaien op het kopje... Ik wissel mijn rondjes wel af. Wat we klopt is dat ik nooit 2 uur láng oid volle bak ga,.. Bouw het altijd in blokken in.
Maar ik ga nu sowieso niet sjeesen... Ten eerste omdat het vaak nat is en de weg vol met meuk ligt.. ten tweede omdat ik in januari nog niet snel(ler) hoef te zijn... dus voorlopig lekker rustig de frisse herfstwind opsnuiven
Hé!! Het vorige naamtopic was al voor jou, daarin mocht jij je trainingsevangelie verkondigen.quote:Op maandag 25 november 2013 11:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
2u volle bak rammen is ook veel minder efficient dan in blokken. Dus wat dat betreft doe je het goed.
Het is voor muzas nu helemaal niet goed om sneller te gaan fietsen. Die snelheid komt vanzelf. Nu is het belangrijk om basis te leggen door 3+ uren ritten te maken in D1 en daar is Muzas nu goed mee bezig, die snelheid komt later vanzelf met blokjes.quote:Op maandag 25 november 2013 10:35 schreef kanovinnie het volgende:
Tsja, je wordt niet sneller door altijd langzaam te fietsen. Lijkt me logisch.
Dat vul je weer in.quote:
Zo is dat Muzas. Altijd goed om ambitie te hebben. Maakt niet uit hoe goed of slecht je bent, de wil om beter te worden is een prima insteek! Ik geef graag mijn advies, zoals je zegt, daar is een forum voor. Mensen die geen advies willen lezen er maar over heen en de mensen die het wel leuk vinden kunnen er wat aan hebben.quote:Op maandag 25 november 2013 12:50 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat vul je weer in.
Daarbuiten wordt me een beetje in de mond gelegd dat ik me druk zou maken. Dat is echt totaal niet aan de orde hoor. Mijn reactie die dit allemaal ontketende was meer omdat ik a) Mss beter de avond voor het fietsen van het bier af had kunnen blijven en b) inderdaad een beetje teleurgesteld was over de snelheid bij thuiskomst. Maar ik maak me er echt geen zorgen over hoor. Heb ook echt niet de ambitie om prof te worden ofzo. Wil wel graag beter worden... Maar of je nou een slome amateur als ik ben, een klimgeit als gripper, een trainingsbeest als patroon, natuurtalent oksel, of wat dan ook, volgens mij hebben die ook nog steeds de wil beter te worden.
Ik houd me wel bezig met randzaken. Onderneem graag alles met een doel en onderbouwing. Deel van de lol voor me. Gewoonweg fietsen zonder gedachte of doel zou ik snel saai gaan vinden.
Onzin, helemaal niet te zeggen of muzas geen talent heeft. Hij moet gewoon wat conditie opbouwen en daar is hij nu mee bezig. Ik gok dat hij over een jaar een stuk harder rijdt en zelfs goed mee kan komen bij de meets. Hij is goed bezig en motivatie is er voldoende. Een jaar terug reed ik ook nog 23 gem in de winter in D1.quote:Op maandag 25 november 2013 12:42 schreef MCH het volgende:
Of gewoon accepteren dat je weinig talent hebt maar desalniettemin toch plezier van het fietsen kunt hebben.
Zelfs dit is niet waar, want hij heeft al bewezen dat hij bij een meet rustig in de groep blijft met 36 km/uur bij tegenwind. En je kan me niet vertellen dat marco (die op kop reed) op dat moment d1 reed.quote:Op maandag 25 november 2013 12:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Onzin, helemaal niet te zeggen of muzas geen talent heeft. Hij moet gewoon wat conditie opbouwen en daar is hij nu mee bezig. Ik gok dat hij over een jaar een stuk harder rijdt en zelfs goed mee kan komen bij de meets. Hij is goed bezig en motivatie is er voldoende. Een jaar terug reed ik ook nog 23 gem in de winter in D1.
Wat is niet waar?quote:Op maandag 25 november 2013 13:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zelfs dit is niet waar, want hij heeft al bewezen dat hij bij een meet rustig in de groep blijft met 36 km/uur bij tegenwind. En je kan me niet vertellen dat marco (die op kop reed) op dat moment d1 reed.
Pfff, gewoon dieprood denk ik. De opschepper.quote:Op maandag 25 november 2013 13:12 schreef muzas het volgende:
Dat vroeg ik m toen nog, hij beweerde hoog D1/laag D2 te zitten. Petje af hoor, vond dat wel mooi om te zien hoe hij doortrok... Mooi streven om daar naar toe te werken.
Dat hij niet mee kan komen op meets.quote:Op maandag 25 november 2013 13:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat is niet waar?
Als je 23 gem moet fietsen om in D1 te zitten, moet je nog wel wat conditie opbouwen, dat wil niet zeggen dat je niet in een groep 36 per uur kunt fietsen, heeft niks met duur conditie in D1 te maken. maw: je kan prima in D2 hard fietsen terwijl je nog niet goed in D1 lang kunt fietsen. Dus hij moet nog wel conditie verbeteren.
Ik heb het dan over die "uit de hand gelopen" meet.quote:Op maandag 25 november 2013 13:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat hij niet mee kan komen op meets.
Alles valt en staat natuurlijk met de juiste verhoudingen...dus teveel duur is niet goed, te veel intensief is ook niet goed. Maar lekker in de winter veel duur en dan in het voorjaar een paar trainingskoersen met elites en de snelheid zit er in voordat je het door hebt.quote:Op maandag 25 november 2013 13:17 schreef Ericr het volgende:
Afhankelijk van hoeveel tijd je hebt kan het zijn dat je meer baat hebt bij op intensiteit trainen dan urenlang trainen in D1. Het is nou ook weer niet zo dat je stukken beter wordt van die urenlange trainen op een lage intensiteit, alleen je basis wordt een stuk beter maar er is nog steeds redelijk wat snelheidswerk nodig om echt te kunnen doorbuffelen.
Heb zelf amper tot geen tijd om 5 keer of meer per week op de fiets te zitten (voor zover ik dat nog mocht willen). Ik train 'gewoon' 3 keer per week in D3 en in het weekend dan een langere rit in D2. De D3-ritten wel relatief kort maar qua inhoud zit het best goed.
Nu het winter wordt kan je ook de gym in duiken, als je dat tenminste leuk vindt. Wat afwisseling en eventueel krachttraining is niks mis mee.
LSD-training (Long slow distance training) heeft overigens zeker een plek in een evenwichting trainingsprogramma maar te vaak wordt die vorm van training overdreven met als resultaat dat je traag als stroop het seizoen in gaat en het maanden kan duren voordat je weer wat snelheid kan genereren op de fiets.
Dat kan je Muzas toch niet aandoen???? Met de elites mee???quote:Op maandag 25 november 2013 13:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Alles valt en staat natuurlijk met de juiste verhoudingen...dus teveel duur is niet goed, te veel intensief is ook niet goed. Maar lekker in de winter veel duur en dan in het voorjaar een paar trainingskoersen met elites en de snelheid zit er in voordat je het door hebt.
Dat ben ik met je eens hoor. Old fashioned wielrennen 1.0 werkt voor mij het beste. Duurtrainen, in het voorjaar op club trainingskoersjes of zelf intervallen.quote:Op maandag 25 november 2013 13:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Alles valt en staat natuurlijk met de juiste verhoudingen...dus teveel duur is niet goed, te veel intensief is ook niet goed. Maar lekker in de winter veel duur en dan in het voorjaar een paar trainingskoersen met elites en de snelheid zit er in voordat je het door hebt.
Haha ik rij ze er af jonguh!quote:Op maandag 25 november 2013 13:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat kan je Muzas toch niet aandoen???? Met de elites mee???
De Sky-methode begint ook met een basis van lange trainingen op lage intensiteit alleen schakelen ze vrij snel voor het begin van het seizoen over op hoge(re) intensiteitstrainingen.quote:Op maandag 25 november 2013 13:51 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens hoor. Old fashioned wielrennen 1.0 werkt voor mij het beste. Duurtrainen, in het voorjaar op club trainingskoersjes of zelf intervallen.
Ik heb afgelopen voorjaar met een trainer mijn trainingen gedaan, die deed het op de Sky manier, alleen maar intervallen. Gek werd ik ervan en niet beter. Nu ga ik doen wat ik altijd al deed en voel mij daar goed mee.
Nee geen schema, ik fiets wanneer ik kan eigenlijk/kies de dagen uit... En wissel (zomers vooral) het 'type' rondje af... Dus ene keer rustig, andere keer beetje fartlekachtig in de duinen, of blokken met hogere hartslag. Maar niet volgens een schema, meer zoals mn pet staat... en dus adhv wat ik de vorige keer gedaan heb.quote:Op maandag 25 november 2013 14:34 schreef janatwork het volgende:
Muzas: Train je eigenlijk volgens een schema? En hou je bij hoe trainingen verliepen?
Voordeel van een schema is dat je wat gerichter kan opbouwen. Je kan dan beginnen met 3 keer 5 minuten d2 en dat in een paar maanden uitbouwen naar bijvoorbeeld 45 minuten d2. Zelf vind ik het zonder schema lastig om die opbouw fatsoenlijk te regelen. Ik blijf dan vaak vrij lang rond een afstand/ tijd hangen.quote:Op maandag 25 november 2013 14:40 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee geen schema, ik fiets wanneer ik kan eigenlijk... En wissel (zomers vooral) het 'type' rondje af... Dus ene keer rustig, andere keer beetje fartlekachtig in de duinen, of blokken met hogere hartslag. Maar niet volgens een schema, meer zoals mn pet staat... en dus adhv wat ik de vorige keer gedaan heb.
Schrijf in mn garmin connect wel altijd op hoe het rondje liep en wat er goed/fout ging.
Deze zomer wel begonnen met in een rondje bijv. 2 blokken 20minuten d2 te doen (voorbeeldritje) Haalde daar wel veel voordeel uit. Maar dus niet omdat het van mn schema moest.quote:Op maandag 25 november 2013 14:45 schreef janatwork het volgende:
[..]
Voordeel van een schema is dat je wat gerichter kan opbouwen. Je kan dan beginnen met 3 keer 5 minuten d2 en dat in een paar maanden uitbouwen naar bijvoorbeeld 45 minuten d2. Zelf vind ik het zonder schema lastig om die opbouw fatsoenlijk te regelen. Ik blijf dan vaak vrij lang rond een afstand/ tijd hangen.
Nadeel is wel dat je moet oppassen geen slaaf van je schema te worden en de lol te verliezen.
Zie je wel terug in je aantekeningen dat je vooruit gaat?
Zolang je vooruit gaat is er niet zo veel aan de hand. Gewoon de winter doorfietsen, een paar doelen hebben voor volgend jaar en t komt vast goed!quote:Op maandag 25 november 2013 14:49 schreef muzas het volgende:
[..]
Deze zomer wel begonnen met in een rondje bijv. 2 blokken 20minuten d2 te doen (voorbeeldritje) Haalde daar wel veel voordeel uit. Maar dus niet omdat het van mn schema moest.
In de aantekeningen niet zozeer, maar als ik mijn data terugkijk zie ik zéker vooruitgang. Niet zo gek, want kom van ver... Dus dan is het ook makkelijker vooruitgang boeken. Dat is ook een beetje de reden dat ik (nog) geen nut in die schema's zag... Alles wat ik nu doe/deed draagt bij aan beter worden... Maar dat wordt steeds lastiger denk ik (hoop ik)
Neuh, niets om je voor te schamen.quote:Op maandag 25 november 2013 15:23 schreef janatwork het volgende:
[..]
Zolang je vooruit gaat is er niet zo veel aan de hand. Gewoon de winter doorfietsen, een paar doelen hebben voor volgend jaar en t komt vast goed!
En solo 27.7 rijden op een rondje ringvaart is echt niet slecht.
Sinds Strava is Oksel zijn gemiddelde een stuk lager gewordenquote:Op maandag 25 november 2013 15:32 schreef CyclingGirl het volgende:
En je moet ook niet vergeten dat er veel mensen zijn die er graag een paar km gemiddeld bovenop het werkelijke vertellen.
Ik ben wel voor veel intervallen, maar niet te vroeg in het jaar..Eerst goede basis.quote:Op maandag 25 november 2013 13:51 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens hoor. Old fashioned wielrennen 1.0 werkt voor mij het beste. Duurtrainen, in het voorjaar op club trainingskoersjes of zelf intervallen.
Ik heb afgelopen voorjaar met een trainer mijn trainingen gedaan, die deed het op de Sky manier, alleen maar intervallen. Gek werd ik ervan en niet beter. Nu ga ik doen wat ik altijd al deed en voel mij daar goed mee.
Nou, het hangt van meer dingen af. Hoe stel je je garmin in bijvoorbeeld?quote:Op maandag 25 november 2013 15:32 schreef CyclingGirl het volgende:
En je moet ook niet vergeten dat er veel mensen zijn die er graag een paar km gemiddeld bovenop het werkelijke vertellen.
You got me there, op het moment dat muzas dat vroeg aan mij reed ik in hoog D1/laag D2. De stukjes echt tegenwind in liep dat natuurlijk wel op maar het was niet de hele tijd puur tegen wind in dus ging hartslag wel snel naar beneden.quote:Op maandag 25 november 2013 13:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Pfff, gewoon dieprood denk ik. De opschepper.
Vergeet niet dat hij volgens eigen zeggen de hel van de heuvelrug als rustige D1 training had ervaren.
Ik had het al zwaar zat in het wielquote:Op maandag 25 november 2013 16:01 schreef MarcoD het volgende:
[..]
You got me there, op het moment dat muzas dat vroeg aan mij reed ik in hoog D1/laag D2. De stukjes echt tegenwind in liep dat natuurlijk wel op maar het was niet de hele tijd puur tegen wind in dus ging hartslag wel snel naar beneden.
Fietsen is een serieuze zaak. Daar maak je toch hopelijk geen grappen over?quote:Zei ik dat over de hel vd heuvelrug trouwens niet als een grap
Wordt voor mij ook erg krap, best stevige challenge.quote:Op maandag 25 november 2013 10:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat houd het spannend.
Wat wel minder is, is dat ik het niet zie gebeuren dat ik de Fall Forty ga halen. Heb te veel dingen te doen en ik zit nog maar op 37%
Hoe kun je nu zien of je de weg naar boven te pakken hebt als je niet op je gemiddelde snelheid letquote:Op maandag 25 november 2013 17:52 schreef ddx het volgende:
[..]
Wordt voor mij ook erg krap, best stevige challenge.
(al sta ik op dit moment zelfs nr1 als ik country nederland selecteer)
En gemiddelde snelheid moet je gewoon snel vergeten, dan moet je enkel bekende rondjes gaan fietsen in beschutting zonder oversteeks ed. (en pont noordzeekanaal is ook killing voor je gemiddelde want telt strava gewoon mee)
Gisteren had ik ook idee dat ik kapot ging met tegenwind in de polder. (windkracht 6 zag ik op buienradar) was maar al te blij dat ik een triple had om nog ff iets gemakkelijker rond te draaien.
En op terugweg wel ff lekker met wind mee
Omdat het gemiddelde niet zoveel zegt over hoe goed je getraind hebt of wat je vooruitgang is.quote:Op maandag 25 november 2013 20:13 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Hoe kun je nu zien of je de weg naar boven te pakken hebt als je niet op je gemiddelde snelheid let![]()
Juist om te zien of je op de juiste weg bent zou ik je gemiddelde snelheid minutieus analyseren.![]()
Echter het per rit bekijken van dat gemiddelde heeft inderdaad niet zo veel zin.
Zet je je gemiddelde snelheden van al je ritten op een rijtje en dan zul je een bepaalde tendens in je ritten gaan zien.
Is deze tendens naar boven, dan ga je goed, is ie naar beneden dan zul je het anders moeten gaan aanpakken.
Maar jij had een ander doel dan Muzas, wedstrijden rijden heeft niks te maken met hoge gemiddeldes tijdens je "avondrondje". Muzas wil blijkbaar tijdens deze rondjes hogere gemiddeldes rijden en dat lijkt je slechts als je ze ook rijdtquote:Op maandag 25 november 2013 20:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Omdat het gemiddelde niet zoveel zegt over hoe goed je getraind hebt of wat je vooruitgang is.
Ik ben juist beter gaan presteren in wedstrijden toen mijn gemiddelde in trainingen omlaag ging.
Gewoon in de tent.quote:Op maandag 25 november 2013 20:23 schreef muzas het volgende:
Even iets heel anders. Mn vriendin en ik zitten eens te kijken naar een weekje vakantie in het voorjaar. Meestal gaan we lekker met de tent op pad in duitsland of frankrijk... Maar nog nooit eerder een fiets meegenomen. Wat doen de kampeerders hier met de fiets als je er niet op zit? In de auto slingeren? Gewoon in de voortent laten staan?
Ja pcies.. altijd wel dekentjes in de autoquote:Op maandag 25 november 2013 20:31 schreef Wombcat het volgende:
Ik zou 'm in de auto gooien. Wel liefst dusdanig dat 'ie niet van buiten zichtbaar is.
Ik leg mijn fiets in de autoquote:Op maandag 25 november 2013 20:59 schreef muzas het volgende:
Gewoon op zoek naar tips/ervaringen over hoe je fiets op te bergen tijdens een kampeertocht. Hoe de prijs van die fiets er toe doet snap ik echt niet. Goedkope fiets of niet, betekent niet dat je het mensen met kwaad in de zin maar makkelijk moet maken om 'm mee te nemen. Jij doet je voordeur toch ook op slot?
Niet alle dieven op zoek naar wat snelle centen weten wat dure fietsen of niet zijn.
Dan moet er op z'n minst iets van windsnelheid/richting in verwerkt zitten.quote:Op maandag 25 november 2013 20:13 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Hoe kun je nu zien of je de weg naar boven te pakken hebt als je niet op je gemiddelde snelheid let![]()
Sowieso, anders krijgt 'ie het koudquote:Op maandag 25 november 2013 21:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Doe er dan wel een dekentje over dan hoeft niemand zich te storen aan dat dranghek.
quote:Op maandag 25 november 2013 21:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Doe er dan wel een dekentje over dan hoeft niemand zich te storen aan dat dranghek.
Voor zover ik begreep staan de vrouwen er voor in de rij.quote:Op maandag 25 november 2013 21:14 schreef Wombcat het volgende:
Ach, nu heb je een Canyon, die raak je nog niet kwijt als je geld toegeeft.
Ja voor de vlugge magic vingers van de coureur in kwestie.quote:Op maandag 25 november 2013 21:15 schreef muzas het volgende:
[..]
Voor zover ik begreep staan de vrouwen er voor in de rij.
das inderdaad wel slim ja.. Frame en wielen op verschillende plek, als je daarvoor de ruimte hebt..quote:Op maandag 25 november 2013 21:11 schreef ddx het volgende:
Iig wiel uit je fiets halen en in auto leggen dan kan de gelegenheidsdief er niet snel wat mee.
Mijn vriendin kan haar ook nooit stil houden na wat drankjesquote:Op maandag 25 november 2013 21:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja voor de vlugge magic vingers van de coureur in kwestie.
Zoals ik al zei, is het belangrijk dat je het gemiddelde in de gaten houdt en je dus niet laat verleiden om je niveau te beoordelen aan de hand van slechts 1 segment/rit.quote:Op maandag 25 november 2013 21:07 schreef ddx het volgende:
[..]
Dan moet er op z'n minst iets van windsnelheid/richting in verwerkt zitten.
Bijvoorbeeld afgelopen zaterdag met wind mee :
http://www.strava.com/activities/96816960#2059795890
Zelfde segment paar maanden geleden :
http://www.strava.com/activities/63814219#1208215231
2e is helft van de snelheid maar volgens mij had ik het veel zwaarder toen met wind tegen.
quote:Op maandag 25 november 2013 20:13 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Echter het per rit bekijken van dat gemiddelde heeft inderdaad niet zo veel zin.
Zet je je gemiddelde snelheden van al je ritten op een rijtje, dan zul je een bepaalde tendens in je ritten gaan zien.
Ik begrijp je wel hoor, maar hier in Nederland speelt weer een te grote invloed om echt progressie te kunnen zien.quote:Op maandag 25 november 2013 21:53 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, is het belangrijk dat je het gemiddelde in de gaten houdt en je dus niet laat verleiden om je niveau te beoordelen aan de hand van slechts 1 segment/rit.
Juist wat ik zeg dat je niet zou moeten doen om je niveau te bepalen..., doe jij hier![]()
Kom je toch in Brabant wonen, hier waait het eigenlijk nooit echt hardquote:Op maandag 25 november 2013 22:02 schreef ddx het volgende:
[..]
Ik begrijp je wel hoor, maar hier in Nederland speelt weer een te grote invloed om echt progressie te kunnen zien.
Ik vermaak me wel op de fiets hoor, alleen als ik dan zoals zondag met 20km/u tegen wind in zit te trappen vraag ik me soms ff af waar ik mee bezig ben
Je maakte je anders wel knap zorgen dat ze die ouwe koga van jou zouden jatten en niet een van de mooiere fietsen die er stondenquote:Op maandag 25 november 2013 21:12 schreef Patroon het volgende:
Ik zette mijn fiets tegen een boom met een hangslot en een hoes erover heen.
Maar had ook prima zonder slot kunnen doen, die fiets had namelijk een triple.
Alleen lesboos, want er zit een scheur in!quote:Op maandag 25 november 2013 21:15 schreef muzas het volgende:
[..]
Voor zover ik begreep staan de vrouwen er voor in de rij.
een fixie met remmen... Foei!quote:Op maandag 25 november 2013 23:01 schreef Tommeke het volgende:
Ben weer wezen klussen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thnx! Safety first he? Die remmen zijn wel Dura Ace btw, dus nog enigszins stylowquote:Op maandag 25 november 2013 23:11 schreef the_critic het volgende:
[..]
een fixie met remmen... Foei!
Mooi fietsje tom.. Klassiek Rolls zadel, mooi met witte remkabels.. Leuk gedaan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |