man, ik werd echt ziek van FAR. Heb het weer uitgezet.quote:Op vrijdag 4 april 2014 20:13 schreef MissionPhailed het volgende:
^^ Schijnt weleens voor te komen als je Terrain Detail op 'Low' hebt staan
Hier wat testvluchten uitgevoerd met Ferram Aerospace Research (wat realistischere luchtdynamiek) en de nieuwste versie van Visual Enhancement:
[ afbeelding ]
Nou, die Heinkel lookalike is voorlopig het enige vliegtuig dat nog een béétje fatsoenlijk vliegt met FAR geïnstalleerdquote:Op zaterdag 5 april 2014 01:39 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
man, ik werd echt ziek van FAR. Heb het weer uitgezet.
wel een mooie Heinkel 111 lookalike gemaakt zie ik.![]()
Ja precies. Je moet bijna een echte aerospace engineer zijn om met FAR om te kunnen gaan.quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:45 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Nou, die Heinkel lookalike is voorlopig het enige vliegtuig dat nog een béétje fatsoenlijk vliegt met FAR geïnstalleerdAndere vliegtuigen vlogen de eerste 10 seconden prima maar stortten vervolgens na 20 salto's en dubbele flikflak en al neer.
quote:Op zondag 13 april 2014 02:13 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Ja precies. Je moet bijna een echte aerospace engineer zijn om met FAR om te kunnen gaan.
Laythe ... ? Misschien kun je met RCS nog effe een slinger langs Tylo maken en zo op één of andere manier toch nog terugkeren?quote:Op woensdag 16 april 2014 22:43 schreef Reintji het volgende:
[ afbeelding ]
Dichterbij dan ooit, dat dan weer wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 april 2014 22:37 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Laythe ... ? Misschien kun je met RCS nog effe een slinger langs Tylo maken en zo op één of andere manier toch nog terugkeren?Laythe idd. Alles was op, service module leeg gemaakt met verkleinen van de baan om Jool en later laythe. Lander zelf had te weinig peut om nog iets klaar te spelen. De stage tussen kerbin orbit en jool transfer is te klein, dus kom met te weinig fuel aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.... en dienen we nadien nog eens te kijken of we de brokstukken nog kunnen lijmen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:32 schreef MissionPhailed het volgende:
Ruimtevaart en de verkenning van andere werelden is een bloedserieus en delicaat gebeuren waarbij de veiligheid én welzijn van de astronaut voorop gesteld moet worden. In het kader hiervan lazeren we een nog-niet-geteste fragiele lander in de dikke atmosfeer van Eve ...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.... en dienen we nadien nog eens te kijken of we de brokstukken nog kunnen lijmen.Wat had je dan verwacht met zo'n apparaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:32 schreef MissionPhailed het volgende:
Ruimtevaart en de verkenning van andere werelden is een bloedserieus en delicaat gebeuren waarbij de veiligheid én welzijn van de astronaut voorop gesteld moet worden. In het kader hiervan lazeren we een nog-niet-geteste fragiele lander in de dikke atmosfeer van Eve ...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.... en dienen we nadien nog eens te kijken of we de brokstukken nog kunnen lijmen.Wel een vette crash site.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De helft van de fun is juist dat er steeds wat bij komt. Het is nu een coole spacesimulator die al heel erg veel kan. Het aantal functies zal nog wel even uitbreiden. Voordeel van een aanschaf is dat je alle updates steeds gratis kan downloaden. Dus over een maand of wat komt de uitbreiding voor online spelen uit... en voor die tijd nog een update met een science-archief en personeel-inhuur-functionaliteit.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:33 schreef Aardappeltaart het volgende:
In de aanbieding voor 15 euro op Steam. Misschien toch maar op die manier KSP'en? Heb ik alle updates enzo. Gaat dat een beetje snel of gaat de ontwikkeling nog lichtjaren duren?
B9 aerospace, KAS en Mechjeb2quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:34 schreef Aardappeltaart het volgende:
Ik heb 'm! Nu nog een beetje leren hoe alles écht werkt. Krijg raketten net in orbit...
Zijn er toffe add-ons die jullie aanraden?
Remote techquote:Op donderdag 8 mei 2014 12:34 schreef Aardappeltaart het volgende:
Ik heb 'm! Nu nog een beetje leren hoe alles écht werkt. Krijg raketten net in orbit...
En daar hoort natuurlijk ook meteen FAR bij dan.quote:
NovaPunch, voor de nóg grotere raketten. KW-rocketry is hier ook een leuke aanvulling op. Je krijgt zo ook een boel fairrings (schaaldelen) om je satellieten in te pakken in van die aerodynamische vormen. Een raket gaat er dan ook meer als een raket uit zien.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:34 schreef Aardappeltaart het volgende:
Enige irritante is wel dat je gedurende een game niet zomaar add-ons kan toevoegen. In de carere-mode speel je via punten technische ontwikkelingen vrij. Heb je een ontwikkeling vrijgespeeld en voegt een add-on juist in die ontwikkeling elementen toe, dan blijven deze elementen onbeschikbaar in je huidige savegame. Verder kan je niet onbeperkt add-ons toevoegen, maar waar die grens bij jouw pc ligt merk je vanzelf.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 00:07 schreef Aardappeltaart het volgende:
Yes, de eerste keer op Mun, na drie pogingen en wat quicksaves. Note to self: Volgende keer niet op de donkere kant landen zonder verlichting... Volgende keer Minmus proberen. Tof spel, zeker als iets lukt! Bedankt voor de add-on-tips!
Nice.quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:47 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
En daar hoort natuurlijk ook meteen FAR bij dan.
Overigens gaat FAR bij mij wel lekker nu ik het een beetje door heb. Nog maar 4 van de 5 planes die crashen ipv 5 van de 5.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze deed het dus wel. Hypersonic aircraft.![]()
![]()
quote:Op zondag 11 mei 2014 20:04 schreef MissionPhailed het volgende:
Heb sinds kort FAR én deadly-reentry geïnstalleerd. Fabriceerde enkele dagen geleden het eerste vliegtuig (genaamd de Qutflieg) die met succes in een baan rondom Kerbin wist te komen. Bij terugkeer in de atmosfeer begon het ding gigantisch te fikken, roken en er vlogen stukken van de vleugels af. Hierdoor raakte het vliegtuig uit balans en explodeerde alles behalve de cockpit. Circa 1 km boven de grond liet ik Jeb maar uitstappen en hij sloeg met 400 km/u tegen de grond, stuiterde vervolgens een paar tientallen meters omhoog, en kwam weer onzacht neer. Maar hij overleefde het wél
Die kan je gewoon apart aanklikken en toevoegen in het relevante tech-tree icoontje.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 00:14 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Enige irritante is wel dat je gedurende een game niet zomaar add-ons kan toevoegen. In de carere-mode speel je via punten technische ontwikkelingen vrij. Heb je een ontwikkeling vrijgespeeld en voegt een add-on juist in die ontwikkeling elementen toe, dan blijven deze elementen onbeschikbaar in je huidige savegame. Verder kan je niet onbeperkt add-ons toevoegen, maar waar die grens bij jouw pc ligt merk je vanzelf.(Je spel flipt dan totaal, dus maak een kopie van je ksp-directory voordat je een add-on toevoegt. )
Beiden gebruiken is wel overkill aangezien FAR tegenwoordig aerodynamic stress gebruikt om parts af te laten breken. Wel realistisch.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:04 schreef MissionPhailed het volgende:
Heb sinds kort FAR én deadly-reentry geïnstalleerd. Fabriceerde enkele dagen geleden het eerste vliegtuig (genaamd de Qutflieg) die met succes in een baan rondom Kerbin wist te komen. Bij terugkeer in de atmosfeer begon het ding gigantisch te fikken, roken en er vlogen stukken van de vleugels af. Hierdoor raakte het vliegtuig uit balans en explodeerde alles behalve de cockpit. Circa 1 km boven de grond liet ik Jeb maar uitstappen en hij sloeg met 400 km/u tegen de grond, stuiterde vervolgens een paar tientallen meters omhoog, en kwam weer onzacht neer. Maar hij overleefde het wél
Nice!quote:Op vrijdag 13 juni 2014 23:23 schreef Reintji het volgende:
[ afbeelding ]
#jeuj en ik echte kerbal style, er pas in de atmosfeer achter komen dat er helemaal geen zuurstof in zit en je hybrid motor dus niet werkt op jetfuel. Gelukkig wat parachutes gemonteerd.
Maaruh, hoe komt die Kerbal nu nog thuis?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 23:23 schreef Reintji het volgende:
[ afbeelding ]
#jeuj en ik echte kerbal style, er pas in de atmosfeer achter komen dat er helemaal geen zuurstof in zit en je hybrid motor dus niet werkt op jetfuel. Gelukkig wat parachutes gemonteerd.
Eh nee. Want het vliegtuig kan niet meer opstijgen. De kerbal kan niet eens meer terug in de cockpit want er mist een stukje trap boven, achter de cockpit.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:03 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Maaruh, hoe komt die Kerbal nu nog thuis?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het al opnieuw geïnstalleerd (wel meteen weer wat mods erbij maar dan op de juiste manier geïnstalleerd.)quote:Op zaterdag 21 juni 2014 09:12 schreef Reintji het volgende:
Decouplers zet je tussen stages, doorgaans is een stage niet genoeg voor een orbit. Post eens een plaatje van je raket anders? En begin klein en bouw dat uit. Begin eens met een satelliet?
Mods kunnen het spel instabiel maken.
Dit lijkt verdacht veel op een stock shipquote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:54 schreef SiGNe het volgende:
Dit is m'n huidige raket overigens
[ afbeelding ]
De 6 tanks en motoren laten los waarna er nog 1 gewone raket overblijft, die heet ook weer een extra stage (gewicht verliezen).
Bovenin zit een science module en daarboven natuurlijk de command module met 2 goo canisters, extra batterij en antenne erop geplakt.
Moet 'm weer even editten zodat de Sc-9001 Science Jr. aan de command module blijft zitten.
Heb nog niet veel ge-unlocked in career mode dus ik moet het hier zo'n beetje mee doen.
Wat ik in careermode overigens wel mis is doelen.
Je krijgt geen opdracht ofzo, 't is sandbox maar je moet science nog unlocken.
Dit zijn overigens de Mods die ik nu heb:
[ afbeelding ]
Ja, dit spel + mods leunen leggen nogal beslag op werkgeheugen (RAM). Ik meen dat door de aard van de engine waarop KSP is gebouwd maximaal 4 GB aangesproken kan worden, en dat overschrijding hiervan meteen 'n crash oplevert. Hieronder 'n mod die juist gericht is op het terugdringen van geheugengebruik door andere mods:quote:Op vrijdag 20 juni 2014 23:22 schreef SiGNe het volgende:
Dat het programma regelmatig crasht zal wel aan een van die mods liggen, of niet?
Toch echt helemaal zelf gebouwd..quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:20 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dit lijkt verdacht veel op een stock ship
32 bit spel dus inderdaad max 4GB geheugen (3,7GB eigenlijk)quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:47 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ja, dit spel + mods leunen leggen nogal beslag op werkgeheugen (RAM). Ik meen dat door de aard van de engine waarop KSP is gebouwd maximaal 4 GB aangesproken kan worden, en dat overschrijding hiervan meteen 'n crash oplevert. Hieronder 'n mod die juist gericht is op het terugdringen van geheugengebruik door andere mods:
http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/59005
Ja dat filmpje heb ik ook gezien. Beloofd het spel weer erg veel leuker te maken.quote:
Meteen gedownload. Had echt een goeie reden nodig om in career een vet space station te bouwen.quote:Op zondag 13 juli 2014 11:57 schreef zyx1981 het volgende:
Woohoo, mijn nieuwe ruimtestation - gebaseerd op de Stationscience mod (http://forum.kerbalspacep(...)riment-pod-models%29 )
Dit ruimtelab bestaat uit diverse bemande labs (2x standaard lab, 2x dierenlab, 2x Kuarqs-generators) hangen diverse afkoppelbare experimenten en afkoppelbare, Kibbal Supply Pods. Alle afkoppelbare onderdelen zijn voorzien van parashutes en een drone-core, zodat ze herbruikbaar zijn. Mooi als oefening, daar vanaf KSP 0.24 je credits terug krijgt voor alle geborgen onderdelen.
Specs:
KSP 0.23
Netto gewicht station: 258 ton
Bruto gewicht incl. draagraketten: 1377 ton
Gebruikte mods: Aviation Lights, Nova Punch2, Stationscience.
Klaar voor de 1e launch
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En op naar de tweede launch............................De draagsteunen zaten nog verkeerd gefaseerd..waardoor de helft van de raket wilde opstijgen en de helft wilde blijven staan.
We zijn los, woohoo!!
[ afbeelding ]
Decoupelen draagraketten
[ afbeelding ]
In orbit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk die contracts, maar het belangrijkste uit dat filmpje is toch echt:quote:
quote:Op zondag 13 juli 2014 15:07 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Leuk die contracts, maar het belangrijkste uit dat filmpje is toch echt:
64-bit KSP!!!!!!!
Die 64 bit KSP, daar siddert de wereld straks van. Beloofd (nog meer) veel goeds.quote:Op zondag 13 juli 2014 15:07 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Leuk die contracts, maar het belangrijkste uit dat filmpje is toch echt:
64-bit KSP!!!!!!!
Dat weet ik ook wel.quote:Op zondag 13 juli 2014 17:04 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Die 64 bit KSP, daar siddert de wereld straks van. Beloofd (nog meer) veel goeds.
Het moeilijke bij 32 bit, is dat wanneer je meer geavanceerde modellen bouwt het aantal onderdelen nogal oploopt _waar KSP niet goed mee om gaat_ en KSP daarnaast door alle mods instabiel raakt (te weinig geheugen aan kunnen spreken). Dat ruimtestation wat ik lanceerde bestond uit 400+ onderdelen. Ik draai 800+mb aan mods (B9, Nova Punch2, Kas, Station Science, Hull camera, Aviation Lights, Procedural Dynamics, Lazorsystem en nog wat kleintjes), waarmee bij mij de rek er echt uit is. FAR had ik logischerwijs uit staan...anders krijg je zo'n pannenkoek van een station nooit in 1x boven.Maar er zijn zoveel andere mods die ook erg leuk zijn, waarbij je echter weer moet kiezen uit wat je aan hebt staan. Flight engineers en toolbars bijvoorbeeld....en ruimte-telescopen, planeetscanners, betere navball, etc. Met 64 bit zou je _theoretisch_ alles aan kunnen zetten wat je wil.
![]()
Fair enough.quote:Op zondag 13 juli 2014 18:00 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Het was een beetje bedoeld naar alle meelezers. Velen lezen, maar weinig posten. Vandaar. ^^
Ik zou het gewoon proberen!quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:02 schreef SiGNe het volgende:
Hmm zouden die vleugels ook als stabiliteitsvinnen voor raketten gebruikt kunnen worden?
Het werkt prima, echter is er wel een flink nadeel. Doordat die Procedural Wing een redelijk draagvermogen heeft, maakt dat de raket ook bijna onbestuurbaar wordt. Bij mij ging onderstaande raket vrijwel recht omhoog, zonder dat ik hem zinvol mocht bijsturen. Terzijde: zelf gebruik ik voor kleine raketten een decoupler + grote bodemplaat als lanceerinstallatie. Die SAS-modulles zijn lekker zwaar, wat ze geschikt maakt als stabiele bodemplaat.quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:02 schreef SiGNe het volgende:
Hmm zouden die vleugels ook als stabiliteitsvinnen voor raketten gebruikt kunnen worden?
Lijkt wel op mijn eerste vlucht.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:52 schreef Erasmo het volgende:
Net gedownload maar tsjah
https://vid.me/xfI
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:52 schreef Erasmo het volgende:
Net gedownload maar tsjah
https://vid.me/xfI
[ afbeelding ]
Wellicht. Als ik weer wat motivatie vind.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
http://forum.kerbalspacep(...)0-19-3%29-2014-07-29
Must have mod![]()
![]()
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:07 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Wellicht. Als ik weer wat motivatie vind.
Na de vakantie even naar kijken!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
http://forum.kerbalspacep(...)0-19-3%29-2014-07-29
Must have mod![]()
![]()
Heb ook een uurtje geleden ofzo ingelogd. Best vermakelijk.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:15 schreef Reintji het volgende:
http://t.co/IKpGZhvkI0 haha Harv van HOCgaming is bezig met KPE2. Al flink wat dollars binnengeharkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |