Goed bezig!quote:Op zondag 29 december 2013 18:44 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Zo, na 450 dagen eindelijk een stabiele omloopbaan rondom Laythe bereikt en vervolgens het eerste vliegtuig ontkoppelen:
[ afbeelding ]
Landing ... ! Er zal nog een mobiel tankstation gedropt moeten worden om überhaupt kans te hebben weer terug te keren in een omloopbaan.
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op maandag 6 januari 2014 22:29 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Goed bezig
Kanttekening: het maakt niet uit of je een experiment ter plekke 100x herhaald en de gegevens verzend, of dat je meerdere experimenten ter plekke doet en de modules mee terug neemt. Ik heb meerdere sondes op planeten gezet (die daarna op een maan van die planeet zijn geland, eh gestrand), waarmee ik evenveel punten binnenhaalde, als wanneer ik de missies terug naar Kerbin had gehaald. Je mist alleen de punten voor het landen van een object wat elders geland is. (Kwam ik ook pas via internet achter... sleepte daarvoor heel veel meuk mee naar planeten, waardoor landers veelal tegen de grond smakten.).
Geldt alleen voor de science jr. en dat goo ding. De hogere tier science kan je gewoon oneindig doen. Is alleen maar bedoeld zodat mensen niet op hun 1e missie met 3000 science terugkomen. Wat ik absoluut ook heb gedaan.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 00:54 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Thanks!
Maar eh, sinds 0.23 maakt dat wel uit want je kunt een module/pod maar 1 keer gebruiken (tenzij je dat hele grote nieuwe processing lab meeneemt) dus mee terug nemen naar Kerbin levert meer punten op dan verzenden.
Die dingen met wielen zijn mobiele tankstations voor de vliegtuigenquote:Op maandag 6 januari 2014 22:38 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Goed bezig!Dat je überhaupt met een vliegtuigje hebt kunnen landen is al tof, dus wat boeit het als die Kerbal daar blijft wonen?
Edit: wat was je idee met die autotjes die aan je raket zitten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:56 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Die dingen met wielen zijn mobiele tankstations voor de vliegtuigenVergroten de actieradius aardig en maken het tevens mogelijk dat die vliegtuigen weer in een omloopbaan kunnen komen (zijn ze nu ook weer)
Slimme oplossing!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kom er nu achter dat mijn aspergus-launcher icm met mijn spacestation niet meer werkt na de laatste update. Had een van de modules van mijn spacestation vervangen door die science verwerkingsmodule, maar nu zakt de hele stack als een pudding in elkaar op de launchpad.
Gebruik je mods?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:48 schreef Reintji het volgende:
[..]
Slimme oplossing!
Kom er nu achter dat mijn aspergus-launcher icm met mijn spacestation niet meer werkt na de laatste update. Had een van de modules van mijn spacestation vervangen door die science verwerkingsmodule, maar nu zakt de hele stack als een pudding in elkaar op de launchpad.
Oja idd, da's waar. Zelf speel ik nog in .22quote:Op dinsdag 7 januari 2014 00:54 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Thanks!
Maar eh, sinds 0.23 maakt dat wel uit want je kunt een module/pod maar 1 keer gebruiken (tenzij je dat hele grote nieuwe processing lab meeneemt) dus mee terug nemen naar Kerbin levert meer punten op dan verzenden.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:56 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Die dingen met wielen zijn mobiele tankstations voor de vliegtuigenVergroten de actieradius aardig en maken het tevens mogelijk dat die vliegtuigen weer in een omloopbaan kunnen komen (zijn ze nu ook weer)
Gaaf, dat had ik er niet achter gezocht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
Geen last van. Ik heb een build die goed werkt.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:21 schreef Kutmanager het volgende:
Ik heb remote tech uitgezet, want hij bugged constant. Beetje jammer.
waar is dat alles voor?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:31 schreef totalvamp het volgende:
Overkill?
[ afbeelding ]
Ow, mijn nieuwe launcher. Er zit een payload in bestaande uit: 4 probes met science tech 1kerbal ter observatie,
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Welke is dat dan? Want de standaard 0.23 knalt er bij mij constant uit waardoor ik het spel moet restarten om mijn probes te gebruiken.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:40 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Geen last van. Ik heb een build die goed werkt.
Voor op de noordpool etc drones droppenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:44 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
waar is dat alles voor?
Voor communicatie door het hele heelal kun je in theorie af met 4 sats.
Even het forum doorspittenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:45 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Welke is dat dan? Want de standaard 0.23 knalt er bij mij constant uit waardoor ik het spel moet restarten om mijn probes te gebruiken.![]()
Overigens net een science lab met nodige apparaten eraan op Eve neergezet na langs Gilly te zijn geweest, 3 kerbals hebben zich opgeofferd voor de wetenschap, wetende dat ze voor altijd op Eve zullen moeten blijven.![]()
Ik heb ze maar uit hun lijden verlost. Nadat ik klaar was met alle science dat lab om laten donderen en het hele ding knalde uit elkaar van een val van 3 meter ofzo.Kut Eve.
Heb mijn eerdere gedrocht nog wat uitgebouwd, nu komt deze unit van 30 ton tot 30.000m.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 03:20 schreef zyx1981 het volgende:
Whehe, voor wie nog twijfelde: het bewijs dat KSP nog niet over accurate aerodynamica beschikt.
Mijn 1e space-zeepkist kwam tot 42K
[ afbeelding ]
De 2e was al helemaal droevig!
[ afbeelding ]
Nee, met reguliere luchtvaart heeft dit geen hol te maken.
[ afbeelding ]
Maarrr, hij vliegt wel netjes, zie de snelheid (mach 4!!) /hoogte (20K) /airtake/fuel!!
[ afbeelding ]
Volledig terecht dus dat die Kerbals zwaar onder de indruk lijken!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:12 schreef Fsmxi het volgende:
Toen ik er eidenlijk achterkwam hoe je science kreeg zonder die modules (), heb ik ook amar een Mun flyby raket gemaakt met wat extra techs. Dat zag er zo uit.
[ afbeelding ]
Oké, misschien niet het bete ontwerp, maar het kon er mee door. En inderdaad, we deden een succesvolle flyby langs de Mun.
[ afbeelding ]
So far so good. Brandstof is geen problem.. right. O shit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:Op zondag 12 januari 2014 12:55 schreef KLTZK het volgende:
RemoteTech maakt KSP een stuk leuker, totdat je erachter komt dat je op een van je belangrijkste satellieten vergeten bent zonnepanelen te plaatsen
Ik had een keer een grote sateliet de ruimte ingegooid. Alles perfect opgezet. Ik koppen hem los. Vergeten een verbinding op te zettenquote:
Ik probeer altijd een Endeavor te maken, maar eindig met een Challengerquote:Op zondag 12 januari 2014 20:11 schreef zyx1981 het volgende:
Mede dankzij de NovaPunch-mod heb ik deze 52 ton wegende Space Station in 1x omhoog gekregen.
[ afbeelding ]
Wat ik me afvroeg: hoe zien ruimtebasissen van anderen er uit? Proberen jullie daarbij alles in nette - op raketten lijkende raketten - omhoog te schieten? Of gaat het er meer om dat het allemaal bovenkomt, hoe onaerodynamisch het ook is ;') ?
quote:Op zondag 12 januari 2014 20:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ik probeer altijd een Endeavor te maken, maar eindig met een Challenger
Boh, dat is ook flink balen zeg!quote:Op maandag 13 januari 2014 00:02 schreef Reintji het volgende:
Hmm, quicksafe bugje? Met nieuw Munbase opweg naar de Mun, maar gecrasht. F9, quickload maar had niet gesaved. Ga ik terug naar de laatste quicksave überhaupt (paar weken terug). Dus alles wat ik daartussen heb gedaan is ook weg. Ging er van uit dat quicksaves elke sessie gereset werden
Nee, alleen missies die in orbit warenquote:Op maandag 13 januari 2014 00:33 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Boh, dat is ook flink balen zeg!![]()
Ben je ook al je ships en sub-assemblies kwijt?
Hoe heb jij B-9 aan het werk gekregen?quote:Op zondag 12 januari 2014 21:40 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Maar het lukt uiteindelijk wel
[ afbeelding ]
-moet je alleen niet vragen hoe-
[ afbeelding ]
Een voor een de extra mods verwijderd tot hij het deedquote:Op maandag 13 januari 2014 12:01 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Hoe heb jij B-9 aan het werk gekregen?
Maar B-9 is nog 0.22 toch?quote:Op maandag 13 januari 2014 12:34 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Een voor een de extra mods verwijderd tot hij het deed
Snelle vlucht zonder tutorials kan prima hoor. Je vlucht duurt dan hoogstens een paar seconde en je komt misschien 1 km hoog voordat de boel desintegreert.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:57 schreef nickhguitar het volgende:
Zijn er ook tutorial van dit spel die niet 30 minuten duren ?:P Ik wil graag even een snelle vlucht o.i.d. maken maar heb geen zin om een half uur aan yt tutorial door te spitten.
Ksp en snel in één zin.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:57 schreef nickhguitar het volgende:
Zijn er ook tutorial van dit spel die niet 30 minuten duren ?:P Ik wil graag even een snelle vlucht o.i.d. maken maar heb geen zin om een half uur aan yt tutorial door te spitten.
Niet echtquote:Op maandag 13 januari 2014 14:41 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Snelle vlucht zonder tutorials kan prima hoor. Je vlucht duurt dan hoogstens een paar seconde en je komt misschien 1 km hoog voordat de boel desintegreert.
Zoek op YouTube...quote:Op maandag 13 januari 2014 13:57 schreef nickhguitar het volgende:
Ditquote:Op maandag 13 januari 2014 19:23 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Zoek op YouTube...
Maar het leukste is om zelf alles te ontdekken
Geen idee hoeveel honderd Kerbals bij mij weer uit de dood zijn opgestaan, dankzij 'Reverse flight'.quote:
There shall be no death, only reverse flightquote:Op maandag 13 januari 2014 22:09 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Geen idee hoeveel honderd Kerbals bij mij weer uit de dood zijn opgestaan, dankzij 'Reverse flight'.
Mijn 'raketten' zijn vaak ook meer enorme semi-geleide bommen, dan dat ze de payload betrouwbaar boven krijgen. (Laatste deel van een ruimtestation kwam pas boven na 15x ontploffen).quote:
Nadat meerdere VTOL's vooral goed bleken in de VTO en niet in L, heb ik die maar laten zitten.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:11 schreef Kutmanager het volgende:
Ja nou, probeer eens een Vtol te maken zou ik zeggen.
Ik zal jou eens iets laten zien, young padawan:quote:Op maandag 13 januari 2014 23:30 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Nadat meerdere VTOL's vooral goed bleken in de VTO en niet in L, heb ik die maar laten zitten.De enige die lukte, was een heel klein wagentje, als test voor op de Mun. Overigens stortte die met capsule en al op de Mun neer, wat dan wel weer een typisch geval van jammer was.
dit dekt wel de ladingquote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:52 schreef Kutmanager het volgende:
Even een plaatje gemaakt (ja ik ben keihard aan het soggen).
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:57 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Ik zal jou eens iets laten zien, young padawan:
[ afbeelding ]
Het eindresultaat van veel falen, en veel opnieuw proberen.![]()
Wordt aangedreven door 14 Sabre S engines. Weegt geen idee, iets van 150 ton.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stabiliteit was het grootste probleem, heb ik gefikst met adjustable rails, zoals hier te zien. Beetje schuiven, beetje doen, en het maakt geen reet meer uit waar je centre of mass ongeveer ligt, want je kan inflight je centre of thrust naar achter of voor verleggen. Ding is echt zwaar stabiel, geen idee hoe, maar vliegt echt top, ook al heeft ie geen lift.![]()
[ afbeelding ]
12 meter lange bay erop, en tot nu toe kan ik met dit ding een 36 ton payload in orbit brengen (een zo'n oranje tank, zwaarste wat ik tot nu toe heb geprobeerd.
Verder voor het landen een shitload aan parachutes erop, die ervoor zorgen dat je schip recht naar beneden hangt, hierdoor heb je voor het landen dus extreem veel controle, wat ook nodig is bij een VTOL landing. Moet dus wel een atmosfeer hebben om fatsoenlijk te landen, maar ik heb verder toch nog niks met dit ding gepland.
Edit: Ik heb ondertussen zoveel mods dat het geheel af en toe begint te buggen.Kan je ook zien in de plaatjes. Mijn VTOL rotoren zitten schuin aan de rechterkant, en engineer redux beweert dat ik op 3200 meter hoogte zit.
![]()
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:52 schreef Kutmanager het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:52 schreef Kutmanager het volgende:
[ afbeelding ]
Neuh. Het is KSP, niet een of ander tactisch spel.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:07 schreef mschol het volgende:
Spelen hier mensen zonder mods?
Als je allerlei mods gaat gebruiken haal toch de echte uitdaging weg?
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:33 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Neuh. Het is KSP, niet een of ander tactisch spel.
Ik speel zonder. Zit er alleen over na te denken om de Docking Port Alignment Indicator te installeren. Docken blijft lastig.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:07 schreef mschol het volgende:
Juist niet. RemoteTech2 maakt alles moeilijker.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:07 schreef mschol het volgende:
KSP zit nog in de alpha fase, het grootste gedeelte van de mods voegt dingen toe (MapSat), bespaart je een hoop gedoe tijdens het maken en besturen van je creaties (NovaPunch) of maken het zelfs moeilijker (RemoteTech). Mods die er een arcade flightsim met Star Wars taferelen van maken zul je niet snel tegenkomen, ook omdat daar vrijwel geen vraag naar is.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:07 schreef mschol het volgende:
Deadly reentry ook.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:39 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Juist niet. RemoteTech2 maakt alles moeilijker.
Zelfs de normale prijs is deze game meer dan waard. 200 uur in zitten zoverre ^^quote:Op zondag 2 februari 2014 20:27 schreef SosuaCafe het volgende:
Volgende steam sale toch maar eens "legaal" oppikken.
Wtf is datquote:Op maandag 3 februari 2014 15:51 schreef Fsmxi het volgende:
Blijft ook mooi als bij lancering de onderste helft van een raket in de bovenste helft schuift
(En ja, design is ook niet top)
[ afbeelding ]
Je hebt tenminste geen tekort aan parachutes...quote:Op maandag 3 februari 2014 15:51 schreef Fsmxi het volgende:
Blijft ook mooi als bij lancering de onderste helft van een raket in de bovenste helft schuift
(En ja, design is ook niet top)
[ afbeelding ]
Of seismic monitors. Of thermometers. Of goo canisters. No kill like overkill tochquote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:36 schreef KLTZK het volgende:
[..]
Je hebt tenminste geen tekort aan parachutes...
quote:These are our main goals for 0.24:
Contracts
The first iteration of the contracts mechanic is coming up. At the Mission Control Facility, you'll be able to take on contracts from a list of offers. Each contract will give you a set of objectives to fulfill, possibly with added requirements, and a deadline. These contracts are going to be dynamically generated off a number of different basic mission templates, and filled out with detail based on how far you've advanced in your Career. A feature this large is most likely not going to be complete in a single update, but we feel like we’re off to a very good start with our initial plan.
New Mission Control Screen
It's been there for a while, but so far no Kerbal has dared enter that mysterious building at the space center. Oh, plus the fact it didn't have an inside also made it extra difficult. We're adding a new Mission Control Screen, accessible through the already-there Mission Control Facility, which will present you with a UI where you'll be able to pick out contracts and decide whether to accept them or pass them by.
Improved Part-to-Part Joints
There is one unassuming line in the Unity 4.3 changelog that made a world of difference to us. I'll quote it here in fact: "Physics." Joints can now have separate anchor points configured for both connected rigidbodies. What this means is that the era of rockets 'dancing' on top of their engines is coming (finally) to an end. We are completely re-doing the joints, to have much more control over how they link together, and not least, how much we want them to be bendy and wobbly. We're not eliminating the wobble altogether, as that would actually be removing a lot of what makes failures fun. We're aiming to have better control over it, so we can have wobbly bits where we want them to wobble, and more rigid connections where things are supposed to be firmly attached.
Multiplayer's First Steps
This isn't so much a feature at this point, but it's worth mentioning in any case. We're starting work on the core components of multiplayer now, so by the time we're about done with Career Mode, we'll already have a solid platform to start building multiplayer features on top of it. Right now, the primary goal is to write the server backend that will run things. There won't be much to show of this for a while, but we'll keep everyone posted about the progress being made.
Tutorials Revisited
It’s been a long time since we did the in-game tutorials now. They harken back to ye olden times of version 0.17, and when you consider that 0.18 was when we added maneuver nodes and docking, you start to get a sense of just how much has changed in the game since the tutorials were written. Needless to say then, they’re in dire need of a revision, and that’s what we plan to do on this update, and if time allows, also add a couple of new ones.
And as always, the usual batch of small tweaks and bug fixes that we do as we go along.
And we can't say this enough, this list isn't a preview of the changelog for the next update. These are our ambitions, not promises.
Gaaf he?! Ik kan niet wachten!quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:26 schreef Jegorex het volgende:
http://www.gamebreaker.tv(...)erbal-space-program/
NASA gaat een missie maken voor KSP
[ afbeelding ]
miste een beetje een "doel".quote:Op zondag 2 februari 2014 20:56 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Zelfs de normale prijs is deze game meer dan waard. 200 uur in zitten zoverre ^^
Typisch KSPquote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:03 schreef zyx1981 het volgende:
Bonusfoto, mijn nieuwe bureaubladachtergrond:
Kerbaliaan: "Ik heb helemaal niets te maken met het wrak op de achtergrond."
[ afbeelding ]
Maar wel mal, deze Kerbaliaan zat met 2 andere in een raket. Die raket lanceerde niet goed (lees: ik liep te kloten met een nieuwe mod), en viel in feite van 140km zo ongeveer recht naar beneden.Deze Kerbaliaan sprong net voor de crash uit de raket, en viel niet eens te pletter.
Zo moeilijk is dit allemaal niet. Als je genoeg tijd hebt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |