abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 januari 2014 @ 23:30:23 #151
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_135462895
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:11 schreef Kutmanager het volgende:
Ja nou, probeer eens een Vtol te maken zou ik zeggen.
Nadat meerdere VTOL's vooral goed bleken in de VTO en niet in L, heb ik die maar laten zitten. _O- De enige die lukte, was een heel klein wagentje, als test voor op de Mun. Overigens stortte die met capsule en al op de Mun neer, wat dan wel weer een typisch geval van jammer was. :')
pi_135492818
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:57:05 #153
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_135494339
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:30 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Nadat meerdere VTOL's vooral goed bleken in de VTO en niet in L, heb ik die maar laten zitten. _O- De enige die lukte, was een heel klein wagentje, als test voor op de Mun. Overigens stortte die met capsule en al op de Mun neer, wat dan wel weer een typisch geval van jammer was. :')
Ik zal jou eens iets laten zien, young padawan:



Het eindresultaat van veel falen, en veel opnieuw proberen. :7 8-) Wordt aangedreven door 14 Sabre S engines. Weegt geen idee, iets van 150 ton.




Stabiliteit was het grootste probleem, heb ik gefikst met adjustable rails, zoals hier te zien. Beetje schuiven, beetje doen, en het maakt geen reet meer uit waar je centre of mass ongeveer ligt, want je kan inflight je centre of thrust naar achter of voor verleggen. Ding is echt zwaar stabiel, geen idee hoe, maar vliegt echt top, ook al heeft ie geen lift. _O_



12 meter lange bay erop, en tot nu toe kan ik met dit ding een 36 ton payload in orbit brengen (een zo'n oranje tank, zwaarste wat ik tot nu toe heb geprobeerd.

Verder voor het landen een shitload aan parachutes erop, die ervoor zorgen dat je schip recht naar beneden hangt, hierdoor heb je voor het landen dus extreem veel controle, wat ook nodig is bij een VTOL landing. Moet dus wel een atmosfeer hebben om fatsoenlijk te landen, maar ik heb verder toch nog niks met dit ding gepland.

Edit: Ik heb ondertussen zoveel mods dat het geheel af en toe begint te buggen. :') Kan je ook zien in de plaatjes. Mijn VTOL rotoren zitten schuin aan de rechterkant, en engineer redux beweert dat ik op 3200 meter hoogte zit. :')
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:52:17 #154
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_135501888
Even een plaatje gemaakt (ja ik ben keihard aan het soggen :')).

Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_135501974
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:52 schreef Kutmanager het volgende:
Even een plaatje gemaakt (ja ik ben keihard aan het soggen :')).

[ afbeelding ]
dit dekt wel de lading :')
  woensdag 15 januari 2014 @ 00:28:24 #156
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_135506751
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:57 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Ik zal jou eens iets laten zien, young padawan:

[ afbeelding ]

Het eindresultaat van veel falen, en veel opnieuw proberen. :7 8-) Wordt aangedreven door 14 Sabre S engines. Weegt geen idee, iets van 150 ton.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Stabiliteit was het grootste probleem, heb ik gefikst met adjustable rails, zoals hier te zien. Beetje schuiven, beetje doen, en het maakt geen reet meer uit waar je centre of mass ongeveer ligt, want je kan inflight je centre of thrust naar achter of voor verleggen. Ding is echt zwaar stabiel, geen idee hoe, maar vliegt echt top, ook al heeft ie geen lift. _O_

[ afbeelding ]

12 meter lange bay erop, en tot nu toe kan ik met dit ding een 36 ton payload in orbit brengen (een zo'n oranje tank, zwaarste wat ik tot nu toe heb geprobeerd.

Verder voor het landen een shitload aan parachutes erop, die ervoor zorgen dat je schip recht naar beneden hangt, hierdoor heb je voor het landen dus extreem veel controle, wat ook nodig is bij een VTOL landing. Moet dus wel een atmosfeer hebben om fatsoenlijk te landen, maar ik heb verder toch nog niks met dit ding gepland.

Edit: Ik heb ondertussen zoveel mods dat het geheel af en toe begint te buggen. :') Kan je ook zien in de plaatjes. Mijn VTOL rotoren zitten schuin aan de rechterkant, en engineer redux beweert dat ik op 3200 meter hoogte zit. :')
_O_ _O_ _O_

Al die mods is wel wat dit een ubervet spel maakt. :7 De keuze is ook nog eens reuze, dus ook al is dit een nog geen 'af' spel, hij is al wel zeeeeeeer compleet. :D!
  woensdag 15 januari 2014 @ 17:44:22 #157
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_135526795
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_135527870
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:52 schreef Kutmanager het volgende:
Even een plaatje gemaakt (ja ik ben keihard aan het soggen :')).

[ afbeelding ]
_O-
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:09:51 #159
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_135530624
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:52 schreef Kutmanager het volgende:
Even een plaatje gemaakt (ja ik ben keihard aan het soggen :')).

[ afbeelding ]
:D!
pi_135634243
Spelen hier mensen zonder mods?
Als je allerlei mods gaat gebruiken haal toch de echte uitdaging weg?
  zaterdag 18 januari 2014 @ 11:33:38 #162
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_135635852
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 10:07 schreef mschol het volgende:
Spelen hier mensen zonder mods?
Als je allerlei mods gaat gebruiken haal toch de echte uitdaging weg?
Neuh. Het is KSP, niet een of ander tactisch spel.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_135635921
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:33 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Neuh. Het is KSP, niet een of ander tactisch spel.
:|W
  zaterdag 18 januari 2014 @ 11:43:44 #164
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_135636086
Laat ik het anders zeggen. Ik vind dat mods de KSP ervaring vergroten. Misschien is het cheaten, maar als al die dingen cheaten zijn, dan loopt NASA ook fucking hard te cheaten. :Y)
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_135636188
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 10:07 schreef mschol het volgende:
Spelen hier mensen zonder mods?
Als je allerlei mods gaat gebruiken haal toch de echte uitdaging weg?
Ik speel zonder. Zit er alleen over na te denken om de Docking Port Alignment Indicator te installeren. Docken blijft lastig.
pi_135637038
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_135637318
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 10:07 schreef mschol het volgende:
Spelen hier mensen zonder mods?
Als je allerlei mods gaat gebruiken haal toch de echte uitdaging weg?
Juist niet. RemoteTech2 maakt alles moeilijker.
pi_135638066
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 10:07 schreef mschol het volgende:
Spelen hier mensen zonder mods?
Als je allerlei mods gaat gebruiken haal toch de echte uitdaging weg?
KSP zit nog in de alpha fase, het grootste gedeelte van de mods voegt dingen toe (MapSat), bespaart je een hoop gedoe tijdens het maken en besturen van je creaties (NovaPunch) of maken het zelfs moeilijker (RemoteTech). Mods die er een arcade flightsim met Star Wars taferelen van maken zul je niet snel tegenkomen, ook omdat daar vrijwel geen vraag naar is.
"Echte gangsters hebben geen haast!" - Clubvan90
Oprichter van De Masculiene Partij
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:39:49 #169
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_135930119
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:39 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Juist niet. RemoteTech2 maakt alles moeilijker.
Deadly reentry ook.
pi_135930901
De grote mods moeten met gemak naar .23 :(
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:26:52 #171
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_136074587
Zo, alvast een bescheiden ruimtetuig in een lage omloopbaan gezet met als uiteindelijke bestemming Moho. Zal me ongetwijfeld gigantisch verslikken in de vereiste Delta-V :o

pi_136077932
Boven op de lander nog een mini probe?
  woensdag 29 januari 2014 @ 14:56:14 #173
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_136095068
Ja :+ Die sonde wordt losgelaten zodra Moho bijna bereikt is. Hoop wel dat de lander genoeg brandstof + RCS heeft om vanuit een lage omloopbaan te landen op Moho én weer terug te komen ...
pi_136096091
Nice. Enkele launch alles omhoog? Moho heeft toch een lastige atmosfeer?

Benieuwd naar de beelden vanaf Moho iig!
  woensdag 29 januari 2014 @ 15:40:27 #175
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_136096788
Twee lanceringen. Moho heeft geen atmosfeer, en da's nogal vervelend aangezien je niet zelden meer dan 5 km/s aan Delta-V moet wegfikken om überhaupt in een omloopbaan te komen. :o
pi_136153579
http://www.gamebreaker.tv(...)erbal-space-program/
NASA gaat een missie maken voor KSP :D

Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  vrijdag 31 januari 2014 @ 19:14:50 #177
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_136179619
Zag het, ja :+ Leuk voor missies a la Armageddon ... !

Heb zojuist Moho bereikt en kreeg onmiddellijk een paniekaanval toen ik de relatieve snelheid t.o.v de planeet zag: 7,4 km/s :') :')

Edit: nee, gaat niet lukken. Heb simpelweg te weinig brandstof en Xenongas om zelfs maar voldoende af te remmen om in 'n baan te komen. Nu kijken of ik die Kerbals óóit nog thuiskrijg :o

[ Bericht 23% gewijzigd door MissionPhailed op 31-01-2014 20:26:09 ]
  zondag 2 februari 2014 @ 20:27:05 #178
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_136254477
Volgende steam sale toch maar eens "legaal" oppikken.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_136257286
quote:
99s.gif Op zondag 2 februari 2014 20:27 schreef SosuaCafe het volgende:
Volgende steam sale toch maar eens "legaal" oppikken.
Zelfs de normale prijs is deze game meer dan waard. 200 uur in zitten zoverre ^^
pi_136287920
Blijft ook mooi als bij lancering de onderste helft van een raket in de bovenste helft schuift :')
(En ja, design is ook niet top)
  dinsdag 4 februari 2014 @ 17:26:26 #181
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_136328309
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:51 schreef Fsmxi het volgende:
Blijft ook mooi als bij lancering de onderste helft van een raket in de bovenste helft schuift :')
(En ja, design is ook niet top)
[ afbeelding ]
Wtf is dat :D
pi_136341656
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:51 schreef Fsmxi het volgende:
Blijft ook mooi als bij lancering de onderste helft van een raket in de bovenste helft schuift :')
(En ja, design is ook niet top)
[ afbeelding ]
Je hebt tenminste geen tekort aan parachutes...
"Echte gangsters hebben geen haast!" - Clubvan90
Oprichter van De Masculiene Partij
pi_136341793
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 21:36 schreef KLTZK het volgende:

[..]

Je hebt tenminste geen tekort aan parachutes...
Of seismic monitors. Of thermometers. Of goo canisters. No kill like overkill toch :D
pi_136357717
Geen 'changelog' maar wel doelen voor versie 0.24: http://forum.kerbalspacep(...)24-Update-Goals-Post

quote:
These are our main goals for 0.24:

Contracts
The first iteration of the contracts mechanic is coming up. At the Mission Control Facility, you'll be able to take on contracts from a list of offers. Each contract will give you a set of objectives to fulfill, possibly with added requirements, and a deadline. These contracts are going to be dynamically generated off a number of different basic mission templates, and filled out with detail based on how far you've advanced in your Career. A feature this large is most likely not going to be complete in a single update, but we feel like we’re off to a very good start with our initial plan.

New Mission Control Screen
It's been there for a while, but so far no Kerbal has dared enter that mysterious building at the space center. Oh, plus the fact it didn't have an inside also made it extra difficult. We're adding a new Mission Control Screen, accessible through the already-there Mission Control Facility, which will present you with a UI where you'll be able to pick out contracts and decide whether to accept them or pass them by.

Improved Part-to-Part Joints
There is one unassuming line in the Unity 4.3 changelog that made a world of difference to us. I'll quote it here in fact: "Physics." Joints can now have separate anchor points configured for both connected rigidbodies. What this means is that the era of rockets 'dancing' on top of their engines is coming (finally) to an end. We are completely re-doing the joints, to have much more control over how they link together, and not least, how much we want them to be bendy and wobbly. We're not eliminating the wobble altogether, as that would actually be removing a lot of what makes failures fun. We're aiming to have better control over it, so we can have wobbly bits where we want them to wobble, and more rigid connections where things are supposed to be firmly attached.

Multiplayer's First Steps
This isn't so much a feature at this point, but it's worth mentioning in any case. We're starting work on the core components of multiplayer now, so by the time we're about done with Career Mode, we'll already have a solid platform to start building multiplayer features on top of it. Right now, the primary goal is to write the server backend that will run things. There won't be much to show of this for a while, but we'll keep everyone posted about the progress being made.

Tutorials Revisited
It’s been a long time since we did the in-game tutorials now. They harken back to ye olden times of version 0.17, and when you consider that 0.18 was when we added maneuver nodes and docking, you start to get a sense of just how much has changed in the game since the tutorials were written. Needless to say then, they’re in dire need of a revision, and that’s what we plan to do on this update, and if time allows, also add a couple of new ones.

And as always, the usual batch of small tweaks and bug fixes that we do as we go along.

And we can't say this enough, this list isn't a preview of the changelog for the next update. These are our ambitions, not promises.
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:33:23 #185
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_136417701
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:26 schreef Jegorex het volgende:
http://www.gamebreaker.tv(...)erbal-space-program/
NASA gaat een missie maken voor KSP :D

[ afbeelding ]
Gaaf he?! Ik kan niet wachten! *O*
  vrijdag 7 februari 2014 @ 09:32:32 #186
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_136429517
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 20:56 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Zelfs de normale prijs is deze game meer dan waard. 200 uur in zitten zoverre ^^
miste een beetje een "doel".
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_136440714
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:32 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

miste een beetje een "doel".
kloten
pi_136441013
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:32 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

miste een beetje een "doel".
Het "doel" is jezelf een doel stellen en dat uitvoeren
pi_136454027
Op elke planeet en maan geweest zijn en alles wat daar bij komt kijken, zijn ongeveer wel de begindoelen voor mij. Maar daarna begint het pas echt!
"Echte gangsters hebben geen haast!" - Clubvan90
Oprichter van De Masculiene Partij
pi_136462757
Optimistische begindoelen ;-) succes!

[ Bericht 7% gewijzigd door Reintji op 08-02-2014 10:44:24 ]
  zaterdag 15 februari 2014 @ 18:15:46 #191
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_136744199
Mijn kleinste - uit 1 stage bestaande - vliegtuig tot nu toe:



De eerste run kwam tot 35km, de 2e tot 62km. :7 De landing was als de L uit VTOL, alleen dan heel voorzichtig in zee.

Voor we gaan discussiėren over wat een vliegtuig is: ik heb geen raketmotor gebruikt en er zitten heel langwerpige vleugels op (als in: 4 strips met draagkracht afkomstig uit de KW-rocketry mod=vleugels). :Y *O*

Edit: op de landingsbaan, voor de vlucht:


In plaats van flaps heb ik een sas-module gebruikt, die deze vliegende motor in de goeie richting slingert. De command pod heeft plaats moeten maken voor een external command seat. Verbazingwekkend is hij nog erg wendbaar, ongetwijfeld dankzij het lage gewicht (c.a. 4ton startgewicht) :s)

[ Bericht 10% gewijzigd door zyx1981 op 15-02-2014 18:21:03 ]
  zaterdag 15 februari 2014 @ 20:03:04 #192
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_136748020
Bonusfoto, mijn nieuwe bureaubladachtergrond:

Kerbaliaan: "Ik heb helemaal niets te maken met het wrak op de achtergrond. :@ "



Maar wel mal, deze Kerbaliaan zat met 2 andere in een raket. Die raket lanceerde niet goed (lees: ik liep te kloten met een nieuwe mod), en viel in feite van 140km zo ongeveer recht naar beneden. :') Deze Kerbaliaan sprong net voor de crash uit de raket, en viel niet eens te pletter. _O_
pi_136748090
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 20:03 schreef zyx1981 het volgende:
Bonusfoto, mijn nieuwe bureaubladachtergrond:

Kerbaliaan: "Ik heb helemaal niets te maken met het wrak op de achtergrond. :@ "

[ afbeelding ]

Maar wel mal, deze Kerbaliaan zat met 2 andere in een raket. Die raket lanceerde niet goed (lees: ik liep te kloten met een nieuwe mod), en viel in feite van 140km zo ongeveer recht naar beneden. :') Deze Kerbaliaan sprong net voor de crash uit de raket, en viel niet eens te pletter. _O_
Typisch KSP _O_
pi_137208135

Later als ik groot ben... Zucht
pi_137219595
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 18:45 schreef Reintji het volgende:

Later als ik groot ben... Zucht
Zo moeilijk is dit allemaal niet. Als je genoeg tijd hebt.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  woensdag 5 maart 2014 @ 18:50:48 #196
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_137421877


Net gemaakt op Minmus, vond het wel een mooi plaatje. O+
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_137438789
Is ook een leuke maan om naar toe te gaan.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 21:58:21 #198
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_137635503
Woei, voor het eerst succesvol geland op het verlaten vliegveld op het eilandje voor de kust van de Kerbal Space Port - en daarna weer opgestegen en opnieuw succesvol geland - echter nu op de thuisbasis. :7

Het bewijs:

Deze kist vloog overigens erg goed! Dit kwam vooral omdat hij een groot draagvermogen had en het zwaartepunt en centrum hefvermogen precies op elkaar lagen. Hierdoor had hij niet meer de neiging constant ligt te willen stijgen of dalen. :s)


Geland op het verlaten vliegveld, wel helemaal aan het einde van de baan.... maar alsnog!! :X


Dankzij het relatief grote draagvermogen, kon ik met slechts meters landingsbaan over + 2 relatief zwakke motoren, toch nog opstijgen. *O*


Terug op KSP:


Om te vieren dat dit de 1e - echt succesvolle - vlucht was, heb ik de kist naast de landingsbaan geparkeerd. :Y Hij staat op het driehoekje gras, schuin voor de voordeur van de vliegtuighangar. :7
  zondag 16 maart 2014 @ 14:05:05 #199
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_137798244
"Any landing you can walk away from, is a good landing." - Bob Kerman

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')