abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 januari 2014 @ 22:38:18 #101
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_135168817
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 18:44 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Zo, na 450 dagen eindelijk een stabiele omloopbaan rondom Laythe bereikt en vervolgens het eerste vliegtuig ontkoppelen:

[ afbeelding ]

Landing ... ! Er zal nog een mobiel tankstation gedropt moeten worden om überhaupt kans te hebben weer terug te keren in een omloopbaan. :+

[ afbeelding ]
Goed bezig! :7 Dat je überhaupt met een vliegtuigje hebt kunnen landen is al tof, dus wat boeit het als die Kerbal daar blijft wonen? :+

Edit: wat was je idee met die autotjes die aan je raket zitten?
pi_135174841
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:29 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Goed bezig *O*

Kanttekening: het maakt niet uit of je een experiment ter plekke 100x herhaald en de gegevens verzend, of dat je meerdere experimenten ter plekke doet en de modules mee terug neemt. Ik heb meerdere sondes op planeten gezet (die daarna op een maan van die planeet zijn geland, eh gestrand), waarmee ik evenveel punten binnenhaalde, als wanneer ik de missies terug naar Kerbin had gehaald. Je mist alleen de punten voor het landen van een object wat elders geland is. (Kwam ik ook pas via internet achter... sleepte daarvoor heel veel meuk mee naar planeten, waardoor landers veelal tegen de grond smakten. :') ).
Thanks! :)

Maar eh, sinds 0.23 maakt dat wel uit want je kunt een module/pod maar 1 keer gebruiken (tenzij je dat hele grote nieuwe processing lab meeneemt) dus mee terug nemen naar Kerbin levert meer punten op dan verzenden.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 01:04:01 #103
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_135175061
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:54 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Thanks! :)

Maar eh, sinds 0.23 maakt dat wel uit want je kunt een module/pod maar 1 keer gebruiken (tenzij je dat hele grote nieuwe processing lab meeneemt) dus mee terug nemen naar Kerbin levert meer punten op dan verzenden.
Geldt alleen voor de science jr. en dat goo ding. De hogere tier science kan je gewoon oneindig doen. Is alleen maar bedoeld zodat mensen niet op hun 1e missie met 3000 science terugkomen. Wat ik absoluut ook heb gedaan. :@
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:56:54 #104
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_135189834
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:38 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Goed bezig! :7 Dat je überhaupt met een vliegtuigje hebt kunnen landen is al tof, dus wat boeit het als die Kerbal daar blijft wonen? :+

Edit: wat was je idee met die autotjes die aan je raket zitten?
Die dingen met wielen zijn mobiele tankstations voor de vliegtuigen :+ Vergroten de actieradius aardig en maken het tevens mogelijk dat die vliegtuigen weer in een omloopbaan kunnen komen (zijn ze nu ook weer)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_135195233
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:56 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Die dingen met wielen zijn mobiele tankstations voor de vliegtuigen :+ Vergroten de actieradius aardig en maken het tevens mogelijk dat die vliegtuigen weer in een omloopbaan kunnen komen (zijn ze nu ook weer)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slimme oplossing!

Kom er nu achter dat mijn aspergus-launcher icm met mijn spacestation niet meer werkt na de laatste update. Had een van de modules van mijn spacestation vervangen door die science verwerkingsmodule, maar nu zakt de hele stack als een pudding in elkaar op de launchpad.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:53:33 #106
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_135195437
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:48 schreef Reintji het volgende:

[..]

Slimme oplossing!

Kom er nu achter dat mijn aspergus-launcher icm met mijn spacestation niet meer werkt na de laatste update. Had een van de modules van mijn spacestation vervangen door die science verwerkingsmodule, maar nu zakt de hele stack als een pudding in elkaar op de launchpad.
Gebruik je mods?
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_135197923
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:53 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Gebruik je mods?
Nee
  dinsdag 7 januari 2014 @ 18:51:22 #108
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_135199567
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:54 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Thanks! :)

Maar eh, sinds 0.23 maakt dat wel uit want je kunt een module/pod maar 1 keer gebruiken (tenzij je dat hele grote nieuwe processing lab meeneemt) dus mee terug nemen naar Kerbin levert meer punten op dan verzenden.
Oja idd, da's waar. Zelf speel ik nog in .22 *O* (.23 stond nog niet op usenet :@ )
  dinsdag 7 januari 2014 @ 18:52:24 #109
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_135199592
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:56 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Die dingen met wielen zijn mobiele tankstations voor de vliegtuigen :+ Vergroten de actieradius aardig en maken het tevens mogelijk dat die vliegtuigen weer in een omloopbaan kunnen komen (zijn ze nu ook weer)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaaf, dat had ik er niet achter gezocht. :D!
pi_135331778
Overkill?


Ow, mijn nieuwe launcher. Er zit een payload in bestaande uit: 4 probes met science tech 1kerbal ter observatie,




[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2014 20:38:47 ]
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:21:12 #111
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_135334823
Ik heb remote tech uitgezet, want hij bugged constant. Beetje jammer.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_135340708


En hier een kleiner succesje, SSTO project "Orbital Hopper" geslaagd. Peut is nu wel op :')
pi_135342042
quote:
13s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:21 schreef Kutmanager het volgende:
Ik heb remote tech uitgezet, want hij bugged constant. Beetje jammer.
Geen last van. Ik heb een build die goed werkt.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 23:44:06 #114
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_135342203
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:31 schreef totalvamp het volgende:
Overkill?
[ afbeelding ]

Ow, mijn nieuwe launcher. Er zit een payload in bestaande uit: 4 probes met science tech 1kerbal ter observatie,

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
waar is dat alles voor?

Voor communicatie door het hele heelal kun je in theorie af met 4 sats. :P
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  vrijdag 10 januari 2014 @ 23:45:08 #115
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_135342251
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 23:40 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Geen last van. Ik heb een build die goed werkt.
Welke is dat dan? Want de standaard 0.23 knalt er bij mij constant uit waardoor ik het spel moet restarten om mijn probes te gebruiken. 8)7

Overigens net een science lab met nodige apparaten eraan op Eve neergezet na langs Gilly te zijn geweest, 3 kerbals hebben zich opgeofferd voor de wetenschap, wetende dat ze voor altijd op Eve zullen moeten blijven. :7

Ik heb ze maar uit hun lijden verlost. Nadat ik klaar was met alle science dat lab om laten donderen en het hele ding knalde uit elkaar van een val van 3 meter ofzo. _O- Kut Eve. :r
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_135342821
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 23:44 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

waar is dat alles voor?

Voor communicatie door het hele heelal kun je in theorie af met 4 sats. :P
Voor op de noordpool etc drones droppen :P

Ook drone vliegtuigen. Daarnaast vond ik het er gewoon vet uit zien :P
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 23:45 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Welke is dat dan? Want de standaard 0.23 knalt er bij mij constant uit waardoor ik het spel moet restarten om mijn probes te gebruiken. 8)7

Overigens net een science lab met nodige apparaten eraan op Eve neergezet na langs Gilly te zijn geweest, 3 kerbals hebben zich opgeofferd voor de wetenschap, wetende dat ze voor altijd op Eve zullen moeten blijven. :7

Ik heb ze maar uit hun lijden verlost. Nadat ik klaar was met alle science dat lab om laten donderen en het hele ding knalde uit elkaar van een val van 3 meter ofzo. _O- Kut Eve. :r
Even het forum doorspitten :) iemand had daar een linkje gepost met de goede versie.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 03:20:14 #117
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_135346157
Whehe, voor wie nog twijfelde: het bewijs dat KSP nog niet over accurate aerodynamica beschikt. :')

Mijn 1e space-zeepkist kwam tot 42K :7


De 2e was al helemaal droevig :D!


Nee, met reguliere luchtvaart heeft dit geen hol te maken. _O-


Maarrr, hij vliegt wel netjes, zie de snelheid (mach 4!!) /hoogte (20K) /airtake/fuel :D!!


Volledig terecht dus dat die Kerbals zwaar onder de indruk lijken! :7

[ Bericht 8% gewijzigd door zyx1981 op 11-01-2014 03:25:23 ]
  zaterdag 11 januari 2014 @ 05:07:30 #118
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_135346446
:')
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 14:37:05 #119
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_135355288
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 03:20 schreef zyx1981 het volgende:
Whehe, voor wie nog twijfelde: het bewijs dat KSP nog niet over accurate aerodynamica beschikt. :')

Mijn 1e space-zeepkist kwam tot 42K :7
[ afbeelding ]

De 2e was al helemaal droevig :D!
[ afbeelding ]

Nee, met reguliere luchtvaart heeft dit geen hol te maken. _O-
[ afbeelding ]

Maarrr, hij vliegt wel netjes, zie de snelheid (mach 4!!) /hoogte (20K) /airtake/fuel :D!!
[ afbeelding ]

Volledig terecht dus dat die Kerbals zwaar onder de indruk lijken! :7
Heb mijn eerdere gedrocht nog wat uitgebouwd, nu komt deze unit van 30 ton tot 30.000m. :7
pi_135368354
Toen ik er eidenlijk achterkwam hoe je science kreeg zonder die modules ( :') ), heb ik ook amar een Mun flyby raket gemaakt met wat extra techs. Dat zag er zo uit.



Oké, misschien niet het bete ontwerp, maar het kon er mee door. En inderdaad, we deden een succesvolle flyby langs de Mun.



So far so good. Brandstof is geen problem.. right. O shit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 20:18:55 #121
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_135368703
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 20:12 schreef Fsmxi het volgende:
Toen ik er eidenlijk achterkwam hoe je science kreeg zonder die modules ( :') ), heb ik ook amar een Mun flyby raket gemaakt met wat extra techs. Dat zag er zo uit.

[ afbeelding ]

Oké, misschien niet het bete ontwerp, maar het kon er mee door. En inderdaad, we deden een succesvolle flyby langs de Mun.

[ afbeelding ]

So far so good. Brandstof is geen problem.. right. O shit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_135379294
http://kerbalspaceport.com/kmp-client/

Multiplayer, who's up for it *O* *O* . Lijkt mij wel een leuk om met een groep samen te gaan op een server, en dan samen een KSS te bouwen? Geen mods, alleen mechjeb2 ?

lijst voor multiplayer
-chuck

quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 05:07 schreef Kutmanager het volgende:
lokpost
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 20:12 schreef Fsmxi het volgende:
lokpost

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 00:02 schreef totalvamp het volgende:
lokspost


quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 23:44 schreef BurnaBoy het volgende:

lokpost
pi_135379440
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 23:27 schreef DeZwabber het volgende:

lokpost
een post hier boven zwab :P
  zondag 12 januari 2014 @ 04:26:26 #124
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_135386701
Over een maandje ofzo ben ik erbij. Volgende week (niet aankomende) tentamens, dan een week wintersport en daarna ben ik beschikbaar.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_135391086
RemoteTech maakt KSP een stuk leuker, totdat je erachter komt dat je op een van je belangrijkste satellieten vergeten bent zonnepanelen te plaatsen :')
"Echte gangsters hebben geen haast!" - Clubvan90
Oprichter van De Masculiene Partij
pi_135402272
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:55 schreef KLTZK het volgende:
RemoteTech maakt KSP een stuk leuker, totdat je erachter komt dat je op een van je belangrijkste satellieten vergeten bent zonnepanelen te plaatsen :')
_O-
  zondag 12 januari 2014 @ 20:11:29 #127
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_135408354
Mede dankzij de NovaPunch-mod heb ik deze 52 ton wegende Space Station in 1x omhoog gekregen. :7


Wat ik me afvroeg: hoe zien ruimtebasissen van anderen er uit? Proberen jullie daarbij alles in nette - op raketten lijkende raketten - omhoog te schieten? Of gaat het er meer om dat het allemaal bovenkomt, hoe onaerodynamisch het ook is ;') ?
pi_135408664
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:51 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

_O-
Ik had een keer een grote sateliet de ruimte ingegooid. Alles perfect opgezet. Ik koppen hem los. Vergeten een verbinding op te zetten :( kon er niks mee.
pi_135408752
quote:
11s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:11 schreef zyx1981 het volgende:
Mede dankzij de NovaPunch-mod heb ik deze 52 ton wegende Space Station in 1x omhoog gekregen. :7
[ afbeelding ]

Wat ik me afvroeg: hoe zien ruimtebasissen van anderen er uit? Proberen jullie daarbij alles in nette - op raketten lijkende raketten - omhoog te schieten? Of gaat het er meer om dat het allemaal bovenkomt, hoe onaerodynamisch het ook is ;') ?
Ik probeer altijd een Endeavor te maken, maar eindig met een Challenger :')
  zondag 12 januari 2014 @ 20:19:27 #130
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_135408798
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ik probeer altijd een Endeavor te maken, maar eindig met een Challenger :')
_O-
pi_135414617
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:19 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

_O-
Maar het lukt uiteindelijk wel


-moet je alleen niet vragen hoe :') -



:P
pi_135423054
Hmm, quicksafe bugje? Met nieuw Munbase opweg naar de Mun, maar gecrasht. F9, quickload maar had niet gesaved. Ga ik terug naar de laatste quicksave überhaupt (paar weken terug). Dus alles wat ik daartussen heb gedaan is ook weg. Ging er van uit dat quicksaves elke sessie gereset werden :(
  maandag 13 januari 2014 @ 00:33:19 #133
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_135423979
quote:
11s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:02 schreef Reintji het volgende:
Hmm, quicksafe bugje? Met nieuw Munbase opweg naar de Mun, maar gecrasht. F9, quickload maar had niet gesaved. Ga ik terug naar de laatste quicksave überhaupt (paar weken terug). Dus alles wat ik daartussen heb gedaan is ook weg. Ging er van uit dat quicksaves elke sessie gereset werden :(
Boh, dat is ook flink balen zeg! :o

Ben je ook al je ships en sub-assemblies kwijt?
pi_135427827
quote:
13s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:33 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Boh, dat is ook flink balen zeg! :o

Ben je ook al je ships en sub-assemblies kwijt?
Nee, alleen missies die in orbit waren
  maandag 13 januari 2014 @ 12:01:14 #135
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_135430635
quote:
6s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:40 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Maar het lukt uiteindelijk wel
[ afbeelding ]

-moet je alleen niet vragen hoe :') -

[ afbeelding ]

:P
Hoe heb jij B-9 aan het werk gekregen?
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_135431583
quote:
6s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:01 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Hoe heb jij B-9 aan het werk gekregen?
Een voor een de extra mods verwijderd tot hij het deed :P
  maandag 13 januari 2014 @ 13:01:17 #137
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_135432510
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:34 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Een voor een de extra mods verwijderd tot hij het deed :P
Maar B-9 is nog 0.22 toch?
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_135433685
quote:
9s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:01 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Maar B-9 is nog 0.22 toch?
ja en :P
pi_135434548
Zijn er ook tutorial van dit spel die niet 30 minuten duren ?:P Ik wil graag even een snelle vlucht o.i.d. maken maar heb geen zin om een half uur aan yt tutorial door te spitten.
pi_135436456
Jawel, trial and error :P
  maandag 13 januari 2014 @ 14:41:54 #141
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_135436462
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:57 schreef nickhguitar het volgende:
Zijn er ook tutorial van dit spel die niet 30 minuten duren ?:P Ik wil graag even een snelle vlucht o.i.d. maken maar heb geen zin om een half uur aan yt tutorial door te spitten.
Snelle vlucht zonder tutorials kan prima hoor. Je vlucht duurt dan hoogstens een paar seconde en je komt misschien 1 km hoog voordat de boel desintegreert.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_135437432
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:57 schreef nickhguitar het volgende:
Zijn er ook tutorial van dit spel die niet 30 minuten duren ?:P Ik wil graag even een snelle vlucht o.i.d. maken maar heb geen zin om een half uur aan yt tutorial door te spitten.
Ksp en snel in één zin. :')
pi_135447587
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:41 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Snelle vlucht zonder tutorials kan prima hoor. Je vlucht duurt dan hoogstens een paar seconde en je komt misschien 1 km hoog voordat de boel desintegreert.
Niet echt :P

makkelijkste is:
Cockpit + parachute erop
daaronder een kleine solid rocket fuel booster.

en lanceren, dan kom je zeker iets van 15-20KM minimaal :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2014 19:18:58 ]
pi_135448129
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:57 schreef nickhguitar het volgende:
Zijn er ook tutorial van dit spel die niet 30 minuten duren ?:P Ik wil graag even een snelle vlucht o.i.d. maken maar heb geen zin om een half uur aan yt tutorial door te spitten.
Zoek op YouTube...
Maar het leukste is om zelf alles te ontdekken
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_135453548
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:23 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Zoek op YouTube...
Maar het leukste is om zelf alles te ontdekken
Dit
Zelf dingen ontdekken via trial and error is zo bevredigend als je eindelijk een werkende creatie hebt O+
"Echte gangsters hebben geen haast!" - Clubvan90
Oprichter van De Masculiene Partij
  maandag 13 januari 2014 @ 22:09:36 #146
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_135458322
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:04 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ksp en snel in één zin. :')
Geen idee hoeveel honderd Kerbals bij mij weer uit de dood zijn opgestaan, dankzij 'Reverse flight'. :')
pi_135458404
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:09 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Geen idee hoeveel honderd Kerbals bij mij weer uit de dood zijn opgestaan, dankzij 'Reverse flight'. :')
There shall be no death, only reverse flight
  maandag 13 januari 2014 @ 22:16:13 #148
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_135458823
Man man man. Klote Vtols.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:22:09 #149
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_135459234
quote:
9s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:16 schreef Kutmanager het volgende:
Man man man. Klote Vtols.
Mijn 'raketten' zijn vaak ook meer enorme semi-geleide bommen, dan dat ze de payload betrouwbaar boven krijgen. (Laatste deel van een ruimtestation kwam pas boven na 15x ontploffen). :') Als er dan 8 Kerbals in zitten, gaat het hard. :D!

Het idee is om een ruimtestation te maken vanwaar ik Kerbals met een soort Sojoets van diensten kan laten wisselen... half jaar op, half jaar af, zoiets. Daarnaast Probeer ik met de KAS-mod om ruimtescheepjes ter plekke af te bouwen middels verstevigingen en af te tanken. Daarna gaan de scheepjes hun noodlot elders in het zonnestelsel tegemoet. :X
  maandag 13 januari 2014 @ 23:11:11 #150
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_135461935
Ja nou, probeer eens een Vtol te maken zou ik zeggen.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:30:23 #151
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_135462895
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:11 schreef Kutmanager het volgende:
Ja nou, probeer eens een Vtol te maken zou ik zeggen.
Nadat meerdere VTOL's vooral goed bleken in de VTO en niet in L, heb ik die maar laten zitten. _O- De enige die lukte, was een heel klein wagentje, als test voor op de Mun. Overigens stortte die met capsule en al op de Mun neer, wat dan wel weer een typisch geval van jammer was. :')
pi_135492818
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:57:05 #153
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_135494339
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:30 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Nadat meerdere VTOL's vooral goed bleken in de VTO en niet in L, heb ik die maar laten zitten. _O- De enige die lukte, was een heel klein wagentje, als test voor op de Mun. Overigens stortte die met capsule en al op de Mun neer, wat dan wel weer een typisch geval van jammer was. :')
Ik zal jou eens iets laten zien, young padawan:



Het eindresultaat van veel falen, en veel opnieuw proberen. :7 8-) Wordt aangedreven door 14 Sabre S engines. Weegt geen idee, iets van 150 ton.




Stabiliteit was het grootste probleem, heb ik gefikst met adjustable rails, zoals hier te zien. Beetje schuiven, beetje doen, en het maakt geen reet meer uit waar je centre of mass ongeveer ligt, want je kan inflight je centre of thrust naar achter of voor verleggen. Ding is echt zwaar stabiel, geen idee hoe, maar vliegt echt top, ook al heeft ie geen lift. _O_



12 meter lange bay erop, en tot nu toe kan ik met dit ding een 36 ton payload in orbit brengen (een zo'n oranje tank, zwaarste wat ik tot nu toe heb geprobeerd.

Verder voor het landen een shitload aan parachutes erop, die ervoor zorgen dat je schip recht naar beneden hangt, hierdoor heb je voor het landen dus extreem veel controle, wat ook nodig is bij een VTOL landing. Moet dus wel een atmosfeer hebben om fatsoenlijk te landen, maar ik heb verder toch nog niks met dit ding gepland.

Edit: Ik heb ondertussen zoveel mods dat het geheel af en toe begint te buggen. :') Kan je ook zien in de plaatjes. Mijn VTOL rotoren zitten schuin aan de rechterkant, en engineer redux beweert dat ik op 3200 meter hoogte zit. :')
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:52:17 #154
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_135501888
Even een plaatje gemaakt (ja ik ben keihard aan het soggen :')).

Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_135501974
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:52 schreef Kutmanager het volgende:
Even een plaatje gemaakt (ja ik ben keihard aan het soggen :')).

[ afbeelding ]
dit dekt wel de lading :')
  woensdag 15 januari 2014 @ 00:28:24 #156
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_135506751
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:57 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Ik zal jou eens iets laten zien, young padawan:

[ afbeelding ]

Het eindresultaat van veel falen, en veel opnieuw proberen. :7 8-) Wordt aangedreven door 14 Sabre S engines. Weegt geen idee, iets van 150 ton.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Stabiliteit was het grootste probleem, heb ik gefikst met adjustable rails, zoals hier te zien. Beetje schuiven, beetje doen, en het maakt geen reet meer uit waar je centre of mass ongeveer ligt, want je kan inflight je centre of thrust naar achter of voor verleggen. Ding is echt zwaar stabiel, geen idee hoe, maar vliegt echt top, ook al heeft ie geen lift. _O_

[ afbeelding ]

12 meter lange bay erop, en tot nu toe kan ik met dit ding een 36 ton payload in orbit brengen (een zo'n oranje tank, zwaarste wat ik tot nu toe heb geprobeerd.

Verder voor het landen een shitload aan parachutes erop, die ervoor zorgen dat je schip recht naar beneden hangt, hierdoor heb je voor het landen dus extreem veel controle, wat ook nodig is bij een VTOL landing. Moet dus wel een atmosfeer hebben om fatsoenlijk te landen, maar ik heb verder toch nog niks met dit ding gepland.

Edit: Ik heb ondertussen zoveel mods dat het geheel af en toe begint te buggen. :') Kan je ook zien in de plaatjes. Mijn VTOL rotoren zitten schuin aan de rechterkant, en engineer redux beweert dat ik op 3200 meter hoogte zit. :')
_O_ _O_ _O_

Al die mods is wel wat dit een ubervet spel maakt. :7 De keuze is ook nog eens reuze, dus ook al is dit een nog geen 'af' spel, hij is al wel zeeeeeeer compleet. :D!
  woensdag 15 januari 2014 @ 17:44:22 #157
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_135526795
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_135527870
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:52 schreef Kutmanager het volgende:
Even een plaatje gemaakt (ja ik ben keihard aan het soggen :')).

[ afbeelding ]
_O-
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:09:51 #159
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_135530624
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:52 schreef Kutmanager het volgende:
Even een plaatje gemaakt (ja ik ben keihard aan het soggen :')).

[ afbeelding ]
:D!
pi_135634243
Spelen hier mensen zonder mods?
Als je allerlei mods gaat gebruiken haal toch de echte uitdaging weg?
  zaterdag 18 januari 2014 @ 11:33:38 #162
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_135635852
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 10:07 schreef mschol het volgende:
Spelen hier mensen zonder mods?
Als je allerlei mods gaat gebruiken haal toch de echte uitdaging weg?
Neuh. Het is KSP, niet een of ander tactisch spel.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_135635921
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:33 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Neuh. Het is KSP, niet een of ander tactisch spel.
:|W
  zaterdag 18 januari 2014 @ 11:43:44 #164
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_135636086
Laat ik het anders zeggen. Ik vind dat mods de KSP ervaring vergroten. Misschien is het cheaten, maar als al die dingen cheaten zijn, dan loopt NASA ook fucking hard te cheaten. :Y)
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_135636188
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 10:07 schreef mschol het volgende:
Spelen hier mensen zonder mods?
Als je allerlei mods gaat gebruiken haal toch de echte uitdaging weg?
Ik speel zonder. Zit er alleen over na te denken om de Docking Port Alignment Indicator te installeren. Docken blijft lastig.
pi_135637038
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_135637318
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 10:07 schreef mschol het volgende:
Spelen hier mensen zonder mods?
Als je allerlei mods gaat gebruiken haal toch de echte uitdaging weg?
Juist niet. RemoteTech2 maakt alles moeilijker.
pi_135638066
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 10:07 schreef mschol het volgende:
Spelen hier mensen zonder mods?
Als je allerlei mods gaat gebruiken haal toch de echte uitdaging weg?
KSP zit nog in de alpha fase, het grootste gedeelte van de mods voegt dingen toe (MapSat), bespaart je een hoop gedoe tijdens het maken en besturen van je creaties (NovaPunch) of maken het zelfs moeilijker (RemoteTech). Mods die er een arcade flightsim met Star Wars taferelen van maken zul je niet snel tegenkomen, ook omdat daar vrijwel geen vraag naar is.
"Echte gangsters hebben geen haast!" - Clubvan90
Oprichter van De Masculiene Partij
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:39:49 #169
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_135930119
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:39 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Juist niet. RemoteTech2 maakt alles moeilijker.
Deadly reentry ook.
pi_135930901
De grote mods moeten met gemak naar .23 :(
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:26:52 #171
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_136074587
Zo, alvast een bescheiden ruimtetuig in een lage omloopbaan gezet met als uiteindelijke bestemming Moho. Zal me ongetwijfeld gigantisch verslikken in de vereiste Delta-V :o

pi_136077932
Boven op de lander nog een mini probe?
  woensdag 29 januari 2014 @ 14:56:14 #173
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_136095068
Ja :+ Die sonde wordt losgelaten zodra Moho bijna bereikt is. Hoop wel dat de lander genoeg brandstof + RCS heeft om vanuit een lage omloopbaan te landen op Moho én weer terug te komen ...
pi_136096091
Nice. Enkele launch alles omhoog? Moho heeft toch een lastige atmosfeer?

Benieuwd naar de beelden vanaf Moho iig!
  woensdag 29 januari 2014 @ 15:40:27 #175
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_136096788
Twee lanceringen. Moho heeft geen atmosfeer, en da's nogal vervelend aangezien je niet zelden meer dan 5 km/s aan Delta-V moet wegfikken om überhaupt in een omloopbaan te komen. :o
pi_136153579
http://www.gamebreaker.tv(...)erbal-space-program/
NASA gaat een missie maken voor KSP :D

Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  vrijdag 31 januari 2014 @ 19:14:50 #177
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_136179619
Zag het, ja :+ Leuk voor missies a la Armageddon ... !

Heb zojuist Moho bereikt en kreeg onmiddellijk een paniekaanval toen ik de relatieve snelheid t.o.v de planeet zag: 7,4 km/s :') :')

Edit: nee, gaat niet lukken. Heb simpelweg te weinig brandstof en Xenongas om zelfs maar voldoende af te remmen om in 'n baan te komen. Nu kijken of ik die Kerbals óóit nog thuiskrijg :o

[ Bericht 23% gewijzigd door MissionPhailed op 31-01-2014 20:26:09 ]
  zondag 2 februari 2014 @ 20:27:05 #178
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_136254477
Volgende steam sale toch maar eens "legaal" oppikken.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_136257286
quote:
99s.gif Op zondag 2 februari 2014 20:27 schreef SosuaCafe het volgende:
Volgende steam sale toch maar eens "legaal" oppikken.
Zelfs de normale prijs is deze game meer dan waard. 200 uur in zitten zoverre ^^
pi_136287920
Blijft ook mooi als bij lancering de onderste helft van een raket in de bovenste helft schuift :')
(En ja, design is ook niet top)
  dinsdag 4 februari 2014 @ 17:26:26 #181
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_136328309
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:51 schreef Fsmxi het volgende:
Blijft ook mooi als bij lancering de onderste helft van een raket in de bovenste helft schuift :')
(En ja, design is ook niet top)
[ afbeelding ]
Wtf is dat :D
pi_136341656
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:51 schreef Fsmxi het volgende:
Blijft ook mooi als bij lancering de onderste helft van een raket in de bovenste helft schuift :')
(En ja, design is ook niet top)
[ afbeelding ]
Je hebt tenminste geen tekort aan parachutes...
"Echte gangsters hebben geen haast!" - Clubvan90
Oprichter van De Masculiene Partij
pi_136341793
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 21:36 schreef KLTZK het volgende:

[..]

Je hebt tenminste geen tekort aan parachutes...
Of seismic monitors. Of thermometers. Of goo canisters. No kill like overkill toch :D
pi_136357717
Geen 'changelog' maar wel doelen voor versie 0.24: http://forum.kerbalspacep(...)24-Update-Goals-Post

quote:
These are our main goals for 0.24:

Contracts
The first iteration of the contracts mechanic is coming up. At the Mission Control Facility, you'll be able to take on contracts from a list of offers. Each contract will give you a set of objectives to fulfill, possibly with added requirements, and a deadline. These contracts are going to be dynamically generated off a number of different basic mission templates, and filled out with detail based on how far you've advanced in your Career. A feature this large is most likely not going to be complete in a single update, but we feel like we’re off to a very good start with our initial plan.

New Mission Control Screen
It's been there for a while, but so far no Kerbal has dared enter that mysterious building at the space center. Oh, plus the fact it didn't have an inside also made it extra difficult. We're adding a new Mission Control Screen, accessible through the already-there Mission Control Facility, which will present you with a UI where you'll be able to pick out contracts and decide whether to accept them or pass them by.

Improved Part-to-Part Joints
There is one unassuming line in the Unity 4.3 changelog that made a world of difference to us. I'll quote it here in fact: "Physics." Joints can now have separate anchor points configured for both connected rigidbodies. What this means is that the era of rockets 'dancing' on top of their engines is coming (finally) to an end. We are completely re-doing the joints, to have much more control over how they link together, and not least, how much we want them to be bendy and wobbly. We're not eliminating the wobble altogether, as that would actually be removing a lot of what makes failures fun. We're aiming to have better control over it, so we can have wobbly bits where we want them to wobble, and more rigid connections where things are supposed to be firmly attached.

Multiplayer's First Steps
This isn't so much a feature at this point, but it's worth mentioning in any case. We're starting work on the core components of multiplayer now, so by the time we're about done with Career Mode, we'll already have a solid platform to start building multiplayer features on top of it. Right now, the primary goal is to write the server backend that will run things. There won't be much to show of this for a while, but we'll keep everyone posted about the progress being made.

Tutorials Revisited
It’s been a long time since we did the in-game tutorials now. They harken back to ye olden times of version 0.17, and when you consider that 0.18 was when we added maneuver nodes and docking, you start to get a sense of just how much has changed in the game since the tutorials were written. Needless to say then, they’re in dire need of a revision, and that’s what we plan to do on this update, and if time allows, also add a couple of new ones.

And as always, the usual batch of small tweaks and bug fixes that we do as we go along.

And we can't say this enough, this list isn't a preview of the changelog for the next update. These are our ambitions, not promises.
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:33:23 #185
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_136417701
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:26 schreef Jegorex het volgende:
http://www.gamebreaker.tv(...)erbal-space-program/
NASA gaat een missie maken voor KSP :D

[ afbeelding ]
Gaaf he?! Ik kan niet wachten! *O*
  vrijdag 7 februari 2014 @ 09:32:32 #186
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_136429517
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 20:56 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Zelfs de normale prijs is deze game meer dan waard. 200 uur in zitten zoverre ^^
miste een beetje een "doel".
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_136440714
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:32 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

miste een beetje een "doel".
kloten
pi_136441013
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:32 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

miste een beetje een "doel".
Het "doel" is jezelf een doel stellen en dat uitvoeren
pi_136454027
Op elke planeet en maan geweest zijn en alles wat daar bij komt kijken, zijn ongeveer wel de begindoelen voor mij. Maar daarna begint het pas echt!
"Echte gangsters hebben geen haast!" - Clubvan90
Oprichter van De Masculiene Partij
pi_136462757
Optimistische begindoelen ;-) succes!

[ Bericht 7% gewijzigd door Reintji op 08-02-2014 10:44:24 ]
  zaterdag 15 februari 2014 @ 18:15:46 #191
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_136744199
Mijn kleinste - uit 1 stage bestaande - vliegtuig tot nu toe:



De eerste run kwam tot 35km, de 2e tot 62km. :7 De landing was als de L uit VTOL, alleen dan heel voorzichtig in zee.

Voor we gaan discussiëren over wat een vliegtuig is: ik heb geen raketmotor gebruikt en er zitten heel langwerpige vleugels op (als in: 4 strips met draagkracht afkomstig uit de KW-rocketry mod=vleugels). :Y *O*

Edit: op de landingsbaan, voor de vlucht:


In plaats van flaps heb ik een sas-module gebruikt, die deze vliegende motor in de goeie richting slingert. De command pod heeft plaats moeten maken voor een external command seat. Verbazingwekkend is hij nog erg wendbaar, ongetwijfeld dankzij het lage gewicht (c.a. 4ton startgewicht) :s)

[ Bericht 10% gewijzigd door zyx1981 op 15-02-2014 18:21:03 ]
  zaterdag 15 februari 2014 @ 20:03:04 #192
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_136748020
Bonusfoto, mijn nieuwe bureaubladachtergrond:

Kerbaliaan: "Ik heb helemaal niets te maken met het wrak op de achtergrond. :@ "



Maar wel mal, deze Kerbaliaan zat met 2 andere in een raket. Die raket lanceerde niet goed (lees: ik liep te kloten met een nieuwe mod), en viel in feite van 140km zo ongeveer recht naar beneden. :') Deze Kerbaliaan sprong net voor de crash uit de raket, en viel niet eens te pletter. _O_
pi_136748090
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 20:03 schreef zyx1981 het volgende:
Bonusfoto, mijn nieuwe bureaubladachtergrond:

Kerbaliaan: "Ik heb helemaal niets te maken met het wrak op de achtergrond. :@ "

[ afbeelding ]

Maar wel mal, deze Kerbaliaan zat met 2 andere in een raket. Die raket lanceerde niet goed (lees: ik liep te kloten met een nieuwe mod), en viel in feite van 140km zo ongeveer recht naar beneden. :') Deze Kerbaliaan sprong net voor de crash uit de raket, en viel niet eens te pletter. _O_
Typisch KSP _O_
pi_137208135

Later als ik groot ben... Zucht
pi_137219595
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 18:45 schreef Reintji het volgende:

Later als ik groot ben... Zucht
Zo moeilijk is dit allemaal niet. Als je genoeg tijd hebt.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  woensdag 5 maart 2014 @ 18:50:48 #196
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_137421877


Net gemaakt op Minmus, vond het wel een mooi plaatje. O+
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_137438789
Is ook een leuke maan om naar toe te gaan.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 21:58:21 #198
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_137635503
Woei, voor het eerst succesvol geland op het verlaten vliegveld op het eilandje voor de kust van de Kerbal Space Port - en daarna weer opgestegen en opnieuw succesvol geland - echter nu op de thuisbasis. :7

Het bewijs:

Deze kist vloog overigens erg goed! Dit kwam vooral omdat hij een groot draagvermogen had en het zwaartepunt en centrum hefvermogen precies op elkaar lagen. Hierdoor had hij niet meer de neiging constant ligt te willen stijgen of dalen. :s)


Geland op het verlaten vliegveld, wel helemaal aan het einde van de baan.... maar alsnog!! :X


Dankzij het relatief grote draagvermogen, kon ik met slechts meters landingsbaan over + 2 relatief zwakke motoren, toch nog opstijgen. *O*


Terug op KSP:


Om te vieren dat dit de 1e - echt succesvolle - vlucht was, heb ik de kist naast de landingsbaan geparkeerd. :Y Hij staat op het driehoekje gras, schuin voor de voordeur van de vliegtuighangar. :7
  zondag 16 maart 2014 @ 14:05:05 #199
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_137798244
"Any landing you can walk away from, is a good landing." - Bob Kerman

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')