abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133548158
quote:
Het lijkt een redelijk algemeen thema hier op rp, vreemdgaan. Maar waarom zijn relaties normaal gesproken eigenlijk monogaam? Los van soa's, waarom is het erg als je partner seksuele heeft met een ander. Is het voornamelijk dat we ons bedreigt voelen dat zij ook intiem met iemand anders kan zijn? Leven we in de illusie dat onze partner echt alleen ons aantrekkelijk vind? Ik begrijp niet precies wat het probleem is. Gevoelsmatig zou ik het inderdaad ook kunt vinden als mn vriendin met een ander flikflooit, maar waarom eigenlijk?
Hier waren we gebleven:

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:02 schreef complicate het volgende:

[..]

Algemeen!
En een linkje naar t vorige deel:

R&P / Waarom mag vreemdgaan niet?

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2013 17:15:16 ]
pi_133548228
Vreemdgaan mag wel als je een open relatie hebt, maar dan is het geen vreemdgaan meer. De meeste mensen kunnen dat niet vanwege gevoelens van jaloezie en de behoefte om zich speciaal te voelen. Niks mis mee.
pi_133548244
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:06 schreef -Strawberry- het volgende:
Vreemdgaan mag wel als je een open relatie hebt, maar dan is het geen vreemdgaan meer. De meeste mensen kunnen dat niet vanwege gevoelens van jaloezie en de behoefte om zich speciaal te voelen. Niks mis mee.
Heb je deel 1 gelezen?
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_133548290
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:02 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik daar wat hulp bij nodig heb, dus, vertel eens?
Bv door eens in de 4 mnd een keer seks te hebben met een ander als de kinderen een weekendje bij hun oma zijn ofzo.

@complicate: je vraagt om een manier om je kind erbuiten te houden, niet om een mening. En daarvan had ik dus al voorbeelden gegeven.

Een open relatie is niet perse zoveel mogelijk mensen bij je thuis uitnodigen om daar seks mee te hebben terwijl de kinderen boven in bed liggen te slapen. En het komt een beetje over alsof er gedacht wordt van wel...
compact en kleverig.
pi_133548315
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:08 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Bv door eens in de 4 mnd een keer seks te hebben met een ander als de kinderen een weekendje bij hun oma zijn ofzo.

@complicate: je vraagt om een manier om je kind erbuiten te houden, niet om een mening. En daarvan had ik dus al voorbeelden gegeven.

Een open relatie is niet perse zoveel mogelijk mensen bij je thuis uitnodigen om daar seks mee te hebben terwijl de kinderen boven in bed liggen te slapen. En het komt een beetje over alsof er gedacht wordt van wel...
De frequentie is inderdaad wel een factor die meespeelt. Dat ben ik met je eens. Wanneer het slechts eens in de 4 maanden mee speelt, dan is er niet zoveel aan de hand.
pi_133548318
De titel heeft btw helemaal niks meer te maken met de discussie die nu loopt.
Had beter iets met open relatie en kinderen ofzo kunnen heten'.
compact en kleverig.
pi_133548336
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:10 schreef JaniesBrownie het volgende:
De titel heeft btw helemaal niks meer te maken met de discussie die nu loopt.
Had beter iets met open relatie en kinderen ofzo kunnen heten'.
Kijk mij niet aan, ik heb de originele titel niet bedacht :P
pi_133548341
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:08 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Je bedoelt kind over het algemeen , neem ik aan.
pi_133548359
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:11 schreef complicate het volgende:

[..]

Je bedoelt kind over het algemeen , neem ik aan.
Ja.
compact en kleverig.
pi_133548476
Er werd gevraagd hoe ik mijn kind daarbuiten hou...

Heel simpel, er wordt niemand mee naar huis genomen als hij er is. Dat wil zeggen, mensen die we al langer kennen en ook een vriendschap mee hebben zijn weleens thuis als hij er is, maar dan is er geen seks, gaat het gewoon om een vriendschappelijk bezoek.
Als hij logeren is kan het zijn dat we wat met anderen doen, als we toch al een nachtje/nachten weg zijn(werk, vakantie, uitgaan e.d.) dan kan het zijn dat er dan seks met een ander is. Maar nooit in combinatie met de zorg voor het kind.

Het is ook niet zo dat omdat de relatie open is het elke week moet gebeuren dat seks met anderen(of elke keer dat we even kindloos zijn) ;)
Het is gewoon dat de mogelijkheid er is. Vind het idee bij open relatie's een beetje vreemd wat hier naar voren komt. Ken toch een heel aantal open relatie's waar ook kinderen bij zijn en dit is toch wel echt de norm.
Maar ook al zou het wel om seks gaan als de kinderen slapen, ook daar zie ik geen onstabiliteit in, zolang paps en mams maar van elkaar houden en dat erg duidelijk is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_133548504
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:10 schreef DW457 het volgende:

[..]

De frequentie is inderdaad wel een factor die meespeelt. Dat ben ik met je eens. Wanneer het slechts eens in de 4 maanden mee speelt, dan is er niet zoveel aan de hand.
Zodra er kinderen in beeld zijn zal je gewoon daar rekening mee moeten houden. Dat gaat over verantwoord ouderschap, niet over open of monogaam.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_133548528
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:17 schreef erodome het volgende:

Heel simpel, er wordt niemand mee naar huis genomen als hij er is. Dat wil zeggen, mensen die we al langer kennen en ook een vriendschap mee hebben zijn weleens thuis als hij er is, maar dan is er geen seks, gaat het gewoon om een vriendschappelijk bezoek.
Als hij logeren is kan het zijn dat we wat met anderen doen, als we toch al een nachtje/nachten weg zijn(werk, vakantie, uitgaan e.d.) dan kan het zijn dat er dan seks met een ander is. Maar nooit in combinatie met de zorg voor het kind.

Het is ook niet zo dat omdat de relatie open is het elke week moet gebeuren dat seks met anderen(of elke keer dat we even kindloos zijn) ;)
Het is gewoon dat de mogelijkheid er is. Vind het idee bij open relatie's een beetje vreemd wat hier naar voren komt. Ken toch een heel aantal open relatie's waar ook kinderen bij zijn en dit is toch wel echt de norm.
Maar ook al zou het wel om seks gaan als de kinderen slapen, ook daar zie ik geen onstabiliteit in, zolang paps en mams maar van elkaar houden en dat erg duidelijk is.
Jij hebt meer geduld dan ik :@
compact en kleverig.
pi_133548558
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:11 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ja.
Ik heb geen kinderen en wil er ook geen (zie deel 1), dus van mij mag iedereen doen wat ie wil, zolang het geen negatieve gevolgen heeft op kinderen. questie van rechtvaardigheid, maar bon, "rechtvaardigheid ......."
pi_133548592
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:19 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Jij hebt meer geduld dan ik :@
Ben er de afgelopen jaren wel aan gewend geraakt dat er een raar idee is bij open relatie's en gewend geraakt aan het proberen uit te leggen.
pi_133548615
interesting!, ik ga maar even deel 1 lezen voordat ik reageer.
Waz met jou!
pi_133548621
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:23 schreef Just_some_random_dude het volgende:
interesting!, ik ga maar even deel 1 lezen voordat ik reageer.
^O^
pi_133548669
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:03 schreef DW457 het volgende:

[..]

Hier waren we gebleven:

[..]

En een linkje naar t vorige deel:

R&P / Waarom mag vreemdgaan niet?

[ afbeelding ]
Kan je een korte samenvating maken voor deel 1? ( ik wil het proberen, maar euuuh zal dan geen samenvatting meer zijn ;) )
pi_133548707
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:17 schreef erodome het volgende:

In heel je post kan ik me wel vinden, maar in het dik gedrukte gedeelte vraag ik me toch wel iets af. Kinderen zijn namelijk onvoorspelbaar, ook als ze slapen. Ze kunnen altijd wakker worden en/of spontaan de slaapkamer binnen lopen bijvoorbeeld. Dit lijkt me vreemde situaties geven.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:26 schreef complicate het volgende:

[..]

Kan je een korte samenvating maken voor deel 1? ( ik wil het proberen, maar euuuh zal dan geen samenvatting meer zijn ;) )
Oef, nee.
pi_133548716
Zou dit dan echt een kwaliteitsreeks worden waar dit gewoon besproken kan worden zonder dat je in de hoek wordt gezet omdat je afwijkt van de "norm"? :D
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_133548735
quote:
17s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:28 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Zou dit dan echt een kwaliteitsreeks worden waar dit gewoon besproken kan worden zonder dat je in de hoek wordt gezet omdat je afwijkt van de "norm"? :D
So far so good,
pi_133548752
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:28 schreef DW457 het volgende:

[..]

In heel je post kan ik me wel vinden, maar in het dik gedrukte gedeelte vraag ik me toch wel iets af. Kinderen zijn namelijk onvoorspelbaar, ook als ze slapen. Ze kunnen altijd wakker worden en/of spontaan de slaapkamer binnen lopen bijvoorbeeld. Dit lijkt me vreemde situaties geven.

Ja, daar ben ik het wel mee eens(wij hebben dan ook geen seks met anderen met het kind in huis), maar dat geeft ook vreemde situatie's als het om paps en mams gaat. En tja, misschien heb je wat (op niveau) uit te leggen, maar onstabiel is weer heel wat anders.
  Moderator zaterdag 23 november 2013 @ 17:32:13 #22
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_133548789
Interessant topic. In een relatie zou ik mijn vriendin no way delen met iemand anders.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_133548806
quote:
17s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:28 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Wat is "norm"? Dat gaan we nooit niet weten, tenzij we de statistieken volgen. :N
pi_133548818
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:32 schreef CoolGuy het volgende:
Interessant topic. In een relatie zou ik mijn vriendin no way delen met iemand anders.
Je bedoelt dat je niet zou willen dat je vriendin ook van een ander zou houden of met een ander zou slapen. Je kan niet delen wat niet jouw eigendom is ;)
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_133548819
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:32 schreef CoolGuy het volgende:
En je persoonlijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')