abonnement Unibet Coolblue
pi_133540794
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 09:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
Laat ik het zo zeggen, als je na iedere halve marathon "geblesseerd" raak en echt een maand nodig hebt om bijv. weer een HM op 75% te lopen dan is er iets niet in orde en belast je jezelf te veel, maar dat geldt natuurlijk met elke afstand
100% waar.
In mijn geval heb ik dus geen maand de tijd genomen om te herstellen. Exact een week na de HM 5 kilometer in 29 minuten lopen is nou niet het slimste wat je na je eerste HM kan doen. En die week daarop 200'jes op 3:30 min/km, met tegen de 30 graden.. :') :') :')

Nogmaals, in mijn geval (en ik wil dit onderwerp niet opeisen o.i.d), maar het is echt een samenloop van omstandigheden geweest, met een aantal domme dingen en onervarenheid.
Ja, ik ben een stuk meer kilometers gaan maken (30 - 40 per week) en
- Heb ik mijn tempo- en intervaltrainingen vlak voor de HM op een te hoog tempo gelopen
- Heb ik in feitelijk geen tijd ná de HM genomen om te herstellen
Maar, daarnaast ook nog een aantal factoren waar ik geen rekening mee heb gehouden:
- Het wegdek is hier écht anders. Niet 100% egaal, zoals in Nederland en asfalt lijkt een stuk harder
- Veel meer heuvels hier dan in NL. Geen enkele km is vlak

Ik heb er in ieder geval van geleerd. Helaas op de hardste manier mogelijk, maar ik ben wel meteen met m`n neus op de feiten gedrukt ^O^
  zaterdag 23 november 2013 @ 09:47:01 #177
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_133540805
Leuk om van je plannen te lezen YUR en leuk setje kleding! Nu maar hopen dat dit niet een maat is waar hij binnen een maand uitgroeit :P

Mooi dat er weer meer data beschikbaar komen voor wedstrijden in het voorjaar, kan ik mn voorbereiding op de Roparun weer wat verder invullen. Nu alleen op zoek naar HM's in de buurt, het liefst op zaterdag of op zondag na 14.00 uur... :X

Zometeen maar weer een LDL doen, 17,5 km deze keer. Eens een beetje experimenteren met 2x een km op 10km tussendoor... wil mn knieën en schenen ook weer niet teveel belasten, zo met de 7HL en het fartlekje van donderdag... lastig... lastig...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_133540813
Bweh niet zo lekker gelopen, doelstelling 45 minuten in D2, werden er 35 met moeite en het inlopen zit er bij in.
Vorige week zaterdag ging ik verder met lagere HR en iets hogere snelheid. Nu moest ik afslaan naar huis want er zat niet meer in.

Of toch ontbijten voor het lopen, of langer dan een dag rust na een interval nemen.
Jammer.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_133540817
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 09:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Aan de andere kant hoef je ze ook niet per se allemaal maximaal te lopen. Je kunt er ook eentje aanwijzen als LDL
Dit.
Ik ga dit namelijk morgen ook doen.

Over een tijdje (7 dec) is er weer zo'n trailrunning bij mij in de buurt.
Dat is in Bladel. De afstand is 12 km. Ik zal eens gaan polsen wie er allemaal in de buurt wonen. SOms is het juist wel lekker om een LDL samen te lopen.
  zaterdag 23 november 2013 @ 09:50:50 #180
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_133540827
Hier morgen de laatste lange loop, lekker rustig 30km hobbelen en alles lekker vlak, zin in
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_133540848
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  zaterdag 23 november 2013 @ 09:59:09 #182
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_133540893
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 09:44 schreef Levitas het volgende:

[..]

100% waar.
In mijn geval heb ik dus geen maand de tijd genomen om te herstellen. Exact een week na de HM 5 kilometer in 29 minuten lopen is nou niet het slimste wat je na je eerste HM kan doen. En die week daarop 200'jes op 3:30 min/km, met tegen de 30 graden.. :') :') :')

Nogmaals, in mijn geval (en ik wil dit onderwerp niet opeisen o.i.d), maar het is echt een samenloop van omstandigheden geweest, met een aantal domme dingen en onervarenheid.
Ja, ik ben een stuk meer kilometers gaan maken (30 - 40 per week) en
- Heb ik mijn tempo- en intervaltrainingen vlak voor de HM op een te hoog tempo gelopen
- Heb ik in feitelijk geen tijd ná de HM genomen om te herstellen
Maar, daarnaast ook nog een aantal factoren waar ik geen rekening mee heb gehouden:
- Het wegdek is hier écht anders. Niet 100% egaal, zoals in Nederland en asfalt lijkt een stuk harder
- Veel meer heuvels hier dan in NL. Geen enkele km is vlak

Ik heb er in ieder geval van geleerd. Helaas op de hardste manier mogelijk, maar ik ben wel meteen met m`n neus op de feiten gedrukt ^O^
Dat blijkt doordat je hier met vragen komt ^O^

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 09:47 schreef De_kluizenaar het volgende:
Bweh niet zo lekker gelopen, doelstelling 45 minuten in D2, werden er 35 met moeite en het inlopen zit er bij in.
Vorige week zaterdag ging ik verder met lagere HR en iets hogere snelheid. Nu moest ik afslaan naar huis want er zat niet meer in.

Of toch ontbijten voor het lopen, of langer dan een dag rust na een interval nemen.
Jammer.
Dat kun je toch aanpassen in je schema? Dat je 2 dagen rust hebt na je interval?
Wellicht beter om dat dan te doen. Ik wil het ook nog veranderen zodat ik Dinsdag interval/fartlek doe, donderdags gewoon wat langer en dan zaterdags LDL.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_133541082
Heb ik ook eigenlijk zo staan, 2 dagen rust maar ik had afgelopen woensdag visite.. dus donderdag geweest.

Ben verslaafd aan een strak schema :o
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  zaterdag 23 november 2013 @ 10:23:45 #184
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_133541090
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 09:15 schreef Daywalk3r het volgende:
Hoe ga ik dat tooltje van Corniel benoemen?
Race time predictor? (Geen idee of dat in mooi Nederlands kan)

quote:
En bij mij werkt hij niet in IE10.
Dank voor het melden. Zou nu gefixed moeten zijn.
@Levitas: ik vermoed ook in Safari.

quote:
Inb4 haha daywalk3r werkt met IE.
Dat doe ik ook (beroepshalve).
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  zaterdag 23 november 2013 @ 10:29:02 #185
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_133541137
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:23 schreef Corniel het volgende:

[..]

Race time predictor? (Geen idee of dat in mooi Nederlands kan)

[..]

Dank voor het melden. Zou nu gefixed moeten zijn.
@Levitas: ik vermoed ook in Safari.

[..]

Dat doe ik ook (beroepshalve).
Wedstrijdtijden voorspellen heb ik ervan gemaakt.
Werkt nog niet hier.
Gebruik het niet beroepshalve :@ Ik ben gewoon een ICT'er die met IE werkt... :P
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zaterdag 23 november 2013 @ 10:33:29 #186
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_133541176
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:29 schreef Daywalk3r het volgende:
Werkt nog niet hier.
Vaag, ik heb het getetst met IE10, quirks mode, IE 9, IE 8. Daaronder faalt het. Maar dat ga ik niet fixen. Kan je debuggen wat ie zegt dat er fout gaat? Er ging iets fout met het testen op isNaN. Ik deed dat als Number.isNaN, maar dat mag niet van IE (je zou kunnen zeggen dat dit terecht is). Dat is nu aangepast. Enfin, nog een bammetje naar binnen en trapjes lopen.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  zaterdag 23 november 2013 @ 11:51:34 #187
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_133542205
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 07:01 schreef Levitas het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk ook voor de HM gaan, maar als ik 9 maart ook al 21km @ CPC loop wil ik dit keer wél goed herstellen. Dat is 2 maanden tussen 2 HMs.
Misschien beter om de 13km in Tilburg te doen en dan eind mei of juni een andere HM (tips?)
Ik zou niet teveel gaan vragen van je lichaam. You cannot eat the cake and have it. Je traint naar CPC toe toch? Plan die 13km als trainingsloop in. Laat je niet teveel gek maken door dit topic met alle succesverhalen. Realistische doelen, al dat lange afstandsgeweld is leuk, maar denk ook aan de bijbehorende hersteltijd en rust.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_133542444
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 11:51 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik zou niet teveel gaan vragen van je lichaam. You cannot eat the cake and have it. Je traint naar CPC toe toch? Plan die 13km als trainingsloop in. Laat je niet teveel gek maken door dit topic met alle succesverhalen. Realistische doelen, al dat lange afstandsgeweld is leuk, maar denk ook aan de bijbehorende hersteltijd en rust.
Rondje Tilburg is na de CPC, dat zal niet gaan dus. :)

Vanochtend 7,5 kilometer redelijk rustig gelopen. Was lekker. :) het verbaast me dat ik geen conditie lijk te zijn verloren. Alleen mijn enkel moet weer wennen, maar dat is gewoon mijn gevoelige plek. Volgende week kijken of ik 9 kan lopen in het weekend, weer een beetje opbouwen.
  zaterdag 23 november 2013 @ 12:14:04 #189
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_133542559
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:06 schreef Gogo83 het volgende:
Rondje Tilburg is na de CPC, dat zal niet gaan dus. :)
Dan zou ik in Tilburg gewoon lekker genieten van een kortere afstand. En daarna weer gaan nadenken over een HM.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_133542615
Euh...
Voor de Geldrop lopers morgen, volgens mij zijn de tijden veranderd.
Tenminste, ik moet een uur eerder beginnen dan ik het in mijn agenda had gezet.

quote:
Starttijden jogging/running:
10.00 uur 21 - 30 - 42.2 km
11.00 uur 6 - 10 - 15 km
De tijdwaarneming stopt om 16.00 uur
(het kan ook aan mij gelegen hebben hoor ;) )
  zaterdag 23 november 2013 @ 12:20:09 #191
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_133542650
Ziet er niet anders uit dan een tijd geleden hoor.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zaterdag 23 november 2013 @ 12:20:13 #192
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_133542652
Zo...vanmorgen alle trappen en strandop- en afgangen van Kijkduin en de Puinduinen gehad. Had net zo goed mee kunnen doen aan het NK traplopen :D
F means you're fucked
  zaterdag 23 november 2013 @ 12:39:03 #193
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_133542896
Terugkijkend op gisteravond, heb ik een heel goed gevoel over het duurloopje :) Ik voelde dus al 2 weken mijn oude blessure een tikje terugkomen. Me voorgenomen om de LDL ook echt langzaam te doen. En zo geschiedde, want er was echt een 6:40 min/km groepje (6 mensen) van wie 1 iemand ingreep zodra we te snel gingen. Rond 10 km kwam alleen dus wel mijn pijntje en gebeurde wat er vaker gebeurt - die plek verstijft. Misschien komt dit ook wel omdat ik zelf krampachtiger ga lopen? Maar een km verder was dat weer weg en was de boel weer soepel. Geen idee hoe alles zich gaat ontwikkelen, maar ik geloof dat harder lopen de blessure zeker verder had uitgelokt en nu bleef het "netjes" beperkt.

Zo, dat was ff mijn overpeinzing. Nu c_/
En oja:

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:33 schreef Corniel het volgende:

[..]

Vaag, ik heb het getetst met IE10, quirks mode, IE 9, IE 8. Daaronder faalt het. Maar dat ga ik niet fixen. Kan je debuggen wat ie zegt dat er fout gaat? Er ging iets fout met het testen op isNaN. Ik deed dat als Number.isNaN, maar dat mag niet van IE (je zou kunnen zeggen dat dit terecht is). Dat is nu aangepast. Enfin, nog een bammetje naar binnen en trapjes lopen.
Hier doet 'ie het hoor! ^O^ zowel op IE als Mac-machientje Die tijden zijn - neem ik aan - de tijden die ik zou lopen op een 15k-HM-etc op basis van mijn ingevulde tijd-afstand?

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:06 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Rondje Tilburg is na de CPC, dat zal niet gaan dus. :)

Vanochtend 7,5 kilometer redelijk rustig gelopen. Was lekker. :) het verbaast me dat ik geen conditie lijk te zijn verloren. Alleen mijn enkel moet weer wennen, maar dat is gewoon mijn gevoelige plek. Volgende week kijken of ik 9 kan lopen in het weekend, weer een beetje opbouwen.
Goed om te merken hé? Geeft vertrouwen! En hoe bevalt het daar in het Bossche?

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:20 schreef YUR het volgende:
Zo...vanmorgen alle trappen en strandop- en afgangen van Kijkduin en de Puinduinen gehad. Had net zo goed mee kunnen doen aan het NK traplopen :D
Lekker!! Perfect weer om daar te lopen. Jammer dat ik gisteravond heb gelopen, had een mooi moment geweest voor een rondje duinen. Morgen misschien :)
  zaterdag 23 november 2013 @ 12:47:46 #194
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_133543035
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:33 schreef Corniel het volgende:

[..]

Vaag, ik heb het getetst met IE10, quirks mode, IE 9, IE 8. Daaronder faalt het. Maar dat ga ik niet fixen. Kan je debuggen wat ie zegt dat er fout gaat? Er ging iets fout met het testen op isNaN. Ik deed dat als Number.isNaN, maar dat mag niet van IE (je zou kunnen zeggen dat dit terecht is). Dat is nu aangepast. Enfin, nog een bammetje naar binnen en trapjes lopen.
Hij lijkt het nu wel te doen. Eerst nog niet, toen ff in adminmode getest en dat ging wel. Toen weer gewoon in IE met foutopsporing, hij vond niks maar deed het daarna wel ineens.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zaterdag 23 november 2013 @ 12:57:47 #195
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_133543218
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:39 schreef Quoi het volgende:
Terugkijkend op gisteravond, heb ik een heel goed gevoel over het duurloopje :) Ik voelde dus al 2 weken mijn oude blessure een tikje terugkomen. Me voorgenomen om de LDL ook echt langzaam te doen. En zo geschiedde, want er was echt een 6:40 min/km groepje (6 mensen) van wie 1 iemand ingreep zodra we te snel gingen. Rond 10 km kwam alleen dus wel mijn pijntje en gebeurde wat er vaker gebeurt - die plek verstijft. Misschien komt dit ook wel omdat ik zelf krampachtiger ga lopen? Maar een km verder was dat weer weg en was de boel weer soepel. Geen idee hoe alles zich gaat ontwikkelen, maar ik geloof dat harder lopen de blessure zeker verder had uitgelokt en nu bleef het "netjes" beperkt.

Zo, dat was ff mijn overpeinzing. Nu c_/
En oja:

[..]

Hier doet 'ie het hoor! ^O^ zowel op IE als Mac-machientje Die tijden zijn - neem ik aan - de tijden die ik zou lopen op een 15k-HM-etc op basis van mijn ingevulde tijd-afstand?

[..]

Goed om te merken hé? Geeft vertrouwen! En hoe bevalt het daar in het Bossche?

[..]

Lekker!! Perfect weer om daar te lopen. Jammer dat ik gisteravond heb gelopen, had een mooi moment geweest voor een rondje duinen. Morgen misschien :)
Als je morgen deze kant op komt, laat het dan ff weten....misschien loop ik wel een rondje met je mee :)
Ik moet alleen om een uur of 2 uiterlijk thuis zijn ivm kraamvisite

En het was/is inderdaad schitterend weer! Dus we gaan nu maar lekker een rondje wandelen met de kleine man O+
F means you're fucked
  Moderator zaterdag 23 november 2013 @ 13:21:03 #196
155227 crew  Guppy
dus
pi_133543625
Hier grauw grijs met ijzige wind… Maar ik moet er straks ook maar aan geloven denk ik
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 23 november 2013 @ 13:22:03 #197
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_133543641
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:57 schreef YUR het volgende:

[..]

Als je morgen deze kant op komt, laat het dan ff weten....misschien loop ik wel een rondje met je mee :)
Ik moet alleen om een uur of 2 uiterlijk thuis zijn ivm kraamvisite

En het was/is inderdaad schitterend weer! Dus we gaan nu maar lekker een rondje wandelen met de kleine man O+
Will do ^O^
pi_133543658
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:14 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Dan zou ik in Tilburg gewoon lekker genieten van een kortere afstand. En daarna weer gaan nadenken over een HM.
zie het volgend jaar wel weer. Eerst maar eens kijken hoe de voorbereiding naar de CPC gaat. Het is nog ver genoeg van ons bed :)
pi_133543748
Ik ga zo voor een run-yoga-run. Dat klinkt wel grappig vind ik :p
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_133543979
http://www.groupon.nl/

compressie-kousen aanbieding
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')