abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133542324
Het lijkt een redelijk algemeen thema hier op rp, vreemdgaan. Maar waarom zijn relaties normaal gesproken eigenlijk monogaam? Los van soa's, waarom is het erg als je partner seksuele heeft met een ander. Is het voornamelijk dat we ons bedreigt voelen dat zij ook intiem met iemand anders kan zijn? Leven we in de illusie dat onze partner echt alleen ons aantrekkelijk vind? Ik begrijp niet precies wat het probleem is. Gevoelsmatig zou ik het inderdaad ook kunt vinden als mn vriendin met een ander flikflooit, maar waarom eigenlijk?
  zaterdag 23 november 2013 @ 11:59:06 #2
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_133542342
Omdat dat het punt van een relatie is, dat je [alleen] bij elkaar blijft?
Anders kan je net zo goed alles wat los en vast zit neuken en achterlaten :')
pi_133542365
Mag wel. Je moet t alleen wel afspreken
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133542377
Wat een vraag :')
pi_133542382
Duik de geschiedenisboeken eens in en zoek het woord: 'religie' een op.
  zaterdag 23 november 2013 @ 12:06:31 #6
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_133542447
vraag het aan je vriendin......oh ja die heb je niet -O-
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_133542479
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:06 schreef trigt013 het volgende:
Niemand hier op FOK! denk ik.
  zaterdag 23 november 2013 @ 12:09:38 #8
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_133542487
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:08 schreef winkelwagenworstje het volgende:

[..]

Niemand hier op FOK! denk ik.
ik heb er 1.... *O*

In de kelder, dat wel. ~O>
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_133542525
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:06 schreef trigt013 het volgende:
ouch

Anyway, jullie relatie draait dus alleen om de seks? Dus als de seks minder wordt maak je het uit? Lekker oppervlakkige kutrelatie dan.
pi_133542532
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:12 schreef Suteibum het volgende:

[..]

ouch

Anyway, jullie relatie draait dus alleen om de seks? Dus als de seks minder wordt maak je het uit? Lekker oppervlakkige kutrelatie dan.
Wat is een relatie voor jou? Er bestaan veel soorten relaties.
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_133542553
Vreemdgaan gaat over tegen afspraken ingaan, achter de rug om en dat soort dingen. Dat breekt vertrouwen en is vooral daarom erg slecht. Je wil kunnen bouwen op je partner, je wil dat je hart veilig is bij je partner.

Ik heb geen enkele moeite met buiten de deur neuken, voor mij geeft het zelfs best wat rust om de relatie open te houden. Ben er geheel zeker van dat hij bij mij blijft omdat hij daar keer op keer voor kiest, niet omdat ik de enige bron van seks ben, niet omdat hij niet beter weet en ga zo maar door.
Voor mij is geestelijke trouw wel erg belangrijk, zijn hart is van mij en andersom, maar lichamelijke trouw boeit me niet. Ik heb er geen enkele last van als hij als hij weg is een ander neukt, zolang hij geen soa's of buitenechtelijke kinderen oploopt heb ik daar geen enkele last van. En het samen expirimenteren vind ik zelfs erg opwindend.

Maar dit is dan wel een open afspraak, het gaat niet achter mijn rug om, ik word niet belogen en bedrogen, ik weet heel precies waar ik aan toe ben. Weet dat ik kan zeggen nu even niet omdat ik bv een keer emotioneel onstabieler ben, weet dat ik op hem kan bouwen en dat mijn hart veilig is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_133542564
Het gaat om wat men afspreekt in de "relatie".
pi_133542568
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:12 schreef complicate het volgende:

[..]

Wat is een relatie voor jou?
moeilijk te definiëren, maar absoluut iets anders dan friends with benefits. Het heeft meer te maken met liefde, je veilig voelen, alles kunnen bespreken enzo, niet om haar plezier te onthouden.
pi_133542578
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 11:59 schreef aequus het volgende:
Omdat dat het punt van een relatie is, dat je [alleen] bij elkaar blijft?
Anders kan je net zo goed alles wat los en vast zit neuken en achterlaten :')
Je kan ook bij elkaar blijven en wel anderen neuken natuurlijk.
O en rondneuken met jan en alleman is natuurlijk iets heel anders dan een relatie hebben, dus dat kun je niet 'net zo goed' doen. Je haalt meer uit een relatie dan alleen losse seks.
Wat je dan evt naast een relatie met een ander wél weer alleen daaruit haalt.

Overigens wil dit relaas niet zeggen dat ik vreemdgaan goedkeur, voor de duidelijkheid. Ik denk alleen wél dat het geen onmogelijkheid is dat het ooit zal gebeuren, in geen enkele relatie.
compact en kleverig.
pi_133542594
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:12 schreef Suteibum het volgende:

[..]

ouch

Dus volgens jou is het óf vreemdgaan en bij elkaar blijven als de seks wat minder wordt, óf uit elkaar gaan?
Je kan niet gewoon genoegen nemen met wat minder seks eventueel?
compact en kleverig.
pi_133542600
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:14 schreef Suteibum het volgende:

[..]

moeilijk te definiëren, maar absoluut iets anders dan friends with benefits. Het heeft meer te maken met liefde, je veilig voelen, alles kunnen bespreken enzo, niet om haar plezier te onthouden.
Probeer dan te definiëren welke soort relatie je zou willen.

1.Liefde voor mensen in het algemeen: naastenliefde, caritas of 'onbaatzuchtige liefde' (Liefde die schenkt en er niets voor terug verwacht)
2.Liefde tot/van God, of van mens tot mens met God als tussenpersoon (agape)
3.Onvoorwaardelijke liefde voor alle levende wezens (metta, begrip uit het boeddhisme)
4.Liefde tussen familieleden, de liefde van ouders voor hun kinderen, enz. (storge)
5.Liefde voor vrienden (philia)
6.Liefde voor vreemden, Gastvrijheid. (Xenia)
7.Romantische liefde (verliefdheid)
8.Platonische liefde
9.Seksuele liefde, eros
10.Liefde voor zichzelf (een ontaarde vorm hiervan is narcisme)
11.Liefde tot een abstractum (bv. waarheidsliefde, taalliefde/taalmin)
12.Rituele vormen van liefde; hoofse liefde.
13.Liefde voor een voorwerp (in extreme mate: fetisjisme)
14.Liefde voor het vaderland (vaderlandsliefde)
(bron: wiki ed)

Bij jou gaat het volgens mij om erotische liefde ( nummer 9) ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door complicate op 23-11-2013 12:21:33 ]
pi_133542608
Even voor de duidelijkheid, mijn vraag is niet waarom je dat niet achter de rug van je partner om mag doen, misschien dat vreemdgaan niet de term is die ik had moeten gebruiken. de vraag is waarom het de standaard is om monogaam te zijn ipv een open relatie. Wat is de psychologie daar achter? Wat is er op tegen als je partner seks met een ander heeft, en waarom spreken we allemaal standaard af om dat niet meer te doen.
pi_133542631
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:15 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dus volgens jou is het óf vreemdgaan en bij elkaar blijven als de seks wat minder wordt, óf uit elkaar gaan?
Je kan niet gewoon genoegen nemen met wat minder seks eventueel?
dat was een reactie op dat monogame seks blijkbaar de kern van een relatie vormt. Niet perse mijn overtuiging dus :)
pi_133542636
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:16 schreef Suteibum het volgende:
Even voor de duidelijkheid, mijn vraag is niet waarom je dat niet achter de rug van je partner om mag doen, misschien dat vreemdgaan niet de term is die ik had moeten gebruiken. de vraag is waarom het de standaard is om monogaam te zijn ipv een open relatie. Wat is de psychologie daar achter? Wat is er op tegen als je partner seks met een ander heeft, en waarom spreken we allemaal standaard af om dat niet meer te doen.
Dat zeggen we toch.
Hangt af van welk relatie je kiest. Vandaar dat ik je vraag hoe zie je een relatie? Er kan geen juist of fout antwoorden bestaan, het draait om JOUW visie over relatie. Vertel (als je wilt) :7
Ik ben benieuwd :s)
pi_133542666
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:18 schreef complicate het volgende:

[..]

Dat zeggen we toch.
Hangt af van welk relatie je kiest. Vandaar dat ik je vraag hoe zie je een relatie? Er kan geen juist of fout antwoorden bestaan, het draait om JOUW visie over relatie. Vertel (als je wilt) :7
Ik ben benieuwd :s)
ik wil niet dat mn vriendin seks met een ander heeft, net als bijna iedereen. Waar ik niet de vinger achter krijg is waarom we dat allemaal zo erg zouden vinden.
pi_133542669
quote:
Voor veel mensen is het moeilijk om seks en liefde los te zien, als je wat onzeker bent, maakt dat het ook moeilijker.

Dat soort dingen bespreken is ook best lastig, je moet nl wel écht goede afspraken maken daarover.
Bv Wil je het vooraf weten (Schat ik ga naar Suus toe en die es ff aandouwen)
Of is achteraf goed genoeg (Ik heb Suus btw gisteren tijdens de lunch ff geneukt op t toilet)
Misschien wil je het niet perse weten
Wil je de persoon met wie hij t doet kennen, of juist niet, kun je bepaalde mensen/situaties uitsluiten enz.
compact en kleverig.
pi_133542672
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 11:58 schreef Suteibum het volgende:
Maar waarom zijn relaties normaal gesproken eigenlijk monogaam?
als jij dat 'normaal' vind, is dat verder jouw keuze…. Er is geen enkel dwang om zoiets niet in een relatie te bespreken en als beide partners er verder geen probleem mee hebben om niet monogaam te zijn, kan dat ook best 'normaal' voor beide personen zijn..
maar dan is het ook egen 'vreemdgaan' maar gewoon onderdeel van de afspraken..
verder zijn er meestal ook dan bepaalde 'voorwaarden' (bv het niet verliefd worden en ook niet 'achter elkaars rug' .. domweg omdat een relatie altijd vaart op 'vertrouwen' en dat is nog steeds zo als men sexueel misschien minder monogaam is)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 23 november 2013 @ 12:22:36 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133542673
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:21 schreef Suteibum het volgende:

[..]

ik wil niet dat mn vriendin seks met een ander heeft, net als bijna iedereen. Waar ik niet de vinger achter krijg is waarom we dat allemaal zo erg zouden vinden.
Waarom zou jij het erg vinden?
The love you take is equal to the love you make.
pi_133542696
quote:

[..]

Het is JULLIE keuze hé, als ze het niet erg vindt dat je met een ander neukt dan mag je dat doen hé.
Maar als ze het niet weet is dat vreemdgaan.
pi_133542706
Jaloezie. Waarom denk je dat mensen trouwen, het draait niet alleen om liefde :')
pi_133542746
TS, het gaat om AFSPRAKEN:

Monogamie: je hebt seks met 1 persoon (jouw vriendin of maatje :P )
Polygamie: Je hebt seks met verschillende vrouwen, maar jouw vriendin is op de hoogte
Polyandrie: Ze heeft seks met verschillende mannen , maar je bent op de hoogte

Waarom mensen voor polygamie of polyandrie kiezen is mij absoluut niet duidelijk :7
pi_133542763
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom zou jij het erg vinden?
ik probeer een iets algemener onderwerp aan te snijden dan mijn eigen relatie. Het komt alleen niet zo van de grond :')
pi_133542773
quote:

[..]

Omdat ego, onzekerheid, waarden en normen, niet (willen) delen, je voelt je niet speciaal meer, kan vies aanvoelen, eventuele ziektes en noem het maar op. Het doet ook afbreuk aan het vertrouwen en de intimiteit. Je gaat jezelf vergelijken en dan komen de 'Wat als...'-vragen.

Als je anderen wil (blijven) neuken, stap dan niet in een monogame relatie. Bespreek het van tevoren en maak 't een open relatie. Dan is het ook geen vreemdgaan meer.
pi_133542778
quote:

[..]

Het antwoord is emotie. Die verschilt van persoon tot persoon.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_133542786
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:28 schreef complicate het volgende:
TS, het gaat om AFSPRAKEN:

Monogamie: je hebt seks met 1 persoon (jouw vriendin of maatje :P )
Polygamie: Je hebt seks met verschillende vrouwen, maar jouw vriendin is op de hoogte
Polyandrie: Ze heeft seks met verschillende mannen , maar je bent op de hoogte

Waarom mensen voor polygamie of polyandrie kiezen is mij absoluut niet duidelijk :7
waarom zou je daar niet voor kiezen? Is het alleen jaloezie?
pi_133542790
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:30 schreef Suteibum het volgende:

[..]

ik probeer een iets algemener onderwerp aan te snijden dan mijn eigen relatie. Het komt alleen niet zo van de grond :')
Kun je het gevoelsmatig echt niet aanvoelen waarom vreemdgaan (of je partner delen) niet zo fijn is?
pi_133542792
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:30 schreef Suteibum het volgende:

[..]

De vraag wordt gesteld omdat je wellicht kan bedenken waarom anderen het geen goed idee vinden,als je weet waarom je het zélf geen goed idee vindt.
compact en kleverig.
pi_133542798
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:31 schreef Suteibum het volgende:

[..]

Omdat gevoelens. Je hart en verstand zitten elkaar telkens in de weg.
pi_133542818
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:31 schreef Suteibum het volgende:

[..]

Goei vraag ;) ,
Ik weet het eigenlijk niet, maar ik weet dat in sommige culturen het absoluut geen probleem is en dat vrouwen geen problemen hebben voor polygamie en of polyandrie.

Dus volgens mij heeft het met cultuur en opvoelding te maken. Wat denk je?
pi_133542830
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:30 schreef zarGon het volgende:

[..]

Omdat ego, onzekerheid, waarden en normen, niet (willen) delen, je voelt je niet speciaal meer, kan vies aanvoelen, eventuele ziektes en noem het maar op. Het doet ook afbreuk aan het vertrouwen en de intimiteit. Je gaat jezelf vergelijken en dan komen de 'Wat als...'-vragen.

Als je anderen wil (blijven) neuken, stap dan niet in een monogame relatie. Bespreek het van tevoren en maak 't een open relatie. Dan is het ook geen vreemdgaan meer.
Dit klinkt een beetje raar zo :')
compact en kleverig.
pi_133542835
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:33 schreef complicate het volgende:

[..]

Goei vraag ;) ,
Ik weet het eigenlijk niet, maar ik weet dat in sommige culturen het absoluut geen probleem is en dat vrouwen geen problemen hebben voor polygamie en of polyandrie.

Dus volgens mij heeft het met cultuur en opvoelding te maken. Wat denk je?
Maar hoe denk jij dan bijvoorbeeld over trio's enzo?

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:34 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Waarom klinkt dat raar?

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2013 12:35:49 ]
pi_133542841
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:32 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

De vraag wordt gesteld omdat je wellicht kan bedenken waarom anderen het geen goed idee vinden,als je weet waarom je het zélf geen goed idee vindt.
Dat snap ik, maar ik wil juist weten wat anderen hier als reden voor aandragen. In mn eentje over een onderwerp nadenken heb ik fok niet voor nodig :9

Volgens mij komt het in de meeste gevallen voort uit een stukje onzekerheid. Je voelt je bedreigt als je partner seks heeft met een ander.
pi_133542861
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:31 schreef zarGon het volgende:

[..]

Kun je het gevoelsmatig echt niet aanvoelen waarom vreemdgaan (of je partner delen) niet zo fijn is?
gevoelsmatig ja, het waarom nee
pi_133542862
quote:
5s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:35 schreef DW457 het volgende:

[..]

Oh trio's meer questie is van experiment (erotica) , want je gaat je niet "binden" aan 2 personen hé.
Tenzij letterlijk binden :P
pi_133542873
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:35 schreef Suteibum het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar ik wil juist weten wat anderen hier als reden voor aandragen. In mn eentje over een onderwerp nadenken heb ik fok niet voor nodig :9

Volgens mij komt het in de meeste gevallen voort uit een stukje onzekerheid. Je voelt je bedreigt als je partner seks heeft met een ander.
Ik weet niet of je kan stellen of het uit onzekerheid voortkomt, het is volgens mij gewoon net als smaak, de een heeft dat gevoel van jaloesie wel, de ander heeft dat minder/niet. Ik denk niet dat je daar echt wat aan kan doen.
pi_133542881
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik weet niet of je kan stellen of het uit onzekerheid voortkomt, het is volgens mij gewoon net als smaak, de een heeft dat gevoel van jaloesie wel, de ander heeft dat minder/niet. Ik denk niet dat je daar echt wat aan kan doen.
Volgens mij heeft het niets met gevoelens of jaloezie te maken hoor. :')
pi_133542891
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:35 schreef Suteibum het volgende:

[..]

Belangrijk hierbij is denk ik vooral de scheiding tussen seks en liefde. Seks hebben met een ander is in mijn ogen minder erg dan verliefd worden op een ander.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:36 schreef complicate het volgende:

[..]

Oh trio's meer questie is van experiment (erotica) , want je gaat je niet "binden" aan 2 personen hé.
Tenzij letterlijk binden :P
Maar ga je je dan ook echt direct binden als je seks hebt met een ander, of is het gebaseerd op pure lust? In mijn optiek zijn dat twee verschillende zaken die wel met elkaar in verband kunnen staan, maar dat niet perse het geval hoeft te zijn.
pi_133542917
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:34 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Klopt het niet?

Ik wil gewoon niet delen. Omdat dat veiliger aanvoelt voor mij, want wat als ze zich emotioneel bindt met een ander na de seks? Of wat als de ander haar beter bevalt qua innerlijk én uiterlijk. Wat als ik niet meer genoeg ben?

Ik kan nog zo'n hele tijd doorgaan, maar dit zijn een aantal vragen die in me opkomen.
pi_133542919
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:38 schreef complicate het volgende:

[..]

Het heeft alles met gevoelens te maken, of het kwetst je als je partner een ander neukt, of het kwetst je niet. Als het je kwetst levert het gevoelens van jaloesie, verdriet, pijn, woede en zelfs angst op.
pi_133542922
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:38 schreef DW457 het volgende:

[..]

Belangrijk hierbij is denk ik vooral de scheiding tussen seks en liefde. Seks hebben met een ander is in mijn ogen minder erg dan verliefd worden op een ander.

[..]

Maar ga je je dan ook echt direct binden als je seks hebt met een ander, of is het gebaseerd op pure lust? In mijn optiek zijn dat twee verschillende zaken die wel met elkaar in verband kunnen staan, maar dat niet perse het geval hoeft te zijn.
Exact, je snapt het :P
Het gaat om lust versus "liefde" en wat liefde betreft hangt het af hoe beide personen liefde definiëren :) Want in sommige culturen is polygamie ook liefde :')
pi_133542931
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:36 schreef Suteibum het volgende:

[..]

gevoelsmatig ja, het waarom nee
Dat is raar. Als je het gevoelsmatig aanvoelt, weet je precies waarom je je meisje niet wil delen.
pi_133542934
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:40 schreef zarGon het volgende:

[..]

Klopt het niet?

Ik wil gewoon niet delen. Omdat dat veiliger aanvoelt voor mij, want wat als ze zich emotioneel bindt met een ander na de seks? Of wat als de ander haar beter bevalt qua innerlijk én uiterlijk. Wat als ik niet meer genoeg ben?

Ik kan nog zo'n hele tijd doorgaan, maar dit zijn een aantal vragen die in me opkomen.
Maar dat gevaar is er ook bij gewone omgang met iemand, ik durf zelfs te stellen dat dat gevaar groter is bij gewone omgang dan bij een keertje neuken.
pi_133542943
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Het heeft alles met gevoelens te maken, of het kwetst je als je partner een ander neukt, of het kwetst je niet. Als het je kwetst levert het gevoelens van jaloesie, verdriet, pijn, woede en zelfs angst op.
Omg, nee, niet ALLES heeft met gevoelens te maken :7
pi_133542944
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:38 schreef DW457 het volgende:

[..]

Als mijn vriendin vreemd zou gaan zou ik vooral boos zijn, als ze verliefd wordt zou ik niet boos zijn denk ik, kun je volgens mij weinig aan doen namelijk, maar ik zou het inderdaad ook veel erger vinden, en behoorlijk twijfelen aan mn relatie.
pi_133542949
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar dat gevaar is er ook bij gewone omgang met iemand, ik durf zelfs te stellen dat dat gevaar groter is bij gewone omgang dan bij een keertje neuken.
Kat op het spek binden. Waarom zou je de kans verhogen in jouw nadeel?
pi_133542972
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:41 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat is raar. Als je het gevoelsmatig aanvoelt, weet je precies waarom je je meisje niet wil delen.
Dat is als vragen aan iemand die hoogtevrees heeft waarom hij er niet van houdt om op grote hoogte te zijn. Ja dan wordt ik bang, dat is het gevoel, waar dat dan vandaan komt is vaak veel minder duidelijk.
pi_133542974
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:42 schreef complicate het volgende:

[..]

Deze denk ik toch echt wel..
“When there is no desire, all things are at peace.”
pi_133542976
quote:
5s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:35 schreef DW457 het volgende:

[..]

[..]

Waarom klinkt dat raar?
Omdat hij in het eerste stukje overkomt alsof het altijd zo zal zijn, in het algemeen, iedereen wordt er onzeker van, het doet altijd afbreuk aan vertrouwen en intimiteit, iedereen gaat zichzelf vergelijken met de ander...
máár! als je een open relatie hebt, is dat allemaal niet zo!

(Eigenlijk komt het op mij meer over alsof je in een open relatie nog al die problemen hebt, maar dan gewoon afgesproken hebt dat je er niet over moet zeiken ofzo :') )
compact en kleverig.
pi_133542977
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:42 schreef complicate het volgende:

[..]

Niet alles nee, maar dit wel. Geef me anders een reden anders dan gevoel waarom je partner niet met anderen mag neuken.
  zaterdag 23 november 2013 @ 12:45:05 #55
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_133542989
Het antwoord der antwoorden is gewoon evolutie...

De hele rol van liefde en seks is het produceren van gezond nageslacht. Als ik in een relatie zit wil ik dus gewoon dat als er kinderen komen, deze ook van mij zullen zijn en niet dat ik de kinderen van een of andere klootzak loop op te voeden en zijn genen loop te beschermen.

Dit principe zorgt ervoor dat we vreemdgaan dus afkeuren, want we hebben geen garanties meer als we het wel toestaan. Gevoelens als Jaloezie etc. zorgen ervoor dat we het afkeuren, maar dat komt voort uit het evolutionaire grondprincipe.
pi_133542993
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:38 schreef complicate het volgende:

[..]

Wat dan?
compact en kleverig.
pi_133542994
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:40 schreef complicate het volgende:

[..]

Het gaat om lust versus "liefde" en wat liefde betreft hangt het af hoe beide personen liefde definiëren :)
Dank je :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Die kans is zeker groter bij gewone omgang. Gewone omgang kan zoveel spannender zijn dan gewoon een keer seks hebben. Bij gewone omgang ontstaan de crushes en is de spanning veel groter juist omdat het nog niet tot seks is gekomen en je hierover wel gaat fantaseren als je de ander interessant vindt.
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:42 schreef Suteibum het volgende:

[..]

Als mijn vriendin vreemd zou gaan zou ik vooral boos zijn, als ze verliefd wordt zou ik niet boos zijn denk ik, kun je volgens mij weinig aan doen namelijk, maar ik zou het inderdaad ook veel erger vinden, en behoorlijk twijfelen aan mn relatie.
Precies. Wanneer je iemand gevoelsmatig verliest omdat de ander verliefd wordt op een ander is de kans op einde relatie veel groter dan wanneer de ander een keertje seks heeft met een ander.
pi_133543015
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:40 schreef complicate het volgende:

[..]

Het gaat om lust versus "liefde" en wat liefde betreft hangt het af hoe beide personen liefde definiëren :) Want in sommige culturen is polygamie ook liefde :')
Je doet heel denigrerend over polygamie.. Waarom zou je geen liefde kunnen voelen voor drie vrouwen tegelijk?
compact en kleverig.
pi_133543025
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hoe verhoog je de kans daarop dan door seks?

Wat is "gevaarlijker", iemand die tijdens een avond uitgaan iemand tegenkomt, daarmee seks heeft en in de ochtend doei zegt, of 2 mensen die heel veel samen zijn, praten over vanalles en nog wat, een diepe emotionele binding krijgen?

Daarnaast, als ik het over mijn eigen relatie heb, ik ben niet zo bang dat ik hem kwijtraak aan een ander, ben vrij zeker van zijn gevoel voor mij. Maar ben er ook van overtuigt dat als hij wat anders zou kunnen krijgen wat hem beter lijkt dat hij maar moet gaan. Zou pijn doen, dat wel, maar het is niet anders, hem vasthouden heeft geen zin, hij zal toch uit eigen beweging moeten willen blijven, niet omdat ik hem "gevangen" hou.
pi_133543032
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:40 schreef zarGon het volgende:

[..]

Klopt het niet?

Het klopt wel, alleen uit die post blijkt ontzéttend duidelijk dat jij monogaam bent en het lijkt alsof je open relaties gewoon totaal niet vertrouwt ofzo :')
compact en kleverig.
pi_133543039
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Niet alles nee, maar dit wel. Geef me anders een reden anders dan gevoel waarom je partner niet met anderen mag neuken.
Think out of the box. Er bestaan veel redenen die niets met gevoelens te maken hebben.
pi_133543049
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:46 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Je doet heel denigrerend over polygamie.. Waarom zou je geen liefde kunnen voelen voor drie vrouwen tegelijk?
Oeh, dat is ook een interessante kwestie inderdaad. Kan je verliefd zijn op meerdere personen tegelijkertijd? Dus wanneer je een crush op een ander krijgt, betekend dit dan automatisch dat je liefde voor je huidige lover minder is of wordt...?
pi_133543051
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:44 schreef Suteibum het volgende:

[..]

Dat is als vragen aan iemand die hoogtevrees heeft waarom hij er niet van houdt om op grote hoogte te zijn. Ja dan wordt ik bang, dat is het gevoel, waar dat dan vandaan komt is vaak veel minder duidelijk.
Ik kan je anders precies vertellen waarom ik hoogtevrees heb.

Als ik naar beneden kijk, word ik draaierig. Ik word bang omdat ik het idee heb dat ik elk moment naar beneden kan pleuren (of ik stel het me dan wél voor) en dat gevoel is niet fijn. Ik wil nog niet dood namelijk. Ook voel ik me machteloos, want als het verkeerd afloopt heb ik geen grip meer op de situatie en kan ik dus niets doen behalve afwachten wat er gaat gebeuren.

Dus.
pi_133543061
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:46 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik zeg toch juist dat het mogelijk is, maar eeeuuuh het gaat om afspraken ;)
pi_133543069
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

Zo zie jij het.
Je kan het ook zien als: voldoen in een behoefte die er kennelijk is. Als die behoefte er is en hij mag er van zn relatie niet mee, is de kans wellicht wel groter dat hij het tóch gaat zoeken bij een ander en er uiteindelijk ook mee vandoor gaat.
compact en kleverig.
pi_133543071
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:47 schreef complicate het volgende:

[..]

Think out of the box. Er bestaan veel redenen die niets met gevoelens te maken hebben.
Noem er eens wat dan over dit onderwerp.
pi_133543087
quote:
5s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:48 schreef DW457 het volgende:

[..]

Oeh, dat is ook een interessante kwestie inderdaad. Kan je verliefd zijn op meerdere personen tegelijkertijd? Dus wanneer je een crush op een ander krijgt, betekend dit dan automatisch dat je liefde voor je huidige lover minder is of wordt...?
Mensen die "liefde" verwarren met "verliefdheid" en "lust" :')
pi_133543090
quote:
Niets mis met monogamie. Maar mensen die het vreemd vinden dat ik poly ben gaan meestal uit van de gedachte dat de ene relatie iets over de andere zegt (hij houdt van iemand anders dus dan niet van mij) en halen er uitspraken over delen bij (nee sorry, je bezit iemand niet. Dan kan je ook niet delen).
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_133543105
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:50 schreef complicate het volgende:

[..]

Mensen die "liefde" verwarren met "verliefdheid" en "lust" :')
Kan je zeggen, maar dat doet niets af aan mijn vraag. Kan je van meerdere mensen tegelijkertijd houden op een liefdevolle manier?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2013 12:51:47 ]
pi_133543118
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Noem er eens wat dan over dit onderwerp.
amaii, je meent het dus: 1 voorbeeld? Cultuur of moet ik ook uitleggen hoe culturen verschillen? :7
pi_133543119
quote:
5s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:51 schreef DW457 het volgende:

[..]

Kan je zeggen, maar dat doet niets af aan mijn vraag. Kan je van meerdere mensen tegelijkertijd houden op een liefdevolle manier?
Ja, ik zie niet in waarom dat anders zou zijn bij de vorm van een partner relatie dan bij andere vormen van liefde.
pi_133543120
quote:
5s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:51 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ik wel :Y
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_133543130
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:49 schreef complicate het volgende:

[..]

Ik zeg toch juist dat het mogelijk is, maar eeeuuuh het gaat om afspraken ;)
Eh

Dit:
quote:
Want in sommige culturen is polygamie ook liefde :')
komt op mij over alsof je er niet in gelooft.
compact en kleverig.
pi_133543138
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:52 schreef complicate het volgende:

[..]

amai, je meent het dus: 1 voorbeeld? Cultuur of moet ik ook uitleggen hoe culturen verschillen? :7
En wat is dat anders dan gevoel, we hebben afgesproken dat dat zo werkt omdat dat zo en zo moet voelen? Aangeleerd gedrag qua gevoel(als we het over dit onderwerp hebben dan).
pi_133543146
Voor de duidelijkheid: Polygamie gaat om het trouwen van meerdere partners. Polyamorie om het houden van meerdere partners.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')