SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
?quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:55 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Chelsea en Manchester aftroeven
Ach, jullie hebben daar Depay staan.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Fischer zou beter bij psv passen
zelfs Depay is beter.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:55 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ach, jullie hebben daar Depay staan.
1,3 miljoenquote:
ajax of heraclesquote:
quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:57 schreef gniffie het volgende:
Fischer, 2 keer hard falen en dan zo juichen bij een intikker
Wereldspeler inderdaadquote:
Ah, je hebt ook meegelezen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:57 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Ik ben om. Davyleiden had gelijk. Fischer
quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:58 schreef GGMM het volgende:
[..]
Bij PSV is het nog altijd spannend als ze 1-0 voorstaan, vandaar.
quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:58 schreef GGMM het volgende:
[..]
Bij PSV is het nog altijd spannend als ze 1-0 voorstaan, vandaar.
Mijn vrouw kan ook goed curlingenquote:
Ajax gaat minstens(!) één Champions League per tien jaar winnen, weet ik sinds gisteren.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:58 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ah, je hebt ook meegelezen.
Davyleiden is de nieuwe evangelist, overgekomen van AN
quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
wedstrijd beslist.
Ik ga wat anders kijken.
Deze was me ontgaan, maar dat is wel een realistische stelling.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:59 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Ajax gaat minstens(!) één Champions League per tien jaar winnen, weet ik sinds gisteren.
Global Warming, maar dan met een bezemquote:Op zaterdag 23 november 2013 22:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik snap niets van Curling.
Kan iemand mij het uitleggen?
Das hard werken met een bezemquote:Op zaterdag 23 november 2013 22:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Curlingquote:Op zaterdag 23 november 2013 22:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door GGMM op 23-11-2013 22:01:17 ]
ik snap er geen reet vanquote:Op zaterdag 23 november 2013 22:00 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Curling is een precisiesport die lijkt op bowls, petanque en bocce, maar op ijs wordt gespeeld met zware stenen in plaats van metalen (of plastic) ballen.
Er wordt over het algemeen aangenomen dat de sport in het 16e-eeuwse Schotland is bedacht, alhoewel het schilderij Jagers in de sneeuw van Breugel uit 1565 Nederlandse boeren afbeeldt die het spel spelen. Curling zoals het tegenwoordig gespeeld wordt, is wel in Schotland ontwikkeld (zie Newtonmore Curling Club Hut).
Curling werd een officiële olympische wintersport in 1998. Wereldkampioenschappen zijn er sinds 1957 voor mannen en 1979 voor vrouwen.
De internationale organisatie voor curling, de World Curling Federation, is gezeteld in het Schotse Perth.
Inhoud
1 Spelregels
2 Strategie
3 Internationale wedstrijden
3.1 Olympische Spelen
3.2 Wereldkampioenschappen
4 Curling in België
5 Curling in fictie
6 Externe links
Spelregels
Het speelveld, met CL: Centreline • HOL: Hogline • TL: Teeline • BL: Backline • HA: Hackline with Hacks • FGZ: Free Guard Zone
Curlingstenen in het huis
De speler "gooit" een steen
Door te vegen wordt de baan van de steen beïnvloed
Curling in 1909
Een curlingwedstrijd wordt gespeeld door twee ploegen van vier spelers. De "aanvoerder" van een ploeg, de skip, zet de te volgen strategie uit en bepaalt in overleg met de andere spelers hoe de stenen moeten worden gespeeld. Elke ploeg heeft acht stenen, van graniet en 19,1 kg zwaar, met een handvat. De curlingbaan (curling sheet) is een ijsbaan van ca. 42,5 m lang en 4,3 m breed. Vóór de wedstrijd wordt op het ijs een fijne spray van waterdruppels gespoten die onmiddellijk aanvriezen. Dit vergemakkelijkt de loop van de stenen en geeft hen een voorspelbare baan.
De wedstrijd bestaat uit een aantal "ends" (in competitieverband 10 ends, 8 ends voor junioren). In elk end spelen de teams om en om hun acht stenen, elke speler twee stenen, vanaf het ene einde van de curlingbaan naar het "huis" aan de overzijde; dit zijn de gekleurde cirkels op het ijs.
Door bij het loslaten van een steen er een draaiende beweging aan te geven, kan men de steen een licht gebogen baan geven. Deze draaiing heet de curl van de steen (vandaar de naam "curling"). De spelers van elk team hebben een bezem (over het algemeen met een wrijfblok, niet met haren) om het ijs juist vóór de steen te vegen en zo de baan van de steen te beïnvloeden en zo nodig de steen verlengen.
De bedoeling is dat op het einde van een end een aantal stenen van het eigen team dichter bij het midden van het huis (de dolly) ligt dan de stenen van de tegenpartij. Voor elke steen die dichterbij de dolly ligt dan de dichtst bij de dolly liggende steen van de tegenpartij krijgt men één punt. De kleuren van de cirkels hebben geen betekenis, deze bestaan alleen om makkelijker te kunnen zien hoe stenen ten opzichte van de dolly liggen. Gelijkspel bestaat in curling niet. Is er na 10 ends een gelijke stand, dan wordt er een extra end gespeeld.
Strategie
Strategie speelt een grote rol bij curling; zo kan men ervoor kiezen de eigen steen in het huis te leggen (een draw), ofwel er een steen van de tegenstander mee weg te spelen (een take-out), ofwel een eigen steen voor het huis te laten liggen om daarmee een achterliggende steen te beschermen (een guard). De eerste 2 stenen van elke partij mogen niet voor een take-out worden gebruikt op een steen die voor het huis ligt. Gebeurt dit toch dan moet de weggespeelde steen van de tegenstander worden teruggeplaatst.
Het team dat de laatste steen mag spelen (de hammer) heeft altijd een voordeel, daar wordt de hele strategie op bepaald: "Give one and take two". Dit betekent dat als men niet de laatste steen heeft, men de tegenstander maar maximaal 1 steen laat scoren (of, nog beter, zelf stenen scoort ("steelt"); als men wel zelf de laatste steen heeft, dan probeert men er 2 of meer te scoren. Aan het begin van de wedstrijd wordt getost om te bepalen wie in het eerste end de laatste steen heeft. Scoort een team in een end, dan begint dat team het volgende end, het andere team heeft dan de laatste steen.
Internationale wedstrijden
Olympische Spelen
Sinds de Spelen van 1998 is curling een olympische sport. Zowel bij de mannen als de vrouwen kende tot en met 2006 elk toernooi een andere winnaar.
Mannen
Jaar Plaats Goud Zilver Brons
1998 Nagano (Japan) Vlag van Zwitserland Zwitserland Vlag van Canada Canada Vlag van Noorwegen Noorwegen
2002 Salt Lake City (Verenigde Staten) Vlag van Noorwegen Noorwegen Vlag van Canada Canada Vlag van Zwitserland Zwitserland
2006 Turijn (Italië) Vlag van Canada Canada Vlag van Finland Finland Vlag van Verenigde Staten Verenigde Staten
2010 Vancouver (Canada) Vlag van Canada Canada Vlag van Noorwegen Noorwegen Vlag van Zwitserland Zwitserland
Vrouwen
Jaar Plaats Goud Zilver Brons
1998 Nagano (Japan) Vlag van Canada Canada Vlag van Denemarken Denemarken Vlag van Zweden Zweden
2002 Salt Lake City (Verenigde Staten) Vlag van Verenigd Koninkrijk Groot-Brittannië Vlag van Zwitserland Zwitserland Vlag van Canada Canada
2006 Turijn (Italië) Vlag van Zweden Zweden Vlag van Zwitserland Zwitserland Vlag van Canada Canada
2010 Vancouver (Canada) Vlag van Zweden Zweden Vlag van Canada Canada Vlag van China China
Wereldkampioenschappen
Het wereldkampioenschap curling wordt bij de mannen sinds 1959 gehouden en bij de vrouwen sinds 1979. Zowel bij de mannen als bij de vrouwen domineert Canada. Tot en met 2007 wonnen ze 44 van de 78 edities (56%). Zie de lijst van wereldkampioenen curling voor een gedetailleerd overzicht van de wereldkampioenen.
Geen dank
De Belgen hebben hun eigen regels met een stofzuiger ipv een bezem?quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:00 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
[spoiler]
Curling is een precisiesport die lijkt op bowls, petanque en bocce, maar op ijs wordt gespeeld met zware stenen in plaats van metalen (of plastic) ballen.
Er wordt over het algemeen aangenomen dat de sport in het 16e-eeuwse Schotland is bedacht, alhoewel het schilderij Jagers in de sneeuw van Breugel uit 1565 Nederlandse boeren afbeeldt die het spel spelen. Curling zoals het tegenwoordig gespeeld wordt, is wel in Schotland ontwikkeld (zie Newtonmore Curling Club Hut).
Curling werd een officiële olympische wintersport in 1998. Wereldkampioenschappen zijn er sinds 1957 voor mannen en 1979 voor vrouwen.
De internationale organisatie voor curling, de World Curling Federation, is gezeteld in het Schotse Perth.
Inhoud
1 Spelregels
2 Strategie
3 Internationale wedstrijden
3.1 Olympische Spelen
3.2 Wereldkampioenschappen
4 Curling in België
5 Curling in fictie
6 Externe links
twitter:Dijksmitchell twitterde op zaterdag 23-11-2013 om 21:59:491-1 gespeeld tegen PSV jammer laatste minuut overwinning uit handen gegeven. 1 punt mee naar Friesland reageer retweet
okquote:Op zaterdag 23 november 2013 22:02 schreef Gramulanion het volgende:
twitter:Dijksmitchell twitterde op zaterdag 23-11-2013 om 21:59:491-1 gespeeld tegen PSV jammer laatste minuut overwinning uit handen gegeven. 1 punt mee naar Friesland reageer retweet
quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:02 schreef Bayswater het volgende:
[..]
De Belgen hebben hun eigen regels met een stofzuiger ipv een bezem?
Die pak je dan toch even mee, bedankt.quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:02 schreef Gramulanion het volgende:
quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:02 schreef Bayswater het volgende:
[..]
De Belgen hebben hun eigen regels met een stofzuiger ipv een bezem?
Nou nou, niet zo chagrijnig doen!quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:03 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Vind je dat serieus grappig? Triest.
Ik krijg door hem altijd zin in een Bagel.quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:05 schreef Ajacied422 het volgende:
Beter staat Beauguel morgen in de spits bij RKC.
quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:03 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Vind je dat serieus grappig? Triest.
Zomaar tussendoorquote:FOX SPORTS STEEKT EXTRA GELD IN NEDERLANDS VOETBAL
Betaalzender FOX Sports gaat miljoenen euro’s in de Nederlandse Jupiler League voetbalcompetitie steken. Daarbij heeft men als doel de Jupiler League aantrekkelijker te maken. Dat meldt dagblad De Stentor.
De Jupiler League is na de Eredivisie de tweede voetbalcompetitie in Nederland. Sinds dit voetbalseizoen zijn wedstrijden uit de Jupiler League live en in samenvatting op betaalzender FOX Sports en op open net-zender FOX te bekijken. Dit jaar steekt FOX Sports negen miljoen euro in de Jupiler League. Zo hoeven de voetbalclubs niet meer voor de beeldregistratie van de voetbalwedstrijden te betalen.
FOX STELT EISEN AAN JUPILER LEAGUE
De financiële injectie geeft FOX wel het recht om Jupiler League-voetbalclubs bepaalde dingen op te leggen. Zo kan men de aanvangstijden van voetbalwedstrijden bepalen. Ook is FOX de kracht achter de komst van beloftenelftallen van Eredivisieclubs in de Jupiler League. De uitzendingen van de Jupiler League worden gemiddeld tussen de 60.000 en 90.000 kijkers op FOX Sports bekeken.
http://www.totaaltv.nl/ni(...)erlands-voetbal.html
Vind je dat grappig?quote:
beter langs de lijn dan over de lijn HiHaHoquote:Op zaterdag 23 november 2013 22:06 schreef Mortaxx het volgende:
Wat is dat langs de lijn kutdoe gewoon verslag van de wedstrijd ipv steeds 1 minuut
Het is een knotsgekke competitie.quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:07 schreef MagicIsland1 het volgende:
25 uit 14 en dan gewoon bovenaan staan
daarom word Feyenoord ook kampioenquote:Op zaterdag 23 november 2013 22:07 schreef MagicIsland1 het volgende:
25 uit 14 en dan gewoon bovenaan staan
Nee, AZ.quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:08 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
daarom word Feyenoord ook kampioen
Die staat toch altijd op het middenveld de laatste wedstrijden?quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:07 schreef j0rdiiii het volgende:
Blind dinsdag ook op het middenveld aub
In de CL grijpt Frank vaak weer terug naar Poulsen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:08 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Die staat toch altijd op het middenveld de laatste wedstrijden?
Als een echte Veltman , das Klaassenquote:Op zaterdag 23 november 2013 22:09 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Lekker zuipen met Drank de Boer.
Omdat ze er niks van kunnen, denk jij dat die pech hebben?quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:11 schreef debeterebob het volgende:
Heracles bij Ajax is altijd een nulletje of 3Ze stunten echt nooit daar
Net als De Graafschap altijd
Alhoewel die nog dikker verloren meestal.
2-2 nog 4 jaar terug en 3 jaar terug 0-0 tot de 65e minuut toen Pasveer een blunder maakte.quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:11 schreef debeterebob het volgende:
Heracles bij Ajax is altijd een nulletje of 3Ze stunten echt nooit daar
Net als De Graafschap altijd
Alhoewel die nog dikker verloren meestal.
Kowet gaat stuntenquote:Op zaterdag 23 november 2013 22:12 schreef pablo1989 het volgende:
Morgen gewoon weer Arnhem bovenaan.
quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:12 schreef pablo1989 het volgende:
Morgen gewoon weer Chelsea 3 bovenaan.
2-2 door een onterecht afgekeurde goal jaquote:Op zaterdag 23 november 2013 22:12 schreef hafcfan het volgende:
[..]
2-2 nog 4 jaar terug en 3 jaar terug 0-0 tot de 65e minuut toen Pasveer een blunder maakte.
Tegen Feijenoord doen ze het toch wel beter meestalquote:Op zaterdag 23 november 2013 22:12 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Omdat ze er niks van kunnen, denk jij dat die pech hebben?
Voorbeelden?quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:13 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Tegen Feijenoord doen ze het toch wel beter meestal
En Ajax heeft wel moeilijker tegen andere kleinere clubs.
Niet man wat praat je. Bij Feyenoord is het meestal juist 5-0 of 7-0.quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:13 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Tegen Feijenoord doen ze het toch wel beter meestal
En Ajax heeft wel moeilijker tegen andere kleinere clubs.
Joachim, Castelen, Beauguel, Duits met zijn gevaarlijke vrije trappen, Braber.quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
feyenoord gaat morgen verliezen van fc bagel
En nu?quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:14 schreef Toto69 het volgende:
Vitesse
Ajax
PSV
Feyenoord
NAC
Heracles
PEC
GA Eagles
Heerenveen
NEC
FC Utrecht
FC Groningen
RKC Waalwijk
FC Twente
AZ
Cambuur
Roda JC
ADO
Zo, dat ook weer gehad
bahquote:Op zaterdag 23 november 2013 22:14 schreef Toto69 het volgende:
Vitesse
Ajax
PSV
Feyenoord
NAC
Heracles
PEC
GA Eagles
Heerenveen
NEC
FC Utrecht
FC Groningen
RKC Waalwijk
FC Twente
AZ
Cambuur
Roda JC
ADO
Zo, dat ook weer gehad
Ga naar klb als dit je niet aanstaatquote:Op zaterdag 23 november 2013 22:14 schreef Toto69 het volgende:
Vitesse
Ajax
PSV
Feyenoord
NAC
Heracles
PEC
GA Eagles
Heerenveen
NEC
FC Utrecht
FC Groningen
RKC Waalwijk
FC Twente
AZ
Cambuur
Roda JC
ADO
Zo, dat ook weer gehad
boeiend totoquote:Op zaterdag 23 november 2013 22:14 schreef Toto69 het volgende:
Vitesse
Ajax
PSV
Feyenoord
NAC
Heracles
PEC
GA Eagles
Heerenveen
NEC
FC Utrecht
FC Groningen
RKC Waalwijk
FC Twente
AZ
Cambuur
Roda JC
ADO
Zo, dat ook weer gehad
Daar zitten alle dwazen inderdaad.quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:15 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ga naar klb als dit je niet aanstaat
quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:16 schreef Pascalus het volgende:
[..]
Daar zitten alle dwazen inderdaad.
Meid, het is wat.quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik zap even naar de muziekzender.
Komt daar dat "I like big butts and I cannot lie'-liedje langs![]()
![]()
interessant he?quote:
De jaar ja?quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:20 schreef ajacied4lf het volgende:
In november al eerste staan. Het wordt met de jaar makkelijker om kampioen te worden.
Maar wel gelijkspelen tegen RKC als een eckte topclub.quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:21 schreef AFCNiels het volgende:
AJAXGelukkig hebben we nog een club in Nederland die wel gewoon als topclub speelt en dit soort partijtjes gewoon wint.
Ben je er weer?quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:22 schreef Pascalus het volgende:
[..]
Maar wel gelijkspelen tegen RKC als een eckte topclub.
quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:22 schreef Pascalus het volgende:
[..]
Maar wel gelijkspelen tegen RKC als een eckte topclub.
Integendeel. Ik vind je reacties wel vermakelijk.quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:23 schreef Pascalus het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk niet weggeweest.
Ik weet dat je dat jammer vindt.
Een van zijn meesterlijk productiesquote:
*wordtquote:Op zaterdag 23 november 2013 22:24 schreef hafcfan het volgende:
Rienstra een groot talent.Ik loop de polonaise wanneer die gast uit de selectie word gedonderd.
Ik hoop dat hij goed oplet daar in Syrië en geen rare dingen doet.quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:24 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Een van zijn meesterlijk producties, maar ik heb hem nog steeds niet afgeschreven en verwacht nog een come back.
Je keek niet meer toch?quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:24 schreef hafcfan het volgende:
Rienstra een groot talent.Ik loop de polonaise wanneer die gast uit de selectie word gedonderd.
quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:27 schreef Dj_Day-V het volgende:
Barca komt met knikkende knieën naar Amsterdam.
vitesse verlies en ik ben blijquote:Op zaterdag 23 november 2013 22:27 schreef AFCNiels het volgende:
Virtuele tussenstand.![]()
![]()
Ajax
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Kampioen, kan niet meer mis gaan.quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:27 schreef AFCNiels het volgende:
Virtuele tussenstand.![]()
![]()
Ajax
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Dat je hier nog steeds bentquote:Op zaterdag 23 november 2013 22:27 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou met dat stukje tekst te maken?
Vorige seizoenen was er rond deze periode nog een fantastische inhaalrace nodig. Dit seizoen wordt een eitje. 4x op rij kampioenquote:Op zaterdag 23 november 2013 22:27 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
vitesse verlies en ik ben blij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:30 schreef AFCNiels het volgende:
NapoliSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ook dit jaar weer kampioen.
![]()
Utrecht - ADO is ook een mooiequote:Op zaterdag 23 november 2013 22:31 schreef Cavaliers het volgende:
Wekkertje zetten voor RKC - Feyenoord.
Ik ga de bus opwachten met hem.quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:32 schreef PowerLoungen het volgende:
dikke Jan Smit gaat zo los in de kleedkamer
Twee potjes om 12.30 dus. Wat een bullshit.quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:34 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Utrecht - ADO is ook een mooie
quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:27 schreef Dj_Day-V het volgende:
stumperdquote:Op zaterdag 23 november 2013 22:27 schreef Dj_Day-V het volgende:
Nog nooit gehad.quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:36 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ben je ook je vrouw en je werk kwijt ?
Tegen wie speelt PSV?quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:27 schreef Dj_Day-V het volgende:
Lijkt me niet echt een feestbeest, Ricky van den Berg kon je wel mee lachen altijd.quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:37 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Bennie Rienstra gaat de 2 hooligans te woord staan
Nou nou nouquote:Op zaterdag 23 november 2013 22:38 schreef Syntix het volgende:
Boilesen werd wel gewisseld KNEUS
Jan Joost is echt een mongool
twee druppels waterquote:Op zondag 24 november 2013 11:50 schreef Ajacied422 het volgende:
Weer die Inspector Gadget bij Havenaar. Echt treurig hoe ze hem neerzetten hiermee.
quote:
hahahaha.quote:Op zondag 24 november 2013 12:11 schreef Ajacied422 het volgende:
Oh, Boëtius op de bank en Goossens in de basis. Lachuh
Jij vond het lachuh, dus ik lach mee.quote:Op zondag 24 november 2013 12:12 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Wat is er volgens jou raar aan dan?
Uh, oké?quote:Op zondag 24 november 2013 12:13 schreef Muto het volgende:
[..]
Jij vond het lachuh, dus ik lach mee.
Lachuh man.quote:Op zondag 24 november 2013 12:11 schreef Ajacied422 het volgende:
Oh, Boëtius op de bank en Goossens in de basis. Lachuh
RKC Waalwijk - Feyenoord natuurlijk.quote:Op zondag 24 november 2013 12:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
zal ik rkc - feyenoord of utereg - ado kijken?
Dat moet jij uitleggen. Jij vond het lachuh.quote:
Dat zal mij nou echt aan mijn reet roesten. Wat jij gaat kijken.quote:Op zondag 24 november 2013 12:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
zal ik rkc - feyenoord of utereg - ado kijken?
Ik begrijp niet waarom Boëtius op de bank zit.quote:Op zondag 24 november 2013 12:17 schreef Muto het volgende:
[..]
Dat moet jij uitleggen. Jij vond het lachuh.
Gelukkig maar, ik heb ook geen interesse in wat anderen kijken.quote:Op zondag 24 november 2013 12:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat zal mij nou echt aan mijn reet roesten. Wat jij gaat kijken.
Waarvan akte.quote:Op zondag 24 november 2013 12:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gelukkig maar, ik heb ook geen interesse in wat anderen kijken.
Ik vroeg enkel om een kijktip.quote:
Aangereden?quote:Op zondag 24 november 2013 12:20 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ]
Kluivert heeft een vis.
massaverkrachting met een visquote:
Goede grap.quote:
Om half 1 is er weer een half uurtje Moslim omroep op Nederland 2. Ik denk dat ik dat ga kijken.quote:Op zondag 24 november 2013 12:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vroeg enkel om een kijktip.
Misschien wordt Utrecht - ADO knotsgek.
Interessant.quote:Op zondag 24 november 2013 12:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Om half 1 is er weer een half uurtje Moslim omroep op Nederland 2. Ik denk dat ik dat ga kijken.
Wel een katertje. Telt dat ook?quote:Op zondag 24 november 2013 12:24 schreef Karina het volgende:
Hebben jullie een ochtendhumeur of zo? Sjezus.
Ik slaap altijd kut als ik gezopen heb. Lag er om 5 uur in en werd 9 uur wakker.quote:Op zondag 24 november 2013 12:25 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat verklaart wel wat jaBen je nog redelijk vroeg op trouwens.
twitter:MarkvanBommel6 twitterde op zondag 24-11-2013 om 12:24:14#cambuur - #nec 71e minuut..Goal Marcel "Cristiano Ronaldo" Ritzmaier!! Goeie juich!!!Trots op je!! Peerke van Ooijen en Ritzie!! 👍👊 reageer retweet
Goed op tijd.quote:Op zondag 24 november 2013 12:26 schreef sonnyspek het volgende:
twitter:MarkvanBommel6 twitterde op zondag 24-11-2013 om 12:24:14#cambuur - #nec 71e minuut..Goal Marcel "Cristiano Ronaldo" Ritzmaier!! Goeie juich!!!Trots op je!! Peerke van Ooijen en Ritzie!! 👍👊 reageer retweet
Mark van Bommel is naarstig op zoek naar aandacht sinds hij is gestopt met voetballen.quote:Op zondag 24 november 2013 12:26 schreef sonnyspek het volgende:
Misschien een goede hoofdtrainer voor PSV.quote:Op zondag 24 november 2013 12:27 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Mark van Bommel is naarstig op zoek naar aandacht sinds hij is gestopt met voetballen.
Ik val altijd als een blok in slaap maar wordt dan honderd keer per nacht wakker. Zit nu dan ook aan de sterke koffie om weer een beetje te kunnen denken.quote:Op zondag 24 november 2013 12:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik slaap altijd kut als ik gezopen heb. Lag er om 5 uur in en werd 9 uur wakker.
Gewoon Patrick Kluivert voor die jonge selectie plaatsenquote:Op zondag 24 november 2013 12:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Misschien een goede hoofdtrainer voor PSV.
twitter:Raybar180 twitterde op zondag 24-11-2013 om 09:37:29Ook lekker koop ik een pratende weegschaal denk handig ga ik erop staan zegt ie uhh niet met zijn tweeen tegelijk aub ???? reageer retweet
Excuus.quote:
quote:
Pierre van Hooijdonkquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |